Gå til innhold

#69kgprosjektet


Gjest Vinegar
 Share

Anbefalte innlegg

Lucky 43: Nå har jo du et valg om hva du vil, og er du som meg kan det vanskeligste være å bestemme seg for akkurat hva du vil. SKal du videre ned, så kreves det disiplin, og skal du ikke gå opp igjen, så kan det sikkert også være lurt med litt kontroll.

Vi skal støtte deg masse her inne!

 

Indigo: Da vant du kampen mot 73-tallet denne uka. Du sloss med kroppen om dagen, og skal være kjempefornøyd med at du ikke har gått opp. Hold ut så skjer det nok noe om 1-2 uker til!

 

En liten ukesrapport fra meg: -0.4kg til 78.9 og -2cm i midjen. Siden jeg har vært på en meget sosial helg med serverte måltiden uten mulighet til å velge meny, kost meg masse med vin, og i tillegg har fått tante på besøk, er jeg veldig fornøyd med å se en minus :) Har masse vann i kroppen nå så det blir nok enda bedre om et par dager.

 

Ha en flott uke alle sammen! Håper motivasjonen holder stand hos dere trass i litt motgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Hei på dere, jeg synes dere er flinke jeg :)om dere har gått opp så ikek gi opp :)

 

et lite spørsmål, hva spiser dere som pålegg på knekkebrød? her går det som regel i go og mager salami eller lett syltetøy

 

håper dere alle får en strålende dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smom - så flinke dere er som spiser dere ut av fryseren! Fin måte å begrense matbudsjettet på. Mat er dyrt, og spesielt med mye friske grønnsaker og fine råvarer.

 

To konfirmasjoner på samme helg høres heftig ut, men når dere arrangerer den ene blir det sikkert travelt nok med forberedelser så ikke sikkert det går så ille vektmessig. Lykke til! Vi hadde konfirmasjon i vår og det ble vel ikke spist for mye i dagene før tror jeg ;-)

 

Vi arrangerer begge faktisk, så det er litt travelt om dagen. Lørdag er det min sønn og søndag er det mannens datter ;):blink:

Men du har nok rett i det, ikke så mye mat, men sliten på kveldene og fyser helt forferdelig :P

 

Hele helgen har vi jobbet med å rydde og shine hus til det kommer 11 overnattingsgjester på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med ukerapporten:

 

Kilo: På stedet hvil 72,7 og ikke et gram ned. (Men ikke opp til det etterhvert fryktede 73-tallet heller!) :D/>

Mat: har ligget på ca 1600 kcal som jeg skal hele uka.

Trening: Jeg har trent mer. Dessuten har jeg jobbet ganske hardt i stallen hele uka, så det kan tenkes det har vært i minste laget med 1600 ihvertfall noen av dagene.

Cm: Samme som forrige uke.

 

Har snakket med legen min som mener at jeg ikke går videre ned fordi jeg har et fælt underskudd på søvn. Jeg sliter med å sove, og kan ligge våken i timevis.

 

Så her skal det soves! B)/>

 

Setter målsetning for neste uke på 72 blank (igjen).

 

Lykke til alle sammen med ny uke!

 

Så bra du ikke går opp da, og søvn er virkelig viktig - jeg merker det godt om jeg ikke sover godt eller nok, da er det opp, opp, opp! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du kommenterte det med søvn smom, for det glemte jeg å kommentere. Jeg sliter i perioder med søvnen og i de periodene er det håpløst å få vekta til å rikke seg.

Håper du klarer å få sove mer da, Indigo.

 

Engeljenta: jeg spiser for tiden en del knekkebrød med litt leverpostei, alle varianter av skinke/kalkun, kokt egg, og smørbar magerost. Skinke er veldid godt med litt pesto under hvis du tåler pinjekjerner. Det gir hjerter også.

 

Du verden, å arrangere to konfirmasjoner høres heftig ut ja :-) Men kanskje bedre å ha to samme helg enn to med en måned mellom. Det blir deilig når neste helg er overstått da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens rapport er på 72,8, så det er rett vei i hvert fall - fortsatt menskropp så kanskje neste mandag faktisk er litt å se fram til... Hvis jeg ikke tar helt av i helgen da :P Men det går nok bra for det blir mye tråkking også.

Målene er som følger:

Uke 36:

Hals: 33,5 cm

Bryst: 95,4 cm

"Midje": 84 cm

Rumpe: 98,5 cm

Lår: 63,6 cm

Legg: 38,5 cm

Arm: 30,9 cm

 

Uke 37:

Hals: 32,6 cm

Bryst: 93,3 cm

"Midje": 83,3 cm

Rumpe: 100,6 cm

Lår: 62,9 cm

Legg: 36,7 cm

Arm: 31,2 cm

 

Noen opp og noen ned igjen. Gleder meg til rumpe og lår begynner å samarbeide litt mer...jeg skal ned i 56-57cm rundt lår og det er jo litt å gjøre da kan man si. Øvre regioner ser ut til å respondere litt bedre foreløpig og det er da noe ;)

 

Ellers har vi altså shinet hus i helgen, fått gjort sinnsykt masse og jeg sanket nesten 14000 skritt på lørdag og over 15000 i går. Så jeg har ikke sittet mye på litt slappe ræva i hvert fall :P

 

Er i rute til helgen, men det er mye å huske på...har lister som oppdateres og en liste er med meg overalt så jeg kan skrive på med en gang jeg kommer på noe. Hvis ikke er det borte igjen og da er det kanskje noen som blir lei... For meg er planleggingen halve jobben.

Torsdag begynner det å komme folk som skal bo her og innen fredag kveld har 11 overnattingsgjester inntatt heimen. Vi er heldigvis "bare" 4 hjemme her, men alle senger blir okkupert og madrasser spredd rundt. Glad vi har 2 bad! :rolleyes:

 

Gleder meg til helgen, og til den er over for å si det sånn B)

Nå skal jeg gå og bake ut neste runde med rundstykker som skal i fryseren. Tror jeg er opp i 150 snart :P

 

Super uke til dere, jeg skal se om jeg husker på å kikke innom i løpet av uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte og inspirasjon til å "gå motivasjonsrunden" med meg selv :rolleyes:

 

Ja, jeg vil ned og holde fokus på målet mitt og ja, jeg har tro på å klare det. Kjenner allerede nå at tankegangen fra helga er i ferd med å snu.

 

Jeg har også kjøpt gullmedlemskap og ville jo vært forferdelig uprofft å kaste bort de pengene :P

 

Søvn er alfa omega ja, så lykke til med å finne tilbake til tornerosesøvnen Indigo

 

Gratulerer med nedgang og krysser fingre for en superkoselig helg Smom - dere er jammen tøffe B)

 

Til pålegg varierer jeg mellom makrell, ost, leverpostei, skinke og egg og jeg velger ikke alltid lettvarianter, tar da bare litt mindre av det. Eeelsker blant annet blue castello og unner meg det innimellom :o

 

Ser ellers at det går litt opp, litt ned og litt på stedet hvil med flere - det viktigste er fortsatt å holde fokus laaaangt der fremme mot hovedmålene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

alle dere er så flinke, går jevnt og trutt med dere, men jeg er bare frustrert, hadde besøk av nevøen til samboern i helga og jeg spiste 2 biter melkesjokolade og jeg tok et lite glass brus, og nå er jeg redd vekta viser 2 kilo opp i morgen på kurset.

 

jeg drakk 1 liter vann i går ihvertfall, kjenner jeg sliter med å få i meg nok vann, men jeg skal prøve å drikke 2 liter i da ihvertfall:) jeg vet det er livsstilsendring og at man skal kunne unne seg litt av og til, men alikevel så er det frustrerende.

 

Ønsker alle en herlig dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :rolleyes:/>

 

Her har det vært mye aktivitet den siste uken, og det er akkurat slik det skal være! Selv kom jeg hjem fra London i går ettermiddag, derfor ble veiedagen forskjøvet til i i dag. Vekten stoppet på 74,4 (minus 0,4), midjemålet viste 93 (minus 1,5). Fornøyd med det! Jeg regnet ikke med de store endringene denne uken, etter forrige ukes solide vektfall.

 

Men som flere har påpekt: Det er de langsiktige endringene som teller. Totalt har jeg gått ned 7,2 kilo. Midjemålet er krympet med ni centimeter. Det merkes :)/>

 

Derfor forstår jeg også veldig godt hva du sliter med Lucky 43. Du er kommet ned i en vekt der klærne passer, du føler deg bedre og mer attraktiv selv om du ikke har nådd de målene du selv har satt. Kanskje du faktisk har kommet ned i trivselsvekt? Kanksje du de neste ukene skal fokusere mer på magen, og hvordan du skal bli kvitt magefettet, så kommer kanskje resten etter? Uansett krever det like mye å holde vekten som å gå ned, og opp vil du ikke! Jeg synes du skal være stolt over hva du har oppnådd, og jobbe videre med deg selv til du er sikker på hva du vil. En ide kan være å holde fokus på stabilisering i en måned eller to, og ta nedgang som en ekstra bonus. Det viktigste er å ikke stresse.

 

Engeljenta: Grattis med minus 1,3! Men jeg leser at du er engstelig for ny vektoppgang. Hvorfor det?

 

Supermint: Go girl :)/> 72-tallet smakte sikkert fortreffelig!

 

Indigo: På hovedsiden til Vektklubben står det en artikkel om at søvproblemer gir vektoppgang. I min manns familie har søvløshet blir arvet gjennom flere generasjoner, så jeg vet litt om dette. Jeg skal ikke ta på meg den legehatten jeg ikke har og komme med gode råd, for jeg regner med at du har prøvd melantonin og alt annet. Jeg håper du likevel tar til deg at vekten faktisk IKKE har gått opp!

 

Hope 76: Du er underveis som du selv påpeker. Krysser fingrene for at vekten faller neste uke. Et salt måltid er i seg selv nok til å gå opp noen hundre gram eller mer fordi det binder mer vann i kroppen.

 

Selv har jeg fortsatt en mage som står i veien for alt, og det har den egentlig gjort etter et nødkeisersnitt for 17 år siden. Den ble aldri helt det samme, og uansett hvor mye jeg trener får jeg ikke strammet den ordentlig inn. Jeg lurer derfor på om jeg skal prøve Bailine, muskelstimulator som jobber med mage. For det er der jeg vil ha fett og kiloer bort. Noen som har erfaring med dette? Jeg fikk hjelp av Bailine til å stramme inn gravidemagen etter at datteren min ble født, og det hjalp den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Vinegar : jeg er engstelig da jeg spiste noen biter melkesjokolade på lørdag og drakk et glass cola, og jeg føler det slik at om jeg så mye som spiser en bit sjokolade og drikker et glass brus så raser vekta opp, mulig jeg som har rar tankegang men jeg føler det slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, snille deg, Engeljenta, jeg skulle ønske du ikke plaget deg selv med slike tanker. Noen biter sjokolade og et glass cola utgjør ikke flere kilo hvis du holder deg til planen resten av uken!

 

Kompenser heller ved å spise litt mindre neste dag. Liker du supper? Det kan være et godt alternativ, og lager du dem selv blir de heller ingen saltbomber.

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engeljenta, kjære deg,

jeg er så enig med Vinegar og cosinus her.

 

Forsøk å få slike tanker ut av hodet. Det er ikke en slankekur du holder på med, men som du selv sier, en livsstilsendring. Skal den bli varig må man kunne unne seg noe godt av og til. Noen biter sjokolade en gang i blant gjør ikke noe. Og du spiste ikke hele sjokoladeplaten, vær stolt av det!

 

Har du tenkt over at du samtidig ga gode impulser til nevøen? Du viste ham at det går an å kose seg med litt, man trenger ikke spise opp alt på en gang. Du vet, barn gjør ikke som voksne sier, barn gjør som voksne gjør.

 

Engeljenta, du er dyktig som har kommet i gang med dette. Ikke la slike unødige bekymringer ta motet fra deg. Du er dyktig, og greier dette. Dessuten: kjempeflott at du tar opp slike følelser her. Det hjelper å få dem ut, og det hjelper med støtte fra andre som også har sitt å streve med. Og snakk med kurslederen om slike tanker. Det hjelper det og.

 

Lykke til videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen !

Mye å gjøre på jobb denne uka, for i morgen tidlig drar jeg på jobbseminar til Dublin.

Det blir faglig og sosialt, med mye god mat og drikke !

Har bestemt meg for å smake på det meste , men bruke hodet!

Ikke kjøpe med noe drops eller sjokolade fra tax-freen som jeg ellers pleier å kose meg med på hotellrommet.

Gidder ikke ødelegge det moduset jeg nå er kommet inn i .

Og joggesko og badedrakt er selvfølgelig med.

 

Ser at motivasjon varierer hos mange , og den går litt opp og ned her også.

Har slitt et par uker med lite uttelling for mye innsats , men siste uke må sies å være omvendt :

Har faktisk trent litt mindre, spist litt mere og vært på hyttetur i helgen. Spist litt potetgull, peanøtter, kaker og drukket 3 glass rødvin. Saus til kalvesteken tok jeg også.

Og ukesresultatet : -0,9 kg.

Konklusjonen er : resultatene kommer , vær tålmodig, det er bare ikke alltid kiloene slipper med en gang !

 

Jeg skal i alle fall ikke bli førstemann som «gir opp» her i denne tråden.

Håper alle dere andre holder motivasjonen oppe. Det er så mye vanskeligere å starte på nytt og på nytt.

Har pakket kofferten min ferdig , og med en nyinnkjøpt, ettersittende kjole.

 

Vinegar : Bailine fungerte veldig godt på meg også. Men det er som med trening : ferskvare. Må vedlikeholdes jevnlig. Men her får du jo faktisk punktslanking

 

Smom : lykke til med konfirmasjoner og Engeljenta en spesiell hilsen til deg med ønske om at dere alle skal lykkes med deres mål for uka :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Tusen takk alle sammen:) jeg vet tankene mine er rare, men hun veilederen er slik at har man gått opp noen 100 gram så har man spist for lite, men det har jeg ikke, for har spist maten min selv om jeg tok noen biter sjokolade på lørdag og brus.

 

men jeg kjøpte meg faktisk en nydelig kjole i går, det var glidelås i ryggen og jeg har litt stor byste så tenkte at jeg måtte ha Large, men den var alt for stor så jeg måtte ha medium:) så noe positivt var dte alikevel :)

 

Gratulerer så mye med negang søtsug og masse god tur til Dublin, så får jeg håpe vekta eventuelt ikke viser alt for mye opp i dga på veiing:)

 

Ha en strålende dag alle sammen og masse lykke til med veiing:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

For en flott gruppe - støtte og tips/råd for ulike utfordringer - herlig :lol: La det fortsette sånn og la oss heie hverandre helt i mål. Uten denne gruppen er jeg redd jeg hadde backet ut forrige uke da motivasjonen var på bånn og jeg ikke riktig visste mitt eget beste :P Takk for at dere er her og deler så raust med hverandre.

 

Ukesveiing:

 

70.5 (-0.6)

Midjemål 89 (-1)

Muffinsmage 97

Lår 54 (-1)

Rumpe 96

Bryst 98

 

Mine kostholds- og motivasjonsutfordringer har dere hørt nok om og må derfor si meg fornøyd med fortsatt nedgang. Snart nådd delmålet mitt, wiiii - tror kropp og hode er i balanse igjen :blink: og neste ukes mål for meg tror jeg vil bli å få hjelp av noen til å minske midjemål. Skal ha litt veiledning på treningssenter i morgen, de kan sikkert hjelpe. Også ifht mål ulike steder på kroppen så ser jeg at vi er ulike, damer. Noen har smal midje og bredere underkropp og for andre er det motsatt. Så vi har vel alle vårt å stri med. Det vi har felles er at vi har tatt spranget i å ville gjøre noe med det og det står det respekt av :D Og Engeljenta: slapp helt av, vekten tåler noen utskeielser så lenge resten er bra.

 

Nå: noe langt kjedeligere - EU kontroll på bilen - grøss og gru, like spennende hver gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtsug: og Lucky43 Gratulerer med flott nedgang!

Moro at vekta dytta deg i riktig retning akkurat denne uka da du var litt i tvil Lucky43.

Og du fikk også en skikkelig boost på vekta denne uka Søtsug.

 

Engeljenta : Så moro å kunne gå ned en størrelse på kjolen!! Å gå ned en klesstørrelse er noe av den beste belønningen man kan få synes jeg

 

Dere har helt rett i at dette er en kremgruppe! Jeg vil heller slettes ikke være den som gir opp først her inne :P Så her er det bare å bruke hverandre til å hente motivasjon.

 

Kos deg på jobbtur Søtsug! Lurt å legge en plan for hvordan du vil gjøre det, der noe kos er tillatt. Uansett er det jo kos med tur, selv om man ikke trenger å gå berserk i taxfreen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Søtsug og Lucky 43 med fin nedgang! Og til Engeljenta som måtte ned i størrelse medium :) Slikt gjør noe med selvfølelsen!

 

Jeg har tenkt litt på dette med motivasjon, og fikk selv en vekker her forleden. Jeg var tilstede på et arrangement. Det ble tatt bilder (sic!) og postet på Facebook. Jeg hadde på meg en ny topp i størrelse 12 som jeg hadde fått mange komplimenter for, og en bukse som satt som et skudd etter at vekten hadde bikket under 75. Rett i ryggen var jeg også til en forandring.

 

Bildet derimot? Det viste en person som ville ha godt av å gå ned noen kilo ... :angry:

 

Kanskje et tips til flere som sliter med motivasjonen. Ta bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEIA ALLE SAMMEN sier jeg bare!

 

Det er så bra med en aktiv gruppe med mange i, da er det ikke så farlig om noen er litt mindre aktive en dag eller to. Sånne tråder med veldig få har en tendens til å dø ut og da forsvinner gjerne motivasjonen og kampviljen med i dragsuget. Og det vil vi ikke!

 

Jeg skal ut og ordne noen småting i dag, og bake to marengsbunner, vaske stua og så er jeg mer eller mindre ferdig til å ta i mot alle overnattingsgjestene. Og så skal jeg øve på talen min da...

 

Planleggingen har reddet meg fra å bli sinnsyk, og i natt grublet jeg på hva jeg har glemt, og jeg kan ikke komme på noenting - så da er det bare å dekke og pynte på fredag og møte opp i kirken på lørdag med den flotte gutten min :)/> Søndag kjører vi bare på flowen fra lørdag :P/> ;)/>

 

Snikveide i dag...72,1 - det er håp! Kanskje jeg kan klare 69 til 01.10. likvel?

 

Nydelig dag til dere fra smom :wub:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...