Gå til innhold

Førti, fin og frisk:)


Anbefalte innlegg

En liten oppdatering....

Etter 2 dager med faste den siste uka, har jeg endelig fått en mage som fungerer! Åh, jeg er så lykkelig! Det er godt å kunne gå på trening uten å være "engstelig". Vekta har jeg faktisk ikke testet på mange dager. Jeg tenker at hovedmotivasjonen min for dette, er å få orden på kroppen før vekta. Men det hadde jo vært stas om det viste igjen på den måten også.

Fastedagene er ikke noe problem for meg - det er heler vanskelig å spise nok de andre dagene. Men jeg gjør så godt jeg kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei begge to!

 

Aninemor - fint å høre fra deg igjen, men så synd at du er sliten. Ønsker deg masse hvile og riktig god bedring! :)

 

Morena - så flott at fasten hjelper deg å regulere magen. Kan godt tenke meg hvilken forskjell det gjør, og unner deg virkelig å ha det bedre! :) Jeg har også slitt med magen på lange løpeturer. Slitsomt. Vet ikke om det er fordi jeg har tatt i for mye eller hva det skyldes, for jeg har ikke hatt problemer med fordøyelsen ellers. Men det ble en del taktiske veivalg forbi offentlige toalett ;)

 

Formen min ja. Den er et litt sørgelig kapittel. Jeg blir ikke kvitt hverken forkjølelsen, kvalmen eller metallsmaken i munnen denne runden, iallfall foreløpig. Får håpe det kommer seg utover uka. Ryggen sier også høylytt fra om at det er veldig lenge siden sist jeg trente :(

 

Vel, vel. Hadde lurt på en tur i dag, men sterk vind føles litt utrygt med forkjølelsen. Nå står valget mellom å gi seg fotoalbum eller husrydding i vold... Kanskje blir det litt av begge deler.

 

Lykke til på hver deres fronter, flotte damer! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slitsomt ut å ha det som du har det nå, Tulla. Håper resten av uka blir bedre....

 

Plasserte minstemann på barnepassen og fikk meg ei god treningsøkt i går. Kjenner virkelig at kondisen har blitt bedre, altså! Og så alt for sent i seng i går... Kjenner på en sår/hoven hals og en gryende forkjølelse. I kveld skal jeg legge meg tidlig!

 

Og så glemte jeg at det var onsdag og veiedag.... Gosh- hadde mer enn nok med å komme oss ut av huset i morges!

 

Ellers så er det så ulidelig kjipt på jobb om dagen, med kollegaer som forsvinner i hytt og pine. Ser ut som at jeg berger meg i denne nedbemanningsrunden, men det kommer vel straks en ny runde.... Slitsomt. Glad jeg kan "evakuere" inn i treningsverdenen min - da tenker jeg på helt andre ting. Vel... nok om det.

 

Med ønske om en strålende (og vindfull???) onsdag! (arg.... jeg trodde det var torsdag!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada.... Vide meg i går, og den viste - 0,6. Så da står jeg på 58,2 nå, og er strålende fornøyd!

 

Trening i går også. minsten digger å være på barnepassen (de har masse plas, så i går hadde de spilt fotball og basket - og han var minst like svett som meg!). Derfor legger jeg opp til en tur i morgen også :P

 

Ny fastedag i dag. Litt teit å legge den på en fredag ,muligens.... Men jeg tenker at det holder meg borte fra litt ekstra fristelser + vinen. Det har jeg sikkert ikke vondt av!

 

Håper formen din er bedre, Tulla - det har du virkelig fortjent...

 

Og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang, Morena! :D

 

Så gøy at det endelig løsner! Er fortsatt fascinert over at det går an å synes at faste er behagelig, men flott at det funker for deg!

 

Treningssenteret ditt hørtes supert ut med tanke på barnepass. Tror ikke de fleste sentre er like flinke.

 

Formen min er ikke akkurat til å juble over, men kvalmen slapp taket i går, og det er iallfall godt! Håper at jeg får bygget litt overskudd før neste kur om halvannen uke, men forkjølelsen vil ikke slippe taket.

 

I går gjorde jeg imidlertid noe hyggelig - spiste ute og var på konsert. Ble latterlig sliten, men både middagen og musikken var veldig bra, så alt i alt var det likevel en fin kveld :)

 

I dag må vi forberede fødselsdagsselskap for eldste - vi invaderes av 10 fjortisjenter som skal spise pizza, snacks og snop og se på film i morgen kveld.

 

Ha en riktig god fastedag, og ditto helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig min tur til å skrive et gladinnlegg igjen! :)

 

Dette er en mandag morgen helt uten blues. Kroppen spiller endelig på lag igjen, og Mannen og jeg gikk en herlig lang tur i marka i går, hvor jeg virkelig orket å lange ut som før. Faktisk gikk vi nærmere to mil, vi ble litt ville og gale når vi endelig var barnefri og hadde muligheten ;)

 

Og i morges hadde vekta hoppet nedover igjen. Fettprosenten har riktig nok økt merkbart etter min inaktive måned, så det er likevel ting å jobbe med, men jeg depper ikke over det i dag - tenkte jeg skulle surfe på bølgen og dra og trene litt styrke i stedet :lol:

 

Forkjølelsen har ikke helt sluppet taket, men jeg begynner å venne meg til snørr og slim... :rolleyes: Så lenge allmenntilstanden er såpass god kan jeg leve med det. Nå gjelder det å gjøre det beste ut av denne siste uka før siste kur.

 

Hvordan går det med dere da? Aninemor, er du fortsatt like sliten eller på vei opp av grøfta igjen? Jeg føler med deg og håper du snart er på beina! Og Morena, har du hatt en fin helg? Var det like greit å faste på fredag? Jeg er fortsatt fascinert over at du orker det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Tulla: så kjekt å høre at formen er bedre. Og jeg håper også du får en riktig god og energisk uke nå før den neste runden. Men er det den siste, altså.... Hva skjer videre?

 

Vel - fasting på fredag gikk greit - men var ikke ideelt. Så i dag blir det ny runde. Skal jobbe overtid uansett, og da går det nok på skinner.

Jeg skal jo ikke HELT faste.... Masse kaffe, vann og brokkoli. I tillegg gjør jeg plass til 2 poser Nutrilett-shake, 1 pose Nutrilett-suppe + en god morgen zero. Og da har jeg enda litt igjen - så kjører på med noen gulrøtter :P

Det er bare noe med å bestemme seg, tror jeg. Jeg har vel kommet dit at jeg trenger å bekrefte for meg selv at jeg har kontroll over kroppen min - og at det er JEG som bestemmer. Hvis dette fungerer, så heller jeg lit mot at det er lettere å veie det man spiser 2 dager i stedefor 7 dager.

Jeg trodde det verste med dette skulle bli at jeg ble sur og grinete - men det har jeg faktisk ikke blitt. Jeg kjenner meg bare litt lettere både i kropp (les mage) og hodet etter slike dager. Utfordringen min er nok å spise nok de andre dagene.

 

Hadde ei super helg, da! Dro med minsten på trening lørdag, og søndag var vi ute og gikk i flere timer. Han var så flink, og jeg blir så glad av å se at barna mine er glad i skog og natur. Og så hadde jeg helt glemt hvor mye spennende man faktisk kan finne i skogen bare man løfter på litt ting og graver litt her og der ;)

 

Aninemor: har du det bedre????

 

Vel - jeg har nok å gjøre på jobb i dag, ser jeg, så er vel bare å logge av denne siden og hive seg rundt!

 

Med ønske om en flotters dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frøkner, ja litt bedre i dag....men ikke som i sommer nei :( Forrige uke var det barnebursdag for minsten, og familiebursdag, fest med klassen til eldste og niesebursdag - og det var mere enn nok. Fått tlf fra NAV om at jeg må ut i jobb før jeg kan bli ufør - og jeg har bare ingen anelse om hvordan jeg skal få det til. Kommmer til å bli helt j...formmessig, men får vel bare vise de den formen jeg blir i......

 

Var i syden, men bare 1 dag med bikinivær. Vi er vel ikke helt utsultet på sol/varme etter denne sommeren, så det var ikke den store skuffelsen...selvom det hadde vært deilig å kunne bade ;-)

 

Skal ut på en liten tur nå - altså ingen høy puls, bare rusle for å se om frisk luft kan hjelpe litt.

 

Høres ut som 5-2 dietten funker for deg Morena - blir spennende å høre fortsettelsen :)

 

Tulla 69, så fint at formen din er bedre, imunsystemet er nok ikke på topp etter de rundene du får.

 

Ut på tur i solen nå, og ønske om 5 kg til å miste B)

 

God mandag begge to - og takk for ettterlysning når jeg var borte i flere uker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aninemor.... dette var jo ikke noe kjekk lesing. Jeg lurer på om jeg har gått glipp av noe her... Er det slik at du har ME?

 

Uansett god bedring - og lykke til med veien oppover igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aninemor, stor sympatiklem til deg! Det skal ikke være enkelt! Håper formkurven tross alt fortsetter å peke riktig vei, om enn gradvis, og at du fikk en fin tur i solen :)

 

Morena, ja jeg ser du riktig fråtser på fastedagene ;)

Du er nok ingen storspiser nei. Hvis du klarer å spise nok de andre dagene kan dette kanskje være en vinnerformel for deg? Hva er egentlig utfordringen, tør du ikke spise ordentlig eller føler du at du faktisk blir for mett? Nøtter kan jo være løsningen hvis så er tilfelle...

 

Her er formen fortsatt god, og det blir da gradvis litt mindre snørr og slim også. Tirsdag venter siste helveteskur, og jeg ser frem til å bli ferdig med dem. Om to-tre uker bør det begynne å se lysere ut :)

 

Morena, du spør om videre behandling, og det gjenstår nok en god del. Jeg skal ha tolv uker med en mildere cellegift, immunterapi (tilføres intravenøst hver tredje uke i et år), tre ukers daglig strålebehandling og antihormonell behandling i ti år fremover - det siste er piller som skal få meg rett i overgangsalder.

 

Jaja, nok om det - jeg blir litt overveldet av å ramse opp, kjenner jeg. En ting om gangen!

 

Og i dag skal jeg ta med minsten og se Gubben og Katten på kino sammen med en venninne og hennes jevngamle datter. Etterpå spiser vi ute. Det skal bli koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere en fin kveld i går, Tulla? Hørtes veldig kos ut!

 

Du spør om maten min og meg.... Min utfordring er at jeg GLEMMER å spise. Noen dager er så himla travle, at detter jeg ikke over et matfat, så oppsøker jeg det heller ikke! Så det er altså min utfordring.

 

Jeg synes allikevel at jeg har gode rutiner på ting -men de dagene ikke alt er planlagt ned til minste detalj, kan jeg gå på en "sultesmell". Og da kan det godt være at det blir for mye middag når den endelig står på bordet...

 

Har ny fastedag i dag, forresten! Skal riktignok ut å møte en venninne på kafe i kveld - men har bestemt meg for å bare unne meg en god kopp kaffe eller te.

 

Men jeg MÅ bare fortelle om noe underlig som har skjedd. Siden jeg begynte på denne fastingen, har jeg ikke kjent på noe søtsug overhode. Men jeg kjenner på en veldig lyst på råe grønnasker. Kan jo rett og slett ikke bli bedre!!! ;) Akkurat den så jeg ikke komme- så er gledelig overrasket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morena - høres ut som om du har funnet kuren over alle kurer! :lol:

 

Ellers kan jeg faktisk kjenne meg igjen i det å ha det for travelt til å spise, det skal innrømmes. Men det er jo en stund siden det var aktuelt nå... :rolleyes:

 

Jo takk, vi hadde det koselig i går kveld, men det ble litt slitsomt på restauranten da min venninne ville vi skulle gå på et sted som riktignok har god mat, men null underholdningsmuligheter for de to minste. Jeg prøvde å argumentere for mer barnevennlige alternativer, men måtte gi meg. De ble derfor svært urolige og utflytende etter hvert - de hadde jo også sittet lenge stille på kino!

 

I dag har jeg vært ute med gåstaver og trent - i sludd! Litt stolt av meg selv, men jeg gjorde det bare fordi jeg hadde en avtale. Ellers hadde jeg nok latt godstolen vinne på en dag om denne... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla: du er flink til så mye annet - så en dobbelposting her og der får jo bare skli forbi :P Det kan skje den beste!

 

Høres ut som om kvelden kunne a blitt ENDA bedre da - sånn egentlig. Men jeg er helt enig med deg i at mna kan faktsik ikke fovente at små barn skal orke å sitte stille både her og der. Kanskje hun venninna di lærte ei lita lekse til neste gang ;)

 

Sludd? Oh.... hørtes ikke greit ut. Men du skal jo ha klapp på skuldra for at du kom deg ut :)

 

Jeg var ute og traff ei venninne på cafe i går. Det var superkoselig. Trengte liksom så veldig å se igjen akkurat henne nå. Unnet meg en god kopp kaffe og en god kopp te. Viktigste var ikke å putte noe inn - men alt vi skulle prate om.

 

Men altså: jeg har sett et magisk tall på vekta!!! Jeg har bikket meg ned på 57-tallet. Kan ikke huske sist jeg så det. Spør om jeg ble happy, da!!! :D

Så tulla - du har nok ret i at jeg har funnet det som fungerer for meg. Jeg føler meg rett og slett mye bedre både fysisk og til sinns. Og hvis vekta går nedover - ja da snakker vi bonusutbetaling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagmorgen-blues!

Fryyyktelig trøtt i dag :blink:

 

Vi var på hyttetur i helga, og det var kjempekos. Litt usikker på hvordan det gikk matmessig -men gikk en lang tur på lørdag -og hele hjemveien med minsten på ryggen. Og kom meg på trening etter returen i går, så så veldig ille kunne faktisk ikke denne helga være... Det vil vel vise seg når jeg skal på vekta om noen dager ;)

 

Til tross for regn og MYE vind, ble det jobbsykling i bekmørket i morges. Kjente det var tungt -men greit når jeg var framme.

 

Mye å gjøre på jobb enda - nå må jeg bare bestemme meg for hvilken bunke jeg skal starte med - og i hvilken ende... :unsure:

 

Med ønske om en BRA dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med 57-tallet, Morena! :D

 

Det har du jammen fortjent etter alt strevet du har hatt! Og du er aktiv som vanlig ser jeg ;)

 

Jeg har ikke kommet meg tilbake til gamle treningsvaner, men har vært med i en treningsgruppe med andre brystkreftpasienter to ganger i forrige uke, så da fikk jeg iallfall beveget meg litt. Denne uka skal jeg i følge planen kures i morgen, så da blir det ikke aktuelt å trene på en ukes tid.

 

Er nok en gang litt spent på om det faktisk blir kur, for minsten er dårlig - igjen. Forkjølet og feber. Hun har vært dårlig siden lørdag, og foreløpig merker jeg ikke noe, men det kan jo når som helst dukke opp :unsure:

 

Men, jeg får satse på at det går og gi meg pakkingen i vold. Ha en riktig god arbeidsuke! Skulle gitt mye for å kunne dra på jobb som før, selv om hverdagene riktig nok var i overkant hektiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha masse lykke til, Tulla. Håper du får tatt kuren i dag, så er du "ferdig med det". Og skjønner selvfølgelig godt at du sikkert ikke stikker innom her på noen dager. De beste ønsker!

 

Lekte "superwoman" i går... Syklet til og fra jobb + var på trening. Og det på en fastedag! Men det gikk overraskende bra. Hadde aldri trodd jeg skulle greie å ha nok energi til både å løpe og trene litt styrke! Enenste jeg merket- var at jeg våknet med lettere hodepine i dag. Det ble gjerne ikke nok vann etter trening.

 

Vel,vel... Ellers så har alenetilværelsen tatt til igjen her, så nå blir det mye mindre aktivitet de neste ukene. Men skal gjøre det beste ut av situasjonen.

 

Er du i loopen, Aninemor? Og hvordan står det til med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Tulla melder seg på vei opp fra kjellerdypet - for det ble kur. Den siste av de (forhåpentligvis) verste.

 

Det er virkelig spennende å høre om hvor godt 5:2 fungerer for deg, morena! Veldig hyggelig at du har funnet noe som virker så riktig :)

 

Her er vekta opp to-tre kilo fra mandag, men det er kortisonet som gjør det. Pleier å være borte igjen mandag.

 

Håper du får en riktig fin fredag! Aninemor, er du fortsatt innom? Det ville være hyggelig med et lite livstegn, lurer jo på hvordan det går med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra å ha deg innom igjen her Tulla! Og så krysser jeg fingrene for at dette var den siste turen ned i kjellerdypet på lenge, lenge... ennå full av beundring på hvordan du har taklet alt dette.

 

Er så fornøyd med meg selv som var i seng før kl 22 i går! Det gjorde susen, kjenner jeg! Føler meg som et nytt menneske i dag. Og det gjorde jo ikke ting verre av at begge ungen var i supert humør på mårrakvisten :P/>

Kom meg på vekta også i dag. Den viser -0,1 fra sist uke. Det er greit. Jeg har bare hatt en treningsøkt siden forrige fredag (er alene nå). Men i morgen blir det trening igjen -og ingen planer for helga som sender varsku om utskeielser. Går "all inn" for 57,5 til neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt tei, ja er her ...men svært sjelden. Ja har ME og nå er det ikke så bra, men i dag er det ok - men i dag er eldstemann syk på sofaen.

 

jeg har mistet litt piffen i regnet også, venter på det nye treningsenteret som skulle åpnet neste uke - men som ikke åpner før etter nyttår :angry:

 

Skjønner at 5:2 dietten gjør underverker :D Det med fasting tror jeg ikke jeg hadde klart! Synes du kuren funker bra? ...husker jeg vurderte det, i starten på GR fokuset, men dere frarådet meg det :rolleyes:

 

Håper kjellerturene dine er over, så godt å lese at den siste nå er utført :D

 

Jeg har ikke gått opp, men holder meg stabilt på 65 til tross for rødvin hver dag + null trening - så jeg tenker på de 5 kg jeg også skulle bli kvitt og som kanskje ikke sitter så hardt om jeg hadde strukturert meg ;-)

 

I´ll be back. Ha en fin dag videre damer Fræddan vet dere!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aninemor, så hyggelig at du er her, om enn ikke så ofte! Håper det går riktige veien for deg nå, og god bedring til eldstemann!

 

Skjønner godt at du mister piffen i regnet og høstmørket. Det har jeg også gjort, godt hjulpet av cellegiften :(

 

Morena, masse lykke til på veien mot 57.5! Dette klarer du!

 

Jeg har en tung dag i dag, sprøyta jeg fikk i går gjør meg forbigående mye verre, så jeg er kvalm, slapp og trøtt. Det er bra jeg er ferdig med disse kurene nå, for jeg orker ikke tanken på en til. Håper de neste blir mindre fæle.

 

Men, det går vel gradvis bedre, og jeg håper å være litt mer "fit for fight" over helgen. En riktig god helg ønskes dere flotte damer, med deres forskjellige utfordringer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Brått var det helt øde her. Er dere fortsatt innom, Morena og Aninemor? Hvordan går det med dere?

 

Jeg er ikke supersprek, men litt mer i normal gjenge etter den siste av de hardeste cellegiftkurene. Merker nå også novembermørket - jeg blir passiv og tiltaksløs. Har funnet frem dagslyslampa og håper det vil hjelpe - ser frem til en halvtime-times tid i lyset nå etterpå :)

 

Vekta er fortsatt nokså på stedet hvil, og det er jo bra. Er spent på hvordan neste cellegift vil påvirke det, mange legger visst på seg av den :(

 

Ha en riktig god uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..... Har ikke vært innom på godt over en uke. Familien har vært nede for telling med oppkast, feber, diare - og så toppet det seg da minstebror greide å brekke benet.... Alene som jeg er for tiden har det vært ganske stridt. selv har jeg på finurlig vis snodd meg unna det meste - men har vært helt i kjelleren. Nå håper jeg mannen får brukt returbilletten sin i løpet av denne uka, slik at vi snart kan begynne å fungere igjen.

 

Anyway: vekta viste 57,6 på fredag - og jeg sier meg fornøyd med NESTEN oppnådd oktobermål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det høres ut som uka fra helvete! Stor sympatiklem fra meg, jeg skjønner godt at du ikke har hatt tid og ork til å tenke på noe annet. Jeg håper ungene er friskere nå, og at beinbruddet ikke plager minsten for mye! Og at mannen din peller seg hjem fortere enn svint ;)

 

Og gratulerer med nesten oppnådd oktobermål! Det er skikkelig imponerende når du har hatt det så strevsomt! :D

 

Her peker formpila fortsatt oppover, og det er godt. Dessuten fikk jeg et jobbtilbud i dag, og det var fryktelig hyggelig - og totalt uventet :lol: Det var fra en tidligere kollega som nå er leder et annet sted. Neppe noe ideelt tidspunkt å tenke på å skifte beite, men hun vet jeg er syk og ikke vil være tilbake før neste sommer, og jeg er fristet. Det var iallfall veldig gøy å føle seg så ønsket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, Tulla! Det er jammen ikke mange som får jobbtilbud i en sykefraværsperiode! Jeg tror jeg hadde blitt SÅ smigret at jeg bare hadde sagt ja på flekken! Regner med det betydde veldig mye - uansett hva utfallet måtte bli.

 

Og takk for sympatiklemmen. Det hjalp ;) Alle mann friske og på plass der de skal være (skole, barnehage...). Mannen ringte akkurat - og han får visst lov å komme hjem i dag! Da roper jeg et høyt hurra og lover å stille i treningstøyet når han kommer. I går var jeg faktisk Så lei, at jeg sendte kidsa over til naboene mens jeg jogget meg en tur. Har muligens ikke all verdens tålmodighet, men i går kjente jeg at jeg kunne ha trengt en "familiepause" rett og slett. Da hjelper det med frisk luft :D

Foten til lillebror er i alle fall bedre - selv om han ikke er i nærheten av å få gjøre alt han vil pga smerten/ubehaget. Men jeg tror det skal fikse seg relativt greit og fort.

 

Og du - formpiler som peker oppover; DET er noe vi kan like veldig godt!! Hurra!

 

Jeg må bare spør: hva gjør dere ut av farsdagen????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...