Gå til innhold

Min slankedagbok


Gjest femalia

Anbefalte innlegg

Bebis våknet i morges kl 0715, og siden vi har begynt et nytt og bedre liv mht søvn, stod vi opp selv om det var søndag...!

Bebis sover lite om natten, hun var våken kl. 23, kl 0130 og kl 0500 - og spiste masse mat hver gang. Hun spiser altså lite på dagtid og mye om natten.. Hurra...! :-(

Men, hun har lært seg nytt sovemønster allerede. Kl 0830 sov hun i halvannen time, deretter dro vi på besøk til mormor. Etter en våkentime, sov hun halvannen time igjen - og deretter har det vært 45 min våken og 45 min resten av dagen.

Nå har jeg nettopp vekket henne for at hun skal sovne igjen om en times tid, da er det natti-natti..! Og hun skal få en teskje grøtpulver i melken sin, det presterte jeg å glemme i går.

 

I kveld er jeg sulten til tross for at middagen nylig er fortært. Savner et ekstra måltid om dagen, det er stor forskjell på 1000 kcal om dagen og 1600 kcal... Nå har jeg kun et eple igjen å spise før dagsrasjonen er full, så her sparer jeg på det så lenge jeg kan.. Gleeeeder meg til i morgen når "lynkuren" er ferdig!

 

Fordelen med å stå tidlig opp var at jeg hadde trimmet videoen min før kl 10 i formiddag! Føler meg neste litt sprek, jeg...

 

I morgen tidlig er det veiing av meg, deretter er det veiing av bebis og hennes første vaksine, stakkar...

 

Kryss fingrene for at alt blir vellykket, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 574
  • Created
  • Siste svar

Hei Femalia!

Jeg leser trofast bloggen din og jeg ler godt innimellom av dine erfaringer, både på godt og vondt. Jeg har såvidt vært inne på bloggen din med en kommentar før, men det begynner p bli en stund siden.

Nå er jo dette forumet for gravide og ammende og jeg er ingen av delene lenger. Min bydelige datter er blitt 7 mnd og puppen takket hun nei til for ca . 1 mnd siden. Litt leit egentlig, spesielt siden jeg har begynt å jobbe igjen. Mens jeg ammet kom minsten og pappa'n innom jobben en gang om dagen for å få pupp og da ble ikke dagen så lang uten min lille solstråle. Men jeg kan jo ikke tvinge henne til å ta puppen heller...

 

En fordel med å ikke amme lenger, er at da er muligheten større til å endelig gå ned noen kilo igjen. På mine 4 barn har jeg ikke mistet noen gram av betydning. Denne graviditeten gikk jeg ikke opp mer enn 8 kg og disse var borte etter en drøy uke. Men hva hjelper det da, når jeg etterpå har gått opp 5 kg igjen!

 

Klok av erfaring, som sier meg at jeg ikke klarere å gå ned noe alene, så har jeg nå begynt på GR-kurs. Har siste dag i uke 2 i dag og er veldig spent på resultatet. Første uke gikk over all forventning, med -1,9 kg som resultat. Prøver å forberede med til et resultat som ikke er fullt så bra. Har spist godt og fornuftig denne uken, men da jeg gikk på kurs forrige gang hadde jeg stort sett en uke med bra nedgang og en uke hvor jeg ikke går noe særlig ned. Er ganske spent altså...

 

Jeg skjønner godt at du blir litt deprimert noen ganger nå vekta bare ikke vil ned, selv om innsatsen er aldri så bra. Men jeg synes du er flink til å tenke deg slank, og jeg har lest et eller annet sted at det faktisk er veldig viktig. Tanken makt kan være veldig stor, så når matinntaket blir i riktige doser så vil du begynne å gå jevnt og trutt ned, det er jeg helt sikker på.

 

Du har gått internett-kurs, har du ikke? Skjønte at du ikke var helt fornøyd med kurslederen din. Hvis du skal gå flere kurs på nettet, bør du skifte kursleder. De er visst ganske så forskjellige har jeg forstått. Jeg går på lokalt kurs nå, men en av de andre kursdeltagerne hadde gått kurs på nettet flere ganger og hun hadde skiftet leder bl a fordi hun var misfornøyd med tilbakemeldingene. Jeg gar gått kurs vi internett før, ikke GR, men det fungerte veldig dårlig i mitt tilfelle. Det var alltfor lett å jukse meg selv, så nå er det kun personlig fremmøte som gjelder for meg.

 

Deilig at bebisen din har begynt å sove bedre. Jeg krysser fingre for at hun snart også spiser bedre på dagen, slik at du får natta tilbake.

 

Mvh

EliseV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for en nedtur! Nå gir jeg opp!!!

Etter å ha fulgt lynkuren fra punkt til prikke, ikke skeiet ut med et eneste gram, gikk jeg fra torsdag til i dag OPP 100 gram! Da har jeg trimmet litt i tillegg.

 

Kan noen forklare meg dette?

 

Skjønner jo at det ikke hjelper noe om jeg nå gir beng og fyller magen med masse usunn mat, men nå er jeg LEI! Er det virkelig mulig å gå ned så lite når jeg er så flink?!

Så nå snur jeg tvert om! Her skal jeg legge meg på minst 1900 kcal om dagen, amming eller ikke. Fungerer ikke det, så blir det en karbohydrat-fri periode. Kan hende er kroppen min fullstendig ute og kjøre og er blitt insulinresistens, i såfall vil bloggen flyttes over til Lindberg sine sider...! hehe!

Håper jeg slipper dét, men er ikke det her helt vilt? Er det noen andre som har opplevd det samme?!

 

Tusen takk for hyggelig svar, EliseV. Du har helt rett, jeg er ikke fornøyd med kurslederen min, så dersom jeg skal gå flere kurs blir det ny kursleder. Denne kurslederen har ingen løsningsforlag, jeg må komme med alle selv, og hun sier bare at hun ikke har noen løsning på problemet mitt. Hva med å sjekke med andre kursledere?! Det må da være andre enn meg som har hatt dette problemet?!

En annen ting som irriterer meg med henne, er skrivingen hennes. Nå er jeg en liten frik på akkurat dét området, jeg h-a-t-e-r feilskriving! Og en voksen person som skriver hele avhandlinger i én og samme setning, får det til å sprekke blodkar oppe i mitt lille hode... Tror ikke hun var hva et punktum er, for å si det slik..

Er fullstendig klar over at jeg skriver masse feil selv, men det er underordnet, skjønner dere. Det er de feilene andre gjør, jeg henger meg opp i, hehhehe! ;-)

 

Nei, gode råd mottas med takk. jeg trenger all den hjelpen jeg kan få! Og siden kursleder ikke kan hjelpe, så håper jeg noen der ute sitter på løsningen..

 

Når det gjelder bebis, så kan man ikke akkurat si at natten i natt ble særlig bra.. Hun sov til 04, da var det stopp. Mageknip i to timer, bæsj kl 06, deretter mat, og endelig sovnet hun igjen ca 0630.. Nå ligger hun og sover søtt i vognen sin, håper hun sover godt.

Stakkar liten, hun skal få vaksine om en liten halvtime - noe som tilsier at jeg må stikke!

Hadet bra, alle sammen! Håper det går bedre med dere enn med meg.....! *selvmedlidende sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei, har kommet meg til en pc, og tenkte jeg måtte skrive en liten hilsen. Hva i alle dager, OPP etter lynkuren??? Så tragisk! Tror vi får fortsette med å spise litt mer mat jeg. Etter å ha vært her i ørsta noen dager, så tror jeg at sunn og frisk mat uansett er MYYYYYE bedre enn rømmegrøt, ball m/baconfett, svineribbe og pølse, og kaker - her har du da meget kortfattet en oversikt over hva jeg har spist de siste dagene. Jeg er også syk, vesla er syk, nettene er vi våkne, og vi er slitne. Med andre ord - jeg DRITER i hva jeg spiser nå. Men når vi kommer hjem skal vi starte på ny frisk med frukt og grønt og 4-5 måltider om dagen. Gleder meg allerede.

 

Nå griner vesla, vil nok sove, jeg får ta meg av henne. Vi snakkes snart, er hjemme igjen tirsdag eller onsdag kveld. Stå på videre, vi må finne en løsning på denne gåten her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 kcal er ALTFOR lite!!!! Har virkelig en kursleder anbefalt deg dette, eller er detdu selv som hadde bestemt deg for det? Jeg spiser ca 1700-1800 kcal daglig, og går likevel ned ca 1 kg per uke. (jeg er ca 168 cm og 82,8 kg)

Sist jeg gikk på G.R kurs så maste kurslederen på dette med sparebluss. "Spiser du forlite mat, så går kroppen over i sparebluss" Kroppen tror du er ute for en eller annen for for krise når du ikke spiser nok (tenkt deg du har strandet på en øde øy med minimalt med mat.....)Derfor går forbrenningen din ned mye for at du skal få holde på den lille maten du får i deg!

Du vet nok alt dette fra før.....

 

Begynn med ny giv i dag! Holder du deg på 1700 - 1900 kcal per dag, og får 2 trimpoeng per dag, så skal du se at neste uke blir bra!

 

LYKKE TIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva kursleder anbefalte meg?

Hun anbefalte at jeg slutter å slanke meg for en periode, siden jeg "kanskje trenger ro og ikke fokus på kroppen"...!

 

Hallo, liksom?????????????

Er dette et godt nok svar fra en kursleder? "Går du ikke ned i vekt? Neivel? Da syns jeg du skal drite langt i all slanking, jeg!"

Himmel og hav, jeg trodde nesten ikke mine egne øyne, jeg...!

 

Her ber jeg om hjelp, og det har jeg gjort hele vegen. Jeg har forsøkt alt mulig rart, både mer mat, mindre mat, mer og mindre trim.

Dette har jeg gjort på eget initiativ, siden kursleder ikke har kommet med noen konkrete forslag. Det eneste forslaget hun hadde var faktisk lynkuren, den anbefalte hun helhjertet! 1100 kcal om dagen som ammende, litt av et fornuftig råd...! not!

 

Jeg har mest lyst til å gi en god dag i alt som har med slanking å gjøre nå, men det vil jo ikke få meg inn i bunaden...! Jeg trenger jo HJELP, for pokker - ikke et råd om å endre fokus! Og dette betaler jeg 1590 kroner for??? Jeg kjenner jeg blir ganske provosert her jeg sitter, makan til lettvint svar fra en kursleder!

 

Er dere enig med meg, eller er jeg full av hormoner og er fullstendig på jordet? Jeg mener, man må jo ha fokus på mat og trim dersom man skal greie å slanke seg, ellers kommer man vel aldri i mål?

 

Enden på visa er selvsagt at jeg har gitt en fullstendig f... i går og i dag, men fra og med i morgen er det full kontroll igjen! Jeg har ikke tenkt å la denne kurslederen få meg til å gi opp nå som jeg faktisk er motivert for å jobbe meg nedover i vekt! Derimot er jeg ganske fristet til å videresende svaret hennes til ledelsen i GR, og høre hvorvidt de er enige i hennes anbefalinger.... Hva tror dere om det...?

 

Håper det går bedre med dere andre! Solskinnsbolla; du fortjener å kose deg litt når du er syk, det skal jo være en livsstil å leve med det her! God bedring!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som den kurslederen ikke helt vet hva hun driver med! Som Kris78 sier så er jo kcal-innholdet i lynkuren ALT for lite for en som ammer. Skjønner ikke hva hun tenkte med. Du bør nok ligge på rundt 1900 kcal, men det vet du jo allerede. Hadde nok sendt inn en klage på henne ja, virker ikke som hun tar jobben sin særlig seriøst når hun råder deg til å "drite langt i all slanking".

 

Ikke gi opp! Håper at det løsner får deg når du begynner å spise litt mer mat.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Trodde ikke man engang trengte å være kursleder i GR for å skjønne at man ikke skal gi grønt lys når en deltaker spør om det er ok med lynkur mens man ammer. Jeg er veldig fornøyd med konseptet GR, men har begynt å sette spørsmålstegn ved enkelte av kurslederne som blir ansatt, du er ikke den eneste som har reagert. Det holder ikke å komme med den samme regla hver uke med at "dette går så bra, dette er helt vanlig, stå på videre" osv., det må kunne gis mer veiledning og individuell oppfølging. Betaler som du sier mye for et kurs! Kanskje det hadde vært lurt å gi en tilbakemelding til GR om situasjonen, de får ikke gjort noe så lenge vi ikke sier ifra. Jeg er LITT usikker på om jeg skal ta et nytt kurs etter nyttår med ei kursleder som jeg har hatt tidligere, som jeg vet er flink. Hun heter Alice Haugland. Kanskje det går an å nevne det for henne også....

 

Det er ikke lett å finne ut av hva som gjør at vekta ikke rikker seg bestandig, man føler at man prøver "alt". Det går an å gå til legen og høre om han kan finne ut litt om kroppens tilstand. Men etter en liten uke i ørsta så har jeg funnet ut at når jeg tror at jeg spiser mye hjemme så gjør jeg faktisk ikke det! Når jeg tror at jeg skeier ut fordi jeg spiser 20 gram leverpostei istedetfor 15 så gjør jeg egentlig ikke det. Ikke etter å ha vært borte og fått servert rømmegrøt med fett...og sukker...og rosiner....med fromasj til dessert. Og laks med rømme til samme kvelden.... Da skjønner jeg at denne gramtellingen kanskje kan gå en litt til hodet! Kanskje det kan ligge litt underbevisst en liten "sperre" akkurat der. Kanskje vi er litt for opphengt i å veie twistbiten vi får servert, fordi den skal gå innunder kosemerketellingen. Kanskje vi må slappe litt av og tenke at vi faktisk spiser sunt og er flinke selv om brødskiva veide 4 gram mer enn den skulle.

 

Jeg skal ikke si noe, jeg er tilbake til veiing jeg nå etter å ha kommet hjem. Men jeg synes faktisk det er godt. Godt å veie og ha kontrollen igjen, nesten så jeg savnet det litt. Men jeg har innsett at det å legge seg på 1900 kalorier faktisk ikke er så dumt. Ifølge utregningen så forbrenner jeg rundt 2200-300 kalorier om dagen, uten amming i beregningen (ammer ikke så mye at jeg teller med det lenger), og jeg vil tro at du gjør noe av det samme, iallefall ikke mindre. Så hva kan 1900 kalorier gjøre? Det gjør oss godt, tror jeg. Med noen trimturer iløpet av uka så må det bety nedgang før eller senere!

 

Nå babler jeg ivei her, burde vel heller ha lagt ut dette i min egen dagbok, men det virker som vi trenger en ny start begge to. Jeg skal iallefall prøve ei stund nå å legge meg på ca 1900, noen dager kanskje 1700, og har tenkt å spise mer frukt! Lage fruktdrikker til frokost, smoothies til kvelds osv. Drikke mer vann, har vært sløv der i det siste. Gå flere turer igjen, de har også blitt færre i det siste. Mer pilates i stua igjen, og innkjøp av treningsstrikk.

 

Femalia, ikke tenk altfor mye på bunaden din.. Jeg vet at du SKAL og VIL inn i den til mai, men ikke tenk på at den skal styre hele vinteren og våren. Ikke misforstå, skjønner at den er en motivator! Tenkte kanskje du ble litt stressa av å tenke på at du "må" ned en halvkilo i uka framover. Hmmm, kanskje vi skulle latt være å veie oss på noen uker, bare veid oss i dag eller i morgen, og så vente helt til 1.desember???? Fikk nesten litt lyst til det...... Da dør vi vel, hvis vi veier oss og oppdager at vi ikke har gått ned et gram! Hvis vi da ikke har gått ned noe særlig så går det an å ta denne turen til legen. Hva heter disse som tester om du tåler enkelte matvarer dårlig? Det kan hende vi spiser noe vi ikke tåler veitu?!

 

Nå har jeg skrevet en hel avhandling her. Tror jeg kopierer hele greia og limer inn i dagboka mi.....

 

Tenk litt på forslaget mitt da - veiing i morgen, deretter 1.desember. Spise masse og sunt, max 1900 kal., drikke masse vann, minst 7 trimmerker i uka. Funker ikke dette er det kostholdsveileder neste.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde dere var kvitt meg nå? hmm...? No way, her er det bare å stå på!

 

Jeg gjorde som jeg hadde vurdert og sendte en mail til GR konsernet. Var ikke noe sur eller noe slikt (håper jeg...!) men spurte om konsernet stilte seg bak anbefalingene om å slutte med slanking.

Utpå ettermiddagen i dag fikk jeg en telefon fra verdens hyggeligste menneske, fra GR-konsernet. Hun hadde full forståelse for min frustrasjon og var enig i at kursleder ikke hadde fulgt meg opp slik hun burde. Jeg ble så glad at jeg nesten satte i og tute! (Det er åpenbart veldig viktig for meg å gå ned i vekt! ;-))

 

Damen het Vibeke og vi snakket lenge sammen. Det endte med at jeg begynner på nytt internettkurs førstkommende mandag! GR-konsernet spanderer, noe jeg syns var helt utrolig flott!

Jeg kjente motivasjonen kom tilbake for fullt underveis i samtalen og jeg fikk ny giv til å ikke gi opp. Har vært nære på de siste dagene, men heldigvis vinner fornuften!

 

Ergo blir det at jeg veier meg både i morgen (siste rapporteringsdag i mitt nåværende kurs) samt at jeg begynner nytt kurs førstkommende mandag. Ville selv flytte rapporteringsdag, siden det er lettere å holde fokus i helgene når man må rapportere mandag morgen..!

GR-konsernet hadde lest korrespondansen mellom kursleder og meg, og de hadde spesielt reagert på at jeg til stadighet ble anbefalt mindre og mindre kalorier, samt at jeg fikk beskjed om max 9 trimpoeng pr uke..

Tvert om, jeg burde holdt meg på 1900 kcal om dagen slik som jeg opprinnelig ble satt på - og jeg skulle selvsagt trene så mye jeg vil!

 

Men, nå er dette water under the brigde, og jeg gleder meg til å ta fatt igjen på mandag! Kanskje jeg når målet mitt med bunaden, allikevel?

 

Og noe annet som er veldig kjekt også, er at tunikaen som jeg kjøpte til å ha på sykehuset etter fødelsen - og som var ALTFOR trang - den passet i dag!!!

 

Nå er jeg bare så glad, og vet at det kun er snakk om tid før jeg er SLANK!!!

 

Tusen takk til alle sammen for gode og hyggelige råd! Dere er en utrolig motivasjonsfaktor, og jeg er såååå glad for at jeg kan øse ut all elendighet til dere! heheh :-)

 

Når jeg er ferdig med neste kurs, så skal jeg bli med på en "ikke-veie-seg-på-et-stund", Solskinnbolla. Nå må jeg rapportere inn hver uke, men nå skal jeg gjøre det med glede. Går det tregt, så går det i det minste riktig veg!

krysser fingrene for at alle sammen heretter raser ned i vekt, og *vips* så er vi nede i idealvekt, alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Så bra at du fikk rettet opp både ditt og mitt inntrykk av GR!! Det ble litt redningen nå tenker jeg! Også så flott at du fikk et nytt kurs, det syns jeg var skikkelig bra! Ble nesten litt misunnelig jeg nå ;-) Jeg får henge meg litt på deg og gå "lissomkurs" samtidig. Skal som sagt vurdere om jeg skal melde meg på kurs etter nyttår. Det var fint å høre om den samtalen din, jeg har vært litt småsur på opplegget i det siste. Jeg tror kanskje det er noen få uautoriserte kursledere i omløp, men sånn er det vel i alle yrker....

 

Jeg har forresten glemt å takke deg for de fine orda du skrev til meg før jeg dro bort, jeg må jo si akkurat det samme om deg! Får utrolig mye motivasjon og glede av å "chatte" med deg, og også andre her på forumet. Har jo fått ekstra god kontakt med deg, og det har gitt meg utrolig mye! Håper vi kan fortsette i samme duren! :-)

 

Jeg har bestemt meg for ytterligere en ting i kveld - jeg skal melde meg inn i spenst igjen. Jeg tror jeg har kommet til et stadie hvor jeg trenger å trene mer kondisjon og styrke for å komme meg videre, det har stagnert litt selv om jeg har vært flink til å gå masse turer. Tror ikke det holder lenger, dessverre. Tredemølle, sykkel, stepmaskin og styrkeapparater - here I come!!

 

Nå er vi på tur her begge to - herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselig ord, det er så innmari kjekt å ha kontakt med deg også!

 

Jeg vurderer å invistere i en elipsemaskin eller ergometersykkel, men vi får se hva det blir til. Er jo ganske dyrt dersom man skal ha litt kvalitet....

 

I morgen reiser jeg bort fra bebis i over ett døgn, for første gang. Hadde tenkt å ta med pumpe, men det trengs ikke lenger. Bebis nekter å ta puppen, den er nemlig helt tom... Om det var lynkuren som utløste det, eller om det hadde skjedd uansett, er umulig å si - men melka er i hvertfall borte. Synd både for bebis og meg...

 

jeg skal på studiesamling til og med fredag, deretter er jeg tilbake igjen. Skriver mer da, selvsagt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på lykkeønskningene jeg også. Så flott å høre om den responsen du fikk fra GR. Kjempebra!

 

Leit med ammingen, da. Det samme skjedde hos meg. Jenta mi ville bare ikke ha mere pupp, og selv om jeg prøvde å pumpe meg, så var det helt nytteløst. Jeg hadde ikke antydning til spreng engang da jeg endelig innså at ammingen var over for godt! Så der var det nok helt tomt ja....

 

Jeg synes det er skikkelig bra at du ikke gir deg, både for din egen del men også for oss som trofast leser bloggen din. Jeg gleder meg med deg de ukene det går bra, og synes det er leit når det ikke har gått så bra. Håper du nå får en super kursleder som hjelper deg gjennom kurset. Kanskje vil du merke forandring siden du ikke ammer lengre? Det er jo noen av oss som ikke mister noen gram når man ammer, jeg er en av dem og det er jo en mulighet for at du er det også. Vel, det finner du jo snart ut...

 

Ang. bunaden... Du kommer inn i den til 17. mai, helt sikkert. Men hvilken 17. mai det blir, ja det gjenstår å se.

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk bra at de besvarte henvendelsen/klagen så kjapt!! Og jeg synes du fortjente ett gratis kurs fra de, siden hun forrige kurslederen din ikke hadde klart å gjøre jobben sin. Hun får nok ett refs fra hovedkontoret, tenker jeg.

 

PS! Husker hun kurslederen min, nevnte en gang mht trimpoengene. Hvis du trener sinnsykt mye... som en av de på kurset gjorde. Hun hadde 20 trimpoeng i uken, så måtte hun velge om hun skulle spise enda mer, eller trimme mindre. Har de sagt noe om det til deg?

 

Men nå er du tilbake igjen på 1900 kcal, og da er det bare å kjøre på å holde ved det frem til du skal over på meny 2 igjen. PS2! Du har kanskje også fått litt ny motivasjon nå da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest din utrolige blogg. Må gratulere deg på å ville ta initativ til å endre dine vaner til en sun livstil:)

MEN fikk HAKESLEPP da jeg plutselig las om din LYNKUR, og til og med fått anbefalt det av kursleder!!!!! SÅ HURRA til DEG som tok tak i saken og henvende deg til hovedkontoret. Og HURRA for grete roede som er så seriøs at de gjør noe med det.

 

Min kursleder understreker det gang på gang hvor viktig det er å få i seg nok mat og den riktige maten. Jeg har ligget på meny 3 fra jeg starter i januar i år, og har nå snart gått ned 40 kg. Så jeg er det beste eksemplet at det er fult mulig å gå ned selv om man spiser nok:) Triming har jeg ligget i gjennomsnitt på 7 i uka. For jeg må har trimming jeg kan leve med resten av livet.

At jeg har gått ned såpass mye var jo at jeg hadde veldig mye å ta av og at jeg hadde levd et ekstremt usunt liv med et kosthold bestående av SJOKOLADE og mye middag og sene måltider. Når en nå spiser jevnelig over hele dagen holder jeg blodsukker jevneligere og sjokolade er nå for meg et avsluttende kapittel i mitt liv.

Det er rett og slett livsfarlig for meg. Andre kan kansje klare å leve med å spise en sjokoladebit i ny og ned, men jeg har opplevd at det klarer ikke jeg så det har jeg nå vedtatt at det har jeg vokst i fra. Det finnes faktisk SÅ MYE ANNET en kan KOSE seg med:D

 

Jeg ønsker deg VELDIG LYKKE til femalia og håper du lever godt med meny 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt at jeg er tilbake på rett spor, for jeg har rapporteringsdag i dag - og der viste vekten OPP 0,4 kilo! Slik går det når man gir bengen bare noen få dager (siden mandag).

Jeg har spist for mye av alt mulig rart og har tvangsspist sjokolade. Egentlig syns jeg det er mye bedre med frukt, men det gir ikke helt følelsen av å skeie ut, liksom...

Ergo har jeg spist masse galt - og det gikk akkurat den vegen jeg regnet med.

 

MEN; takket være GR sentralt, har jeg fått tilbake troen! Og nå skal jeg spise sunt, fornuftig og NOK hver dag. Jeg gleder meg til å kunne spise masse igjen, for forrige uke var et mareritt. Lynkur er noe dritt og jeg skal ALDRI forsøke det igjen...!

Apropo idiotiske kurer; for et par år siden fikk jeg det for meg at NÅ! skulle jeg bli slank... Og startet på en "utrenselseskur" som varte i én uke. Det vil si en hel uke UTEN MAT! Jeg fastet i 7 hele dager og tilslutt var jeg så svimmel at jeg så mannen med ljåen... Drakk riktignok noe skvip som jeg hade kjøpt på helekosten, og fortsatt gjør tanken på den smaken meg kvalm! *urck*

I tillegg var jeg i full jobb, var hos hesten på ettermiddagene/kveldene og full fart resten av tiden. Utrolig nok greide jeg det, noe som beviste for meg selv at jeg kan om jeg bare vil - men noe slikt skal jeg heller aldri gjøre igjen..! Snakk om idioti. Gikk ned 4 kilo, og opp igjen 3,8 etter to uker... heheh.

 

Nå suser jeg avgårde til studiesamlingen, gleder meg til å få noen timer for meg selv - selv om det blir hardt å være uten bebis i over ett døgn! *lille pusen*

Puppene er fullstendig tomme, ikke antydning til noe spreng her heller... LItt greit akkurat nå som jeg skal bort, men litt trist samlet sett. Men, hun har fått pupp i tre mnd, og det er jo bedre enn ingenting!

 

Tusen takk for alle hyggelige svar - det er DERE som inspirerer og motiverer meg! Nå er det bare én veg, og den går nedover! Joho!

 

Klem til alle fra Femalia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg endelig tilbake fra studiesamlingen, og jammen har jeg savnet barna mine. :-)

Hadde store planer om å sove hele natten sist natt, men det gikk ikke helt som planlagt. Det var iiiiiskaldt i rommet hvor jeg skulle sove og jeg holdt på å fryse meg til døde (nesten..) Ergo sovnet jeg ikke før jeg hadde fått opp varmen i rommet, og det tok lang tid. Deretter våknet jeg midt på natten, et par ganger - for å sjekke ståa med bebis.. som selvsagt fortsatt var flere mil unna...

Ergo blir det en tidlig kveld i kveld...

 

Har nok fått i meg noen kalorier for mye, for å se det forsiktig... Skulle være sunn og kjøpte et par poser med nøtteblanding (sånn Coop - blanding eller noe slikt...) Oppdaget etter å ha fortært en hel pose på 150 gram at den inneholdt 520 kcal pr 100 gram!!!! Wææææ!

Dessuten, utpå kvelden bestilte jeg pizza... (jeg vet, jeg har utroooolig dårlig karakter!) Den var fra Peppes, og jeg som alltid har trodd at Peppes hadde verdens beste pizza. Den gang ei, jeg syns ikke den var god i det hele tatt. Smakte bare urck, egentlig. Dessuten var den SVINDYR, nesten 200 kroner for en liten pizza.

Nei takk, heretter lager jeg pizzaen selv - eller greier meg uten!

Neste gang jeg skal på slik tur, så skal jeg ha med meg mat nok til å greie meg uten å handle hemningsløst.

 

Foruten nøttene spiste jeg banan, eple og grove rundtstykker... Var slik sett ganske flink. MEN, så spiste jeg opp den andre nøtteposen på vegen hjem igjen... Hallo, liksom! Snakk om idioti....!

 

Vel, det er den strake linje igjen fra mandag av, da starter jo nytt kurs!! :-D

Har fått beskjed om at jeg skal holde meg på 1600 kcal i uken, noe jeg trivdes godt på. Må bare passe på å spise ofte (annenhver time), drikke masse vann (minst 2-3 liter pr dag), spise nok (alle kaloriene) og ikke minst trimme hver dag. Det vil si at jeg må få til minst 7 trimpoeng i uka. Det går jo greit når det er trillemuligheter, men verre blir det når snøen kommer... Tror jeg får sjekke om jeg kan ta meg den frihet å begynne på treningsstudio.. Problemet er at det er DYRT her i byen, og siden vi allerede har trumfet gjennom hest (som ca koster ca 4000 pr mnd), er det ikke så populært å begynne med nye fritidssysler som koster 4-500 kr pr mnd. Men, men - må jeg så må jeg :-)

 

javel, da har jeg erkjent mine synder. Har jeg glemt noe, montro? Hmm - jo! Jeg glemte å si at jeg også kjøpte meg en svær godtepose med smågodt. Spiste fire-fem små sjokolader, deretter bestemte jeg meg for at det fikk være bra. Posen ble lagt igjen til vertinnen av leiligheten!

 

Nå skal jeg finne sofaen, bebis sover og jeg skal slappe av. Ha en fin kveld, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har mye å være fornøyd med. Hurra for dæ som greiddet å legge fra dæ den godteriposen!!

 

Hm , ja vet alt om å savne bebisen når en er alene på tur.

Har hatt det slik jeg også når jeg skulle sove borte på hotell. Planlagt den sovenatta, men blir bare urolig og sover mye dårligere enn hjemme når jeg blir vekt av lillegutt tidlig om morran. Vi har vell stort morshjerte med masse omsorg å gi bort til lillebarnet vårt, ei skikkelig hønemor kalles det vel.

 

Jeg ønsker deg veldig lykke til med ny start til neste uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du virkelig gått ned 40 kilo siden i januar, Tirben?

Himmel og hav for en fantastisk prestasjon, jeg bøyer meg i støvet!! Det må jo kjennes utrolig deilig, kan jeg tenke meg?

Har du flere kilo som skal av, eller er du igang med å holde vekten? Trimmer du mye?

Skjønner godt at du fikk litt hakeslepp over lynkuren, det fikk egentlig jeg også når jeg oppdaget hvor lite mat det var snakk om. Jeg var konstant sulten - og det endte jo med at jeg mistet melken min.. Men, om det kan tilskrives kuren, er jo umulig å si. Det kunne jo ha hendt uavhengig av kuren.

 

Jeg har ikke mye å klage over her i verden, det er sikkert. Og det var utrolig godt å komme hjem til bebisen min. Hun er sååå skjønn når hele ansiktet lyser opp i et eneste glis! :-)

Heldigvis lenge til jeg skal være borte over hele natten igjen. Husker med min første, da var jeg ikke unna henne en eneste natt før hun var godt og vel 5 år..! Her stikker jeg av etter 3 mnd - snakk om mor...!

Men, liker egentlig å være litt hønemor, så fremt det ikke går altfor vidt, tror ungene setter pris på å vite at de er passet på. Blir nok verre (for meg óg for dem) når eldstemann skal ut i den store verden.. *angst*

 

I dag skal vi pakke butikk (som endelig er lagt ned, hura for det!!!!), deretter blir det tynnribbe til middag *host*

Regner med at det er så fy-fy at jeg ikke har planer om å sjekke, engang... Skal spise bare litt, I promise! Hva har man som tilbehør til slikt, nå igjen? Potet og rødkål? Husker neimen ikke, tror jeg må sjekke med min bedre halvdel...

 

Nå skal jeg få eldstebarnet avgårde til hesten, med kakao og en bedre niste - så skal jeg se om jeg får prioritert en tur med bebis :-)

 

Ha en fin lørdag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg startet bonus-kurset mitt, og det startet naturligvis med innrapportering. Og der startet også nedturen...

Jeg har gått opp- hold deg fast - 1,7 KILO siden forrige mandag!!!!! Hvordan i huleste, heiteste er det mulig?????????

Trodde regelrett det var noe innmari galt med vekten min, skrudde den helt av og gikk oppå igjen - med det resultat at den viste enda 100 gram opp! Da gav jeg meg, og såg meg fornøyd med første veiing....

 

Jeg har riktignok syndet litt i uken som har gått, men ikke så mye som at jeg skulle legge på meg nesten halvparten av det jeg har gått ned! Ble reglerett helt kvalm, og fikk vondt i magen. Senere kom mensen, som kanskje forklarte magevondten, men kvalmen sitter fortsatt i når jeg tenker på vekta...

Jeg har spist pizza, biff og godis - og det er vel ting jeg ikke skal spise på én og en kvart evighet! Jeg tåler ikke pizza, vekta fyker i været og kroppen stopper helt opp. Godis er så kaloririkt at dersom jeg unner meg en sjokolade hver lørdag, er det MAX!

 

Kroppen min er igjen full av vann, kjennes det ut som. Den er tung og uvøren, og alt er liksom et ork. Kanskje det har noe å si, men i morgen går heldigvis turen til legen. Skal sjekke stoffskifte, samt høre hvorfor kroppen ikke er tilbake til normalen ennå. Kan det være de ekstra kiloene som medfører alle disse tingene? Noen som vet?

 

Gikk tur med bebis og bikkja tidlig på dagen i dag, og ruslet rundt i byen med bebis i en evighet i ettermiddag, så jeg droppet en "egen-tur" i kveld. Har egentlig gått ganske masse, tror jeg.

 

Noen som har gode råd for å få en umulig bebis til å sove, forresten? Jeg har forsøkt alt, fra vugging i timesvis til å buffe henne i sengen (a la Wahlgren). Ikke en dritt hjelper, og jeg kjenner desperasjonen kommer snikende. Jeg er SÅ avhengig av å få litt fred og ro innimellom, og i de siste to dagene har jeg ikke fått et minutt "fri". Hva i himmelens navn kan vi gjøre??? *ANGST*

 

Nå må jeg vugge igjen - kryss fingrene for soving og får en lege som tar meg på alvor i morgen....!

PS. Håper slankingen går fenomenalt med alle! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia. Skikkelig kjipt med 1.7 kg opp, får håpe at det bare er vann som har hopet seg opp i kroppen pga mensen. Lykke til til legen !!

 

Angående soving til bebis så har jeg et lite tips som har fungert veldig bra til oss. Begge barna mine har sovet på et kaldt rom med en sånn "kjøredress" på seg. En litt tykk dress med hette (det er hetta som er trikset tror jeg). Førstemann sov bare 45 min i strekk før vi prøvde dette trikset. Natta etter sov han sammenhengende 3 timer og etter det så sov han lengre og lengre. Med litjpia så prøvde vi dette med en gang vi kom hjem fra sykehuset og hun har alltid sovet lenge i gangen. Nå kan hun sove i opptil 9 timer ;)

Er verdt et forsøk. Over "kjøredressen" så har vi ei lita dyne som går opp til midt på magen. Under dressen har hun bare body. Har aldri vært for varm, og heller ikke for kald.

 

Her finner du en dress som ligner på den litjpia sover i:

http://www.sparkjop.no/default.asp?Product=260655-6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Veier du deg på samme tidspunkt hver gang?

Personlig veier jeg meg om morgenen etter toalettbesøk. Da får man det samme utgangspunktet hver gang.

Når det gjelder mensen går jeg alltid opp 1-3 kg med VANN uka før den kommer og jeg begriper ikke åssen kroppen greier å lagre dette..... men de er vekk igjen når mensen var ferdig.

Og den stakkars lille bebisen din, sjekk munnen hennes, dattera mi startet å få tenner 5 mnd gammel, har hørt om tilfeller helt ned i 3 mnd alder.

 

klem fra gry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Så kjipt med den veiinga da, det er jo lov å tro at det har sammenheng med mensen, pleier å gå opp 1 kilo rett før den kommer jeg iallefall. Tenker det forsvinner igjen like fort, særlig nå som du setter igang med nytt kurs og greier!

Hvordan gikk det hos legen?? Fikk du noe svar på dette med stoffskifte? Vurderer en tur selv hvis det ikke er nedgang til 1.desember - jeg skal ikke veie meg før det veitu :-)

 

Når det gjelder soving på knøttet så har jeg vært utrolig heldig, folk blir nesten "irriterte" når jeg forteller om hvor lite problemer vi har hatt. Men vi har jo hatt våre netter iblant vi og, særlig den uka vi var i ørsta, men da var hun forkjøla og tett i nesa. Virker ikke som om babyer helt forstår at det går an å puste gjennom munnen når de sover?!?!

Er det om natten, eller om dagen du ikke får henne til å sove? På dagtid har jeg funnet ut at hun sovner lett i vogna hvis jeg triller over en dørstokk fram og tilbake, eller aller best hvis vi går tur. På natta må jeg nesten si at hun sov bedre etter at vi kjøpte en ordentlig seng (madrasstr.55x112) og tok bort vogga. Det var litt grining de første 3-4 kveldene så vi måtte løfte på senga og rugge den, men etter det gikk det veldig greit.

 

Hun fikk sin første tann når hun var litt over 4 måneder bare, så det kan også være en årsak. Virker som den første var den som plaget henne mest, hittill.

 

Hvor mye sover hun på dagtid? Kanskje hun er overtrøtt når hun legger seg på kvelden? Det kan være så lite som skal til når det gjelder denne sovinga, så jeg skulle ønske jeg kunne hjulpet deg mer. Kanskje det er lurt å høre med en helsesøster hvis det ikke hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...