Gå til innhold

Ned opptil 10kg!!!! Heng dere på!!!:-)


Gjest Tistelen

Anbefalte innlegg

Gjest Christophine

05/09 60,2

14/09 61,0

19/09 60,0

26/09 59,6

03/10 60,1

10/10 60,2

17/10 59,2

24/10 58,9

31/10 58,0

 

Med en BMI på 22,4 er jeg nå akkurat under midten! Jeg har i snitt inntatt 1693 kcal, skjønner at det blir litt lite når jeg går så mye ned nå. Det har vært stort spenn også, fra 1491 fordelt på fire måltider lørdag til 2068 og seks måltider søndag - lørdag var jeg nesten bare inaktiv, søndag var jeg på lang fottur. Selv om jeg forstår det smarte i å legge seg på jevnt inntak, merket jeg godt på kroppen at det var behov for mindre og mer mat disse dagene! Deilig å kjenne at noe regulerer seg selv. Det går så greit bare jeg spiser mat og ikke snop!

 

Kjøpte en pakke med kjeks som ikke så så himla usunne ut. De smakte ikke all verden heller, men oj for en seier at jeg klarte å ta to og så lukke igjen pakka! Sånt er mulig når jeg må registrere alt og føre regnskap - da må jeg bedømme selv hvor mye av forskjellige ting det er "plass" til.

 

Og så har jeg allede tatt i bruk den ene målbuksa, jeg prøvde den ute for første gang den 25. oktober - synes det var litt stas at jeg fikk den på meg på bursdagen min og kunne bruke den på dåpsdagen min, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 284
  • Created
  • Siste svar
Gjest Christophine

23 dager: 10. okt til 1. nov

 

For dem som er interessert (antagelig ingen andre enn meg) legger jeg ut alt jeg har spist siden jeg begynte å registrere. Det kan være små avvik, men jeg har stort sett ført opp akkurat det jeg har inntatt. Jeg nevner Lidl fordi det er endel produkter som jeg bare har fått der. Og de har mye rart!

 

21 gram soyaolje

25 kapsel Møllers

51 gram olivenolje

 

81 gram reker

111 gram tunfisk

143 gram scampi

159 gram krabbe

193 gram uer (Lidl)

232 gram egg

276 gram bøkling i olje/vann (Lidl)

300 gram sei

357 gram Laks oppdrett

424 gram laks røkt pålegg

503 gram peppermakrell

596 gram kryddersild

 

6 gram papadam

10 gram erterbrød

22 gram hvetekjeks (415 kcal/100 g)

60 gram Risnudler

93 gram Ris kokt

119 gram byggryn

180 gram Rundstykke grovt (Lidl)

222 gram Pasta fullkorn tørr

258 gram müsliblanding med rosin, aprikos, nøtter og frø

396 gram ris tørr

418 gram Lomper

984 gram Havregryn

1443 gram Husman knekkebrød

 

70 gram linser

94 gram reddik

100 gram tomatpuré

125 gram bønner

212 gram Paprika rød

223 gram Paprika grønn

310 gram agurk

408 gram kålrot

516 gram løk

759 gram hodekål

800 gram salat

1170 gram Tomat hermetisk

1340 gram gulrot

1756 gram potet

 

6 gram mandler

8 gram paranøtter

22 gram pistasjnøtter

28 gram peanøtter

38 gram cashewnøtter

80 gram rosiner

130 gram nektarin

176 gram Aprikos tørkede

187 gram Nora lett bringebærsyltetøy

300 gram ananas

490 gram appelsin

500 gram jordbær

560 gram klementin

568 gram banan

1286 gram plommer

2237 gram druer

2491 gram eple

3451 gram pære

 

50 gram Lettmelk

109 gram Fløtemysost vanlig, skivet

134 gram Naturis Kirsebærkvark (Lidl)

135 gram camembert (Lidl)

200 gram riskrem bringebær (Lidl)

250 gram jordbæryoghurt (Lidl)

250 gram Kirsebæryoghurt (Lidl)

284 gram magerost Kavli

478 gram Synnøve lettere Gulost, skivet

1118 gram Kesam Mager

2686 gram Sjokomelk Q

2750 gram Mild & Lett yoghurt naturell

4647 gram Skummet melk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann dere! lenge siden jeg har vært her nå...

er imponert over å se at dere fortsatt holder koken!!

jeg har bestemt meg for å slutte meg til dere igjen, og prøve å gå ned til 60 kilo..

siden sist har jeg eksperimentert litt med å spise akkurat hva jeg har lyst til, og til min store fornøyelse har lystene for det meste vært sunne.. det mest negative etter at jeg hoppet av er vel at jeg ikke har fått spist til faste tidspunkter, og ikke har fått trent på langt nær så mye som jeg burde.. dette skyldes i stor grad min tidligere omtalte rygg... på grunn av denne er det ekstra viktig at jeg dytter meg selv igang igjen og ikke ender opp som en feit sofagris, som jeg ser for meg at veldig lett kunne skjedd når jeg har vanskeligheter med å drive fysisk aktivitet... men har funnet ut at sykling inne på trimsykkel og generell styrketrening, fungerer fint å drive med, itillegg skal jeg begynne hos fyseoterapeut. håper virkelig at ryggen min blir bedre, jeg syns det er helt forferdelig å måtte legge seg ned hele tiden og ikke kunne være så fysisk aktiv som jeg vil..

men nok om ryggen.. har gått opp litt siden sist, og veier nå 66 kilo, så det er 6 kilo som skal av, men disse har jeg tenkt til å ta meg god tid med...jeg forventer ikke noe mer enn ett halvt kilo i uka, og av erfaring står vekta noen ganger stille fra uke til uke, mens andre ganger kan den falle overaskende mye, uten at dette er noe man kan kontrollere..jeg har også tenkt til å fokusere mer på mål enn vekt, og ønsker å oppnå midjemål på ihvertfall under 70, er nå ca 75 cm rundt midjen

men uansett, jeg er ihvertfall igang igjen etter en periode med litt slapp innstilling, og gleder meg til å rapportere om resultater etterhvert som de kommer strømmende:) jeg ble også utrolig glad for å se at dere fortsatt er her, mye lettere å komme igang igjen når jeg har samme gjengen til motivasjon! veit jo at jeg har klart det med dere før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen mio33, det var hyggelig å høre fra deg. Velkommen tilbake og lykke til :)

 

Joda, jeg og Cristophine holder koken fremdeles. Ellers har det vært noen nye innom, men det ble i ikke så mye mer å se til dem.

 

Cristohpine det var litt av en oversikt!! Du er flink til å spise fisk, der har jeg helt klart et forbedringspotensiale...

 

Vi skrives, ha en riktig god helg så lenge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Så koselig at du kom tilbake, da! Ikke misforstå...! Det er da ikke mer enn en kilo opp fra der du fant trivselsvekten din, om jeg husker riktig? Ikke mer enn en god tur på do! Midjemålet mitt må også være ca 75, siden jeg bruker 30 tommers bukser. :) Det er nemlig ikke så lett å måle, det er der jeg er mest myk og bløt...

 

Jeg kjemper videre mot meg selv og mine usunne lyster. Stadig er småkakedjevelen innom. Jeg fant noen sinnsykt gode i går, spiste over halve pakka og hadde fortsatt i dag hvis den ikke lykkeligvis hadde ramlet utover gulvet! Sammen med ekstra hvaregryn og ananas, som jo er sunt, men like sunt i forsvarlige mengder, endte inntaket på over 2300 i går. Har gått av noe av det i dag på tre timers gåtur, det var deilig. Jeg klarte også å besinne meg og ikke kjøpe småkaker igjen på hjemveien, det var jo for svingende derfor jeg måtte ut på langtur!

 

Men likevel kjenner jeg meg igjen i det med de sunne lystene - når jeg holder meg i aktivitet har jeg lyst på mer mat, og om jeg en dag skulle være mindre aktiv, vil jeg ha mindre mat. Men når jeg har flere inaktive dager etter hverandre, vil jeg bare ha mer mat, og jeg har det med å havne nedi det mest kaloririke jeg har, nemlig nøtter og tørket frukt. Ikke noe lurt å spise seg mett på det, jeg vet, men hjernen kobler ut...! Kanskje jeg tar feil, at jeg er bløtest mellom øra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tenkte jeg like godt kunne starte min egen tråd!

Jeg er 28 år og skal ned til 65 kg' date=' pr i dag veier jeg 74!

 

Har en datter på 11mnd, fødselkiloene henger fast!!

 

Bli med så kan vi motivere hverandre daglig:-)

 

Alle som vil kan henge seg på!!![/quote']

 

 

Vil prøve å henge meg på her, det er kanskje litt enklere å bli motivert hvis en ser at andre klarer det.

Eg er igrunnen i samme situasjon som deg.

Er 29 år veier nå nett over 70 kg, og vil ned 10 kg.

Eg har en søn på 11 mnd.

Eg går ikke på kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann

jeg har akkurat meldt meg inn, men jeg vil også gå ned 10 +. jeg sluttet og røyke for 1 år siden, og ble sykemeldt en liten periode etter d. da kom kiloene som perler på en snor. da jeg giftet meg hadde jeg lagt på meg 10 kg:( det tok bare 2,5 mnd. begynte og jobbe igjen, men nåla på vekta har ikke leet på seg d siste halve året. jeg sliter litt med tanken på at da begynner jeg og røyke igjen, men fornuften sier heldvis noe helt annet:) nå vil jeg bare ned dit hvor jeg var for et år siden. men til dette trenger jeg motivasjon, for jeg kan sprekke fort når hyggen blir for fristende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!!!

Er i uke 28 nå og har gått opp 7kg, det er noe annet enn de 13 jeg hadde gått opp i samme uke i forrige svangerskap:-) Egentlig litt småstolt kan man si:-)

Elise er stor jente på snart 18mnd nå og det blir nok en omveltning for henne når det kommer en lillebror i februar... men det meste går seg vel til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Hei Gry, så fint det går! Her er det litt opper og neder, men jeg tror jeg skal slutte av her nå og stabilisere fra nå av. Buksemålet er nådd og jeg har lært mye!

 

03/10 60,1

10/10 60,2

17/10 59,2

24/10 58,9

31/10 58,0

07/11 58,8

 

Vekta viste mer enn jeg trodde den ville! Men jeg tar ikke det så tungt. Etter mine beregninger (spist snitt 2087 - oppgang/overskudd 800 = 1287) må jeg ha hatt et energibehov tilsvarende koma for virkelig å ha kunnet gå opp så mye siden sist - og så slapp har jeg ikke vært! Har jeg da i virkeligheten spist mye mer enn jeg har registrert, er formelen unøyaktig, er det en forsinkelse, eller er jeg helt på jordet? Hihi... elsker matte av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått ned en kilo fra forrige uke og tre cm i midjen:D da er jeg tilbake der jeg var da jeg stoppet!!! hadde ikke ventet det akkurat!!! men er vel gjerne sånn at siden jeg har hatt en pause fra slankinga så går det raskere i starten... så nå er det bare en stakkarslig kilo igjen til normalvekt!! og to til delmålet mitt på 63 kilo, som jeg håper å nå til jul (og holde meg på gjennom jula....)

 

gratulerer med oppnådd mål christophine!!!! er det ikke en herlig følelse?? håper du fortsetter å titte innom litt her, selv om du er på stabilisering da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Så deilig da! Supre greier, nå er du i gang igjen, og det går så det griner, ser jeg! Du ser på jula som en utfordring, det gjør jeg også - når jeg hadde problemer med 5. november, hvordan skal det gå den 24. desember... Men nå er vi så godt inne i gamet at litt høytid ikke vil ødelgge for oss! Tvi tvi til oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Jeg har gått ned svimlende 0,2 kg - veide meg på onsdag. Totalt er det 8 kg og dermed 2 kg igjen til første delmål. :)

Ja, jeg må vel bare innrømme det for meg selv nå, at når jeg når målet jeg satte på tråden her så må jeg vel følge opp med ti til.. ;)

 

Nå skal det sies at veiinga på onsdag var meg + tante rød, så jeg har noe forhåpning om å ha gått ned mere til uka igjen.

 

Mio33: Det var et flott ukesresultat!

Christophine: Lykke til videre med stabiliseringen, det går helt sikkert bra!

Gryvjoha: Så kjekt det må være å føle at du har god kontroll, kjempeflink er du!

 

Ha en riktig god helg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne uka...:) men hadde en hard styrkeøkt kvelden før veiinga, så den kan jo spille inn kanskje....menmen....neste uke blir det sikkert bedre! og jeg gikk jo ned mmye mer enn forventet forrige uke:p åssen har det gått med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Er nå hjemme etter ei hel helg på Åre, med mat&alkohol og mye slakk i tøylene. Får selvfølgelig som fortjent kommende uke, kommer til å drøye veiinga til godt uti uka for å si det sånn :)

Før avreisen kunne jeg innkassere en pen nedgang på 0,9 kg så var jo et kjempebra utgangspunkt. Hadde da 1,1 kg igjen av det opprinnelige målet om å gå ned 10 kg :)

 

Nå må jeg bare prøve å mobilisere viljestyrke og motivasjon til et ultrasundt liv - før neste julebord f.k. lørdag...

 

Har forresten vært gjennom kjolesamlingen i klesskapet. Noen sitter ufattelig mye bedre i år enn i fjor, noen er for stor og doneres bort. Så er det noen igjen som vil passe bra om nye 5-10 kg - der er det jo en motivasjon til videre nedang!!

 

Lykke til videre, vi snakkes, :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Christophine

Nå er det snart tid for mellommåltid før jeg drar på svømming. Veide meg i dag, som vanlig på tirsdager, og vekta stoppet på 56,9! Jeg går ned (ørlite nå) selv om jeg trodde jeg hadde slanket meg ferdig. Det ser ut som jeg skal ligge på 1800-1850 kcal og 12-13 trimpoeng i uka for å holde vekta jeg trives best med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har ikke turt å veie meg mer siden sist, for jeg vet at jeg ikke har gått noe ned, selv om jeg ikke burde få angst mot å veie meg..uff....

 

men nå er jeg ferdig med en veldig stressende periode så det burde bedre seg....eneste er at når jula nærmer seg blir det mye flere fristelser, men klarer man å motstå disse er det veldig bra for motivasjonen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å komme ned til denne trivselsvekten. Nesten så en heller får lyst til å si at en endrer trivselsvekten. Virker ikke som om trening hjelper, en må være så tålmodig . Men nå skal jeg prøve å bli litt mer systematisk...hvis jeg greier da..

 

Trene to helst tre ganger i uken, Og spise mindre karbohydrater.

Jeg er 1,76 høy og vipper mellom 80 og 82 om dagen. Vil ned til 70 kg det hadde vært deilig. Med julen i møte så skal det holde hardt . Ser at det er flere enn meg som strever med motivasjon. Med meg er det å holde struktureringen oppe. Lett å la dette gli ut for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Det skar seg litt for meg i går! Hadde planlagt middagen ned til minste detalj, men det avhang av en ingrediens, som jeg selvfølgelig ikke fikk tak i. Dessuten var jeg supersulten etter svømminga, måtte ha mat straks og bestemte meg for å bytte om slik at jeg spiste stor kvelds til middag og liten middag til kvelds. Hadde kjøpt sesamknekkebrød som var umulig å stoppe å spise, sånt matvrak som jeg har blitt er knekkebrød med gulost og brunost en ren nytelse! Greit nok, krabbesalat til kvelds var også godt, kaloriregnskapet i balanse. Men dessverre hadde jeg ikke bare kjøpt luksusknekkebrød, men også hvit sjokolade... Nå har jeg ikke spist sjokolade siden mars, annet enn det som finnes i sjokomelk, rullekake og cookies, så det er vel ingen krise, men det er jo heller ikke lørdag! Jeg hadde kommet så godt i gang med lørdagsgodis og var så stolt.

 

Men jeg er oppi det hele også stolt av at jeg ikke spiste mer enn 100 gram når plata var dobbelt så stor! Før jeg begynte å legge om kostholdet (få meg et kosthold, that is), var 200 gram sjokolade ingenting, jeg ville bare hatt lyst på mer og gått og kjøpt potetgull og gelefrukter i tillegg, om det så var midt på natta. Tror magemålet har krympet, jeg var rett og slett mett etter 100 gram.

 

Skal tro om jeg har en allergi mot sjokolade og lignende? Har merket det tidligere at jeg blir usigelig slapp og daff etter at jeg har spist noe søtt/fett/tomme kalorier. Jeg var streng med meg selv og kom meg på trening i dag, det er jeg glad for, men jeg klarte ikke å holde det tempoet som jeg pleier. I tillegg føltes det som om jeg ikke var helt til stede mentalt... Og rett etter at jeg hadde spist sjokoladen fikk jeg kløe her og der på kroppen og hadde inderlig lyst til å løpe eller sykle en tur, men jeg var for trøtt og sliten. Etterhvert fikk jeg lettere åndenød også. Jøss, jeg tror jeg skal begrense sjoko-inntaket en smule. Det smakte godt, men til hvilken pris?

 

Føler et veldig behov for å bekjenne mine "synder". Det er jo bare jeg som får merke konsekvensene, eller, det blir ikke store konsekvensene denne gangen, jeg skal bare spise litt mindre resten av uka så jevner det seg ut. Bare prøve å huske, nå, hvor dårlig jeg ble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja lett å bli daff når en har spist noe som en ikke burde . Mister liksom lysten til alt da. Blir gjerne mer mat og ikke trim. Men men det kommer jo en dag i morgen også. Tror det er viktig med faste trimdager og legge opp et godt løp her. Jeg er ikke flink, men ser at det sikkert hadde lønt seg.

Snakket med en som hadde gått ned 13 kg siden sommeren. Han hadde trent 50 min hver dag Phu . Det bli litt for mye til meg ...nå hverfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere

 

Skal veie meg på fredag har jeg bestemt. Mine to julebordshelger er over og effekten er omtrent som forventet... Prøver nå å få kontroll igjen, men det er fort gjort å fortsette utskeielsene når de først er gang :)

 

Tror denne førjulstida er vanskelig for mange - lykke til alle sammen, vi får bare stå på videre!

 

Klem fra Lena. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine
Tror denne førjulstida er vanskelig for mange - lykke til alle sammen' date=' vi får bare stå på videre![/quote']Sant! Lurer på hvordan det skal gå i jula, jeg, når jeg har trøbbel allerede i november... og jeg hadde trøbbel i oktober... og i september...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja,

veiinga på fredag gjenspeiler de faktiske forhold - intet mirakel har skjedd, ha ha ... Det ble 0,3 opp, totalt har jeg da gått 0,8 kg opp i stedet for ned de siste 2 ukene. :)

 

Har forsøkt å stramme inn nå igjen, men merker et godtesug som ikke var på påtrengende før... ;)

 

Christpohine: du har kanskje hatt noen tunge stunder, men er det noen her som har hatt rett fokus og flotte resultater så er det ihvertfall deg!! :)

 

Mio33: Har du motet deg til å gå på vekten? Mine ikke alt for gode resultater kan kanskje motivere deg til å hoppe i det du også..??

 

Daisi: Lykke til mot målet ditt du også - hvordan ligger du an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ja på fredag SKAL jeg på vekta har jeg bestemt... har vært syk en uke, blir det lett av redusert næringsinntak og økt fysisk aktivitet...men så lenge jeg tar c-vitaminer går det fint, det gjelder bare å kjøpe nye før det blir tomt..

har endelig kjøpt meg ny skritt-teller etter at den gamle sa takk for seg i sommer, og nå går jeg flittig mine 10 000 skritt hver dag! skal si det er motiverende når man klarer det. og hvis det er en dag jeg ikke klarer det, lar jeg bare være å nullstille neste dag og går til 20 000 den dagen!

ellers syns jeg det er forferdelig med dette milde været! gleder meg utrolig til å komme meg ut i løypa når snøen kommer!!! åssen er det med snø der dere bor? lar den vente på seg der og?

jeg syns ikke man skal være for streng med seg selv rundt juletider, man skal unne seg litt ekstra, så lenge man klarer å kontrollere seg og ikke la det ta overhånd!! angående den lille "utskeielsen" din, cristophine: jeg tror det farligste med utskeielser er det at man kan miste litt motet etterpå, ikke selve utskeielsen, og du handlet jo helt riktig etterpå!! så lenge man kan spise en liten sjokoladebit, julekake eller hva det skulle være- og etterpå trene som før som om ingen ting har skjedd så har ikke store skaden skjedd... jeg tror det faktisk man lærer mer av det enn å ikke unne seg noe i det hele tatt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...