Gå til innhold

10 kg ned - nok nå!


Gjest Tulla69
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Trening i varmen er kjempeslitsomt. Men jeg liker å tro at klarer man å gjennomføre så er man enda bedre stilt til temperaturen blir mer som vi er vant til igjen. Litt som høydeoppholdene til disse idrettsutøverne. :)

Tror ikke du trenger være bekymret for manglende toaletter på halvmaratonet. På Bergen City maraton hadde de toaletter spredt langs løypen, det pleier de ha i Oslo også, og de er nok helt sikkert merket av på løypekartet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Tulla69

Hehe, jeg sjekket dette med toaletter etter at jeg skrev det forrige innlegget og selvfølgelig har du helt rett. Det er toaletter på alle drikkestasjoner. Det skulle jo egentlig tatt seg ut å sende flere titusende løpende ut i Oslos gater uten mulighet til nødvendige ærend. Restaurantbransjen ville vel ha gått bananas... :lol:

 

Jeg har hatt tre løpeturer - den siste i går med mannen, en rolig langøkt på 1,2 mil - og noen styrkeøkter i uka som gikk, og nå viste vekta faktisk et lite jump nedover. Ja, faktisk 1,2 kg fra forrige uke, men kroppen varierer en del med vann og derfor ser det nok ut som det er mer enn det er. Litt reell nedgang satser jeg likevel på, for jeg har ikke sett 64-tallet på lenge :)

 

Dermed er jeg også inne i vektbeltet mitt igjen! :D

 

Jeg får prøve å holde meg der, men har fått en liten utfordring med sår hals i går og i natt. Noe bedre nå etter at jeg har spist, men hvis jeg faktisk blir småsyk får jeg neppe trent, og da er jeg redd for å ryke opp igjen... Er altfor glad i mat og godsaker :(

 

Ellers har jeg begge jentene hjemme denne uka - ungdomsskoleeleven og barnehagebarnet. Er spent på hvordan det blir, da jeg har strevd med å holde tritt med 5-åringen etter kreftbehandlingene. Foreløpig sover de begge, da er det iallfall ingen sak ;)

 

Det går jo gradvis bedre med meg sånn rent generelt og eldstejenta kan vel hjelpe litt til, så forhåpentligvis går det greit - hvis vi altså ikke blir for syke da, hun klaget også over sår hals i går kveld.

 

Vel, vel. Til uka får mannen også ferie, det blir deilig. Da har vi tre uker sammen, men så skal jeg som tidligere sagt prøve meg i tilnærmet normal jobb. Det er ganske skummelt, men jeg har jo valgt det selv - ønsker ikke å søke arbeidsavklaringspenger hvis jeg kan unngå det! Og kroppen er iallfall sprekere enn for de aller fleste kreftoverlevere.

 

Ha en riktig god uke, dere som ikke har tatt sommerferie fra disse sidene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Tilbake i hverdagen, og tilbake på jobb uten sykmelding for første gang på ett år. Ganske sliten, det er en stor overgang, men jeg blir jo gradvis sprekere. Klarte å briste et ribbein fredag da, det er ganske irriterende, men ellers går det ganske bra og jeg har opprettholdt treningen i sommer. Så hvilepulsen er på lavt 50-tall, og jeg har så langt løpt 15 km på det lengste. Tempoet er ikke som i fjor og makspulsen lavere, men alt i alt bør jeg nok være veldig fornøyd.

 

På vekta har det skjedd lite. Jeg har skeiet lett ut, men det har blitt veid opp av treningen. Klokket inn på 64.9 kg i går morges. Jeg kunne tenkt meg en kilo eller to mindre, men det er ikke så galt.

 

Det blir spennende å se hvordan det går å opprettholde treningen med jobb og bristet ribbein, men målet er fortsatt å løpe halvmaraton i september. Skal etter planen løpe nesten den distansen i rolig tempo lørdag. Grugleder meg til det! :o

 

Hvis noen leser dette ønsker jeg dem en god uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer med å være tilbake i full jobb! Det er det jaggu ikke alle som klarer etter sånne strabaser som du har vært igjennom, så det skal du være stolt av! Slitenheten går forhåpentligvis over etterhvert. :)

Høres ut som om du har hatt en aktiv ferie, og det er nok lurt å opprettholde treningen. Selv tok jeg temmelig nøyaktig 14 dager fri mens jeg var bortreist, og det gjorde egentlig godt. Det sies jo at form er ferskvare, men merket ikke noe formfall da jeg var tilbake og det er jeg veldig fornøyd med.

Men du - å briste et ribbein var jo litt meningsløst av deg synes jeg. ;) Håper det blir raskt bra igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg Krusmynte! Håper din ferie også har vært god?

 

Jeg er nå tilbake fra min tomils løpetur. Tenk at jeg faktisk løp to mil! :blink:

 

Det var tungt - og varmt - mot slutten, men jeg gjennomførte med et gjennomsnittstempo på 9,3 km/t. Ikke så galt med to drikkepauser innbakt. Jeg følger et treningsprogram for halvmaraton på to timer, men tenker ikke å løpe så fort i Oslo, det får jeg nok ikke til. Jeg brukte 2.09 timer på mine drøye 20 km i dag. Men - hvis jeg ikke blir syk eller skadet, skal jeg faktisk klare å gjennomføre! :D

 

En annen positiv ting er at ribbeinet ser ut til å ha vært forslått men ikke bristet. Etter å ha blitt gradvis vondere i 4-5 dager blir det nå gradvis bedre i stedet, hurra!

 

Ellers har den første arbeidsuka vært overraskende tung tatt i betraktning at det ikke har vært stilt noen krav til meg, jeg har bare kunnet surre på egen hånd. Jeg håper det bare er en overgang. Det er nok optimistisk av meg å prøve uten NAV, men jeg har en 80% stilling og feriedager jeg kan spre utover høsten. I tillegg har sjefen uttrykt forståelse for at jeg vil ha lav terskel for å bruke egenmelding når jeg har rett til det igjen etter 4 uker. Vi er IA-bedrift, dermed har jeg rett på mange egenmeldingsdager, og føler jeg meg dårlig skal jeg ikke presse meg slik som jeg ville gjort tidligere.

 

Søvn er også fortsatt utfordrende, og det som nok kan vippe hele prosjektet. Får håpe jeg klarer å sove gradvis bedre også hjemme.

 

I kveld håper jeg iallfall å sove godt. Ha en riktig god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

To mil på drøye to timer inkludert drikkepauser? Du er RÅ! Jeg er så imponert at jeg har ikke ord! Oslo maraton kommer til å gå finfint, bare husk å legge opp til ditt eget løp og vær fornøyd med den tiden du får - det kommer alltid en sjanse til å forbedre den! :)

 

Jeg har hatt en fantastisk ferie - var hjemme først etterfulgt av gruppereise til Vietnam! Fantastisk opplevelse både landet, opplegget og selskapet. Anbefales virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er ikke stort som skjer på Hold Vekten-sidene om dagen! Og jeg er her inne mye sjeldnere og kortere enn vanlig også, nå etter at jeg har begynt å jobbe igjen. Er jo teknisk sett også utenfor vektbeltet mitt, om enn med få gram, så jeg er inne på "Under 10 kg" også ;)

 

Det er ikke til å komme fra at det er en stor overgang å være tilbake på jobb. Og at jeg blir ekstra sulten - samtidig som det nok heller blir mindre enn mer bevegelse! Her gjelder det å passe på så jeg ikke raser oppover i vekt :o

 

Men i dag har jeg fri :) Disse feriedagene innimellom er gull, særlig når Mannen tar morgenstellet med ungene og jeg får sove litt lenger og ha en rolig morgen :D

 

Vietnam høres veldig spennende ut, Krusmynte. Så hyggelig at ferien var så vellykket! Jeg merker at jeg er sulten på en opplevelsesferie igjen - dra et helt nytt, annerledes sted og være litt utenfor turiststiene.

 

Jeg trener fortsatt mot målet som nå er om bare to og en halv uke. Intervaller står på planen i dag, og jeg overveier å ta dem på tredemølla siden været er ganske lite fristende med regn og sterk vind.

Lørdag skal jeg løpe 16-18 km - siste langtur før Oslo (halv)maraton. Forhåpentligvis blir Mannen med denne gangen, han føler seg bedre i beina igjen og har fortsatt ikke gitt opp å være med i løpet - selv om han kanskje bør moderere fartsmålet sitt ;)

 

Ha en god dag og uke videre, dersom noen leser dette! Håper det snart blir litt mer liv her inne - det må da være noen flere som når målet sitt og ønsker å jobbe litt aktivt med å holde seg der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Hold vekten ser for øyeblikket ut til å bestå av meg :(

 

Men jeg er i det minste (såvidt) innenfor vektbeltet mitt igjen - på en veiedag - og sånn sett "berettiget" å være her! Ikke verst det ;)

 

Og jeg løp mine drøye 17 km lørdag, sammen med Mannen som er på (løpe-)beina igjen - hyggelig. Tenk at jeg har kommet dit at jeg kan løpe nærmere to mil uten plager og uten å bli totalt utslitt resten av helgen! :D Det gikk ikke så fort, drøye 9 km/t iberegnet pauser, men det er da heller ikke så viktig.

 

Jeg føler meg veldig priviligert som har kommet gjennom et år med den tyngste kreftbehandlingen de har møtt brystkreft og sluppet så billig hva gjelder varige bivirkninger. Jeg blir fortsatt lettere "hodesliten", fokuserer litt dårligere og glemmer mer, men også det virker å gradvis bli bedre. Hvis bare kreften holder seg unna nå har dette nok gått veldig bra :)

 

Nå skal jeg trene litt og så på jobb. Ha en riktig god uke - hvis noen slumper til å lese dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her! Dvs jeg er jo også utenfor vektbeltet mitt - de kiloene jeg gikk ned før ferien er til dels ganske effektivt kommet på igjen. Merkelig nok ikke i ferien, men etter... Føler at vekten stresser meg ganske mye om dagene og har bevisst valgt å sette den litt bort og heller prøve å fokusere på sunt kosthold og å oppnå treningsmålene mine, så får vi se hvordan det går. Det føles litt "urettferdig" når man er SÅ flink hver dag, og når man da plutselig skeier ut med litt kake eller hva det måtte være så spretter vekten opp 1 kg lett som bare det. Så tar det 3 uker å få det av igjen.... Men poenget er at jeg er her, men er bare ikke så veldig flink til å være aktiv. For det er kjedelig å drive med det som til tider føles som en monolog. Sånn var det ofte før jeg flyttet over her også, og det gjør ikke akkurat at det frister til å være aktiv! Så hatten av for at du holder fortet mens alle vi andre glimrer med vårt fravær - du er flink! :)

 

Er fortsatt superimponert over løpingen din! Blir superspennende med Oslo Maraton, gleder meg til å lese referat! Er hellig overbevist om at du kommer til å leve opp til alle dine mål og ønsker for deltakelsen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du fortsatt er her, Krusmynte! :)

 

Og takk for rosende ord. Jeg er fortsatt mektig imponert over deg, jeg, selv om du nå har noen kilo mer enn du ønsker. Forresten, når du går så lett opp av en liten utskeielse - er du sikker på at du spiser nok mat i det daglige? Uansett høres det lurt ut å fokusere på sunn mat og trening en periode og glemme tallet på vekta. En går jo lei, det gjør jeg også, selv om jeg nå er såvidt innenfor beltet mitt. Har spist litt ekstra i dag forresten, så nå får vi vel se :o

 

Jeg har pleid å kunne spise det jeg vil når jeg trener så mye, men etter at jeg begynte med antihormoner er forbrenningen satt ned og appetitten gått opp <_<

 

Vel, vel. Vi får oppmuntre hverandre og holde fokus - alternativet er ikke særlig ønskelig!

 

Ja, det blir spennende med Oslo maraton. Jeg gleder meg mest nå, men må nok passe på så jeg ikke åpner for hardt og går på en smell. Mannen har forøvrig dessverre fått enda en muskelstrekk og har nå gitt opp - det blir ingen halvmaraton på ham i år :(

 

Ha en god fredag i morgen, så er det helg igjen! Det skal bli godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her sitter en litt sliten, men temmelig stolt tulle og konstaterer at årets store mål ble nådd. Det ble halvmaraton, og det på en ganske anstendig tid alt tatt i betraktning - jeg klokket inn på noe under 2.04 timer, som blir en gjennomsnittsfart på noe over 10 km/t :)

 

Jeg hadde en vill drøm om å komme under to timer og løp derfor den første mila for fort (til tross for at jeg hadde bestemt meg for å ikke gjøre akkurat det :rolleyes:), så de siste 5 km ble en viljekamp - det var ganske fristende å slakke veldig på tempoet. Men jeg tok meg sønder og sammen og løp ordentlig hele veien. Skal si jeg var sliten etterpå, men jeg hadde ikke vondt i kroppen og har det fortsatt ikke, og det er jo supert :D

 

Når vekta de siste dagene har vært godt innenfor vektbeltet mitt har jeg vel ikke mer å ønske ;)

Spørs hvordan det går på veiedagen i morgen når jeg er så kjepphøy :lol:

 

Ha en riktig god søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig på at det var jo maraton i helgen, og måtte skynde meg inn og sjekke om det var noe oppdatering her. Og det var det jo.

 

GRATULERER MED VEL GJENNOMFØRT HALVMARATON!!!!!

 

Jeg er så imponert at jeg blir nesten helt stum! Men bare nesten... :) 2,04 er jo en knallbra tid i utgangspunktet. Og med tanke på alt du har vært igjennom i forkant blir jeg bare enda mer imponert!!! Ikke bare gjennomførte du, du gjennomførte på en knallgod tid og det uten å få vondt i kroppen etterpå. Fantastisk! Det er vel første gangen du har løpt halvmaraton, er det ikke? Jeg har jo ikke gjort det selv, men innbiller meg at man lærer mye på jomfruturen. Da spesielt i forhold til å legge opp strategien, ikke ta for hardt i på starten så man mister piffen senere osv. Det at du klarer å trosse disse tingene og fortsette når du er så sliten på de siste 5 km står det jo også enormt respekt av. Jeg kjenner jeg er i ferd med å slippe opp for superlativer, altså, men ja. Jeg tror du skjønner hva jeg mener. Og det målet om under 2 timer, det klarer du utmerket neste gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kjempehyggelig hilsen og gratulasjoner, Krusmynte!

 

Jo da, jeg er veldig fornøyd. Det skulle bare mangle, jeg løp på over 10 km/t i snitt, og det var da også i overkant av hva jeg kunne forvente. Og viktigst av alt - jeg fullførte og har faktisk løpt halvmaraton! For aller første gang! :D

 

Jeg hadde jo løpt to mil tidligere i sommer og hadde egentlig en god plan jeg - klarte bare ikke å holde meg til den ;) Jeg må definitivt åpne roligere i forhold til egen form neste år. Og ja, jeg har en plan om å prøve på under to timer da - forutsatt at jeg har klart å komme i bedre form enn nå. Jeg planlegger også å delta i Sentrumsløpet til våren. Det er 10 km, passe distanse i april! Og ha et tidsmål der også. Under timen er allerede mulig, så jeg får kanskje trøkke til litt mer :)

 

Jeg er høyt oppe, som du skjønner :lol:

 

Ellers går det også ganske bra. Jeg blir sliten på jobben, så utfordringen er å huske at hodet fortsatt er redusert selv om kroppen er ganske godt trent og ikke ta på meg for mye. Jeg jobber med saken! Det må jeg, ellers ryker nattesøvnen, og da er jeg ille ute.

 

Ha en fortsatt god uke, og lykke til med inngrepet jeg leste om i tråden din! Sånt er veldig slitsomt, men som du sier kan du trene alternativt etter den første uka, og da behøver du ikke å tape så mye form, tenker jeg. Tvi tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nok en måned over, og nå er det virkelig høst. Jeg merker at det er mindre fristende å gå ut på kveldene, for det er både mørkt og kjølig.

 

Dagene går med jobb, trening og daffing hjemme. Jeg blir fortsatt sliten, men synes det går ganske bra alt i alt. Å konsentrere seg over lengre tid er nok det vanskeligste.

 

Vekta går litt opp og ned, men det er ikke de store bevegelsene. Jeg klokket inn på 64.2 kg i går morges og har stort sett vært innafor vektbeltet mitt siden jeg begynte å jobbe. Det er bra, men det kommer ikke gratis, så jeg må passe på trening og kosthold.

 

Etter aktiviteten her inne å dømme er det ikke mange som er i hold vekten-fasen som bruker nettsidene. Det er synd.

 

Jaja, hvis noen skulle forville seg inn ønsker jeg en riktig god uke videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Og nå er oktober øyeblikkelig også over! Jeg skulle trene etter jobb i dag, og i formiddag tenkte jeg kanskje jeg skulle løpe ute, siden det var så nydelig sol. Men da siste møte var over, var sola også borte, og dermed ble det intervaller på tredemølle i stedet. Jammen blir det tidlig mørkt nå vi har stilt klokka tilbake!

 

Venta er fortsatt innenfor vektbeltet, men bare med et skrik. En forkjølelse brakte meg fra rundt 64 til knapt 65 kg. Jeg må nok være forsiktig og krype litt lenger nedover igjen, så det er bare å brette opp ermene. Det gjelder å ikke la kiloene komme sigende på - særlig nå som jeg tar medisiner som gjør at de lettere klorer seg fast! :blink:

 

Ellers er formen ganske bra. Forkjølelsen var heldigvis ikke så langvarig, og jeg holder bedre og bedre på jobb, føler jeg. Heldigvis!

 

Hvis noen skulle finne på å lese dette ønsker jeg dere en riktig god uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Tusler innom og sier hei! November er kommet, jeg har sittet med beina på bordet i 4 uker og på torsdag begynner jeg i 50% jobb igjen etter min aldri så lille fotoperasjon. Herregud så hemmet man blir av denne gipsen og disse krykkene, altså! Men klager ikke, det har gått veldig fint og jeg satser på at det blir bra å få gipsen av om 2 uker og gleder meg til å kunne vifte med stortåen igjen! :) Jeg som får klaustrofobi av å gå med sokker! *ler* Men har fått trent litt overkropp om ikke annet - krykkegåing er tungt, og sleng på noen økter med ergometersykkel og overkroppstrening så har jeg ikke vært helt inaktiv. Men kondisen får seg nok et trykk og må oppover igjen når foten er klar. Men det er greit - forhåpentligvis blir fremgangen greit merkbar. :) Aldri så gale osv....

 

Ja, det blir tidlig mørkt om dagene. Det er liksom ikke mye hjelp i denne klokkestillingen synes jeg, jeg ville jo uansett heller hatt sommertid også om vinteren fordi det er jo om ettermiddagen jeg har tid til å gå ut. Menmen, sånn er det, og vi har jo heldigvis mulighet til å trene inne når det er på det mørkeste og tristeste ute. Man kan jo krysse fingrene for en fin vinter! Med et lite lag snø blir det jo ganske lyst og fint likevel. :)

 

Håper forkjølelsen er helt borte igjen og at du får en strålende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du er innom, Krusmynte! :)

 

Kan tenke meg du gleder deg til å bli kvitt gipsen, ja! Det er sikkert frustrerende å ikke kunne bevege seg som normalt. Men godt å høre at inngrepet har gått fint. Og hvordan var det å være tilbake på jobb med krykker?

 

Det er vel ellers jeg som burde hoppe rundt på krykker noen ukers tid - så ville jeg endelig fått litt tvungen trening for overkroppen! :lol:

 

Jeg har også vært på sykkel i dag - spinning intervall. Skal si jeg fikk kjørt meg!

 

Og så sto jeg i mot fredagskake på jobben. Flink eller hva? Jeg må stramme inn litt nå det er november. Ellers blir vel denne jula en vektmessig katastrofe!

 

Riktig god bedring, Krusmynte. Og god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

November er MØRK. Og jeg er glad i lys... :(

 

Krusmynte, hvis du titter innom: Er gipsen av? Håper det, det må jo være en lettelse - bokstavelig talt ;) Hvordan er ellers formen og humøret?

 

Jeg VAR frisk igjen, men har nettopp hatt en ny runde med forkjølelse, så etter den beskrevne spinningøkta har det vært meget passivt, og jeg føler meg litt sliten. Men jeg er frisk igjen nå, og var på trening igjen i dag. Step og styrke, en god og tøff økt - iallfall for meg. Jeg blir nok grundig støl i morgen.

 

Vekta har så langt vært snill, men det forundrer meg, for jeg har ikke vært så flink. Spørs om jeg ikke har lite vann i kroppen og at det kommer en smell snart. Skal dessuten på seminar og julebord torsdag til fredag, det er jo ganske skummelt sånn kalorimessig sett ;)

 

Jeg får tåle en utskei og konsentrere meg om å få treningen på plass igjen etterpå. Har jo meldt meg på neste års halvmaraton også - med ambisjoner om å komme under to timer denne gang :rolleyes: Men da må det trenes - og ikke bare løping, men eksplosivitet og styrke også. Me not like... <_<

 

Jaja. Ønsker eventuelle lesere en god uke - og meg selv litt energi og standhaftighet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Krusmynte

Titter innom! Men må innrømme at det er lenge siden sist... :)

Gipsen kom av for ca. 2 uker siden, etter 6 uker godt innpakket. Har etter at den kom av hatt gangsperr på steder jeg ikke visste det gikk an, som inni fotbladet. :) Fremgangen har vært god, men er fortsatt stiv i leddet uavhengig av hvilken retning jeg prøver å bøye tåen. Så lenge jeg går rolig og ikke med for lange skritt går jeg uten å halte, men med en gang jeg prøver meg på noe annet kommer en liten halting - nettopp fordi jeg ikke klarer bøye tåleddet nok ved "avspark" (i mangel på et bedre ord). Men dette skal da gå veldig bra! Har trent med ergometersykkel, har såvidt begynt med litt knebøy igjen med stang men uten vekt, samt litt andre stå-øvelser. Med gipsen på ble det bare sitteøvelser og mye apparater og overkropp. Men har holdt meg i gang. :) Vekten har holdt seg omtrentlig stabil og det er jeg superfornøyd med - fryktet jo det verste.

 

Utover det har jeg hatt en svær lekkasje i gangen - fra taket via leiligheten over meg. Sitter her med byggtørker og vifte som durer døgnet rundt, og det blir litt slitsomt. Inneklimaet er ikke det beste med våt betong og våte gipsplater, og deler av gipsen i taket, alle lister og store deler av gulvet i gangen er borte. I morgen kommer de på befaring for å se hvor store skadene er og hva som må gjøres. Luftveiene protesterer, men om det er av inneklimaet eller god, gammel neseforkjølelse skal forbli usagt. Men - i morgen SKAL jeg på julebord om enn med Paracet og nesespray innabords, får heller gå etter middagen eventuelt. Det er tredje julebord tredje fredag på rad, men på det første var jeg i komiteen og jobbet litt og på det andre hadde det vært reise og møte hele formiddagen så jeg var sliten og gav meg tidlig. Så jeg håper jo å få det litt kjekt i morgen også, med et par glass vin.

 

Håper forkjølelsen din er bortevekke og at du klarer å stå over flere fredagskaker! Jeg er imponert over at du får det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du titter innom, Krusmynte!

 

Og godt at gipsen er borte og ting ser bra ut. Det er imponerende at du har holdt vekta, synes jeg! Har ellers en kollega som også humper rundt i gips nå, og hun klager over at muskelmassen svinner hen raskere enn hun hadde trodd. Så kan tenke meg det dukker opp nye rare gangsperrer! :o

 

Håper du hadde det morsomt på julebord i går kveld!

 

Lekkasje i leiligheten høres derimot veldig slitsomt ut. Håper de får fikset det raskt! Og at luftveiene dine ikke lider for mye - eller var det likevel en forkjølelse på vei?

 

Jeg har nok både hoppet over og spist noen fredagskaker siden sist :lol: Hadde opprinnelig en liten plan om å krabbe bittelitt nedover i vekt i november, men det ble nok heller stabilt. Så jeg må prøve å være moderat i alle førjuls- og juleutskeielser. Det blir nok ikke lett! Men i år tåler i hvert fall kroppen å brukes litt mer aktivt, så jeg kan brenne litt kalorier også ;)

 

Først er det imidlertid førjulsstresset som gjelder. Jeg må kjøpe gave til alle FRA alle... <_< Kaker skal bakes, hus skal pyntes, you name it. Og så får vi håpe på litt besøk til jul. Mine nærmeste slektninger er alle skrøpelige nå, og min far og tante (på morssiden...) er begge litt på vei inn i tåkeheimen. Akkurat det synes jeg er fryktelig tungt.

 

Jaja. Ha en riktig god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Er det noen her inne tro? I så fall - riktig godt nyttår! 🎉 :)

 

Jula er overstått, og det er på tide å gjøre opp status. Jeg har hatt en avslappet og fredelig juleferie med mye god mat og kaker. Det var vært deilig, men selv om jeg har trent jevnlig går regnestykket selvfølgelig i pluss. Så jeg er litt over øvre grense i vektbeltet mitt og må stramme inn.

 

Ellers er det blåmandag i dag på flere måter, for etter å ha holdt meg frisk i adventstiden og juleferien, kjenner jeg nå at jeg antakelig er i gang med en skikkelig forkjølelse - eller i verste fall en influensa. Håper ikke det, iallfall!

 

Jeg karret meg på jobb og har da gjort litt nyttig, iallfall. Så får vi bare se hva morgendagen bringer...

 

Ha en god uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lenge siden jeg har vært her inne, og strengt tatt skal jeg jo ikke være det heller, siden jeg ligger litt over øvre grense i vektbeltet mitt. Vekta konket ut, og den nye ser ut til å være litt strengere enn den gamle :o

 

Når det er sagt, er signaturen nå litt for streng. Jeg har vært en uke på kurs i energibalanse, og selv om jeg har spist mye god mat har jeg beveget meg mer, så morgenens snikveiing antydet at jeg kan regne med litt nedgang når jeg går på vekta mandag. Selv om jeg unner meg litt ekstra i helgen... :rolleyes:

 

Jeg får se å ta meg sammen og bli kvitt de resterende par kiloene jeg ønsker meg ned, slik at jeg kan slå meg til her inne igjen. Gjerne sammen med damene jeg skravler med på Under 10 kg. En av dem er jo allerede klar :)

 

Så får vi bare se hvor lang tid det tar... Jeg har ikke hastverk, og har tenkt å skynde meg langsomt. Energibalanse er tingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Tulla69

Siste dag i påskeferien. Vi har vært på hotell med masse god mat og andre utskeielser. Men vi har også gått masse på ski. Buksene kjennes ikke trangere ut, men fasiten kommer i morgen tidlig.

 

Jeg hadde håpet å krype sakte nedover i vekt og snart være innenfor vektbeltet mitt etter siste oppdatering her inne, men det ble oppover i stedet. Bare et par dager etter brant jeg meg nemlig på håndleddet og bristet ribbeinet. Det siste kunne jeg trosset, men bandasjen på håndleddet tilsa treningsstopp, og det er livsfarlig for vekta her i gården! :o

 

Nå er jeg imidlertid restituert og har ingen unnskyldning bortsett fra en forkjølelse jeg kjenner er i emning. Jeg får komme meg hjem fra fjellet, gå på vekta og finne frem viljestyrken og joggeskoene igjen, for nå er tiden inne for å begynne å løpe ute. Jeg rakk en tur før påske og konstaterte at formen var dårligere, men at det var godt å endelig løpe ute igjen! Løpebrodder neste år? :rolleyes:

 

Ha en fortreffelig 2. påskedag hvis noen skulle lese! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Det stemte at buksene ikke var trangere. Faktisk påstår vekten min at fettprosenten har gått litt ned. Så selv om det bare er minus 400 gram, må jeg si det er høyst godkjent etter en påske der jeg har unnet meg mye godt - men altså også har gått over 15 mil på ski :)

 

Så får vi se om jeg har viljestyrke til å fortsette nedover, da! Det spørs, med en gryende forkjølelse og tre bursdager bare i løpet av de neste to ukene... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en glede, Tulla69 :). Jammen må du ha klart å være standhaftig i matveien, og samtidig fått mye sunn mosjon. Jeg kan nok ikke fortelle samme historien, og må legge opp en plan på GR vektklubben. Men klarer jeg å gjennomføre den, så går jeg fort ned igjen de 2-3 kg'ene som vekten viser for mye etter påske.

 

For meg betyr hverdagen mosjon, og nå er vi tilbake i rutinen. Min firbente venn og jeg går først en halv time i raskt temmpo, og så en halv time hvor det er lagt inn snuse- og hilseperioder. Dessuten stater jo treningen på Elixia igjen, så da er jo hverdagen her igjen :D

 

Ha en god dag - fra Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...