Gå til innhold

2015 - Ny mulighet til å nå målet


Gjest bronzee
 Share

Anbefalte innlegg

I dag er det tirsdag. Hadde veiedag i går. Kjente på meg at det ikke kom til å bli noen stor opptur, kroppen kjentes stappet.... Og det uten noen utskeielser i helgen. Og resultatet ble på stedet hvil. Men da jeg var på vekta i dag morges var det ned, så jeg velger å tro at det likevel er litt ned denne uken.

Helgen gikk greit, registrerte ikke maten, men tror det var rimelig innenfor. Skitur både lørdag og søndag.

Sykkeltrening i går, satser på styrketrening I ettermiddag.

Kjenner at jeg beginner å bli lei av å registrere. Men jeg vet er det trengs for at jeg skal klare å holde fokus.

 

Jeg tar vinterferie fra i morgen, vinterfjellet sammen med venner. Da gjelder det å holde fast I målet, fokusere på det langsiktige og velge bort søtt og fett. Har nå 1,5 uke igjen av godteriutfordringen, kan ikke glippe nå. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veiedagen min forrige uke var nok ikke helt riktig med hold vekten uke for vekten denne uken har rast ned, jeg har sniktittet på den nesten hver dag. Denne uken har jeg gått ned 2,1 kilo som er altfor mye men det har altså skjedd. Jeg veier nå 67,5 kilo og er 173 høy. Målet mitt i forumet var 68 kilo.

 

Boddyindekstesten jeg har tatt vise at 65 kilo er det perfekte for meg. Nå har jeg valget om jeg er fornøyd og går over til en HV-fase eller om jeg skal til 65. Tenker at jeg vil prøve å øke ytterligere på styrkedelen (selv om boddyindeksteksten viser veldig bra med muskelmasse)

 

Jeg ser selv at jeg ønsker å stramme godt opp på grevinnearmene og den nedre delen av magen. Baksiden av lårene med siluetter vet jeg ikke om vil forsvinne ved styrkeøvelser?? noen som vet.

 

Ønsker dere en fin uke og vinterferie for dere som har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boddyindekstesten jeg har tatt vise at 65 kilo er det perfekte for meg. Nå har jeg valget om jeg er fornøyd og går over til en HV-fase eller om jeg skal til 65. Tenker at jeg vil prøve å øke ytterligere på styrkedelen

 

Hei!

Hvilken type bodyindextest er det du har tatt? Inbody720, Tanita eller noe annet?

 

Jeg har satt som gulrot til meg selv at når jeg er nede på 69,x skal jeg ta en slik test. Har gjort det en gang for flere år siden, så det blir spennende å se hvordan endringene slår ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvilken type bodyindextest er det du har tatt? Inbody720, Tanita eller noe annet?

 

Jeg har satt som gulrot til meg selv at når jeg er nede på 69,x skal jeg ta en slik test. Har gjort det en gang for flere år siden, så det blir spennende å se hvordan endringene slår ut.

 

 

Jeg vet ikke hva den heter og finner ikke igjen utskriften dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Veiedag og 300g ned. Det går nok litt sent nå mot slutten men har nådd område for ønskevekt. Veier nå 61kg og vil gjerne ligge mellom 60-61kg. Så jeg vil ned en kg til før jeg holder vekten.

Det blir mye trening for tiden og det er en utfordring i forhold til sultfølelse. Men om jeg ikke klarer å holde meg helt til dagsplanen min så er det alltid sunn og mager mat jeg spiser litt ekstra av. Sukkerstoppen trives jeg veldig godt med og kjenner at det er rett for meg. Men etterhvert skal jeg kose meg med sukkerfattig snop. Tror det er viktig å gjøre forskjell på hverdag og festðŸ‘ðŸ‘

 

Bronzee: GRATTIS med nedgang, du er helt rå. Skjønner ikke hvordan du får det til😃. Når det gjelder cellulitter på lår så er det noe jeg også prøver å kvitte meg med. Men det er litt genetisk hvordan vi mister vekt. Rundt rumpe og lår sitter det godt hos meg, blir bare tynnere alle andre steder. Men slik er det. Og om det sitter igjen noen cellulitter så er jeg likevel utrolig fornøyd med den nedgangen jeg har hatt og ikke minst de gode treningsvanene jeg har fått.

Men noen tips finnes likevel der ute. Trener selv en del styrke for lår og rumpe pga tidligere problemer med løpeteknikk. Har økt ganske mye på knebøy og ser jo at det faktisk hjelper en god del. Fant dette på ei nettside:

 

Trimmer du rumpe og lår vil nemlig forholdet mellom fett og muskulatur endre seg. Du får større muskler og mindre fett, noe som gjør at cellulittene får mindre vev å boltre seg i.

 

- Mine favoritter er knebøy, utfall og markløft med strake ben. Gange i ulendt eller bratt terreng gjør også susen, det samme gjør spensthopp, har treningsekspert Jill Jahrmann tidligere uttalt til KK.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Bronzee, :) :) dette er bare så utrolig bra av deg !

Skulle ønske jeg var like god.

Og Els-Beth : fint resultat hos deg også. Det er vanskelig når en begynner å nærme seg målet.

Klapp på skulderen til FruFryd også. Ikke lett å være sosial å samtidig holde vekten. Krysser fingrene for en sportig vinterferie.

 

Her var det – 200 gram sist uke. Det var nesten mer enn forventet da jeg skeiet ut på et 2 dagers seminar oppi Holmenkollen. Dessertbord de lux… og det tok i tillegg helt av i baren , ikke bare med vin men også masse drinker. Men gøy var det !! B)

 

Det blir full skjerpings denne uka.

 

Ser at dere er så flinke til å trene styrke. Her går det for tiden nesten bare i kondisjon.

Har trent mere styrke før, og skal absolutt tenke på det fremover. Men det er ikke så gøy, da !

 

Ønsker dere alle en finfin uke ! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vinterferien er over for denne gang. Aktive dager både i skisporet og i bakken, god mat og litt vin, og godteriet har jeg klart å stå over. Superstolt! At vekten viser ned 1kg siden forrige mandag er jo helt vilt egentlig. :D Var jeg litt dehydrert kanskje? Ble litt lit drikke i går.

Det er nå akkurat en uke igjen av min fullstendige godtestopp. Det er også siste uken av nettkurset mitt. Resultatet er ned 4,3kg i løpet av kursperioden. Er ganske fornøyd med det, har lært mye om meg og mine vaner som jeg kan ta med meg videre. For det første er det veldig viktig at jeg registrerer maten. Da har jeg kontroll på inntaket og på fordelingen. Det er viktig at jeg får i meg nok proteiner, fiber og grønnsaker, da holder jeg sulten bedre på avstand.

Jeg har nå lagt planen for neste perioden, som da er mars/april. Jeg skal:


  •  
  • Fortsette på Meny 2, karboredusert.
  • Ha Gullmedlemskap slik at jeg kan registrere.
  • Gå fra nulltoleranse på godteri til å holde meg innenfor kosemerkene med 350kcal i uka.
  • Mest mulig sukkerfri, heller bruke honning og lønnesirup som søtning når det trengs noe.
  • Gradvis kutte ned på bruken av hvetemel, pasta og hvit ris.
  • Øke mengden trening, lettere nå når det blir vår og jeg er frisk igjen.
     

Jeg tror dette kan funke, så får jeg se hvor raskt det går nedover. Gleder meg til jeg ser 6-tallet først. Da skal jeg bastille meg en time til InBodytest. Kanskej må jeg justere vektmålet etterpå, men det er jo greit.

 

Søtsug: Jeg orker bare trene styrke i gruppe. Burde selvsagt trent mye mer. Powertimer og TRX er gøy. Alene i styrkesalen klarer jeg bare ikke.

 

Lykke til denne uka folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner, jeg tror jeg må flere tiår tilbake siden sist jeg var så langt nede på 6 tallet. Ny veiedag i dag viser -400 gram, vekt 67,1 kilo. JEG HAR NÅDD MITT HOVEDMÅL.

Nå skal jeg fokusere på å holde vekten og å trene styrke for å stramme opp musklene. Dette blir også en jobb, jeg må finne ut av hvordan holde vekte også vil jeg velge styrketimer fremfor kondisjon, og kombinasjoner som vi ofte har. Ser for meg at det kan bli bra å ta på bikini i sommer :)

 

Når det gjelder sjokolade så vil jeg si jeg har kontroll over dette nå, jeg smakte noen biter i helgen, kun noen få biter og det var enkelt å ikke ta flere og det var enkelt å ikke spise dagen etter.

 

Håper dere andre også har hatt en fin nedgang denne uken.

 

 

Gratulere Fru Fryd det er jo veldig bra nedgang etter en vinterferie, jeg har tro på deg stå på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Ny veiedag i dag viser -400 gram, vekt 67,1 kilo. JEG HAR NÅDD MITT HOVEDMÅL. ...

Jeg måtte bare bryte meg inn her for å gratulere deg så masse med oppnådd mål, Bronzee! 🎉🌞

Dette har du strevd for, og jeg unner deg virkelig å ha lykkes. Du får feire skikkelig - kanskje tiden er kommet for å unne seg et flott klesplagg? ;)

 

Stor klem fra tidligere medslanker Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bare bryte meg inn her for å gratulere deg så masse med oppnådd mål, Bronzee! 🎉🌞

Dette har du strevd for, og jeg unner deg virkelig å ha lykkes. Du får feire skikkelig - kanskje tiden er kommet for å unne seg et flott klesplagg? ;)/>

 

Stor klem fra tidligere medslanker Tulla :)/>

 

 

Så kjekt å høre fra deg Tulla :) tusen takk, ja jeg må nok planlegge noen nye plagg ser jeg, mye henger ikke fint på lenge.

Håper det går bra med deg og alt du har vært igjennom, du har vært i mine tanker. Klem fra Bronze

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

GRATULERER :):P med oppnådd hovedmål, Bronzee.

Veeldig godt gjort. Du har vært så utrolig tålmodig og standhaftig.

Ønsker lykke til med oppfølging og håper det varer, både med tanke på kilo og godtesug.

 

FryFryd : du har også mått lagt ned en god innsats på vinterferie. Grattis til deg også. :)

Det hjelper å være i aktivitet !

Ser ut til at du har en god plan fremover , prøver å følge det meste av det du skriver selv.

 

Veiedag for meg i går : -400 gram.

Lykkelig nok med det da jeg har forsynt meg grovt av kanelboller en dag, vært på restauratbesøk en dag og i tillegg sprukket på et påskeegg ( :angry: arrg at de allerede har kommet i butikken :angry: )

Men jeg har trent mye og merker at jeg er fornøyd med vekten om dagen, selv om jeg ønsker å gå ned et par kilo til.

I dag drar jeg til Falun for å se på VM og blir der resten av uken. Garantert mye usunn mat og drikke. Det får jeg bare ta med meg. Trolig blir det mange skritt da..og jeg tar også med egne ski...

 

Ha en fin uke alle sammen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med supert måresultat BronzeeðŸ‘ðŸ‘!

Glemte å rapportere sist uke, da var det stillstand. Nå har jeg vært syk siden søndag, men har hatt matlyst. Men siden jeg har sovet mye så har lunsj blitt første måltidet både mandag og tirsdag, ellers både middag og kveldsmat.

 

I helga hadde vi besøk med mye god mat, drikke og litt kake. Så i dag var jeg veldig spent på resultatet.

 

Ned 1,9 kg siden forrige onsdag!! Da hang nok Valentinsmiddagen igjen (mye mat, og enda mer drikke til langt på natt).

 

Nå håper jeg at det ikke er kun pga sykdom at jeg har gått ned så mye. Vil jo gjerne så nært målet som mulig når den tid kommer...

 

Godteri/snacksoppholdet går utmerket! Til helga blir det 8 uker siden jeg startet (9 helger!). Vet ikke om det blir forlenga, men det blir uansett mye lavere inntak enn tidligere vil jeg tro selv om jeg har kjøpt inngredienser til hjemmelaga sjokolade...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Må først få gratulere dere alle sammen med helt fantastisk nedgang, tar av meg hatten😊 Og ikke minst et stort hurra for Bronzee som har nådd målet😀😀.

 

Har har det vært en uke med mye trening, løp en mil og det er lenge siden sist. Måltidene går bra og vekten sniker seg nedover. Bare 100g ned denne uka men de gramma har jeg slitt for😜. Er nå 900g igjen men ser ut til at det går litt tid. Men er fornøyd så lenge det går nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haarek

Gratulerer til dere standhaftige damer, og særlig til Bronzee!! Vanvittig bra. :D

 

Nå er det lenge siden jeg har skrevet her. Forrige tirsdag gikk jeg ned 600 g fra uken før, fornøyd med det. Samme dag var jeg på storshopping. Jeg har aldri før shoppet så mye klær på en gang. Det var veldig kjekt. :)

 

I forrige uke var det vinterferie. Jeg holdt meg bra første halvdel, men i andre halvdel av uken var det store utskeielser med både sjokolade, boller og chips. I tillegg ble det vin flere kvelder. Heldigvis har jeg trent mye.... Det er veiedag i morgen, men snikveiing i dag viser ikke at jeg har gått mye opp forrige uke, utrolig nok. Det blir spennende i morgen.

 

Jeg er mektig imponert over dere som sier at dere nå har kontroll over snopesuget. Det har ikke jeg. Nå er målet å holde meg helt sjokoladefri frem til påskeferien. 3 kg til endelig mål. Dette må jeg klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Kjære Bronzee, dette var utrolig trist å høre. Skjønner godt at det blir spesielt tøft sånn ut av det blå! Det fortjener du absolutt ikke! Ta vare på deg selv så godt du kan og ta i mot hjelp og støtte fra de som vil gi deg det.

 

Stor klem fra Tulla <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Els-beth

Kjære Bronzee forstår at du har det vondt nå, føler så inderlig med deg. Nå må du ta godt vare på deg selv og ta imot all hjelp du kan få. Hjelper det å skrive til oss her på forum så gjør det eller skriv ned det du føler. Når du klarer å spise så prøv å få i deg næringsrik mat.

Klem fra Els-beth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Kjære Bronzee, dette var utrolig trist å høre. Skjønner godt at det blir spesielt tøft sånn ut av det blå! Det fortjener du absolutt ikke! Ta vare på deg selv så godt du kan og ta i mot hjelp og støtte fra de som vil gi deg det.

 

Stor klem fra Tulla <3

 

Tusen takk, jeg lever i håpet om en gjenforening, det er det eneste som holder meg oppe, men vet det kan ta lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Kjære Bronzee forstår at du har det vondt nå, føler så inderlig med deg. Nå må du ta godt vare på deg selv og ta imot all hjelp du kan få. Hjelper det å skrive til oss her på forum så gjør det eller skriv ned det du føler. Når du klarer å spise så prøv å få i deg næringsrik mat.

Klem fra Els-beth

 

Tusen takk, ja jeg trenger all hjelp og støtte jeg kan få, og lever i håpet om å få min store kjærlighet tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Bronzee,

Dette hørte veldig vondt og urettferdig ut.

Jeg tenker på deg, føler med deg og sender en varm støtteklem.

 

Prøv å vær tålmodig å la han finne ut selv hva han nå mister. Ønsker deg all mulig lykke til.

 

Jeg har vært i Falun og sett ski vm i 4 dager og det ble mye øl, jegermaister, pølser og snop. Vekten har derfor gått opp 1,2 kg. Grøss og gru :(/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Hei

 

Foreslår at dere fortsetter denne tråden slik den var ment å være.

Jeg tar meg tid og leser fra sidelinjen og kommer inn igjen etter hvert.

 

Mvh Bronze

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Els-beth

Hei så er det onsdag og veiedag. Forrige onsdag hadde jeg gått ned 200gram og denne onsdagen står det stille. Føler at kroppen setter på alle bremser og stritter imot. Trener jo bra 4 ganger i uka pluss turer med hundene. Men det har vært et ork å komme gjennom treningene. Får fort sure muskler. Tror det er den siste kiloen som er ei nøtt. Har nå fått meg appen Lifesum, og for første gang har jeg fullstendig kontroll over kaloriinntak i forhold til trening. Så får jeg se hva vekten viser neste onsdag. Begynte med dette i går.

Vekta denne gangen kommer nok av kombinasjonen av dager med lite inntak som har blitt etterfulgt av dager der jeg har stor-syndet i løsvekt nøtter. Er jo 100 vis av kalorier på notime. Pluss en del møter med servering.

Har bare vært så slapp i kroppen og veldig sulten i det siste. Håper det hjelper å ha full kontroll på måltidene, ikke for lite og ikke for mye mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenBee

Ned 600 gram siden forrige uke, og 4,1 kg totalt siden oppstart i januar. Må si meg godt fornøyd med det😄! Det går ikke så fort, men det går riktig vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...