Gå til innhold

32 år, NY og trenger slankevenner :)


Gjest kreps1983
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest kreps1983

32 år, vært overvektig lenge.. Litt opp og ned jo-jo, og enda flere kg etter to barn 2012 og 2014. Ønsker å nå en normal BMI i første omgang og gjøre livsstilsendring.

 

På tide å gjøre noen grep og hadde vært hyggelig å gjøre det sammen med flere, blir du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg blir med :D/>/> og det har jeg gjort mange ganger før også.41 år. Nå veier jeg 97.7 og skal ned til ca. 74 så det er laaangt igjen kan du si. Jeg har ikke vært nede på 70-tallet siden 2011 og savner det masse. Utfordringen er snop og søtsaker så jeg må rett og slett bare la være å kjøpe. Jeg startet 4. januar og har veiedag mandager og har gått ned 2.6 hittil.

Er egentlig ikke fornøyd med det, for når jeg veier så mye da ønsker jeg det skal gå raskere. Ja da jeg vet at det ideelle pr. uke er ca 0.5 kg, men når jeg har gått på GR kurs har det gått langt raskere. Derfor startet jeg i dag å registrere mat så får jeg se hvor mye jeg spiser. Jeg går ikke på kurs nå. Ok da heier jeg på oss. :lol:/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kreps1983

Hei.

 

Jeg blir med :D/>/>/> og det har jeg gjort mange ganger før også.41 år. Nå veier jeg 97.7 og skal ned til ca. 74 så det er laaangt igjen kan du si. Jeg har ikke vært nede på 70-tallet siden 2011 og savner det masse. Utfordringen er snop og søtsaker så jeg må rett og slett bare la være å kjøpe. Jeg startet 4. januar og har veiedag mandager og har gått ned 2.6 hittil.

Er egentlig ikke fornøyd med det, for når jeg veier så mye da ønsker jeg det skal gå raskere. Ja da jeg vet at det ideelle pr. uke er ca 0.5 kg, men når jeg har gått på GR kurs har det gått langt raskere. Derfor startet jeg i dag å registrere mat så får jeg se hvor mye jeg spiser. Jeg går ikke på kurs nå. Ok da heier jeg på oss. :lol:/>/>/>

 

Hei på deg, så kjekt med flere :)

Jeg har vært "inaktiv" gratismedlem siden i høst før jeg bestemte meg for at 1.feb må det skje noe.. ved innmelding var 98kg, men om det stemmer aner jeg ikke pr.idag. Får veie meg i morgen. Da har vi ganske lik startkg å ta av :) Jeg er 161cm høy med kiloene godt fordelt på hele kroppen. Her er også utfordringer snop, sjokolade og cola. Skal prøve å begrense kun til helger

 

2,6kg er jo masse siden 4.jan, det er jo kjempebra! Oi hvis jeg kan få til det på 1mnd, flink du er!

 

Hvilket Grete Roede-kurs har du vært med på? Jeg tenkte å spare til sides å melde meg på et maxi kurs, men samtidig vil jeg se hvordan jeg klarer meg selv litt også. :) Tenker 0,5kg uken, går jeg evt ned mer så hurra for det :) Heier på oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plass til meg også :)/>

 

Jeg har vært medlem her inne leeeenge. Har faktisk gått masse ned tidligere, men vekten har sakte men sikkert kommet tilbake. Og etter to barn født i 2012 og 2015 er jeg nå på mitt største :angry:/>

 

Da jeg stod der på julaften og det ikke var noe annet en gravidekjolen som passet, så bestemte jeg meg for at neste julaften skal jeg være 20 kg lettere. Startvekten min var 98 kilo, så det vil si at jeg neste jul skal veie 78 kg eller mindre. Så langt har jeg gått ned 0,3 kilo så vekten stopper nå på 97,7 kilo. Fast veiedag hver mandag.

 

Jeg ammer fremdeles så tar det litt rolig til å begynne med, men mini fyller straks året så regner med å trappe endel ned på ammingen framover.

 

Har ikke tenkt å melde meg på noe kurs foreløpig, for jeg vet jo egentlig hva som trengs for å gå ned i vekt, er bare så veldig glad i god mat og all slags snop og sjokolade :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, så kjekt med flere :)/>

Jeg har vært "inaktiv" gratismedlem siden i høst før jeg bestemte meg for at 1.feb må det skje noe.. ved innmelding var 98kg, men om det stemmer aner jeg ikke pr.idag. Får veie meg i morgen. Da har vi ganske lik startkg å ta av :)/> Jeg er 161cm høy med kiloene godt fordelt på hele kroppen. Her er også utfordringer snop, sjokolade og cola. Skal prøve å begrense kun til helger

 

2,6kg er jo masse siden 4.jan, det er jo kjempebra! Oi hvis jeg kan få til det på 1mnd, flink du er!

 

Hvilket Grete Roede-kurs har du vært med på? Jeg tenkte å spare til sides å melde meg på et maxi kurs, men samtidig vil jeg se hvordan jeg klarer meg selv litt også. :)/> Tenker 0,5kg uken, går jeg evt ned mer så hurra for det :)/> Heier på oss!

 

 

Ja da ligger vi ganske likt ann, og tusen takk for koselige ord. Jeg har alltid ( i 2002, 2004 og 2015) gått på "vanlig" GR-kurs, aldri på Maxi. I fjor gikk jeg ett kurs fra januar og 8 uker fremover og gikk vel ned ca. 8 kg og trodde jeg skulle klare å ta av resten selv. Jeg veide altså likt januar i 2015 og -16.

Så jeg er en virkelig jo-jo slanker som like gjerne kan gå opp 10 kg på 2 måneder og ned 8-10 på like lang tid. Derfor er jeg ikke fornøyd med resultatet hitill i januar.

Det minste jeg veide i -15 var rundt 87 kg og da virker det som at kroppen stopper opp og jeg gir opp, det vil jeg ikke denne gangen. Nå skal jeg klare det. Jeg synes det begynner å bli flaut å snakke om at jeg vil gå ned, så på jobben har jeg ikke sagt noe denne gangen for jeg snakker vel om å gå ned 2-3 ganger i året så nå skal de få slippe å høre om det men heller se det på meg. Jeg er veeeeldiiiig motivert nå og synes det er gøy å skrive kalorier og måle og veie. Jeg ligger på rundt 1600 kcal pr. dag. Glemte å si at jeg er 1.64 høy. Lykke til det trenger vi :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med! 41 år, 97 kg - trivselsvekt ca 75.

Går på nettkurs - det har jeg ikke gjort før, og er veldig spent på om det er bedre enn å prøve seg alene.

Noen av dere som vet hvordan man får opp sånne grafer som en signatur på meldingene sine?

 

 

Hei. :P Likt som meg da jo.... (Er 1.64 høy)

Nei Det med grafer kan jeg ikke dessverre. :o

Blir spennende å høre om nettkurs, det har ikke jeg gjort før heller. Lykke til :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kreps1983

HEi på dere, ja bli med :)/>/>/>/> Gøy med flere som kan dra hverandre igang!

 

Blir spennende å høre ang. nettkurs, må fortelle oss hva du synes og hvordan det går underveis.

 

Veide meg ikveld for å se hva den viste 91,5kg.. usikker på om den vekta er reell.. (gammel vekt jeg har hatt en årrekke) MEN tenker, da kan ikke startvekt ha stemt fra i høst, for jeg har IKKE gått ned 7kg siden jeg meldte meg inn :P/>/>/>/>

 

Trener/ trimmer dere og hva? Har dere tenkt dere ut delmål/ belønninger til dere selv når dere når dem osv?

 

Jeg lurer på om jeg skal sjekke ut livegym.no i tillegg til å gå mer turer :)/>/>/>/> Tenker "belønne" meg selv ved evt. hver -5kg. har ikke helt bestemt alle, men ett vet jeg :D/>/>/>/> å benytte meg av Spa på et hotell her i byen (ikke nødvendigvis spa-time.. men ren avslapning, vært der på utdrikkingslag med ei veninne og det var 5-6 ulike bastuer, 2 basseng ++.. til nette sum 500kr)

 

bMOGp1.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi på dere, ja bli med :)/>/>/>/>/> Gøy med flere som kan dra hverandre igang!

 

Blir spennende å høre ang. nettkurs, må fortelle oss hva du synes og hvordan det går underveis.

 

Veide meg ikveld for å se hva den viste 91,5kg.. usikker på om den vekta er reell.. (gammel vekt jeg har hatt en årrekke) MEN tenker, da kan ikke startvekt ha stemt fra i høst, for jeg har IKKE gått ned 7kg siden jeg meldte meg inn :P/>/>/>/>/>

 

Trener/ trimmer dere og hva? Har dere tenkt dere ut delmål/ belønninger til dere selv når dere når dem osv?

 

Jeg lurer på om jeg skal sjekke ut livegym.no i tillegg til å gå mer turer :)/>/>/>/>/> Tenker "belønne" meg selv ved evt. hver -5kg. har ikke helt bestemt alle, men ett vet jeg :D/>/>/>/>/> å benytte meg av Spa på et hotell her i byen (ikke nødvendigvis spa-time.. men ren avslapning, vært der på utdrikkingslag med ei veninne og det var 5-6 ulike bastuer, 2 basseng ++.. til nette sum 500kr)

 

bMOGp1.png

 

Hei :) Du har fått til en sånn graf, hvordan gjør du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - ang. nettkurs. Foreløpig har jeg fått en tilbakemelding, og den syntes jeg var veldig god. Hun kommenterte på mine utfordringer. Jeg skal få en bok i posten, men har ikke vært hjemme på noen dager så jeg håper den ligger der når jeg kommer hjem i morgen!

 

Jeg bruker polar flow-klokke og i går fikk jeg "pokal" for å ha oppnådd ønsket aktivitet for dagen, det er alltid gøy! Den måler også skritt.

 

Fordelen med grete roede gull eller nettkurs er at man får tilbakemelding på kostholdet sitt - sammensetning osv. I går lærte jeg også at obs-mat (tidligere nei-mat) må man bruke kosemerker til. Det visste jeg ikke fra før, og det setter kanskje en kraftig brems på inntak av enkelte matvarer. H-melk i kaffen feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi på dere, ja bli med :)/>/>/>/>/>/>/> Gøy med flere som kan dra hverandre igang!

 

Blir spennende å høre ang. nettkurs, må fortelle oss hva du synes og hvordan det går underveis.

 

Veide meg ikveld for å se hva den viste 91,5kg.. usikker på om den vekta er reell.. (gammel vekt jeg har hatt en årrekke) MEN tenker, da kan ikke startvekt ha stemt fra i høst, for jeg har IKKE gått ned 7kg siden jeg meldte meg inn :P/>/>/>/>/>/>/>

 

Trener/ trimmer dere og hva? Har dere tenkt dere ut delmål/ belønninger til dere selv når dere når dem osv?

 

Gratulerer til deg som har mange færre kilo å gå ned enn forventet. Det er jo en gledelig overraskelse. :lol:/>

 

Jeg har prøvd med belønning for delmål tidligere, men for min del har det aldri funket. Men belønningen min blir at mange av de game klærne i skapet kommer til å passe igjen, og det gleder jeg meg til. Per idag kan jeg gå med joggebukse eller gravidebukse. Frister fint lite å kjøpe ny bukse i størrelse hest når jeg skal ned i vekt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig meldt meg inn på et treningsstudio, og igår hadde jeg min første time. Det var gøy å være i gang med trening igjen, men super tungt. Har trent før, men nå er det sikkert et år siden sist. Merket at formen var helt elending, så blir nok tungt de første gangene. Satser på å prøve å komme meg på trening 2 ganger i uken, så kan det heller økes når formen blir bedre. Jeg er veldig glad i gøy trening, da tenker jeg på zumba, danse aerobic eller step, hater sånn supertung enkel trening. :)

 

På søndag skal vi feire 1 års-dagen til mini, så da blir det både snop og kaker her i huset.

Det er jo selvfølgelig noe jeg gleder meg til, men er jo alltid en utfordring å vise måtehold når jeg har lyst å spise alt sammen. :unsure:

 

De kosemerkene er ikke noe jeg holder meg til sånn 100%, men dropper iallefall lørdagssnop denne uken, så jeg kan spise med litt bedre samvittighet på søndagen. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-"Jeg har prøvd med belønning for delmål tidligere, men for min del har det aldri funket. Men belønningen min blir at mange av de game klærne i skapet kommer til å passe igjen, og det gleder jeg meg til. Per idag kan jeg gå med joggebukse eller gravidebukse. Frister fint lite å kjøpe ny bukse i størrelse hest når jeg skal ned i vekt uansett."-

 

 

Sånn har jeg det og. Det føles bortkastet å kjøpe i denne str. Jeg tittet i klesskapet her om dagen og gleder meg sånn til å få på meg en lys beige bukse med striper som har lavt liv, herregud DET er lenge siden det. :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var 1-års dagen vel overstått og alle har kost seg stort. Mitt mål om å bare spise ett kakestykke, gikk ikke helt etter planen. :huh:

Faktisk gikk det helt skeis allerede da jeg skulle lage glasuren til kaken, man MÅ jo smake... :P

 

Så er litt skeptisk til veiedag imorgen, har nok ikke gått ned et gram denne uken. Men satser på å komme sterkt tilbake neste uke.

 

Har dere andre en fast veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kreps1983

..kan ikke skryte for mye av meg selv denne uken, holdt meg ikke kun til lørdagsgodt ei heller rørt for mye på meg..MEN med ny uke kommer nye muligheter. Høres litt tullete ut, men det krever litt planlegging å gjøre/ spise riktig.

 

Zumba er jo såå gøy, generelt gruppetimer med dansetrening og step. Skal ha en Zumba dvd liggende et sted, på tide å børste støv av den kanskje :P

 

Tenke jeg skulle ha fast veiedag på fredager, for så mandag eller tirsdag etterhvert som jeg blir flink til å holde godis kun til helgene (Lørdag).

 

Kanskje noen har skrevet om det før, men har noen av dere et tidsperspektiv for når dere vil ha oppnådd ønsket vektnedgang? Jeg som sagt ønsker på sikt en livsstilendring som innebærer sunnere vaner enn de jeg har nå, oppnå en bmi innenfor "normalen" som tilsier å gå ned minimum til 64kg. Tenker at 0,5kg er realistisk å gå ned pr. uke, og i følge min side her på Grete Roede skal jeg kunne oppnå trivselsvekt ca. Mai 2017. Forsåvidt planlegger jeg og samboer å gifte oss i underkant av 2,5 år. Tenker at innen da skal jeg ha klart å gå ned og holdt vekten ihvertfall :) ^

 

Lykke til med vektnedgang alle sammen kommende uke, nå skal jeg finne senga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fast veiedag mandag, og det har jeg alltid hatt for da klarer jeg å "skjerpe" meg i helgene. Ned 0.9 sist uke og jeg er så fornøyd, nå er det totalt 3,5 og jeg merker det faktisk på klærne.

Jeg har og hørt at ca. - 0.5 pr. uke er det man burde gå ned...

 

Jeg kan ikke kjøpe noe snop eller lage noe godt til oss for da spiser jeg til det er tomt, men vi har 20 års dag her i helgen, samtidig med Valentine og morsdag og jeg har spurt 20-åringen hva jeg skal lage og håper han sier biff. Han er gudskjelov sunn og veltrent og ønsker at jeg skal ned i vekt så han pleier ikke å ønske seg kake, vi får se hva han vil.....

 

Jeg drikker aldri alkohol og er heldig der med at jeg sparer meg for mange unødige kalorier. Bruker heller ikke kosemerker men holder meg innenfor 1600 kcal på normal mat pr. dag og da går jeg ned. Jeg gikk tur hver dag forrige uke men hittil denne uka har jeg ikke gått og får heller ikke gått i kveld for jeg har kveldsvakt i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg igår, og den viste ingen nedgang. Hadde egentlig ikke forventet det heller siden jeg ikke har vært så flink de siste dagene. Heldigvis en stund til neste bursdag, for det ble for vanskelig. Hadde jo masse kakerester igjen på mandagen, og jeg ble rett og slett for fristet. :unsure:

 

Gratulerer med flott nedgang Goggeline, det er bra at man får uttelling for innsatsen. Satser på at du kommer deg gjennom bursdagshelgen også. :lol:

 

Gleder meg til å trene zumba igjen snart. Sånn som det er nå med leggetider og pupping kan jeg kun trene på formiddagen og det er kun tirsdagene de har zumba på timeplanen. Idag passet det ikke, men har jeg mulighet så skal jeg få kommet meg der. Gleder meg også til det blir vår og litt varmere vær, er så mye lettere å komme seg ut da. Frister lite å gå tur i iskaldt sludd og regn. <_<

 

Jeg har et veldig langsiktig mål denne gangen. Målet mitt er å veie ca 75 kilo, da vil jeg få en bmi på ca 25 som akkurat er på grensen til normalvektig. Er egentlig ikke så opptatt av bmi, men jeg følte meg slank og fin sist jeg veide 75 kg. Håper å gå ned ca 0,4-0,5 kg i uken når jeg kommer ordentlig i gang. Så da er jeg vel i mål neste vår/ sommer alt etter hvor flink jeg klarer å være. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakerester er jo krise! kast de eller putt de i fryseren - eller ta de med på jobb. Andres ulykke er ikke å forakte ;-) Bare å bli kvitt de. Jeg har nå fått GR-boka i posten og leser litt i den innimellom. Fått tilbakemelding2 fra nettkursleder og hun oppfordrer meg til å prøve GR-menyene. Det er litt mer tiltak enn å "bare" registrere mat og trening, men det kan være et mål for neste uke. mandag starter jeg i ny jobb - da er det jo alle muligheter for nye opplegg også!

 

Hadde faktisk gått ned 2,3kg sist uke, det er jeg veldig fornøyd med. Kanskje litt for fornøyd. Antakelig var det vann og hormoner - men en må jo glede seg over det positive. Prøver å oppnå trimpoengene totalt i løpet av uka. Er dere flinke til å trene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang blir nok kaken kastet med en gang, selv om jeg hater å kaste mat. Men bedre der enn at jeg spiser alt. ;)

 

Jeg har ikke kommet helt igang med treningen ennå, men håper å ta en økt en av dagene i helgen. Kanskje blir det en liten tur også, er jo meldt så fint vær nå. B)

 

Hmmm... lurer på om det blir smågodt eller poppkorn på lørdagskvelden. Beste valget for vektnedgang er vel poppkorn, men er jo så glad i smågodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI, for et bra resultat Virgin 74, det må være moro. Det er så gøy når det endelig skjer noe. Takk for tips angående frysing av kakerester eller ta med på jobb.!

Jeg trener dessverre ikke, men skal gå en rask tur nå på ca. 1/2 time. Får bare tre lua godt nedover øra for her i Akershus blåser det nå.

 

Jeg bor ca. 8-10 min. unna jobben med bil og da er det både 50, 60 og 80 sone dit. Så jeg tenkte å kjøpe sykkel til våren, men vet ikke hvor lang tid jeg kommer til å bruke. Er det noen som kan dette med hvor langt en sykler på feks. 1/2 time?

Ellers er jeg flink i matveien og registrerer hver dag, hvis jeg ikke kommer meg på nett skriver jeg bare ned hva jeg spiser på en lapp og legger inn alt når jeg har mulighet. Jeg anbefaler alle med litt tregt resultat å notere ned kcal.

Jeg har funnet ut at når jeg gjør det er da jeg får best resultat.

 

Til 20-års dagen i helgen blir det biff med tilbehør og hjemmebakte skolebrød.

Da har jeg planlagt å spise litt mindre kcal.hver dag frem til søndag og unne meg 1 stk. bolle. Så legger jeg den inn på kosemerker men skal allikevel holde meg innenfor 1600 kcal på søndag. Tror faktisk jeg skal legge den inn allerede nå så får jeg heller kontroll-veie den på søndag. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Plass til en til?

 

Prøver å finne en tråd der det er litt aktivitet. Jeg er 54 år, gift, to sønner og to barnebarn. Føler jeg har holdt på med en kjempelang slankekur som har vart over 30 år.

Igjen er jeg i gang med Grete Roede maxi kurs. Startet opp 11 januar. Har meldt meg på et nytt også med oppstart 7 mars. For tiden føler jeg meg veldig motivert. Jeg veier mesteparten av maten. Veier ikke grønnsaker da jeg vet at jeg kan spise mye grønt for ca 30 kalorier.

Jeg er veldig glad i vin og det er den største bøygen for meg. Måten jeg har gjort det på, er å kose meg lørdag. Søndag spiser jeg et måltid og mandag er det vanlig igjen. Jeg har fått utdelt rundt 1600kalorier, men jeg har ligget under det. Jeg har begynt å legge inn et mellom måltid og jeg føler faktisk det fungerer bedre. Blir spennende mandag på veiing. Da får jeg svar på det. Jeg gikk ned mye den første uka(2,9kg). De siste to ukene har det vært labert.

 

Jeg har laget en tråd som heter Langsiktig tråd 2016 hvor jeg noterer vekt. Fint om det er flere som blir med der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...