Gå til innhold

Ned opptil 10kg!!!! Heng dere på!!!:-)


Gjest Tistelen

Anbefalte innlegg

Gjest Christophine

OPP denne gangen, og det er min egen skyld... Jeg har vært helt i ro de fire siste dagene og inntok pizza på onsdag, kaffe med melk og sukker på fredag og kake på lørdag, og tilsammen fire kopper te med sukker... Ellers ingen "feil" matvarer, men uregelmessig spising, og feil mengde og sammensetning. Ingen overraskelse altså. Eller jo, litt overraskelse at det ble så mye som 800 gram opp. Men det er sånn vi er skapt, vi er programmert til å samle fett... Det hjelper ikke med 4 treninger den ene uka når jeg ikke beveger meg overhodet den neste!

 

Dermed noterer jeg 61,0 denne uka.

 

Nå er det rett på trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 284
  • Created
  • Siste svar

Har også hatt en uregelmessig livsførsel i det siste, slik at det ikke har blitt noen videre nedgang på meg. Vet med meg selv at jeg kunne gjort noen lurere valg i matveien av og til, men blir litt fanget av situasjonen...

Ser det butter litt i mot for deg denne uka Christophine, men det måtte nesten komme før eller siden - du er jo et menneske som oss andre tross alt... :-) Dette kommer du fort over når du kommer inn i rytmen med trim og mat igjen - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Tjoho! JEG SÅ 5-TALLET FØRST PÅ VEKTA I DAG! Displayet vippet mellom 60,0 og 59,9 - men den ble stående på 60 blank så det er det jeg registrerer. En kilo ned på fem dager? Hm, det må være tilfeldig. For det kan vel ikke ha noe med at jeg har ligget unna nøtter og tørka frukt disse dagene, og mosjonert hver dag? På søndag sto jeg på rulleskøyter (det gikk bedre nå enn forrige gang som sikkert er to måneder siden) og i går var jeg på yoga, "stram opp" og "kom i gang". Jeg gikk selvfølgelig fram og tilbake til treningslokalet, ca 30-40 minutter hver vei.

 

Hvis jeg høres utålelig ut nå, så skjønner jeg det! Jeg er bare så innmari fornøyd med meg selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho! JEG SÅ 5-TALLET FØRST PÅ VEKTA I DAG! Displayet vippet mellom 60' date='0 og 59,9 - men den ble stående på 60 blank så det er det jeg registrerer. En kilo ned på fem dager? Hm, det må være tilfeldig. For det kan vel ikke ha noe med at jeg har ligget unna nøtter og tørka frukt disse dagene, og mosjonert hver dag? På søndag sto jeg på rulleskøyter (det gikk bedre nå enn forrige gang som sikkert er to måneder siden) og i går var jeg på yoga, "stram opp" og "kom i gang". Jeg gikk selvfølgelig fram og tilbake til treningslokalet, ca 30-40 minutter hver vei.

 

Hvis jeg høres utålelig ut nå, så skjønner jeg det! Jeg er bare så innmari fornøyd med meg selv!![/quote']

 

Du har absolutt lov til å være fornøyd med deg selv - grattis!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Nå er jeg temmelig fornøyd! BMI på under 23 (22,99)! Startet på over 29 (29,01). Ned over 15 kilo, godt å få av! Her er hele regla:

 

19/04: 75,2

25/04: 74,4

02/05: 73,5

09/05: 72,2

16/05: 71,3

23/05: 71,1

30/05: 70,3

06/06: 69,3

13/06: 68,9

20/06: 68,3

27/06: 67,3

04/07: 65,6

11/07: 65,6

18/07: 64,7

25/07: 63,5

01/08: 62,9

08/08: 61,7

15/08: 61,5

22/08: 60,9

29/08: 60,7

05/09: 60,2

14/09: 61,0

19/09: 60,0

26/09: 59,6

 

Jeg skal stabilisere nå, jeg kan gå ned bittelitt, men ikke noe opp! Jeg får holde meg på femtitallet. Tenk noen-og-femti! Der har jeg ikke vært siden 1994? 1989?

 

Dette hadde jeg ikke klart uten dere her i Vektklubben, særlig dere på denne gruppa. Tuuuuusen takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig kommet under 85-kg tallet - det er fryktelig lenge siden sist!! Hver gang jeg har slanket meg tidligere har det stoppet opp på 85- og-noe, før jeg har surra det til og vekta har økt igjen.

MEN IKKE DENNE GANGEN!! Nådde 84,9 i dag, og jeg skal videre ned.

 

Hipp hurra :)

 

Det er visst bare meg og deg igjen her inne Christophine... håper du fortsatt ser det nye magiske tallet ditt fra forrige uke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Nå skrev vi akkurat samtidig! Det ble magiske tall for oss begge! Og vi går absolutt ikke opp igjen, eller hva?

Jeg var i bursdag og spiste kake på lørdag, og i går kjøpte jeg meg en pakke med vannvittige store feite sjokoladecookies som jeg trøkka i meg to av... De smakte godt, men jeg ble fryktelig stinn, hadde ihvertfall klart meg med én. Ikke bra... Kommer jeg til å lære? Men det hjalp godt at jeg var i aktivitet hver dag siste uke, det må jeg jo bare fortsette med, kroppen min krever det! Svømming i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tenkte jeg like godt kunne starte min egen tråd!

Jeg er 28 år og skal ned til 65 kg' date=' pr i dag veier jeg 74!

 

Har en datter på 11mnd, fødselkiloene henger fast!!

 

Bli med så kan vi motivere hverandre daglig:-)

 

Alle som vil kan henge seg på!!![/quote']

 

 

- Jeg har 2 barn, yngste på 1 år, og har egentlig vært litt flink fra mars til juni, men gikk opp nesten 5 kg i sommer. Skulle gjerne gått ned 9 kg til jul. Veier 79, men vil ned til 70.

 

Prøver å spise lite og ofte hver dag i uka, men koser meg litt mer i helgene... Viljestyrken er ikke alltid der, men vil jo egentlig så gjerne!!!

Stå på!!!

 

 

 

- OG DA OPPDAGET JEG PLUTSELIG AT GRY SITT INNLEGG VAR NOEN MÅNEDER GAMMELT :)

 

Men 10 kg ned til jul er fortsatt mitt mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er for sent, så vil jeg også være med?!

Jeg har noen 4 år gamle fødselskilo som skal av, nermere bestemt 14 tilsammen..sater på 5+5+4,hjelp.. Har allerede slanket meg et par måneder, de første kg bare rant av, men nå står det helt bom stille. Jeg meldte meg inn her denne uken, og det er veldig hyggelig å se at det er mange som jobber med samme sak, her på sidene. Jeg er 168 høy og veier nå 70kg, jeg håper i allefall å klare 5 kg ned til jul. Har hatt et enormt søtbehov hele uken...egentlig er jeg ikke en søtmons men mer en lat matmons..Håper det er plass til 70 ekstra kg menneske i klubben deres!!! Koselig å lese innleggene deres i allefall!! Stå på på folkens!!!

 

OliviaSmult

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho! JEG SÅ 5-TALLET FØRST PÅ VEKTA I DAG! Displayet vippet mellom 60' date='0 og 59,9 - men den ble stående på 60 blank så det er det jeg registrerer. En kilo ned på fem dager? Hm, det må være tilfeldig. For det kan vel ikke ha noe med at jeg har ligget unna nøtter og tørka frukt disse dagene, og mosjonert hver dag? På søndag sto jeg på rulleskøyter (det gikk bedre nå enn forrige gang som sikkert er to måneder siden) og i går var jeg på yoga, "stram opp" og "kom i gang". Jeg gikk selvfølgelig fram og tilbake til treningslokalet, ca 30-40 minutter hver vei.

 

Hvis jeg høres utålelig ut nå, så skjønner jeg det! Jeg er bare så innmari fornøyd med meg selv!![/quote']

 

GRATULERER!!!!!!

 

Dette var utrolig motiverende å lese!!! ThanX you made my day!!! :)

Jeg tror jeg går og tar en spinning i morgen tidlig!

 

Stå på!

 

OliviaSmult

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19/09: 60' date='0

26/09: 59,6

 

Jeg skal stabilisere nå, jeg kan gå ned bittelitt, men ikke noe opp! Jeg får holde meg på femtitallet. Tenk noen-og-femti! Der har jeg ikke vært siden 1994? 1989?

 

Dette hadde jeg ikke klart uten dere her i Vektklubben, særlig dere på denne gruppa. Tuuuuusen takk!!![/quote']

 

 

Hei igjen Christophine, jammen skrev vi inn helt samtidig!

Det er så hyggelig å se at du har nådd målet ditt og enda mere... :-)

Nå har det vært så travelt på jobb at jeg har ikke vært inne på sidene så mye som normalt. Men, tenkte jeg skulle prøve en kjeledress i mindre størrelse og det gikk faktisk bra. Nå er oppbrettkanten på buksa redusert fra 30 til 10 cm, he he :)

 

Kez og OliviaSmult, velkommen skal dere være i tråden, kjekt med litt flere innom her. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine
GRATULERER!!!!!!

 

Dette var utrolig motiverende å lese!!! ThanX you made my day!!! :)

Jeg tror jeg går og tar en spinning i morgen tidlig!

 

Stå på!

 

OliviaSmult

 

Takk for det, Olivia! Tenk at jeg kan bidra med motivasjon for noen... Det er da bare lekkert!

I dag har jeg bare gått turer, men i morgen er det litt styrketrening og gymping i tillegg, gleder meg til det! Skjønner ikke hvordan jeg klarte meg uten fysisk aktivitet tidlegere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heizann.henger meg på her jeg.tenker å gå ned ca 10 kg jeg også,gifter meg juni 2007 så hadde vært fint å fått av litt.har en datter på snart 3 år og en sønn på snart 4 mndr.så kiloene henger igjen etter fødselen ja,magen og alt disser liksom.ikke pent.er 1,72 høy og veier 73 kg.noen som har noe tips ang trening og hva man bør spise og hvor ofte? liker så altfor godt snop,ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

05/09: 60,2

14/09: 61,0

19/09: 60,0

26/09: 59,6

03/10: 60,1

 

Nå veier jeg meg med en tykkere bukse, men den er jo ikke en halv kilo tyngre enn den faste "veiebuksa"... Så grunnen til oppgangen er: sjokoladecookies (tilsammen 200 gram fordelt på mandag og onsdag), en belvita tirsdag, Gomorgenyoghurt på søndag, 50 g halva i går, og ikke mosjon i det hele tatt på onsdag. I tillegg har jeg fått smaken på ostesmørbrød stekt i panne med smør... Grrr... jeg vet jo at jeg må spise MINDRE og magrere for å holde vekta nå som jeg er MINDRE (og magrere)! Ikke får jeg noe mer muskler av kaker og snop og smør heller...

 

Sliter litt med en syk ide om at jeg kan spise en sjokoladekjeks pr dag, at det skulle være et billig næringsmiddel... men siden jeg er ei lita jente som ikke har tungt kroppsarbeid er det jo tvert imot om å gjøre å finne mat som metter godt uten masse kalorier - og jeg trenger mye vitaminer, mineraler, proteiner og fiber! Jeg vet så godt hva jeg skal spise som jeg har godt av! Og skulle en pakke med 30 kjeks finne veien hit, varer den ikke en måned!

 

Hjertesukk: Virker som om størstedelen av Norges befolkning er undervektige polfarere med dårlig appetitt. Utvalget i våre dagligvarebutikker, kiosker og restauranter tyder da på det?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei,

 

meldte meg inn her i går, og tenkte kanskje denna tråden funka for meg. Skal og ned omlag ti kilo meir eller mindre, spørst litt ka eg veier per i dag, det har eg ingen måte å finna ut, men regner med at det ligg litt rundt 80 kg. Eg er 1,75 så det e jo ikkje verdas undergang men sant vel...

Har gått på eit liknande kurs i utlandet for to år+ sidan, raste ner 12 kilo, men raste opp att så snart eg kom heim til sommaren og måtte ete det eg fekk servert. Prøver att, med meir fokus på trening og porsjonskontroll.

 

Mitt fyrste mål er å få på meg ei bukse som er nett nett nett litt for liten.

 

Er det andre her som slanker seg utan vektskål? Eg har litt vonde tankar om kilomåling, og lurer på kva andre tenkjer om det. BMI er jo ein veldig skjematisk og generell ting som ikkje stemmer på mennesker som er veldig spedbygde eller vice versa.

 

jepp. ønske meg sjøl og dåkke andre lykke te!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nepa og galskap,

Velkommen skal dere være.

 

Christophine,

Jeg synes du har greid deg bra selv om det svinger med 0,4 kg opp igjen. :-)

På den tiden jeg gikk på ordinære GR kurs og skulle over på hold-vekten kurs ble vi anbefalt å legge inn et slingringsmonn på 2 kg på idealvekten vår.

Det vil jo alltid være vektvariasjoner over uker og årstider, og det blir på en måte mer "oppnåelig" å stabilisere vekten hvis man har tillatt seg et slikt område å holde seg innenfor.

 

Hvis du er fornøyd med å være 60 kg (og det har du all grunn til å være!!!), kan trivselsområdet ditt være fra 59-61 kg. Dersom du helst vil være under 60, må du kanskje ned i 58 kg først før det vil være oppnåelig å stabilisere seg på 58-60.

You see?

 

Selv har jeg gått ned 0,2 kg denne uken, nå totalt 7,4 kg og nesten 10 cm i midjen (særlig fornøyd med - 4,5 cm rundt lår!) :)

 

Stå på videre alle sammen..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Hei lenapena, enig, 60,1 er jo ikke noe stygt tall... Skal det være slingringsmonn må det være både opp og ned, så hvis jeg skal ligge under 60, og ha slingringsmonn på 2 kg, må tallene kretse rundt 57-58-59!

 

Har litt problemer med å beregne hva jeg kan "unne" meg, er påvirket av reklame og matlukter... men Kari ga meg noen tankevekkere i det omvendte nettmøtet: Jeg er i en sårbar situasjon nå, kroppen ønsker å samle fett igjen. Jeg trenger å være på riktig vekt over lang tid før kroppen "lærer" at det er riktig og bra. Og jeg vet at jeg ikke kan spise kaker hver dag og samtidig holde vekta. (Det verste er egentlig ikke de ekstra kaloriene, men at jeg blir så slapp at jeg ikke gidder å trene!) Hvis jeg ikke tenker "nedover", så vil jeg miste motivasjonen. Men det er ikke mye jeg skal ned, og tar jeg det sakte, blir det omtrent som bare stabilisering, tenker jeg. Så strategien framover blir å prøve å komme ned på forrige ukes vekt nå til tirsdag, deretter en ørliten nedgang fra uke til uke fram til jul. Bare 260 gram i gjennomsnitt gir 57 blank den 19. desember.

 

Flott med deg også - særlig imponert over midjemålet! Jeg har kulemagen ennå jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Ikke noe rart at jeg snubler på startstreken når jeg forveksler mål med strategier... Dyttet i meg en halv sjokoladerullekake (660 kcal!) på lørdag, det er ihvertfall dobbelt så mye som jeg burde ha spist. For mye nøtter. Toast på søndag (to doble skiver stekt i smør). Slanker jeg meg fremdeles?

 

Dette gjør meg forvirra:

Jeg trenger mindre mat enn tidligere, fordi jeg er lettere.

Jeg skal saktere ned nå enn før. Kan jeg dermed spise litt mer?

Jeg vil finne fram til et normalt og velfungerende mat/kos-system. Det har jeg aldri hatt før.

 

Tror jeg må venne kroppen til nedgangen før jeg kan kaste meg over godteskåla. Det var jo godtespising som førte meg ut i elendigheten i utgangspunktet...

Nå måtte jeg fram med gramvekta for første gang i år!

 

Forrige innlegg var altså målsetningene. Her er strategien:

1) Nei-mat kun lørdager, og max 350 kcal (ant kcal må kanskje revideres).

2) Max 5 aprikoser og et drammeglass (1/3 dl - 100 kcal) nøtter pr dag.

3) Ikke kjøp oppskåret brød - det blir bare misbrukt til toast!

4) Smaksprøver på supern er greit, men forsyn deg kun en gang av hver ting. ;)

5) All Ja-mat er OK, spis til du blir mett.

6) Mosjon hver dag.

 

Jeg er naturlig nok spent på resultatet i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig men sant: Vekta viste 83.9 kg - jeg hadde forventet å se 84,5 eller deromkring! :)

Er slett ikke vant til å se vekt kurven "stupe" for hos meg har det alltid gått litt ned, så stabilt , så litt til og så stabilt igjen. (7 kg på 5 mnd og så plutselig 2 kg på 3 uker).

 

Får justere forventningene til kommende uke, med mens og erfaringen min så langt ;)

 

Christophine, ser du sliter med stabiliseringen. Vet nesten ikke hvilke gode råd jeg skal gi for du har mange fornuftige tanker rundt dette selv, og vet så vel hva som skal til. Støtter strategien din og ønsker deg lykke til!

 

Er spent på å høre hvordan det går med dere andre som har kommet til i det siste. Dittoditto er du med oss ennå?

 

Munter hilsen fra Lena :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Denne gangen var det 60,2 - opp 100 gram fra forrige uke. Jeg har med litt opp og ned (max 61,0 - min 59,6) ligget ganske stabilt på 60,2 siden 5. september. Jeg lurte på om jeg skulle ta en pause/stabilisere i juni, men så har jeg gjort det nå isteden. Greit nok, selv om det egentlig var mot min vilje. Kanskje trengte jeg det. Vekta er helt grei og kroppen føles OK.

 

Men, jeg har fortsatt to bukser i str 30 tommer som jeg gjerne vil kunne bruke, dvs at de skal være behagelige å gå med. Jeg vet jeg har brukt dem som voksen, altså etter at jeg fylte 19. Det betyr at jeg kan komme dit igjen! Jeg vet ikke hvor lite jeg må veie for å få brukt dem, men jeg kan jo anslå 57 kilo, som jeg allerede har satt som 4. delmål.

 

Jammen bra jeg kontrollerer vekta såpass ofte! Da kan jeg sette inn tiltak før det blir altfor mye å ta igjen. Jeg har satt igang tre tiltak allerede nå på morgenkvisten: Jeg kastet den andre halvparten av sjokoladerullekaka i søpla, der søppelmat hører hjemme. Jeg målte og veide frokosten, den ble på 292 kcal. Dessuten har jeg kjøpt skummet melk, for første gang i mitt liv! Den skal brukes til havregryn.

 

Heretter måler og veier jeg alt jeg inntar, og fører det opp i dagsrapporten. Jeg skal bare spise "diettmaten" min (les: knekkebrød, lettost, laks), jeg ligger unna "vanlig" mat (les: kneippbrød, vanlig gulost, kjøttkaker) fram til jul. Og smaksprøvene får noen andre smake på, jeg gidder ikke! Jeg kjøper altså IKKE kaker og kjeks til lørdagene. Ikke noe utskeiing før julens ribbe med alskens tilbehør... Den tid, den sorg!

 

Jeg ville ha et vanlig og normalt kosthold, men jeg vet jo ikke hva det er! Dette opplegget passer meg bedre, det er forutsigbart og uten rom for "tolkning". Med mer næringsstoffer og vomfyll føler jeg meg bedre også. Jeg vet hva jeg kan spise, når og hvor mye. Dvs, jeg må bruke litt tid på registrering, men det er vanskeligere å "synde" med knekkebrød og mager kesam... Så glem alt jeg har sagt om å kombinere slanking med rullekake! ;) Det lar seg ikke gjøre!

 

Revidert strategi:

1) All sunn mat er OK, spis til du blir mett, men registrer mengdene.

2) Ikke kjøp vanlig brød.

3) Mosjon hver dag. Gjerne litt mer enn før. Men pass på å få nok hvile.

4) Max 5 aprikoser og et drammeglass (1/3 dl - 100 kcal) nøtter pr dag.

5) Ingen "kose"-mat.

6) Ingen smaksprøver på supern.

 

Gratulerer med flott vekttap, Lenapena! Unner deg den følelsen! Har du gjort noe spesielt de siste ukene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:-)

 

Nå er jeg i uke 25 og har kun gått opp 4,5 kg! Jeg er kjempestolt av meg selv for i forrige svangerskap på samme uke hadde jeg gått opp nesten det dobbelte!!!

Denne gangen er det ikke 18kg som skal på for å si det sånn! Håpet mitt er å bli kvitt litt fett fra det forrige svangerskapet også, men er man forsiktig i ammeperioden (noe jeg ikke var første gang, kremt, rødme) så skal det vel være mulig å bli kvitt litt av disse gjenstridige kiloene!

 

Ønsker dere lykke til, ser mange er standhaftige og tøffe her inne:-)

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

05/09 60,2

14/09 61,0

19/09 60,0

26/09 59,6

03/10 60,1

10/10 60,2

17/10 59,2

 

Jeg blir stadig overrasket over denne kroppen. Ned en kilo på en uke nå?! Jeg har registrert matinntaket nøye siste uke og har ligget på 1660 kcal i gjennomsnitt, min 1548, max 2091, ellers rundt 1600. Hadde ikke tenkt å rase nedover nå på slutten, og jeg har vært litt sulten de siste par dagene, så jeg legger meg på 1700 denne uka tenker jeg. Jeg vil gjerne kunne opprettholde aktivitetsnivået, og med for lite mat blir det vanskelig. Det underlige er at jeg har hatt et mye større energibehov enn jeg har vært klar over! 1000 gram ned vil si underskudd på 1000 kcal pr dag. Med 1660 spist vil det si at behovet er på 2660! Forrige uke ble det 16,4 trimpoeng, ikke 10,5 som jeg hadde tatt utgangspunkt i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Christophine, hyggelig å se at det går nedover med deg igjen!

Ikke helt det samme for min del, men det kommer jo ikke som et fullstendig sjokk... :( Opp 1 kg, tilbake til 84,9.

 

Har fortsatt med utsvevende matvaner fra en veldig aktiv periode (der det gikk veldig bra) videre inn i en stillesittende periode. Party på lørdagskvelden, deretter chips & pizza på søndag, og så litt halvhjerta skjerpings etter det...

Mentalt mye opp- og ned på privaten - uvant nesten, har vært bortskjemt med et lyst sinn og kjekke&greie omgivelser. Det har ikke akkurat skjerpet innstillingen. Har sovet 3 netter hjemme på 14 dager, kort sagt litt uorden i systemet her.

 

Nå er det tilbake (nesten helt) til gode rutiner, fortsatt trim så satser jeg på at overskuddet og resultatene kommer tilbake :)

 

Gryvjoha, kjekt å høre fra deg også - du har vært kjempeflink!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

05/09 60,2

14/09 61,0

19/09 60,0

26/09 59,6

03/10 60,1

10/10 60,2

17/10 59,2

24/10 58,9

 

Jeg hadde tenkt å øke matinntaket litt, men sovnet fra kveldsmaten en dag og var vel forsynt en annen. Like greit når jeg hadde litt mindre aktivitet denne uken, men ikke nok til å forklare 700 gram mindre nedgang? Eller? Kanskje mistet jeg en del vann forrige uke? Under- eller overrapportert noe? Brukte formelen for moro skyld, tok utgangspunkt i hverdagsaktivitetsfaktor 1,35 og

vekt 60,2 - 20,4 trimpoeng = behov 2294 - spist 1662 = underskudd 632.

vekt 59,2 - 15,1 trimpoeng = behov 2129 - spist 1645 = underskudd 484.

Jeg skal prøve å ligge mellom 1650 og 1700 hver dag nå.

 

Jobber med å sette sammen en bra kostplan, det er en utfordring å balansere volum med kalorier. Må kombinere kaloritett mat med kalorifattig, sånn at jeg blir passe mett ved hvert måltid og får i meg nok næringsstoffer. Skal ha 5 måltider hver dag, men har dårlig fantasi mht kveldsmaten. Har ikke lyst på reprise av et av de andre måltidene, og det må samtidig ikke være for mye eller usunt. Spiser nok frukt ellers i løpet av dagen, og er det bra å spise nøtter hver dag?

 

Kostplan 1700 kalorier pr dag:

 

ca 10.00

Frokost ca 360 kcal

Melk (sjokomelk utspedd med skummet)

3 knekkebrød med mager ost og fet fisk

frukt 1

kål

 

ca 13.00 eller 16.00

Utelunsj ca 360 kcal

Yoghurt med kesam, syltetøy og müsli

Lefse med ost

trankapsel

frukt 2 (gjerne banan)

gulrot

 

ca 16.00 eller 13.00

Hjemmelunsj ca 360 kcal

Havregryn med syltetøy og skummet melk

2 knekkebrød med ost og/eller fisk

 

ca 19.00

Middag max 500 kcal

Poteter, ris, gryn eller pasta

Fisk, skalldyr, egg eller bønner

Grønnsaker

Olje hvis magert

Frukt 3

 

ca 22.00

Kveldsmat 100-150 kcal

Diverse, regulere dagsinntaket med dette måltidet.

 

Har aldri telt kalorier før, det er jo spennende, jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig imponerende Christophine - grattis!

 

Vekta står dønn still for min del, minst ett kilo for høyt kan man si. Føler meg oppblåst både i forhold til vann i kroppen og "vind" i magen, sukk... det går vel over tilslutt. ;)

 

84,9 er ukens vekt, det samme som forrige uke. Håper på endring til mandag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...