Gå til innhold

Ned opptil 10kg!!!! Heng dere på!!!:-)


Gjest Tistelen

Anbefalte innlegg

takktakk:) jo det var delmålet det! nå er neste delmål BMI på under 25..og hvis jeg veier 64 har jeg akkurat 25, det betyr at neste delmål er bare litt over en kilo vekk! etter det skal jeg bare vurdere når jeg blir fornøyd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 284
  • Created
  • Siste svar
jeg veier 65 kilo!!!! hurrraaaaa:D:D 1 kilo ned etter å ha ligget bom stille på 66 leenge....

 

Så flott at du har nådd det magiske tallet. :-)

Jeg har ingen resultater å vise til før om en uke. I mellomtiden tenker jeg på at jeg har gått inn 11 cm div. steder på kroppen sammenlignet med nyttår :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Jeg var på besøk hos "de gamle der hjemme" i dag og prøvde de siste buksene som jeg har deponert der. Det var fem stykker igjen som var for små for akkurat fire uker siden, og i dag passet tre av dem! Eh, jeg kan ikke bruke dem ennå, akkurat, men jeg fikk dem igjen - det gjorde jeg ikke forrige gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine
Hei! Jeg vil også gjerne gå ned 10 kilo. Veier nærmere 70 og vil ned til ca 60 kilo. Har du noen bra tips til å få en pang start på slankingen?
Velkommen til deg også! Her er vi skikkelig motiverte, og vi har plass til fler!

 

Jeg pangstartet ved å kutte ut snop, brus og snacks, det var bare å bråslutte fra den ene dagen til den neste. Hva som blir pangstart for deg må du bestemme selv - er du sjokoman så kutter du ut (eller ned på) sjokoladen, spiser du mye junkfood så bytter du over til sunnere matvaner, spiser du sunt men er en sofagris så finner du fram treningstøyet og kommer deg ut! Finn fram til aktiviteter som du synes er gøy. Pass samtidig på å spise ofte nok, mye nok og variert nok, så blir du full av pepp og kiloene vil smelte bort!

 

Hvis du ikke er veldig kort, så kan du ikke regne med å gå ned mer max 1 kg pr uke, ofte ikke mer enn en halv. Går du ned mer over en lengre periode, er det gjerne fare på ferde: Du har spist for lite og mistet muskelmasse... Sier dette bare fordi pangstart ikke nødvendigvis betyr en veldig nedgang veldig fort - kroppen virker bare ikke sånn... Det tar tid og kiloene er seige. Men det er veldig hyggelig å se resultatene som man har jobbet for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

Lørdag har jeg lov til litt ekstra lørdagskos har jeg bestemt meg for. Det ble både litt ekstra godt til middag + bamsemums og potetgull. Kunne vel bremset litt på det siste, men nå er det i allefall gjort og jeg er fullstendig over godtesuget. Ahhh ;)

Ikveld blir det ei storøkt i trimrommet, så repareres jo litt. :)

 

Leethaa, velkommen skal du være!

Christophine har gitt deg gode råd som jeg støtter helt. For meg er trim og det å spise ofte nok meget viktig. I tillegg drikker jeg mye vann. Spesielt mye de dagene jeg har behov for å "pang-starte" etter en dårlig periode, det være seg helg eller ferie m/ utskeielser e.l. Drikker vann og kaffe om hverandre...

De som har greie på forbrenning sier at trim på morgenen er det mest effektive, så dersom du har anledning til å gå morgentur før frokost er det bra. (Da tar du et eple eller lettyoughurt e.l. først og så en ordentlig frokost etterpå) Se ellers det jeg har skrevet tidligere om fettforbrenning. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Ojoj, jeg har hoppet over en kilo... Ned 1,7 kilo denne uka! Hvordan er det mulig? Jeg har spist og drukket som vanlig, men har ligget unna Go'morgen-yoghurten og ikke spist nøtter hver dag. Jeg trodde ikke det skulle gå an å gå ned så mye om gangen når jeg hadde kommet så langt, men jeg må visst revurdere det.

 

06/06: 69,3

13/06: 68,9

20/06: 68,3

27/06: 67,3

04/07: 65,6

 

Nå har jeg mindre enn en kilo igjen til andre delmål, som jeg planla å nå til bursdagen min 28. juli. I dag ser det ut som jeg ligger to uker foran skjema. Fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj' date=' jeg har hoppet over en kilo... Ned 1,7 kilo denne uka! Hvordan er det mulig? Jeg har spist og drukket som vanlig, men har ligget unna Go'morgen-yoghurten og ikke spist nøtter hver dag. Jeg trodde ikke det skulle gå an å gå ned så mye om gangen når jeg hadde kommet så langt, men jeg må visst revurdere det.

 

06/06: 69,3

13/06: 68,9

20/06: 68,3

27/06: 67,3

04/07: 65,6

 

Nå har jeg mindre enn en kilo igjen til andre delmål, som jeg planla å nå til bursdagen min 28. juli. I dag ser det ut som jeg ligger to uker foran skjema. Fantastisk![/quote']

 

jeg bøyer meg i støvet for resultatene dine! Lena :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioioioi!! kjempebra jobba christophine!! hva er trivselsvekten din? foreløpig har jeg ikke vært like flink som forrige uke fordi jeg har vært på besøk hos faren min i helga, så treningsmulighetene ble noe redusert pluss at en oppgitt kamerat nærmest tvang i meg en is idag...men nå er jeg hjemme igjen og det er full sjerpings resten av uka!! hvis ikke jeg skjerper meg kommer du til å ta meg igjen christophine:p virker som vi begge har som mål å komme under 64 kilo til bursdagene våre, det er jo litt morsomt! forskjellen er at min bursdag er 15. juli så etter veiinga på fredag har jeg bare 1 uke på meg...skulle ønske jeg også var så mye forran skjemaaaa...men men, bare å stå på!!! igjen kjempebra jobba av deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Jeg trodde nesten det var noe feil med vekta i dag, mio33, men jeg stilte meg på den flere ganger, og den stoppet på 65,6... Hadde ikke regnet med å gå ned så mye nå! Det betyr jo bare at du må henge i! Tenk når vi blir normale, du! :)

 

Aner egentlig ikke hva trivselvekten min er, jeg, har veid meg veldig sjelden opp gjennom åra. Jeg mener å huske at jeg var 57/58/59 da jeg gikk på skolen, men om det var på ungdomsskolen eller på videregående vet jeg ikke! Da mente jeg selv at jeg var tjukk, men jeg var ikke egentlig det. Og i de sjeldne periodene jeg har veid meg etter det, har det vært på mammas upålitelige vekt. Så jeg bruker noen bukser fra 90-åra som mål og motivasjon - av ti bukser, som alle var for små i mars - får jeg nå på meg åtte. Når jeg kan jobbe i hagen i de minste, skal jeg være fornøyd! Jeg tror de er i størrelse 30 tommer. Kan tenke meg at jeg må ned ihvertfall 2 1/2 kilo til, nå bruker jeg 31 tommer.

 

pluss at en oppgitt kamerat nærmest tvang i meg en is idag...
Hehe, hva skal man med fiender når man har sånne venner :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig i at det er vanskelig å si trivselsvekten..jeg har satt den som 60, men etter jeg har blitt normalvektig skal jeg se an etterhvert som jeg blir tynnere. syns egentlig at kroppen min ser helt grei ut nå, ihvertfall overlevelig, men vil så klart være normalvektig og at vekten skal ligge sånn at det er noen kilo opp til overvektiggrensa.

Ellers er jeg i full gang med trening igjen idag, men det er jo bare to dager til veiing så kan nok ikke regne med å ha gått ned så mye som forrige uke.

 

Åssen går det med deg og dine mål for tida, Lenapena?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men det går nok tregere med kiloene mine enn med deres, mio33 og christophine. Har klart 4,4 kg så langt, og skal veie meg i morgen så se om jeg har fått lurt av litt til :-)

Det var en lang periode det sto helt stille for min del, men jeg føler at det går litt greiere nå, så det blir spennende å se.

Når jeg kommer hjem skal jeg bl.a. en uke på ferie til Tyrkia. Har gode ambisjoner for ferien, men all erfaring viser at vektnedgangen får en liten pause da..... Da ser jeg ikke bort fra at dere har kommet i mål, og "forlater meg" i tråden *snufs*.

 

Jeg har lenge vært forberedt på at dette ville ta tid, for jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har gått ned 3-6 kg og så er det bom stopp. Så jeg er veldig spent om jeg denne gangen klarer å krysse den "umulige" grensen ned mot 80 kg - det er i så fall første gang på ganske mange år. Når jeg skal være ærlig med meg selv er jo målet (og ihvertfall behovet ifht BMI-verdien) å gå ned mer enn 10 kg, men vi får ta ett trinn omgangen, den som har lever får se, he he.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bare gått ned tre kilo jeg, så det går nok ikke raskere med meg, det er bare nå i det siste jeg har fått tilbake litt av farten.. om ett par uker skal jeg besøke familien i nordnorge så da er jeg heldig hvis jeg klarer å holde på vekten for å si det sånn...du vet, alskens tanter osv som skal fete deg opp med div desserter hver dag og sjokolade og det som værre er, det blir nesten uhøflig å takke nei, så får bare prøve spise-som-en-fugl-taktikken..

 

så jeg kommer nok til å være her på tråden lenge sammen med deg, lenapena!! etter planen skal jeg holde på ihvertfall til september, og skal ned minst fem kilo til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Hvis jeg får lov å fortsette å henge her, da...

Selv om jeg er såkalt normalvektig ved 64,7 - og har gått ned de ti kiloene som var den realistiske delen av planen - så vil ikke det nødvendigvis si at jeg er fornøyd med resultatet da! Kan ikke huske hvordan det var å ha en kropp med passe mye fett på, så jeg må bare prøve meg fram til jeg blir fornøyd. Enkelt sagt vil jeg ha en vekt som passer til min høyde og kroppsbygning, jeg vet bare ikke hvor mye det blir! Kanskje like under seksti? Det hadde vært topp, tenk å veie noen-og-femti!! Får se om jeg klarer å tilpasse mat og mosjon slik at jeg kan fortsette å gå ned - og så holde meg der.

 

Også vet jeg ikke hva resultatet av neste tur på vekta vil bli - det er like spennende hver gang, det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine
Når jeg kommer hjem skal jeg bl.a. en uke på ferie til Tyrkia. Har gode ambisjoner for ferien' date=' men all erfaring viser at vektnedgangen får en liten pause da..... [/quote']Hvor hen i Tyrkia skal du? Jeg har vært i Side og Alanya, og det er kjempebra begge stedene. Synes det er lett å spise sunt der, men det kan være litt vanskelig å motstå ehm... brusen når man er i syden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at vi slår følge videre framover i 'kampen for tilværelsen' :-)

Vi skal til Analya og reiser lørdag 15.07. Har ikke vært i Tyrkia tidligere, men har jo skjønt at det er noe i nærheten av galskap å reise dit midt på sommeren - kanskje vi smelter, ha ha, det hadde vært fint.

 

Var på nettet for noen dager siden å bestilte meg en bok med forslag til fotturer i området. En engelsk utgivelse med turer i alle lengder og vanskelighetsgrader. Så ett tiltak for å hindre forfall og full kollaps er å planlegge en skikkelig gåtur. Vi reiser med to andre familier, og de to andre damene i huset er skikkelige fjellvante folk (har vært på Killimanjaro osv), så jeg skal nok få dem med meg. :)

 

Men 'brusen' ja..., og så litt snacks på verandaen..., også litt lenge mellom måltidene for det er jo så deilig å sole seg i stedet for å spise..., og så den store middagen ganske sent på kvelden..., og så fristelsen med å kjøpe godterier på flyet og de skal jo ikke hjem igjen..., og så tilsvarende på hjemreisen som blir liggende i et skap å 'ulme'.... osv osv

 

Skal passe på å ha noe nøtter i nærheten og bruke som mellommat, og drikke mye vann. Litt utskeielser blir det vel, men skal forsøke å kontrollere alle fristelser litt bedre enn tidligere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funnet ut at jeg skal veie meg imorgen istedenfor idag...for da har jeg akkurat en uke på siste innspurt til delmål.. tipper jeg ikke har gått ned noe, forrige gang jeg gikk ned til 65 stoppa det der også var det bare rett opp igjen, så når jeg kommer under blir det første gang i min slankehistorie at jeg er under 65...men det skjer neppe imorgen, har en dårlig følelse. og hvis det ikkke skjer imorgen så ser det dårlig ut for mitt mål på under 64 til bursdag også..men skal ihvertfall stå på som en helt nå kommende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... når jeg så resultatet i dag morges bestemte jeg meg for det. Det lå an til 0,1 opp, men jeg tror det skyldes det salte kjøttet jeg spiste seint i går kveld - sjennialt egon -

Vil gi meg selv sjansen til å dumpe noe vann til i morgen, men da får jeg ta resultatet som det kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Nå er jeg snart 10 uker på vei og vekta har stagnert! Jeg er lykkelig for at den ikke går opp i det minste!

 

Med barn nr 1 gikk jeg opp 18 kg og gikk ned 12 direkt, de siste ble liggende og ligger der ennå så med denne er det om å gjøre å ikke gå opp for mye!!!

 

Vi har kjøpt hus og flyttet inn!

 

Lykke til alle sammen, dere er flinke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikkeno ned på meg denne uka....blæ...det virker som om jeg ikke går noe ned hvis jeg ikke trener ekstremt mye og spiser ekstremt sunt og lite, da går jeg ned en kilo i uka, men hvis jeg dropper en trening eller spiser en usunn ting så går jeg plutselig ned ikkeno...æsj... hvor mye trener dere egentlig? jeg har over 10 trimpoeng denne uka, og har spist under 1500 kcal hver dag, selv den dagen med isen, jeg burde jo ha gått ned noe da?? det er så irriterende!!! skal prøve å gå ned til 64 før jeg drar til nordnorge ihvertfall, så må stå skikkli på denne uka, selv om jeg er skikkli umotivert nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ismor

Velkommen til oss. Vi forsøker å motivere hverandre, og så får vi luftet våre frustrasjoner når ikke alt går som vi hadde tenkt... :-)

Går du på GR kurs, eller holder du på selv. Jeg har gått på kurs tidligere,(flere år siden) men kjører nå mitt eget løp.

 

Mio33, synd resultatet ikke ble som du ønsket denne uken! Jeg har stort sett 13-15 trimpoeng i uka, men denne uke bare 10 og en uke nesten 20, så det varierer litt.

 

Nå skal jeg snart iland igjen - gleder meg til å komme hjem. Håper å rekke en liten fjell-trimtur før vi pakker og reiser på ferie.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Må være mensen dette her... Akkurat samme resultat som forrige tirsdag - 65,6. Jeg har spist akkurat det samme som før, og trimmen har vært 3 timer gåtur eller tilsvarende hver eneste dag. Og så tror jeg en sommerforkjølelse er under oppseiling, har klart å slå den ned med råmelkstabletter, men jeg vet ikke om den har gitt opp. Har ligget i "koma" i flere timer i dag. Men nå føler jeg meg bedre! Hmmm... da er det bare å stå på videre, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjedli å ikke ha gått ned noe, men en trøst er at jo lengre tid man bruker på å gå ned jo lettere er det å holde på vekten når man er ferdig!! og du gikk jo ned kjempemasse forrigeg uke!

 

Har blitt syk jeg..feber og vondt i halsen og ryggen ogsånnt, så blir ikke no trening på meg nå. itillegg så har jeg ikke matlyst heller, prøver å tvinge i meg littegrann ganske ofte...bare håper at ikke forbrenningen min går rett i dass nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

God bedring mio33!! Håper dette går over ganske raskt, men det er jo ikke noe hyggelig mens det står på.

Christophine håper du slipper unna....

 

Jeg har kommet hjem nå og det er like godt hver gang. Har gått/jogget meg en tur i formiddag. Denne gangen jogget jeg ca 70 % av løypa, sist bare 30. I tillegg fikk jeg en positiv overraskelse når jeg "tjuvveide" meg i morges. Ser ut til at jeg skal klare å runde 5 kg før ferien på lørdag, ahhh det er godt.

 

Vi skrives! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...