Gå til innhold

Hei ny her inne


eveneskil
 Share

Anbefalte innlegg

Ja jeg er 39 år ,tobarnsmor og har gått på Grete Roede kurs før i 2005 og gikk ned 20 kg  denne gangen og 17 av disse har aldri kommet på igjen ..men gikk et kurs for 1 og halvt års  siden men har greid å dra på meg noen av disse desverre..flaut men jeg tar opp kampen igjen denne kampen skal jeg vinne

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er også ny :) Litt rart ingen svarer deg og ønsker velkommen? Men er kanskje ikke slik her da. Selv er jeg på Roedekurs for første gang i mitt liv. Er i førtiåra, og tenker ta av rundt åtte kilo. Kan det meste rundt mat, og har også spist lavkarbo over lengre tid. Det funker bra, spesielt siden jeg overspiser. Men synes det er tungt å være så annerledes i matveien, så da tenkte jeg prøve dette. Siste utvei liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg er også ny her :)  Jeg er 28 år,  ingen barn, men snart gift. Er vel litt i sammenheng med bryllupet som skal stå i juni at jeg ønsker å gå ned et par tre, fire, fem kilo. Planen er å ta det veldig sakte og rolig, det skal ikke bli noe jojo-slanking her i gården. Tenker å gå ned 1,5 kilo før nyttår, og så fortsette rolig videre fram til kjolen skal justeres i april/mai. Etter det er planen å holde på en sunn vekt i en aktiv kropp i all framtid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På ‎01‎.‎11‎.‎2018 den 23.38, eveneskil skrev:

Ja jeg er 39 år ,tobarnsmor og har gått på Grete Roede kurs før i 2005 og gikk ned 20 kg  denne gangen og 17 av disse har aldri kommet på igjen ..men gikk et kurs for 1 og halvt års  siden men har greid å dra på meg noen av disse desverre..flaut men jeg tar opp kampen igjen denne kampen skal jeg vinne

Ikkje tenk på det som flaut. Du har vist tidlegare at du kan og du tek no tak i det å gjer noko med det. Lukke til frå nok ein nykommar. Sjølv skal eg ned 18 kg, der 3,5 er borte å så er det vegen vidare. Men tøffe jente får det som dei vill. Vi må støtte ein annan :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Hei til alle dere i tråden!

Jeg er VELDIG ny og har ikke gått på kurs før. Så jeg tenkte å slenge meg på denne tråden :) 

Håper tråden fortsatt er aktiv. Jeg ser det ikke er så veldig mye aktivitet på de ulike trådene på forumet... Eller er det noen tråder som "alle" bruker kanskje?

Dette er meg: dame på 42. Gift, ingen barn. Meldte meg på kurs med oppmøte 1 gang per uke 3/6 med et langtidsmål på å gå ned 20-25 kg. Veier rett i overkant av 100 kg nå, og er 178 høy. Har vært "stor" hele livet, helt siden barndommen. Og det har sakte men sikkert krøpet oppover i alle år, særlig etter at skolegangen var over. Jeg er ingen jojo-slanker, men har alltid hatt et hemmeligholdt ønske om å være slank :rolleyes: Men er av typen som lar ting skure å gå, selv om jeg innerst inne vet at det er forferdelig dumt. Etter en prat med legen min i mai ble vi enige om at jeg skulle prøve å melde meg på et GR-kurs, siden jeg har noen issues kroppslig sett ellers også. Så jeg får en oppfølger i henne også framover (ikke så dumt...).  Kurslederen er superhyggelig, og de andre på kurset også :) Jeg er litt stille av meg, så jeg har godt av å følges opp i en sånn gruppe :) Nå er det sommerferie fram til 19. august. Har som mål å gå ned 5 kg fram til da...

Jeg fører dagboken så godt jeg kan, selv om den enda føles litt fremmed, men det kommer seg. Jeg lastet ned app-en også, så jeg alltid skal ha den tilgjengelig :rolleyes: Det går stort sett veldig greit å føre mat, men det blir litt "finger i lufta" noen ganger. Da skriver jeg heller litt i overkant av hva jeg tror det er enn for lite. Har på de 4 første ukene gått ned 1,5 kg (har hatt et par reiser inni denne perioden...) og jeg føler meg mindre stinn og oppblåst enn jeg har gjort nå på lang lang tid. Det er bra! En liten minskning rundt midjen har det også blitt :)

Hverdagene går veldig greit. Da er det på en måte fast opplegg. Helgene er verst... Har fortsatt litt behovet for å "kose meg"... Jeg må etter hvert prøve å finne alternativer som er sunnere :)

De siste 2 ukene har det vært litt i underkant kalorier i forhold til dagsmålet - jeg skal ligge på ca 1700, men noen dager har jeg bare kommet til 1200-1300. Så jeg lurer litt på om det er smart, eller bør jeg alltid prøve å ligge så nære målet som mulig? Næringsmessig ser det ut som de 1200-1300 dekker det det skal, så jeg velger kanskje feil mat?

Jeg vet jeg burde være mer aktiv også, men syns det er vanskelig. Er mye sliten, og vet ikke helt om det er helse, jobb eller kombo av alle faktorer. Jeg går mye per dag på jobben, ca 8-10 tusen skritt, og med opererte leddgiktføtter er jeg da ganske kjørt energimessig i løpet av dagene med superslitne føtter. Derfor blir helgene gjerne ikke så aktive... Jeg har fysioterapi 1 gang per uke med bevegelsesøvelser (pga leddgikta) og lette styrkeøvelser. Utover det har det vært heltørt lenge nå, men jeg har fått litt giv nå til å komme meg på SATS (hvor jeg lenge har vært aktivt støttemedlem) minimum 1 gang per uke for å prøve meg på litt kardio - sykkel eller ellipsemaskin. Klarer jeg 20-30 minutter med det 1-2 ganger per uke så er jeg veldig fornøyd med meg selv :P

Jeg har nok flere spørsmål etter hvert tror jeg. Dette får holde som førstegangsinnlegg (er ikke så godt kjent med forum fra før heller, så  :P)

 

Håper å høre fra dere etter hvert! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Camilla S :) Jeg er ganske fersk her inne jeg også. 

Jeg anbefaler deg og gå inn på en av gruppene hvor det står vektmål i kilo. Inne på disse undergruppene på forum er det aktive tråder.  For egen del har jeg satt utrolig pris på å være en del av en "gjeng"  som er i en tråd og følger hverandre og "backer" hverandre opp. 

Så jeg anbefaler deg å titte inn på disse og delta der.  Jeg er som sagt ganske fersk her inne jeg også,  og synes det er så hyggelig å kommunisere med andre i samme situasjon her inne. 

Må jo også si at jeg håper den "reisen" du nå har startet blir bra, og at prosessen din blir god. Ikke alltid lett å ikke falle for fristelsen. Men min erfaring er at sammen med andre her inne, har det vært enklere å holde motivasjonen oppe.  

Håper du finner noen du kan stå sammen med på veien ned, inne på en av underforumene  her. Det er mange hyggelige folk her. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei, Kikka!

Takk for hyggelig svar :) Jeg trenger å ha litt backup på dette kjenner jeg. Og det er noe annet å snakke med folk som står i det samme som en selv enn andre som skal ha en mening om noe de ikke forstår seg på. Jeg tar meg en tur inn i de andre forumene og kikker litt :)

Takk for lykkeønskningene også! Jeg tar med meg alt jeg kan videre B) God reise til deg også!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...