Gå til innhold

2015 - Ny mulighet til å nå målet


Gjest bronzee
 Share

Anbefalte innlegg

Det er motiverende å lese om dere. Jeg kjenner at det begynner å bli hardt innimellom, men det går for det meste greit. Det er flott å lese om de gode resultatene dere får og at dere klarer å stå imot fristelser. :D/>/>

 

Jeg har veiedag i dag, og er ikke særlig fornøyd med å gå ned 0,1 kg. Nå gikk jeg ned mye de to siste ukene, så totalt sett er jeg fornøyd. Jeg prøver å ligge på 1500-1600 kcal pr dag og klarer stort sett det. Enkelte ganger er det vanskelig vite nøyaktig kcal for middagen siden det stort sett er samboeren min som lager den. Jeg tror likevel jeg har en viss kontroll. Jeg har trent tre ganger forrige uke, i tillegg til at jeg har nådd dagens mål med polar loop alle dager bortsett fra en. Det var den dagen jeg følte meg skikkelig uvel.

 

Nå er det viktig at jeg er flink de neste dagene, for på lørdag har jeg invitert mange gjester på middag. Da kommer jeg til å servere kaker, og har bestemt meg for at det skal være lov å smake litt. Jeg blir tross alt 40 bare én gang i livet ;)/>/>

 

På din egen 40 årsdag må det være lov å skeie ut, Haarek. Kan ikke helt finne en bedre anledning. Synes du skal ta deg en skikkelig fest ! Glem Grete Roede den dagen !

2,3 kg hittil på 3 uker er jo veldig bra.Kjempeflink har du og vært.

Det er ikke alltid vekta henger helt med synes jeg , men så plutselig slipper 0,5 kg hos meg.

Det går liksom ikke 0,1 kg pr dag.

(er snikveier som sikkert dere andre..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest QueenBee

Onsdag og veiedag.. Hurra! Ned 0,7 kg siden forrige uke! Superfornøyd med det! dessuten har jeg klart tre uker (med 4 helger tilsammen) med snop- og snacksstopp! Fornøyd i dag ja!

 

Det går sakte nedover, men om jeg så kun går ned 1 kg pr mnd så er det bedre enn det motsatte. Det blir tross alt 12 kg på et år :).

 

Ha ei fortsatt fin uke (og helg) folkens!

Du skal se det blir ei super feiring på lørdag Haarek, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere -

 

Jeg har ikke gitt lyd fra meg på en stund, men har vært innom og lest hvor flinke dere er. Jeg blir rett og slett litt misunnelig.

 

Jeg trener og spiser sundt - men vekta vil ikke rikke på seg. Har vært gjennom dette før. Og da spiste jeg for lite. Prøver nå å danne meg et skikkelig bilde av hva jeg virkelig får i meg i løpet av dagene, så får jeg se hva jeg skal gjøre.

 

Jeg nekter å melde meg på nytt kurs. Jeg har allerede betalt alt for mye. Deler jeg det på antall kilo- må det være en rekord-dyr kilopris! :lol:

 

Men dere ER flinke. Jeg finner motivasjon i å lese om dere.

Ønske for neste uke - er å komme innom og melde om en mye etterlengtet vektnedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Haarek: 40 blir du kun en gang i livet, så nyt dagen. Et tips kan jo være å ta en skikkelig treningsøkt på morgenen. du kan også sørge for å ha masser av salater, oppkuttede grønnsaker og frukt tilgjengelig, så blir det lettere når de første kakestykkene er smakt på. Ofte er det bare det å ha noe å bite I, så slipper du å la deg friste av kakestykke nummer 5.... ;-)

 

morena:

Jeg trener og spiser sundt - men vekta vil ikke rikke på seg. Har vært gjennom dette før. Og da spiste jeg for lite. Prøver nå å danne meg et skikkelig bilde av hva jeg virkelig får i meg i løpet av dagene, så får jeg se hva jeg skal gjøre.

 

Jeg nekter å melde meg på nytt kurs. Jeg har allerede betalt alt for mye. Deler jeg det på antall kilo- må det være en rekord-dyr kilopris! :lol:/>/>

Jeg har hatt det slik som deg før. Problemet mitt er at øyemålet er helt på bærtur. Dersom jeg ikke registrerer, har jeg ingen kontroll på inntaket. I stedet for kurs, kunne du kanskje valgt å kun bruke Gullmedlemskapet? Da får du full tilgang til registreringsverktøyet. så kan du bruke oss som sparringspartnere.

 

Søtsug: Superaktiv helg du hadde. Imponerende. Fotell oss gjerne om hvordan du opplever å bruke Loop'en

 

bronzee og QueenBee: Gratulerer med super fremgang :-)

 

 

Selv har jeg en supertravel uke alene med ungene, diverse møter på kveldstid og da blir det dårlig med trening. Vinterinfluensaen har heller ikke slupet helt taket. Er ganske matlei, så jeg må jobbe med meg selv. Vekten har stått på stedet hvil en uke nå, så jeg trenger en liten boost.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Els-beth

Hei alle sammen

Veiedag i dag og endelig litt mer bevegelse på vekta, ble ned 0,6kg. Men nå fremover skal jeg juble for bare den minste nedgang. Gjør ikke noe om det tar litt tid med den siste kneika. Har nå 1,6kg igjen.

 

Haarek: Gratulerer så mye med de 40år😄. Klart du skal kose deg.

 

Grattis med flott nedgang til mange her og der hvor vekta står stille så må jeg si jeg kjenner meg igjen. For min del så måtte jeg øke matmengden og spise flere måltider i ukedagene og heller minke litt i helgen. Det funka virkelig bra.

 

Polar Loop: har også en😄 fikk min i høst. Og nå har jeg kjøpt pulsbelte. "Aktivitets-måleren " måler aktivitet i forhold til puls og ikke steg mens man bruker puls belte. Utrolig motiverende å følge med på når man er på trening. Litt barnslig kanskje men gøy er det😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med de 40 til Haarek. Føles det greit, eller? Jeg selv nærmer meg også - og det er skikkelig krise!

 

Els-beth: -0,6 er BRA og du er veldig, veldig nære. Nå er det superviktig å ikke klappe seg så mye på skulderen at man mister fokus (for det har jeg testet ut, nemlig...)

 

Fru Fryd: hørtes ut som en travel uke - har den gått bedre enn forventet? Jeg tar med meg ungene på trening de ukene jeg er alene med de. Heldigvis synes de det er stas -og så blir mamman så glad av å trene B)/>/>

 

QueenBee: -0,7 er jo også kjempebra! Du har nok gjort mye rett i starten av det nye året :)/>/>

 

Selv har jeg gått ned 0,8 denne uken - og er veldig fornøyd. etter å bare ha sett vektnåla bevege seg oppover og oppover. JA, den viste godt over 59 her en dag. Så tar jeg utgangspunkt i det tallet har jeg jo tatt av nesten 2 g på en uke. Det kan jo uansett ikke være realistisk - men jeg tror jeg samlet mye vann under en medisinkur jeg gikk på for et par uker siden. Uansett godt å bli kvitt det ;)/>

 

Hotell-weekend i vente her. det kan jo bikke begge veier. Men MED treningsrom og svømmebasseng bør det jo være en rimelig sjanse for at det ikke trenger å gå så veldig ille! Jeg skal prøve å være flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

Så motiverende å lese hvor flinke dere er ! :)

QueenBee, Els-Beth og Morena , gratulerer med finfine resultater.

Dere beviser at tålmodighet virkelig gir resultater ! Og takk for det ! :) :)

 

Els-Beth , jeg synes ikke det er barnslig med pulsbelte. Men er det ikke litt ubehagelig å ha på har jeg tenkt? Denne første uken har det vært motiverende med polar loopen min. Men jeg kunne gjerne ønsket å få med pulsmåling, så vurderer en pulsklokke !!??

Uansett har jeg, i flg loopen, denne uken forbrent 16 500kcal. Spiser jeg 1500 kcal hver dag + litt ekstra i helgen er det 11 500 kcal , dvs - 5000kcal/7000 kcal = 0,7 kg, så får vi se på veiedag tirsdag !

 

Haarek , håper du hadde en fin 40 årsdag , og at du fikk slått ut håret .

Lykke til med veiing til uka alle sammen B) . Spent på om det fortsatt går bra – også med godtestopp :rolleyes: !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Liten status etter helgen.

Mat: Gått greit hele helgen. :-)

Godtestopp: Nå kjenner jeg ikke det suget mer, og det er mye enklere når en ikke blir så eksponert som forrige helg.

Trening: Litt bevegelse med en dag i slalombakken og 10km skitur. Bronkitten henger fremdeles i, så noen store utskeielser har det ikke blitt.

Vekt: Ned 0,3kg denne uka. Hadde håpet på mer, men sånn er det visst denne gangen. DEn fine kurven jeg hadde I starten er begynt å flate ut. Men jeg hadde minus 2cm rundt midjen denne uken da. Ikke så langt igjen til jeg er når 80cm som er grensen med hensyn på god helse.

Motivasjon: Det røyner litt når en har vært konsekvent med maten en hel uke og det er så vidt det går ned noen skarve gram. Men det går i alle fall nedover. Og magemålet krymer, så her er det bare å bite tenna sammen og fortsette i det samme sporet.

 

Els-Beth: Jeg har funnet at daglig kcal måling og inntak ikke nødvendigvis er nøyaktig på kort sikt, men nå har jeg brukt min hver dag i 4uker, samtidig som jeg har ført ganske nøye på inntak. Beregnet vekt og faktisk vekt skiller med 100g denne uken. 200g forskjell forrige uke. Så det er bare å følge med.

 

Denne uken har vi Godt Levert med Roedemeny. gleder meg itl å prøve rettene. :-)

Ha en strålende start på uken folkens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke siden forrige vektdag og jeg veier -500 gram denne uken, ønsker 6 tallet hjertelig velkommen. Vekten viser nå nemlig 69,6 kg. Nå blir det skikkelig spennende å se om jeg kan fortsette å gå ned ca 500 gram pr. uke, nå når jeg nærmer meg målet.

 

Kjenner at buksene sitter løserer og selvfølelsen stiger.

 

Lørdag forrige uke var jeg på fest og drakk vin, må innrømme at dagen etter var det stort søtbehov (uten matbehov) men det er slike dagen vi og skal lære å takle. Jeg spiste ikke chips/snop/peanøtter som ble servert på festen, kun mat.

 

Gratulere med flott nedgang til dere andre og, jammen går det flott for de aller fleste her i denne tråen, det er bra.

 

Ønsker dere en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen ;)

 

Så hyggelig at du ser 69 tallet, Bronzee. Sååå mye bedre enn 70 tallet.

Gratulerer med fin nedgang. Det viser seg at en liten ( behersket..?) fest ikke ødlegger så mye.

 

Hos meg var det -0,9 sist uke og 69,0 kg - 1.delmål oppnådd - dvs julefleske er borte. Da er jeg tilbake til der jeg var i høst og det er bare å fortsette jevnt og trutt og ikke hvile for mye påp laubærende, som Morena har minnet oss på . Det kommer helger og turer til varmere støk som vil gjøre at vekten går den gale veien , så her er det bare å stå på mens en er" i flyten"

Jeg er også på en vekt jeg har hatt veldig lenge, så 0,5 kg I uka vil jeg også være godt fornøyd med

 

Hører gjerne fra deg FruFryd ang leveransen fra Godt Levert.

Fint med litt variasjon og nye oppskrifter.

0,3 kg er også bra, kanskje det løsner litt mere neste uke B)

 

Ha en strålende uke alle sammen. Det er blitt så deilig å lyst ute at det igjen er hyggelig med laaange kveldsturer med hunden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen ;)/>

 

Så hyggelig at du ser 69 tallet, Bronzee. Sååå mye bedre enn 70 tallet.

Gratulerer med fin nedgang. Det viser seg at en liten ( behersket..?) fest ikke ødlegger så mye.

 

Hos meg var det -0,9 sist uke og 69,0 kg - 1.delmål oppnådd - dvs julefleske er borte. Da er jeg tilbake til der jeg var i høst og det er bare å fortsette jevnt og trutt og ikke hvile for mye påp laubærende, som Morena har minnet oss på . Det kommer helger og turer til varmere støk som vil gjøre at vekten går den gale veien , så her er det bare å stå på mens en er" i flyten"

Jeg er også på en vekt jeg har hatt veldig lenge, så 0,5 kg I uka vil jeg også være godt fornøyd med

 

Hører gjerne fra deg FruFryd ang leveransen fra Godt Levert.

Fint med litt variasjon og nye oppskrifter.

0,3 kg er også bra, kanskje det løsner litt mere neste uke B)/>

 

Ha en strålende uke alle sammen. Det er blitt så deilig å lyst ute at det igjen er hyggelig med laaange kveldsturer med hunden :D/>

 

Takk skal du ha, ja er kjempehappy for å se 6 tallet igjen, og er i full fokus på å gå videre nedover. Festen ble så kjekk at den gikk over til ubegrenset hehe. Me skal jo nyte livet.

 

Gratulere så mye til deg og med superflott nedgang, flott når juleflesket er borte :)))

Da er vi to enige at -500 gram er flott nedgang pr. uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med de 40 til Haarek. Føles det greit, eller? Jeg selv nærmer meg også - og det er skikkelig krise!

 

For meg var det ingen krise å runde 40. Livet mitt er veldig annerledes enn det var da jeg ble 30, men det føles helt greit og jeg er temmelig fornøyd. Den store forskjellen er vel at jeg nå har barn og dermed andre prioriteringer. :)

 

Ellers ble det en skikkelig fest lørdag og jeg klarte i svært liten grad å begrense meg. Det ble både kake, snop og chips... Dagen etterpå var også temmelig daff, og det ble et kakestykke da også.... Så nå må jeg stå på de neste ukene! Jeg kjenner faktisk et søtsug igjen, bare etter den utskeielsen....

 

Veiedag i dag viste minus 0,6 kg. Det er jeg temmelig fornøyd med etter den helgen. :D

 

Morena: Fantastisk at det endelig begynner å skje en endring. Det er utrolig hardt når det står stille eller går i feil retning. Jeg kjenner flere som spiser for lite når de vil slanke seg. De må være svært nøye med å beregne kaloriinntaket for å klare å ta av. Det ser ut til at du nå er på rett vei.

 

Dere andre: Fantastiske resultater så langt, ikke minst å klare å stå imot sjokolade og snacks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenBee

Onsdag allerede!!

Ned 0,7 denne uka også :)! Veldig fornøyd. Totalt 2,4 kg på fem uker, juhuu!!

 

Kjenner lite til søtsuget og heller ikke noe til saltsug. Jeg har også hatt to helger på rad uten å drikke noe vin, så det gir vel litt utslag det også. Så da blir det spennende å se neste ukes resultat siden vi har planlagt stor middag på fredag. Da blir det både champis, vin og masse god mat. Men, da holder jeg meg til maten (og ett kakestykke til dessert). Dropper sjokolade og snacks etterpå.

 

Siden vi skal ha det hjemme hos oss selv, så setter jeg heller ikke fram så mye etter middagen. Jeg regner uansett med at folk er mere enn mette etter fire retter, og da begrenser snopspisinga seg selv.

 

Vel, får jobbe litt - hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Els-beth

Hei

GRATULERER så mye til dere alle sammen. Flott nedgang på gjengen :rolleyes: Går jo så det suser på tråden her :D

 

Veidedag: Vekta viste ned 500g, og jeg er veldig fornøyd. Sukkerstoppen går det bra med. Synes at det er en del matvarer som smaker bedre og søtere nå som jeg ikke spiser snop. Særlig mat som frukt, grønnsaker og nøtter. Positiv effekt av sukker stoppen det her B) B)

 

I helgen ble det lang skitur på lørdagen, vi kom inn på et løypenett som tidligere har vært stengt og måtte bare prøve, ble en tur på nesten 4 timer. Hadde på meg pulsbelte på turen og var overrasket over hvor høy puls jeg hadde i motbakkene (eller er det skikondisen min som er svak :P ) Utfra Polaren så hadde jeg brukt 3250 kalorier den dagen. Men man går jo og er skrubb sulten hele tiden etter en slik tur, var faktisk veldig sulten dagen etter også. Var veldig usikker på hvor mye mer jeg egentlig kunne spise.

 

Ellers ser jeg at mange på Forum er flinke til å vite nøyaktig hvor mange kalorier det er i måltidene sine og hvor mye de skal ha i løpet av dagen. Lurer på om jeg burde bli litt mer nøye med det selv. Når vekten skal holdes så begynner den vanskeligste delen for meg, og da bør jeg nok ha mer kunnskap om kalorier. Noen som har tips om enkel måte å holde styr på dette?

 

Søtsug: Pulsbeltet er ikke så veldig ubehagelig å ha på, merker ikke så mye til det. Har ikke problem med at det sklir ned heller. Man blir vant til det etter hvert. Polar Loopen sitt pulsbelte kobles opp med bluetooth, man bare holder klokka inntil brystet og trykker på knappen på klokka. Utrolig enkelt. Om du kjøper egen pulsklokke så må du også ha pulsbelte til. Finnes noen få modeller, tror jeg, som måler pulsen rett på armen. Tror Tom Tom kom ut med en i sommer. De finner ikke pulsen like lett og er litt unøyaktige. En som sa det på XXL, men er jo ikke sikkert det er riktig da.

 

Haarek: Hyggelig at du hadde ne fin feiring. Er så imponert over at du har gått ned så mye likevel :)

 

Gøy med en så aktiv tråd. Dette hjelper meg til å holde rett fokus. Vet ikke om jeg hadde fått det til uten. Ser frem til ny helg på fjellet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

 

Hører gjerne fra deg FruFryd ang leveransen fra Godt Levert.

Fint med litt variasjon og nye oppskrifter.

 

 

Jeg er fornøyd med Godt Levert. Men det må sies at jeg er veldig bevisst på hvilke uke jeg tar det. Man kan enkelt gå inn I profilen og endre hvilke uker man vil ha levering. jeg velger ut fra menyen, og ut fra hvilke aktiviteter familien har den uka. Dersom jeg er mye alene med ungene avbestiller jeg, eller om menyen ikke frister. Det er ikke alt mannen og ungene jubler for, men jeg ser fordelen I å ha alle råvarene, slippe butikken, og det å komme med ideene.

 

 

Ellers har uken gått fint. Snart 5 uker med snopestopp. Jeg har aldri hatt så lenge uten godteri før. Har lov å være litt stolt da :D Kjenner at alt nå går litt på rutinen. Trenger ikke tenke og velge så mye, valgene er liksom tatt på forhånd og de er sunne. Men jeg kjenner litt på den følelsen av å være så fornøyd at det liksom er greit å slippe trøkket litt. Den fella har jeg gått I før, og ønsker ikke å gå dit igjen. Denne gange ønsker jeg å holde focus til jeg er på målvekt. Under 70 har jeg ikke vært siden 2006. Etter det har tidsklemma med jobv og små barn tatt meg I forhold til trening. Jeg vil så gjerne tilbake dit.

 

Foran meg ligger en travel helg, så denne må virkelig planlegged I forhold til mat for at det ikke skal bli desperate løsninger.

 

god helg folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med godt resultat QueenBee!! Jeg håper festen gikk bra :)

 

Selv kjenner jeg at jeg har slitt mer denne helgen etter at jeg skeiet ut forrige helg. Lørdag spiste jeg 4-5 sjokoladebiter og en liten skål chips. I dag har jeg hatt skikkelig dårlig samvittighet, vært i akebakken med 3-åringen, trent og nådd polar loop-målet tidlig. Jeg håper resultatet på tirsdag ikke lider for mye av dårlig selvkontroll lørdag...

 

Nå er min plan å fortsette uten snop og chips i to uker til. Da er det vinterferie, og jeg kommer til å unne meg noen utskeielser. Jeg tenker at jeg skal fokusere på å spise litt, men mye mindre enn tidligere den uken. Etter vinterferien blir det strengt regime igjen frem til påske.

 

Hva er deres planer? Hvor lenge tenker dere å ha sjokoladestopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Heisann folkens.

 

Nok en helg er over. Denne klarte jeg meget bra, til tross for en særdeles travel timeplan. Vanligvis betyr travel at jeg spiser uten å tenke, trøkker inn altfor mye, spesielt av energitett met. Liksom for å hode koken på et vis. men denne helgen klarte jeg meg godt uten. :D/>

på søndagsturen ville ungene ha med sykkel, og det var jo greit, for da kunne vi gå litt fortere og litt lengre enn om de skulle gå selv. de syklet, litt frem og tilbake lange stein mens mannen og jeg fikk opp pulsen litt.

 

Vekt: I dag morges viste den 71,7. Det er ned 0,9 fra forrige uke, og jeg er tilbake på min opprinnelige plan etter å ligget litt bak et par uker. Jeg ser at jeg nå kan tillate meg å begynne å tenke på 69,xkg premien min. men nåværende tred på kurven, når jeg den om 4 uker og den krever litt planlegging. :D/>

 

Trening: Er ikke kommet i gang ordentlig. :(/> Regner med det blir bedre utover våren.

 

Mat: Er inne i en god periode. Jeg tenker å finne litt ut av sukkerfrie desserter fremover, jeg liker å prøve nye retter.

 

Godtestopp: Er ferdig med 5 av 8 uker. Har en tentative plan for hva jeg skal gjøre når de 8 ukene er gått, men den må modne seg litt videre før den spikres.

 

 

 

Ellers ser jeg at mange på Forum er flinke til å vite nøyaktig hvor mange kalorier det er i måltidene sine og hvor mye de skal ha i løpet av dagen. Lurer på om jeg burde bli litt mer nøye med det selv. Når vekten skal holdes så begynner den vanskeligste delen for meg, og da bør jeg nok ha mer kunnskap om kalorier. Noen som har tips om enkel måte å holde styr på dette?

Jeg må føre nøye regnskap, ellers blir det for mye. Eller det blir feil sammensatt. Jeg er avhengig av at det er nok proteiner, ellers blir jeg veldig sulten, og da krasjer jeg. Da blir jeg desperate og trykker inn hvasomhelst.... Og kurven stopper å gå nedover. Men dette er jo helt individuelt, noen blir jo stresset av å føre inn maten, mens andre, med meg trenger det.

 

Ellers må dere ha en flott uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Els-beth

Hei dere

Ja helgen er over og må si at denne gangen gikk ikke alt som planlagt. Vi var på fjellet, men det ble nesten ikke noe tur pga stormen Ole. Mann og barn skulle overraske meg på morsdag med stor frokost og stopp på middagsbuffet på hjemveien. Ble litt for mye mat der ja. Men var jo veldig koselig.

 

Haarek: I forhold til sukkerstopp så kommer jeg til å holde meg unna smågodt, chips og vanlige sjokolader o.l. Men når vektmålet er nådd og stabilisert seg så vil jeg velge snop-varianter uten eller med sterkt redusert sukkerinnhold. Det finnes masse gode alternativer der ute. Dette må jeg fordi jeg vet at for mye sukker i min kost er med på å rote det til. (Erfart;()

 

I dag blir det lang treningsøkt og skal bli deilig å få svettet litt. merker at kondisen kommer seg, og det begynner å bli virkelig gøy å trene. På fredag var jeg ute å løp 7 km. Merket at det var mye tyngre å løpe ute i forhold til på mølle. Brukte 55minutter, så det gikk ikke så veldig fort :P Men nydelig å kjenne solen i ansiktet.

 

Matkontroll: Her har jeg mye å jobbe med. Har bestilt matvekt på nett. Har tenkt å måle opp noen alternative dagsmenyer, så jeg vet nøyaktig hvor mye jeg egentlig får i meg. Bare å brette opp armene.

 

Ha en flott uke alle sammen :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens,

Takk til Els-beth som ga meg inspirasjon til å prøve pulsbelte ! :rolleyes:

Har allerede prøvde det i 2 zumbatimer og en skitur i går( ikke så lang som din da, Els-beth, men ca 2 mil ). Det gir jo veldig mange flere kcal enn bare polar loppen med sine step. Og kjempegøy å se på hjertefrekvense på pc` n etterpå. Ble litt stolt jeg ;) av hvor hardt jeg jobber på trening . Blir morsomt å se om det er noen utvikling fremover.

Els-beth jeg gjør som FruFryd til tider : skriver inn maten her på GR. Har kjøpt gullmedlemskap.

Nå har jeg droppet det noen uker , men det har lett for å bli litt mye kcal hos meg også da. Fokuset på hva en putter i munnen er større når en skal huske å skrive det opp. Det er veldig nyttig.

Jeg prøver også å få i meg mest mulig proteiner. De metter bra og stabiliserer blodsukkeret. :):)

Haarek : jeg er enig i at det ikke er snopstopp i ferier. Men det vanskelige er jo å komme seg tilbake

til å være snopfri når en har fått smaken på det søte….

Jeg fikk marsipankake på senga på morsdagen. Spiste selvfølgelig det , og det smakte nyyydelig.

Ble også middag ute på restaurant søndag og familiebursdag med nydelig middag og kaker fredag.

Ble et lite stykke både av bløtlkake, brownies og ostekake.

Merker at jeg legger opp til en liten forklaring på hvorfor jeg ikke helt ser frem til veiedag i morgen..men jeg har trent mye og hard så jeg håper..

 

Ha en fin uke alle dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag, første uke uten resultat, altså ingen nedgang men heller ingen oppgang. Jeg sjekket vekten tidligere forrige uke og i helgen og den rikker seg ikke. Jeg er selvsagt ikke fornøyd med det, men har tross alt tatt av 3,8 kilo siden 1.1.15 og det er jeg stolt av.

Håper det løsner denne uken, men vet at nå er det vanskelig da jeg kun har 1,6 kilo til ønsket mål.

Dessuten har jeg ligget på denne vekten i lange perioder tidligere og jeg har lest at da kan du måtte jobbe litt mer for å gå ned.

 

Uansett jeg er sjokoladefri og glad og klær sitter løsere, og jeg har fått positive kommentarer fra venner som ikke vet at jeg "slanker" meg. De synes jeg var sååå slank nå.

 

På søndag var det morsdag og da spiste jeg kake, det ble servert flere sorter (bl.a. sjokoladekake) jeg valgte mandelkake, selv om sjokoladekaken fristet mest.

 

Jeg registrerer ikke mat pga jeg synes det tar for lang tid, dessuten mener jeg at jeg har kontroll og vet hvor mange kcal det er i brød og middager (siden jeg har testet det ut i tabell for noen år tilbake)

 

Jeg skal ikke spise sjokolade før oppnådd ønskevekt, det har jeg bestemt meg for nå, det går jo så fint :) også er det helt ok å finne alternativ snop i stedet slik som banan og druer, nøtter.

Antar jeg kommer til å smake sjokolade etter det, men er veldig redd for at da kan det gå galt igjen, jeg er tross alt veldig sukkeravhengig.

 

Jeg skriver ikke så mye om treningen, pga den har jeg fast inne 4 ganger pr. uke, ALLTID og det er så lystbetont og kjekt. Kjenner nå at det er lettere å trene med 4 kilo mindre å dra på:)

 

Lykke til med vekt og valg til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og helgas utskeielser viser resultat....

Prøver å holde fokus denne uka, men vet at lørdagen blir utfordrende. Da skal vi ut for å spise middag med noen venner...god mat og vin...

 

Men jeg holder meg fortsatt unna sjokolade, smågodt og snacks. Det går overraskende bra! På søndag fikk jeg kaffe of brownies på senga siden det var morsdag. Ungene hadde laga brownies så jeg kunne nesten ikke la vær å smake på den. Åt ett lite stykke, men kroppen reagerte skikkelig på det. Gikk og var kvalm mesteparten av dagen siden kaka var såååå søt!

 

For å si det sånn, jeg har ikke lyst på sjokolade for tida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Veiedag I går viste kun -0,1 kg, så her er det omtrent også stillstand, Bronzee

Har også ligget rundt denne vekten det meste av mitt voksne liv, så det gjelder å være tålmodig.

Drar på seminar 2 dager nå, og der er det utrolig god mat. I tillegg til at en "må" være sosial.. det betyr endel vin..og desserter, tenker jeg.

Queen Bee : høres fin ut å ikke ha lyst på sjokolade.

Jeg skulle ønske jeg kunne spise et par biter og være fornøyd med det.

Sukk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så var det veiedag. Ingen hyggelig opplevelse, opp 200gram. Så er det sagt. Det er nok helgens matinntak, mest søndagen som er skylden der. Så var jeg på personalmøte i går kveld, ble to pizza stykker. 😔

Stod fremme snop både i går kveld og i helgen, men det gikk veldig greit. Treningen går også bra. Alle andre dager denne uka har gått veldig bra, så ble litt skuffa over resultatet. Men men , bare å fortsette som før, bare litt mer planlegging 😀

 

Søtsug: Så gøy at du har fått deg pulsbelte. Jeg bruker det til hver trening, veldig inspirerende. Rakk en liten treningsøkt på 45 min i dag, men med pulsbelte kom jeg likevel opp i 2300kaloriet i dag😄. Så man ser tydelig forskjellen selv med små treningsøkterðŸ‘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann folkens.

Snart helg igjen, nok en uke overstått. Har kjent litt mer på sult denne uken, men har klart å motstå diverse fristelser, men spist litt mer mat. Vekten I dag morges var den samme som forrige fredag, mendet er jo mandagen som er "offisielle". Helgen ligger foran meg med flotte værmeldinger og vi er klar for vinterfjellet. :-) Håper vi får oss en lang fin skitur I morgen, at ungene er motivert for å gå et stykke. ang mat, har vi handlet inn til fiskemiddag både i kveld og morgen. Her går det I laksetortilla hver fredag :-) Er litt i tenkeboksen ang fastelaven på søndag. Hvordan skal jeg definere dette innenfor mitt godteri- og kakeforbud? Selv tenker jeg at dersom jeg baker boller på fullkornshvetemel, søtet med litt honning og vanilje, som serveres med vaniljekesam og bær, blir ikke dette særlig verre enn litt lyst brød. Men lurer jeg meg selv da mon tro?

Vi får gjester på fjellet lørdag til søndag, men jeg tror ikke det blir noe stort problem. Disse gjestene spiser nesten ikke søtsaker og er fornøyd med et glass rødvin.

 

 

Ja så var det veiedag. Ingen hyggelig opplevelse, opp 200gram. Så er det sagt. Det er nok helgens matinntak, mest søndagen som er skylden der.

Dette er ikke så ille son du tror. Se på kurven dun, den har en helt klar trend nedover. Følg planen din og du vil nok se resultater. :-)

 

 

Hva er deres strategi for å få helgen til å bli litt kos men samtidig innenfor et greit kcal nivå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en veldig travel uke. Jeg hadde veiedag tirsdag, ned 300g. Det var nok som forventet siden jeg skeiet litt ut lørdag igjen. Jeg har hatt en snikveiing i dag og den viser bedre resultat, så nå ønsker jeg en god helg slik at jeg får et bedre resultat neste uke.

 

I motsetning til mange av dere, så kjenner jeg fremdeles et sug etter sjokolade, selv om det ikke er like sterkt som tidligere. Det har sannsynligvis ikke hjulpet så mye at jeg har hatt fest og en lørdagsutskeielse...

 

Jeg noterer ikke detaljert hva jeg spiser, men har likevel temmelig god kontroll, føler jeg. Frokost, mellommåltid og lunsj varierer ikke særlig fra dag til dag, så der vet jeg sånn ca hvor mange kalorier jeg får i meg. Middagen prøver jeg å telle kalorier til. Det er noen ganger vanskelig siden det sjelden er jeg som lager den, men det går stort sett greit. Til kvelds spiser jeg mindre enn tidligere. Min største utfordring er å ikke spise noe ekstra om kvelden, særlig i helgene.

 

Fru Fryd, du spurte om strategi i helgene. Jeg sliter fremdeles litt der, men prøver å holde meg til kesam, druer, ananas og nøtter. I tillegg blir det ofte ett glass vin.

 

Nå må jeg ta meg sammen i helgen og klare en god uke etter det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...