Gå til innhold

Ned 5 kg


Gjest Avatar
 Share

Anbefalte innlegg

Okei, da skal jeg måle å se. Så bra. Da har du vært flink. Omtrent like mange kalorier på meg også:) I dag har vært litt slitsom dag med litt for mange lyster, så godt dagen snart er over. Sitter å spiser en appelsin for å dempe det litt. Ser på en serie på netflix som heter Bates Motel, veldig spennende:) Ha en god natt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

I dag har jeg vært på kurs hvor det vanket en nydelig kyllingsalat med fetaost, oliven, soltørka tomater og masse grønt. Ikke av det helt sunne slaget, da det nok var endel olje i, pluss at jeg tok dressing oppå og hadde foccaciabrød ved siden av <_< Likevel tror jeg dagen ender bra, med i underkant av 1700. Må si meg fornøyd med det. Det har vært skralt med trim siden påske, bare noen langturer, men i morgen er det Friskis & Svettis igjen. Morsomt og variert.

 

Hurra for oss! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det hørtes veldig godt ut. Foccachiabrød er jo sååå godt. Godt å kunne kose seg litt extra, uten at det må gå utover alt. I dag har jeg vært på kafe og kjøpte eplekake med is. Det var godt. Men det kostet meg endel kalorier 333 for å være helt nøyaktig. Så det får bli en mager kveldsmat på meg i dag. Er omtrent akkurat ferdig med middagen så det bør vel gå bra :D Merker at jeg begynner å bli noe utålmodig nå, vil så gjerne bli ferdig å veie 65 nå. Slitsom faktisk. Har jo ikke noe problem med kostholdet så skjønner ikke hvorfor jeg stresser da. Uff :unsure: Målte meg i dag og la det inn på lifesum så kan jeg følge mål også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gode intensjoner til tross; jeg gikk på en lefsesmell på besøk nå nylig. Sinnsykt mye kalorier til tross for at jeg spiste bare en halv lefse, sånn av ren høflighet, og det ga meg 250 kalorier ekstra! Hyyyyyl!Det betyr at jeg er farlig nærme 2000, og det holder ikke mål. Sofasliter har jeg også vært. MAKAN!!!

 

Godt at morgendagen er ny og blank :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Så mye bare på en halv lefse :unsure: Går ann å ta igjen i dag da, iallefall litt av det. Etter innlegge mitt i går, begynte gubben å steke noe sunnere vafler, men jeg holdt meg unna og ba om at han kun stekte til seg og dattera vår, føler meg flink:) I dag har jeg hatt skrei til middag, perfekt med lite kalorier:) Siden jeg har mer å gå på så skal jeg lage meg hapå som dipp til epler. Det er så godt. Gleder meg. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk bra vektresultat! Gratulerer :D Bare vent, jeg kommer etter. Sliter med at jeg fort spiser for mye, og det er vanskelig å ha kontroll når andre lager mat av den heller usunne sorten...

 

Men nå er det trening :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk. Er glad for det, men samtidig bitter for at jeg veide under det før påske.. Kunne tross alt nærmet meg 67 hadde det ikke vært for påskeuka. Å det værste som var er at jeg spiste ikke snop vær dag og masse mat. Hadde jeg enda gjort det:( Men nå er det nå slik. Er midt i syklusen nå å ser at vekta i dag har gått litt opp i dag, slik var det jo forrige mnd også. Så ikke spesielt beskymret. Greit å lære litt om kroppen også :P Er rimelig sikker på at du henger på du også. Spent på resultatene! Har nettopp proppet i meg en liten cæsarsalat og det var goodt. Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Uke 17! Nå er det kun 4 uker til 17 mai. Åssen skal dette gå:/ Er virkelig spent på om jeg klarer så mye ned som 66,8 kg. Hyyyl, hehe 2,2 kg. Det er mye for meg som prøver å gå ned på en sensetiv måte. Men kanskje det er håpløst. Tar jo mye lengere tid. Men det er voldsomt behagelig å kose seg med hjemmelaga pizza og en dessert på lørdager, og kanskje en dessert på søndag også. ;) Det er deilig å ha noe å glede seg til tross alt :D Spent på om jeg klarer 500 g denne uka. Spent, spent, spent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Avatar!

 

Åååå, gratulerer med et nydelig 69-tall! Jeg er sååå misunnelig!

 

Helgene er og blir en prøvelse for meg, og det er ubegripelig at jeg aldri lærer at påskemarsipan kjøpt på tilbud på en fredag, blir spist opp på fredag, og ikke på lørdag slik planen opprinnelig var. Så blir det nytt godteriinnkjøp på lørdag, men nei, nei, NEI! Slik kan det ikke fortsette, da når jeg aldri målet mitt, og bunaden blir hengende i skapet på 17. mai.

 

Jeg legger nå en ny plan, og det er null godteri i helga også. Jeg skal følge ditt gode eksempel med oppskåret frukt med vaniljekesam eller yoghurt. På denne måten kan det hende jeg ikke trigger sukkersuget slik jeg stadig gjør nå.

 

Forøvrig har jeg hatt litt nedgang, men tenk på hva jeg kunne gått ned hvis jeg ikke hadde fråtset fra fredag til søndag!!

 

Denne uka skal jeg stå løpet ut og få et formidabelt resultat på mandag. Jeg lover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer selv:) Det var ikke lite heller, er rimelig sikker på at 69 tallet kommer som en fin gave neste mandag. Du må ha gjort en del bra også tenker jeg! Ja frukt med litt godt på er en god ting. Jeg elsker appelsin med vaniljesaus (149 kal pr 100 gram) ikke så ille det da:-) kesam er jo godt det også.. Jeg kjøper ikke godis i helgene til meg selv, men dattera mi gjør det. Da er det mulig jeg får et par karameller. Men holder meg til det. Og søtsuge blir borte med en dessert. Er lettere å spise mengder med snop en det er av dessert har jeg funnet ut:) Men min store svakhet er pizzaen jeg lager. Kutter i små biter, omtrent som brownis, å da kan jeg spise 4-5 stk og kanskje et stk til ved sengetid, så pizza til frokost.. Hehe, høres ikke så sunn ut lenger nå tenker jeg. Men heldigvis så er det :D kun ost og grønnsaker som topping. Føler at jeg slipper å innta kjøttkalorier iallefall:) Stå på vi klarer dette B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg en kraftig utfordring. Jeg var på klassetur i dag og en av elevene hadde kjøpt med seg påskeegg og han ga meg en, noe jeg syns var veldig snilt så jeg klarte ikke å si nei, puttet den i veska. Slet grusomt da, herregud du skulle bare ha visst. Vi grillet og koste oss mens den lå i veska å fristet meg. Heldigvis har jeg ikke spist den. Vet at det er ca 200 kal i den. Det er 200 kal til kveldsmat som jeg har mere godt av. Stolt av meg selv, er veldig spent på hva to dager kan gjøre med vekta for nå har jeg gått ned 200 gram hittil. Går seigt denne uka. Har ikke spist mer en jeg skal i uke dagene, kun helgen som har bestått av det alle mine helger består av :) så me får sjå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!

 

Så utrolig flink og viljesterk du er, Avatar! :D Dette må jo gå veien for deg. Jeg holder meg under 1500 i dag, og planlegger det samme i morgen. I går var jeg forsåvidt flink, men jeg var på kurs, og det var pizza til lunsj. To biter på ca. 100 gram hver, blir nesten 500 kalorier (!!!), så inntaket i går ble helt feil. Var flink resten av dagen, men akk, det hjalp lite.

 

Jeg er så glad for at jeg har fått motivasjonen tilbake, og igår kjøpte jeg meg en kjole i str. M som passet perfekt. Så noe er i ferd med å skje, og jeg skal nok komme inn i bunaden også.

 

Jeg er glad for at jeg har bestemt meg for å kutte ut godteri til helga, og heller finne gode og sunne alternativer.

 

Ha en fortsatt fin uke! Nå skal det holde helt til mål! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Dagen har vært helt perfekt! Jeg er glad og temmelig flink, synes jeg selv. Når helga kommer står jeg kampklar, og skal gi alle fristelser en på tygga! :D/>

 

Masse lykke til på veiedag i morgen. Jeg er spent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Så bra at du er klar for helgen. Det hjelper å være være innstilt:) Jeg føler meg klar jeg også. Jeg har nå veid meg. 68,6 kg. Det er 400 gram ned:) Er forsåvidt fornøyd, men har følt at det har vært en seig uke, men svare på det fikk jeg idag. Mensen ja. Men utfordringen er fortsatt å klare 500 gram i uka frem til 17 mai. Det er virkelig noe jeg må få til skal jeg få se 66 tallet da:) men noe som er postivt er at jeg kan føle vekttapet på klær og det er morsom. Har gått ned flere cm rundt om kring. Helt fantastisk :D I dag står sæsarsalat på menyen. Det er noe jeg har blitt veldig glad i. Kos deg i helgen Giraffe og lykke til på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt for meg er 70,4. Det skal visst være vrient å komme seg under 70-tallet for denne kroppen. Uka har egentlig gått bra, helga sånn noenlunde også. Har vært i litt mindre aktivitet enn jeg pleier, så kanskje blir nedgangen mindre av den grunn også. Og så håper jeg selvfølgelig på at syklusen spiller inn, for da jeg snikveide meg på fredag morgen, viste vekta 69,8...

 

Jeg gir meg ikke. Ny uke er i gang, og jeg skal på langtur. :)

 

Ha en strålende dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 gram ned er ned det også. Vi må juble for det begge to:) Jeg har fråtset litt i helgen, mer en jeg pleier. Lørdag lagde gubben en eplekake (uten sukker og lite smør) så tok et lite stykke. Fikk 10 karameller som min datter ikke orket. Uff, Jeg er litt for glad i karameller. På sødag var jeg i bursdag å fikk indisk mat og pavlova kake. Vet med denne kroppen at det er ikke mange kalorier over 1300 som skal til før jeg står på stede hvil. Så veldig spent på vekta denne uka her. Men i dag har jeg gått 6 km og det er en stund siden jeg gikk den ruta så det var godt:) Ny uke og 3 uker til 17 mai, blir fint sprade rundt slanke på nasjonaldagen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag synes jeg synd på meg selv, og derfor baker jeg muffins i stedet for å dra på trening. Jeg lager sunne matpakkemuffins, noen med blåbær, og noen med eple og kanel. I tillegg har jeg spist et ganske digert stykke med marsipankake. Det var ikke av den sunne sorten. Nå skal jeg derfor ta med vovsen og gå en times tid i det fine været.

Ellers har uka gått bra. Har ikke vært så ivrig på å telle, men tror stort sett jeg har vært innafor. Til helga har jeg 4 dager langfri. Det er skummelt med tanke på kosen, men bra med tanke på trimturer. Det skal nok gå, og på mandag,- ja da må vel 69-tallet titte frem???!!

 

Ha det fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koolkatt

Hei, jeg kaster meg på denne tråden. Selv vil jeg ned ca 5 kg, og har "stresset" med det siden nyttår. Slitsomt fordi jeg hele tiden har hatt problemer med bihulene og får litt lange treningsopphold+alt-er-lov-når du er syk-tanker.

 

Ikke gi opp Avatar! Du har jo jevnt hatt nedgang på midjemål og vekt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Hei Avatar og Koolkatt!

 

Hvordan går det med dere? Jeg holder koken, og på snikveiing i går tittet 69-tallet fram :D ENDELIG! Det ga meg ekstra motivasjon til å ikke skeie ut denne langhelga, for jeg vil jo ikke at det fine tallet skal forsvinne igjen! Nå skal det telles, litt helgekos skal jeg også ha, men det blir appelsin med vaniljesaus. Tusen takk for det kjempegode tipset, Avatar. Hvordan gikk det med deg på veiing i går?

 

God helg! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avatar

Hei :D . Jeg har veid meg, men har bare ikke fått rapportert det her. Ny vekt 68,3 så ikke så mye ned. Jeg har virkelig hatt litt mye kos med både et besøk til mc donald og kino besøk med melkerull i hånden. Ikke akkurat slankekost, :unsure: Blir ikke noe mer søtt på meg annet en kalorifattig snack som jeg pleier å lage.. Kjempe bra giraffe, endelig 69 tallet:-) Det er morsomt å se noe nytt på vekta! Da får vi håpe at den blir der på mandag også ;) Bra du ble inspirert av appelsin med vaniljesaus. Det passer godt sammen. Har funnet ut at det er omtrent samme kalorier i vaniljesaus som i kesam. Jeg liker ikke mager kesam så derfor er ikke det et alternativ. Jeg er rimelig sikker på at det blir enklere å holde seg til sunne ting i helgen for deg Giraffe nå som du har fått extra motivasjon :D Hei og velkommen Kollkatt . Det er bare bli med her:-) Har du slanket deg en stund? Er du flink til å trimme å slikt? Det er jeg dårlig til. Men har fått stor fokus på kostholdet:) Jeg har bestilt meg ferietur til statene i juli å vet at der har jeg en tendens til å spise fet mat.. Så jeg er litt nervøs nå kjenner jeg :unsure: Frem til da bør jeg ha nådd målet mitt!

Kos dere begge i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

69 blank på dagens veiing :D Jeg forstår at å se 66-tallet før 17. mai forblir en illusjon, men kanskje 67-tallet kan være litt mer realistisk? I så fall må jeg være svært streng med meg selv, og da gjelder det å ha nok motivasjon. Det er ikke alltid like lett, men jeg skal prøve.

I uka som har gått har jeg nesten ikke trimmet, så målet er noen turer og trim denne uka.

 

Ha en fin uke, stå på! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avatar

Gratulerer så mye, 1,4 kg. Fytti rakkern, da har du vært flink:-)) Ser den! Blir vanskelig med 66 tallet for meg også.. 2 uker igjen og jeg er heldig om vekta står på 68 blank på fredag. Men 67 tallet bør jeg klare:) Men må nok bli litt flinkere med maten tror jeg.. } stå på du også, håper uka blir fin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avatar

Morn! Jeg har ikke vært så flink denne uka her, har vært så sulten på dagtid. Har spist for mange brødskiver at det har ikke vært igjen så mange kalorier til middag og kvelds så da har det blitt for mange dager med sånn mellom 1500 og 2000 kalorier. Det er for mye for meg. Jeg må også innrømme at jeg begynne å bli fornøyd med utseende nå. Det gjør at jeg tar litt letter på kosten som å takke ja til et kakestykke el is og slikt. Men jeg må bare prøve å ta meg sammen. Det er vanskelig. Jeg har fortsatt bukser i skapet som er for trange. Men jeg har shoppet en del nytt å da glemmer jeg de buksene som startet hele slankingen. Jeg skylder de buksene å fortsette ferden. Jeg må bare først bli litt mer motivert.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Ååå, det er akkurat slik jeg har det også nå,begynner å bli litt fornøyd, og tillater meg altfor mye jeg ikke bør. Vet at bunaden fremdeles er trang, og alle de fineste buksene også...derfor vil jeg videre, jeg bare utsetter det litt...nå er det helg, men jeg skal prøve å være aktiv slik at jeg i alle fall ikke går opp. Det er så hyggelig med det 69-tallet på vekta. Dette klarer vi!!Vi skal inn i skinny-jeansen før sommeren, så det så! God helg! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...