Gå til innhold

2015 -25 kg ned!


Anbefalte innlegg

Jeg har startet mange tråder, og prøvd mange ganger... og feilet mange ganger.

Hvordan kan jeg vite at jeg klarer det denne gangen? Jeg vet jeg klarer det fordi jeg denne gangen har lest og leser om mental trening. Hva er grunnen til at jeg har feilet så mange ganger før og hva er grunnen til at andre klarer det? Hva skal jeg tenke på og gjøre når de dårlige tankene kommer. Det var som å slå på en bryter i hodet. Og hver gang jeg begynner å miste motet, tar jeg frem "Prosjekt Sterk" med Mariann Dæhila og Bertrands metode.

 

Det jeg også har lært er å sette et hårete mål. Ikke tull med 5 kilo innen to mnd-aktig. Se for deg hvordan du vil se ut og hva du vil veie og når du vil være der.

Så mitt mål er ned 25 kilo innen nyttårsaften 2015. 1 år på 25 kilo. Vekta vil da være 70 kilo. Jeg har ikke veid så lite siden videregående!

Jeg er glad for hvert delmål på veien, men 70 kilo er det store målet - og jeg skal klare det!

 

Så mitt år startet 1 januar 2015. Jeg gledet meg nærmest hele desember til å begynne, leste trenings og slanke blogger og var overmotivert.

Vekta 1 jan: 95,5!! Det var på tide å innse at nå har den vekta vaket over 90 ganske lenge, og det var ikke feriekilo lenger... de satt fast!

Jeg har begynt å trene styrke 2-3 ganger i uka + intervalltrening. Elsker styrketrening, og er overrasket over at jeg ikke har trent dette før. Å løpe en time på mølla føles som en evighet, men å ha et styrkeprogram er bare gøy og motiverende når man ser man blir sterkere og faktisk ser antydninger til muskler. Antar at litt av dette overskuddet er den typiske januar-boosten, men jeg er glad for så lenge jeg er motivert og trening føles deilig.

 

Nå er jeg på uke 6, med veiedag på torsdag. På de første 5 ukene har jeg gått ned 4,6 kilo.

Så ligger på 90,9kg. Gleder meg til å se 80-tallet igjen!

 

Tuva :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hei

 

Så flott at du er i gang. Skikkelig bra resultat du har oppnådd. Litt artig at vi begge ble medlem i 2005. Jeg har også kjøpt den boka. Fikk den i posten i dag. Håper at vi begge når våre mål. Målet mitt er 73kg.. Har laget meg et sommermål også. Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så flott at du er i gang. Skikkelig bra resultat du har oppnådd. Litt artig at vi begge ble medlem i 2005. Jeg har også kjøpt den boka. Fikk den i posten i dag. Håper at vi begge når våre mål. Målet mitt er 73kg.. Har laget meg et sommermål også. Lykke til videre

 

Takk! Ja jeg har vært medlem i mange år! I 2005 gikk jeg på kurs i Oslo og gikk ned 12 kilo. Husker jo godt hvor fornøyd jeg var da. Og husker at jeg sa at jeg aldri skulle veie like mye som jeg gjorde igjen. Lite visste vel jeg at graviditer og småbarn endrer innstillingen til åssen man ser ut litt. Før lå jeg kun langstrak på stranden, veldig opptatt av å aldri sitte eller ligge på siden så man ikke så helt strøken ut... mens med unger står man plutselig med en pupp som har detti ut og bøyd med rumpa i været... heheheh.

 

Gled deg til å lese og trene etter boka. Det funker ihvertfall bra for meg.

Jeg er på nybegynner -viderekommende treningen, og kan faktisk se muskler på uante steder :)

Kjempemotiverende!

 

Jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ja jeg har vært medlem i mange år! I 2005 gikk jeg på kurs i Oslo og gikk ned 12 kilo. Husker jo godt hvor fornøyd jeg var da. Og husker at jeg sa at jeg aldri skulle veie like mye som jeg gjorde igjen. Lite visste vel jeg at graviditer og småbarn endrer innstillingen til åssen man ser ut litt. Før lå jeg kun langstrak på stranden, veldig opptatt av å aldri sitte eller ligge på siden så man ikke så helt strøken ut... mens med unger står man plutselig med en pupp som har detti ut og bøyd med rumpa i været... heheheh.

 

Gled deg til å lese og trene etter boka. Det funker ihvertfall bra for meg.

Jeg er på nybegynner -viderekommende treningen, og kan faktisk se muskler på uante steder :)/>

Kjempemotiverende!

 

Jeg heier på deg!

 

Ja, det skal bli interessant å lese boka. Moro når man begynner å ane muskler.

Bli med i tråden 10kg til sommeren da vel. Det er bare en tråd man melder vekt. Jeg har helt dilla på tabeller o.l. Synes det er motiverende selv om det gikk skeis i fjor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 6:

 

Veiedag: 90,8 kg. Ingen vektnedgang denne uken. Litt kjedelig kjenner jeg, for jeg vil så gjerne se 80-tallet. Men jeg gir meg ikke. Da er det bare å jobbe på videre, og håpe på bedre tall neste uke.

 

Jeg satt meg et kortsiktig mål med 8 kilo på 8 uker.

Det må justeres nå, så da får jeg satse på 6 kilo på 8 uker. Det betyr 1,4 kilo de neste to ukene.

Det bør gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 7:

 

Nedgang sist uke 0,4kg

Nedgang totalt 5,0 kilo

Fremdeles ikke under 90 kilo. Det går sakte!!

Men det er fem kilo mindre enn 1 januar, og 8 cm smalere rundt midjen, så det går riktig vei.

 

Denne helgen er det venninnehelg på Hafjell med alt det som hører til. Det kan bli utfordrende på vekta. MEN jeg har jo sagt at dette skal være en livsstilsendring, og da må jenteturer være lov... selv om jeg er desperat etter litt fart i vektnedgangen nå.

Jeg håper jeg klarer å ta noen fornuftige mat og drikkevalg (sikkert absolutt stryk på den siste) og at masse skikjøring forbrenner kalorioverskuddet.

 

Ha en god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 8:

 

Ned 0,3kg - 5,3 kg totalt! Herregud så lei jeg er av å se det nittitallet. 90,2kg.

Jeg gikk ned 4 kilo i januar, og 1,3 kilo i februar. Syns det er lovelig lite!

Håper på en bra mars mnd og går inn i ny måned med friskt mot.

 

Det som er bra er at jeg er blitt sterkere og mindre.

Klær er løsere, og jeg kan både se og kjenne muskler. Som feks på snowboard i helgen, var det null stress å løfte seg opp fra sittende... Noe som tidligere har vært pesete.

Det gir jeg utfall, beinpress og markløft æren for.

 

Planen for mars er å øke kondisjonstreningen til en dag + to dager styrke inkl intervalltrening.

Typisk at jeg igår merket at kneet ikke var særlig samarbeidsvillig på mølla. Men håper nye sko vil gjøre susen.

 

Mål for mars er 3-4 kg. Det betyr at det må løsne litt på vekta nå. Syns jeg fortjener 2 lette kilo av nå :)

Så kan det fortsette i siruptempo et par uker til før ett nytt hopp.

 

Rart at man har brukt 8 uker... og gått ned 5,3 kilo. Det føles nesten bortkastet.

Men det er jo ikke det? Det er jo 5 kilo lettere, sprekere, sterkere og mer fornøyd.

Det kunne vært bedre, men hadde jeg ikke startet for 8 uker siden hadde jeg ikke vært der jeg er idag... da hadde jeg tenkt at "hvorfor startet jeg ikke i januar som planlagt... kunne ihvertfall gått ned 5 kilo, så har jeg baaaaare 20 igjen, istedet for å stå på stedet hvil."

 

Japp det tror jeg! Så da får jeg brette opp ermene og stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at man har brukt 8 uker... og gått ned 5,3 kilo. Det føles nesten bortkastet.

 

Nei, bortkastet er det da slett ikke. :) Det er jo ca 700 gram ned pr uke, og det er jo flott! Glem ikke at det tross alt dreier seg om å endre livsstil også, ikke bare kvitte seg med kilo. De skal jo helst ikke komme tilbake når "slankekuren" er over. :)

 

Stå på videre. Vi står han av, vet du! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bortkastet er det da slett ikke. :)/> Det er jo ca 700 gram ned pr uke, og det er jo flott! Glem ikke at det tross alt dreier seg om å endre livsstil også, ikke bare kvitte seg med kilo. De skal jo helst ikke komme tilbake når "slankekuren" er over. :)/>

 

Stå på videre. Vi står han av, vet du! :D/>

 

Du har helt rett!! Må bare klare å tenke langsiktig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg på jobbskjørt, 1 str mindre enn vanlig. :)

Føler meg ganske så fin! Og gleder meg allerede til jeg må bestille enda en mindre str.

 

Syns vekta beveger seg veldig lite, og er litt i villråde om jeg gjør noe feil eller om jeg bare skal fortsette like tålmodig.

Jeg registrer jo alt jeg spiser, MEN jeg veier det ikke... så det er litt øyemål... og det kan jo hende jeg lurer meg selv.

 

Gruer meg litt til veiedag på torsdag, men håååper på å se 80-tallet. Det hadde vært passende!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UglerImagen

Hei og hopp!

 

Så flink du er som har holdt ut så lenge! Husk at når mars er over har du levd sunt 1/4 del av året 2015, og selv om du noen ganger føler du ikke helt ser resultatene på vekta, så takker kroppen din deg:)

 

Kjenner meg veldig igjen i hva du skriver, sitter selv å venter på å se 8tallet fremst på vekta. Er på uke 8 selv, og resultatene har startet å stagnere. Fra å ha fantastiske vekttap de første ukene har det beveget seg til abysmale endringer, og føler nå at jeg henger laaaaangt etter planen jeg hadde satt. Så ganske mørkt på det til kurslederen min poengterte at dersom jeg ikke hadde gjort noen endringer i 2015, og kanskje gått opp 3 kg istedet for ned 6. Da er faktisk differansen 9 kg!

Det vi gjør virker!

 

Bit tennene sammen, hold ut, fokuser på at dette ikke er så ille.. og dersom alt annet feiler, tenk på det nye skjørtet ditt og hvor godt det kommer til å føles når du ikke kan bruke det lengre;)

 

Stor Motivasjonsklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

 

Så flink du er som har holdt ut så lenge! Husk at når mars er over har du levd sunt 1/4 del av året 2015, og selv om du noen ganger føler du ikke helt ser resultatene på vekta, så takker kroppen din deg:)

 

Kjenner meg veldig igjen i hva du skriver, sitter selv å venter på å se 8tallet fremst på vekta. Er på uke 8 selv, og resultatene har startet å stagnere. Fra å ha fantastiske vekttap de første ukene har det beveget seg til abysmale endringer, og føler nå at jeg henger laaaaangt etter planen jeg hadde satt. Så ganske mørkt på det til kurslederen min poengterte at dersom jeg ikke hadde gjort noen endringer i 2015, og kanskje gått opp 3 kg istedet for ned 6. Da er faktisk differansen 9 kg!

Det vi gjør virker!

 

Bit tennene sammen, hold ut, fokuser på at dette ikke er så ille.. og dersom alt annet feiler, tenk på det nye skjørtet ditt og hvor godt det kommer til å føles når du ikke kan bruke det lengre;)

 

Stor Motivasjonsklem!

 

 

Ååååå tusen takk!!

Det var en perfekt melding å få når man ser litt mørkt på denne vektnedgangen. Planen var jo 25 kilo! Og da var jo planen å gå ned LITT mer enn 5 kilo på 9 uker...

 

Så godt å høre at det er flere i samme båt. Og jeg vet jo fra alle ganger tidligere at det er nå jeg pleier å gi opp... så går jeg opp de 5 kiloene igjen ... også er jeg der jeg ikke vil være.

Så MÅ bare tro på at dette går og at snart får jeg et lite hopp.

Jeg tenker sånn at bare jeg kommer ned 10 kilo, så kan jeg ta og være fornøyd med stillstand, for da venner kroppen seg til den nye vekten. Men stillstand på 90 kilo... det skjønner jeg ingenting av ! :(

 

God helg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UglerImagen

5 kg på 9 uker er som jeg nevnte over utrolig bra gjort:) Dersom det ikke kommer noen fremgang denne uka har jeg 4 gode råd som jeg nettopp har mottatt selv som jeg føler fungerer:)

 

1. IKKE GI OPP

2. lete frem målbandet

3. dobbelsjekke kcal-tellingen

4. IKKE GI OPP!!

 

Jeg ser over at du trener styrke? Muskler har mye større massetetthet en fett, dersom du har vært flink og hatt ett proteinrikt kosthold er det faktisk mulig å gå ned i fettprosent selv om man går opp i vekt. Dette gjelder spesiellt dersom styrketrening er nytt for deg. Let frem målebandet og mål lår, midje og hofteen fast dag i uka om morgenen i tillegg til å veie deg, du kan finne at det ligger stor fremgang der selv om den ikke synes på vekta ennda.

 

Noen ganger hender det også at man regner kalorier feil. Har du endret kosthold eller vaner etter du startet å stå stille?

 

Uansett, keep up the good figth! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 kg på 9 uker er som jeg nevnte over utrolig bra gjort:) Dersom det ikke kommer noen fremgang denne uka har jeg 4 gode råd som jeg nettopp har mottatt selv som jeg føler fungerer:)

 

1. IKKE GI OPP

2. lete frem målbandet

3. dobbelsjekke kcal-tellingen

4. IKKE GI OPP!!

 

Jeg ser over at du trener styrke? Muskler har mye større massetetthet en fett, dersom du har vært flink og hatt ett proteinrikt kosthold er det faktisk mulig å gå ned i fettprosent selv om man går opp i vekt. Dette gjelder spesiellt dersom styrketrening er nytt for deg. Let frem målebandet og mål lår, midje og hofteen fast dag i uka om morgenen i tillegg til å veie deg, du kan finne at det ligger stor fremgang der selv om den ikke synes på vekta ennda.

 

Noen ganger hender det også at man regner kalorier feil. Har du endret kosthold eller vaner etter du startet å stå stille?

 

Uansett, keep up the good figth! :D/>

 

 

Dere er så gode! Takk for gode ord!

Styrketrening + proteinrik mat er nytt for meg, så kan være noe der.

Har økt kondistrening denne uken + spiser litt mer faktisk.

OG gått over til mer nøyaktig veiing og telling av kalorier enn tidligere da jeg har tatt det litt på øyemål.

 

Jeg kjente at jeg var i en bølgedal her nå, men jeg er jo så fornøyd med en midre mage, en mer trent kropp, og den gode følelsen etter trening at jeg kan ikke gi meg. Det har vært endel utskeiende helger på rad, med alkohol og fest, så nå blir det noen rolige helger fremover for å komme et nivå ned.

Denne torsdagen SKAL jeg faktisk veie under 90 kilo -BANNA BEIN! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig gikk vekta litt nedover igjen, og jeg er herved på 80-tallet.

Skal ikke se mer til 90-tallet heretter!

Deilig å kunne huke av at første delmål er nådd, og jeg kjenner motivasjonen er tilbake for fullt!

 

Jeg er så glad jeg ikke ga opp, selv om februar var innmari trå. Nå håper jeg på nye fine tall fremover.

Har denne uken trent mer på mølla, og litt mindre styrke.

Vet ikke om det er fasit eller om kroppen bare niholder på hvert gram på denne kroppen :P

 

Midjemål er også under 88 cm - som jeg mener er ett sunnhetstegn.

 

Nå er jeg klar for resten av jobben - motivert til tusane...

Og det var det "usle" 0,7kilo som gjorde den store forskjellen på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med helgen.

Trente etter jobb på fredag, 45 min på mølla + 15 min styrke.

Fikk også en hardere styrkeøkt igår. To treningsøkter i løpet av en helg, det føles MYE bedre enn fyll og fest og sofaslækking :)

 

Jeg endrer nå litt på matplanen min, med flere mellommåltider, og litt midre hovedmåltider.

Får begynne litt mer planlegging, så jeg har små mellommåltider med meg i veska til enhver tid.

 

Nå setter jeg inn nådestøtet før sydenturen. 5 uker igjen, og jeg skal veie max 85 kilo. Det kan gå, men da må det skje mer enn det har gjort pr uke hittil.

 

Tommel opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgang denne uken 0,2 kg - ned 6,3 kilo totalt

Nytt midjemål: 86 cm - ned 10 cm totalt.

 

Det går sakte men jeg er happy!

Glad for hvert gram jeg går ned, bare vekta beveger seg nedover.

Denne uken har jeg følt at kroppen har endret seg litt også, så jeg føler meg 6 kilo lettere.

Og det er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP!!

 

Jeg trenger seriøst hjelp!!

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke jeg går ned i vekt??

Nå har det snart gått TRE mnd siden jeg startet mitt nye liv, og vekta ligger mellom 89-90 fremdeles. 90 idag etter en helg fylt med trening og sunn mat. Det burde ikke vært lov?!

 

Jeg skjønner at det må være noe med mitt øyemål som feiler, og at jeg må skjerpe inn på maten, så jeg ikke registerer mindre eller mer enn jeg spiser. Men jeg aner ikke om jeg får for mye eller for lite kalorier enn hva jeg burde.

 

Hittil i år har jeg hatt 48 (!!) treningsøkter. Målet var 100 på året, og jeg ser at den kan jeg doble uten problemer... Så føler jeg har god call på treningen. De kalorier jeg forbrenner, tar jeg uansett ikke med i dagens kaloriregning.

 

På en måte tenker jeg at sånn sett får jeg i meg for lite kalorier?

MEN om kroppen i 3 mnd hadde fått for lite kalorier, så burde den jo gått ned i vekt? hvor lenge kan den være på sparebluss?

 

Er det noen som har et tips eller to til hva jeg kan gjøre for å få denne vektnedgangen i skikkelig gang?

Jeg skal gå inn her på GR og se på måltidsplanleggeren, selv om jeg tror jeg har denne riktig... bare for å se hvor det er jeg kan gjøre feil.

 

Utrolig frustrerende å være så "flink" og motivert, også får man ikke uttelling på dette på vekta!!

 

:angry: :angry: :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest og lest vedr vektnedgang osv, så har jeg nå i et par dager kuttet kaloriinntaket ned til 1200-1300 kcal.

Det ga ihvertfall et lite hopp nedover, så da antar jeg at jeg må ligge på litt lavere inntak enn jeg har gjort.

 

Jeg har i tillegg vært på oppskriftene her på GR, og har nå laget salat som jeg har med til lunsj hver dag. Det er jo egentlig ikke så mye mer jobb, og det er skikkelig gode salater :)

 

Ler jo litt av meg selv og tenker at jeg er jo ihvertfall standhaftig da... Hele februar gikk jeg ned 1,3 kilo, og så langt i mars ca 1 kilo.

Det går jo litt vel sakte!

Så rart jeg ikke har tenkt jeg bør justere litt tidligere...

 

Men nå håper jeg dette betyr at det løsner litt for meg fremover og vekten går litt raskere nedover :)

 

Målet for mars er 3 kilo, og 10 kilo innen sydentur i april.

Jobba på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned denne uke : -0,5kg

Tilsammen 6,8 kilo.

 

:lol:

 

Føler at jeg er back on track. Egentlig har jeg gått ned mer denne uka, siden jeg plutselig var oppe på 90 kilo igjen i og etter helgen, så sånn sett har dette vært en bra uke.

 

Trente mye i helgen, og fikk en økt på mølla igår.

 

Håper på en bra uke neste uke også, før påsken setter inn for fullt!

Påsken blir det ski og uteaktivitet på hytta, så bare man tar fornuftige valg matmessig så bør det jo gå ....selv om det blir litt vin og god mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble null uke denne uken, måtte veies idag siden jeg drar på fjellet idag. Jeg er fornøyd, siden det har vært feriedager, bursdager og litt snop.... og ingen trening. Med andre ord - unntaksuke.

 

Jeg var litt "redd" da jeg krabbet opp på vekta idag, men glad den sto på samme tall som sist. Da vet jeg at nå som det blir skigåing og aking og aktivitet på hytta, så skal jeg klare å holde meg uten å gå opp selv om det blir litt vin og god mat. Skal også klare å være flink i forhold til godteri.

 

God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Veiedag: Ned 0,8kilo. tilsammen 7,5kilo.

Vekt idag 88kilo blank.

Midjemål 85,5cm.

 

Jeg følte meg oppblåst og har ikke turt veie meg etter påskeferien, men så glad da jeg så dagens tall.

 

Sydenturen nærmer seg med stormskritt, og målet mitt var 85 kilo innen det... Det betyr 2,5 kilo på to uker. Det tror jeg ikke går, så får si at 8-9 kilo er bra.

 

Men kjører på med litt kaloriunderskudd de neste to ukene, for å prøve å komme i mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...