Gå til innhold

SOMMERSLANK! Mitt siste Roede-kurs.


Anbefalte innlegg

???Så flott a? Jeg kjenner igjen følelsen fra i går og den er deilig. Har du gått ned så mange cm på bare en uke? Wow ? Jeg skal på markedsdag på ungdomsskolen på torsdag og sitter allerede nå og «manner» meg opp til å tåle og se mange gode kaker. Det er jeg sååå svak for.

Jeg lærte en gang på GR kurs og visualisere. Det går ut på at hjernen forstår ikke ordet nei, men hvis du på forhånd har sett for deg at du ser på feks kakefatet og ser hvordan det passerer ( eller jeg passerer det på torsdag?) så klarer du og la være og ta...Det skal jeg gjøre denne uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Nei, det ble visst litt feil formulert så tidlig på morgenkvisten! Jeg har tatt av de cm i løpet av hele slankeperioden, har bare ikke brukt buksene mine nå i varmen ? 

Jeg har stor tro på at du klarer å stå i mot når du allerede nå har sett det for deg og jobbet med det mentalt! Jeg krysser fingre og tær fo deg, du har jo vært så flink til å stå i mot søtt så lenge! Dette klarer du!

I dag begynte jeg så vidt på litt opplæring i den nye jobben... lurer jammen på hva jeg har begitt meg ut på nå? Har heldigvis 6 uker overlapping etter ferien, så jeg får håpe jeg lærer fort!!!? På lørdag skal jeg ut og feire ny jobb med en kompis. Tenker at jeg skal være flink i ukedagene og gi meg selv lov til å skeie litt ut den kvelden! Er kanskje ikke det lureste, men kjenner at jeg trenger det. Motivasjonen for å holde meg på 1500 kalorier er litt dalende, enda så bra det har gått! Derfor en «cheat day» på lørdag ? 

Hvordan går det med motivasjonen deres da, jenter?

Nå blir det styrkeøkten jeg har sagt jeg skal gjøre! Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:) Da kan jeg melde om en real sprekk. Vi hadde avslutning med klassa, og jeg ble tilbudt en helt nydelig sjokoladekakestykke. Jeg klarte rett og slett ikke å si nei!

får ta meg en god treningsøkt i morgen.... 

 

Goggeline, tipset om å ta tak så fort en ser vekta går oppover, hørtes lurt ut. :) 

 

Mithuriel, hvordan gikk veiedag, om du har hatt det? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, sånne kakestykker er vriene å styre unna! ? Det er jo så godt! Men du er flink alle andre dager, BreakFree, så ett kakestykke velter ikke lasset. Du bare fortsetter med de gode vanene i morgen! 

Jeg hadde veiedag i dag, 400gr ned og nytt tall på vekta - 68,6kg! ? Stålendefornøyd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kakestykke ødelegger ikke men det som gjør at jeg ikke tar det ene stykket er at da vet jeg at det blir fler. Det er som den gangen jeg sluttet å røyke i 2012 og det eneste jeg tenkte var: « må ikke ta en røyk, må ikke ta en røyk....

Hvis jeg holder meg unna sukker går det bra, hvis jeg tar noe søtt går det ikke bra, så enkelt er det for meg. Det er selvfølgelig ikke enkelt men akkurat nå er jeg inne i en fin og perfekt periode.

Holder meg bra kalorimessig og får trent hver dag. Ja jeg vet at mange sier det ikke er bra å gjøre det hver dag men det blåser jeg i for plutselig skjer det noe i jobben eller ryggen kan streike igjen så jeg ikke får rørt meg. Derfor trener jeg hver dag de dagene jeg kan. Når jeg jobber helg på sykehjemmet pleier jeg ikke å gå tur i tillegg disse dagene. Denne helgen skal jeg jobbe. 

Håper virkelig dere får den motivasjonen som trengs for at dere skal klare det, det er så deilig.

I går serverte jeg mannen min riskrem ( var utsolgt for kroneis på Prix) og det gjør meg ingenting når han sitter og spiser det. Da tar jeg meg et glass vann og en gulrot. Eller jeg går og gjør noe fysisk. Rydder, bretter tøy, prøver klær, går i søpla ja hva som helst til fysingen har gått over.?

Husker ikke om du har skrevet det Mithuriel men hva slags ny jobb har du startet i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yo:)

Grattis med nedgang, Mithuriel! Stå på:) 

Goggeline, skjønner godt den tanken om at hvis man har tatt litt så er man igang. Det gjelder meg og alkohol særlig:

 

Jeg skal i to bursdager på lørdag, og jeg har veldig lyst til å drikke litt. Først hjemme hos hun ene, så ute på byen med hun andre sin gjeng. Jeg lurer på å enten holde meg til jeg kommer på byen, eller å ta en sånn liten vin fra polet enten alene eller dele med kjæresten. GR sier 0.5 l vin i uka, men da er det egentlig det ELLER et kakestykke. Så egentlig har jeg ikke noe å gå på, om jeg vil videre ned. Kursleder sier jeg må bestemme helt selv. Fordi jeg skal jo lære meg å leve med dette også. 

 

Jeg registrerte forøvrig 85,6 denne uka, vekta mi fra tirsdag.  I dag viste den ca det samme. Møtte forresten også kurslederen min i går, det var hyggelig! Hun sa at bmi-en min ikke er noe jeg må henge meg for mye opp i, pga proporsjonene mine. Faktisk fikk jeg beskjed om å også jobbe med selvbildet, og ikke henge meg for mye opp i tallet på vekta...! Det var i grunn både godt og tankevekkende melding fra en kursleder... 

 

I dag møtte jeg en kompis, vi kjøpte oss sushi og jeg tok et glass vin. Uten dårlig samvittighet! Nå skal jeg sove litt, før forberedelser til eksamen i morgen:) 

Bra med dere? 

Noen tanker om eget selvbilde dere vil dele, kanskje...?  

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goggeline, jeg er så imponert over viljestyrken din! Du er jo helt rå til å styre unna søtsaker og til å være aktiv hver dag! Her går det opp og ned med aktivitet, merker det blir lite i PMS-uka... da er kroppen så sliten.. men det blir en joggetur i morgen. Når det gjelder søtsaker har jeg jobbet mye med å begrense meg og det har begynt å funke! Bestemmer meg mentalt for mengden og holder meg til det! Så langt har det fungert med slike små utskeielser, vekta går nedover selv om jeg koser meg litt innimellom. 

BreakFree, godt poeng at dette her er noe du skal leve med i det lange løp, så lurt å tenke litt på hvordan du skal gå løs på dette ... hva om du går inn for å være litt ekstra bevisst på hva du putter i deg fredag, lørdag før festen og søndag, da blir det totale regnskapet kanskje ikke så ille likevel? ?

Jeg har i grunn begynt å tenke litt på hva jeg må gjøre når jeg har nådd målet. Usikker på hvordan jeg skal gå løs på prosjekt «holde vekten» ... kan jo ikke gå tilbake til hva jeg gjorde før, samtidig som jeg hverken vil eller orker å telle kalorier resten av livet... tror jeg må fundere litt mer på dette. Muligens blir det til å investere i et «hold vekten kurs» 

Dette med selvtillit, ja.... det må jeg tenke litt på ? men tror absolutt hun kurslederen din har et poeng! 

Lykke til med eksamen i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tusen takk , jeg føler det selv også at nå er jeg helt rå. De rundt meg sier det også at det virker som at ingenting kan stoppe meg nå. De kan spise hva de uten at jeg tar noe, men det er å lyve å si at jeg ikke blir fristet for det gjør jeg virkelig. Men jeg styrer unna uansett. Jeg er superheldig som ikke drikker alkohol og vet jeg sparer mange kalorier der. 

Jeg har bestemt meg for og ta noen øk eller noen få drinker på cruiset men det holder med noen få. 

Jeg vet at vi ikke skal henge oss så mye opp i BMI men synes uansett det var gøy å sjekke. Jeg vet at jeg ikke kan bli tynn for jeg har en grov benbygning og har vel egentlig aldri vært superslank eller syltynn. Selvbildet mitt vil øke den dagen jeg veier mellom 70-74 kg. Derav målet mitt 74 kg. Da vet jeg at jeg ser normalvektig ut til meg å være. 

Jeg skal jobbe denne helgen og vet da at jeg blir utfordret i forhold til maten. Ikke går jeg tur heller når jeg jobber helg. 

God helg til dere begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går spiste jeg potetgull og aaalt for mange nøtter og det ble langt over 2000 kcal. Og det var så godt og det var det jeg fryktet aller mest, nettopp at det skulle være så alt for godt. Derfor vet jeg og visste det jo egentlig på forhånd at jeg ikke burde smake i det hele tatt. 

I dag blir det både tur og jobb selv om jeg ikke pleier å gå tur når jeg jobber i helgene. 

 Veiedag imorgen og super-spent som vanlig. Vekta er satt fram allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj... sånne sprekker er så kjipt! Har gått på en smell i helga jeg også.... både fredag og lørdag... lørdagen hadde jeg forsåvidt «planlagt», men det ble langt mer enn jeg hadde tenkt.... jaja... har fortsatt med de GODE vanene mine i dag! Sunn frokost og lang tur på fjellet med jentungen! Fitbiten viste 582 kalorier brukt ? Etter en slik utskeielseshelg er målet mitt å ikke ha gått opp på veiedagen til uka ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :)

Dere har gått på en liten smell ja, det har jeg også gjort i helga! Ikkje bra. 

Det gikk elendig dårlig å dra på fest og liksom skulle holde seg til å drikke litt vin. Kjæresten min hadde med seg en sixpack, så det endte med at jeg drakk opp hele vinflaska aleine uten at han tok en eneste slurk (slik jeg hadde tenkt, at vi kunne dele litt). Jeg kunne jo latt det være igjen litt, men nei. Hadde ikke sjanse. Jeg mister helt styringa når jeg begynner å drikke, altså styringa over hva jeg heller i meg. Ute på byen ble det en eller to øl - vil helst ikke tenke på det. På toppen av det hele ble det macern. Jeg prøvde å registrere alt fra i går, kom vel på rundt 2500, men jeg er ganske sikker på at jeg har glemt et eller annet. 

Har ingen tro på vektnedgang nå til onsdag, absolutt ikke. Håper mest å holde vekta som jo var 85,6. Men skal da selvfølgelig prøve - jeg har to hele dager der jeg kan være supersunn og trene. Så skal jeg også komme meg ut og går tur/jogge nå, tross fyllesyke og at jeg er ganske trøtt. Blir ikke noe slankere av å ligger her på sofaen og angre, si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:) 
Jeg har holdt meg til 1400 kcal i dag (pleier å ligge på 1600). Kom meg ut på en halvtimes gåtur og har ellers gjort yoga for å bevege på meg litt. 
I morgen tidlig skal jeg jogge. Jeg er så flau over at det tok helt av lørdag kveld, selv om det var veldig gøy og deilig å glemme alt der og da, så er det ikke like gøy når jeg frykter vekta på onsdag. Jeg HÅPER jeg klarer å snu dette, komme meg tilbake til 85,6 og aller helst mindre. Men det skal vel litt til. 

Målet mitt for kommende uke er å holde meg innenfor 1600 kcal HVER dag, holde meg til 14 kosemerker i uka som kommer, (14 x 25 kcal, altså 350 kcal til kos). 
Jeg skal dessuten trene minst fire dager, drikke mye vann, sove så mye jeg greier og kutte litt ned på karbohydrater. 
Jeg skal også prøve nye oppskrifter fra Grete Roede. 

PLANEN SKAL FØLGES!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal gå bra, jeg har trua på deg! ??

Jeg er litt lite motivert om dagen - dritt lei av å telle kalorier, vet ikke hvorfor... var jo i en så god steam... ? men ny uke, nye muligheter.... inspirert av deg, BreakFree, så skal jeg finne fram treningstøy og ta det med på jobb i morgen. Da kan jeg få jogget en liten halvtime før jeg henter i barnehagen. Denne motivasjonen må jo bare graves fram igjen på et eller vis..!! Kom gjerne med tips til hva dere gjør for å holde motivasjonen oppe! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan holde motivasjonen oppe? Hmm, godt spørsmål! :)
Akkurat nå motiveres jeg vel mest av at det er en grunn til at jeg har meldt meg på kurs, og da får jeg mest igjen for å huske på det, følge det og gå ned noen kilo. 

Jeg motiveres mest av at jeg har lyst til å føle meg bra, føle meg lettere i kroppen, og sterkere, at jeg vet at jeg tar godt vare på meg selv, at jeg kan holde meg sunn og frisk, både psykisk og fysisk. 

Jeg blir også motivert av at jeg vet at jeg har følt meg bedre på 82-83 kg før, og at det egentlig ikke er så langt igjen dit, om jeg bare bestemmer meg! 

Faktisk bare 4,5 kilo fra der jeg var i dag tidlig, til 82. Det bør jo egentlig være mulig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med kurs hjelper nok en hel masse. Da har man jo en forpliktelse og kan ikke skippe prosjektet så lett!

Det å føle seg lettere og bra og ikke minst sunn og frisk i egen kropp har vært og er min motivasjon også. Jeg blir bare så inderlig lei av å telle kalorier... skjedde forrige gang jeg tok en runde ned GR. Et par kilo igjen til målet og jeg blir lei... merkelig ? Men jeg skal klare å fullføre, har ikke gitt opp!! 

Skulle egentlig på opplæring i ny jobb i dag, men veilederen min er syk. Dermed har jeg hele dagen til å gjøre noe lurt ? Så nå «kvinner» jeg meg opp til å ta på treningstøy, kroppen føles jo så god etter en økt! Deretter skal jeg begynne på prosjekt «omorganisering av syrom». Det må til før jeg kan begynne på brudekjolen ? Er veeeeldig gira på å komme i gang med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BreakFree skrev:

 Faktisk bare 4,5 kilo fra der jeg var i dag tidlig, til 82. Det bør jo egentlig være mulig!

Dette er jo helt supert! 4,5 kg er fullt mulig å hanskes med! Hvis du fortsetter i samme tralten du har gjort er dette vekke lenge før det har gått 2mnd! 

Jeg heier på deg ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:) I like måte! 

Nå har jeg fått tatt meg en god joggetur før jobb. Begynner seint akkurat i dag. Skal på middag til ei veggisvenninne i kveld, det blir spennende. 

Håper du får deg ei god treningsøkt:)

Jeg tror det med motivasjon er sykt viktig å spørre seg om, hvis man vil i mål. Det er ganske urealistisk å tro at man kommer til å takke nei til kaker, vin og twist resten av livet, så kanskje greit å minne seg på at selve slankeprosessen bare er en fase. Så må man finne ut hva man kan tillate seg, og hva man bør gjøre og ikke for å holde vekta.. jeg blir motivert av tanken på slippe å tenke at jeg må gå ned 5 kilo hver januar, hver april, hver høst og hver mandag!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, nå må jeg bare skryte litt! Jeg kom meg ut på joggetur og tok den løypa jeg begynte med i vinter da jeg ikke kunne løpe. Da var opplegget mitt typisk. jogge 2 min, gå 2 min. Nå er det lenge siden jeg har tatt akkurat den løypa, tror faktisk ikke jeg har jogget den siden mars! I dag klarte jeg å jogge hele løypa! For en selvtillitsboost ?? Visste jo så klart at jeg var  i bedre form nå enn sist, men veldig gøy likevel! 34min, 4km,  340kcal ?

Siste stykket er kun oppover/trapper, der jogget jeg ikke... men benyttet trappene til å ta en form for knebøy! 

Dette gjorde godt for kropp og sjel! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner god-følelsen etter trening ?‍♀️og det motiverer meg bla.a i tillegg til at jeg faktisk går ned i vekt når jeg er flink. Ned 0,6 til 79,3 i dag og 600 gram nærmere målet mitt. 

Dessuten prøver jeg ofte klær som for ikke så lenge siden var for små som nå passer. Imorgen skal jeg til Oslo med venninna mi og jeg skal kanskje gå med Ola-shorts. Jeg som ikke eier en Ola-bukse har kjøpt 2 shortser. Jeg synes ikke det er fint med Ola-bukse på meg meg når jeg er overvektig og jeg ønsker meg så veldig en hvit en. Gleder meg til å kjøpe den og det er bare litt over 5 kg igjen?

Så blir jeg motivert at vi skal på cruise siden det er 4 år siden sist ordentlige ferie og så blir jeg supermotivert (og stolt) av kommentarer på at andre ser at jeg har gått ned. Jeg har alltid snakket mye med andre både på jobb og privat at jeg ønsker å gå ned og har aldri holdt vekten min skjult ( selv når den var over 100) så derfor er det ekstra godt med selvtilliten jeg får ved å klare det. 

De kjennerne best som en jo-jo slanker og det vil jeg ikke være lenger.

Det jeg synes jeg har vært flinkest til i de 10 månedene jeg har holdt på er å komme meg ut uansett vær. Å traske rundt i både regnvær, snøvær og 16 minus er jeg superstolt over og ha gjennomført. 

Det ER vanskelig å slanke seg, men for meg er det VÆRRE å veie over 100 kg og jeg må klare det denne gangen for kroppen min er kjempevond og jeg har det ikke godt når jeg er overvektig. 

Utfordringen min når jeg har klart det blir å holde seg der og da kommer jeg til å søke gode råd men det er noen kilo igjen dit så enn så lenge prøver jeg å holde fokus selv om jeg også er lei av å måle og veie og notere alt jeg spiser. Men jeg har prøvd å slanke meg meg utallige ganger uten å skrive og da klarer jeg det ikke så det er faktisk det viktigste verktøyet fot meg i denne perioden. 

Ha en fin uke begge?Det er vårt liv og våre valg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nok en flott nedgang Goggeline :) Jammen ikke lenge igjen til den hvite olabuksa kan kjøpes inn!

Jeg har veiedag i morgen, men snek med på vekta i dag tidlig. Kun 100 gram opp, dermed var ikke den utskeielsen i helga så hakka gale! I dag oppdaget jeg på jobb at uniformsbuksa mi rett og slett er blitt for stor! DET er motiverende det! :D 

Merker at jeg er ved litt bedre mot i dag. Denne uka skal jeg prøve meg på å spise uten å registrere. Jeg spiser jo stort sett det samme hver dag til frokost og lunsj. Til middag skal jeg begrense meg til 1 porsjon (slik jeg har gjort den siste tiden), ellers blir det kun litt frukt/grønt til mellommåltid og eventuelt et lite måltid til kvelds hvis jeg er sulten Er spent på om det går, men det er jo slik jeg har spist de siste ukene og jeg tenker det er en fin øvelse til veien videre. Har jo tross alt bare drøye 2 kg igjen til målet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

???Sant det.

2 kg høres så lite ut ?Mithuriel men det er mer enn nok når det skal av og vekk fra kroppen. Heldig er du og jeg tror du klarer det snart. 

Gikk med olashortsen i fag og den var kjempefin og behagelig. Vi handlet mye og størrelsen jeg kjøpte var M. Det var så godt. Vi leide bysykkel og syklet litt rundt også??Venninna mi filmet meg litt og sendte meg filmen og gjett om jeg var glad a, for jeg så ganske normal ut. Fikk litt sjokk jeg, for inni hodet mitt så er jeg så vant til å se meg som overvektig. 

Da ble jeg motivert av det også. ??

Tror nok det er lurt å prøve og ikke skrive alt en stund så vi lærer oss hvilke porsjoner vi skal ha, men jeg tør ikke det enda, jeg MÅ registrere for gode resultater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woop Woop! Veiedagen viser 68kg og andre delmål er nådd! ?‍♀️?? 

For en fantastisk opplevelse det må ha vært, Goggeline! Både å kunne handle størrelsen M, men ikke minst å se seg selv slik andre ser deg og oppdage at du ser normal og flott ut! Kjente at jeg ble glad langt inn i hjertet på dine vegne ? Hurra for deg!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig når målet blir nådd og gratulerer med flott nedgang. Det er så deilig å se at det vi driver med nytter. 

BreakFree jeg må le enda av det du skrev på mandag at......«slippe å tenke at jeg må gå ned 5 kg hver januar hver april hver høst og hver mandag» 

Som jeg skulle sagt det selv. Jeg er fryktelig lei av å begynne på nytt igjen og slanke av de samme kiloene gang på gang. Min svigerinne måtte le en gang jeg sa det til henne men det ER jo sant at vi slanker av de samme kiloene hver gang vi legger på oss. Jeg er ikke bare lei av det men er også sliten. Jeg er 43 år nå og MÅ da klare dette en gang for alle. 

I går var det avslutning på jobben og det ble totalt alt for mange kalorier. Over 2000???Men de var godt planlagt da og god mat.

Jeg jobber med beredskapshjem og mange av de andre «mødrene» og en far?? ser jeg ikke så ofte siden vi av forskjellige årsaker ikke får møtt hverandre hver gang det er personalmøter. Noen av de så jeg sist i april andre så jeg i januar noen rett før jul og høst. Men helt ærlig så ble jeg så skuffet fordi ingen sa noe, jeg har gått ned snart 24 kg og ingen kommenterte det.

Da jeg kommenterte her tidligere at jeg snakket med «alle» om min jo-jo slanking så var det på den gamle jobben hvor jeg jobbet inntil i fjor. ( jeg tar noen vakter nå også, kan jobbe ca. 20% der) og de sier noe når de ser meg så jeg tenker kanskje de i går ikke turte og si noe. 

Men jeg vet av erfaring at jeg må gå ned rundt 15 kg før de rundt meg har kommentert tidligere, og det er egentlig ganske ekkelt at jeg har vært så tjukk at de ikke har sett 10-15 kg fra eller til. Æsj.

Denne helgen er det fullt fokus igjen og ingen utskeielser. Mulig vi skal på en strand i morgen å grille men da skal jeg holde meg unna de fleste karbohydrater. 

God helg og st.hans aften til alle og som en skrev på face i går «nå har sola snudd og det er 26 fredager til jul»?☀️???


 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...