Gå til innhold

Minus 10 kg MINST!


Gjest party
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ønsker å gå fra 80 kg (!!) til 70 kg (helst 65).

Trenger noen å samarbeide med.

Trening og nok bevegelse går greit, så er det disse

Kaloriene da....

Synes middagen og resten av kvelden er verst!

Hva strever dere med?

Håper dere slår følge på veien 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

jeg er med. Ganske like mål har vi og! Skal ned fra 79,4 (huff) til 62-65.

Første mål er 70 kg. Utfordringen er maten.

Men nå er jeg motivert, prøver uten kurs i første omgang. Vet jo hva som skal til!

Gjort det før (jeg og). Har gått ned ca 16 kg to ganger tidligere. Men så glemmer jeg alt og de kommer på igjen.

Men denne gangen!!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christinamari

Heisann!

Jeg heier på dere to!

Her skal jeg også ned.. Har gått ned fra 72 til 65.5 før ferien,så kom ferien i to uker (tenkte ikke på vekt og strikse måltider) å jeg la BARE på meg 1 kg. Super fonøyd med det,så nå veier jeg 66.5.Jeg vet hva som skal til for meg,så det er bare å fortsette ned i de banene. Skal ihvertfall ned til 58. Kjører på med maten først,prøver å ha faste og fine måltider. Så tenker jeg at treningen kommer litt etter litt. Har tredemølle selv,som jeg bruker. Så den skal jeg fortsette å bruker.

Jeg har ett ønske for meg selv for tiden og det er at jeg skal bli flinkere til å drikke vann. Har endel vann i kroppen etter ferie og det må drives ut. Vann fordriver vann.

Så satser på at jeg blir flinkere til det.

Ikke noe kurs her heller,prøver selv!

 

Håper dere to har en fin sommer.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at vi er 3ðŸ‘😊prøver ut en app for registrering av mat

Som heter min mat, virker enkel og grei.

Tenker ca 1500 kcal pr dag, hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å bruke muligheten på Grete Roede-siden - så får vi se. Kjenner meg såpass godt at jeg vet at jeg på registrere til å begynne med. Beregningene her viste at jeg skal følge meny 1 - 1300 kalorier - det har jeg gjort tidligere når jeg har gått på kurs og.

 

Begynte dagen med å investere i ny pulsklokke - den gamle var utslitt (hehe). Så nå er det bare å stå på.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg tror jeg henger meg på denne tråden. Jeg har alt gått ned noen kilo og veier 67,9 nå. Jeg ønsker å gå ned til ca. 57 kilo. Jeg følger meny 2 som er ca. 1600 kalorier per dag. Jeg sliter mest med å spise nok på dagtid og ikke på kvelden. Jeg har også veiedager på mandager og jeg måler kun midje.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg tror jeg henger meg på denne tråden. Jeg har alt gått ned noen kilo og veier 67,9 nå. Jeg ønsker å gå ned til ca. 57 kilo. Jeg følger meny 2 som er ca. 1600 kalorier per dag. Jeg sliter mest med å spise nok på dagtid og ikke på kvelden. Jeg har også veiedager på mandager og jeg måler kun midje.

 

Velkommen😊😊

Jeg er ganske sikker på at jeg har spist for lite kcal

de to siste dagene🙈 men det nytter jo ikke å bare "trykke"

i seg de kcal på kvelden! Håper ikke det gjør slik at

kroppen går over i sparebluss?! Noen som har erfaring

med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marie321

Starter i dag - for første gang på Roedekurs - tenker jeg skal ned ca 15 kilo! "Tuner in" før kursstart 27.8. for å se hva jeg har gitt meg ut på. Er for lite i aktivitet og er glad i søtsaker, hvetemel-mat, og det som er "syndig" ! :-) Men tenker jeg MÅ - for å føle meg mer bekvem med med selv. Tror jeg trenger fellesskapet - og bli kontrollert, rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen😊😊

Jeg er ganske sikker på at jeg har spist for lite kcal

de to siste dagene🙈 men det nytter jo ikke å bare "trykke"

i seg de kcal på kvelden! Håper ikke det gjør slik at

kroppen går over i sparebluss?! Noen som har erfaring

med dette?

 

Jeg har ingen erfaring med hvor mye man bør få i seg av kalorier pr. dag. Jeg synes at for meg vil det bli lettere å holde vekten siden, hvis jeg følger et opplegg med ca. 1600 kalorier pr. dag. Jeg satser på å gå ned 0,5 kilo i uka. Jeg vet med meg selv at ved å spise så pass mye, faller jeg ikke så lett for fristelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter i dag - for første gang på Roedekurs - tenker jeg skal ned ca 15 kilo! "Tuner in" før kursstart 27.8. for å se hva jeg har gitt meg ut på. Er for lite i aktivitet og er glad i søtsaker, hvetemel-mat, og det som er "syndig" ! :-) Men tenker jeg MÅ - for å føle meg mer bekvem med med selv. Tror jeg trenger fellesskapet - og bli kontrollert, rett og slett!

 

 

Velkommen til denne tråden.Jeg tror vi har samme problem, for mye god mat og for lite trim :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veiedag mandag jeg og. Måler cm, husker fra forrige gang jeg gikk ned mye at det var veldig motiverende, spesielt når vekta stopper opp litt. Er alt for glad i potetgull og vin/øl - og er alltid lysten på noe godt på kveldstid. Første uke har gått bra, synes jeg. Startet denne uka, fordi jeg har 3 uker med ferie (mer eller mindre) - og da er det lettere å fokusere på gode vaner enn i en vanlig hverdag. Enklere å trimme er det også - når man har hele dagen å ta av! Men styrketreninger kjedelig :-)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at vi er flere ðŸ‘

Jeg hadde lagt på meg mye i ferien og i løpet

Av denne første uka fikk jeg bort de kg (sikkert mye veske!)

Vet at det ikke er lurt med for stor nedgang i uken,

Men lettest første uke, så satser jeg på minus 1/2 - 1 kg pr uke.

For å få det til må jeg loggføre det jeg spiser slik at jeg ikke lurer meg selv til å

Tror jeg har spist mindre enn jeg har😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,1 kg ned første uke. Det er som forventa. Men det er nå det begynner. I dag hadde jeg med meg mormora mi på 90 år på en lang biltur, 11timer gikk med, og det forventes at man spiser litt vaffel mm. Så nå er alle kosemerkene denne uka forbrukt, og jeg har ikke trimma noe... Men- det er verdt det. Vi hadde en kjempedag og disse ekstra kaloriene går jeg av meg i løpet av morradagen😄😄😄.

 

Har også gått inn 2 cm rundt midja, det er jeg minst like fornøyd med som kiloene!!!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på reise i hele går, så jeg fikk veid meg i dag.. Vekta viste 67,9 kg og det er helt likt med forige uke - men vekta er jo en mammas og det kan jo ha noe å si. Jeg hadde gått ned 1 cm rundt livet til 89 cm og det var jeg veldig fornøyd med. Denne og neste uke er vi på ferie hos mamma, så jeg må forsøke å være flink å ikke spise for mye av all den deilige maten hun og mine svigerinner lager. I tillegg er vi jo ofte invitert til tanter og andre slektninger. Jeg ønsker alle andre her inne en flott slankeuke 😃ðŸ“ðŸŽðŸ‡ðŸ†ðŸ…ðŸ’

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med resten av ukenðŸ‘

Lettest å være hjemme og bestemme menyen selv.

Men om en bare spiser litt mindre av det gode (og dropper dessert?) så går det nok bra.

Og går vi ned litt mindre en uke så er det på sn igjen neste uke! All minus teller :-)

Heier på oss!

Må huske å måle snart jeg, vet at det trengs den dagen vekten står i ro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maks uheldig forrige uke, trådde over på fredag, så nå blir det vel stillesitting i hvertfall i 2 uker. Det var veldig dumt, nå når jeg virkelig var i gang med et nytt og bedre liv!

 

Men - på tross av dette - 1,1 kg ned denne uka. Det er jeg fornøyd med, selv om jeg nok hadde klart litt mer med trim lørdag og søndag og.

 

Bare å skjerpe seg for fullt denne uka da, det blir vel mye Netflix, hekling mm tenker jeg. Får trøste meg med at det er mest å hente på å ha et sunt og godt kosthold - så går det kanskje 1 kg denne uka og!

 

Lykke til alle sammen!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig 😃 i dag etter 3 uker på 67,9 kilo har jeg gått ned til 66,6 kilo. Det er 1, 3 kilo denne uka og det er jeg superfornøyd med👠jeg har også gått ned 1 cm rundt livet og er nå 88 cm. Det merkes godt på buksene. Da ønsker jeg alle en flott slankeuke😇 jeg er fremdeles på ferie og synes jeg har vært flink til å stå imot daglige tilbud om kaker og andre deilige matretter...

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maks uheldig forrige uke, trådde over på fredag, så nå blir det vel stillesitting i hvertfall i 2 uker. Det var veldig dumt, nå når jeg virkelig var i gang med et nytt og bedre liv!

 

Men - på tross av dette - 1,1 kg ned denne uka. Det er jeg fornøyd med, selv om jeg nok hadde klart litt mer med trim lørdag og søndag og.

 

Bare å skjerpe seg for fullt denne uka da, det blir vel mye Netflix, hekling mm tenker jeg. Får trøste meg med at det er mest å hente på å ha et sunt og godt kosthold - så går det kanskje 1 kg denne uka og!

 

Lykke til alle sammen!

Jeg synes at du har vært utrolig flink. 1,1 kilo er jo fantastisk 😀 vi er på rett vei ! Ha en flott slanke uke.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 3 - nytt kilo vekk! Er fornøyd, pga av ankelen har jeg ikke vært i bevegelse. Kaster krykkene i dag, men det er nok en stund til jeg kan gå ordentlig likevel. 5 kg igjen til første delmål - som skal være oppnådd 28. september. OG - 4,2 kg vekk på 3 uker. Uten at det har kosta meg så veldig mye - men unntak av en ødelagt ankel...

 

Synes det går greit med maten, regstrerer sånn "passe" godt - ikke alt som blir like nøyaktig. Men ligger nok litt lavere enn 1300 kcal pr dag så langt. Dette endrer seg nok nå når jeg er ferdig med ferie - og skal begynne på jobb igjen, da blir det litt vanskeligere med planlegging. Men jeg føler jeg har fått med meg såpass mye disse 3 ukene - så det skal nok gå greit. Knekkebrød og smøreost, og knaskegulrøtter på jobb, i tilfelle krise - det får være trikset!

 

Denne uka er det meldt finvær hver dag - det betyr grilling og salat til middag hver dag - ypperlig! Guacamole og tzatiki er godt til grilling - og mine favoritter!

 

Ha ei flott slankeuke alle sammen!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det en voksen dame som er overvektig og med en stor bilring

eller traktordekk kanskje... :o

Jeg er midt i 50årene og har vært på delvis kur de siste 30år,etter at barna kom til verden.

Men i 2014 begynte jeg å ta tak,så kvittet jeg med med ca 10kg.JADA..

Så kom det en eller to fotoperasjoner i min vei,så vips opp 5kg og krykker en evighet.

 

I dag er vekta 82,6kg,det går rett vei nå.

Går en del i jobben som hjelpepleier,men det er ikke nok når matinntaket er for høyt :huh:

trivselvekt er ca 65-70kg :P

Veiedag er mandag.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det en voksen dame som er overvektig og med en stor bilring

eller traktordekk kanskje... :o/>

Jeg er midt i 50årene og har vært på delvis kur de siste 30år,etter at barna kom til verden.

Men i 2014 begynte jeg å ta tak,så kvittet jeg med med ca 10kg.JADA..

Så kom det en eller to fotoperasjoner i min vei,så vips opp 5kg og krykker en evighet.

 

I dag er vekta 82,6kg,det går rett vei nå.

Går en del i jobben som hjelpepleier,men det er ikke nok når matinntaket er for høyt :huh:/>

trivselvekt er ca 65-70kg :P/>

Veiedag er mandag.

Velkommen til tråden vår! Vi får jobbe sammen om å nå målet 😀ðŸ‘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 3 - nytt kilo vekk! Er fornøyd, pga av ankelen har jeg ikke vært i bevegelse. Kaster krykkene i dag, men det er nok en stund til jeg kan gå ordentlig likevel. 5 kg igjen til første delmål - som skal være oppnådd 28. september. OG - 4,2 kg vekk på 3 uker. Uten at det har kosta meg så veldig mye - men unntak av en ødelagt ankel...

 

Synes det går greit med maten, regstrerer sånn "passe" godt - ikke alt som blir like nøyaktig. Men ligger nok litt lavere enn 1300 kcal pr dag så langt. Dette endrer seg nok nå når jeg er ferdig med ferie - og skal begynne på jobb igjen, da blir det litt vanskeligere med planlegging. Men jeg føler jeg har fått med meg såpass mye disse 3 ukene - så det skal nok gå greit. Knekkebrød og smøreost, og knaskegulrøtter på jobb, i tilfelle krise - det får være trikset!

 

Denne uka er det meldt finvær hver dag - det betyr grilling og salat til middag hver dag - ypperlig! Guacamole og tzatiki er godt til grilling - og mine favoritter!

 

Ha ei flott slankeuke alle sammen!

Wow...ðŸ‘💠så utrolig flink du har vært denne uken, selv med dårlig ankel. Ha en flott slanke uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er en ny uke i gang og vekta viste at jeg har gått ned 200 gr. denne uka også <_</> midjemålet var likt forige uke 87 cm. Men så lenge jeg ikke har gått opp er jeg fornøyd. Denne uka må jeg prøve å spise jevnt utover hele dagen og ikke spise det meste på kvelden. Jeg må også forsøke å få til minst en trimtur hver dag. Ha en god slankeuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...