Gå til innhold

Min slankedagbok


Gjest femalia

Anbefalte innlegg

Ser at det er flere som har startet egne slankedagbøker her inne, så jeg tar sjansen på å starte min egen dagbok, jeg også...

 

Jeg er 34 år (veldig snart 35..) og har nettopp fått en liten datter. Hun er to uker gammel i dag, og nå er det på tide å få jobbet av de mange kiloene jeg la på meg i svangerskapet...

 

Jeg trodde jeg var flink denne graviditeten (har en datter til fra før av, som er tenåring), men dengang ei. Jeg har derimot vært flink til å lure meg selv, for når jeg tenker meg om var det ganske mye is, sjokolade, pizza og diverse som ble fortært..

Enden på visa er at jeg sitter her med 17,8 kilo mer enn da jeg ble gravid... Jeg gikk ned noen få kilo da tulla ble født (hun veide ikke mer enn 3200 gram) men resten sitter stuck!

 

Sist gang måtte jeg også bare innse at kroppen min nekter å gi slipp på en kalori mer enn den MÅ, derfor er det like greit å sette igang.. Jeg ammer, så jeg skal ta det såpass med ro at jeg beholder melken.

 

Jeg har vært veldig flink (syns jeg selv) til å gå tur etter fødselen, første turen ble tatt allerede på dag fire! Siden da har vi gått tur hver eneste dag, og har blitt forlenget omtrent hver dag.

Har funnet meg en runde som tar ca en time å gå, i relativt bra tempo..

Utover turer har jeg ikke begynt med noen form for trim ennå, tror det er litt for tidlig - men har store planer om å ta opp igjen ridning, samt starte på mor/barn-trening.

 

Jeg veide meg i morges og var da 102,8 kilo. Så mye har jeg aldri veid før, så tallet gir meg fortsatt gåsehud. Sist jeg var gravid fødte jeg akkurat da jeg bikket 100 kilo, og nå veier jeg mer ETTER fødelsen... *sukk*. Det er til å grine av!

 

I dag har jeg startet relativt greit, har spist 1700 kcal og har fått 1,3 trimpoeng.

Er litt usikker på hvilken meny jeg skal følge, men regner med at det bør være greit å legge seg på ca 1700 kcal om dagen. Stod noen greier om det i boka jeg har, skal lese litt i den i morgen (om jeg får tid....)

Følger ikke kurs nå, men har gått kurs tidligere så jeg regner med at det skal gå greit å følge prinsippene igjen.

 

Jeg skal altså ikke veie meg igjen før neste fredag, krysser fingrene for at jeg snart er nede på to-sifret igjen!

Det er i allefall ingen veg tilbake nå, jeg må inn i klærne mine igjen. Nå kan jeg kun bruke mamma-buksene mine, og det suger!

 

Nå må jeg lalle, babyen sover og jeg må benytte anledningen til å sove litt, jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 574
  • Created
  • Siste svar

Hei!

 

Gratulerer med en liten datter...

Syns du er flink som begynner å gå lange turer allerede nå.....

Jeg ligger bak deg.Vi prøver å bli gravide,eneste bakdelen er at jeg veier like mye nå før jeg er gravid som jeg veide når jeg gikk høygravid med første....

Veier 85,5 nå.Så jeg tenkte jeg skulle prøve å være litt flink mens jeg går gravid..

Jeg har 2 flotte jenter på 11-13 år fra før.

Men det jeg egentlig ville si var at da jeg hadde fått andremann begynte jeg å følge grete Roede,dvs la om kostholdet og etter 3.5mnd gikk jeg ned 14.5 kg....,så stå på...Jeg hadde like mye melk for det,og vi ble bare mer å mer førnøyde både jeg å barnet.....

Ønsker deg lykke tilll,jeg kommer etter selv om det blir en stund til.Men det skader ikke å bli i bedre form mens man er gravid heller.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg omtrent ferdig med dag nr 3... Syns det har vært litt tungt å holde seg til dietten disse dagene, men har vært flink! Min eldste datter og venninnen spiste sjokolade og potetgull i går, og jeg hadde sååååå lyst på, men jeg tok et halvt flak og thats it! Viljesterk, ja! :-D

 

Så godt å lese at det er flere som har hatt noen kilo ekstra etter svangerskapet... Jeg satser på at kiloene renner av i tiden som kommer, heheh. Har planer om å delta på jobbens julebord i november/desember, og da må jeg selvsagt stille med nyslanket, flott kropp og en fantastisk kjole. (Jadda.)

 

Overrasket meg selv i dag, forøvrig. Var ute og gikk tur med bebis, og plutselig la jeg merke til at jeg ikke hadde vondt i bekkenet mens jeg gikk! Hurra, første gang siden en-gang-for-lenge-siden...! Håper det fortsetter slik, tror nok knipeøvelser og lange turer hjelper på å stabilisere litt.

Ble ganske forbauset da jeg oppdaget hvor ille bekkensmerter kan være, og da hadde jeg det ikke ille nok til å måtte bruke krykker. Au, au,au...!

 

Har også funnet ut at jeg må belønne meg selv etterhvert som kiloene forsvinner. Har planer om å prøve ut en slik ny maskin-ting, som renser og strammer inn kroppen. Den har til og med eget program for de som nettopp har født, så det må jo være midt i blinken! Tror imidlertid det er ganske dyrt, så jeg må ned til 95 kilo først, minst.... Det tilsvarer 7,8 kilo ned, så da har jeg jaggu fortjent en belønning jah!

 

Uansett, i morgen er det på'n igjen. Er veldig spent på om vekten vil vise nedgang på fredag, håper veldig! Problemet mitt er vann i kroppen, det har kommet tilbake!! Jeg var veldig plaget på slutten av svangerskapet, kunne nesten ikke gå fordi det sprengte slik i beina, men det ble bedre da jeg begynte å gå turer. Nå har det kommet tilbake (ikke fullt så ille, men ille nok..) og jeg har en viss følelse av at kroppen lagrer vann bare for å være jævlig.... Håper det renner av, det også!

 

Krysser fingrene for at du snart har en spire på veg, Figaro! Hadde glemt hvor artig det er når babyen sparker, det er en herlig følelse! Kommer til å savne det.... Og ingenting er som å få en baby i belønning etter verdens hardeste treningsøkt! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har bebis vært i byen for første gang, og det gikk over all forventning...

Først var vi hos frisøren med min eldste datter og bebis sov som en engel. Deretter gikk turen til sentrum hvor vi vandret rundt i noe som fortonet seg som halvannen evighet...

Første-datteren skulle ha utstyr til skolestart, jeg skulle ha ny ammebh, og bebis ville veldig gjerne ha mat (pupp) etter en stund. Jeg slang ut puppen på en kafé, selv om jeg egentlig ikke liker "offentlig amming" for min egen del. Jeg har ikke akkurat pupper á la Angelina Jolie, så jeg vil helst unngå at gud og hvermansen ser dem..

 

Jeg spiste frokost kl. 09 i morges, dagens neste måltid var kl. 1830.. Da var jeg så sulten at jeg vurderte min egen morsmelk! Byturen tok mye lengre tid enn forventet, og deretter måtte vi handle. Siden jeg har begynt med GR, handler jeg inn mer om gangen slik at jeg ikke skal bli så fristet av alksens greier, ergo brukte jeg sikkert tre kvarter i butikken... Endelig hjemme var det pupp, deretter bleie, deretter pupp igjen, deretter flaske, deretter ny bleie, deretter pupp, og endelig enda en bleie! Snakk om fordøyelsessystem!

 

Jeg har kastet innpå et par brødmåltider utpå kvelden, men har ikke nådd i nærheten av de kaloriene jeg egentlig skulle hatt idag. Trøsten får være at jeg ikke rakk noen tur i dag, så slik sett går det nesten opp-i-opp.

 

Jeg syns nesten buksen min er noe større i dag, men det er sikkert ønsketenkning. Buksen er forøvrig arvet av min venninne som tidligere har vært ørten størrelser større enn meg. Nå arver jeg bukse etter henne, ettersom buksen har blitt for stor til henne. Hurra, liksom. Snakk om nedtur (for meg, opptur for henne, selvsagt! :-)

 

Nå må jeg sule inn, bebis griner og vil ha enda mer mat! Lurer av og til på hvor mye mat det er plass til i en så liten mage, men tydeligvis er det snakk om store mengder...!

 

I morgen skal jeg ut på langtur igjen, og følge GR slavisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Gratulerer med bebis! Må si jeg er imponert over at du er så sprek og målrettet så kort tid etter fødselen. Jeg har ikke orket å tenke på slanking før nå, 5 måneder etter. Jeg har fått beskjed om å følge meny 3, siden jeg ammer, så det er nok helt sikkert ok for deg å legge deg der også tenker jeg.

Dette blir en kort melding fra meg, jeg sitter i mørket på soverommet og venter på at vesla skal sovne, det vil si at gamle touch-kunnskaper nå opptas, det blir med andre ord en del skrivefeil som jeg av visse tvangsnevrotiske personlige sider måååå rette opp, dessuten litt lite strøm på den bærbare pc'en. Men jeg vil veldig gjerne ha slankekompiser, så der henger jeg meg på! Kan ikke love at jeg gir lyd fra meg hver eneste dag, men kommer nok til å være på nett ganske ofte.

Litt kort om meg, jeg er 28 år, bor i Nes kommune, Akershus, forlovet med en sunnmøring, som da heldigvis er far til min datter :-) Gir mer lyd fra meg litt senere!!

P.S. Har forresten en storebror, men tror faktisk også at hans bukser er for små for meg for øyeblikket.....grøss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med dag 6, kun i morgen igjen - deretter VEIING!! Wæ..!

Har allerede sneket meg på vekta, og den viser foreløpig 1,6 kilo ned... Ikke dårlig, men heller ikke spesielt bra siden kroppen min er sprekkferdig av ødem! Når skal dette elendige vannet forsvinne ut av kroppen???? *argh!!*

 

Sist gang jeg gikk GR etter et svangerskap gikk jeg ned ca 3 kilo første uka, deretter 1,5-2 kilo hver uke.

Ja, jeg vet det er altfor mye ut fra hva som er anbefalt - men guuuud bedre så deilig det er når kiloene renner av! Hadde håpet på noe i nærheten denne gangen også, men foreløpig ser det dårlig ut...

 

Dagen i dag har forøvrig vært spekket med fristelser.

Var invitert til jobben hvor det var ostekake på en avdeling og deretter fyrstekake på "min" avdeling. Joho...! Jeg var sykt flink (i følge egen standard, som ikke er så spesielt høy...!) og tok kun et bitte-lite stykke med ostekake, hvor jeg lot mesteparten av bunnen ligge igjen. Fyrstekaka rørte jeg ikke, og jeg er jaggu glad for det nå - sjekket nemlig antall kalorier i 100 gram - nesten 500 kcal!!! Hallo! Det er det virkelig IKKE verdt! Det er nesten 10 epler, det!

 

Jeg hadde store ambisjoner om å imponere fletta av de på jobben - og trille tur til og fra, men det ble med ambisjonene.... Etter ørten bleieskift, pupp og enda flere bleieskift hadde klokka gått fra meg og bilen var eneste alternativ..

Gledet meg IKKE til å vise meg for alle sammen, med tanke på hvor enorm jeg er nå i forhold til hva jeg var før jeg ble gravid. Nesten så jeg var litt beskjemmet, faktisk..

Det er jo ganske tragisk å være SÅ opptatt av kropp og vekt etter en graviditet som endte med en perfekt, liten skapning - men hello! det har faktisk en hel del å si for selvfølelsen! Jeg vil også være en "yummy mummy"! Skal vel holde hardt, men kanskje jeg kan bli en slags "grei-nok-mummy" etterhvert...

Akkurat nå er jeg mer på "gud-bedre-mummy"..... *sukk*

 

I tillegg til å holde meg unna mesteparten av kakefatene, spiste jeg sunt og godt til middag. Tørr kyllingfilet med tørr ris og salat, nammenam! Men, det er slankende, og det er det viktigste!!

 

I morgen er en ny dag med enda større utfordringer! Vi får besøk av deler av slekta, og her serveres ostekake, sjokoladekake og twist, samt rundtstykker av ymse slag. Jeg sverger herved på at jeg KUN skal smake på rundstykkene, kakene og sjokoladen vedgår meg ikke i det hele tatt. Her skal det vises viljestyrke! Nemlig!

Også SKAL jeg gå tur i morgen, uansett når tid på døgnet jeg får anledning. I dag har jeg ikke gått tur, og jeg merker faktisk at jeg savner det! Det er liksom noe eget med å gå tur med bebis i vogna, bikkja som drar hit og dit - og som selvsagt går i vegen for vogna hele tiden, og i stekende solskinn svetter jeg litervis som av en eller annen grunn kommer ut gjennom hårrøttene!! Pent? Nei!

Men, det er slankende!! Jah!

 

Solskinnsbolla: tusen takk for svar, så kjekt å ha en slankekompis!! Jeg skal skrive et svar til deg på siden din veldig snart!

 

Bye the way... den eneste grunnen til at jeg er målrettet er fordi jeg vet hvor inderlig godt dette fettet sitter på kroppen, så jeg bare MÅ ta meg sammen skal jeg noensinne komme meg ut av mammabuksene mine... ( de begynner å bli faretruende slitt, og jeg kjøper meg IKKE nye mammabukser - no way!!!)

 

Skulle inderlig ønske at jeg hadde en forbrenning som en toppidrettsutøver, så kunne jeg fråtse i frukt, bær, sjokolade, potetgull, is og kake (i nevnte rekkefølge), men dengang ei.

Har inntrykk av at dersom jeg bare tenker på en sjokolade, så øker livvidden.. *dobbelsukk*

 

Kjenner meg forresten godt igjen i å sitte på soverommet og vente på at bebis skal sove... det tar sin tid. Babyen her i gården vil helst sove på armen, så vi sliter litt med å få henne til å sove i egen seng. Som regel sovner hun på puppen og deretter legges hun i sengen sin.. Ikke spesielt smart, men veeeldig behagelig når hun endelig sover i sengen! Håper vi finner en lur løsning etterhvert, jeg har ikke mulighet til å la henne gråte seg i søvn, jeg får fysisk vondt i hele kroppen når hun gråter. Jeg er bløt som en våt klut når det gjelder bebis, er jeg redd. Men, hallo - hun er jo bare to og en halv uke.

 

Nå skal jeg bare fikse ostekaken til i morgen, deretter er det rett til sengs..! Klokka er imponerende mye, så jeg bør få ut fingeren!

 

Lykke til videre med slankingen, og kryss fingrene for at jeg holder meg unna kakefatene i morgen! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Jeg greide å holde meg unna kakene i dag! Er såååå stolt av meg selv! Smurte til og med egne rundstykker til meg selv, uten smør og med magrere og mindre pålegg. Juhu!

 

Det har riktignok ikke blitt noen tur på oss i dag heller, men nå er det slutt på latmannslivet. Får besøk i morgen også, men ikke før utpå dagen slik at jeg rekker å trille tur først.

 

Blir veldig spennende å se hva vekten viser i morgen, my luck så har jeg vel lagt på meg den kiloen jeg hadde tatt av tidligere i uken, bare på trass.... Håper iiiiinderlig at jeg er nede i mer enn -1,5 kilo.....

 

Nå skal jeg forsøke å legge bebis, deretter se om jeg orker å ta noen situps! Må begynne å stramme inn også, for her henger det overalt....!

Er imidlertid helt utslitt av dagen, så vi får se hva det blir til.. Jammen ikke mye jeg tåler før jeg blir sliten, nei.. Begynner å bli gammel!!

 

Tjohei til alle, stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Jeg må bare få si at jeg er mektig imponert over tempoet du holder så snart etter fødsel. Jeg håper du ikke sliter deg helt ut. Du må ikke overdrive trimmingen, selv om jeg selvfølgelig skjønner at du gjerne vil ned i vekt fortest mulig. Vær litt forsiktig med mageøvelser ennå, det er såpass tidlig etter fødsel så jeg vet ikke hvor lurt det er å belaste magen så mye. Om du ikke har gjort det allerede, så snakk med helsesøster om det. Kanskje du bør la trilleturene være trimmen noen uker til. Jeg mener å ha lest, eller hørt, at du skal være litt forsiktig de første seks ukene. Kanskje noen andre vet noe om det?

 

Min datter er nå 4,5 mnd og jeg har nå tatt meg selv i nakken og vil ned endel kilo. Gikk heldigvis ikke veldig mye opp i svangerskapet, men hadde minst 10 kg ekstra fra før,og nå vil jeg prøve å gå ned noen av dem. Jeg følger med på noen av dagbøkene her, og håper at jeg kan være like flink og standhaftig underveis som dere. Jeg begynte på mandag, så jeg er såvidt i gang.

 

Jeg håper du vil klare å opprettholde den viljen som du har fremover, og at kiloene vil forsvinne jevnt og trutt.

 

Hilsen EliseV

PS. Drikker du mye vann? Vann er jo vanndrivende, så får du i deg nok av det burde jo endel av vannet i kroppen din forsvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Ned 2,2 kilo første uka! Og ned 4 cm rundt midjen. Nå er ikke buksa jeg fikk av venninnen min trang i livet lenger, juhu!

 

Og i dag har vi gått en tur på nesten halvannen time, i ganske bra tempo. Fant flere tøffe bakker som vi klatrer oppover, og jeg var så svett da jeg kom hjem at det drypte fra håret i panna! Er glad bebis sov slik at jeg rakk en kald dusj , for å si det slik..

 

Nå har jeg nettopp hatt besøk, og kakene fra i går ble satt fram- og jeg rørte ikke noe som helst! *flink*

 

Tusen takk for hyggelig svar, EliseV! Det er ikke så mye å være imponert over, for jeg har egentlig ikke noe valg. Skal jeg passe inn i klærne mine igjen før jul, må jeg bare begynne ¨nå..

Er veldig forsiktig med situps, tar bare en 12-20 av gangen. Men, magen har blitt så svær at den bare må strammes opp, ellers må jeg vel ha en slik operasjon tilslutt...

Jeg drikker MASSE vann (takk gud for amerikanske kjøleskap med isbitmaskin og renset vann!!) - og nå har det endelig begynt å røre på ansamlingene i kroppen. Foten min er ikke SÅ hoven lenger og ser nesten normal ut igjen. Takk og lov!

 

Jeg har dessverre fortsatt ødem i kroppen i større eller mindre grad, for nå har fingrene mine fått det! Har til og med fått henvisning til nevrolog fordi de visner hen.. (slikt "carpal tunnel syndrom", kalte de det). Håper det går over snart!!

 

Men, jeg er SÅ glad for kiloene som forsvant denne uken - og jeg er SÅ glad for at jeg endelig er på rett veg! Har regnet ut at det er 18 uker igjen til jul og 10 uker igjen til dåpen...! Rekker ikke å komme inn i bunaden innen dåpen, men det får stå sin prøve... Men, kanskje jeg er nede i !før-gravid-vekta innen jul? Hadde vært deilig!!! Kanskje litt mye å håpe på, men tro kan flyte fjell! (har jeg hørt...!)

 

Uansett, måtte bare få fortalt om vekt-nedgangen! Nå skal jeg ha meg litt mat!

 

Hei og hopp!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på prøvetime på en slik "vidunder-maskin", som strammer inn og forbrenner fett mens man bare ligger der... Tei, heter den visstnok.

Hadde prøvetime som tok 20 minutter, og det var en ganske pussig erfaring..

 

Først måtte jeg skifte truse til en bitte-liten-mini-mikro-papirtruse som jeg nesten ikke fikk på meg. Festlig, spesielt når man blir observert av damen mens man holder på å skifte.. Som om man ikke følte seg ille nok i utgangspunktet, når man vurderer å bruke 5000 kroner på 10 timer for å få av seg fettet... (damen var selvsagt syltynn, hun har sikkert brukt maskinen flittig...!)

 

Uansett, jeg ble lagt på en benk iført den aaaltfor lille trusen og ammebh med innlegg... (lekkert.) Fikk svære, kalde gummiplater plassert rundt omkring mage, rumpe og lår. Iiiiiskaldt å ha på, men det gikk fort over.

Deretter koblet damen inn elektrodene på maskinen og satte den på. Pussig følelse, omtrent som om noen slo meg med en ørliten hammer der hvor platene var plassert. Sirkulasjonsprogram, kalte de det. Etter 5-10 minutter skiftet programmet til oppstramming, og da kjente jeg at musklene strammet seg sammen. Kunne ikke se at muskelene strammet seg, men de er jo veeeldig godt gjemt også da, så...

Tilslutt var det nytt sirkulasjonsprogram, og da var det omtrent som ørsmå nåler som stakk. Var ikke vondt, bare merkelig.

 

Moroa kom etter at platene var fjernet og jeg var dekket med gele etter platene! (samme typen som de bruker ved ultralyd) Jeg fikk et par papirtørkler for å fjerne det hele, men mesteparten endte på klærne mine.. Var ikke på langt nær nok tørkepapir for å fjerne alt sammen. Følte meg lekker der jeg stod dekket med gele og skulle ta av papirtrusen, som selvsagt hadde limt seg fast til kroppen. Fikk den omtrent ikke av, holdt på å tryne i forsøket.. Og damen var hele tiden tilskuer, hurraaaaaaa....

 

Fikk naturligvis spørsmål om hun skulle sette meg opp på en time, slik at jeg kunne komme igang med programmet. Er imidlertid noe usikker på om opplevelsen jeg hadde i dag er verdt 500 kroner hver gang... Iskaldt, ydmykende og dyrt? Virkelig noe å vurdere!

 

Timene varer mellom 30-45 minutter, så det er dyre minutter! Nesten så man heller skulle investert i en maskin selv, og heller leie ut tid til andre, heheh!

 

Tror jeg heller spanderer på meg fotpleie, hudpleie og slike ting i ny og ne ettersom jeg går ned, i stedet for å satse hele økonomien på en slik 10-timers sak. Syns det er forferdelig dyrt, og jeg aner ikke om det er garantert noe resultat av det hele. Fikk beskjed om at jeg kunne påregne å kanskje måtte tisse noe mer, samt at det hele skal virke "oppstrammende" og "fettforbrennende", men åssen i huleste skal jeg vite om det virkelig stemmer? Jeg skal jo uansett bevege kroppen i form av tur, samt følge GR-prinsippene, så da får jeg forhåpentligvis resultater uansett..

 

Dersom noen har erfaringer å komme med, setter jeg pris på det! Om det hele er verdt prisen eller om det er penger ut av vinduet....

 

Gud bedre, dette ble langt. Bra at bebis sover, huset er ryddet og jeg har spist hele 1750 kcal i dag! Nå skal jeg lalle med god samvittighet!

 

Hej då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da har vi skeiet ut for første gang..... Var så ekstremt sulten etter en lang dag med kjøring og administrering av ørten tenåringer som feiret bursdag, at jeg spiste restene av pizzaen fra Dolly Dimples... (Spiste frokost kl 09 og lunch kl 15, så det var egentlig ikke så ille for å være meg.)

Ikke akkurat sunt og samvittigheten gnager litt, men heldigvis er det jo lørdag og jeg har kosemerkene mine!

 

Etter bytur, kjøring, mating og mer kjøring gikk bebis, bikkja og jeg en tur på besøk til min mor. Det er kun ekstreme oppoverbakker dit, og siden bebis begynte å hyle etter 5 minutter, sprang vi nærmest hele vegen. Det rant svette ned i øynene mine da vi endelig kom fram, jeg var helt utslitt! Så slik sett hadde jeg fortjent et par stykker med feit pizza i dag....

 

I morgen blir en knallhard dag med ridestevne og kjøring av hesten fram og tilbake, men da skal jeg sørge for å ha med matpakke! Ikke noe mere utskeielser nå...!

 

Ha en fin lørdagskveld! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

...synes jeg, ikke MINST etter den seansen hos papirtrusedama!!! Tror jeg nesten kan innbille meg hvor lekker du følte deg da, hehehe :-)

Har ingen erfaringen med den formen for behandling, men kan nok være enig i at det er dyrt, parirtrusedamene rundt omkring tjener nok veeeeldig masse penger på det opplegget der. De tasser nok rundt med silketruser selv, tenker jeg.

Bruk heller pengene dine på noe annet, egentlig trenger det ikke koste så mye å gå ned i vekt. Gøy å kjøpe seg litt nye klær når målet er nådd også.

 

Kan ikke tenke meg at de pizzabitene gjorde noen skade, sånn som du beskriver resten av dagen så tenker jeg de ble forbrent og vel så det. Sånne motbakkeløp er ikke barebare! Mitt store mål for neste sommer er å gå opp Saudehornet (Ørsta), litt stort mål, særlig siden jeg blir litt "dissi" av store høyder. Men det går an å prøve.

 

Fortsatt god helg, lykke til på ridestevne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, endelig er stevnet ferdig!! Gud bedre, for en dag.......!

Stod opp tidlig for å rekke alt, ordne meg selv, baby, tenåringen, mat til alle, utstyr til bebis og utstyret til hesten... Vi avleverte bebis hos bestemor kl 10:15 og kjørte ut til hesten.. Heldigvis hadde ungdommene som bor der fikset og stelt hesten etter alle kunstens regler, så vi stappet ham på hengeren og kjørte til stevnet. Siden startlistene ikke var satt opp på forhånd, ante vi ikke når "vi" skulle i ilden, og jammen var vi tidlig nok avgårde! Fikk ikke startet før etter 4 (!!!!!!!!) TIMER!

 

Jeg måtte koble av hengeren og dra for å ammei mellomtiden, og sørget for å spise litt, deretter bar det avgårde til stevnet igjen.. Heldigvis gikk det raskt da jeg kom tilbake, og stevnet gikk over all forventning! Ble ikke pokal denne gangen, men datteren min fikk en flott plassering tatt i betraktning at hun var alene om å ri kaldblods i hennes klasse, og det var første gang hun stilte i en så høy klasse! :-D

 

Etter stevnet kjørte vi hesten "hjem" igjen, lastet av utstyr og folk og kjørte hjem resten av folkene. Så endelig fikk vi hentet bebis, som var desperat etter mer pupp. Var ikke hjemme før kl 19.....

 

Bestilte take-away (ja, jeg vet det ikke er helt GR, men jeg orket ikke tanken på å stå foran grytene i ett eneste minutt...), og har nå slukt biff med salat og fløtegratinerte poteter...*sukk*

 

Vel, starter på ny frisk i morgen , har overhodet ikke tenkt å gi opp til tross for pizzaen i går og potetene i dag!

 

Fikk nesten mer blod på tann i dag da en av mine kjente innen heste-gjengen presterte å spørre om ikke babyen skulle komme ut snart!!!!

Takk skal du faen meg (unnskyld uttrykket) ha! Da jeg fortalte at bebis allerede er tre uker, ble hun omtrent like forlegen som meg, heldigvis...! *dobbeltsukk* Det bare viser hvor utrolig DIGER jeg er nå.... *puke*

 

Må bare begynne å ri igjen, eneste måte å gå raskt ned i vekt på! Ingenting er som en knallhard dressurtime, det trimmer alle muskler og jeg svetter vanligvis enorme mengder - gjennom hodet! Like lekkert hver gang....not! Men, effektivt!

 

Uansett, håper det går bra med slankingen din, Solskinnsbolla - og takk for svar! Det er godt å få litt sympati etter mitt ikke-så-veldig-vellykkede besøk hos papirtrusedamen! Du har garantert rett i at hun egentlig bruker silketruser, slike truser som jeg bare kan drømme fjernt om å få på meg før engang! Men bare vent, om ikke så aaaaltfor lenge skal slik truser være en helt naturlig del av mitt klesskap også, hehehe!

 

Nå skal jeg bruke resten av kvelden på å late meg på sofaen! Og spise resten av måltidene mine med god samvittighet, hihi!

 

Have a good one, alle sammen! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

o-la-la...! Her går det unna... Ikke med kilo ned, men med inntaket av kalorier!!!

Har hatt bursdag i dag, og det ble feiret med rips og vaniljesaus.. Og pizza... *sukk*

 

Men, hadde min første ridetur siden jeg ble gravid i dag, og det var herlig!! Red ikke så lenge, det hadde verken hesten eller jeg ork til, men jeg red en 15-20 minutter. Må ta litt hensyn til at bebis kom for tre uker siden, og ting og tang i "kjelleren" ikke nødvendigvis er på plass ennå.

Uansett om rideturen ble kort, så regner jeg med at jeg kommer til å kjenne det i beina i morgen. Merket veldig fort at det var lenge siden sist, for å si det slik..

 

Ellers har dagen gått med til bytur og desperate forsøk på å få bebis til å sove. Hun nekter å sove så fremt ikke hun enten ligger inntil puppen, blir kjørt i vogna eller sitter i bilen som er i bevegelse.. Kan ble ganske ille når hun hyler så hæyt at fremmede lurer på hva som feiler henne når de passerer.. Hun vræler som en voksen mann allerede, morsomt..

 

Etter bytur, shopping av ny pc til tenåringen, og ridetur var jeg så sulten igjen at vi atter en gang kjøpte take-away-pizza...! LOVER at det var siste gang!!! Fortsetter jeg slik blir jeg aldri slank, i hvertfall ikke innen dåpen... *host*

I tillegg kom feiringen med rips og vaniljesaus, men litt feiring må man jo ha! Det er jo bare en gang i året man har bursdag, og den var halvrund! Droppet i det minste kaken! *flink*

 

Fikk forøvrig slik fancy badevekt i bursdagsgave av min mor. Hadde ønsket meg en slik som viser fettprosent og vannprosent. Blir spennende å se hvorvidt den viser det samme som min gamle vekt, men oddsen er nok at den viser noen kilo mer, er jeg redd... Blir jo moro å gå OPP i vekt, juhu... :-(

 

Uansett, etter ørten våkentimer har bebis tatt kvelden, og jeg regner med at hun sover leeenge i natt før hun skal ha pupp, slik at jeg får sove litt.

I morgen skal vi tilbake til gode, gamle rutiner - ut på tur og spise jevnlig hele dagen! Og spise sunn middag!!!

 

Hey då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tilbakeslag får vel de fleste tenker jeg, så du må bare fortsette som du begynte. Du har jammen hatt det travelt, og er det noe som er vankelig å få til når man har sånne dager du har beskrevet, så er det å spise riktig.

 

Egentlig så minner det litt om hvordan jeg selv har det noen ganger. Med tre store barn, som alle skal kjøres både hit og dit + en attpåklatt, så går dagene unna i en fei. Da er det ikke like lett å få innpasset måltidene bestandig. Hos oss praktiserer vi nå likestilling i praksis; jeg har begynt å jobbe og min kjære mann er hjemmeværende pappa resten av permisjonen (ut mars 07). Håper faktiskt dette skal gjøre det litt lettere med å gå ned noen kilo, for da er det lettere å klare alle måltidene og småspising hele dagen blir helt umulig. Jeg jobber som lærer, så det er heldigvis ikke noen stillesittende jobb jeg har. Håper jeg ser resultater om ikke altfor lenge.

 

Ridning må jo, som du sier, være utrolig god trening. Jeg red såvidt en kort time for litt siden, og kjente det godt flere dager etterpå. Kjenner det ikke på den måten etter en time på helsestudioet ihvertfall. Når kan du begynne å ri for fullt igjen da? Rir du konkurranser selv også? Høres skikkelig morsomt ut, med stevner og greier. Jeg er stort sett tilskuer når døtre rir jeg, selv om jeg får en liten tur i ny ig ne.

 

Uansett, ikke la noen få tilbakeslag på matfronten stoppe deg. Nå er det jo et helt år til neste gang du har bursdag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho-hoi! Nesten to timers tur i dag!

Måtte kompensere litt siden inntaket av usunne matvarer har vært altfor høyt i helgen, dessuten har den nye vekten min medført at jeg har gått opp i vekt!!

Vekten viser 1 kilo mer enn min gamle, så det er litt deprimerende... Men , sannsynligvis er den nye mer korrekt, så jeg får bare bite i det sure eplet og innse realitetene..

Ganske tragisk, egentlig - for plutselig gikk jeg opp en kilo uten at jeg har lagt på meg.. *grrrr*

 

Ellers har jeg spist alfor lite i dag, og det er jo ikke bra det heller... Glemte helt å spise før jeg gikk ut på tur, vesla skulle ha mat, bleie og diverse - så jeg glemte det fullstendig. Kom på det midtveis i turen, da jeg kjente at jeg ble innmari sulten.. Flott, tenk å glemme å spise, det tror jeg aldri har hendt med meg før!

Jeg kastet innpå mat da jeg kom hjem, men spiste riktig. Deretter var jeg på besøk og da jeg kom hjem var det middag, deretter fikk vi besøk. Da ble godis og twist satt fram på bordet, men jeg holdt meg fullstendig unna! *flink* Problemet var at det ble aldri anledning for meg å spise måltidene mine med fullt av folk i huset.. ble liksom litt feil.

Burde spist noe mer i dag, men det er i grunnen for seint (klokka er nesten midnatt).. Får spise mer riktig i morgen!

 

Takk for svar, EliseV - det er godt å høre at det ikke bare er meg som har det travelt. Kan nesten ikke forestille meg hvordan det er med mange barn, jeg har knapt nok tid til de to jeg har...

Jeg rir ikke konkurranse selv, er langt fra god nok! Men, jeg syns det er veldig moro å ri - selv om det er på et lavt nivå. Blir helst lett dressur og turer på meg... Er utrolig god trening, og du kan tro jeg kjenner det øverst i lårene i dag. Hjelpe og trøste! Det er nesten vondt å legge beina i kryss....

 

Datteren min, derimot, hun er flink å ri. Hun har holdt på i 6-7 år, og rir konkurranser både i sprang og dressur. Vi har hatt egen hest i to år nå, og er på veg til å bytte i en mer "avansert" utgave. Har en fjording nå, og de er dessverre ikke så spreke.. Derfor titter vi litt etter en varmblods som kan passe oss begge, noe som tydeligvis ikke er så lett å finne.

Uansett, gleder meg veldig til å ri igjen, det var skikkelig gøy å endelig komme igang igjen!

 

Ellers er det så-som-så med alt som heter trening. Startet jo friskt med sit-ups, men det ble med en gang eller to, så "glemte" jeg dem... (er veldig flink til å fortrenge slike ting...) I tillegg burde jeg gjøre ørten knipeøvelser hver dag, og var flink i tre uker, deretter har jeg jaggu glemt dem også.

 

Tror det er den desperate følelsen av å ikke ha et navn på bebis ennå som gjør at jeg glemmer alt mulig annet. Vi blir ikke enige, og siden ingen har et navn som MÅ trumfes gjennom så blir vi svevende mellom hundre ulike forslag. Jeg grubler og grubler så intenst at jeg får hodepine av hele greia! Hadde jeg bare sett hva hun passer til å hete, men ingenting er foreløpig bra nok.. *sukk*

Håper på en åpenbaring, og det RASKT!!! (dåpen nærmer seg jo med stormskritt...!)

 

Krysser fingrene for at morgendagen blir en vellykket slankedag for alle! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dag 13.... To dager igjen til veiing, og jeg bare måtte på vekta i morges. Snakk om nedtur! Hadde gått opp (!!!!!!!!) 400 gram. Kontrollsjekket med min gamle vekt, og joda - her har man lagt på seg! (Er det mulig???)

 

Håper det bare er vann som fortsatt henger igjen i kroppen, sliter fortsatt med ødemer som kommer og går. Heldigvis er føttene mine bedre, de såg til tider ut som skikkelig tømmerstokker - og var vonde å gå på.

Tror turene jeg går hver dag holder ødemene i sjakk enn så lenge, håper kroppen rydder opp i disse greiene snart.

 

I dag har tulla og jeg hatt en vanlig dag, slik at vi har fått fulgt rutinene våre i langt større grad enn igår. Vi gikk tur opp til min mor igjen i dag, og det endte med klissvått hår igjen. Tror den turen forbrenner noen kalorier, den tar riktignok bare en halvtime - men den består av kun bratte bakker. Bikkja er helt utslitt når vi endelig kommer fram..

 

Jeg har også spist mye mer i dag, i går ble det altfor lite. Har tyllet innpå nesten 1600 kcal i dag, men selv det er jo litt i underkant av hva jeg bør ha. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få plass til mer mat i løpet av en dag, men kanskje jeg kan spise litt mer til middag.

 

Forøvrig må jeg skryte litt av meg selv, som sitter her like foran en svær skål med twist. Har ikke rørt en eneste hittil, og har egentlig kun lyst på den med banansmak. Vanligvis ville jeg spist skålen tom på en-to-tre, inkludert de jeg ikke liker spesielt godt!

 

Tenkte jeg skulle forsøke å holde meg unna alt usunt inntil dåpen i medio oktober, så kanskje jeg har en ørliten mulighet til å passe i str 44 igjen til da.. Må jo få på meg noen klær (bunaden er utelukket, dessverre - den var trang allerede før jeg ble gravid...), og jeg kjøper IKKE nye finklær til en formue i str 46-48! No way!

Er jeg skikkelig flink (og spiser mer enn jeg har gjort de siste to dagene, sukk), så kan det jo være at jeg greier 8-10 kilo...? Eller er det fullstendig urealistisk?

Skjønner jo det at det at vekta gikk OPP med 400 gram fra i går til i dag ikke tilsier en svær nedgang til oktober, men det er jo lov til å håpe...?

 

Hadde vært deilig å vært kvitt alle ekstrakiloene innen dåpen, men det er fortsatt 16,8 kilo igjen ( ifølge min nye vekt, 15,8 i følge min gamle..) - og det er litt for mye å håpe på: Skal dessuten beholde melka, det er mye viktigere!

 

Vel, ny frisk i morgen folkens, stå på!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..er rett og slett genialt!!

Jeg har hatt en liggende i lang tid, men har ikke brydd meg med å bruke den - av en eller annen ubegripelig grunn...

Kjøpte en Polar F6 under forrige slankekur, men rakk ikke bruke den noe særlig før jeg ble gravid.

 

Men, gurimalla for en motivasjonsfaktor! Jeg gikk nesten beina av meg i dag! Og fra like før jeg gikk ut til jeg kom tilbake (inkludert litt rydding i huset) hadde jeg forbrent 950 kalorier!!! Under selve turen forbrente jeg ca 650 kalorier, nesten helt utrolig!

Kan nesten ikke vente til i morgen for å se hvor mye jeg forbrenner da.

Og det skal bli veldig spennende å se hvorvidt det har noe utslag at jeg korrigerte vekta som var registert på klokka. Har jo 15 kilo mer å drasse på nå enn sist gang jeg brukte den, så kanskje jeg forbrenner enda mer nå??

 

Jeg er også veldig spent på om jeg har gått ned noe i morgen. Greide ikke unngå vekta i morges heller, siden jeg hadde gått OPP i går, og heldigvis var jeg nede 200 gram i forhold til forrige fredag. Håper inderlig det viser enda mer i morgen, men ned er ned, tross alt! Alt er bedre enn ingenting....!

 

Har begynt å forsøke å se for meg hvordan jeg ser ut som slank, det er nesten helt umulig å visualisere! Jeg kan se for meg at jeg handler klær i str 44, til og med 42, men størrelser på 38-40 blir mer som en utopi. Men, denne gangen er det ikke bønn, jeg SKAL ned - koste hva det koste vil!

Har tilnærmet ett år på meg før jeg skal tilbake på jobb, og målet er å være nede i ca 70 kilo til da.. Det vil si 31,2 kilo ut fra dagens vekt på den nye personvekten min... Har funnet ut at delmål kanskje er en god idé, så kanskje jeg skulle sette meg noen...

 

Innen 22 oktober (barnedåp): 90 kilo (ned 11,2 kilo fra dagens vekt)

Kanskje litt i overkant, men det hadde vært sååå bra!

 

Innen julebordet (forhåpentligvis i desember, ikke i november slik som i fjor..): 85 kilo

 

Innen jul: 82 kilo (ned 19,2 kilo fra dagens vekt)

 

Innen 21 februar (halvtårsdag! og venninnen min sin termindato): 75 kilo

 

Innen påske: 70-72 kilo (30-32 kilo ned fra dagens vekt)

 

Tror det er første delmål som blir det verste, siden det er snakk om ganske mange kilo på ganske kort tid.. Men, det duger ikke uprøvd! Og med hjelp av pulsklokken skal jeg nok få fart på fettcellene! Her skal det brennes kalorier som en ekte pyroman!

 

Greier jeg målene mine, skal jeg gi meg selv noen belønninger etterhvert - men ingen klær før de jeg hadde før graviditeten faller av. Må dessuten spare litt først... *host*

Tror den første belønningen utenom klær skal være hudpleie, fotpleie eller aromaterapi. Eller ny frisyre! Koster fletta, men er i grunnen verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å være godt i gang med både det mentale og det fysiske arbeidet!

 

Jeg synes imidlertid du stiller veldig harde krav til deg selv når det gjelder framgangen. Husk at delmål som er nesten umulige å nå blir veldig demotiverende etterhvert som datoene nærmer seg dersom du får problemer. Håper du ikke blir fornærma for at jeg blander meg, men jeg ville gitt meg selv litt mer tid. 1 kg i uka er et realistisk mål som det er mulig å holde en stund, og da kan du regne med ca. 4 kg i september og 3 kg fram til 22. oktober, dvs. 7 kg. Etter barnedåpen ligger du vel på ca. 1 kg i uka mellom delmålene dine, og det burde være mulig. Klarer du dette burde du være SUPERfornøyd! Jeg tror det er lettere å holde på lenge når man ser at delmålene oppfylles etterhvert, så kan du heller overraske deg selv positivt dersom du ligger bedre ann enn delmålet.

 

...men, som du sier, det er lov å prøve, og det har du ingen ting å tape på! Ønsker deg lykke til med slankinga, jeg skal følge med deg og heie på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

....når vi går opp skarve 400 gram så føles det som en diger fettklump, mens når vi går NED 400 gram så er det liksom ingenting.... Men jeg skjønner veldig godt hvordan du føler det, har jo akkurat opplevd det samme. Føler at jeg er på tur igjen nå, men har ikke turt å veie meg. Har funnet ut at sånne små nedturer gjerne er med på å trekke ned dagshumøret, og da går det fort ut over matinntaket, både for mye eller for lite. Best å la det gå noen dager etter en sånn dag, før man veier seg igjen. Da har det nok helt sikkert retta seg godt opp igjen.

Jeg skal ikke si at det er grunnen, men kanskje du rett og slett må få i deg mer kalorier?? Jeg får i meg i underkant av 1900 kalorier, og ja, det er vanskelig (luksusproblem i grunn), men det er lettere å komme seg dit hvis man drikker litt mer melk og juice, og bruker litt mer pålegg på brødskiva. Middagen er også ganske stor! Særlig siden du forbrenner såpass mye kalorier som du gjør når du er ute og går, så tror jeg ikke det er så dumt. Du kan nok unne deg mer enn du tror.

det er ingen enkel sak å få tid til alt man skal, og samtidig være superflink til å få i seg 4-5 måltider til regelmessige tider. Men det er iallefall lurt å handle inn for hele uka av gangen, så har man tilgang til det man trenger.

 

Nå har jeg ikke tid til å skrive mer, må nemlig spise igjen!! Stå på videre! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppet opp på vekta i morges og trodde ikke mine egne øyne.. Måtte kontrollsjekke med gamle-vekten, og joda.. opp EN KILO siden i går!!!! Hvordan er dette mulig?????????

Nå har jeg visse mistanker om at noe kanskje er vann, siden det var vondt å stå på beina da jeg stod opp i morges, og skoene var for trange.. Men allikevel da?! Jeg skjønner ikke åssen dette går ann...

 

ikke akkurat den type motivasjon jeg trengte, for å si det slik....

 

Resten av dagen har vært like bedriten, unnskyld uttrykket... Vi startet salg i butikken jeg har og i den forbindelse skulle tulla og jeg innom før åpning for å fikse plakater og slikt. Deretter var planen en kjapp tur i byen og deretter trille hjem igjen.

Det begynte med at jeg selvsagt kom meg altfor seint avgårde og måtte omtrent springe til butikken. Tok ikke mer enn en halvtime, men ble god og varm - for å si det slik. Da jeg kom dit var det allerede fullt av folk, og det strømmet på hele dagen. Jeg ekspederte, ryddet og fikset mens tulla heldigvis sov søtt i vognen sin. Innimellom forlangte hun mat, men var for det meste en drøm å ha med.

 

Og det trengtes... Planen min var å være hjemme igjen seinest kl 14, siden tenåringen min var hjemme med diaré og vondt i halsen...

Gikk ikke helt som planlagt, kan man si - var hjemme litt før kl 19! Ikke hadde jeg med mat og ikke var det mulig å få tak i mat før jeg var hjemme igjen..

Utsultet, utslitt og med en baby som hadde veeeldig vondt i magen sin, fikk jeg kastet innpå et par epler før "jeg-spiser-hva-som-helst"-syndromet satt inn.. Nå har jeg laget middag med MASSE grønnsaker og jeg spiste alt sammen helt på egen hånd.......

 

Dette, inkludert vekten i morges, gjorde dette til den mest bedritne dagen på lenge. Nå gidder jeg ikke veie meg på evigheter (ihvertfall ikke før mandag *host*), for som Solskinnsbolla sier, det er greit å vente noen dager etter en slik nedtur...!

 

Jeg vet at delmålene mine er ganske tøffe (og urealistiske...), og for å være helt ærlig ser det ikke ut som om jeg skal greie halvparten av det første ,engang... Jeg går jo bare OPP, ikke ned!

Kanskje jeg burde spise mer, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få det til... Syns jeg spiser hele tiden, men skal forsøke med mer pålegg og større middagsporsjon! Kanskje det hjelper?

Jeg drikker MASSE vann gjennom hele dagen, har med en flaske på turene og sørger for å drikke mest mulig. Drikker kun vann, rører ikke brus eller juice, og kaffe... Allikevel har jeg masse vann i kroppen, det virker som om væskebalansen i kroppen min er helt forskrudd. Jeg kan ikke ta vanndrivende siden jeg ammer, så jeg får bare leve med elendigheten... *syte, syte, syte*

 

Vel, jeg gir ikke opp! Under alt vannet (og fettet, selvsagt) forsvinner det forhåpentligvis litt fett, slik at når vannet forsvinner - så blir jeg sylslank! Moahahahahahah!

 

Stå på alle sammen, og tusen takk for svar og gode innspill! :-)h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Har du prøvd å gå av vekten og gå på igjen med en gang? Det hender nemlig at digitalvekten min viser forskjellig bare med sekunders mellomrom. Man tror liksom ikke det man ser med en gang, ikke sant? :-) Syns det er leit at du skal gå opp, det virker jo absolutt ikke fortjent!! Men jeg må jo si jeg ikke helt forstår hvordan du klarer å holde det tempoet som du gjør, særlig siden bebis ikke er mer enn noen uker gammel? Jeg tror jeg var på en annen planet enn alle andre de første ukene med jenta mi, kom vel ikke skikkelig tilbake før hun var passert 2 måneder. Du har jo erfaring med ei datter fra før, men det er jo lenge siden hun var bebis! Hvis du driver egen butikk så skjønner jeg at du må styre skuta litt selv om du har permisjon. Men med så proppfulle dager så blir det vel nesten ikke tid til å tenke mat. Før om kvelden kanskje?

Bare prøv å ikke stress, det er visst "krise" for slanking og forbrenning. Vær beinhard og sett av tid på morgenen til å lage matpakke hvis du vet du skal bort i flere timer. For du skal klare dette her, skal du ikke?? Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går tok jeg meg en "fri-dag" fra trilleturene.. Var helt utslitt fortsatt etter fredagen, og det er jeg mer eller mindre fortsatt... I dag har det blitt en rolig tur med bebis, mormor og bikkja - og jeg kjenner at kroppen har godt av å ta det med ro noen dager....

 

Tror kanskje jeg har vært litt for tøff mot meg selv i det siste, så i går koste jeg meg med en hel 4-pk med kokosboller! Nammenam!!!

Jeg har fortsatt tonnevis med vann i beina og nå begynner jeg å bli lei! Men, det går vel over etterhvert...

 

Tusen takk for svar, Solskinnsbolla - i morgen tidlig skal jeg forsøke tipset ditt. Håper vekta viser nedgang - bare litt, om ikke annet!

Det er forøvrig sant at jeg har holdt et for jæ... tempo den siste mnd, men med en tenåring, hest, butikk (ved siden av full jobb, når jeg ikke er i permisjon..), hund og katt , samt en liten bebis - så må det bare bli slik...

Men, etter oktober er butikken stengt og ryddet vekk, bebis har blitt litt større, vi har forhåpentligvis skaffet fôrvert på hesten et par-tre dager i uka, så da blir ting MYE bedre! Riktignok kommer jeg til å bruke mer tid på studiene mine på den tiden, (starter på videreutdannelse nå som jeg allikevel skal være hjemme ett år, må jo ha noe å gjøre ;-) men håper at det blir lystbetont og ikke så stressende.

 

Du har helt sikkert rett i at stress forsinker slankeprosessen, så kommende uke skal jeg gjøre det jeg har LYST til, ikke det jeg føler jeg MÅ.... Dessuten har sikkert bekkenet mitt godt av å ta det litt rolig, også..

Skal liksom kose seg når man har en liten bebis, og det er nøyaktig det jeg skal gjøre!

:-D Gleder meg!

 

Nå skal jeg spise middag, her blir det servert stekt kalkunfilet med Uncle Bens Chinese Sweet&Sour-saus i dag, med basmatiris. Nammis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg vært på vekta igjen etter fredagens ultimate nedtur... Den viste 200 gram mer i dag enn for en uke siden, men tross alt 800 gram ned siden fredag. Får ta det som en positiv ting, selv om jeg egentlig burde vært nede minst en kilo med tanke på trim og kaloriinntak. Hadde riktignok trodd at kroppen kom til å tviholde på kiloene, men ikke SÅ voldsomt...

 

Ergo tok jeg meg enda en fridag i dag, og har spist alt jeg har hatt lyst på....

Hadde egentlig tenkt å være flink i dag også, men så fikk jeg besøk på formiddagen og rakk ikke spise noe som helst. Plutselig var klokka blitt nesten 1530, og jeg hadde ennå ikke spist noe som helst...og da gav jeg fa...!

 

Jeg har nå kastet innpå noen twist som stod igjen på bordet etter besøket, har spist tikka masala til middag og spist masse plommer til dessert! Jeg digger regelrett Victoria-plommene som er modne på denne tiden, så jeg trengte en dag hvor jeg fikk fråtse hemningsløst.

Nå har jeg akkurat spist kveldsmat, og hadde egentlig planer om å ta et par skiver ekstra, men oppdaget at jeg ikke hadde plass til en smule mer enn "rasjonen". Det må jo være et godt tegn!

 

Nå skal jeg forsøke å legge tulla, som søver søtt i vippestolen sin. Hun har en vane med å våkne i det hun legges i sengen sin, men jeg krysser fingrene for at hun sover såpass dypt at hun ikke våkner i kveld. Kjenner jeg trenger et par timer uforstyrret søvn, det hadde vært deilig!

 

I morgen skal jeg trille en liten tur med en venninne, og fortsette med mitt sunne kosthold. Tror ikke kroppen har vondt av det, og det er jo eneste muligheten jeg har til å ta av et par kilo etterhvert. Syns det går forferdelig seint tatt i betraktning til hvor flink jeg har vært, men må jo bare holde ut...

 

Og DER våknet tulla, så da blir det vel litt amming før vi forsøker å ta kvelden... Hurra.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javel, så har jeg gått en tur i dag - MEN, jeg har også fråtset med kokosboller og melkesjokolade... Snakk om kjipe greier.

Jeg mangler reell motivasjon, siden vekten viser tall jeg IKKE vil se...

 

På den andre siden skjemmes jeg litt, for hva har jeg å klage for? Vel, så har jeg noen kilo for mye - og måtte i dag kjøpe en bukse i str 50!!!!! (Herregud!) Men, sett i forhold til alle de tragiske ting som skjer med andre rundt om i verden, så er jo dette NADA. Det er ikke så mye som en dråpe i sjøen, engang.

Ikke lever jeg under ekstreme eller vanskelige forhold, ikke bor jeg i et land som ikke erkjenner meg og mine meninger, ikke lever jeg på fattigdomsgrensa (eller under), ikke mangler jeg familie og venner, jeg har en jobb som nå betaler for å ha meg gående hjemme ett helt år, hvilken luksus er ikke det?? Og jeg har to vidunderlige døtre, som får vokse opp med vilkår andre barn bare kan drømme om. Jeg har en solid utdannelse, en trygg jobb, hus, bil og andre materialistiske ting - ting andre ønsker seg dypt og inderlig - og som jeg ofte tar som en selvfølge......

 

Så nå skal jeg slutte å klage! Det hjelper å sette ting litt i perspektiv, helt klart. Det å være ekstremt navlebeskuende hjelper ingen ( og er heller ingen direkte tiltrekkende egenskap, for å være ærlig..), så heretter skal jeg slutte å klage på nedgangen (eller mangelen på sådann..)

Jeg er heldig som har anledning til å måtte slanke meg, tenk på alle de som sulter rundt omkring i verden og som ville drept for å være i mine sko?!

 

Nei, her er det slutt på syting og klaging (kanskje med enkelte unntak, i ekstreme tilfeller..). Jeg skal se hvor mye jeg greier å gå ned ved å være fornuftig samtidig som jeg beveger meg, også skal jeg melde meg på kurs som starter i medio september, via internett.

Har ingen planer om å gi meg, for all del - og skal ned 30 kilo innen jeg skal tilbake på jobb, men skal gjøre det med glede, ikke med selvmedlidenhet!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...