Gå til innhold

Ned opptil 10kg!!!! Heng dere på!!!:-)


Gjest Tistelen

Anbefalte innlegg

Gjest Christophine

Det var leit å høre om leggene dine, mio33. Tror du blir nødt til å begrense belastningen til de er bedre. Håper du kan sykle, det er kjempefin trim, jeg har ergometersykkel som jeg bruker når jeg ikke gidder å være ute.

 

Jeg har også lagt merke til at rumpe og lår ikke virker så "flabbete" som de alltid har gjort, også da jeg veide mindre enn nå. Jeg husket plutselig at flere av klassevenninnene hadde glatte lår mens mine var som gardiner. Var det kanskje fordi de trente, mens jeg aldri gjorde det? ;)

 

Kroppen din kan jo ha "modnet" litt i det siste, du er jo så ung! Min kropp har vel heller forfalt, er jeg redd... Men jeg tror jeg har mer muskler nå enn da jeg var 20. Nå merker jeg særlig at jeg har muskler på baksiden av lårene, for de er forferdelig støle etter treningen på mandag. Gjorde en øvelse riktig for første gang, tror jeg...

 

lenapena: Gøy at du kaster deg på diskusjonen! Jeg synes det er litt sært, men veldig moro å snakke om dette, jeg. BMI er et redskap for å måle hele grupper av mennesker, og kan bare brukes som en pekepinn for enkeltindivider. Så jeg tror du har helt rett - det er det overflødige fettet vi vil til livs, ikke musklene! Og litt "marsipan" må vi ha, pluss at fettet er plassert forskjellig fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 284
  • Created
  • Siste svar

Så er jeg bra mo i knær og lår og det hele. Var oppe og studerte utsikten i 821 m høyde i strålende sol. Fantastisk.;)

Mio33 håper leggene dine blir bra igjen, og Christophine og mio33 gratulerer med fremdeles god fremgang til dere begge!

Nå tror jeg det jeg skal senke mitt legeme i vann med skum på, ahhh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DittoDitto

Hei hei! Jeg meldte meg inn i går og titter litt rundt på siden her, og fant deres lille forum som jeg synes virket veldig bra. Jeg ser jo at jeg er litt sent ute, men bare å lese om dere gjør at jeg blir motivert til å satse på dette jeg også. Jeg er 27 år og ønsker å gå ned hvertfall 10 kg, gjerne mer, men det er ikke noe poeng å sette seg for høye mål med en gang har jeg funnet ut.

 

Så om det ikke ødelegger for dere så kommer jeg til å fortsette å titte innom her og eventuelt spørre om råd og lignende! :-) Er veldig greit å ha noen som kan motivere en, i en sånn situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Vi stemte en gang for fredag som veiedag, men jeg tror det har sklidd litt ut, så vi rapporterer litt om hverandre. 3 fredager på rad har jeg "forskøvet" til lørdag morgen fordi jeg har kjent på kroppen at ting ikke stemte helt. Så også i dag... når jeg veide meg idag var jeg 1,3 kg lettere enn i går - jihhaaa! ;)

 

Mine resultater er nå - 5,6 kg og - 7 cm i midjen. Det er 0,1 kg ned fra vekten jeg hadde før ferien, og det er jeg ganske fornøyd med, særlig siden jeg var temmelig usikker på utviklingen for noen dager siden.

'Sånn går no dagan...' :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Nå reiser jeg på arbeid og ferien er slutt for denne gang. Jobber offshore med gode muligheter for trim, men vanskelig å veie seg og vite akkurat hvor mye kcal man får i et måltid. Det pleier allikevel å gå bra, så jeg er spent på om jeg fortsetter nedgangen nå.

 

'Snakkes!' :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Fytterakkern, jeg må ha vært feit. Synes ikke at jeg er noe tynn nå ihvertfall. Det eneste jeg merker det på er hvordan klærne er å ha på seg! Når jeg ser meg i speilet med klær på, ser jeg fremdeles brei ut. Penere uten klær, faktisk.. men jeg må jo ha på meg noe når jeg er ute blant folk! Jeg har samme grunnformen som jeg alltid har hatt. Som en "bestemor". Men jeg VET at jeg er sunnere nå, og at jeg får på meg klær jeg ikke kunne drømme om å komme inn i for bare noen måneder siden. For ikke å snakke om hvor lite jeg trenger å tenke når jeg skal bøye meg for å plukke opp noe, for eksempel!

 

18/07: 64,7

25/07: 63,5

01/08: 62,9

08/08: 61,7

 

Litt morsomt å regne på det - jeg har i gjennomsnitt gått ned 118 gram pr dag siden 19. april. Fra uke til uke har det variert fra 0 til 1,7 kilo, oftest 0,8-0,9. Aner ikke hvor mange kalorier jeg har spist eller forbrukt, kan vel tenke meg at inntaket har vært på mellom 1600 og 1800? Men kaloriunderskuddet har vært på 826 pr dag (litt i overkant av hva GR anbefaler) forutsatt at mitt fettvev inneholder 7/9 fett, og at jeg har like mye muskler som da jeg startet, og at jeg har regnet riktig. Det utgjør en Mabel sjokolademuffin mindre og to trimpoeng mer pr dag. Ikke verre. (Siden 1 kg kroppsfett er 7000 kalorier og det er 7 dager i uka, er daglig kaloriunderskudd lik ukentlig vekttap i gram. Slår mattegeniet fast.)

 

Jeg har vært streng - og samtidig har jeg har ikke vært streng mot meg selv. Jeg har nesten ikke spist "nei-mat" (det heter vel ikke det lenger, men) og annen mat har jeg spist kontrollerte mengder av. Det jeg har spist, har vært mat som gir meg energi og overskudd, metthetsfølelse og glede! Masse variert, fargerikt, smakfullt, ferskt og friskt. Har laget så å si all maten fra bunnen. Jeg har prøvd å la inntaket styres delvis av appetitten etterhvert som jeg har lært meg hvor stor porsjon som er passe for meg og vent meg til å kjenne etter når jeg er mett. Det har vært veldig lærerikt, og jeg har blitt mer kjent med kroppen min og dens behov! Jeg har vært nødt til å spise både mye og sunt for å orke å mosjonere så mye at jeg kunne gå ned så mye!

 

Før har jeg alltid hatt litt "panikk" ved spisebordet: "Det kan bli lenge til neste gang, spis så mye du klarer nå" - og det i en tid hvor tilværelsen bugner av mat! Samtidig har jeg følt en forpliktelse til å spise opp det jeg har tatt til meg. Ikke sette igjen noe på tallerkenen. Ta til seg rikelig, for da viser man at man setter pris på maten. Dette har jeg nå klart å snu til: "Hva er riktig for meg?" Jeg tar meg lov til å være litt egoistisk. Såpass får folk tåle uten å bli fornærmet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men gjentar det gjerne! Det er en utrolig flott viljestyrke du viser Christophine! Alt du gjør er planmessig og skikkelig, og så får du vel fortjente og flotte resultater! Vanvittig bra! ;)

 

Hvordan er det med dere andre, begynner noen å komme tilbake fra ferie kanskje? Det meldte seg fire nye for ikke så lenge siden, hvordan går det med dere Ismor, VogJ'sMamma, mjauritz og DittoDitto?

 

Håper kneet ditt er bedre mio33.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DittoDitto

Hei hei!

 

Jo takk, med meg går det faktisk veldig bra. Siden jeg meldte meg inn her for 1,5 uke siden har jeg gått ned 1,2 kg. Det synes jeg at jeg må si meg fornøyd med! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det syns jeg du skal si deg veldig fornøyd med!!!

 

utrolig bra jobba christophine!!! 13 kilo!! wow!! hvor mye har du gått ned i midjen?

 

selv ligger jeg fortsatt og dupper i underkant av 65 kilo, og jo lengre jeg ligger her jo mer fornøyd blir jeg!! og når jeg er fornøyd så er det ikke noe vits i å gå ned mer, er det vel?

 

men selv om jeg ikke har tenkt til å gå mere ned kommer jeg sikkert til å titte innom her innimellom, er veldig redd for å ikke klare å holde på vekta, så spiser nok en god del mindre enn jeg burde for å holde på vekta..og det er ikke bra. men nå har jeg blitt skikkelig glad i nøtter, og hvis man spiser litt nøtter blir det jo lett nok!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Hei mio33, jeg har nok gått inn ca 10 cm i midjen. Jeg synes det er innmari vanskelig å måle, for det området var og er ganske mykt, hehe. Det buler ennå, men ikke så mye lenger, og under spekket er det jammen muskler! Vekttapet er jeg skikkelig fornøyd med, ja.

 

Så fantastisk flott at du har havna der du vil være! Gratulerer!! Nei, jeg synes ikke du skal gå ned mer. Spis og kos deg nå, du kan innta en god del mer når du skal holde vekta stabil enn når du går ned. Og nøtter er sunt og godt! Fint at du liker det.

 

Kanskje du dukker opp på en egen stabiliseringstråd nå da? Men du må ikke forlate oss her!

 

Takk for pene ord, lenapena, de siste månedene har slanking og livsstilsendring vært "prosjektet mitt". Tenk om jeg kan mobilisere samme motivasjon, viljestyrke og utholdenhet for å finne meg en jobb! Men det er liksom lettere å overtale meg selv til å spise ordentlig og mosjonere, enn å overtale andre om at de bør ansette meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en glimrende start du har her DittoDitto.

Jeg er i en periode med stillstand ser det ut for. Har gått ned 0,7 kg å 5 uker (med litt sånn opp og ned innimellom). Går inn i den pløsne uka med mens, så jeg håper i mitt stille sinn på et lite vektsprang igjen i til neste fredag. ;)

 

Gratulerer med oppnådd målsetting mio33, det må være deilig!

 

Lykke til på jobbmarkedet Christophine. Det er klart det er lettere å gjøre noe med det man kontrollerer selv, men det løser seg sikkert.

 

God helg til dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...

 

Bare lurer.. klarer du deg like bra nå?

Målene dine er jo helt like mine, men har skeiet litt ut i sommer jeg

 

 

 

Hilsen Trine

 

 

 

 

Hei! Tenkte jeg like godt kunne starte min egen tråd!

Jeg er 28 år og skal ned til 65 kg' date=' pr i dag veier jeg 74!

 

Har en datter på 11mnd, fødselkiloene henger fast!!

 

Bli med så kan vi motivere hverandre daglig:-)

 

Alle som vil kan henge seg på!!![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Jeg har visst gått ned ca 200 gram siste uke, for vekta stoppet etter litt om og men på 61,5. Jeg har ikke gitt opp å nå under 60, men det vil ta noe tid. Egentlig bare greit at jeg ikke raser nedover lenger, for jeg må jo begynne å stabilisere snart og venne meg til at det ikke blir noen nedgang fra uke til uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har endelig gått ned litt igjen, 0,5 kg. Det er jeg fornøyd med :D

6,1 kg totalt, og 4 kg igjen til første mål. Midjemål, og de øvrige målene tar jeg når jeg kommer hjem midt i neste uke, det blir også spennende.

Måler egentlig midjen hver uke (men har reist fra målebåndet mitt) og hele kroppen 1 gang pr måned.

Grei nedgang du hadde også Chrsitophine, du er jo egentlig stort sett nede der du skal være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DittoDitto

Hei! Denne uken har jeg bare gått ned 0,2 kg, men har hatt besøk av en venninne så da har maten ikke blitt helt etter grete roede standard... he he.. så bare at jeg har gått ned noe er jeg egentlig godt fornøyd med... skal ta det igjen til uken da... så nå er jeg i gang igjen med en litt strammere linje.. trener litt hver dag og spiser så sunt jeg klarer.. he he :-)

 

Og jeg må kanskje nevne at jeg til sammen fra i fjor sommer har gått ned 12 kg, så jeg har på en måte ikke stoppet opp allerede etter 2 uker her.. he he... (bare meg som må unnskylde meg!) :-)

 

Stå på alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens.

Ble hjemsendt fra jobben offshore lørdag kveld pga en utviklende og helt for jæææ*** tannverk. Spiste paracet og paralgin forte, men det hjalp bare sånn passelig.

Fikk en akutt time hos en tannlege i Kristiansund på søndag ettermiddag, heldigvis. Rotfylling neste - det blir vel i morgen tenker jeg. Skal man se det positive i det, så legger det jo en viss demper på apetitten da, he he ;)

 

Har tyvveid meg på vekta hjemme, og ser at hvis jeg holder koken til fredag venter det en hyggelig nedgang på meg for denne uken også.

 

Har i dag prøvd Aerolates for første gang, etter en DVD kjøpt på GR-sidene. Kan vel si det slik at jeg ble både svett og varm, men det var noen vendinger her som jeg trenger litt mere tid på. Ikke noe av det jeg gjorde som egner seg på film for å si det sånn. Men, jeg skal forsøke noen runder til og se om jeg ikke blir mer effektiv og fastere i fisken til slutt. :)

 

DittoDitto, nedgang er nedgang, det er bra du setter pris på det! :-) 12 kg totalt er jo kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... så lenge vekten viser nedgang i dag er jeg kjempefornøyd. 0,4 kg ned :-)

 

Har vært mye på farten og spist til ujevnt og rart (med den tanna og alt), men har også trimma ganske mye. I går var jeg på en fjelltur igjen, brukte 4 timer opp og ned og brukte i følge pulsklokka 2150 kcal på turen! :) Skal si jeg kjenner det i beina i dag... ;)

 

Nå kommer en "vanskelig" ny ferieuke. Skal i bryllup ikveld, besøke tantebarna dagen etterpå, og resten av uken hos mine kjære besteforeldre i Troms. Det pleier aldri å gå bra... De er kjempestolt over at jeg klarer å gå ned i vekt (hver gang he he...), men klarer ikke å slippe stilen med laaange frokoster og kaker flerer gang om dagen. Wish me luck!

 

Ha det bra dere andre så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Her er jeg igjen, jeg veide meg på tirsdag, men det blir ikke store forskjellen nå lenger: 60,7 - det vil si 200 gram ned. Tror det er omtrent her jeg skal ligge. Jeg vet ikke om jeg kommer ned under 60, det er jo bare tall, jeg vet det, men det er jo litt motivasjon i tall også, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

Denne gangen ble det 60,2! Det er 500 gram ned på en uke. Bra siden jeg nærmer meg målet, det skal ikke gå så ille fort nå, selv om jeg fremdeles er ivrig. 300 gram igjen til den magiske grensa. Siden treninga har begynt igjen, har jeg gode utsikter til å nå det, og til beregnet tid!

 

Jeg har nå offisielt gått ned 15 kilo (egentlig "bare" 14,6) - det er deilig å få av, og skal ALDRI komme på igjen! Jeg har blitt mye mer mobil, det er mindre kropp å drasse på, jeg har blitt vant til å gå lenger, jeg går fortere, har mye bedre pust. Og ikke minst har jeg fått vekk det fettet på magen og lårene som hindret meg i å gå i trapper og oppoverbakker. Grøss...

 

Dette var den 21. turen på vekta på legesenteret, og jeg fikk "beskjed" om at jeg ikke måtte gå ned noe mer nå... Gjett om det er stas, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder ennå på å reparere på "besteforeldreferien" som jeg husker vi diskuterte for en tid siden :o

Har gått ned 0,8 kg siden jeg kom hjem - selv om jeg ikke har vært så mye hjemme og det også kan være en utfordring.

Men, har 0,4 kg igjen til jeg er der jeg var før ferien! Har funnet ut at jeg ikke vil nå målet mitt før til jul - men det er helt greit bare jeg kommer dit!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...