Gå til innhold

Førti, fin og frisk:)


Anbefalte innlegg

Så lurt å parkere ungene hos naboen og ta seg en løpetur! Jeg er sikker på at dere hadde det mye bedre alle sammen etterpå, for barn har også godt av en mor som ikke går på veggen av frustrasjon ;)

 

Og gratulerer så mye med at gressenketilværelsen går mot slutten for denne gang :)

 

Jeg ble skikkelig smigret av jobbtilbudet ja, og det var en ordentlig vitamininnsprøytning. Her går jeg og føler meg totalt ubrukelig, og så kommer den ut av det blå! Følte meg "høy" hele dagen i går på grunn av den meldingen :D

 

Og jeg har nå sendt svar om at jeg gjerne vil komme og ta en prat. Men jobben er et godt stykke lenger unna der jeg bor, det er det negative. Likevel kan det hende jeg hopper på. Jeg har lenge hatt lyst på litt variasjon, men har manglet tiltak til å gjøre noe med det, særlig i småbarnsperioden, og nå tenkte jeg at jeg måtte vente lenge. Men når det kommer et faktisk tilbud fra noen jeg har hatt lyst til å jobbe med og som kjenner meg og vet akkurat hvor syk jeg er, så er det kanskje likevel på tide?

 

Farsdagen - oppsann! Jeg kommer fra en familie der det aldri ble gjort noe ut av fars- og morsdager, og det samme gjør mannen min. Så jeg har egentlig ingen planer, hadde ikke fått med meg at den kom nå. Men det kunne jo vært koselig å gjøre noe ut av den. Mannen min fortjener virkelig en oppmuntring, for det er mye som faller på ham om dagen! Å være kreftsyk er kanskje ikke så morsomt, men det er ikke enkelt å stå ved siden av heller :(

 

Hva pleier dere å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Aninemor, så hyggelig at du er her, om enn ikke så ofte! Håper det går riktige veien for deg nå, og god bedring til eldstemann!

 

Skjønner godt at du mister piffen i regnet og høstmørket. Det har jeg også gjort, godt hjulpet av cellegiften :(/>

 

Morena, masse lykke til på veien mot 57.5! Dette klarer du!

 

Jeg har en tung dag i dag, sprøyta jeg fikk i går gjør meg forbigående mye verre, så jeg er kvalm, slapp og trøtt. Det er bra jeg er ferdig med disse kurene nå, for jeg orker ikke tanken på en til. Håper de neste blir mindre fæle.

 

Men, det går vel gradvis bedre, og jeg håper å være litt mer "fit for fight" over helgen. En riktig god helg ønskes dere flotte damer, med deres forskjellige utfordringer! :)/>

 

Jeg er bare innom her for å si at jeg er veldig imponert over ditt stå på mot Tulla69 etter alt du er igjennom, kjekt å lese at du er nå ferdig med de verste kurene. Du er best, masse lykke til fremover, og lykke til med det nye jobbtilbudet. Vi skrives etter hvert her i forumet.

 

Klem fra Bronzee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare innom å ønske dere en god helg. For ENDELIG er det fredag, sier jeg bare!! Dette har vært en utfordrende uke på jobben, og relativt mye aktivitet ellers også.... Puh! Tanken på at neste uke blir enda brattere på jobb må jeg bare legge fra meg -og nyte det faktum at det er helg!

 

Tulla: kanskje er det godt med en forandring jobbmessig også for deg når dette er "over". Du vil vel muligens føle det litt som en "ny start" når medisineringen er over.... Uansett - at man er ønsket sånn, er smigrende og gir en real opptur på selvfølelsen. Det fortjener du!

 

Appropos farsdag.... Vi feirer litt - en sånn "light-versjon". Ungene gir en liten gave (i år blir det Flax adventskalender) og jeg baker en kake (det skjer sjelden i vårt hus!) I fjor hadde vi skogstur med grilling, men det tviler jeg på at regnbygene tillater i år!

 

Jobbe litt nå - før jeg må svinge lillebror på sykehuset for en sjekk av benet....

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag - ny uke..... nye muligheter..... Og jeg har planer om å begrave meg i jobb de neste dagene. Skikkelig kjedelig og kjipt - hadde mye heller gjort andre lystbetonte ting, men akk.... Normalt er november rolig her i min kant av verden - men år 2014 var visst et unntak! Armer og bein og masse dårlig samvittighet for alt som ikke blir avsluttet.

 

Håper det er bra med dere begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Bronzee, tusen takk for hyggelig hilsen! Og morena, så kjipt med masse jobbing. Ikke for det, jeg skulle gjerne jobbet litt om dagen, så kanskje du skal sende noen av oppgavene til meg ;)

 

Jeg har vært litt nedpå noen dager, har gruet meg til nytt behandlingsregime. Men nå er jeg i gang. Første sprøyte immunterapi mandag, første kr av den nye cellegiften i dag. Jeg satt riktig nok med feber og frostrier mandag kveld, men det er visst en ufarlig bivirkning som skal gi seg i løpet av de første omgangene. I går var jeg bare litt trøtt. Men nå skal det visst bli gradvis verre i løpet av de tolv ukene på kur, heller enn opp og ned. Jeg kan visst vente meg vann i kroppen, nummenhet og prikking i hender og føtter og nervesmerter. Så det er nok for tidlig å puste lettet ut :(

 

Jaja, jeg får bite tennene sammen og ta en dag av gangen. Er det så at det er nå jeg er sprekest får jeg gjøre det beste ut av det. Og så har jeg altså en unnskyldning hvis jeg legger på meg ;) Det kan jo bli en farlig sovepute i juletiden som snart er over oss! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla mi...... Hvordan er det med deg? Jeg synes ikke det er noe kjekt å lese at behandlingen gir deg alle disse bivirkningene. Men vi får krysse fingrene for at det er for en kort periode -og for en "god sak". Uansett er jeg glad for at du deler med oss...

 

Jeg skulle mer enn gjerne gitt fra meg noe av jobben min til deg disse dagene, altså.... Jobbet overtid flere kvelder denne uken, og føler meg helt bakpå.... Ikke nok trening, ikke nok kontroll hjemme, ikke nok søvn.... I går tenkte jeg bare at jeg hater denne jobben, og ønsker meg en gigantisk lottogevinst. Men i dag er det LITT bedre, altså.... :P

 

Hadde egentlig ikke tenkt å veie meg denne uka...men greide ikke å motstå i morges. Er litt glad for at jeg gjorde det...for 57, blank lyste mot meg :D Nå er 56-tallet virkelig innen rekkevidde, og dette skal jeg fikse!!! Jeg er virkelig glad for at jeg våget å prøve 5:2, for det har så absolutt hatt effekt på meg.

 

Jeg drister meg til å sende mange ønsker om en GOD helg!!! - og en klem hvis noen trenger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for medfølelse og den gode klemmen :) Og gratulerer så mye med 57 blank! Jippi :D

 

Skjønner godt at det er slitsomt med så mye overtid, og at en føler seg bakpå med det meste. Jeg håper du snart får litt roligere dager!

 

Det er lenge siden Aninemor har vært innom nå - lurer på hvordan det går med henne? :mellow:

 

Jeg har truffet en tidligere kollega for lunsj, prat og litt mer info om jobben jeg er tilbudt - for hun jobber der nå. Veldig hyggelig, men jeg blir fort sliten om dagen, og har hatt noen travle dager, så nå kjenner jeg det litt.

 

Det som bekymrer meg mest om dagen er at jeg ikke får trent. Har lite ork, og det blir liksom ikke til det. Jeg må nok lage en plan og prøve å holde meg til den. Ryggen klager voldsomt om dagen, så det blir korte og dårlige netter. Her gjelder det nok å prøve å bygge støttemuskulatur! Jeg får nok bestille en time hos fysioterapeuten og be om hjelp til å lage en liste over øvelser som er lure å gjøre hjemme på dager jeg ikke kommer meg ut. Det er lenge siden jeg har vært på senter og trent nå, det er også noe jeg burde prøve å få til.

 

En riktig god helg ønskes deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen..... Tulla, du skal ikke tenke på manglende trening og lite ork. Nå skal du la kroppen bestemme tempoet, og ta dagene som de kommer. Jeg kan skjønne at du har lyst til å ha ork og energi - men det kommer tilbake etter hvert. Da kan du gjøre alt det du drømmer om nå. Ta vare på deg selv!

 

Ja, jeg lurer også på hvordan det står til med Aninemor - gode taanker sendes :)

 

Jeg har så lite spennende å komme med, kjenner jeg.... Prøvde meg på fastedag på søndag, men det var en skikkelig dårlig dag. Fotballturnering hele dagen som tok knekken på både liten og stor. Og da storesøster (som hadde lagt ned en hederlig innsats på banen) ønsket å avslutte dagen på pizzarestaurant, var det vanskelig å stå i mot... Så derfor ble det en skikkelig halvveis fastedag - og jeg prøver på nytt i dag :) Erfaringen så langt sier meg at det er ENKELT på ukedager - og nesten umulig i helgene (så fremt jeg ikke er uten både mann og barn).

 

Merkelig vinter dette her.... Har ikke sett et snøfnugg, ikke skrapt bilen en gang. Tror knapt det har vært under 0 grader på disse kanter. Det positive er jo at jeg kan både sykle og jogge ute uten noen form for halsbrekkende C-moment. Men nå kjenner jeg at jeg håper på litt skiføre over nyttår, om ikke annet... Barna kna ikke huske å ha brukt akebrettene sine noen gang... (litt begrenset minne, muligens, men JA- det er lenge siden!)

 

Ha en best mulig dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:):D:P

Ny nedgang på denne bærta! 56,7 viste vekta i dag - og jeg har tatt min "seiersdans" på badet!! Novembermål oppnådd- og enda er det 1,5 uke igjen av måneden. Nå er jeg i siget - og jeg DIGGER det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med nedgang, morena! Vel fortjent! :D

 

Det er flott at 5:2 funker så godt for deg, men tror det er lurt å satse på ukedagene, ja! Hyggeligere for alle parter også, vil jeg tro.

 

Her går det sånn noenlunde. Kroppen er nok mindre preget av denne cellegiften, men hodet begynner å bli kraftig lei, og jeg føler meg giddeløs og unyttig. Får prøve å gjøre noe meningsfylt her hjemme i dag og se om det hjelper. Minsten ville ikke i bhg i morges heller, og jeg følte meg fæl som ikke beholdt henne hjemme.

 

Jaja, nå sitter jeg med dagslyslampa og håper det hjelper litt på humøret. Så får vi se om det blir rydding, filmredigering eller album etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Tulla :)

Ja, 5:2 har helt klart vært greia mi. Det hører med til historien at jeg både drikker vin, spiser litt snop og unner meg en vaffel eller bolle i ny og ne. Bortsett fra vinen, rørte jeg ingen av de andre tingene mens jeg utelukkende holdt meg til meny 1 eller 2. Og jeg gjentar (til det kjedsommelige) at jeg har fått en MYE bedre mage av dette opplegget. Jeg tror rett og slett ikke kroppen min fikser så godt store mengder av fiber... Men nå kommer tanken snikende.... "skal jeg være fornøyd når jeg når 55??" Spør du meg akkurat i dag, så er svaret nei. Inni hodet mitt har jeg begynt å sikte mot 53. Jeg kan jo muligens ha et vektbelte mellom 52-55...? Men kanskje like greit å gjøre opp status etter julefeiringen? :P

 

Skjønner godt at du sliter med tanker og følelser, Tulla. Det må være fryktelig tungt psykisk. Og ja, det kommer dager da ungene ikke vil av sted. Men det er nok mye bedre at DU foreslår det en dag du føler du har overskudd og energi til det. Ikke la hun bestemme (for hun har vel for lengst funnet ut at du er hjemme...?) et siste du må ha er i alle fall dårlig samvittighet. Vet det er superlett å si det, men noe helt annet å sitte midt oppi det.

 

Skal vi se på navnet på denne tråden, så heter den faktisk Førti, fin og frisk. Du skal bare bli FRISK! Det krever sitt, og du har gjort en formidabel innsats så langt! Keep up the good work!

 

Jeg .... skal bare bli førti og fin! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du er optimistisk og i siget, Morena! Det smitter over :)

 

Men nå er det altså du som vil videre nedover! Du sikter på et vektbelte 10 kg under mitt, men det er jo en viss høydeforskjell på oss også da. Det viktigste er vel å finne noe en trives med og som er greit å vedlikeholde.

 

Så flott at du føler du kan spise litt usunt innimellom uten at det ødelegger! Jeg har også hele tiden gjort det. Men min vekt tippet godt over 64 kg for første gang på lenge i dag, så nå må jeg ta meg sammen litt. Det har nok blitt mye usunt og lite bevegelse i noen uker, og jeg har egentlig ikke lyst til å komme ut av dette noe særlig tyngre hvis jeg kan unngå det!

 

Jeg har det ellers bedre i dag, har vært ute og trent i formiddag. Det var på tide, og det går jo bra på tross av sludd og kaldt vær når en først er i gang.

 

Og minsten hadde det helt fint i barnehagen i går... :)

 

Lykke til videre nedover, så får jeg prøve å la meg inspirere på tross av novemberkulde, -mørke og cellegift! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner jo å bli noen dager siden du skrev det siste innlegget, Tulla - men veldig godt å lese at du i alle fall da hadde en relativt bra dag. Håper det har vært flere av de!

 

Så du nevnte dagslyslampe for litt siden. Er det noe du har brukt flere år, eller? Jeg kjøpte min på slutten av vinteren i fjor, så det er vel egentlig først i år jeg får testet det skikkelig. Må si jeg er imponert... Jeg kan jo selvfølgelig ennå være trøtt og daff -men det gjelder jo å få seg nok søvn også! Merker mest forskjell på ettermiddagene. Da ville jeg normalt sunket sammen - men nå er ikke alt et ork lengre. Og jeg lurer faktisk på om jeg sover bedre på nettene. Klart: alt dette kan jo også ha en sammenheng med trening og et sunnere/lettere liv, men dog... Hva er dine erfaringen?

 

Ja, du sier noe.... "kjefta " ikke jeg på deg fordi du bare ville lengre og lengre ned på vekta? Hmm.... I helga innbilte jeg meg faktisk at helt ned not 50 kunne være en grei tanke. Jeg var 48 kg da jeg ble gravid med nr 1. Men da var jeg også 8-9 år yngre enn jeg er i dag. Skal ikke bli urealistisk oppi det hele, og muligens er det umulig for meg å komme dit igjen... Og det er ikke noe mål heller. Men jeg så ikke for tynn ut da - jeg så bare velltrent og normal ut. Uansett: tar en dag av gangen tror jeg. Eller rettere sagt: nå gjør jeg opp status på nyåret, så får vi se hva veien videre blir. Muligens ikke så lett å holde det ved like som jeg innbiller meg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for gode ønsker!

 

Ja, jeg har hatt lampa lenge, selv om det har variert veldig hvor mye jeg har brukt den. Jeg tror ikke det er tilfeldig at du sover bedre. Lampa gjør at du våkner skikkelig - det er derfor du opplever mer energi om ettermiddagen - og da blir du også lettere trøtt på en god måte og til rett tid på kvelden.

 

Det er ikke lett å bestemme seg for idealvekt, men tross alt et luksusproblem å kunne velge ;) Du får prøve deg frem!

 

Og ja, det blir spennende å se hvor lett det blir å holde vekta. Jeg svinger veldig om dagen, men tror nok jeg er minst en kilo tyngre enn på det letteste nå. Det kan nok bli vanskelig å holde meg nede nå som cellegiften gjør meg mindre kvalm, mens vintermørket og lav blodprosent gjør det vanskelig og lite motiverende å trene ordentlig.

 

Men vi får stå på og ta en dag av gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er litt kjipt nå.... Det har vært en voldsom og tung uke.

Først havnet et av barna på sykehuset - og det ble to dager der. Vi håper og tror at det skal være så godt som i orden nå. Men alt ble så sjokkartet.

 

Så døde en god venn av meg. Det har vært en uendelig trist repetisjon di siste årene. Dette er tredje året på rad at noen jeg er nære ikke finner livet verdt å leve mere når november/desember kommer. Nok en grunn til å ikke like denne årstiden. I tillegg fikk en nær slektning av meg beskjed om en hissig krefttype i forrige uke. Nå prøver jeg å mobilisere for en trist, trist begravelse.

 

Jeg tar en dag av gangen. Er kvalm og uvel og får nesten ikke i meg mat. Men så skal det ikke gå ut over barna. I tillegg er livet på jobb et eneste stort kaos - og i svake øyeblikk håper jeg på å "gå på en smell" så jeg kan få en sykemelding og roe ned litt...

 

Så da er det sikkert forståelig at det uteblir vektrapport denne uka.

 

Jeg kommer sterkere tilbake....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Morena, så utrolig leit å høre! Slikt føles totalt meningsløst. Jeg skjønner godt at systemet ditt reagerer med å protestere. Kanskje du skulle ta en prat med legen din, eventuelt unne deg en egenmelding noen dager for å komme litt til hektene og fordøye det som har skjedd. Det der var mye på en gang, og du har barn som trenger deg.

 

Jeg håper barnet ditt har kommet seg fint og at det ikke er noen videre grunn til bekymring, og ønsker slektningen din masse lykke til med å bekjempe kreften!

 

Stor klem fra Tulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Tulla - det varmer.

Begravelsen var nitrist - men det føles på en merkelig måte godt å være over den.

Minstemann er heldigvis i full vigør igjen, og livet er generelt litt lysere.

Når det gjelder jobben, så har jeg bare bestemt meg for at "det blir gjort det som blir gjort, og sånn får det være".

 

Godt det er fredag, egentlig. I helga tror jeg at jeg må finne på litt ekstra kjekke ting med ungene. Føler jeg har vært litt lite tilstede - i alle fall mentalt.

 

Hvordan er det med deg da?

Og Aninemor - hvordan er det med deg?

 

En riktig god helg ønskes dere uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Morena! Jeg håper du har hatt en koselig helg med familien. Det høres ut som om du er i ferd med å finne igjen fotfestet og at du klarer å ha positivt fokus og en god innstilling. Så er det sikkert tungt innimellom, men sånn er jo livet - det går opp og ned.

 

Det går da vel bra med meg, men formen er på full fart nedover - det som er av krefter brukes til juleforberedelser og ikke trening. Og det er nok av søte fristelser, så vekta begynner å blinke litt rødt. Forrige uke rapporterte jeg ikke, da jeg hadde spist pinnekjøtt på søndagen. I dag viste vekta 64.4 kg. Skummelt! Og vi er bare i begynnelsen av desember. Det spørs om dette er året da jeg har krefter og viljestyrke

til å være fornuftig... :(

 

Nå begynner den nye cellegiftbehandlingen å tære på kreftene, og verre skal det bli. Jeg er ikke ferdig med den før i begynnelsen av februar, og da skal jeg stråles. I tunge stunder lurer jeg på om jeg noen gang kommer til å føle meg sprek igjen.

 

Men jeg får prøve å holde fast på en ting av gangen og å tenke positivt. Etter behandlingene kommer jo våren, og det er en flott tid å trene seg opp igjen - forhåpentligvis med ikke altfor

mange kilo ekstra... :blink:

 

Ønsker deg en så god førjulsuke som mulig!

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Tulla....

Livet går sin gang - og det går seg til. Kjenner det er godt at det er mye som skjer om dagen, da blir det mindre tid til tenking og grubling. Jeg er egentlig ikke en "juleperson", men nå merker jeg at jeg lysten ti å gjøre det til en god tid for ungene er sterk - og jeg strekker meg det jeg kan for at vi skal ha det hyggelig sammen, og lage gode minner.

 

Når det gjelder vekta (for den er vel et tema her...? ;) ) - så tror jeg den er ganske på stedet hvil rundt 56,5.. Men jeg skal hoppe på vekta i morgen og se om det har skjedd noe merkbart. Målte meg i forrige uke, og da hadde jeg tatt av en cm her og der. Jeg merker uansett veldig stor forskjell på midje- og lårmålet. I tillegg har jeg tatt av nesten 3 cm på leggene siden jeg startet å måle de i september. Det er jeg superfornøyd med, for legger er jo noe av det vanskeligste å slanke bort.

 

Du Tulla - jeg har hatt personer nært på meg med samme diagnose som deg. De er samtlige friske og raske og i god form nå. Hun ene er faktisk i bedre form nå enn hun var før (men det har gjerne med endret livsstil å gjøre). Så dette kommer til å gå veldig bra, men det kan selvfølgelig se litt vanskelig ut nå. Jeg skal uansett være her å heie deg fram!!

 

Lover å komme innom litt oftere framover.

Ha en strålende dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Morena!

 

Gratulerer med å holde vekten eller gå ned i førjulstiden! Jeg har nok lagt litt på meg. Vekta viste i underkant av 64 kg i morges, men har rundet 65 på noen "dårlige morgener". I tillegg har jeg trent langt mindre, så målene mine har nok dessverre gått gale veien. Men dem har jeg ikke sjekket på en stund.

 

Jul ja. Jeg var en skikkelig julejente som liten - julen var høydepunktet i året. Vi besøkte alltid besteforeldrene mine, og mormor elsket å pynte, lage god mat og stelle til jul, så stemningen var avslappet og veldig hyggelig. Det var ikke helt slik vi hadde det hjemme, men dermed ble da også julen magisk.

 

Nå for tiden er det mest stress, dessverre. Som du, prøver jeg så godt jeg kan å gjøre det hyggelig for ungene. Men jeg er også veldig redd for å skuffe. Nå har jeg for eksempel gått rundt på tå hev i flere dager fordi den gaven yngstejenta ønsker seg aller mest så ut til å komme frem for sent - vi reiser i morgen, og den har tatt svært lang tid i posten! I dag kom den endelig, men da var jeg blitt nervevrak.

 

Tusen takk for oppmuntrende ord om sykdommen. Jeg er ikke pessimistisk hele tiden, men innimellom ser jeg litt svartere på ting. Min sykepleier forteller meg at jeg er "tøff" og foreløpig har mindre bivirkninger enn jeg kunne hatt, så det ser bra ut så langt. Men jeg får jo den tøffeste behandlingen de har, siden mine små svulster var aggressive.

 

Lykke til videre med juleforberedelser og kosthold! Jeg får nok se å ta meg sammen, men det blir neppe på denne siden av jul. Det får holde med å prøve å være småfornuftig og satse på å få beveget meg en del. Vi tar dessuten med ski og håper på snø så vi kan få noen turer i marka.

 

Ha en riktig god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Riktig godt nytt år, Tulla!!

Dette MÅ bli ditt år :D

 

Synes (helt seriøst) at det er godt at jula er over. Nå starter jeg med blanke ark, rett side av kalenderen og masse mot i blikket. Jeg håper og tror at 2015 blir et av de bedre. Akkurat nå har jeg hundrevis av "blanke dager" forran meg - og den følelsen er deilig!

 

Masse styrkeklemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig godt nyttår til deg også, morena! :D

 

Ja, det er egentlig godt at jula er over - godt å være hjemme igjen. Det har vært hyggelig å være på besøk, men blir jo litt mye med mennesker rundt hele tiden, og i år merket jeg det mer enn vanlig. I tillegg ble fireåringen mer og mer hektisk og krevende.

 

Jeg har ikke vært fornuftig i jula. Kreftene svinner mens mørke og inaktivitet gjør at søtsuget øker - ingen god kombinasjon, og viljestyrken har vært fraværende. Dermed går jeg ut av jula noen kilo tyngre, og må ta meg sammen for å ikke fortsette å øke i januar - vi har dessverre altfor mange julekaker igjen! :rolleyes:

 

Fasit kommer i morgen, men jeg har nok rundet 66 kg og er iallfall utenfor vektbeltet mitt. Og cellegiften jeg går på ut januar blir mer og mer slitsom, så jeg er tvilende til om jeg klarer å unngå trøstespising. Får prøve å få gått turer og være litt fornuftig iallfall. Og hvis hjertesjekken viser gode nyheter i slutten av januar har jeg tenkt å trene mer aktivt utover våren. Må være forsiktig med anstrengelser frem til da i tilfelle sprøytene svekker hjertet.

 

Ser i bronzees nye tråd at du er full av pågangsmot og har planene klare! Det var ikke lite du hadde satt seg fore synes jeg, men du er jo i en god stim og får det nok til. Jeg heier på deg! :D

 

Stor klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du gitt :-)

Hvis jeg forstår deg rett, så har du hatt en fin jul - men det er greit den nå er over... Kenner også til stadig mer krevende 4-åring.... Nå på slutte begynte han å tulle så voldsomt med sovinga i tillegg. Da er det jo nesten som å ha "kaos hele døgnet"

 

Tenker vel at du ikke skal legge for mye energi i hva vekta viser om dagen - men gjøre det som trengs for å føle seg best mulig. Om det er å spise jevnt og trutt - både sundt og usundt - ...ja, så gjør du det! Viktig å skille kampene fra hverandre - men jeg kan jo godt forstå at det ikke er bare lett å "droppe vekt-tanken", siden du har jobbet så hardt fram til målet. Men uansett så kommer der dager etter cellegiften. Og DE blir garantert bedre!!

 

Jepp da - jeg satser på å slutte på alt som begynner på S!

Og på dag 5 i det nye året har jeg ennå ikke sprukket. Da tenker jeg at det "er jo bare 25-26 dager igjen".... :P

Når det gjelder min store last (snus), så er det ment å være et evighetsprosjekt. Blir nesten flau av at det går så greit som det gjør -hadde virkelig trodd dette skulle bli en pine!

 

Leste nemlig en avhandling om at snus gir vektøkning.... Så i frykt for å stappe inn mer godsaker når jeg slutter (som et substitutt), er det best å kutte snop og sukker samtidig. It`s all or nothing!

 

Takk for at du heier på meg, forresten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Ja, godt oppsummert om jula! :lol:

 

Slitsomt med nattevåk. Jeg sliter med nattesøvnen uansett jeg da, men det blir ekstra tungt hvis jeg i tillegg skal vekkes. Vår fireåring våkner sjeldnere om natten nå, det er faktisk en del netter vi får

ligge helt i fred. Krysser fingrene for at trenden fortsetter!

 

Jeg får ikke til å legge mye energi inn i noe om dagen, langt mindre vekta. Men det ville klart vært en fordel å bare komme ut av dette slapp, ikke tung også! Når det er sagt, stupte jeg med hodet først ned i pepperkakeboksen i går, og har tatt et lite dypdykk i dag også. Skjønner ikke hvorfor jeg skal behøve å være så himla glad i pepperkaker! :blink:

 

Nå har jeg akkurat tatt en pause og satt til livs en appelsin og et eple for å døyve søtsuget med noe litt mer akseptabelt...

 

Litt av et januarprosjekt du har. Bokstaven S ikke lenger velkommen (men hva med stangselleri, sjøørret og sitroner?) - og en A har fått sparken også, så jeg. Jeg måtte le da du skrev det om snusen. Ble minnet om min tidligere svigermor som i sin tid måtte ta en runde med medisiner som gjorde at hun måtte droppe kaffe, røyk og alkohol i noen uker. Hun bekymret seg voldsomt over dette på forhånd, hun pleide å ta en snaps på kvelden og lurte på om hun var avhengig av den, og så for seg at det skulle bli umulig å droppe røyken. Kaffen ble aldri nevnt. Men etter tre-fire dagers abstinens kom hun bort til meg, helt vill i blikket, og sa: "- Jeg er slett ikke avhengig av alkohol, og det går på et vis uten røyken. Men KAFFE! Jeg blir GAL av å ikke få kaffe!"

 

Vet ikke hvilket forhold du har til kaffe, og du behøver jo uansett ikke droppe den ;)

 

Ha en riktig god kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he! Det var en fin historie, Tulla! Vil si jeg har et "godt utviklet forhold til kaffe". I det legger jeg : avhengig. Vel kan det gi hodepine å slutte med nikotim - men "hallo". det kan ikke sammenlignes med en bråstopp av KOFFEIN. Så sånn sett er jeg glad jeg drikker kaffe og liker det - for nå kan jeg "skjule abstinensene" mine i kaffekoppen :P

Når denne dagen er over, har jeg vært snusfri i en uke. Hurra for det, altså. Men de tallene vekta viste i morges KAN bare ikke være riktige!

Jeg har trent godt gjennom hele jula. Riktignok har det blitt dårlig med fastedager - men eh....

 

 

Du - spis opp de pepperkakene. Når det er tomt er det tomt!!! :P Da kan de ikke friste deg noe mer - og alt blir bare velstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...