Gå til innhold

Lillemor fortsetter jobben


Lillemor
 Share

Anbefalte innlegg

Jadda, vekta slipper den :) Så vanvittig deilig å se! Tre dager med kickstart gjorde virkelig susen altså. Har min "offisielle" veiedag i morgen, så da regner jeg med å kunne rapportere et fint tall. Ikke at det er kjempestore endringer siden forrige fredag, men har fått av meg det som la seg rundt bukselinningen forrige helg. Da blir forhåpentligvis ikke veien ned til 58-og-noe så fryktelig lang. Dagene bare fyker av gårde, og det er straks bare tre små uker igjen til ferie. Jeg teller snart ned time for time :P 

I kveld skal jeg på denne tunge og intense treningsøkta igjen som jeg gjerne har vært på en gang i uka. Derfor har jeg allerede registrert hele dagens inntak slik at jeg vet hva jeg har å forholde meg til. Har jo nå lært, over lang tid, at det fint går an å ligge lavt i inntak så lenge den totale sammensetningen av kostholdet er god. Har fått maks score på 10 av GR på dagens innhold, så da har jeg et godt grunnlag :) Jeg står på videre med både vedlikehold og bittelitt mer nedgang. 

Ha en nydelig dag alle sammen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • Lillemor

    106

Fredag og veiedag for meg. I dag stoppet vekta på 59,8 kg. Hurra hurra!! Det betyr at jeg er nede igjen i det tillatte vektvinduet mitt, og 0,8 kg mindre enn forrige fredag. Både det som kom på forrige helg + litt til har altså forsvunnet. Jeg svever :D Det har vært en litt tøff uke med svært lite kalorier, men når det gir så bra resultater så er det jammen verdt litt slit. 

Nå er jeg tilbake til 1300 kcal og det kjennes fint. I går spiste jeg havregrøt til kveldsmat etter trening som jeg pleier, og det føltes så utrolig bra :) Det metter svært godt. Jeg må bare huske denne gode følelsen gjennom hele helgen når jeg kanskje får lyst til å skeie skikkelig ut med enten sjokolade eller snacks. Skeie ut kan jeg gjøre om tre uker når jeg er på ferie. Da må det være lov å kose seg litt ekstra :P Jeg har så smått begynne å finne frem sommertøyet som jeg skal ha med meg. Det i seg selv er motivasjon til å holde vekta ned. Ikke noe festligheter og fanteri på meg i helgen, for nå må jeg virkelig fortsette å være flink! 

Ønsker alle sammen en fin pinsehelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nydelig pinsehelg er straks over. Helgen har vært helt etter planen og uten noe utskeielser av noe slag. Klarte å holde meg til 1300. Har vært ganger hvor jeg har tenkt at en bitteliten sjokoladebit hadde smakt godt, men så har jeg kommet på at jeg veldig snart skal inn i bikinien. Jeg fikk faktisk en prøve på bikinisesongen i dag. Her var det godt og varmt, så bikinien kom på. Det ble tatt bilder av meg, og jeg ser at valkene bak på ryggen tyter ut rett under bhen. Ikke særlig flatterende kan man si :unsure: Så her må jeg bare jobbe på et par drøye ukers tid til. Må klare å få av det siste. Fikk jo et helt klart bevis på det i dag. 

Tar en uke til med 1300. Fredagens vekt har holdt seg stabil hele helgen. Håper det slipper litt til denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende stabil vekt her nå :P Skulle veldig gjerne sett at det gikk bittelitt ned, men akkurat nå så får jeg ikke gjort så mye med det. Jeg spiser sunt og ligger på 1300 kcal som jeg skal. Sover godt om natta gjør jeg også. Enda to dager igjen til ordinær veiedag, så mye kan jo skje.

Jeg står på videre og drømmer som solfylte dager og lange, hvite strender B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles irriterende stabil vekt. Føler meg oppblåst og merker at jeg lett kan miste fokus nå. Det er som om magen bare eser ut. Får noen ganger tanker om å gi litt blaffen siden jeg ikke kommer til å gå særlig ned før ferien allikevel. Jeg har vært superflink og ligget på nøyaktig 1300 hele tiden uten at det ser ut til å hjelpe stort. Det er fort gjort å miste motivasjonen da. Må bare tenke at selv om jeg ikke går ned, så går jeg antakelig ikke opp heller. Da er jeg i det minste innenfor vektvinduet mitt i hvert fall. Må klare å holde fokus. Det er ikke alltid like enkelt dette her. 

Hadde en treningsfri dag i går, så i dag blir det fullt kjør igjen. Er litt sliten etter en svært travel uke på jobb kjenner jeg, men jeg vet at jeg får energi av trening. Bittelitt nede her i dag altså, men jeg vet det kommer bedre dager. Heldigvis :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag :) Denne uken har vært litt seig. Det har nok mest med å gjøre at vekta ikke rikket på seg. Det har vært som om kroppen bare tviholdt på det den har bokstavelig talt. I dag slapp det heldigvis litt, og det trengte jeg virkelig. Vet ikke om jeg hadde klart å holde motivasjonen oppe til å fortsette å ligge så lavt som 1300 dersom jeg ikke hadde sett noe resultat over hodet på en hel uke. Tror det er ganske menneskelig å få en følelse av håpløshet når ingenting skjer etter å ha jobbet så iherdig. Kroppen er bare ikke alltid like enig at den skal slippe opp, selv om man ligger lavt i inntak. Den gir jo opp til slutt, men jeg syns noen ganger at det tar skrekkelig lang tid!

Så etter denne seige uken, så slapp det heldigvis litt opp. Dagens vekt er 59,4 kg. Det er skarve 0,4 kg ned fra forrige fredag, men ned er jo ned. Det skal holde hardt å klare å komme ned til 58 kg på to små uker, men tenker nå i skrivende stund at jeg bare må slå meg til ro med at jeg kanskje skal se meg fornøyd dersom jeg ser 58-tallet innen jeg reiser. Da blir det nok mer overkommelig også. Jeg må bare være realistisk. Kroppen vil bare rett og slett ikke raskere ned i vekt. 

Jeg setter meg mål om at vekta skal være 59 kg blank neste fredag. Selvfølgelig aller helst lavere :rolleyes: Nye 0,4 kg bør gå om jeg fortsetter slik som jeg har gjort til nå. Det er bare å klare å huske på at et vektplatå slettes ikke er uvanlig. Man må ikke gi opp, men det er svært lett å si i de stundene som det går bra og motivasjonen er der B) Hovedmålet mitt er i alle tilfeller å holde meg innenfor vektvinduet mitt. Det ser jeg jo i tråden her at jeg stort sett har klart. Det svinger jo litt fra tid til annen, men jeg ser at jeg henter meg inn igjen gang på gang. 

Nå tar jeg helg, og skal ha friskt i minne at dagens vekt er et resultat av hard jobbing. Trenger ikke ødelegge det som jeg nå har kjempet for :)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og nye muligheter. Jeg klarte meg kjempefint både fredag og lørdag. På fredag rørte jeg ikke noe som helst av tull, og på lørdag så spiste jeg hele 4 sjokolademus :) Søndag derimot :wacko: Da gikk det med altfor store mengder av svenskegodt. Skjønner bare ikke at jeg får det til :angry: I går morges så lå jeg faktisk og vippet slik at jeg så 58-tallet. I dag tidlig så var jeg tilbake til fredagens vekt. Det er jo bare til å grine av! Håper virkelig at det bare er alle karbohydratene som gjør at kroppen holder på vann, og at det ikke kan ha rukket å feste seg så voldsomt bare for én liten dag med utskeielse. Jeg aner ikke hva jeg havnet på til slutt, men det ble nok helt sikkert mer enn jeg hadde forbrent. 

I dag skal jeg prøve å få til en god løpeøkt + litt styrke igjen. Det blir litt sene kvelder på jobb denne uka, men jeg må bare håpe at jeg rekker å få trent litt. Det blir litt hektisk på jobb sånn rett før man skal ut i ferie. Kostholdet er nøye planlagt for hele dagen. Har med meg både lunsj og middag på jobb, så det skal i hvert fall ikke stå på maten. 

Det er mandag og jeg starter altså uka med fredagens utgangspunkt. Det er jo i og for seg greit det. Bretter opp ermene og går for en mager uke til. Skal nok få til det. Innen fredag så håper jeg at jeg kan snuse litt på 58-tallet igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ødela en del for meg selv da jeg puttet i meg alt det svenskegodtet på søndag :unsure: Magen strutter ut og jeg føler meg ikke helt vel. Å overskride inntaket i forhold til uttaket er jo i grunnen ikke så ille dersom man putter i seg riktig mat, men rent sukker er ikke kroppen så fryktelig glad i. Den eser ut som en hvetebolle med en gang, og det tar flere dager før den henter seg inn igjen. Ja ja, ris til egen bak det der... :( 

Treningen har jeg god kontroll på da i det minste :) Løpetime med påfølgende styrke i går og totalt 75 min med effektiv trening. I dag ble det en kort, men rask 5 km løpetur ute i nydelig sommervær. Det blir treningsfri i morgen, før det braker løs igjen på torsdag. Og vipps så er det jo fredag igjen! Dette går fort mot ferie. Juhuuu :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka ser ut til å bli tro kopi av forrige. Det er nesten slik at jeg kan ta en copy paste ;) Kroppen tviholder foreløpig på grammene denne uka også. Skal ikke dvele så mye ved årsaken og det at dette går svært tregt, for jeg skjønner jo at man ikke raser ned i vekt når man  har holdt på med lavkalori en stund B) Om godtespisingen min på søndag henger igjen fremdeles tviler jeg vel egentlig på. Jeg får altså bare fortsette å henge i stroppen og gjøre mitt for at vektnåla skal peke riktig vei. 

Prøvde en bukse i dag som har ligget i skapet i flere år. Jeg fikk den på, men den satt som et pølseskinn og slettes ikke pent. Jeg tror jeg veide ca 56 kg da den passet fint, så jeg ser jo at jeg har litt å gå på selv om jeg kommer meg ned til 58 kg. Jeg er jo ikke store knøttet når det gjelder høyden, så jeg kan sikkert fint veie 56 kg. Det er bare det at når jeg har vært så tykk, så har liksom 58 kg virket så fint å veie :wub: Det har heller ikke føltes så skrekkelig uoppnåelig. Jeg får tygge litt på den og se hva jeg gjør etter ferien. Foreløpig så er vektvinduet mitt 58-60 kg. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig spent på veiedagen min i morgen. Til dels spent fordi jeg spiste lunsj på jobben fra kantina i dag, som jeg ikke aner det kalorimessige innholdet av, og til dels fordi jeg så gjerne vil se et snev av 58-tall. Jeg blir skikkelig lei meg dersom jeg ikke har nådd målet for uka. Det er ganske lite mat jeg spiser for tiden, og det er ganske tøft til tider. Ikke at det er tøft fordi jeg er sulten, for sulten er jeg ikke, men mer at jeg knapt kan ta et knekkebrød ekstra uten at det velter hele kaloriplanen. Jeg kunne selvfølgelig ha skippet den lunsjen i dag og heller knasket salat som jeg pleier, men lunsjen i dag var planlagt for lenge siden. 

Det har vært mange avslutninger i det siste, men jeg har ikke rørt en eneste kakebit på noen av dem. Ganske fornøyd med det i hvert fall :) Vekta går garantert ikke opp, men det er ikke sikkert at den går så mye ned heller. Morgendagen gir meg svaret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagen er her og jeg har svaret på hvordan uka har gått. Ned 0,4 kg siden forrige fredag og det er akkurat innenfor hva jeg hadde satt som mål. 59 kg blank i dag. Bittelitt skuffet over at jeg ikke så 58-tallet, men nå er det vel store muligheter til at jeg kan se det til uka. Fettprosenten er nå på 29,2 og muskelmassen på 66,5%. Det sier nok ikke andre så mye, men for meg så er det svært nyttig informasjon. Muskelmassen har økt og fettprosenten er på vei ned :) Det er jo en svært sunn utvikling vil jeg si. 

Jeg ser at jeg ikke klarer å nå målet om 58 kg innen jeg drar på ferie neste fredag, men at jeg skal se 58-tallet i løpet av uken er jeg optimistisk til. Jeg har ligget og vaket rundt 59 blank nå de siste dagene, så det kan hende at det slipper opp bittelitt til innen jeg drar. Ikke at noen ørsmå gram har så mye å si sånn egentlig, men det går mer på motivasjonen til å holde seg slik mens jeg er på ferie. Tenk om jeg kunne komme hjem fra ferie og veie det samme som nå? Det hadde vært noe, det B) Har ikke tenkt å telle så mye som en eneste kalori på ferien, men jeg har planer om å løpe på stranden om morgenene og trene litt styrke av og til. Så er det jo også greit å være bevisst på hva og hvor mye man putter i gapet. Det hjelper meg i hvert fall noe på veien til å holde vekta vet jeg. 

Først er det helg. Jeg har ingen konkrete planer om hvordan jeg skal løse den, men må prøve å holde meg unna de verste kaloribombene nå som jeg er så nære målet. Litt fornuft er det jo lov å ha :lol: Så kan jeg jo ha litt i bakhodet at jeg kanskje ser 58-tallet i morgen tidlig? Det er det nemlig store muligheter for :) Om det så er 58,9 så vil jeg smile stooooort :D Bare å se det tallet har en magisk virkning på meg :P Rare greier det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe snev av 58-tallet i helgen. Jeg har ikke helt klart å ligge så lavt i inntak som jeg hadde tenkt. Egentlig ikke noe særlig godtespising, men bittelitt snacks og litt ekstra til middag har det blitt. Faktisk ikke noe voldsomme utskeielser, men antakelig nok til at vekta ikke vil krype ned. Syns faktisk at jeg merket antydning til litt ekstra mage nå i helgen også. Håper virkelig at det bare er noe som forsvinner raskt igjen. 

Ellers så har helgen bestått av mye trening. Løp 10 km på lørdag og 6-7 km i dag. Har også fått trent en god del styrke, så jeg er ganske mør og fin i kveld kjenner jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det ble litt hektisk her før jeg dro på ferie, så derfor ingen aktivitet fra meg. Har nå kommet tilbake fra badeferie og all inklusive. Ca to kg opp på to uker, og det hadde jeg jo nesten regnet med også. Var ganske flink den første uka, men uke to ble det altfor mye godsaker. Det ble noe trening, men ikke på langt nær så mye som jeg hadde tenkt. Jeg var mye flinkere på alt dette på tilsvarende ferie i fjor, så jeg vet jo at jeg kan hvis jeg vil. Dagens vekt viste 60,7 kg. Ikke et skrekkelig tall, men jeg trives ikke. Den første uka på ferien hadde jeg på meg de smaleste kjolene mine, og magen var tilnærmet flat. Nå buler den ut igjen :wacko: Det må jeg gjøre noe med.

Jeg lurer på om jeg skal starte registrering igjen fra i morgen. Tipper jeg legger meg på 1300 kcal som tidligere. Så da kommer jeg meg nok raskt ned slik at jeg kan se 59-tallet igjen tenker jeg :) Det har jo vært helt skjønt med ferie og uten å tenke særlig på vekta, men jeg må hente meg raskt inn igjen slik at jeg ikke øker ytterligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferien er over for min del, så nå tar jeg fatt på jobben med å komme meg ned til vektvinduet mitt igjen. Har økt ytterligere i vekt den siste uka pga et totalt manglende vett :blink: Har hatt et svært dårlig kosthold i helgen og det vistes på vekta i dag. Opp til 61,6 kg :wacko: Jeg håper virkelig at det er mye vann og ikke bare fett som har kommet på. Det blir liksom litt lettere å holde fokus dersom de første grammene kan rase av like fort som de kommer på :wub: 

Har bestemt meg for å ligge på 1300 kcal fra i dag, og ikke noe jeg trenger å vurdere. Har startet med registrering. Jeg trives ikke slik jeg er nå. Det kan nok være at jeg øker gradvis etter hvert, men det er først når jeg ser at det slipper. Jeg har veldig friskt i minne da jeg dro på ferie for tre uker siden. Jeg smilte fra øre til øre da jeg svinset rundt i alle sommerklærne mine. De satt jo så fint! At 2,6 kg skal ha så mye å si? Det høres jo så lite ut, men det tar meg nok minst tre uker å få det av selv med et lavt inntak. Jeg er i hvert fall full av pepp og har motivasjonen på plass :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, en hel kg lettere i dag :rolleyes: Det stemmer jo litt bedre med vekta for en ukes tid siden, men jeg er sannelig ikke sikker på hvorfor det ble slik. Mye vann sikkert. Uansett, dette er altfor mye, så jeg holder meg til planen :) 

I dag skal vi ut og nyte det herlige sommerværet. Har også fått bestilt oss en ny badeferie, så nå må jeg klare å holde fokus på inntaket B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feriemodusen kom visst tilbake her og det ble inntak av altfor mye atter en gang. Vekta har nå blitt så høy at jeg sannelig ikke vet om jeg hører hjemme i denne tråden mer på en stund. Vekta i dag viste sørgelige 62,7 kg :wacko: Magen står som en tromme og rett ut, og det gnisser mellom lårene når jeg går. Dette kan IKKE bare være vann altså! Det er jo nesten fire kg mer enn da jeg dro på ferie for en måned siden :( Jeg er bare så lei meg, men nesten mer sint faktisk. Tenk å være så forbasket idiot som lar dette skje :angry: 

Om jeg blir værende i denne tråden eller ikke vil vise seg på fredag. Da tar jeg en ny runde på vekta for å sjekke hvor mye over vektvinduet mitt jeg faktisk er. Dagens vekt er kanskje ikke helt reell, men om jeg gir det noen dager så vil nok sannheten vise seg :) Håper på litt ned om noen dager. 

Å holde vekta er noe av det vanskeligste jeg kan tenke meg. I hvert fall i ferier hvor alt bare sklir totalt ut på alle fronter. Jeg er nå tilbake på jobb for fullt og har kommet meg tilbake til helt normale rutiner igjen med spising. Ikke helt tilbake der jeg var med trening, for nå har alle instruktørene på senteret ferie. Jeg klarer selvfølgelig å trene uten instruktør altså, men det er så mye mer givende når vi er en hel gjeng sammen. En fast gjeng som jeg kjenner godt. Trives best med det. Skal uansett ta meg en treningsøkt i dag slik at muskelmassen ikke forsvinner totalt. Er veldig lei  meg pga vektøkning, men er uansett ved godt mot :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen er mør og fin i dag :lol: Fikk til en skikkelig bra treningsøkt i går, som gjorde godt for både kropp og sjel. Det kjennes i dag på alle måter. Merker godt at jeg ikke hadde tatt i noe særlig i ferien, men også at humøret og motivasjonen har steget betraktelig. Trening er skikkelig undervurdert! Det burde kommet på resept, spør du meg. 

Vekta viste et litt mer oppløftende tall i dag enn i går. Mulig den var falskt høy i går, men det vil som sagt vise seg på fredag når jeg skal ha veiedag "på ordentlig". I går havnet jeg på 1000 kcal. Det var et bevisst valg, fordi jeg dagen før hadde proppet i meg både det ene og det andre. At det er svært lite mat er det ingen tvil om, men en bitteliten kickstart måtte jeg rett og slett bare ha for å komme skikkelig i gang. Jeg hadde masse å gå på fra før, så det var ingen fare :P I dag kan det hende at jeg øker til 1300 igjen. Får se hvordan det havner ut når jeg registrerer inn det jeg har planlagt for dagen og om hvor aktiv jeg skal være etter jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte 1000 kcal i går også siden jeg stort sett bare tuslet rundt hjemme etter arbeidstid. Hadde først sittet en hel dag på jobb, og da jeg kom hjem så ble det ikke til at jeg var særlig aktiv da heller. Da trenger jo ikke kroppen så skrekkelig mye påfyll akkurat. 

I dag tenker jeg at jeg tar meg en lang løpetur, men vet ikke helt om det blir mølle eller ute ennå. Har liksom ingen fine områder her hjemme som jeg kan løpe langt på mykt underlag. Møllene på senteret er slike dyre og gode som koster ekstra å bruke, men det har jeg allerede abonnement på og ferdig betalt. De er faktisk helt nydelig å løpe på. Nesten som å løpe på kort gress, men klart så kan det ikke sammenliknes med å løpe ute i deilig vær. Vi har noen fine turstier ute som jeg kan bruke, men de er ikke mer enn på ca 7 km om jeg tar runden. Har jo av og til løpt litt frem og tilbake, så det er jo en mulighet selv om det ikke er mest givende. Dersom jeg skal i skogen, så er det så veldig mye oppover og veldig lite flatt. Da blir pulsen skrekkelig høy, noe som ikke er helt optimalt nå med det treningsopplegget jeg har fått av instruktøren min. Ja ja, dette er jo bare småplukk, så jeg finner nok ut av det i løpet av ettermiddagen :) 

Siden jeg skal være litt mer aktiv i dag og vekta peker i riktig retning, så legger jeg meg på 1300 kcal i dag. Bytter i grunnen bare ut knekkebrødene med litt havregrøt med melk + litt frukt, og vipps så er det 300 flere kalorier med en gang. Det metter helt klart mye mer også. Har vært litt sulten de siste to dagene med så lavt inntak, men det er jo ris til egen bak å proppe i seg alt man har lyst på. Det er jo ikke de to ukene som jeg var på badeferie som ødela, men de påfølgende to ukene etterpå :wacko:  Da ble det rett og slett for mye av absolutt alt. 

Ut fra hva jeg så på vekta i dag tidlig så kan det være at jeg tillater meg å være i den tråden her. Er fremdeles over vinduet mitt altså, men ikke så ille som det var på mandag. Tar en sjekk igjen i morgen tidlig, så får vi se B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye frem og tilbake så ble det løpetur ute her hjemme i går. Det er så lettvint når man bare kan ta på seg joggeskoene og løpe rett ut i stedet for å måtte ta bilen dit man skal for å løpe. Så da ble det "bare" 7 km i stedet for den langturen som jeg egentlig hadde tenkt på. Nydelig var det uansett i deilig temperatur med både sol og litt avkjølende vind. Jeg angrer aldri på en treningsøkt! Det er i hvert fall helt sikkert :) 

Så ble det et ganske gledelig syn på vekta i dag - i hvert fall i forhold til hva den var på  mandag. Ned 1,6 kg. Er jo klar over at det for det meste er vann, men da blir veien til vektvinduet mitt ikke så tung å gå. Når vekta nå viser 61,5 kg i dag, så tenker jeg at det er helt ok å være i denne tråden. Jeg er da 1,5 kg unna den øvre delen av vinduet mitt. Fettprosenten min er fremdeles for høy, så jeg har en jobb å gjøre der også. Mer styrke og lavere vekt må til. Blir nok bra nå som alle er tilbake fra ferie og en normal hverdag starter igjen. 

Siden jeg vinglet så fælt i går om hvor og når jeg skulle løpe, så ble kveldsmaten etter treningen mye senere enn den pleier. Jeg hadde jo tenkt å legge meg på 1300 kcal fordi jeg skulle være mer aktiv, men slik ble det ikke. Da jeg kom hjem fra løpeturen så ble det så sent at jeg ikke orket å spise en hel haug bare for å spise. Endte opp totalt på 1100 kcal i går, så noe mindre enn planlagt. Det gjør ingenting, for jeg har fremdeles masse å ta av :P  Hva inntaket havner på i dag er usikkert. Har ingen konkrete planer om trening, så jeg kan faktisk holde meg ganske lavt i dag også. Får se hva jeg gjør og hva kroppen vil. Sunt og godt sammensatt skal det bli uansett. Det ser jeg jo også på scoren som jeg får av GR når jeg fører inn alt. 

Nå skal jeg nyte det fine sommerværet! God helg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen planer om trening da jeg skrev innlegget i går, men trening ble det gitt ;) Det ble faktisk hele 10 km løpetur i skogen. Det var til tider veldig tungt, men jeg smilte fra øre til øre da jeg var ferdig og kom frem til bilen igjen :) Det som var litt dumt, var at jeg hadde spist litt lite i forkant. Så da gikk jeg litt tom helt på slutten. Jeg fikk jo fylt på litt da jeg kom hjem selvfølgelig, men det er nok lurt å ha spist litt mer i forkant når man skal trene litt hardere enn man pleier. 

I dag har det blitt en litt roligere dag. Bare en liten gåtur med hunden og litt hagearbeid. Må jo ha noen slike dager også :) Har nok spist litt mer enn planlagt, men det har da vært snakk om litt mandler, proteinbar og sukkerfri is. Isen og proteinbaren kunne jeg sikkert latt være, men det var liksom mitt lørdagsgodt. I morgen strammer jeg inn igjen. Jeg ser jo på vekta allerede etter denne ukas innstramminger at det funker svært godt med lavkalori. Det kan umulig være bare vann som har sluppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagsturen i dag ble 10 km løpetur med hunden. Spente på meg joggeskoene og løp i vei :) Det var faktisk mannen min som ga meg idéen om den ruta. Jeg må jo være svært forsiktig med å løpe på hardt underlag, men bittelitt tåler nok knærne mine. Det var snakk om bare noen hundre meter på asfalt. Resten ble på gress og grus. Det var i grunnen bare en forlengelse av den ruta som jeg vanligvis løper. Nok en gang så kom jeg hjem med et stort glis :D Løp "bare" på 70% av makspuls i dag, både fordi jeg hadde med meg hunden og fordi kroppen trengte en restitusjonsøkt. I morgen blir det nok garantert hardkjør igjen, for da går gruppetimene som normalt igjen på senteret. Gleder meg som et barn til det!

Kaloribudsjettet går det bra med i dag, og jeg holder meg til planen på 1300. Skulle så gjerne ha dykket ned i godteskåla, men det får jeg vente litt med til jeg kommer meg litt lengre ned på vektskalaen. Sånn er det jo noen ganger, at søtsuget kommer og går litt underveis. I dag er en slik dag. Blir sikkert bedre i morgen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag i august allerede :rolleyes: Sommeren går jo så altfor fort! Det er forhåpentligvis mye igjen av den ennå, men merker godt at kveldene blir mørkere og det er fuktig i gresset til langt ut på dagen. Det er straks bare en måned igjen til jeg drar på min neste badeferie, så jeg får jo forlenget sommeren sånn sett B) Det er jo det som er meningen også. 

Det som er gledelig å se, er jo at vekta er betydelig lavere i dag enn det den var forrige mandag. Jeg var jo veldig lei meg da jeg så at den hadde krøpet så mye oppover. I dag, en uke etterpå, så føles det mye bedre selv om den fremdeles er for høy. Det har vært en ganske tøff uke med knallhard jobbing, men det har absolutt hatt noe for seg. Litt bollete og deigete i kroppen er jeg fremdeles ser jeg, men definitivt på god vei for å gjøre noe med det. Skal ha tilbake bikinikroppen min til jeg skal til syden igjen i september :) Litt jojo blir det jo når man skal holde vekten. 

Jeg fortsetter på ca 1300 kcal litt til, og i hvert fall  i dag. Har allerede skrevet ned alt av planlagt inntak for hele dagen. Så får jeg heller ta en dag om gangen etter det. Det er i hvert fall viktig for meg at jeg ikke går så lei at jeg bare stapper innpå! Foreløpig er motivasjonen på plass som den skal. Minst to kg til skal bort innen jeg reiser på ferie. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på vekta at den stadig kryper nedover igjen til der den skal være. Det er jo deilig å se at kombinasjonen av lavkalori og trening hjelper. Som vanlig er jeg jo svært utålmodig, og vil at vekta skal være tilbake på 59 kg NÅ med en gang :P Ingen av sommerkjolene mine sitter helt slik som de gjorde da jeg var på ferie, for magen står fremdeles rett ut :blink: Det er så vanvittig kjedelig at det meste av vekta skal sette seg der på meg, for da blir det så veldig synlig med en gang. Akk om jeg heller kunne få litt større bakpart i stedet :)  Ha ha, her må det rett og slett bare jobbes. Ingen vei utenom hvis jeg vil se annerledes ut og føle meg ekstra vel. 

Så da fortsetter jeg med planen min med lavkalori og trening som tidligere. Det ble ikke mer enn ca 1100 kcal i går, men jeg trente heller ikke noe som helst og satt mest i ro hele dagen både på jobb og hjemme. I dag har jeg planer om å ta en langkjøring på 10 km igjen i svært rolig tempo, men ser ut til at jeg må ta det på mølle pga tidvis styrtregn ute. Skal uansett sørge for å ha nok mat i kroppen slik at jeg ikke går tom underveis. Er så kjipt å få ødelagt en ellers god treningsøkt pga dårlig inntak i forveien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rolig og fin 10 km på mølla i går. Hadde vel et snitt på ca 8 km/t eller noe, så det er jo kanskje mer jogging enn løping selv om det til tider ikke føltes sånn :rolleyes: Altså, det var ikke noe utmattende eller noe, men jeg vet ikke om jeg hadde orket å løpe særlig fortere akkurat i går. I hvert fall ikke så langt. Tror det kan være fordi jeg har ligget i et ganske høyt kaloriunderskudd den siste tiden. Mulig kroppen er litt på lavenergi av den grunn. Havnet på 1400 i går, og det var jo også planlagt å øke litt siden jeg visste at jeg skulle løpe/jogge langt. Brukte det meste av kaloribudsjettet før jeg dro på trening slik at jeg skulle ha en del å gå på. Samtidig så hadde jeg litt havregrøt å spise da jeg var ferdig. Det fungerte jo det når jeg tok det med ro.

I dag blir det nok verre. Skal på den planlagte harde timen på 90 min med instruktør. Først løping og deretter styrke. Og der LØPER vi :lol: Ikke noe jogging og subbing der. Sist så hadde vi en ganske utmattende bakkeintervall. Tipper at det ikke blir noe særlig lettere i dag. Skal øke inntaket ytterligere i dag, for hvis ikke så har akkurat den treningen der null effekt. Er ikke snakk om å spise seg til vektøkning altså, men 1500-1600 kcal blir det nok. 

Jeg ser på vekta i dag at jeg allerede har gått ned en del siden forrige fredag. Da skal det nok mye til at det øker betraktelig innen veiedagen min i morgen. Har ligget ganske stabilt de siste tre dagene.  Det blir jo uansett fint å få det loggført for min egen del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg visst glemt å lagre innlegget mitt fra fredag ser jeg. Vekta var i hvert fall 60,6 kg på fredag morgen. I dag er den mer :(  Jeg tok et litt lite lurt valg på fredag, og det var at jeg skulle ha en såkalt cheat day. Jeg hadde spist lavkalori hele dagen, men det var altså på kvelden at jeg kom på "det lure". Skulle liksom belønne meg selv for at jeg hadde levd på så lite mat den siste tiden :wacko: Så da gikk jeg på butikken og kjøpte meg en stor pose med smågodt + litt annet salt snacks. Hadde jeg bare spist i normale mengder og bare på fredag, så hadde det nok gått etter planen. Det gjorde det altså slettes ikke. Jeg hadde jo selvfølgelig igjen mer av snopet fra fredag, så da proppet jeg like gjerne i meg resten + litt til både på lørdag og i går :blink: I går var antakelig den verste dagen, for da jeg hadde gått tom for snop, så snoket jeg i alle skuffer og skap slik at det gikk ned både fettrike ostesmørbrød, proteinbarer, mandler og valnøtter, rosiner og haugevis med ispinner. I tillegg var jeg sur og grinete på alt og alle. Hormonene går helt bananas her! Antakeligvis overgangsalder, men like forbasket slitsomt uansett hva det nå enn er. 

I dag innhentet fornuften meg, og jeg forsøker å reflektere over hva som skjedde. Fredagen kan jeg stå inne for. Det var et bevisst valg jeg tok. Kroppen var litt sliten etter mye trening og lite mat, så jeg tenkte at én dag uten kaloritelling neppe ødela mer for meg enn akkurat der og da. Så feil kan man ta. Saken var at jeg dro med meg den tankegangen resten av helgen, og mulig jeg ga totalt blaffen :unsure: En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg kan ikke ha slike godteposer liggende. Jeg får kjøpe inn kun det jeg skal ha til helgekosen den ene dagen. Det har jo gjerne vært 5 sjokolademus det, og kanskje en proteinbar med sjokolade/karamell :D 

Dagen i dag har vært bedre med tanke på inntaket, og jeg har ikke snoket noe som helst. Det stod ikke på lysten for å si det slik. Jeg var på nippet til å snoke litt i fryseren etter is i dag også, men tok meg i det. Skal klare resten av dagen også, for magen står enda mer rett ut enn noen gang og føles helt sprengferdig. Det er slettes ikke noe godt i hele tatt. Tar meg en tur på trening sammen med resten av gjengen i ettermiddag. Det pleier å hjelpe på det meste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...