Gå til innhold

Ned 5 kg


Gjest Avatar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Avatar

Hei. Er en dame på 33 år 168 høy og 70,3 kg. Har startet med slankeprossen 1 jan. Har gått ned fra 73,7. Målet er 65 kg. Vil så gjerne passe inn i klærne mine:( Ser at det er mange flinke innpå her. Så jeg tenker at det å være aktiv innpå her kan hjelpe. Jeg har egentlig aldri slanket meg bevist før. Ting har bare gått sin gang å plutselig så er man slank igjen. Men nå merker jeg at alderen min spiller en rolle. Hvis jeg vil så kan jeg være flink med maten. Men trimming er det sånn passelig med. Går noen turer når det passer. Har også en ellipse maskin som jeg prøver å bruke ved dårlig vær. Ønsker å rapportere inn nedgang vær uke med noen. Har veiedag fredag. Noen som vil bli med?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nå uke 11 har jeg kommet meg til 69,7 altså 600 gram ned. Jippi:) Virkelig motivert til å fortsette! Skal fortsette å skrive her da jeg tror det blir morsomt å se tilbake på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Nå uke 11 har jeg kommet meg til 69,7 altså 600 gram ned. Jippi:) Virkelig motivert til å fortsette! Skal fortsette å skrive her da jeg tror det blir morsomt å se tilbake på :D/>

 

Hei!

 

Jeg har vært litt med på forumet tidligere, og klarte da å gå ned nesten 10 kilo fra 73 til ca. 64. Det var en kjempeforskjell, og jeg smatt lett inn i alle favorittklærne. Dette var sommeren 2010. Long time, og mange kilo siden, altså. Jeg er 46 år, 166 høy, veier ca. 73 kilo. Igjen. Alder gjør ikke vektnedgangen enklere merker jeg, men jeg er glad i enkel og morsom trening, så det står ikke på det. Det er nok heller en evig higen etter søtsaker som stadig vipper slankeprosjektene mine. Målet mitt er å komme ned til 66 kilo, da tipper jeg garderoben passer igjen (og ikke minst bunaden!). Jeg veier meg på mandager, forresten. Vil gjerne være med på både å gi og få motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Så hyggelig at du vil bli med. Jeg kjenner til akkurat det selv. Jeg sluttet å røyke for to år siden, da veide jeg 63 kg gikk opp til 67 og var stabil en stund, men så koste jeg meg vel mye å plutselig fant jeg meg selv i å veie 73,7 kg. Merket da at alt var håpløst og kjedelig, har heldigvis gått ned så det merkes både på klær og speilbilde. Jeg blir veldig fornøyd med en vekt på 65 kg. Da henger nok klærne penere på. 4,6 kg igjen. Klarer knapt vente :D Har du akkurat begynt å slanke deg nå? Hvor mange kalorier holder du deg til? Jeg følger ca 1400. Er i lite bevegelse så derfor ikke så høyt. Motivasjonen har vært på tom helt fra starten så jeg håper den kan smitte litt over på andre, vi får se :D Er veldig glad i godis selv, men nå har jeg innført en god vane det jeg kun spiser slikt i helgene. Håper du finner rytmen på det du også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

God kveld!

 

Jeg har egentlig forsøkt å være flinkis siden nyttår, men det har virket mot sin hensikt. Har klart meg gjennom ukedagene, men når fredagen kommer har jeg latt det skure, og levd det søte liv med tant og fjas hele helga gjennom. Dette er min store utfordring; èn kosedag er nok, og det skal være lørdag. Denne helga har dessverre ikke vært noe unntak, men jeg har vært på to fine turer, og håper jo selvfølgelig på en smule nedgang på veiedag i morgen. Jeg er også eks.storrøyker, og merker at det var lettere å holde vekta når røyken var kosen. Nå er det lett å ty til andre ting. Men jeg er selvfølgelig sjeleglad for røykeslutten. Det er en god investering i fremtiden!

Jeg orker ikke drive å telle så mye, men målet er å ligge på ca. 1600 kalorier om dagen. Det må jeg ha, ellers sulter jeg i hjel. Jeg er ingen sofasliter, og liker å være i farta.

 

Ny og blank uke,- here we come!!

 

Masse lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj. Så bra, 600 g er veldig bra Giraffe. Gratulerer! Jeg registrerer kalorier, men vet ikke om det har noe for seg. I ukedagene ligger jeg på ca 1400 og helg ca 2000. Har ikke hatt kjempe nedgang. Gått sakte ned . Men etter en helg med to cheeseburgere med pommes frites så tror jeg at jeg har ødelagt for meg selv. I går, rett før jeg skulle legge meg gikk jeg på vekta veide da 71,3 og i dag tidlig 70,3. Så jeg fikk ikke sett 60 tallet lenge, buhu. Får lyst til å rive av meg håret, men får vel bare vente å se på veiedagen min som er fredag. Registrer vekt på slankekrigen på onsdager så det blir vel tidligst da jeg kan få en ny frisyre :unsure: Syns dette med å vite hvor mange kalorier man skal ha er veldig vanskelig. Når jeg startet så var det tydelig at jeg lå på for lavt inntak da jeg mistet mensen. Og det på to mnd. Økte litt da, men nå ligger jeg omtret det på det samme som da, har fått mensen syklusen i orden nå. Så ikke godt å vite. Det er i allefall tull at det et enkelt å slanke seg men ikke å holde seg slank. Begge deler er vel like tøft.. <_< Det er helt riktig Giraffe lørdag som kosedag er nok, må også skjerpe meg der. Har også vært litt aktiv i helgen. Stått på slalåm og kjørt snøscooter som jeg måtte både dytte å dra på. Var litt glatt p fjellet. I går spiste jeg lite 900 kalorier for å kompansere litt. Vi får se. Godt en av oss klarte seg iallefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

9 kilometer i skogen er tilbakelagt, og på en slik tur brenner jeg av rundt 700 kalorier. På slike dager blir jeg megasulten når kvelden kommer, og jeg spiser ofte et realt kveldsmåltid. Da blir jeg nok liggende på rundt 1800, men likevel går jeg jo i minus? Dessuten får jeg ikke sove når magen rumler og jeg er sulten, så det må jeg rett og slett ta hensyn til. Jeg tror det viktigste er å være i hverdagslig aktivitet, spise sunt og ligge unna tøys og søtsaker. Mine middagsporsjoner er ganske store, men med masse grønnsaker holder jeg meg innenfor. Det er godt å spise seg skikkelig mett i hvertfall èn gang i løpet av dagen... Jeg tyr til lett sjokoladedrikk og te med suketter når sukkernøden blir for stor. Ellers er jo oppskåret frukt med gresk vaniljeyoghurt aldeles himmelsk, søtt, godt og mettende.

 

Dette skal vi få til! Mitt delmål er å se 69-tallet før måneden er omme :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyktig er du. 9 km er en real tur, da er det ikke rart du blir sulten:) Du har rett i det. Er jo tross alt en hverdag som vi skal leve med. Da må man høre på kroppen. Jeg er best på hverdag, har ikke noe problemer med å unngå fristelser da. Men helger sliter jeg. Men nå er det slik at de blir vi ikke kvitt så vi må vel ta de med i tellinga. Da får jeg bare gå sakte ned å håpe at det gjør at det blir lettere å holde vekta. :P hopper vel på vekta i morgen og bare for å se om det er vann vekt jeg har el om jeg virkelig har lagt på meg så mye på en helg. Spent. Kommer med tall i morgen :lol: Nå skal jeg lage et utrolig nok sunt Hapå pålegg som jeg kan ha på knekkebrødet til kvelds. Nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

71 blank i dag. Skjønner ingen ting. Får håpe det snur. Har vært flink to dager med lite kalorier får bare fortsette. Jeg må bare prøve å minne meg selv på at live går opp og ned :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

71 blank i dag. Skjønner ingen ting. Får håpe det snur. Har vært flink to dager med lite kalorier får bare fortsette. Jeg må bare prøve å minne meg selv på at live går opp og ned :P/>

 

Tror nok det er veldig lurt å holde seg til ukentlig veiing, for kroppen kan spille oss noen puss. Jeg går alltid opp nesten to kilo sånn midt i syklusen, og hvis jeg veier meg da, mister jeg helt motet. Høres ut som du spiser lite, men spiser du mindre enn du forbrenner, går jo vekta ned. Tipper du tar deg fort inn, for du høres superflink ut! :) I dag har jeg hatt sultendag (typisk dagen etter tur) og har allerede sprengt alle grenser. Mannen lagde middag (på temmelig usunt mannevis) med riskrem til dessert, så da gikk det litt skeis. Men bare litt. Jeg tar meg inn igjen, og har planen klar for morgendagen. God planlegging er halve jobben for meg. Så spennende med hjemmelaga hapå, -er det vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er veldig lurt å holde seg til ukentlig veiing, for kroppen kan spille oss noen puss. Jeg går alltid opp nesten to kilo sånn midt i syklusen, og hvis jeg veier meg da, mister jeg helt motet. Høres ut som du spiser lite, men spiser du mindre enn du forbrenner, går jo vekta ned. Tipper du tar deg fort inn, for du høres superflink ut! :)/> I dag har jeg hatt sultendag (typisk dagen etter tur) og har allerede sprengt alle grenser. Mannen lagde middag (på temmelig usunt mannevis) med riskrem til dessert, så da gikk det litt skeis. Men bare litt. Jeg tar meg inn igjen, og har planen klar for morgendagen. God planlegging er halve jobben for meg. Så spennende med hjemmelaga hapå, -er det vanskelig?

Hei:) Dette innlegge ga meg et aha øyeblikk, er faktisk akkurat midt i mellom syklus.Har ikke tenkt på at det kan være en grunn. Får krysse fingre å tær :D tror nok også det at jeg kan klare meg med en veie dag. Hapå pålegget er veldig enkelt. Bruk en bolle med høye kanter ( kan koke over) som tåler micro. Ha 3 dl vikingmelk og 2 ss tagatesse el sukrin gold. Det du foretrekker. Kok det på høyes hastighet imicroen i 16 min ca. Rør ca vært andre min. Den vil få en fin karamell farge. Sett den kaldt før du nyter. Nå får jeg køye. Natti natt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

I dag holder jeg meg definitivt innafor de 1600, og snart venter er herlig treningsøkt på Friskis & Svettis. Morsom og variert trening med masse damer (og noen menn) i strålende humør. Bedre kan ikke denne dagen bli! HURRA!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det hørtes godt ut. Moro med gruppe trening. Det høres ut som om du koser deg med treningen og det er bra:) Har hatt en fin dag matmessig, spiste en vaffel på jobb men alikevel holdt meg til 1385 kalorier i dag. Men jeg vet at helgen blir tøff da jeg skal bort og da blir det garantert bestilling av mat og annet kos. Skal prøve å holde meg til maten, mulig jeg overvurderer meg selv her men, Hehe :o Ha en god natt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

God kveld, Avatar!

 

Det høres ut som du holde koken og er superflink! Dette blir så bra, og vi skal få sommerkroppen! :P

 

Dagen min idag har gått bra, jeg er i rute, og trening er nettopp unnagjort. Nå er jeg rett og slett SLITEN, og det blir godt med helg i morgen. Da skal jeg nok en gang få testet standhaftigheten min, og nå skal jeg klare det! Bare snop og digg på lørdag, i moderate mengder!!

 

Til sommeren skal jeg gå pilegrimsvandring, så derfor må jeg holde meg i form og ta noen langturer innimellom. Men denne helga tror jeg rett og slett at jeg skal slappe av med bøker og strikketøy. Det har vært en lang uke med mye fysisk aktivitet (til å være meg), og jeg har allerede 9 trimpoeng. Det er viktig å slappe av også :rolleyes: Håper det går bra med deg :) Lykke til med veiedag i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Giraffe. Slankere kropp til sommern bør vi klare :D Etter rimelig mye jojo her så landet jeg på 69,9 i dag. Så opp 200 g fra sist fredag. Jeg klarer fint å holde meg til lite kalorier hele uka og mener at det da er rom for litt kos i helgene. Vil så gjerne Få slanket vekk noen kilo på den måten, men det går dårlig ser det ut som. Jeg er ikke så flink til å registrere kalorier i helgene så må bare få det til denne helgen slik at jeg kan se hvor mye jeg ligger på. Åssen ligger du ann vektmessig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

I dag havner jeg nok på 1900. Dette skyldes nok en gang at far steller hjemme, og lager Grandiosa hjemmelaga til middag <_</> Vektmessig aner jeg ikke, og jeg skal nok klare å vente med å gå på vekta til mandag. Hvis jeg kommer meg helskinnet gjennom helga, bør jeg sannelig ha nedgang, for hele uka har gått ganske bra, og jeg har trimmet og stått på. Gleder meg veldig til å se 69-tallet jeg også. Det er lenge siden sist, og et lite stykke fram. Men det kommer hvis jeg bare er bevisst og fokusert. Det skal jeg klare!

 

Lykke til, og ha en god og sunn helg! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Hei!

 

Hvordan går det med deg i helga, Avatar? I går gikk det temmelig skeis, og jeg endte til slutt på over 2100. Tusen takk til Grændisen for det!!#%&¤

 

I dag derimot, har jeg hatt fokus, og ender på litt over 1800. Jeg er veldig fornøyd med det, for det er lørdag og kosedag. Jeg har spist både godteri og god mat, men holdt meg i skinnet, og det er jeg veldig glad for nå. En liten tur har jeg også gått i finværet.

 

Ny dag i morgen, med utfordring i form av kaffebesøk, så jeg må finne på noe lurt da. Det er så teit å nyte medbrakt, men hvis jeg ikke tar med noe selv, blir det kakespising, og det skal jeg jo ikke. Jeg får snike meg ut på badet og spise en nød-banan :D

 

Fortsatt god helg! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Lure meg har bakt sunne blåbærmuffins etter Grete Roede-oppskrift som jeg sniker med på besøk ;)

Snikveiing i dag ga ingen grunn til feiring, nemlig. Jeg har dog gjort mitt beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn :) Helgen er nå avsluttet, iallefall matmessig:) syns det har gått veldig bra. På fredag ble det sashimi og som innholder mange kalorier( avokado, salmalaks) det metter veldig så da klarte jeg meg fint utover kvelden, fikk en pose med lakris og sjokolade trukkede mandler, nam, men da tok jeg kun 4/5 stk, fredag ble det hjemmelaga vegitar pizza og litt stratos og et vin glass. Utrolig nok spiste jeg ikke mer en nesten 1400 kal. Holder meg til enkel og mager frokost og lunsj som gjør at jeg sparer kalorier til kvelden. I dag har jeg spist en kebab til middag. Den er spesielt god så da måtte jeg ha :P Så da blir det ikke så mye mer på meg i dag.. Syns at jeg har vært flink tross alt har jeg vært på besøk helt til nå nylig. Der de andre koste seg med mer av sjokolade og vin. Håper at jeg nå få se at talle nærmer seg mer 69 tallet en 70. Det høres ut som du har hatt noen utfordringer ja:unsure: Men smart å ta med muffins, fint og ta med noe til kaffen på besøk, ikke noe galt med det:) Det skal bli godt å bli ferdig med slankingen og stabilisere med litt flere kalorier, men enn så lenge så får vi gjøre så godt vi kan. Skjenner allerede at jeg begynner å bli sulten igjen. Spiste kebaben litt som både lunsj på middag kl halv tre. Vet ikke hvor mange kalorier eksakt den innholder. Men har notert 850 kal så om det er riktig så har jeg igjen ca 300 kal igjen. Ingen tvil at kaloritelling setter meg i fokus:) Er veldig spent på åssen det er med deg vektmessig i morgen. En litt risikabel dag og ha som vekt dag hvis du har hatt i deg mye karbohydrater for da får du vannsamling på kjøpet. Men tvi tvi :D ( ingen problem å veie seg igjen på onsdag også tenker jeg ;) Var blåbærmuffinsene gode da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Blåbærmuffinsene ble gode, men de er grove og ikke så søte, men metter derfor desto bedre :) Og jeg har bare spist èn! Litt dumt med veiedag på mandager, ja, men det er nå slik det blir. Har som regel mandagsfri, så da passer det bra. I morgen blir det langtur igjen til skogs med kaffe og matpakke. Det er så deilig å starte uka på den måten! :D

 

Jeg kjenner jeg har skikkelig tro på at vi skal få dette til, men ser at jeg må være tålmodig, for det tar jo tid dette her, og etterpå begynner jobben med å holde vekta... Det hjelper å snakkes her, og få gode råd og se andres resultater.

 

Ha en fortsatt fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, fort gjort å bli utålmodig. Jeg har hengt en jeans på veggen på soverommet som jeg vil så gjerne inn i. En påminner om at jeg må holde koken :P Heldigvis har vi ikke flere kilo og ta av en at det ikke trenger å ta allverden med tid før vi er der. Så flink du er til å bevege på deg. Høre kos ut med en liten skogspiknik:) Jeg er litt for lat, det er så grenseløst irriterende :angry: Jobber ikke fult el like aktiv i jobb nå som før jul så jeg burde virkelig ha beveget meg mer. Vurderer nå om jeg skal gå en tur eller om jeg bare skal holde på med husvask! Det gjenstår å se :D Det er virkelig godt å ha noen å prate med om tema da jeg ikke løper rundt å forteller alle hva jeg holder på med. Jeg har virkelig tro på oss. Kos deg masse på tur i dag Giraffe :D og lykke til med vekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Dagens vekt er 70,9. Ned 1,5 kilo! Det er jo nesten i overkant mye! Er superfornøyd med det, og det betyr at jeg må ned en kilo for å nå målet om å se 69-tallet neste mandag. Det kan gå, og jeg er optimist.

Tur er tilbakelagt, ca. 10 kilometer i vakker Østfoldskog med en forskrekkelig vind. Med kaffe, niste og varm ullgenser i sekken ble det en nydelig tur. Nå venter en varm dusj, deretter film, og så topper jeg dagen med junk-tv og The Biggest Loser :D/>

 

Hurra, dette går veien!! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. Det var mye, men sinnsykt morro da. Da er 60 tallet rett rundt hjørnet. Det klarer du :D Lang tur har du tatt også:) det hjelper nok på. Det ble en del husarbeid og en kort tur på 3 km på meg. Glemmer biggest looser vær gang. Må prøve å få med meg det i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil også ned 5 kg, var flink i fjor og gikk ned 5, men fra våren til i dag er jeg stabilt nede fortsatt. Nå tenkte jeg og ta de siste 5 ;-) Er 47 år, 162 og veier 65 kg. Meldt meg inn i treningsenter, så forsøker å få til noe regelmessig der (Zumba og Yoga) Ellers går jeg litt tur i nærmiljøet. Gøy om vi kan få det til sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...