Gå til innhold

Minus 10 kg MINST!


Gjest party
 Share

Anbefalte innlegg

Har gått ned 0,5 kg. Det får være bra på ei halv uke.... Jeg har god erfaring med suppemiddager, og redusere betraktelig på kalorier i ei ukes tid, for å få det til å løsne. Lykke til! I dag har vi spist laks og broccoli, og i kveld blir det zumba. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle prøve noen kjoler som hengeri klesskapet her en dag. En er for stor, en passer, og de 3 andre jeg prøvde - vel - det er håp!!! Få vekk litt mer mage, så blir det mulig å trekke glidlåset helt opp!

 

Er fornøyd med uka så langt, selv med 3 dager på hotell, middager på restaurant og reise ser det lovende ut for veiinga på mandag. Om det ikke skulle skje "katastrofale" ting i helga. Har litt for mye på tapeten i helga, så denne trimmen jeg skulle ha fått til blir vel på tredemølla foran Stjernekamp på TV'n.... Men - da slipper jeg å tenke på potetgull mens det pågår i hvertfall!!!

 

Ha ei fin dag, dere som er innom tråden her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo alle sammen. :P

Har vært innom her å fulgt med dere i flere uker,så flinke og utholdende dere er :rolleyes:

jeg har vært borte en stund pga operasjon i en fot. :huh:

Nå skal snart krykkene bort,så da er det lett trim som skal/må gjøres.

 

Gudskjelov at man bor i Norge så det er greit med sykemeldig fra jobb.

Savner jobben tross alt.

 

Har laget et opplegg for meg selv,håper at viljen og motivasjonen er stor til å gjennomføre den.

jeg gikk opp 2kg under stillesitting i 6-7uker.Skrekkelig :angry:

 

 

Jeg har veiedag på torsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nissemora!

 

Lykke til - jeg har også hatt litt problemer med en fot, trådde over den 2. uka etter at jeg starta dette prosjektet. Da ble det veldig viktig med fokus på mat ja...

 

Kjekt at vi er litt flere her som skriver litt. I går kveld må jeg si at jeg begynte å lure på om jeg er blitt litt rar..... Ovnsbakte grønnsaker til middag/kveldskos - og så gulrot med dipp til snacks. Jaja - det er bra det! Og 1 time svømming på formiddagen i dag. Nå er det alvor altså - i løpet av et par uker på det være mulig å passere den magiske 70-grensa, på vei ned. Og da skal jeg ALDRI over 70 kg igjen. Det har jeg vel sagt før og - men nå må det blir alvor!

 

Veiedag i morra, og har forhåpninger om nedgang denne gangen, etter å ha stått stabilt på 71,5 de siste 3 mandagene.

 

Skrives!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 11: Endelig løsna det litt igjen, og 0,8 kg ned! Det er jeg fornøyd med, etter 3 dagers reise forrige uke!!! Det betyr 0,8 kg igjen til første delmål 70,00 kg - hadde vært gøy å klare det til neste mandag. Jeg får gjøre så godt jeg kan - og jeg vet jeg får til dette!

 

Har gått inn 14 cm i midja nå, det betyr jo også en del. Handla litt nye klær i helga, og det er gøy når du kan gå ned et par størrelser!!

 

Kjenner at jeg trengte en liten vektnedgang nå, litt demotiverende å ikke gå ned noe når du er flink både med mat og trening. Tok meg fri fra registrering av hva jeg spiste forrige uke, det sitter godt likevel nå - men begynner å skrive igjen fra i dag av.

 

Mål for uke 12: klare å gå ned 0,8 kg gjennom å fortsette å spise fornuftig. Ha grei hverdagsaktivitet og i tillegg kanskje svømme en gang og gå noen turer. Dette skal gå bra!

 

Lykke til alle sammen - ha ei fantastisk uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Taratei! Nå er du veldig nær delmålet ditt - det skal nok gå bra!

 

Jeg har gått ned 0,6 kg denne uka, og synes det er helt flott! Jeg var litt redd for at det skulle stå alldeles stille, og da er jop alt annet helt perfekt! Det gir så mye mer motivasjon å lykkes....

 

Jeg er av typen som får store vektsvingninger i forbindelse med mens, og har store forventninger til litt ekstra vektnedgang etter at månedens runde er overstått.

 

Jeg gleder meg også veldig til å se 70 blank,og deretter komme ned på 60tallet. Håper det går raskt fremover! Idag skal jeg på zumba igjen, og spise gratinert blomkål. Det er en familiehit, og veldig godt! :P

 

Ha en super uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Nissemora!

Skjønner deg - det er fantastisk når man igjen klarer å gå tur etter et slikt opphold. Det er maten som betyr mest da - så hold ut - tenk på inntak - og du fortsetter å gå ned! 0,4 kg er jo bra det da!!

 

Blir fornøyd bare jeg går ned jeg nå, framover. Liker ikke å ha samme vekt over lengre tid...

 

Fortsatt fin uke!!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status etter uke 12: 0,2 kg ned. Greit nok - selv om jeg selvfølgelig igjen skulle ønske det gikk litt fortere ned. Da er vekta på 70,6 - 0,6 kg igjen til første delmål - og 5,6 kg igjen til idealvekta(?). Men - det går nedover!

 

Uke 13 blir ei helt vanlig uke, med mye å gjøre på jobb - reising og hotell 2 dager, og i tillegg mye å gjøre på fritida, med styremøter, kontaktsamtaler etc. Men kanskje det går an å gå ned 0,6 kg denne uka da??? Har så lyst til å se 69-tallet snart!

 

Skal til legen 30. november - for oppfølging i forhold til at jeg har vært i faresonen for diabetes 2 - og gleder meg til å overraske henne. Nedgangen må ha hatt innvirkning på blodsukkernivået - har gått ned snart 9 kg nå. Innen 30. november må jeg vel ha kommet meg under 70 kg :-)

 

Ha ei fin uke!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status uke 13: YESSSSSSS!!!!!!!

70-tallet er passert! Gikk ned 0,9 kg forrige uke, og er knallfornøyd. Vekta viser nå 69,6 kg - det betyr at første delmål er nådd - og det er på tide å se fram mot trivselsvekt(?) - som jeg tror er 65 kg.

 

Hvorfor klarte jeg å gå ned denne uka? Har hatt ei generelt veldig aktiv uke - men uten så veldig mye trening. HVerdagsaktivitet.... Faktisk så aktiv at jeg ikke har registrert så mye mat som jeg burde. Men, har hele tiden hatt god kontroll på hva som har gått inn av kalorier.

 

Den følelsen da vekta på søndag vist 69,9 kg - ubeskrivelig. Da har jeg 2 mål for resten av livet:

1) Jeg skal så lenge jeg lever (og ikke blir alvorlig syk) klare å svømme minimum 1000 m bryst i ett (uten tidsbegrensning- så denne er ganske grei :-).

2) Jeg skal ALDRI mer over 70 kg. Her er det nok noe jeg må jobbe hardt for. Store deler av mitt voksne liv har jeg vært overvektig - og selv om jeg når målet mitt på 65 kg vil jeg være overvektig i "BMI-verdenen" - men det betyr veldig lite i den store sammenhengen!!!

 

Ha ei fin uke, alle sammen - Jeg gleder meg til uke 14 i prosjektet mitt - har fått igjen "trua" etter den siste uka!!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status uke 14: god 0,3 kg ned! Fornøyd med det. Har ikke registrert så mye av det jeg har spist - og hadde en veldig hyggelig kveld ut på byen med gamle kollegaer på tirsdag - så alt i alt bra! OG ALDRI MER OVER 70KG!!

 

2 cm inn i midja og - så nå er jeg på 90 cm der. Ser det varierer litt hva som blir anbefalt på midjemål - noen er tydelig på at det bør være under 80 cm - andre sier under 88 cm. Skal i hvertfall klare 88 cm - så får vi se. Datoen for trivselsvekt forskyver seg stadig vekk - men så lenge jeg går nedover så får det bare ta den tiden det vil. Godt å tenkte på at jeg nå har gått ned 10 kg!!! OG det var det behov for.

 

Nissemora - lykke til denne uka - nå er det bare en vei - og det er nedover på vekta!!!

 

Målet mitt for uke 15: komme ned på 68-tallet. Dette klarer jeg ved å fortsette å spise fornuftig - og trene sånn passelig! Blir vel 7-10 trimpoeng i løpet av uka, tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får motivere hverander, Nissemora! Dette klarer du! Hadde en dårlig dag i går - ble under 800 kcal. Og våkna styggtidlig i dag fordi jeg var sulten. Så da blir vel nedgangen på 0,7 kg fra i går til i dag egentlig bare oppskrytt - ikke drakk jeg særlig mye vann i går heller.

 

Kjenner at jeg blir motivert av å se meg selv i speilet nå! 10 kg ned vises godt på 160 cm lang kropp - og spesielt godt vises det i ansiktet. Det gjør jo at jeg blir skuffa når jeg ser lenger nedover..... mye å gå på rundt midja ennå ja.

 

Håper du finner roen, Nissemora - det er det mye handler om. Gode rutiner, mest fokus på mat. Treninga betyr faktisk ikke så mye for kiloene - men betyr utrolig mye for psyken!!!

 

Ha ei fin uke - lykke til!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntringen :rolleyes:

Jeg kjenner at det er noe som skjer mentalt ang hva jeg skal putte inn i gapet :mellow:

 

Jeg er som deg ikke av de høyeste personer,min høyde er 167cm over bakken.

Min trivselsvekt er nok ca 70kg,så her er det en del fett som sitter godt fast tror jeg,men optimismen er der ;)

 

hyggelig å tastes med deg Taratei. :P

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status uke 15: 1,7 kg ned. ER DET MULIG????

 

Nå vet ikke jeg hva som har skjedd altså, men en skikkelig boost er det. Skal vel ikke være mulig å gå ned så mye på ei uke når man er i den 15. slankeuka??

 

KAn ikke annet enn å si meg fornøyd, og innstille meg på å være her noen uker.... 67,6 kg nå. 2,6 kg til trivselsvekt, evt delmål 2. Dersom det har løsna litt nå så flytter jeg trivselsvekta til 62 kg - det tror jeg passer meg enda bedre!!!

 

Glad hilsen fra Taratei!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER med flott nedgang :rolleyes:

 

Jeg har programmert hodet til å høre på magen/ganen som vil ha mye usunt å gomle på.Det går litt tregt,men en liten 1/2kg ned har det blitt i nov.

Det gjør vondt å trene(det betyr å gå 1km,tråkke på crosstraineren 10min)

men det blir bedre etterhvert.

 

Gleder meg å komme tilbake på jobb etter nyttår :P

 

Så kommer julebaksten med barnebarn,MASSE sukker skal bakes inn i kreasjonene.Det er jo ikke spiseplikt heldigvis.

 

Ha en fin novemberdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 16 - og tilbake til virkeligheten! Etter forrige ukes vektnedgang sto vekta stille denne uka, noe som også er veldig bra etter 2 dager på reise/hotell/resturantmiddag og 2 nye dager med storstilte feiringer, god mat og kakebord. Er heldigvis ikke så glad i kaker når jeg først har bestemt meg!

 

I overmot etter forrige ukes flotte resultat har jeg flytta trivselsvekta 2 kg, så nå er målet 63 kg. Men jeg er fornøyd med 65 og altså. Men det er litt skummelt å nå målet.... Det er jo da jobben begynner. Det å holde seg nede, det er vanskelig det!

 

Mål for uke 17 - fortsette den gode trenden (tross alt) - får 2 nye hotelldager denne uka - men denne uka blir det vel mulighet for bevegelse - hjelper jo det og! Så stabilt matinntak og noe mer trim, og vips 66,X kg?? Satser på det!

 

God uke til alle sammen!

 

Taratei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg ønsker å gå fra 80 kg (!!) til 70 kg (helst 65).

Trenger noen å samarbeide med.

Trening og nok bevegelse går greit, så er det disse

Kaloriene da....

Synes middagen og resten av kvelden er verst!

Hva strever dere med?

Håper dere slår følge på veien 😊

 

 

Er du nesten i mål altså? Så bra! Jeg har nettopp vært på vekta og funnet ut at det nå er 10 kg til trivselsvekt, så da er det bare å brette opp armene, trenger dytt og gode råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status etter uke 17 fra meg: 0,2 kg ned :-)

 

Det er ikke så værst det med 2 hotelldøgn og 1 julebord bak seg!

 

Mål for uke 18: Fortsette å være flink med mat, prøve å trimme litt - og dyrke en forelskelse (tror det også virker positivt inn på vekta!!! Gamle kjerringa er blitt helt tenåring!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultat etter uke 18: 0,7 kg ned. 66.7 kg i dag - 1,7 kg igjen til neste delmål og 3,7 kg til trivselsvekt! Fornøyd jeg - nå er nedgangen 12,5 kg - og det er klart dette vises godt. Og det gjør godt for selvtillit og selvbilde. Ser jo at jeg begynner å bli ei ganske så snerten dame igjen! Begynner å tenke på livet etter denne fasen - normalisering - og starten på et nytt og slankere liv. Har som tidligere nevnt gått ned tilsvarende mye 2 ganger før - og det er det å holde seg der som er utfordringen.

 

Men denne gangen skal det gå!!!

 

Uke 19 - og mål for uka: Begynne å skrive ned hva jeg spiser igjen - nå har jeg at registreringspause i 4 uker, og jeg tror det fører til at jeg spiser for lite. Så målet må bli å spise 1300 kcal hver dag - og kanskje kunne jeg ha fått 7 trimpoeng og?? Satser på å komme på neste delmål før jul!!

 

Taratei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...