Gå til innhold

Ned opptil 10kg!!!! Heng dere på!!!:-)


Gjest Tistelen

Anbefalte innlegg

Hei på deg og velkommen. Her er det bare flinke og spreke jenter (he he ... og så skeier vi ut litt innimellom da, det er viktig det og). Vi veier oss på fredager. Og nå sender vi nå en beskjed når vi får lyst. Koselig å være sammen om dette, det forplikter liksom litt mer og da. Det er herlig å være i gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 284
  • Created
  • Siste svar

IKKE spis for lite!! Jeg skal ga 1600 kcal hver dag i følge utregning på Grete Roede kurs og det er viktig å faktisk ikke spise det. En periode spiste jeg rundt 1000 kcal per dag og enda mindre og følte at jeg var så "flink". Gikk jo raskt ned og. Men hva skjedde ??? Jo, la fort på meg igjen når jeg begynte å spise som vanlig. Hold deg til kcal beregningene, ikke spis for lite. Viktig viktig! Jeg opplevde også at vekttapet "stoppet opp fordi jeg spiste for lite. Spis ofte og lite, men spis nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vildepia

Hei! Jeg hiver meg med på denne tråden...har planer om å gå ned 10 kg i første rekke. Veier 79 kg og er 165 høy så 69 kg er litt i overkant,men bedre enn det som er nå! over sommern håper jeg vekta er der :-) Har slitt med motivasjon, for kan ikke trene slik som før pga en ryggskade,men nå får jeg vel spise meg tynnere heller ;-)

Veier dere hver mandag eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en oppdatert liste over de som har tegnet seg på her:

gryvjoha

tuva

lenapena

fida

imens

Christophine

sini

susanne

leah82

catty66

slankesmurf

lubby

gummeluse

mio33

hersir

vildepia

ridjo

ida70

 

En pen gjeng på 18 stykker, supert!! 3 dager igjen til veiedagen på fredag - og spenningen stiger... :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! jeg vil gjerne få være med!?

jeg veier ca 76 og skal ned til 65! det virker som om dere har lignende mål! møtes dere her ca hver dag og rapporter litt eller?

 

litt om meg: jeg er 26,jobber masse,trener styrke og kondisjon 4-5 dager i uka og spiser sunt og lite karbs. vekten har plutselig stoppet opp og det har vart lenge nå så jeg tror at hvis jeg blir flinkere til å trene mer kondisjon/utholdenhet kan jeg miste noen flere kg! jeg tror også det kan hjelpe om jeg får noen slankevenner!

 

håper jeg får være med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
hei! jeg vil gjerne få være med!?

jeg veier ca 76 og skal ned til 65! det virker som om dere har lignende mål! møtes dere her ca hver dag og rapporter litt eller?

 

litt om meg: jeg er 26' date='jobber masse,trener styrke og kondisjon 4-5 dager i uka og spiser sunt og lite karbs. vekten har plutselig stoppet opp og det har vart lenge nå så jeg tror at hvis jeg blir flinkere til å trene mer kondisjon/utholdenhet kan jeg miste noen flere kg! jeg tror også det kan hjelpe om jeg får noen slankevenner!

 

håper jeg får være med! :)[/quote']

 

 

Velkommen med i gjengen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dere klare? hatt en flink uke?

jeg er litt optimist...men vet jo aldri.

har vært flink til å trene ihvertfall...tenkte jeg skulle idag og, men er så trøtt og sliten at har mest lyst til å sitte på terrassen...

så får se om jeg får letta på liket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart veiing igjen, var ikke med sist veie dag, fant ikke noe vekt på treningssenteret(var selvfølgelig i stykker) så jeg håper den er der i morra:) både gruer å gleder meg til å se vekta:) lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

I dag har jeg vært på en shopping runde - ingen nye kjoler for det er jo lenge til mitt forsett om 10 kg er borte - men, jeg var bl.a. på en bokhandel og fant en bok om fettforbrenning av Fredrik Paulún. Her har vi jo en felles interesse eller hur?? :-)

Boka ser veldig ryddig og saklig ut, og handler om fettforbrenning i fht kosthold, trening og forslag til fettforbrenningsprogram. Har jo ikke akkurat rukket å lese hele boka ennå, men leste noe som jeg syntes var interessant, og som kanskje kan være en trøst til Tuva som er trett i dag :-) Utdrag:

"Trener du deg tykk?. ...Det virker kanskje rart, men alt for hard trening kan føre til overanstrengelse og i mange tilfeller til overtrening. Resultatet er at kortisolnivåene stiger, noe som fører til fettlagring. ... Mitt råd er å trene maksimum tre-fire ganger pr uke hvis du trener hardt og øker pulsen kraftig over lengre tid. Spaserturer og mildere former for trening omfattes ikke av dette rådet, du kan gjerne gå deg en tur fire-fem ganger i uken." og "Glem ikke å hvile. En forbrenningsøkt på over 1000 kcal (mer enn 5 trimpoeng på en gang) belaster kroppen hardt og krever minst en dags treningsfri hvole etterpå."

 

Ellers er boka en hyllest til trening og spesielt morgen-spaserturer, så vi får ikke ligge på latsida for det.... :-)

Kan referere videre når jeg finner andre intressante ting dersom dere er interessert i det.

 

Snakkes i morgen, med ferske resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært så flink jeg da, men IKKE i dag :-( Spist wienerbrød på møte i kveld. Vi var fire stykker og en kollega hadde kjøpt fire stykker da som hun spanderte. JAda, jeg burde sagt nei, men det blir så ekkelt da, og så blir liksom kollegaene så opptatt av at jeg slanker meg. Nei fy fy. Men men, kanskje går det bra likevel i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...oh what a beadutiful day!

Siste uke ned 1,0 kg og 1 cm. Totalt (3 uker) -2,8 kg og - 4,0 cm i midjen. Hurra! :-) :-) :-)

 

I helga skal jeg på hyttetur, så det blir nok litt god mat og rødvin. Tirsdag oer helga reiser jeg på jobb (offshore) og der får jeg ikke veid meg. Men, tar med meg målebåndet til midjen da og logger meg på som vanlig der ute fra for å holde kontakten.

 

Lykke til dere andre! :-)

Mvh Lena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg spiste ALT for mye i går kveld! Dårlig samvittighet i dag. Veide meg og det er er nå skikkelig ned-psyking da. Men men, vi får gå på igjen med godt mot. Eller er dere kjempeflinke i helgene også dere kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, nei..dårlig helg her...drakk så mye øl igår at jeg tror jeg må bruke ihvertfall to ukers kosemerker....men men..sånn kan det gå..vekta er uendret, men midjen smalere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk ned 0,5 kilo jeg. litt skuffet, fordi det var første uka... burde være litt bedre da...men men. vært på tur i helgen, og blitt mye alkohol. + at jeg har BADET! var dritkaldt, men årets første dukkert er tatt :)

 

veier ihvertfall 87,5 nå, og har lang vei videre.

 

hilsen sliten tuva (som har blitt mamma idag...til en liten vidunderlig pusekatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
gikk ned 0' date='5 kilo jeg. litt skuffet, fordi det var første uka... burde være litt bedre da...men men. vært på tur i helgen, og blitt mye alkohol. + at jeg har BADET! var dritkaldt, men årets første dukkert er tatt :)

 

veier ihvertfall 87,5 nå, og har lang vei videre.

 

hilsen sliten tuva (som har blitt mamma idag...til en liten vidunderlig pusekatt)[/quote']

 

Hei! Vær glad for at du går ned med engang, meg tok det 3 uker før jeg så noe som helst resulater på vekta....

Koselig med katter, har 4 selv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg spiste ALT for mye i går kveld! Dårlig samvittighet i dag. Veide meg og det er er nå skikkelig ned-psyking da. Men men' date=' vi får gå på igjen med godt mot. Eller er dere kjempeflinke i helgene også dere kanskje?[/quote']

Har vært på jobb i helga og der har vi så utrolig mye konfekt og kaker at jeg ikke klarte å styre meg:( ble et kakestykke på meg og endel konfektbiter... huff, men vi får ikke gi opp, denne uka skal vi være flinke:) Fant forresten en vekt på jobb i går og jeg hadde gått ned 1,5kg på 2 uker.. kjempe fornøyd jeg:D

Stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine

her går det sakte, men sikkert nedover.

 

19/04: 75,2

25/04: 74,4

02/05: 73,5

09/05: 72,2

16/05: 71,3

 

Har egentlig vært ei slapp uke, har følt meg lat. Skal gå noen skikkelige turer nå, ikke bare halvtimes rusleturer. Ja, jeg lover! Røykeslutten ser ut til å bli permanent, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her går det sakte' date=' men sikkert nedover.

 

19/04: 75,2

25/04: 74,4

02/05: 73,5

09/05: 72,2

16/05: 71,3

 

Har egentlig vært ei slapp uke, har følt meg lat. Skal gå noen skikkelige turer nå, ikke bare halvtimes rusleturer. Ja, jeg lover! Røykeslutten ser ut til å bli permanent, heldigvis.[/quote']

 

 

... at du er flink!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christophine
... at du er flink!!

 

Jeg er vel mere heldig siden det går så bra nå! Og så liker jeg å svømme og har svømmehall rett i nærheten, der var jeg i dag, hehe! Men jeg må også fokusere hele tiden, hva skal jeg spise, hvor mye og når... Og jeg tør ikke røre snop, for da sprekker jeg! Lurer på hvordan det går i morgen, kanskje kan jeg spise en liten is, slankere skal jo føle at det er fest, de også...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...