Gå til innhold

Ned 5 kg


Gjest Avatar
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Aninemor og Velkommen:) Bare slenge seg med. Går du på kurs el fikser du det selv? Jeg har lurt meg på vekta i dag å den visste nedgang, jippi og hurra. Har stått både stille og gått opp her i flere uker. Selv om jeg har vært flink.. Men må vente til veiedagen min som er fredag før jeg kan riktig ta av :D Jeg har bestemt meg at denne uka skal jeg gå tur vær dag, litt for å få en fortgang i saken også:) Gikk 3 km i går og 5 km i dag så da er det bare og fortsette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gjest giraffe

Så koselig med flere på tråden :)/> Min dag har vært sultpreget, slik det alltid er etter langtur. Ender derfor på over 2000 i dag, slik jeg gjorde etter tur forrige uke. Snittet mitt forrige uke lå på litt over 1800, og nedgangen var bra, så jeg satser på gjentakelse denne uka. Er litt godtesjuk i dag, og da mister jeg litt motivasjonen. Litt PMS på gang tror jeg, men jeg skal nok stå han av. Det hjelper å klageskrive litt her, så får jeg det ut. Her fins intet snop i skapene, og det gjør det hele enklere. Jeg kan IKKE ha noe liggende, da er slaget tapt.

 

Så bra at du går turer, Avatar! Da får du enda bedre resultater :lol:

 

Stå på damer, så blir veiedagen en gledens dag! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Det er møkk slitsomt med trangen til å små spise, er nok pms kan jeg tenke meg. Skjenner igjen lusa på gangen :P Får nok den på besøk om ikke lenge selv. I dag har jeg laget meg cæsar salat. Gud så godt. Med avokado og cherrytomater. Nydelig :D Det skal jeg virkelig lage meg flere ganger. Nå ser jeg bra med nedgang å håper å overraske her på fredag. Ha en fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Hallo!

 

I dag ender jeg på nesten 1800, men jeg har vært på trening og er fornøyd med det. Planlegger å holde meg godt under 1600 i morgen, liksom for å veie litt opp, så får vi se hvordan det går...

 

Cæsar-salat, så deilig! Kan jeg få oppskriften? Trenger noen ideer til litt spennende mat. Rugsprø og knekkebrød med lett gulost blir fort litt kjedelig i lengden...

 

Ha en strålende kveld! :D

 

Forresten; I dag myldret det av kaker og muffins på jobben på grunn av bursdagsfeiring, og tenk,- jeg klarte å la være å ta! Hadde med meg fruktsalat og gresk vaniljeyoghurt, og det var nok det som reddet meg. Alltid lurt å ha noe søtt, godt og sunt på lur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempe bra. Man vokser så av slike dager der man klarer det omtrent umulige :D Du har vært flink. Det ble fullkorn vaffler på meg til kveldsmat i går, samboern insisterte da det var verdensvaffel dag:) De var så gode at jeg slet med å stoppe, uff. Tok to hjerter mer en jeg hadde bestemt meg for på forhånd. Det er sykt mye kalorier i en vaffel at det skulle ikke ha vært lov :P Havnet på ca 1400 kalorier i går:) Registrerte vafflene som vaffler fra toro pose. Vanskelig å finne ut riktig kalorier på div innimellom.

Å den cæsar salaten skal jeg faktisk lage i dag også:) Kjøp inn hjertesalat som du river med hendene og har på en tallerken så litt sherrytomater. Stek kyllingfilet som du deler i flere biter og legger på toppen. Del et par skiver brød som du steker på panna med litt olje og en hel hvitløk hadde også fersk timin stilker i. Men det er valgfritt. Stek de sprøe, går ganske fort. Høvl parmesan med en osthøvel over salaten. Og en avokado i biter passer utmerket til, Jeg lagde en dressing av to eggeplommer, 3 ansjos, 1 hvitløk, rivet parmisan, salt og pepper og olje. Pisk eggeplommen litt luftig, finhakk hvitløk og ansjos, riv parmisan ca 50 gram. Ha alt i med eggene og pisk mens du har en nøytral olje oppi. La oljen renne i en tynn stråle mens du pisker for å unngå at det skiller seg. Olje hadde jeg kunn i ca en ss i oppskriften står det 2,5 dl. Det blir i det meste laget under en slankekur :blink: Håper det smaker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempe bra. Man vokser så av slike dager der man klarer det omtrent umulige :D Du har vært flink. Det ble fullkorn vaffler på meg til kveldsmat i går, samboern insisterte da det var verdensvaffel dag:) De var så gode at jeg slet med å stoppe, uff. Tok to hjerter mer en jeg hadde bestemt meg for på forhånd. Det er sykt mye kalorier i en vaffel at det skulle ikke ha vært lov :P Havnet på ca 1400 kalorier i går:) Registrerte vafflene som vaffler fra toro pose. Vanskelig å finne ut riktig kalorier på div innimellom.

Å den cæsar salaten skal jeg faktisk lage i dag også:) Kjøp inn hjertesalat som du river med hendene og har på en tallerken så litt sherrytomater. Stek kyllingfilet som du deler i flere biter og legger på toppen. Del et par skiver brød som du steker på panna med litt olje og en hel hvitløk hadde også fersk timin stilker i. Men det er valgfritt. Stek de sprøe, går ganske fort. Høvl parmesan med en osthøvel over salaten. Og en avokado i biter passer utmerket til, Jeg lagde en dressing av to eggeplommer, 3 ansjos, 1 hvitløk, rivet parmisan, salt og pepper og olje. Pisk eggeplommen litt luftig, finhakk hvitløk og ansjos, riv parmisan ca 50 gram. Ha alt i med eggene og pisk mens du har en nøytral olje oppi. La oljen renne i en tynn stråle mens du pisker for å unngå at det skiller seg. Olje hadde jeg kunn i ca en ss i oppskriften står det 2,5 dl. Det blir i det meste laget under en slankekur :blink: Håper det smaker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gode nyheter. Ny vekt i dag er..... 6.......8,,,,,9 :lol: Helt sykt og se 68 tallet:-) selv om det er så vidt, men alikevel.. Endelig fikk jeg et ordentlig hopp.. Må innrømme at jeg har veid meg vær dag og sett at det har gått ned med 200 gram pr dag og 300 fra i går til i dag. Drømmer om at det fortsetter slik:)) Nå har jeg påskeferie og har ikke tenkt til å ta helt av. Det blir pizza med fiber og kanskje riskrem laget av cottage cheese og bringebærsaus i morgen. Så må jeg holde meg til planen. Jeg håper at jeg fikser det. Åssen ser påsken ut for deg Giraffe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Nå har jeg gode nyheter. Ny vekt i dag er..... 6.......8,,,,,9 :lol:/> Helt sykt og se 68 tallet:-) selv om det er så vidt, men alikevel.. Endelig fikk jeg et ordentlig hopp.. Må innrømme at jeg har veid meg vær dag og sett at det har gått ned med 200 gram pr dag og 300 fra i går til i dag. Drømmer om at det fortsetter slik:)) Nå har jeg påskeferie og har ikke tenkt til å ta helt av. Det blir pizza med fiber og kanskje riskrem laget av cottage cheese og bringebærsaus i morgen. Så må jeg holde meg til planen. Jeg håper at jeg fikser det. Åssen ser påsken ut for deg Giraffe?

Gratulerer med fantastisk nedgang! Det fortjente du virkelig :D Jeg satser på en fredelig påske hjemme. Skal jobbe noe i påsken, og sjefen har kjøpt to gedigne velfylte påskeegg på deling til oss som jobber, så da gjelder det å holde seg i skinnet. Håper på litt godvær slik at det blir lett å komme seg ut og røre på skrotten.

Planen er at jeg skal forholde meg til godterier på lørdager i påsken også. Skal ikke overdrive størrelsen på påskeeggene heller, men litt ekstra kos kan det fort bli.

Er spent på veiedagen. Kommer nok opp i 1800 i snitt denne uka også, så det blir spennende å se. Ofte er jo vektnedgangen størst i starten, men jeg skal fortsette å være optimist. Målet er jo å hilse på 69-tallet til mandag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:) Håper virkelig du får se det talle på mandag :D/> Må si at for en motivasjon jeg har fått av å se 68 tallet på vekta, min samboer dro å kjøpte inn påskeegg med krem til dattera og verdensbeste kake i går kveld. Jeg tok ikke noe av det :rolleyes:/> Men skjønner at det kommer til å bli flere slike dager i påsken, hadde det vært opp til meg så hadde jeg kun kjøpt inn i kos til helgene. Men det går nok ikke da vi skal bort på tur så jeg må nok vise styrke skal dette gå:-) Jeg oppdaget her at tilogmed dattera mi har gått ned 1,5 kg av kun at jeg har fra etter jul blitt mye strengere på ingen godis i ukedagene. Hadde en tendens til å si litt mye ja så like greit å endre på det også :D/> I dag detimot skal det koses. Gleder meg virkelig til hjemmebakt pizza og pepsi max:) Kos deg i kveld :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Denne helga har jeg gått på et par smeller :blink: Det begynte på fredag med en real vaffelsmell. Vaflene var etter oppskrift fra Grete Roede, men hva hjelper vel det når man hiver innpå 5 plater med rømme og jordbærsyltetøy? Så var det lørdag, med besøk og stor fellesskål med masse smågodt. Da er det lett å miste kontrollen på hvor mye man spiser, man tar den ene etter den andre og kommer tilslutt helt ut av tellinga. Too much der også, altså :o

I dag er det bursdagsfeiring med kake og denslags, og nå SKAL jeg virkelig vise at jeg kan begrense meg til et slankt, lite kakestykke. Har gått en times tur med staver, så jeg er i ferd med å rette opp skaden, og nå gjelder det å ha FULLT fokus selv om jeg har lyst på mer.

 

SKJERPINGS, DIN GIRAFFESLASK!! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga har jeg gått på et par smeller :blink:/> Det begynte på fredag med en real vaffelsmell. Vaflene var etter oppskrift fra Grete Roede, men hva hjelper vel det når man hiver innpå 5 plater med rømme og jordbærsyltetøy? Så var det lørdag, med besøk og stor fellesskål med masse smågodt. Da er det lett å miste kontrollen på hvor mye man spiser, man tar den ene etter den andre og kommer tilslutt helt ut av tellinga. Too much der også, altså :o/>

I dag er det bursdagsfeiring med kake og denslags, og nå SKAL jeg virkelig vise at jeg kan begrense meg til et slankt, lite kakestykke. Har gått en times tur med staver, så jeg er i ferd med å rette opp skaden, og nå gjelder det å ha FULLT fokus selv om jeg har lyst på mer.

 

SKJERPINGS, DIN GIRAFFESLASK!! :angry:/>

Hehe, nå lo jeg godt:) Vafler har jeg funnet ut er ulv i fåreklær. Ser ikke så kalorifylte ut, men pokker heller:) Men må bare børste av deg støvet å fortsette.. I dag har det snødd innmari her så jeg hoppet over turen min i dag. Har det ikke snødd hos deg? Men jeg har faktisk gått mer en jeg pleier alikevel:) Jeg har siden mandag testet ut fiberfin som kosttilskudd og det har virkelig satt fart på systemet. Har tidligere bare brukt den i bakeverk siden gubben har diabetes 1. Så er spent på om det gjør noe med vekta også:) Håper du har klart deg fint i bursdag i dag da. Jeg var borte på middag i dag og fikk medisterpølse og ribbe. Hoppet da over pølsa og tok et stykke med ribbe og en potet uten sjya/fettet. Fikk sjokoladekake til dessert og da var det min datter som delte ut så jeg fikk kun et bitte lite stykke, hehe, like greit :P Men i morgen skal jeg på påskeferie og da starter utfordringene. Må nok kjøpe sukkererter og sherrytomater som jeg kan knaske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Da er dommen falt: 70,5 kilo på veiedag i dag. 69-tallet uteblir foreløpig, og da er det bare å stå på og hilse det velkommen neste mandag, for DET må jeg sannelig klare.

Slik går det når man gafler innpå hele helgen til ende.

 

Giraffe har fått sin vaffelstraff, og skal atter ta seg sammen! :huh:

 

Ha en strålende påske! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du være fornøyd med. 400 gram ned er bra:) tilogmed fått kost deg litt.. Jeg blir kjempe glad om jeg klarer såpass ved neste veiing:) Må utsette veie dagen min litt da jeg ikke har vekt med på tur.. Får ta det mandag neste uke i stede. Nå får vi håpe at påskeuke er snill mot oss begge så får vi fine tall:) Kos deg masse Giraffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Når jeg kjenner etter tror jeg at jeg må kose meg litt mer enn planlagt denne påsken. Jeg legger tellinga, (men ikke hele fokuset), på hylla denne uka, så tror jeg målet må være å ikke ha oppgang førstkommende mandag. Litt sløvt, men jeg må bare ta noen dager fri fra slankeregimet. Håper det kan bli noen fine turer ut i det fri også, så veier det jo litt opp :)

 

Ha det fint på påsketur uten vekt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me too.. Jeg sitter her å synder med min stratos med nøtter. Nam.. Her får man nok bare bare håpe at vekta står stille. Kos deg Giraffe for det ser ut som vi synder sammen:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Nå er en fin påske over. Har kost meg og angrer ikke på det. Føler i utgangspunktet ikke at jeg tok helt av, men alikevel er jeg veldig klar over at kalori inntake var mye høyere en den pleier. Mensen er nettopp overstått så da er det bare å begynne ny uke med riktig kosthold. Vekta i dag er 70,5. Så jeg håper å riste av meg litt av det som vannvekt. Me får sjå:)) Åssen har det gått med deg i påsken Giraffe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 15!! Jeg har grublet litt og funnet ut at jeg bør ha et delmål. Har liksom ikke satt noen frister. Satt å leste litt slanketips av GR, så kanskje på tide å fikse det da :D Jeg har vel egenlig håpt at jeg ville nå målet på 65 kg til 17 mai, men hele slanke opplegget mitt har jo tatt veldig lang tid. Det er jo forsåvidt bra i forhold til at jeg da har større sjanse til å klare å holde vekta. Men tenker at nå er det 6 uker til 17 mai og i løpet av den tiden bør jeg klare å gå ned til 67 kg blank. Det extra som kom på i påsken tror jeg er for det meste vannvekt, hoppet på vekta i idag å den viste 500 gram mindre en i går. Så er spent på hvor jeg havner henn i løpet av uka. Så tilbake til delmålet. Er det mulig å håpe på mer en 67 kg el skal jeg håpe på hovedmålet til 17 mai? Dette må jeg nok gruble litt til på høres det ut som :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg registrert ny vekt på slankekrigen på 69,8 så nå tror jeg at vannvekta har sluppet:) men i går kveld var jeg så fysen at mindre kunne ha vært nok. Jeg slet så voldsomt, lagde meg bananis og spiste to store posjoner av det og en stripe med kvikk lunsj, enda jeg ikke er så begeistret for kvikk lunsj:( så det var nok ikke så lurt, men jg måtte bare ha. Håper på bedre dag i dag. Ellers har jeg gått 6 km mandag og i går:)

Spiste også hjemmelaga gulrot suppe til lunsj og sæsar salat til middag i går, føler meg flink :D

Så tlil delmålet mitt, tar utgangspunkt i at hvis jeg har 500 g nedgang i uka så bør jeg lande på 66,8 om 6 uker. Høres helt herlig med 66 tallet :lol: Så da prøver jeg meg på det. Mitt del mål blir da 66,8 til 17 mai, Håper virkelig at det er mulig for meg å få til nå. Ingen flere ferier som kan ødelegge nå. Har til vanlig syns at en halv kilo ned er vanskelig i uka. Skal fortsatt leve normal i mellom tiden. Er nervøs nå:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Hei, Avatar!

 

Nå tror du kanskje at jeg har fråtset meg gjennom hele påsken, levd herrens glade dager og gått opp flere kilo? Stemmer det. Det har vært så ille at jeg ikke ville gå på vekta på mandag, dvs. jeg var på vekta, men vil helst ikke dele resultatet med noen. MEN, jeg må ta ansvar for eget fråtseri, selv om det har gitt meg en skikkelig motivasjonsknekk og stor skamfølelse.

 

Det gleder meg å se at vi nesten har samme mål. Mitt mål er å nå 66-tallet til 17. mai. Selv om det har gått skeis nå (jeg har til og med skulket trening denne uka), MÅ jeg prøve å finne ny motivasjon igjen. Det første jeg må gjøre er å telle, veie og måle. Da har jeg et kalorimål for hver dag, og veien blir lettere å gå.

 

Så nå trenger jeg all den motivasjon jeg kan få. Jeg må av sukkerkjøret, og inn i gode vaner igjen. Så får jeg håpe på bedre resultater neste uke (sa hun som nettopp hadde spist et stort stykke sjokoladekake...). Sukk. Jeg er så oppgitt over meg selv og min manglende selvkontroll. Men jeg henger fremdeles med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Så godt å høre at du lever:) Ble litt beskymret her.. Men du er tilbake og det er det viktigste, du kommer deg nok raskt på plass igjen. Så flott at vi nå skjemper om samme tall. I dag kan du se på biggest loser å tenke at takk gud at jeg bare har noen få kilo å ta av, man får en bedre følelse da. Jeg har hatt noen problemer med badevekta mi, den har fått vann ved batteria. Måler helt tullete. Håper bare at den målte riktig i dag. For i dag veier jeg plutselig 70,2 snodig. Men slik er det. Får hente ned gamle vekta mi på loftet å dobbelt sjekke... Men det er i dagen vekt som må ned papirer. Litt irriterende da jeg fikk en bedre vekt i går:( Ha en sunn dag videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp, Avatar!

 

Vekta stoppet på 71,5 i dag. Ikke annet å forvente etter etegildet. Men nå er jeg igang igjen, så bare vent å se! Motivasjonen øker, og jeg er klar til kamp!

 

Ha en nydelig dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag:-) Det går nedover ser jeg:) du har samme midjemål nå som da du veide 1 kg mindre, kan være du bærer vann nå. Det kommer i såfall etter hvert. Måler du midjen ved navlen el høyere opp? Jeg er betraktelig mye større en deg i midjen. Er ikke helt sikker men ligger nok rundt 95 cm målt rundt navla. Men så legger jeg på meg på magen. Har vel omtrent samme hoftemål som mage. Hehe, høres lekker ut :( nei da, er nok ikke så ille. Balanserer seg ut mye bedre ved 65 kg. Når jeg veide 63 så var det ikke mye mage igjen husker jeg. Men dit orker jeg ikke å strekke meg til. Men kjempe fint at du har fått tilbake motivasjonen for det trengs, Nå har vi igjen 5 uker til 17 mai. Håper virkelig at dette går fint, spent :D

Forresten var tullete på fredag da jeg sa at biggest loser skulle gå. Tenkte at det var mandag da jeg, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag:-) Det går nedover ser jeg:) du har samme midjemål nå som da du veide 1 kg mindre, kan være du bærer vann nå. Det kommer i såfall etter hvert. Måler du midjen ved navlen el høyere opp? Jeg er betraktelig mye større en deg i midjen. Er ikke helt sikker men ligger nok rundt 95 cm målt rundt navla. Men så legger jeg på meg på magen. Har vel omtrent samme hoftemål som mage. Hehe, høres lekker ut :(/> nei da, er nok ikke så ille. Balanserer seg ut mye bedre ved 65 kg. Når jeg veide 63 så var det ikke mye mage igjen husker jeg. Men dit orker jeg ikke å strekke meg til. Men kjempe fint at du har fått tilbake motivasjonen for det trengs, Nå har vi igjen 5 uker til 17 mai. Håper virkelig at dette går fint, spent :D/>

Forresten var tullete på fredag da jeg sa at biggest loser skulle gå. Tenkte at det var mandag da jeg, hihi.

Jeg måler midjen der jeg er på det smaleste, ca. 3-4 cm. ovenfor navlen. Nå er det biggest loser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...