Gå til innhold

Minus 10 kg MINST!


Gjest party
 Share

Anbefalte innlegg

Under over alle under... 1,3 kg denne uka også - totalt 5,6 kg på 4 uker nå. Er fornøyd. I kveld har jeg vært ute med sjefen og et par kollegaer, spist pizza og tatt 2 øl - så da er kosemerkene for denne uka brukt opp. Godt med alt som er unnagjort.

 

Ankelen blir stadig bedre, men det er ennå litt tidlig for trim. Men jeg skal prøve å komme meg i svømmehallen denne uka - svømming er gøy - og god trim.

 

Artig nå - for det kjennes at jeg har gått ned noen kilo - og jeg har også fått kommentarer på at jeg har gått ned! Gøy!!!

 

Ha ei fin uke alle sammen!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med på dette!

 

Har aldri prøvd GR før, men tenker at tiden er inne.

Skal ned fra 72 kg til gjerne rundt 60. Følger meny 2 og første delmål er 65 kg.

Veiedag blir mandager, så da er det bare å hive seg rundt! :-D

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Håper det er greit at jeg blir med på denne tråden ? Er i gang igjen etter en pause i sommerferien, noe som føles godt :) Har klart meg ganske bra, er nå 0,1 kg mindre enn sist jeg registrerte vekt for vel en mnd siden. Har nok gjort mange riktige valg, uten å ha som mål å gå ned. Det har blitt en del feriekos, men også en god porsjon med hverdagsaktivitet. Det siste har nok hjulpet mye, siden jeg ikke har gått opp på samme måte som jeg pleier å gjøre i feriene !

Nå skal jeg i gang med registrering igjen (bare jeg får orden på innloggingen i roedeklubben...) Jeg har i tillegg slengt meg med på trimtråden, noe jeg tror er lurt for meg.

Lykke til alle sammen :)

  • Bra innlegg! 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med alle nye på denne tråden!

 

Uke 5 ga ikke det store resultatet for meg - bom fast på forrige ukes vekt - men det var vel kanskje som forventa etter 5,6 kg ned på 4 uker. Har fremdeles vondt i ankelen, men kom meg på svømming forrige uke så jeg fikk trena litt. Er ellers mer aktiv også - i forhold til at jeg faktisk klarer å bevege meg nå etter flere uker på krykker.

 

Selv om det ikke ble vektnedgang har jeg klart 2 cm inn på midjemål - så det er da noe.

 

Er fremdeles veldig motiviert - men det er mulig jeg må varierer maten litt mer så jeg ikke går lei. Målet er fremdeles 70 kg 28. september. Det er 3,5 kg på 4 uker og bør vel være oppnåelig. Neste delmål etter det er 62-65 kg en gang før jul - og så er målet å holde meg stabilt der i mange år (resten av livet) framover.

 

Hovedmotivasjonen min for "livstilsprosjektet" mitt er bedre helse - og ikke minst å kunne være aktiv også når jeg en gang blir pensjonist/mormor!

 

Utfordringen den neste uka er 3 familiebursdager - her skal man være prinsippfast!

 

Ha ei fin uke alle sammen, satser på at alle får resultater de er fornøyde med!

  • Bra innlegg! 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Håper det er greit at jeg blir med på denne tråden ? Er i gang igjen etter en pause i sommerferien, noe som føles godt :)/> Har klart meg ganske bra, er nå 0,1 kg mindre enn sist jeg registrerte vekt for vel en mnd siden. Har nok gjort mange riktige valg, uten å ha som mål å gå ned. Det har blitt en del feriekos, men også en god porsjon med hverdagsaktivitet. Det siste har nok hjulpet mye, siden jeg ikke har gått opp på samme måte som jeg pleier å gjøre i feriene !

Nå skal jeg i gang med registrering igjen (bare jeg får orden på innloggingen i roedeklubben...) Jeg har i tillegg slengt meg med på trimtråden, noe jeg tror er lurt for meg.

Lykke til alle sammen :)/>

 

Så flink du har vært!!! Enig med deg i at det er lurt å registrere! Da går ikke du på kurs heller? Greit å ha en liten forpliktelse her inne da! Velkommen hit og lykke til!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med hvor mye man bør få i seg av kalorier pr. dag. Jeg synes at for meg vil det bli lettere å holde vekten siden, hvis jeg følger et opplegg med ca. 1600 kalorier pr. dag. Jeg satser på å gå ned 0,5 kilo i uka. Jeg vet med meg selv at ved å spise så pass mye, faller jeg ikke så lett for fristelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 6 - 0,7 kg denne uka og 6,3 kg totalt! 2,9 kg til første delmål som er 28. sept - altså 3 hele uker til. Det kan gå, men da må det av litt hver uke!

 

I går fikk jeg gått tur for første gang på flere uker, og fikk også begynt med litt styrketrening. Ankelen min er fremdeles lagt fra god, men dersom jeg klarer å gå noen halvtimer i uka, i rolig og behersket tempo - er det i hvertfall bedre enn ingenting!!

 

Har hatt noen aha-oppleveler i forhold til "vanlig" matinntak tidligere - jeg er en typisk "smaker" når jeg lager mat. Småspiser på det jeg lager før jeg setter det frem. Lurer meg selv litt der. Sikkert andre som har det på samme måte!

 

Lykke til alle sammen denne uka!!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite som foregår på denne tråden for tiden - det er jo litt synd.

Uke 7 i mitt prosjekt har gått fint, 0,4 kg ned denne uka.

 

Litt demotiverende at de store nedgangene tydeligvis er over, men nå nærmer jeg med 7 kg totalt, og det må jo være bra! Det synes både i ansikt og på kroppen at jeg har mistet noen kilo.

 

Vekta jeg er på nå er nok en "terskelvekt" - var i dette området i flere år før de neste kiloene kom på - og da er det kanskje litt vanskelig å komme forbi denne vekta på vei ned og?

 

Det går greit med maten, synes jeg - tenker jeg skal klare 2, 5 kilo til før jeg enten tar en pause - eller satser på de siste 5-7 kiloene jeg har som plan å bli kvitt.

 

Ankelen min, som jeg ødela i den 3. slankeuka, er blitt bedre, så nå går jeg rolige turer innimellom - det kan jo være positivt med tanke på videre vektnedgang! Ha en fin slankeuke - dere som er inne på denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite som foregår på denne tråden for tiden - det er jo litt synd.

Uke 7 i mitt prosjekt har gått fint, 0,4 kg ned denne uka.

 

Litt demotiverende at de store nedgangene tydeligvis er over, men nå nærmer jeg med 7 kg totalt, og det må jo være bra! Det synes både i ansikt og på kroppen at jeg har mistet noen kilo.

 

Vekta jeg er på nå er nok en "terskelvekt" - var i dette området i flere år før de neste kiloene kom på - og da er det kanskje litt vanskelig å komme forbi denne vekta på vei ned og?

 

Det går greit med maten, synes jeg - tenker jeg skal klare 2, 5 kilo til før jeg enten tar en pause - eller satser på de siste 5-7 kiloene jeg har som plan å bli kvitt.

 

Ankelen min, som jeg ødela i den 3. slankeuka, er blitt bedre, så nå går jeg rolige turer innimellom - det kan jo være positivt med tanke på videre vektnedgang! Ha en fin slankeuke - dere som er inne på denne tråden!

så bra at du er blitt bedre i foten. 0,4 kilo er jo utrolig bra 😃😃
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Uke 8 ga gode resultater for min del!!! 1 kg ned - er nå 71,5 kg - og 1,5 kg igjen til 1. delmål - som jeg skulle ha klart til neste mandag - men jeg er fornøyd likevel. Har også gått noen nye cm inn i midja.

 

Når uke 9 nå starter er det også begynnelsen på flere uker med litt reising på jobben. Tror det skal gå bra, men det følger med noen middager i dette. Tenker å spise ganske "normalt" - men ikke ta noe alkohol i tillegg. Det skal nok gå fint.

 

Er fremdeles ikke helt bra i ankelen/foten - så det blir litt mindre mosjon enn hva jeg er vant med. Men jeg øker stadig på trimpoengene.

 

Hvor er det blitt av Party som starta denne tråden da?? Men veldig kjekt å høre om hvordan det går med deg, Matglad1!! Vi er på god vei nå!

 

Ha ei flott uke, alle sammen! Kanskje ser jeg 70-tallet neste mandag? Lurt med veiedag på mandag, det legger en "demper" på kaloriinntaket på lørdag, i tillegg til at jeg skjerper meg på søndagen!

 

Snakkes!

  • Bra innlegg! 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Uke 8 ga gode resultater for min del!!! 1 kg ned - er nå 71,5 kg - og 1,5 kg igjen til 1. delmål - som jeg skulle ha klart til neste mandag - men jeg er fornøyd likevel. Har også gått noen nye cm inn i midja.

 

Når uke 9 nå starter er det også begynnelsen på flere uker med litt reising på jobben. Tror det skal gå bra, men det følger med noen middager i dette. Tenker å spise ganske "normalt" - men ikke ta noe alkohol i tillegg. Det skal nok gå fint.

 

Er fremdeles ikke helt bra i ankelen/foten - så det blir litt mindre mosjon enn hva jeg er vant med. Men jeg øker stadig på trimpoengene.

 

Hvor er det blitt av Party som starta denne tråden da?? Men veldig kjekt å høre om hvordan det går med deg, Matglad1!! Vi er på god vei nå!

 

Ha ei flott uke, alle sammen! Kanskje ser jeg 70-tallet neste mandag? Lurt med veiedag på mandag, det legger en "demper" på kaloriinntaket på lørdag, i tillegg til at jeg skjerper meg på søndagen!

 

Snakkes!

Med meg går det bra, men har stått stille på vekta i 3 uker nå. Grunnen er nok at jeg ikke har klart å gå nok og trene. Har vært innlagt på sykehus 4 dager, men er nå kommet hjem og begynt å jobbe. Håper å ha gått ned noe til neste uke. Ha en fin slanke uke 😃
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med meg går det bra, men har stått stille på vekta i 3 uker nå. Grunnen er nok at jeg ikke har klart å gå nok og trene. Har vært innlagt på sykehus 4 dager, men er nå kommet hjem og begynt å jobbe. Håper å ha gått ned noe til neste uke. Ha en fin slanke uke 😃

 

Hei Matglad1!

Det er kjedelig å stå stille på vekta, men trøsten må være at du i hvertfall ikke har godt opp!! Av og til skjer det ting som "ødelegger" det man har tenkt! Vet ikke hvor lenge du har holdt på med "slanke-prosjekt" men det er jo også vanlig at det stopper opp litt underveis. Vi får støtte hverandre!

 

Selv har jeg endelig begynt å gå litt igjen, etter det saftigste overtråkket noensine i juli. Deilig å bevege seg selv om jeg ikke kan gå på slik som før dette skjedde. Men det blir bedre! Skal svømme i dag, det blir også bra!

 

Sykehus hørtes ikke bra ut, men fint at du er kommet hjem igjen! God bedring og god uke!!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 9 - 0 kg

Litt kjedelig når man tenker at man gjør alt riktig - og så går det ikke nedover. Men - det går jo heller ikke opp - så da er jo det noe å ta med seg.

 

Kjenner at etter 9 uker med GR-mat er jeg litt lei? Vil gjerne fortsette ned til 70 kg som er bare 1,5 kg unna og første delmål - samtidig som jeg kjenner at det hadde vært godt å ta en pause.... Men pause, det blir for dumt når jeg har klart 8 kg - og fremdeles har 6,5 kg igjen til det jeg tror er trivelsvekta mi.

 

Det positive nå er at jeg endelig er i gang med litt mosjon - for første gang siden overtråkket har jeg passert 7 trimpoeng denne uka, det kjenner jeg gjør veldig godt for hodet, i hvertfall. Og etterhvert går vel noen kilo til.

 

Synes det går bra med maten og - er en flittig bruker av GR-oppskriftene. Det er veldig mange gode supper her, og mye annet snadder også, som ungene mine liker. Middagen er vel det måltidet jeg har mest å hente på, fyller på med salat/grønnsaker her slik at jeg er god og mett til kvelds.

 

Drikker kanskje lite vann, men tror jeg får i meg nok drikke. Synes jeg renner på do hele tida!

 

Denne uka skal jeg på kurs 2 dager, med hotellovernatting. Får kjøpe med meg gulrøtter så jeg har noe å knaske på, og ellers tenke fornuftig under de måltidene som blir servert, går nok greit!

 

Krysser fingrene for ei god uke for alle sammen!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med her! Er mangeårig slanker, og vet hva som skal til. Det er bare så utrolig vanskelig å endre dårlige vaner..... Jeg vet at jeg må registrere mat og trening, og ha en kontrollgruppe, der jeg rapporterer inn.

 

Jeg har to barn, og strever med å finne tid til å trene nok, så derfor velger jeg å prøve uten kurskvelder først. I håp om at jeg da heller kan få trent istedenfor.... Elsker dans og zumba, så håper jeg finner en god rutine i hverdagen med minst to treningsøkter.

 

I tillegg er jeg periodespiser, og strever med å finne oppskrifter til nye, gode matopplevelser. Har også flere rundt matbordet i heimen som ikke synes suppe er middag nok. Her vil jeg gjerne ha tips, om dere har noen gode retter?

 

Jeg skal ned 10-12 kg totalt, og vil også ha veiedag på mandager. Jeg starter med veiingen førstkommende mandag! Vet ikke engang hva nåla peker på lenger...... :unsure:/> Trivselsvekt er ca 60 kg, og jeg regner med at nåla bikker 72 iallfall, etter siste svangerskap og sykdomsbilde med sterke medisiner og kortisonkurer. Men nå starter mitt nye liv, og jakten på en bedre selvfølelse!

 

I ettermiddag blir det zumba, og pasta arabiata fra GR. Nam nam! :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eli72, og velkommen hit!

 

Jeg går heller ikke på kurs! Har i steden fornya pulsklokka mi! Og det jeg sparer på å ikke gå kurs 2 og kurs 3 skal brukes på klær!

 

Når man først er motivert - og har lang erfaring (...) som slanker går det greit å registrere her - og samtidig melde seg litt inn i forum. Har klart nesten 8 kg nå, men det går litt tregt nedover nå. Starta på 79,2 og er er ca 71,5 nå. Skal ned til 65 kg - evt 62 om jeg klarer det. Utfordringen blir å holde vekta resten av livet! Gått ned har jeg gjort flere ganger - bl.a. 16 kg 2 ganger, så man kan si at jeg og har mye slankeerfaring!

 

HAr som deg 2 barn, og har litt reising gjennom jobben. Denne uka har jeg latt være å skrive opp mat onsdag og torsdag fordi jeg var på samling - men jeg var bevisst på hva jeg spiste, og prioriterte ikke vin/øl. Håper derfor at uka her går greit, og at jeg kanskje kan klare å gå ned noen gram!

 

Lykke til! Vi høres!

Taratei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra med 8 kg ned! :)

 

Jeg gikk på vekta i går etter innlegget, og fikk helt hetta.... Men, nå er motivasjonen på topp og det kan bare bli bedre! Jeg skal ned raskt i begynnelsen, og så senke tempoet litt gjennom ferier, og heller ta det over langen. Da er sjansen for å lykkes bedre for meg, og mestringsfølelsen er viktig!

 

Idag har det blitt flere timer hagearbeid, og mangosalat til lunsj. Digg! Til middag i kveld blir det svinekjøtt og rotgrønnsaker med yoghurtdip. Det er søtsuget som er værst for meg. Alkohol styrer jeg glatt unna, så det er ingen utfordring i det hele tatt. I morgen blir det zumba igjen. Gleder meg allerede! God helg!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 10 - på stedet hvil (71,5 kg). Jaja. Går i hvertfall ikke opp mange kilo. Er flink med mat og har litt mosjon og. Kanskje uke nr 11 er uka det løsner litt igjen. Har fremdeles 1,5 kg til første delmål - og 6,5 til andre delmål.

 

Må vel kanskje tenke på at jeg brukte mange år på å gå opp disse kiloene, og at det derfor må ta litt tid å gå ned og.

 

Denne uka bringer 3 dager på hotell, og det i seg selv er utfordrende nok. Vanskelig å telle kalorier når man ikke vet helt hva man spiser. Men sånn er livet, slik var forrige uke og slik blir det flere uker av. Det som er greit er at hjernen min er veldig innstilt på at jeg skal nå målet mitt, og så sta som jeg er - så gjør jeg det. Men.... hadde vært greit å komme ned mot 65 kg før jul da.

 

Noen som har gode tips i forhold til å "knekke" nok en vektterskel? Hadde god erfaring med flere suppemiddager på ei uke for en stund siden. Spørs om det blir greia neste uke når jeg fakstisk skal være litt mer hjemme!

 

Ha ei flott høstuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 10 - på stedet hvil (71,5 kg). Jaja. Går i hvertfall ikke opp mange kilo. Er flink med mat og har litt mosjon og. Kanskje uke nr 11 er uka det løsner litt igjen. Har fremdeles 1,5 kg til første delmål - og 6,5 til andre delmål.

 

Må vel kanskje tenke på at jeg brukte mange år på å gå opp disse kiloene, og at det derfor må ta litt tid å gå ned og.

 

Denne uka bringer 3 dager på hotell, og det i seg selv er utfordrende nok. Vanskelig å telle kalorier når man ikke vet helt hva man spiser. Men sånn er livet, slik var forrige uke og slik blir det flere uker av. Det som er greit er at hjernen min er veldig innstilt på at jeg skal nå målet mitt, og så sta som jeg er - så gjør jeg det. Men.... hadde vært greit å komme ned mot 65 kg før jul da.

 

Noen som har gode tips i forhold til å "knekke" nok en vektterskel? Hadde god erfaring med flere suppemiddager på ei uke for en stund siden. Spørs om det blir greia neste uke når jeg fakstisk skal være litt mer hjemme!

 

Ha ei flott høstuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...