Gå til innhold

Motivasjon og forpliktelse


Gjest Kala
 Share

Anbefalte innlegg

Jepp, det trenger jeg!

 

Jeg var først flink med kosthold i sommer, og så trening, og kom langt på vei dit jeg ville, men nå har jeg ikke vært flink med noe de to siste månedene og er nesten tilbake til start igjen. Vil ned 6-7 kg, og ønsker å ha fokus på både kosthold og trening.Tenker at jeg trenger å forplikte meg på et vis, og aller helst sammen med andre. Ser at det ligger et par andre lignende tråder her, så kanskje jeg blir alene i denne, men tror at det allikevel vil hjelpe meg å skrive ned hvordan det går et sted hvor andre kan se det.

 

Jeg kommer ikke til å telle kalorier i starten, for jeg vet ganske godt hva som må til for å få av de første kiloene. Vil allikevel registrere hva jeg spiser, for det hjelper meg til å ta bedre valg. Vil også registrere aktivitet og trening, for det hjelper på motivasjonen.

Har veiedag torsdag, men er på ferie denne uken, så er litt usikker på hva jeg får til. Tenker å begynne skjerpingen for fullt fra mandag av, når ferien er over og hverdagen setter inn igjen.

 

Blir glad om noen vil joine, eller bare heie litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Kala! Jeg blir med! Jeg trenger både motivasjon og forpliktelse. Jeg er en merkelig skapning. jeg bruker å slanke meg i november og desember, slik også denne jula. Men så kommer januar, og jeg greier ikke å ta tak. Og nå er februar også godt, og jeg har spist altformye sjokolade...!! Det er mitt STORE problem. Og nå har jeg prestert å gå opp 3-4 kg. Det er bare SÅ utgjort! Og jeg orker ikke mer av dette. Samtidig vet jeg virkelig ikke hvordan jeg skal komme meg på sporet. Annet enn at jeg må finne måter å kose meg på som ikke innebærer sjokolade!! Jeg har nå i mars bestemt meg for å ligge unna sjokolade helt frem til påskeegget skal nytes. Et annet år hadde jeg lignende avtale. Da klarte jeg å komme meg i mål, fordi jeg satte det som betingelse for at jeg skulle få smake på påskeegget. Så nå går jeg i alle fall for sjokoladestopp frem til påske! Og jeg er faktisk motivert. Jeg har også ønske om å få på plass mine tre treningsøkter i uka. Og jeg vet at alt handler om å ta en bestemmelse og forplikte seg. Jeg vet at jeg kan. Jeg har gjort det før!!! Kala, jeg håper vi kan kjempe sammen. Det er pinlig å stadig dukke opp innpå her, og ta nye skippertak. Samtidig er det enda verre å bare ligge unna her, og ende opp med en uoverkommelig jobb med altfor mange kilo som må av. Så jeg stopper opp i tide, og snur trenden. Jeg har veiedag fredager. Jeg kommer ikke til å måle kcal. Derimot notere hva jeg spiser, for jeg vet akkurat hvor mye jeg skal ha for å gå ned. Det bør på ukedagene ikke være mer enn ca 1400 kc. Og jeg vil forsøke å spore meg innpå dette nå. Jeg gir meg ikke. Jeg vil gå våren slankere i møte, da har jeg det så mye bedre med meg selv - både fysiks og psykisk!!

Kala, da sier vi HEIA OSS, så håper jeg du fikk en fin avslutning på ferien din, og at du er klar for å ta tak - og at vi hjelper hverandre!!! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helga straks omme... Og jeg må legge inn en kjapp rapport.

Jeg har veiedag på fredager, og vekta viste 67,3. Det er tre kilo opp siden like før jul; jeg hadde meg en skjerpet periode i nov / des. Det er 2,4 kg opp siden nyttår. Så jeg har gått feil vei i januar og februar. Men nå har jeg tenkt meg å snu trenden. Det er tøft å kutte ut sjokoladen som jeg har koset meg med nesten daglig i 2017.. HUFF. Fælt å skrive det, men det er det som er tilfelle. Ingen suksess på vekta!!! Jeg koset meg med litt karamell på lørdag, jeg bare MÅTTE ha noe søtt til kaffen. Ellers har jeg vært flink. Målet mitt til fredag er å være nede på 66-tallet igjen. Minst 66,5 - helst så langt ned mot 66 blank som mulig!

Vel - da bretter jeg opp ermene og er klar for en sunn og fresh uke!! JUHU!!!

 

Fredag, 3.mars: 67,3 kg

 

Mål: 63 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så kjekt å få litt respons her! Har ikke så god tid til å skrive nå, men måtte bare få sagt at jeg har lest det dere skriver, og er supermotivert for full skjerpings fremover! Skal skrive litt mer utfyllende i morgen.

 

LiveLife: Høres ut som vi fungerer litt likt;) Jeg er med på sjokokutt. Det er akkurat slike forpliktelser jeg trenger, så nå kjenner jeg at dette skal jeg klare:)

 

Nå må jeg sove litt. Kommer tilbake i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg blir gjerne med her om jeg får lov! Kjenner meg så utrolig godt igjen i det dere skriver her! :) Jeg er også en skikkelig sjokolademons, men nå er det stopp! Jeg tror vi klarer dette - jeg heier på dere! :D

 

Jeg har også alltid hatt en runde med bedre kosthold rundt november, for så å slite i januar. Dette året har vært spesielt ille siden vi dro på ferie i nesten to uker i februar, og først nå har motivasjonen begynt å komme tilbake. Startet opp skikkelig i går (mandag), og registrerer alt jeg spiser. Jeg har også vært på butikken og handlet inn mat for mange mange dager fremover - alt kalorivennlig selvfølgelig, har montert figurspeil i leiligheten (hadde ikke det fra før, noe som jeg tror passet meg litt for godt, siden jeg slapp å se meg selv i speilet), og ved siden av meg her ligger polar-klokka til lading.

 

Kjenner motivasjonen begynner å bli bra, men jeg er redd for at det skal gå over etter hvert - slik som det kan gjøre ofte, så jeg tenker at å få være med å skrive litt her, kan bidra til å holde motivasjonen oppegående.

 

Har veldig lyst å stramme inn litt med trening også - har spilt handball før i tiden, og kjenner at å komme tilbake til slik formen var da hadde absolutt vært fantastisk. Men må begynne rolig tror jeg. Er jo ski-føre ute nå, så da kan jeg kanskje utnytte min samboers skigalskap :)

 

Har veiedag tirsdag, men veide meg ikke i dag, venter til neste uke. Sist gang jeg veide meg lå jeg på ca. 68kg (som er 4kg opp fra før jul), men målet er å se 50-tallet på vekta :D Det hadde vært noe det! :) Fant akkurat ut at jeg skal på ferie med samboeren min sin familie i september - til varmere og bikini-strøk, og det er god motivasjon (på en dårlig måte, men likevel..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg blir gjerne med her om jeg får lov! Kjenner meg så utrolig godt igjen i det dere skriver her! :)/> Jeg er også en skikkelig sjokolademons, men nå er det stopp! Jeg tror vi klarer dette - jeg heier på dere! :D/>

 

Selvfølgelig får du være med! Bare bra med flere:)

 

Jeg har ikke klart å følge opp min egen tråd her, for her har det vært litt ekstra denne uken med sykt barn og syk mann, så har ikke hatt så mye netttid (og orker ikke skrive på forumet på telefonen). MEN jeg har vært superflink med kostholdet, så jeg har fått av de teiteste kiloene (som ikke burde kommet på igjen i utgangspunktet), og er veldig motivert. Har fortsatt 1-2 kg igjen av de "enkle" kiloene og før jeg må begynne å jobbe ordentlig, så jeg vil vente til neste uke med å skrive inn mål her. Merker at det hjelper veldig med denne tråden, så nå må jeg bare prøve å komme inn her litt oftere.

 

Jeg har vært flink å unngå søtsaker hele uka, og har døyvet det verste suget med å spise grønnsaker og hummus eller dipp. Skal prøve å bruke litt tid hver søndag på å skrelle og kutte opp grønnsaker, sånn at de er klar i kjøleskapet når jeg trenger det i den travle hverdagen.

 

Det er deilig å kjenne at motivasjonen for kostholdsbiten er på plass, og så må jeg jobbe litt mer med å prioritere trening eller tur - har bare fått til én gåtur denne uka. I morgen reiser vi på besøk til noen venner, så jeg regner med at det sklir litt ut i helga, men jeg skal i hvert fall klare å holde meg unna det søte!

 

Lykke til med ukeslutt og helg, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, Kala! Jeg kjenner meg igjen i det du skriver.. Uka ble ikke som planlagt, og jeg klarte ikke å følge opp at jeg nå har startet et nytt og bedre liv! Så takk og pris for at jeg hadde lovet meg selv å ligge unna sjokoladen; viss ikke hadde det nok gått enda verre denne uka :( Det var bra å se at vi nå er enda flere innpå her, og at vi kanskje strever litt med det samme.. Godt å se at det ikke bare er meg som slanker meg i november og desember, for så å legge på meg når alle andre har nyttårsfortsetter!!!!!!

Men nå er jeg i alle fall klar. Og har funnet ut at der er fire uker til påske. Det er faktisk fire uker å jobbe konsentrert og målrettet på, med å få inn de gode vanene igjen. Så jeg er klar! Jeg har som mål å få trimmet litt / gått tur i alle fall fire ganger i løpet av denne uka. Det er overkommelig, det er en prioriteringssak, og det gjør SÅ godt for kropp og sinn! :)

Så vektmessig har jeg ingen nedgang denne uka, men vær sikker - den kommer til neste uke! Kala, du er kjempeflink som har gått ned, selv om du ikke føler du har fått fulgt opp tråden her. Det er jo kjempebra at du likevel har vært konsentrert! Det inspirerer meg å lese. Heidiel1, så gøy at du også er her. Da veier vi jo nesten det samme, jeg er kanskje et kg lettere enn deg, men jeg har nok ingen mål om å se 50tallet. Jeg er HAPPY om jeg kommer meg ned på 63, og stabiliserer meg der! Har vært der før, og det er en vekt som kler meg :) Men det er knallhard jobb å komme seg ned og å holde seg der. Jeg føler jeg er av den typen som legger på meg bare jeg passerer kjøleskapet!!!! Så nå gjelder det å holde fokus her :)

Ønsker alle en motivert uke. Så prøver vi å være innpå her litt jevnlig, ikke sant? For å motivere hverandre og ha litt forpliktelser til å si hvordan det går?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her. Etter å ha gått ned 13-14 kg og vært veldig fornøyd med meg selv er nå 6 av disse kiloene kommet på igjen. Jeg prøver å gå ned - men mister motiviasjonen. I dag tenkte jeg med meg selv at NÅ - NÅ er jeg motivert - og så kom denne tråden opp når jeg logga meg på GR-siden. Jeg er med.

73,6 kg i dag, har vært nede på 66 (og da var jeg ikke helt i mål) - i første omgang er målet 69-tallet - og så tar jeg det derfra. Og jeg må registrere maten, det er derfor jeg ikke holder når jeg prøver å gå ned, jeg tror jeg er flink -men spiser vel for mye eller for lite - i hvertfall spiser jeg feil!

 

Taratei:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen! :D

 

I dag var veiedag, og vekta viser nå 66,0 kg! :D Var mindre enn jeg trodde! Dette betyr kanskje at ting ikke gikk heeeeeelt på tryne på ferien :D I alle fall føles det veldig godt å være back on track!

 

Siste uka har gått kjempefint, har registrert alt jeg har spist, ligger gjennomsnittlig akkurat der jeg skal ligge i kcal, så er veldig fornøyd med det :D Bare håper at jeg klarer å fortsette å holde meg i riktig tankebane :) hehe

 

Én ting jeg gruer meg til er at jeg skal på et seminar og en festmiddag på fredag, og jeg ser for meg at maten ikke kommer til å være innenfor mine kcal-grenser.. I tillegg har jeg jo veeeeldig lyst til å ta meg et glass vin eller to til maten. Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg vet at jeg kan skippe vinen, men det føles som et stort nederlag på en slik anledning. Skal man bare la være å spise noe av maten? Jeg håper det er buffet! hehe

 

Taratei: Hvis du klarte å gå ned 13-14kg så klarer du å komme helt ned til 66 igjen! Dette går bra! :D Tror generelt det er lurt å registrere maten når man skal ned, eller forsøke å holde vekta. I alle fall for min egen del vet jeg at det er alt for lett å lure meg selv om jeg ikke gjør det. Stå på!!

 

Livelife: Haha, måtte le høyt av den kommentaren din om å passere kjøleskapet - vet nøyaktig hvordan du har det! Jeg er med her så lenge dere er :) Er veldig godt å få skrevet ned fremgangen kjenner jeg! Det hjelper på altså!

 

Ser påskeeggene har begynt å komme i butikkene :P Stay strong folkens! hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh; så herlig med vekta på 66 da, Heidiel1!! Det er jo bare helt fantastisk!!! Godt når man får en positiv overraskelse. Da er du allerede på sporet!! Her har jeg hatt en meget hektisk uke så langt; og det er så kjipt - for da er det liksom som jeg ikke tar meg tid til å veie maten og telle kcal, og da blir det for mye. Jeg er helt enig med dere. Det MÅ telles kcal, skal man komme seg ned. Men jeg syns det er drittkjedelig, for å si det rett ut!:( Jeg liker ikke den registreringa. Men jeg skal prøve å lage meg noen standarddager. Så tror jeg at jeg går for veiedag på mandag; for nå kjenner jeg bare at jeg trenger noen dager på å hente meg inn. Jeg tror også det kan være skjerpende for meg med veiedag på mandag ;) Så frem til da blir det registrering, og jeg lurer på om jeg skal forplikte meg selv på å legge inn kcal dag for dag her. Ja, det er strengt! men jeg tror jeg må gjøre det, slik at jeg bare får startet. For viss ikke så bare utsetter jeg det hele tiden, den store og seriøse starten med stor S liksom. Det er å lett å tenke; i morgen, i morgen... .;)

Taratei, velkommen du også! for en jobb du har gjort! jeg har aldri gått ned så mye, det høres ut til å være kjempevanskelig, så jeg må si at du har kvaliteter i deg til å nå dine mål!! Kjedelig at noe har kommet på igjen, men SÅ smart av deg å stoppe i tide, før alle kiloene er på plass igjen. Da har du bare "halvparten" du skal ned, av det du klarte sist. Likevel vet vi vel alle at det er de siste kiloene som sitter hardest og best fast; jeg syns alltid jeg mister motivasjon mot slutten. Men nå er det noen kiloer som må av her - og nå er vi flere som kjemper med det samme! Så heia heia oss! Og Kala, ikke meningen å kuppe tråden din, men håper vi kan være til oppmuntring - at du ikke er helt alene innpå her :) :) Ønsker alle en god kveld videre. Jeg skrive mer innpå her; tenker det blir på fredag - og da rapporterer jeg antall kcal for tors og fre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Fikk lyst til å henge meg på her.

Som dere ser av min Signatur så har kiloene kommet og gått og kommet igjen, osv...

Ja, en jojo, men jeg holder meg nede i lange perioder men så kommer kiloene sakte men sikkert på igjen.

 

I september da vekta viste over 80 kg var nok nok, jeg lagde meg en Tråd ute på ... ned 10-20 kg.

Den var noen innom og forsvant.

Vi er 2 igjen, nå, men vi får det ikke helt til, lengre.

 

Frem til begynnelsen av januar hadde jeg gått ned til 66,2 kg var det vel. Det var over 14 kg.

Men så har en kilo hver måned sneket seg på, igjen.

Jeg kan ikke skylde på sjokoladen, så har bare enkelt og greit spist for mye.

 

Jeg har veiedag på onsdag og i går viste vekta 69,4 kg.

Mitt mål er ca 63 kg.

Det blir ca 5-6 kg til ned.

Men det er jo de værste igjen nå.

Bruker nå klær i 36-38, så egentlig er jo målet nådd, men synes fortsatt magen er for stor, ansiktet for rundt...

 

Jeg trener ikke så hardt.

Driver med dans 2 ganger i uka.

Men ellers blir det dårlig.

Men det sies at det er gram i trening og kilo i mat :)

I okober og til jul, dreiv jeg med vanngym, men ikke kommet igang der og nå er det for sent på sesongen her nede jeg er.

Jeg bor i varmere strøk hele vinteren og skal ikke hjem før etter 17. mai, så hadde vært moro og endelig nådd mitt mål til 17. mai.

For her kan en virkelig pynte seg med fine lette klær i varmen.

 

Jeg har prøvde mange varianter i høst.

Kick start over 4 uker som skal gi mange kilo - litt lavkaro variant det, også.

5-2 dietten

Lav karbo høy fett - LCHF.

Men vanlig kossthold som GR er nok det som passer meg best over lengre tid.

Håper å klare å ligge på 15-1600 kcal i snitt om dagen nå, for det gir nedgang.

Men det er hardt enkelte dager.

 

Min svakhet er noen gode fløtekarameller de har her nede... og billige er dem, også.

Men en bruker jo lengre tid på en karamell enn en sjokolade, så mye mindre kcal... jaja, jeg vet... veldig dårlig unnskyldning...

Søtt er søtt...

 

Nå håper jeg at deres nedgang gir meg den puffen jeg trenger til å fortsette nedgangen, igjen.

Har vært flink hittentil denne uka og ligger på ca 1450 i snitt på kcal inntak.

 

Det er lettere å følge med på vektnedgangen vist dere lager Signatur som jeg har under her :)

 

God fredag til dere alle og flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)/>

 

Fikk lyst til å henge meg på her.

Som dere ser av min Signatur så har kiloene kommet og gått og kommet igjen, osv...

Ja, en jojo, men jeg holder meg nede i lange perioder men så kommer kiloene sakte men sikkert på igjen.

 

I september da vekta viste over 80 kg var nok nok, jeg lagde meg en Tråd ute på ... ned 10-20 kg.

Den var noen innom og forsvant.

Vi er 2 igjen, nå, men vi får det ikke helt til, lengre.

 

Frem til begynnelsen av januar hadde jeg gått ned til 66,2 kg var det vel. Det var over 14 kg.

Men så har en kilo hver måned sneket seg på, igjen.

Jeg kan ikke skylde på sjokoladen, så har bare enkelt og greit spist for mye.

 

Jeg har veiedag på onsdag og i går viste vekta 69,4 kg.

Mitt mål er ca 63 kg.

Det blir ca 5-6 kg til ned.

Men det er jo de værste igjen nå.

Bruker nå klær i 36-38, så egentlig er jo målet nådd, men synes fortsatt magen er for stor, ansiktet for rundt...

 

Jeg trener ikke så hardt.

Driver med dans 2 ganger i uka.

Men ellers blir det dårlig.

Men det sies at det er gram i trening og kilo i mat :)/>

I okober og til jul, dreiv jeg med vanngym, men ikke kommet igang der og nå er det for sent på sesongen her nede jeg er.

Jeg bor i varmere strøk hele vinteren og skal ikke hjem før etter 17. mai, så hadde vært moro og endelig nådd mitt mål til 17. mai.

For her kan en virkelig pynte seg med fine lette klær i varmen.

 

Jeg har prøvde mange varianter i høst.

Kick start over 4 uker som skal gi mange kilo - litt lavkaro variant det, også.

5-2 dietten

Lav karbo høy fett - LCHF.

Men vanlig kossthold som GR er nok det som passer meg best over lengre tid.

Håper å klare å ligge på 15-1600 kcal i snitt om dagen nå, for det gir nedgang.

Men det er hardt enkelte dager.

 

Min svakhet er noen gode fløtekarameller de har her nede... og billige er dem, også.

Men en bruker jo lengre tid på en karamell enn en sjokolade, så mye mindre kcal... jaja, jeg vet... veldig dårlig unnskyldning...

Søtt er søtt...

 

Nå håper jeg at deres nedgang gir meg den puffen jeg trenger til å fortsette nedgangen, igjen.

Har vært flink hittentil denne uka og ligger på ca 1450 i snitt på kcal inntak.

 

Det er lettere å følge med på vektnedgangen vist dere lager Signatur som jeg har under her :)/>

 

God fredag til dere alle og flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrrr! Nå er jeg ganske sur! hadde skrevet et nokså langt innlegg, så forsvinner det bare i løse luften; når jeg trykker "svar nå". Irriterende!

Vil bare si at jeg er her, og at jeg syns det er kjekt vi er flere innpå her, og jeg håper vi klarer å holde fast ved tråden. Selv føler jeg motivasjonen er på plass, og jeg merker også at forpliktelsen hjelper meg. Nå har jeg lovet meg selv å legge inn antall kcal her, og jeg har endelig kommet i gang med tellinga.

Jeg orker ikke skrive om igjen alt jeg skreiv i sted.. I stedet rapportere jeg kcal for de fire første dagene jeg har notert, så får jeg skrive mer i morgen!!!

 

Tors 1450

Fre 1550

Lør 1505

Sønd 1550

 

Godt i gang!! Er motivert og klar for en sunn uke nå :)God natt fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Da er vi på veiedag igjen :) Som jeg nevnte i mitt forrige innlegg, så hadde jeg litt problemer denne uka fordi jeg skulle delta på et seminar, hvor det ble servert 3-retters med vin til maten. Jeg fant ut at jeg skulle bare være litt ekstra sparsommelig på kaloriene i helga nå, så kanskje det holdt.

 

På vekta i dag står det akkurat det samme som sist tirsdag; 66,0kg. Så jeg har verken gått opp eller ned, men det synes jeg egentlig er en seier akkurat nå. Siden det var en ganske spesiell anledning forrige fredag, synes jeg at det er helt ok å ta seg et par friheter, uten at jeg har gått opp. Vil jo selvfølgelig helst gå ned, så det er planen denne uka! :D

 

Begynte å miste litt motivasjon i helga fordi jeg tenkte at jeg garantert kom til å se et tall jeg ikke likte på vekta i dag, men det gikk bra :D Så nå er det forhåpentligvis back on track! :D

 

Synes dere er flinke jeg! Tjorven45: Det at de siste kiloene er verst, er også noe vi innbiller oss tror jeg. Alt går om man klarer å klamre seg fast til motivasjon! (Selv om jeg også har en svakhet for sånne fløtekarameller jeg har smakt i sydlige strøk, men stay strong!!).

 

Livelife: Synd det der med innlegget ditt :/ Ser jo ut som du er i riktig spor basert på kaloriene dine (gitt at det er der du skal ligge kalorimessig selvfølgelig, men det er det sikkert).

 

Appelsinene i butikken begynner å bli veldig gode forresten! De har begynt å bli min sjokolade-erstatning :D Søte og gode :)

 

Stå på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ herlig å høre fra deg, Heidiel1! Gratulerer med å ha holdt vekten, etter å ha blitt utsatt for store fristelser! Kjempebra. Da kommer motivasjonen tilbake også, det er bare SÅ gøy :)

Her er også motivasjonen tilstede. Jeg får ikke trent, pga infeksjon i kroppen, men ellers er jeg i ok form - og jeg noterer og veier maten. Det funker!

Jeg har veiedag mandager. Jeg fikk ikke skrevet verken da eller i går, men det går riktig vei.

Mandag var jeg 66,6 kg og i dag 66,2. Så målet mitt for neste mandag er å ha kommet meg ned på 65tallet. Så fortsetter jeg ferden nedover mot 63. Det er bare SÅ deilig å føle at man har tatt tilbake kontrollen! Når jeg kjenner på den gode følelsen det gir, så bare spør jeg meg selv: Hvorfor holder jeg ikke alltid fast på å spise riktig og gjøre det riktige?! Akkurat nå føles det som om jeg har tatt en bestemmelse, og at jeg aldri mer skal spise sjokolade hver eneste dag. Det hørs "godt" ut, men det er ikke smart i det hele tatt. Det har jeg virkelig erfart.

Enig i at appelsinene er nydelige! Jeg spiste 100 gram i sted, det metter også -- og gir bare rundt 35 kcal. I tillegg sunt og fylt med gode cvitaminer. BONUS altså!

Her er antall kcal for mandag og tirsdg. I går, noe høyere (mer som en helgerasjon) fordi vi hadde gjester på kvelden. Men følte jeg hadde kontroll!

Mandag 1435 kcal

Tirsdag 1545 kal

 

Jeg er i siget, og har lyst å legge inn en vekt på fredag også. Tenk om jeg har karret meg ned til 65 tallet da!!! Det hadde vært noe, det. Vi får se :) HÅper dere alle har en god slankedag og en fin uke! Nå er det straks middagslaging her, fiskesuppe står på menyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Så bra LiveLife!! Det høres virkelig ut som du har kommet inn i den gode følelsen når man kjenner at sjokolade-avhengigheten ikke lengre har kontroll! :D Jeg kjenner det også nå at den sukker-avhengigheten begynner å gi seg, og begynner å komme på det punktet hvor mengder med smågodt ikke engang frister. Det er deilig!

 

Hadde veiedag i dag - 65,8kg, bare 200g ned :( Ikke helt fornøyd med den. Så begynte jeg å spekulere i om jeg spiser for mye eller for lite - for det kan være vanskelig å avgjøre av og til. Men, jeg så på registreringen min at jeg har et gjennomsnitt på 1265kcal per dag - og det skyldes at det var et par dager som ble så hektiske at jeg bare glemte å spise :( Så jeg tror bare jeg ikke har vært så flink denne uka med å få i meg nok kcal. Synes at jeg spiser mye mat, men etter hvert som man lærer seg triksene, og matrettene med minst kcal, så blir det mye mat, men lite kcal. Har heller ikke vært så flink å spise gjevnlig. Har blitt veldig lite mat tidlig på dagen, også en stooor porsjon middag. Så har absolutt forbedingspotensiale. MEN - må også huske på - har faktisk gått NED og ikke OPP og det er jo bra!

 

Nå er det vasking av hele leiligheta og i morgen begynner jeg i ny jobb! Spennende! Må kanskje legge om rutinene litt da. Men dette går bra!

 

Stå på videre!! LiveLife: Ikke gi deg før du passerer 63! Det er jo ikke SÅ langt igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ gøy å høre fra dei Heidiel1:) Jeg er her, jeg også. Men jeg har hatt det kjempehektisk, og også vært bortreist et par dager nå - så jeg har ikke fått skrevet innpå her. Men jeg kjemper dag for dag, og registrerer så godt jeg kan. Jeg prøver å ligge på 1400tallet ang daglig kcal, men noen dager blir det på 1500. Men 1600 kc er for mye, så det kan jeg ikke tillate meg.

Det går bra, og det går riktig vei.

Først kcalrapprot; sist jeg la inn var forrige tirsdag, så her kommer de resterende:

Onsdag 1460

Torsdag 1450

Fredag 1450

Lørdag 1580

Søndag 1430

Mandag 1465

Tirsdag 1510

 

Ja, du spiser kanskje litt lite Heidiel1? Kanskje er det derfor det har stagnert litt? Jeg prøver å spise hver tredje time, og variert. Jeg har gått ned 0,7 kg siden forrige mandag. Hadde veiedag i går, og så 65tallet med et nødskrik. Jeg vil NED NED NED!!! Og jeg kjenner meg utålmodig, men dette får ta den tiden det tar, det viktige er å holde fokus. Og jeg vil så gjerne se 63tallet. Før jul veide jeg 64,2 - det MÅ jeg klare å karre meg ned til før påske!! Og så er det kanskje lurt å fortsatt ha litt å jobbe med, slik at man ikke spiser altfor mye av påskeegget!!

 

Start: 67,5 kg

20.mars 66,6 kg

27.mars 65,9 kg

 

Neste mandag skal jeg være laaangt ned på 59tallet. Stikkord er FOKUS FOKUS FOKUS!!! ;)

 

Så spennende med ny jobb, da! Håper du finner gode rutiner i den, og at det fortsatt går nedover. Nå veier vi ca det samme, så kjemper vi oss videre ned. Heia oss :)

 

Og dere andre, er dere her?!

 

Jeg prøver å være litt mer aktiv denne uka. Skriver innpå igjen før helga, det er planen. Rapporterer kcal igjen da. Det forplikter meg, og det TRENGER jeg!

God natt fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅHHH!! Det har bare vært SÅ hektisk denne uka, helt frem til fredag - og jeg har ikke hatt overskudd til å skrive inn på her, langt mindre hatt fokus. Det er det verste av alt :( Det skal SÅ lite til før det sklir ut med meg. Jeg føler ikke det har gjort det skikkelig ille, altså. Men det har vært sånn at jeg noen dager har droppet den gode trenden med å notere kcal og rapportere. Så jeg bare ser at den må jeg umiddelbart til med igjen. Viss jeg vil ha nedgangen jeg ønsker, så klarer jeg ikke ta alt med "øyemål", det blir som regel til at man unner seg litt mer da. HUFF! Så nå er jeg skikkelig sur på meg selv, jeg som var inne i en god trend. Men gi meg? Nei aldri! Så her er jeg, og det er ny uke, mandag i morgen - og nye muligheter til å atter sette fokus. Nå blir jeg hjemme (Stort sett) 10 dager fremover, og det er 10 dager der jeg kan gjøre veldig mye fornuftig om jeg bare vil!! Og det vil jeg!!!!! Noen andre som sliter, eller går alt på skinner? Håper å høre fra dere :) :) Så kan vi støtte hverandre. Jeg følte meg i alle fall litt nedpsyka nå, men det føltes bra å skrive innpå her!! God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei flinke damer :)

 

Jeg blir nå hver mandag skriven et resymé av av uka som har gått, ut fra siden resultat.

Jeg har gull medlemsskap for tiden og skriver alt jeg spiser og trener og antall skritt.

 

Snitt i matinntak er,

Kcal inn :)/> 1418 kcal

Trimpoeng er 9,7.

Skritt i snitt er 9400.

 

Vært syk en periode men fått danse litt i helga.

 

Forrige uke hadde jeg en snitt på 1603 i kcal, så da holdt jeg vekta.

og uke derfør hadde jeg over 1600 i snitt... da holder jeg vekta.

Men to uker før der gikk jeg opp, da lå jeg på rundt 18 - 1900 i snitt.

 

Men nå har jeg kommet meg inn i rytmen igjen og vekta går sakte men sikkert nedover, igjen.

 

Var oppe i 70.7, før jeg klarte å skjerpe meg.

Men etter en lang periode jeg hadde vært flink, 3 hele måneder, ble jeg vel lei...

 

Men endelig er jeg på sporet igjen og skal bli flinkere til å følge opp, her, også:)

 

God dag videre.

 

Jeg har veiedag på onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Høres ut som vi alle er kommet til det punktet hvor mange brister, og faller av. Er kanskje når de vanskelige kiloene skal av at det er lett å bli demotivert, men stå på fortsatt dere! Det er verdt det!

 

Hadde veiedag i går, og snittet denne gangen lå på 1400kcal. Siden jeg ikke gikk ned noe særlig forrige uke konkluderte jeg med at et gjennomsnitt på 1300kcal var for lite, så jeg økte med beskjedne 100 kcal. Så veide jeg meg i går og vekta viste at jeg hadde gått opp 0,2kg (!!). Jeg syntes det var veldig rart. I går ble det derfor en skikkelig nedtur, men tenkte fortsatt at det er ingen som går opp i vekt på 1400kcal. Så var fortsatt bestemt på at jeg absolutt ikke spiser for mye.

 

Så derfor bestemte jeg meg for å veie meg på nytt i dag morges, og nå står vekta på 55,4 som er 0,4 ned fra forrige uke! Samme vekt, samme klær, samme tid på dagen! Skjønner ingenting. I går hadde jeg til og med en liten utskeielse, med litt nøtter, litt sjokolade og et glass vin. Gikk 2-300kcal over snittet. Har noen av dere noen gang opplevd noe slikt? Skjønner ingenting :/

 

Stå på fortsatt dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere to hadde skrevet innpå her. Nå kjenner jeg meg litt mer motivert! Jeg har hatt store problemer med motivasjonen siste uka... Og jeg tenkte at mandag skulle jeg komme meg i gang igjen! Men det har ikke blitt helt vellykket... Ja, det er virkelig noe som skjer. For meg skjer det dessverre altfor fort. jeg går lei etter 2-3 uker! Og da er jeg jo ikke i mål i det hele tatt. Jeg har spist godteri, selv om jeg lovet meg selv å ikke gjøre det. Jeg har veiedag mandager, og vekta stod på 65,8 kg. Det er 0,1 kg ned på en uke, det vil si ingen ting. Men skal nesten være glad for å ha holdt meg stabil. Men kjenner på meg at jeg IKKE er fornøyd! Jeg vil NED NED NED!! Målet mitt er 63 kg. Det er ikke snakk om mye, men det krever viljestyrke. Vil jeg nok?! Jeg, på en måte vil jeg nok. Men jeg klarer ikke takke nei til kosen. Så nå er målet mitt rett og slett å ta tilbake lørdagsgodteriet. Det må da være mulig! Jeg har da gjort det før. Å være helt "avholds" på snop funker ikke for meg.. Da tenker jeg på snop hele tiden.... :( Men viss jeg klarer å holde meg til lørdager, så er mye gjort. Evt fredager etter kl 18, og at jeg deler min tilmålte rasjon på to dager - for å kunne nyte litt mer. Jeg har hatt gode erfaringer med dette tidligere. Jeg tror nok bare jeg må begynne å tenke at dette er en livsstil, å velge bort kosen - og holde seg til det sunne. Det kan ikke være et skippertak, det må være den nye vanen!! Og jeg tenker på hvor heldig jeg er som bare har noen få kilo å jobbe med. Det skulle da være mulig! har kommet meg ned fra det fæle 67 tallet jeg så tidligere i vinter, og takk og lov for det. Men føler meg ikke fornøyd. Og nå går vi snart inn i påsken, med påskeegg og alle slags fristelser. Jeg bare vet at det vil bli tøft, og jeg må være OBS OBS!!!

Av og til lurer jeg på om jeg burde ha valgt et kort-kurs, sånn på 3-4 uker. Kanskje det hadde vært løsningen? Jeg vet ikke.. Føler det blir stress. Og føler det er unødvendige penger å kaste ut vinduet. Jeg vet jo hva som skal til. Jeg har slanket meg etter tre svangerskap, og det gikk SÅ fint på egenhånd. Men nå er jeg ferdig med den slags, jammen rart at jeg har tillatt meg å legge på meg uten grunn. Men sånn er det vel, de sniker seg på, disse kiloene...

Jaja. Det hjelper å skrive litt innpå her. Nå må vi hjelpe å motiverer hverandre, og forplikte hverandre på å ikke falle av her. Nå er vi tre i alle fall! HEIA OSS! Og jeg lover meg selv å skrive innpå her annenhver dag for å si hvordan det går. Så må jeg ta tak i kostholdet igjen. Atter en gang. holde meg til mine ca 1400 kc. Kan ikke spise noe mer viss jeg skal gå ned i vekt, virker det som. Heidiel1, av og til går det opp og ned - uforklarlig og uavhengig av hva vi har spist, virker det som. Du får glede deg over nedgangen!! Og så kan det motivere deg til å gjøre en ekstra innsats. Heier på dere, kjekt at du også skreiv innpå her, Tjorven 45 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei begge to :)

 

Nei, vi er vist ikke så aktive noen her ute for tiden.

Det er jo når vi sliter at vi kanskje burde se av noen minutter og skrive her, så det ut og ikke gi opp.

 

Kanskje tenkt at kos ikke behøver å være snop, Livelife?? Hva med frukt?? Lage en sund dipp og skrelle noen gulrøtter, kålrot, blomkål el??

Ser jo videre at du selv har funnet løsningen, så da klarer du det.

Sunn snopp og skrive her oftere :)

 

Så får jeg bare si - Felles skjebne er felles trøst.

Jeg har jo gått opp 3 kg siden i januar.

Men forrige onsdag viste vekta 600 gram ned i forhold til uke før.

 

Men forrige uke var ikke god...

 

Kcal inn var 1582 kcal i snitt - det er for mye.

TP var 9,9 poeng.

Skritt i snitt ble 11 000, men har 3 dager den uka jeg ikke har ført på for det er så lite, så dermed blir snittet mindre...

 

Men fornøyd med TP - måler er 7 poeng i uka.

Så her er det inntaket av kcal som må kuttes.

 

Denne uka har jeg startet bare med underkant av 1200 både mandag og tirsdag, men det blir jo for lite, så da går jeg heller ikke ned.

 

Ja, vi får stå på vi som er igjen.

Har jo som mål og komme meg ned på 63 til slutten av mai, men det ser heller dårlig ut nå.

 

Lykke til begge to og god påske og så prøver vi å finne sunne alternativer til snop i påsken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

 

Som mistenkt har det helt raknet i påsken :( Til tross for masse aktivitet er det nok trygt å si at jeg har gått opp. Men - det gode er at jeg kjenner ubehaget av usunn mat over hele kroppen - og har dermed på en måte fått fornyet motivasjonen :) Så fra i dag er påskeegget lagt bort, og kcal-tellingen tilbake :D

 

De kiloene som kom på i påsken skal fort forsvinne :D Fra nå av må jeg nok ha ny veiedag. Jobber i nabofylket i ukedagene og kommer kun hjem i helgene - så tenker at veiedag blir lørdag :)

 

Håper dere har klart dere gjennom påskefristelsene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Jeg ligger fortsatt på 69 tallet.

Har veiedag onsdag så kanskje....

Siste uka her jeg nok spist for mye og bare sittet på rompa.

Ikke i form.

 

Så slik er min uke.

Inntak av mat er i snitt 1693 kcal per dag.

Trimpoeng er 6 og har som mål 7.

Men de jeg har har jeg fått inne onsdag.

Siden har jeg sittet på rompa.

Skritt er bare tull.

2 dager har jeg masse ellers er det 0, og da fører jeg ikke opp når det er under 5000 skritt...

Siden torsdag har jeg vel kanskje 2000 skritt per dag....

 

I dag har jeg snart 6500 skritt, men bare gått en liten tur for å få tak i drosje...

 

I dag, ja, nå er kl. 20.30 her jeg er, har jeg bare spist i underkant av 900 kcal.

Lurer på om jeg skal prøve meg på 5 - 2 dietten noen uker og se hvordan det går.

Prøvde det i høst og det gikk bra.

Klarer jeg 4 kg til 17 mai, en måned igjen til det, skal jeg være fornøyd.

 

Lykke til dere som er igjen :)

 

God uke til dere med lure valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...