Gå til innhold

SOMMERSLANK! Mitt siste Roede-kurs.


Anbefalte innlegg

Heisann :) Her går det egentlig ganske greit. Ligger på rundt 84,5 før Hold vekten-start på onsdag. Jeg har nok noen håp om å gå ned litt mer til tross for at jeg begynner på Hold vekten, men samtidig kjenner jeg at det vel kanskje det er dette jeg trenger - å faktisk bli fornøyd med meg selv snart. Jeg er 31 år og har aldri slått meg til ro med min egen kropp. Jeg håper at jeg og min kursleder kan ha dette som et slags fokus, samtidig som at jeg fortsetter å være sunn og ta vare på meg selv på best mulig vis! 

Håper det går bra med deg, Goggeline!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei?

Ny veiedag på mandag og ned til 69,9 = -0,4

Nå skal jeg være ærlige med deg hvorfor jeg er her så lite og det er fordi jeg har bestemt meg for å skille meg og han vet det ikke enda. Har snakket med vår sønn, min bror og beste venninne om det. Min sønn måtte jeg snakke med for å høre hvordan han takler dette ( og han takler det bedre enn jeg hadde trodd, greit at han er 22 men vi er fortsatt foreldrene hans) og min bror fordi jeg måtte spørre han om å låne penger til advokat. 

Så stygt tror jeg dette blir at jeg må være forberedt på alt. Vi har vært gift siden 2000 men det er noen arvepenger til hans fordel inni bilde og et særeie som jeg ble truet til å skrive under på en gang på tidlig 2000-tallet etter bryllupet. 

I går var jeg hos advokat og jeg venter med å se hva hun finner ut av det med særeie så skal jeg på hyttetur 16-18 NOV og prate med min sjef angående beredskapshjemmet her den 20/11 så skal jeg fortelle han det etter det en gang. Jeg har allerede sagt opp jobben min og har 3 måneder oppsigelsestid så det vil si ut januar. 

Jeg er her inne og følger med på deg??❤️


 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, grattis med vektnedgang igjen! :D Blir det noe igjen av deg, Goggeline?! 
Så trist og vondt å høre om mulig samlivsbrudd.. Har du lyst til å dele noe mer av grunnen for at du vil gå den veien? Ble veldig nysgjerrig... Skjønner at det sikkert er noe helt sykt vanskelig, og jeg skjønner at du kanskje ikke har overskudd til å sitte så mye på slankeforum og skrive... Hehe :P  Men bruk det gjerne for det det er verdt, jeg kommer nemlig til å være her en del framover...! Les videre for å vite hvorfor... 

Håper dette kan være underholdende for både queen Goggeline og våre 2000 followers (:P) :

Jeg var på første hold vekten-møte i går kveld. Hadde veid meg morgenen før, da viste vekta 84,5. Jaja, tenkte jeg, to kilo unna målet mitt, men med motivasjon lik null fikk jeg være fornøyd med å ha gått ned fra 89. På selve morgenen i går glemte jeg å veie meg/jeg turte rett og slett ikke. 
Så kom jeg dit på kvelden, og vekta viste - hold dere fast - 88,1 kilo. Så SYKT mye mer enn morgenvekta dagen før! Må egentlig bare le.. Jeg hadde ikke trodd jeg skulle veie meg når jeg kom dit, hadde på forhånd spurt om vi fortsatt kunne forholde oss til morgenvekta, og fått ja på det, men så skulle jeg plutselig veie meg foran kursleder allikevel! Jeg ble litt satt ut. 3,5 kilo mer enn morgenen før, rett og slett! Det verste var egentlig at kursleder faktisk nesten ikke så ut til å tro meg, da jeg sa at den hadde vist 84, 5 morgenen før. Men den hadde jo det! Hun sa det kunne være flere faktorer til at vekta viste såpass mye mer, men at den kanskje ikke pleide å vise så mye mer..! Haha. Hun forklarte at faktorer for at den ofte viser mer på kveldstid kan være at man akkurat har spist middag (jeg sa ja til det, for jeg hadde akkurat spist masse, burger, og sikkert drukket 1,5 liter med Fun light og drukket kaffe før jeg dro!). Kjente også at jeg måtte på do før jeg skulle veie meg, men turte ikke spørre, syntes det liksom ble litt patetisk å skulle kvitte seg med noen hundre gram før jeg fikk "dommen". En annen faktor kunne være ulikheter mellom min og hennes vekt... Jeg fikk derfor beskjed om å veie meg, med klær, så fort jeg kom hjem. Og det gjorde jeg. 87,8 kilo, altså 300 gram mindre enn vekta hennes. Det er ikke store forskjellen! Så gikk jeg på do og jeg tok av meg klærne, og vips, så var det en kilo ned. (Litt morsomt. Slanketips: Ta av deg klærne). 

Pffffffffffft. Uansett - det endte med at kursleder sa at hun ville gi meg en måned til å "stabilisere på", fordi jeg visste egentlig ikke hvor mange kalorier jeg lå på per dag, fordi jeg har registrert veldig sporadisk i det siste. Og poenget med Hold vekten-kurset er at man skal øke bittelitt per måned, type 100 kalorier om dagen eller noe, for at kroppen skal bli vant med det, uten at man legger på seg av den grunn. Men hun ville tydeligvis ikke at jeg skulle øke. Hun sa også at jeg kanskje burde ha som mål å ikke komme over 90 kilo, spurte om jeg var enig i det? Jeg bare "jaja", men jeg har jo heller ingen planer om det, jeg som går rundt og tror jeg veier 84,5-85 et sted! For jeg gjør jo det når jeg veier meg om morgenen! Med andre ord: Jeg er på slankern nå, og sånn skikkelig også, jeg skal registrere, kutte festing og bare være flink i en måned. Kanskje jeg faktisk klarer å riste av meg et par kilo til, after all. Føler nesten ikke at jeg har gått  på Roede-kurs i det hele tatt, ikke før nå, for jeg har ikke tatt det så veldig alvorlig. Min plan nå, fram til 28. november, min nye hold vekten-startdato, er: 
- Jeg skal være helt alkoholfri i ti dager, deretter kun noen veldig få utvalgte anledninger, og da skal jeg virkelig forsøke å holde meg innenfor kosemerke-systemet! Hvis ikke går jeg ikke ned i vekt, dette VET jeg 
- Jeg skal trene så mye jeg bare orker! 3-4 dager i uka minst! Har så langt trent to dager denne uka, og har tenkt til å trene både i morgen og lørdag, så da blir det i hvert fall 4 dager 
- Jeg skal REGISTRERE, det er det ENESTE som faktisk funker! Jeg synes det er dritvanskelig å holde seg innenfor 1600 kcal, men jeg skal gjøre det jeg kan.. Goggeline: Hvordan KLARER du å spise mindre enn det??? Hva er det du spiser i løpet av en dag?! 

 

Hjeeeeeeeeeeeeeeelp! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger med deg😁

Jeg ligger rundt 1500-1700 kcal og spiser dette på en dag:

Frokost: en brødskive med vanlig pålegg og 3 kopper kaffe med lettmelk.

Lunsj: 2-3 Ryvita kn. brød med vanlig pålegg. Eller en frukt, cottage cheese og yoghurt. Eller rundstykke.

Middag:En litt for stor porsjon av alt. Og det kan være 2 hamburgere, pizza, spaghetti, hva som helst og vi pleier ikke ha sunne middager.

Så er det kveldsmat rundt 21:30

2-3 ryvita igjen eller en brødskive, ett knekkebrød og en lompe med Div. Pålegg.

Blir jeg sulten imellom måltidene kan jeg spise frukt,grønnsak,yoghurt,nøtter.🥗

Så er jeg jo ute så og si hver dag i ca. 1 time og 15 min. Og gj.snitt på farten ligger på rundt 5,8-7 spørs om jeg jogger eller ikke😘

Venter på papirene fra advokaten og praten med sjefen min den 20/11 så skal jeg banke separasjonspspirene i bordet samme kveld. Og da skal han få banket inn sitatet som han har sagt til meg i alle år: vent deg det uventa. Æsj😰

Kan ikke si jeg gleder meg nei men jeg prøver å psyke meg opp og får fantastisk støtte fra de få jeg har sagt det til. ( venninne, sønn, bror, svigerinne, og advokat) Jeg veit det er rett for å si det sånn når både bror og venninne begynner å grine på mine vegne av glede og sier dette skulle du gjort for flere år siden men vi har ikke villet blande oss eller si noe. 💖

Jeg fortsetter som før på matfronten og gåing/løping men jeg får ikke skrevet ned maten. Mandag var det opp 0,6 til 70,5 så får jeg kanskje tåle og vake litt rundt 70 i en periode og ta tak i de 3 siste kiloene når det passer.

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

BreakFree, jeg bare kopierer fra en annen tråd jeg kommenterte på🤩😍

Håper alt er bra med deg😘

Jeg  veide meg på mandag og veide 69,3 og dere har helt rett i at jeg har nok med det som skjer nåbog jeg tenker overhodet ikke slanking. Men jeg har innarbeidet så gode vaner at jeg tror dette går bra uansett å holde vekta rundt 70 så får jeg ta de siste 3 kg. etterhvert. Jeg går/ jogger fortsatt tur så ofte jeg kan og holder meg unna alt av godteri og sånt i hverdagen. Nå har set vært og er en del bursdager og selvfølgelig jul så får bare håper jeg ikke går opp😅

Tusen takk for alle gode ord og tanker og lykkeønskninger. For å si det sånn så gikk dette bedre ennn jeg hadde forventet. Vi bor fortsatt sammen pga beredskapshjemmet og gutten som bor her. Jeg har sagt opp jobben mib og han blir boende ut januar og mulig litt lenger dersom det er behov for det. Det funker greit å bo sammen og jeg har flyttet inn på eget rom og koser meg gløgg ihjel. Jeg har også sagt at jeg ikke har noe melde-plik for han eller motsatt så jeg prøver å finne på ting og gjøre så jeg kommer meg litt vekk herifra. 

Han tok beskjeden om skilsmissen bra synes jeg og aksepterer den men liker det ikke og har fortsatt ikke sagt det til noen ( var en uke i går siden jeg sa det til han) og det bekymrer meg litt for han tar så inn i granskauen feil hvis han tror jeg angrer og vil komme tilbake til han. Han ville ikke signere separasjonspapirene så de sendte jeg inn til Fylkesmannen dagen etter allikevel. Jeg kommer aldri til å angre på dette og alle rundt meg heier på meg. 

 Jeg er her inne og leser om dere og skriver når jeg føler for det og jeg gir aldri opp om at jeg skal klare å holde meg her nede på lavt 70- tall😂🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierer inn igjen fra enannn tråd...😁

 

Veier meg hver mandag uansett og i dag var det + 0,2 til 69,5 ikke dårlig synes jeg etter bursdags feiring til nevøen i går og alt for mye kaker. 😁🎂🎉

Det overrasker meg hver gang jeg spiser det at jeg synes det er fantastisk godt og jeg skjønner virkelig hvorfor jeg må sette en stopper på meg selv og kun tillatte det de gangene jeg har bestemt meg for. 

Så blir det tur ihvertfall 3-4 x denne uka og jeg får mange skritt her hjemme også. Rydder og kaster og gir bort og selger så det suser. Utrolig deilig med alt som forsvinner ut av huset.

Nå har sønnen vår fått leid seg leilighet også så det vi kan dele på 3 og hjelpe han med gir vi til han. Han flytter ca. 15/12 og det blir selvfølgelig rart (snart 23 år men allikevel...😅) men jeg har vent meg til tanken og det passer jo bra nå da huset skal selges og alle skal flytte. 

Kjenner til den at hvis man er pjusk blir det vanskeligere å trene. Må alle som er dårlig ha god bedring. Selv, og nå banker jeg i bordet har jeg holdt meg frisk i hele høst. Får ta på ull under når jeg går tur i dag for her regner det og er 5 grader😫

 Ha en fin uke💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!! :)

Da har jeg vært fullstendig ute av det et par uker, og lagt på meg et par kilo. Vært syk og hatt noen reale utfordringer på privaten. Tror rett og slett ikke jeg otker å forklare, men nå er jeg i hvert fall tilbake! 

Veide meg i dag 86,9, så dette går ikke. Lå jo stabilt på 84,5 en god stund. Jeg MÅ snu dette før jul, det blir jo så mye utfordringer. Ikke bare i jula forsåvidt, mem også nå i desember. Jeg skal på julebord både i dag og i morgen. Får trene begge dager på forhånd, og velge litt fornuftig! 

 

Godt å høre at det går så bra med deg, Goggeline. Jeg synes vel egentlig du bør prøve å holde vekta du har jobba så hardt for, så du slipper å gå opp igjen slik jeg har gjort.. Nei kom deg ut og fortsett å ta vare på deg selv! :) gid klem 

 

Vi skrives SNART! Jeg må være på... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei BreakFree. 

Jeg vet alt om utfordringer om det så er på privaten eller i matfronten.😝

Håper du kommer deg inn på rett spor igjen. Hvor mye er det du har gått ned igjen? 

Jeg har vel gått ned litt over 32 så jeg skal klare å holde meg her nede. 

Lykke til videre😘🤩

Teksten under skrev jeg på en annen tråd som jeg bare kopierer inn her:

Jeg veide 70,7 på mandag som betydde 1,2 + men det er greit i denne tiden synes jeg. Er fortsatt like flink å gå tur men spiser litt godteri nå i desember. Det har også vært endel bursdager og da er det lov å kose seg. 🎉

Nå har jeg sagt til sjefen min at jeg kan ha gutten til maks 4/2 pga noe privat så blir det spennende å se om de klarer og få ordnet et fosterhjem innen den tid. Jeg vet de har kommet i kontakt med er som kan være interessant.

Så har jeg sagt til gubben at jeg ikke er interessert i å bo noe lenger med han enn nødvendig så når gutten flytter så tar det ikke lang tid før jeg flytter...må jo selvfølgelig «rydde og vaske ut» gutten.

 På nyåret skal det komme megler og ev. takstmann så får vi kanskje lagt ut huset for salg i februar. Håper dette går fort og at ting løser seg. 

Sønnen flytta ut på mandag og han er storfornøyd med det og trives kjempegodt og er heldig og har gåavstand til den ene jobben sin. Han har fått julegaven og bursdagsgaven sin allerede som var kjelesett, stekepanne og penger. Så skal han få grytekjele med lokk og penger i innflyttingsgave. Er så glad for at han trives og tar dette som han gjør det gjør det mye enklere for meg også. 

Vi håper han ikke skal jobbe på julaften så han kommer hjem til oss for da blir det den siste jula vi feirer sammen som familie. Blir rart dette her men det er så riktig for meg og jeg har det godt og vet jeg får det superbra i fremtiden også. 

Nå mangler det bare at jeg skal søke om et års permisjon til fra sykehjemmet og hvis jeg ikkefår det så sier jeg opp jobben så har jeg bestemt meg for å flytte til Nannestad. Skal søke på jobb i området deromkring som helsefagarbeider, så får jeg se hva som dukker opp. 

Målet mitt på 67 kg er der fortsatt pga da er jeg normalvektig i følge BMI og det tar jeg når alt har roet seg i mars-april tenker jeg. Greit og prøve å få det til innen sommeren. Så føler jeg at så lenge jeg holder meg innenfor 72 kg er jeg fornøyd.

Denne helgen er jeg hos en gammel kollega og vi kosa oss med 2 glass hvitvin, potetgull, smash og sjokolade etter 2 hamburgere i går.😁Og skal vel gjøre det samme ikveld etter vi har spist Kyllingklubber og loff.

 Sånn da har jeg skrevet dagbok siden det er så lenge siden jeg har skrevet noe her inne🤣😂😘

 Hvis jeg ikke skriver noe mer så får alle sammen ha en god jul🎄og håper alle får den feiringen dere ønsker dere🎅🏽🌟🤶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Gøy å høre om hvordan det går med deg, Goggis! :D Høres ut som at det virkelig går bra! Så fint at sønnen din trives og at du er klar for en siste julaften sammen! 

Hvor mye jeg har gått ned, nei det er ikke mye, noen få kilo bare. Ikke 32 i hvert fall! Haha. Har vel kanskje gått ned 5 kilo i høst og så opp igjen 2-3 nå. 
Men nå er planen min å registrere hver dag, så får jeg bare ta "straffen" daglig om jeg spiser mer enn nødvendig. Har registrert alt i dag, da kom jeg på 2100 kcal. Bør ligge på 1600 for å gå ned i vekt, så da vet jeg det. 


Ble endelig ferdig med tentamensbunken i dag, og da kom jeg meg på trening. Det var godt! 
Håper du og alle som leser her får en fin uke! 
Jeg skal prøve å ikke gå opp noe mer i jula. Skal som sagt registrere, i tillegg håper jeg å komme meg mye ut på ski og på trening. Det er jo fint å trene i ferien, da har man tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...