Gå til innhold

Min slankedagbok


Gjest femalia

Anbefalte innlegg

Gjest Solskinnsbolla

800 ned?? Ikke mer?? Jeg gikk da 1100 gram....opp....

 

Hjalp litt å se listen din, og jeg håper det går an å få oppleve det en dag, hadde håpet å kunne pakke ut den vinterbleke kroppen på forsommeren og STRÅLE! har god tid, men hvis jeg skal gå opp hver uke, eller stå på stedet hvil, så blir jeg vel aldri ferdig.

 

Når det gjelder kurs så fikk jeg helt lik oppfatning som deg, dyr pris for relativt lite personlig veiledning. Det er nok da mer personlig når man går på vanlig kurs. Men det er ett eller annet som er med det å gå på kurs, man tar seg mer sammen på en måte. Selv om jeg ikke har noe som helst problemer med å følge opplegget på egen hånd, så er det en ekstra pådriver det å måtte rapportere en gang i uka. Jeg går iallefall alltid mer ned når jeg går på kurs, har gått på to kurs tidligere også. Men - nå skal jeg klare meg på egenhånd fram til jul, så får vi se hva som skjer etter det.

 

Nei, nå tør jeg ikke skrive mer i dag - da tror du vel at jeg ikke har noe annet å bruke tida mi på ;-) jeg kan joooo.....IKKE spise litt?! Ja det skal jeg gjøre... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 574
  • Created
  • Siste svar

Må bare si at du er kjempeflink!!!

 

Og den matlisten din var impressiv! Så flink du har vært til å variere måltidene dine. Jeg spiser det samme til frokost som til lunsj... HVER DAG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ta meg kraftig i nakken da vi fikk besøk i kveld... Serverte godis og cookies, og jeg holdt på å kaste meg over begge deler. Fikk et vanvittig søtsug og tok faktisk med meg en mokkabønne inn på kjøkkenet og SNIFFET den!

Luktet himmelsk, by the way....!

 

Forresten, Tigris: listen du såg var skrevet av Solskinnsbolla og er en lynkur som hun har i en kokebok fra GR. Jeg er overhoooodet ikke så flink til å spise korrekt, men tenkte jeg skulle gjøre et forsøk på å følge kuren en ukes tid. Jeg har en lynkur i en gammel GR-kokebok selv, men den er utgammel for å si det mildt. Inneholdt retter som vi skal være takknemlige for har gått i glemmeboken, for å si det slik... Eller hva sier du til en lekker, marinert leverbiff....?

 

Lynkuren skal angivelig gi en skikkelig kickstart, dersom man trenger å gå ned noen kilo raskt.

Vi diskuterte litt fram og tilbake, Solskinnbolla og jeg - og kom fram til at det umulig kan skade å forsøke. Jeg har bare to uker igjen av kurset, så det er mulig jeg venter til da med å ta den, men jeg skal ta den! Kunne vært kjekt før julebordet, i hvertfall :-)

 

Var forresten i byen en tur i dag, og kikket blant annet på mange klær. Prøvde ingen, men fant litt inspirasjon for å fortsette slankekuren. Dessuten hjelper det jo å ha med seg verdens mest frittalende venninne, som rett ut sier at "den behøver du ikke å prøve nå, den blir altfor trang.. Vent til du har gått ned en 20 kilo til, du." Artig, jah.....!

Men, det var utrolig mye kult i butikkene nå, har jo ikke handlet skikkelige klær på ett år, og det er leeenge! Gleder meg vilt til å gå amok i alle klesbutikkene til våren, juhu!

Må begynne å spare nå, trenger MYE penger. Hele klesskapet må fornyes når jeg når målet mitt!

 

Håper jeg greier å være standhaftig når jeg har kommet meg ned i "før-graviditet-vekten" min. Da er det fortsatt 15 kilo igjen til målet,og minst 10 kilo igjen til bunaden, så jeg kan jo ikke gi meg! Men, det er kanskje flere som opplever at de stopper der de er vant til å være? Alle klærne mine er for 85 kilo, ikke 70... Men, det er jo 70 kilo jeg VIL være.. Hmmm, får håpe det er noen her som kan sparke meg hardt bak!

 

Som du ser, Solskinnsbolla, så er du ikke alene om å bo inne på disse sidene. Føler jeg henter masse inspirasjon og motivasjon herfra, og det gir meg påfyll å legge inn dagens matinntak. Takket være dere som støtter opp, så går det rette vegen, så tusen takk til alle sammen!! :-)

 

Nå skal jeg lalle! nattinatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vente av stormen har vi lagt alle turplaner på hylla i dag, og jeg føler meg laaaat... Ble ingen video i går, heller - fikk overraskende besøk og da tar det seg neppe ut å ligge på gulvet i alle utenkelige stillinger....

 

Får se om jeg får til å ta videoen i kveld i stedet. På dagtid er det fullstendig umulig, bebis krever oppmerksomhet 100% i våken tilstand. Eneste anledningen til å få trene uten forstyrrelser er sånn ca kl 03 på nattestid..

 

Jeg har regnet ut at det er 27 uker fram til konfirmasjonen, og det er egentlig ikke så lang tid tatt i betraktning at jeg skal ned 28,7 kilo! *ANGST*

Heldigvis er det "bare" 12,7 kilo igjen til før-jeg-ble-gravid-vekten min, men det holder ikke i forhold til bunaden....!

 

Vel, her er det bare å stå på! Må spise lunch nå før de andre kommer stormende hjem, begynner å bli på tide...

Nå skal jeg sjekke listen til Solskinnsbolla og se hva hun anbefaler til lunch i dag! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og her sitter jeg inne i finværet!

Dette går da vitterlig ikke ann? Her må vi ut og gå tur, helt klart!

 

Startet dagen med min vanlige frokost, havregrøt av 40 gram havregryn, én banan samt 3 dl lettmelk.

Holder meg mett så lenge at det nesten er for lenge, siden kurslederen min anbefalte meg å spise hver 2. time sist uke..

 

Sendte inn ukesrapport på torsdag, og ennå har jeg ikke fått noen tilbakemelding denne uken. Er ikke det litt vél lenge, når man betaler 1590 kroner for kurset og disse små tilbakemeldingene?

Det er ikke sååå mye de arbeider med hver deltager, hittil har jeg mottatt maks 4-5 setninger hver gang (og det er faktisk max, vanligvis er det to setninger...). Så en ting er sikkert, når kurset er over om to uker, melder jeg meg ikke på nytt kurs!

 

Måtte bare syte litt.... *phu*

 

Ellers gikk jeg beserk på netthandelen i går! Første gang jeg var innom, og økonomien tatt i betraktning, bør det bli den siste også...

Kjøpte to klokker - julegaver, en sigar-oppbevaringseske- bursdagsgave, en nesehårtrimmer- julegave, smykke og armbånd - til meg selv og en julegave, og myyye mer... Tilsammen handlet jeg for 1300 kroner, men ble til gjengjeld ferdig med omtrent alle julegavene samt bursdagsgaver de første mnd...!

Kan vel si det slik at "noen" fikk lettere hetta da han innså at jeg faktisk satt og shoppet hemningsløst fra egen stue, hehehe...

 

Nei, nå er det på tide med bleieskift, deretter mating og ut på tur!

 

Snakkes! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta i går, og den viste nøyaktig det samme som på torsdag. Nei, Solskinnsbolla - her er det bare én ting for meg å gjøre, og det er å være like fink som deg! Nå starter jeg helhjertet på lynkuren, så får vi se om det har noen effekt.

Har en viss følelse av at jeg spiser for mye, selv om jeg ligger på 1600 kcal om dagen (ikke i går, riktignok - da bikket jeg 2000 og vél så det, hauket innpå en pose med smågod og en svær karamellblokk!)

Tror jeg skal forsøke meg på lynkuren nå, deretter gå over til meny nr 1, altså 1300 kcal om dagen. Tror aldri jeg kommer til å nå målet dersom jeg fortsetter å svømme mellom 1600-1900 kcal pr dag.

 

Regnestykket er jo ganske enkelt; dersom jeg bruker 2450 kcal pr dag, så må jeg spise 1000 kcal mindre (MINST) hver dag, dersom jeg skal rekke en kilo pr uke. Det vil si at jeg max kan spise 1450 kcal daglig, det!

Kurslederen min (som ennå ikke har gitt tilbakemelding på forrige uke!), mente at siden jeg har blitt så gammel *sukk*, så trenger kroppen mer tid eller færre kalorier på å miste én kilo, så her er det bare å stramme inn!

 

Nei, nå skal kuren følges MYE nøyere, her skal vi mere ned i vekt!!! Kan ikke la det bli med 5.2 kilo på et helt kurs, det er helt åpenbart!

Det er én mnd igjen til julebordet, og da vil jeg være mange kilo mindre enn i dag!!!

 

Håper det går bra med alle, hvordan går det med søvnen din Tigris? Har bebis fått litt mer rytme? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Jeg gikk ikke mer stort mer enn deg i løpet av kurset, hvis det kan være noen trøst - ærlig talt så er jo 5,2 kg mye!! Det vil nok kurslederen si når du først får svar ;-)

 

Jeg måtte spise litt mer mat ja, det ble for lite. Jeg har spise bare litt ekstra og føler meg mye bedre! Vekta har gått nedover, og nå veier jeg i det minste 100 gram mindre enn jeg gjorde for en uke siden (jeg gikk opp 1100 gram først, så det blir jo 1200 gram ned, yessir) Veide 71,3 i dag så jeg krysser fingra for å veie 70 komma ettellerannet på onsdag eller torsdag.

 

Jeg har vært innom de andre forumene og sett at det er mange som erfarer at det kan være veldig dumt å gi kroppen lite kalorier over lang tid, det er greit med en lynkur i ny og ne, men med tanke på at vi en dag forhåpentligvis bare skal holde vekten, så er det viktig å ikke få for lav forbrenning. De mest erfarne har funnet ut at det beste er å spise veldig variert hver dag, noen dager kanskje bare 1100 kalorier, noen dager 1350 og noen dager 1700 osv, jevnt over hele uka. Dette for å ikke la kroppens forbrenningssystem "finne" noe system, men jobbe aktivt med å forbrenne det som blir spist. Jeg har litt trua på det jeg! Også må jeg jo si at jeg merker framgang denne uka også fordi jeg åt en gulrot og litt ekstra knekkebrød etter kveldsmaten, istedetfor brownies som jeg hadde mye mer lyst på! I går åt jeg lunsj ute med kaffe latte og greier, men det var også det hele, det ble ingen rødvin eller sjokolade til kvelds. Det går i rykk og napp dette her, vi får bare ta en dag av gangen. Jeg synes da vi begge tross alt klarer oss veldig bra!

 

Nå vil snuppa ha middagen sin, vi "snakkes" senere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget det i stad, hjelpe og trøste! Det er jo ikke såååå viktige ting vi skriver om, men kanskje andre sliter med det samme som oss....?

Må jo innrømme at jeg leser mange andre blogger her inne på sidene, det er jo litt moro å se hvordan andre greier seg, og hvordan de greier å holde seg fokusert og motivert. Veldig allright å hente litt inspirasjon der, gitt!

 

Nesten så jeg får litt prestasjonsangst nå, hehe! Tenk på alle skrivefeilene, for eksempel.. tralalaaaaa!

Litt morsomt da, og ganske skummelt.....!

 

Noe annet som er ganske morsomt, eller ironisk..?, var at jeg oppdaget en bok i bokhylla her i stad.... Det var boken "Lett og Mett" med Grete Roede *kremt*... Og gjett hva jeg fant i den, joda - lynkuren din!! *skjemmes*

Altså har du skrevet ned hele menyen helt forgjeves, og gjett om jeg fikk dårlig samvittighet da jeg oppdaget det!! Huffa meg...!

Håper noen andre har notert ned det du skrev, slik at jobben ikke var helt forfengt *håpe, håpe, håpe*

Krysser fingrene for at du ikke blir altfor sint på meg nå, husk at jeg har delvis ammetåka å skylde på.,.. Og som en onkel av meg så pent uttrykte det i dåpen forrige helg, så har jeg vanlig tåke i tillegg --- så jeg er i grunnen litt unnskyldt...!!

 

Nå skal jeg ta meg et deilig bad og tenke over alle kaloriene jeg har stappet innpå i dag... Oppdaget for seint at basmatiris har mange flere kalorier enn valig ris, og at Uncle Bens kinesiske saus også er verre enn jeg i min naivitet trodde,så jeg bør nok trimme litt ekstra i uken som kommer.. Det ble 1800 kcal i dag, jeg som skal ligge på ca 1500... *sukketisukk*

 

Ny uke, nye muligheter! Tenk jeg skal aldri mer veie så mye som jeg gjør i dag, og allerede i morgen er jeg på veg videre nedover, tjohei!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Det der kunne du vel for h.... latt være å si!! Neida du, jeg må nok bare ha kjeda meg litt den kvelden, så det går nok bra :-)) Jeg gjorde noen justeringer, det så du sikkert, orka ikke å handle inn reker og stangselleri og magerost bare for å lage lunsj når det går mye kjappere med knekkebrød med pålegg - er ikke dette en lynkur da?? ;-) Middagene har jeg også justert på.

 

Trodde ikke det var så stor forskjell på ris, så det var jo kjekt å få vite. Jeg har prøvd den nye fullkornsrisen i det siste, den er god på smak og metter bra.

 

Tid for frokost.....snakkes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jo ikke la være å fortelle noe slikt, vettu! hehehee

Nå er jeg i full gang med lynkuren selv, og det med kursleders godkjenning. Fikk endelig tilbakemelding fra henne i stad, kryss i taket!!

Hun mente (selvsagt) at 0,8 kilo ned var meget bra, men var enig i at forbrenningen min nok var litt treg, så en lynkur kunne kanskje sparke ting i gang igjen. Om dette ikke virker, får jeg ta et besøk til legen som er litt rundhåndet med øke-forbrenningen-medisin! :-)

 

Hun nevnte forøvrig i forrige tilbakemeling, akkurat som du sa Solskinnsbolla, at variasjon er tingen! Spise mer den ene dagen og mindre den neste, nettopp for å lure kroppens forbrenningssystem.

Tenker at det har vært problemet for min mor, blant annet. Når hun har slanket seg har hun spist omtrent nøyaktig det samme hver dag! Ergo går hun ned i begynnelsen, deretter er det stopp... Først da hun begynte med noe á la Atkins, rant hun ned i vekt - og det er første gang i livet hun har spist alt hun har hatt lyst på (utenom karbo, naturligvis) - og ikke tenkt på kaloriinnholdet.. *host*

Men, nå er hun tilbake til en "normal" tilværelse igjen, det blir veldig tøft å leve på Atkins-lignende mat over en lengre periode. Men, i det minste er hun nå slank og lekker! Og det i en flott alder av 65 år! :-)

 

Ser jo det at kaloriinntaket mitt har vært litt for jevnt, så når lynkuren er ferdig skal jeg være flink til å variere dagene.

 

Gikk forøvrig på vekta igjen i dag, for å ha et utgangspunkt for lynkuren, og den viste selvfølgelig 200 gram OPP! ( %¤%"& )

Men, nå skal det være sagt at helgen min har vært ganske slapp, hvor jeg har ligget rundt 1900 kcal pr dag siden fredag. Lørdag tør jeg ikke tenke på engang, nå skal jeg unngå godis fullstendig i et par uker og se om det har noen ekstra effekt. Skeier heller ut med litt frukt eller slikt.

 

Jeg tror det at jeg må ned til ca 1400 kcal per dag, maks, dersom jeg skal rekke bunaden i tide... Ergo legger jeg meg på meny 1 når lynkuren er over, så får vi se om det har virkning på denne treeeeege kroppen..

Denne uken skal jeg være flink til å trimme, minst 30 minutter hver dag. Skal få til det på kveldstid, om ikke annet...

 

Oki, da skriker bebis etter oppmerksomhet, det var plutselig ikke moro å ligge på gulvet og leke lenger... Bombe, not..!

 

Snakkes snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun nevnte forøvrig i forrige tilbakemeling' date=' akkurat som du sa Solskinnsbolla, at variasjon er tingen! Spise mer den ene dagen og mindre den neste, nettopp for å lure kroppens forbrenningssystem.

Tenker at det har vært problemet for min mor, blant annet. Når hun har slanket seg har hun spist omtrent nøyaktig det samme hver dag[/quote']

 

Hmmmm.... det der høres ut som meg! Kanskje jeg skal ta litt mer tak i det som jeg skrev til Solskinn forrige uke om å variere litt mer av det jeg hvertfall spiser til frokost/lunsj.

 

Lykke til med lynkuren din, håper det gir utslag på vekten din...rett vei, selvfølgelig ;)

 

PSST! Hvor mange kcal skal du egentlig ligge på pr. dag? Jeg selv blir litt forvirret, fordi jeg synes det er flere som ligger lavere enn det jeg ligger på (2200).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk i utgangspunktet beskjed om å spise 1900 kcal om dagen da jeg begynte på kurs. Men, jeg fullammer ikke - laaangt derifra! Bebis har fått bitte-litt pupp og masse MME hele tiden. Puppen er bare til kos, er jeg redd..

Ergo høres det fornuftig ut at du skal ha 2200 kcal.

 

Jeg forsøkte å spise ca 1600 kcal FØR jeg begynte på kurs, og det var helt feil. Det var da jeg ammet mest, og jeg spise altfor lite. Det endte med at kroppen gikk ned første uka deretter var det fullstendig stopp - samt at hele kroppen ble full av vann og ødem *sukk*

Så vær varsom med å spise for lite mens du fullammer, så tidlig etter fødsel. Jeg fikk ikke begynne på kurs før etter 6-ukers kontrollen, før den tid nektet GR-kurslederen å ta meg inn!

Det er noe med at du er i barsel i 6 uker etter fødselen, og skal bruke den tiden på å restituere kroppen etter harde måneder med svangerskap og fødsel. Du skal heller ikke trimme for mye, det vil kun gjøre at kroppen stopper prosessen med vektreduksjon *hilsen-en-som-erfarte-det-også*...

 

Hvordan disse kjendisene greier å få tilbake kroppen etter fødsel allerede 2-3 uker etter endt svangerskap, er mer enn jeg fatter! Såg et bilde av hun Jordan fra England (slik glamour-modell med verdens største, kunstige boobies) TO UKER etter fødselen av siste bebisen, da stilte hun opp på en eller annen premiere, kun iført en trang topp og paljett_TRUSER!!!! Trodde ikke mine egne øyne, for å være helt ærlig!

Man kunne ikke se at hun hadde vært verken gravid eller hadde født to unger, for å si det slik. Magen var- selvsagt- bar, og der fantes det ikke antydning til et eneste strekkmerke, heller! *sukk*

Hun Britney, som fødte i september, hun har visstnok også fått tilbake kroppen sin allerede! Hvordan får de det til???

Jeg la på meg 27 kilo, jeg! Og jeg sliter med 13 av dem fortsatt! *urck* Og du må ikke tro at det hjalp at jeg forsøkte å begynne med vektnedgangen allerede etter to uker, nope...! Tvert imot stoppet hele kroppen opp. Sier bare det, det er virkelig forskjell på folk....!

 

Ok, det var litt syting, enig i det. Sikkert mangelen på mat som påvirker meg, heheheh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Ja disse supermodellene du.... ikke godt å skjønne hvordan det er mulig. Vi har da iallefall sunne barn vi som har spist litt mer enn sukkerfri tyggis gjennom svangerskapet....

 

Det kan vel ikke gjøre så mye å fortelle at vi skal til Ørsta vel :-) jeg tenker bestandig at på disse forumene på dette rare internettet må man være forsiktig med å snakke om hvor man bor og hva man heter osv, men det kan vel ikke være noen som kommer og tar meg om jeg forteller at svigers bor i ørsta ;-) selvfølgelig er det lurt å holde navnet sitt for seg selv, men nå er vel ikke denne forumkanalen av den verste sorten, er vel ikke stedet for gale pedofile å boltre seg på dette, med frustrerte mødre som vil bli slanke som britney, hehehe... - forresten så er det litt feil, jeg har nemlig IKKE som mål å se ut som britney....jeg skal da se mye bedre ut enn det!!

 

Skal forhåpenligvis få gått en del turer mens vi er der, prøver for harde livet å hele to fæle gnagsår på hælene, sånn at de ikke er "i veien" for fjellturen min. Jeg skal gå litt opp der jeg skal gå til sommeren, men ikke hele veien, vil bare se litt hva jeg har i vente. Er nok litt sleipt underlag nå, men det er liksom hovedmålet mitt til sommeren. Vet ikke om du har hørt om Saudehornet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg konsumert hele 1016 kalorier i dag! Det ble litt mindre enn det egentlig skulle bli, fordi jeg ikke hadde det riktige pålegget til lunch, samt at jeg glemte syltetøyet til frokost...

Pytt sann! Er akkurat over den magiske grensa, så det kan ikke være så farlig.

 

Har gått veldig bra, har faktisk ikke vært sulten inntil like før middag i kveldingen. Da var det 5 timer siden forrige måltid, så det var ikke så rart at jeg ble sulten.

 

I tillegg har jeg trimmet!! Videoen er endelig forsøkt, og jeg er sliiiiiiten...! 45 minutter med mage og rygg-øvelser, samt oppvarming og uttøyning. Hele 2,1 trimpoeng, utrolig nok. Fikk iiiinnmari vondt i hodet da uttøyningen begynte, så jeg måtte nesten gi meg, - samt at alle leddene fra skuldrene ned til tærne knaket så det sang i stua! Skvatt selv flere ganger underveis... Montro om det er et ørlite hint om at kroppen har vært altfor statisk de siste årene...?? Skulle tro jeg var 70 år og aldri hadde trent før.. *hjelp*

 

Du er imponerende dersom du orker å gå fjelltur, Solskinnsbolla. Og veeeldig heldig om du rekker det før snøen kommer... Ørsta ligger noen mil herfra, riktignok - men her (utenfor Ålesund) snødde det i går.. Heldigvis forsvant den elendige snøen etter en liten stund, men den var her lenge nok til å gjøre meg ørlite deprimert... jeg er IKKE glad i snø!!

Har forresten tenkt at dersom muligheten åpner seg og jeg har tid og anledning, så skal jeg forsøke meg på slalom igjen denne vinteren! Har ikke stått på slalom siden min forrige graviditet, altså for 15 år siden..! Tror nok jeg i så tilfelle skal leie utstyr i første omgang, slik at jeg ikke ender opp med enda et topp-treningsutstyr i kjelleren.... *kremt, kremt*

 

Jeg kjenner ikke særlig til fjellet du nevnte, Solskinnsbolla - jeg er nok ingen fjellgeit, dessverre... Kanskje det bedrer seg til sommeren? Har store planer om å skaffe bæremeis til bebis og vandre ut på heden! (sånn omtrent..)

 

Men guuuuuurimalla som jeg gleder meg til å bli slank!! Jeg ser for meg et skjørt fra Benetton i brunt og en topp fra samme kjede i en kjempefin blåfarge med litt rynkinger i ene siden, høye støvletter og en tøff skinnjakke (dén har jeg allerede..), når jeg formelig svever inn på jobben etter ett år i permisjon!

Eller når jeg er innom på besøk, og årstiden er passende for ullskjørt og høye støvletter, kanskje.... hmmmmm! ;-)

Kanskje den brune sommerkjolen jeg kjøpte i fjor, med halterneck på, passer bedre? Nei, den kommer nok til å være for stor! Mohahahahahhaahah!!!!

 

Ellers har jeg nå store planer om å ta kvelden, og hvile på mine laubær siden jeg har trimmet - og nyte en god natts søvn. Stå på videre, alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skratte.gif Det blir nok ingen model-slank-opplevelse her hos meg... Etter 3 unger har jeg strekkmerker så det holder og pølsevedheng rundt magen. Men jeg får bare prøve det beste jeg kan få til.

 

Som du kan lese i dagboken min så har jeg beregnet på nytt igjen og funnet ut at jeg skal ligge på ca 1900 kcal som du da gjorde til å begynne med. Men når jeg begynner å trene igjen etter 6 ukers kontrollen, så må jeg foreta en ny beregning igjen.

 

Jeg vant et gavekort på G-Sport ifjor og valgte å kjøpe en pulsklokke. Det gjør at jeg får nøyaktig mitt eget kcalforbrenning på de tingene jeg gjør. Husker bl.a fra ifjor at jeg fikk flere trimpoeng på aerobic ved pulsklokken min enn det kursboken tilsa. KULT thumbs.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Her jeg bor er det overhodet ingen fjell i sikte, så jeg håper du vet hvor heldig du er selv om du kanskje ikke er noen fjellgeit. vakkert er det uansett....

Men jeg er helt enig i at sommeren er å foretrekke til å gå i fjellet. Har alltid vært mest glad i sommer, bortsett fra denne sommeren hvor jeg bare følte at jeg svetta og så feit ut. Gleda meg faktisk til vinteren for første gang! Nå kan vi pakke oss litt inn i noen måneder, også skal vi pakke oss ut til våren og vise hvor smekre vi er blitt, selvfølgelig i et nytt skjørt fra benetton og et par høyhælte støvletter...

 

NÅ gleder jeg meg til sommeren nå! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart overstått med dag 2 av lynkuren, og i dag blir det ingen trimvideo - det kan jeg love! Er støl både her og der etter gårsdagens trening, spesielt i ryggen. Har oppdaget en del muskler jeg ikke visste jeg hadde, så videoen må jo ha vært litt effektiv...

Lar musklene hvile i dag, så er det ny omgang med videoen i morgen. (Mage-og rygg video, anbefales!) :-)

 

Som sagt er snart dag 2 av lynkuren overstått, hittil har jeg spist vel 760 kalorier... Det er selvsagt for lite, så jeg skal plusse på med mine valgfrie 275 kalorier, som er én banan, en appelsin og et lite eple skåret i biter og nyyyyytes til et bedre tv-program (les: Grey's anatomy!!)

 

Tigris; hvordan greide du å vinne et gavekort på G-sport? Heldiggris! Jeg betalte 1300 kroner for min pulsklokke, men den er verdt hver eneste krone. Det er utrolig motiverende å se hva reell forbrenning er, GR-utregningen viser mye mindre enn klokka.

Eneste jeg har vunnet i mitt liv er en kjempebamse på tivoli, for leeenge siden... Ja, også vant jeg en glassbolle på en tombola en gang i tiden, den knuste faktisk for ikke mange ukene siden! Den varte i det minste i lang tid..

Eller, nå lyver jeg... Vant faktisk gratis flyreiser med Braathens en hel sommer, for noen sommere siden! Reiste land og strand rundt, helt gratis. Ganske greit, i grunnen. Enkelte sov utenfor flyplasser i dagsvis for å få disse t-skjortene, mens jeg fikk min fordi jeg bad veeeeldig pent, heheheh!

 

Uansett, i kveld er det "trick-or-treat" for alle penga, og jeg har tømt skapene i forbindelse med alle ungene som er forventet på døra. Jotakk, sitter nå med en svær godteskål foran meg, men hvor er alle ungene??

Det ringte på døra én gang i stad, men innen jeg rakk å få bebis på armen og sjonglert en hysterisk hund, en bebis på armen og godteskåla i den andre - så hadde de allerede forsvunnet.... Så nå håper jeg noen andre kommer snart, slik at jeg slipper denne liflige duften av mørk sjokolade, hhehe.

Ikke for dét, jeg har ingen planer om å smake på, uansett. Har da såpass viljestyrke! ;-)

 

Hvordan greier dere å få slike tøffe ikoner inne i innleggene deres? Ser det er mange som har dem, men jeg greier kun å få til dette: :-)

Skulle gjerne hatt noen andre, litt morsomme saker å putte inn.....!

 

Er det i hvertfall én ting som ikke mangler her i området, så er det fjell! Her kryr det av dem, for å si det mildt.....! Burde vært mye flinkere til å benytte meg av dem, men som sagt får vi se neste sommer...

Jeg er DEFINITIVT også et sommer-menneske, selv om jeg også syns det er glinmrende å kunne pakke seg inn i masse klær nå som figuren absolutt ikke er noe syn. Men, til sommeren - ohoi! Da blir det saker! Pakkes ut skal vi, og gjett om bekjentskapskretsen, arbeidskolleger og naboer vil gjøre store øyne! Tjoheisann!! Skal se at pressen kommer på døra, bare fordi vi har vært så flinke..! hihiihih

 

Vel, nå skal jeg legge innpå mer ved - det er dén stormen her i dag! Holder på å fryse på meg kattunger! *brrrrrrr*

Deretter skal bebis legges, slik at jeg er klar som et egg til kveldens tv-høydepunkt. Vi snakkes! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det lagt seg 5 cm med snø utenfor, og her som det var sååå fint vær i morges. Hadde planer om en lang trilletur med bebis, men de planene ble fort lagt på hylla... Det har riktignok sluttet å snø, men jeg er ikke sikker på hvordan det er med vognen på snøføre.. (simo-vogn)

På den andre siden, bebis bør vel ut en tur hun også - frisk luft har aldri skadet noen - men det forekommer meg å være blytungt å trille tur med 5 cm snø...?

 

Uansett, dag 3 av kuren er i full gang - lunchen er nå inntatt og den bestod av 50 gram brød med eggerøre av ett egg. Nammenam, men jeg er fortsatt litt sulten.. *sukk*

Får holde ut til middag, i dag blir det salat på meg og fiskesuppe på resten av gjengen. Drikke masse vann, kanskje det hjelper litt?

Heter seg jo at det er dag 3 av slankekuren som er den verste, da kommer både sult, hodepine og alt mulig annet rart..

Men, jeg har ingen planer om å skeie ut nå - det er jo veiedag i morgen!! Håper på noen gram ned, men for å være ærlig kjennes det ut som om jeg er på stedet hvil...

 

Har innsett at jeg ikke kommer til å nå målet mitt med kurset som var 95 kilo- blank-. Det er ikke mulig å nå det innen én uke, siden jeg fortsatt veier 98,9... *argh*

Det er en skikkelig nedtur, for jeg har vært veldig flink og har omtrent ikke skeiet ut i det hele tatt. har spist kosemerkene mine, samt spist litt ekstra på dåpsdagen, ellers har jeg ikke spist noe som helst som jeg ikke skulle... Men, men - lynkuren gjør forhåpentligvis underverker og sparker igang forbrenningen en gang for alle...!

Tok fram en kjole i dag, den passet for nøyaktig ett år siden, og den er TEMMELIG liten, for å si det forsiktig... Målet er selvsagt at den skal bli altfor stor, hehehe!

 

Nå sutrer bebis, vi snakkes! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Nådde ikke målet mitt på kurset jeg heller, langt ifra. Hadde håpet på 8 kilo, og jeg har til nå gått ned 7,7 kg på 12 uker, så det er med andre ord bare å innse at det tar lengre tid denne gangen. Men, hadde vi ikke skiftet livsstil når vi gjorde det, hadde vi den dag i dag veid mye mer, kanskje gått opp enda mer også.

 

nei, jeg må nesten ta meg av vesla her. Vi snakkes senere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overlot bebis til innesitterne og dro med meg bikkja på en tur i den første snøen!

V gikk kjempefort i ca 40 minutter, både bikkja og jeg var helt pest da vi kom hjem igjen.

Men akk så sprek jeg føler meg nå, gitt! Juhu! :-)

Har funnet ut at jeg ønsker meg en ergometersykkel til jul, får se om julenissen tar hintet, heheheh... Deilig å kunne sykle hjemme i egen stue inntil kondisen er en god del bedre..

 

Det er unektelig litt kjedelig å ikke nå målet for kurset, men det er jo sant som du sier, Solskinnsbolla; uten kurset ville vi nok ha veid enda mer nå enn i utgangspunktet! Får vel bare være fornøyd, men skal stå på enda mer i ukene fram mot jul. Må jo inn i den hersens bunaden, vettu...! Til mai, riktignok, men dog..

 

Tok og regnet ut 28 kilo delt på 0,6, som det står i GR-boken, og da skal jeg egentlig ikke nå målet mitt før om 44 uker! Wææh! Kan ikke ha noe av det, så her satser vi heretter på én kilo pr uke... Da er det 28 uker igjen, med andre ord - og målet skal være i boks i medio mai... *angst*

Herremin, dette går aldri bra! Får håpe bunaden passer om 20 kilo, da har jeg litt å gå på - men jeg er redd den blir for trang da også... HJELP! Ikke går det ann å sy den ut mere, heller...

 

Nei, får gjøre en kjempeinnsats i de neste 28 ukene, så får vi se hvordan det går. En ting er sikkert, det nytter ikke gi seg nå!

 

Nå skal jeg endelig spise litt mer mat, i dag er jeg suuuuulten!!! *yum, yum*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke mer enn -0,4 kilo ned fra forrige torsdag, og kun et par-tre cm...

Dette går altfor treeegt...

Håper 4 dager til med lynkur gjør susen, 0,6 ned siden mandag.

 

 

Nå skal vi trille tur i snøværet, wish us luck....!

Og i kveld blir det trimvideo! Her skal musklene fram fra glemselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vekta står like stille... Har riktignok ikke veid meg siden torsdag (det er jo bare lørdag i dag,...!), men kjenner det på kroppen at ting ikke forandrer seg særlig..

Kursledern min fortalte om sin søster som er på min alder, og hun kan til og med gå på byen i løpet av en slankeuke, spise sjokolade og mere til, og fortsatt gå ned! Takk skal du ha, sier jeg bare. Det var jo "oppmuntrende"....! Not!

Så noe sier meg at kroppen min er i en "dvale-tilstand", siden jeg går så seint ned... Men, jeg får bare stå på, tross alt peker vektnåla riktig veg, det tar bare litt vél lang tid...

 

I går var jeg på shopping! Kjøpte noen greier til ungene og et skjørt til meg selv! Helt nyyydelig, mørkt blått, i glinsende stoff med mørkeblå blondekant nederst. Skjørtet rekker akkurat nedenfor kneet, og har to dusker hengene foran. Det er så mye vidde i selve skjørtet at jeg kan ta tak i hver side og løfte omtrent opp til halsen før det beveger på seg i forkant! Skikkelig lekkert!

Bestemte meg for å kjøpe det dersom jeg fikk det på meg (ikke glidelås, bare bred strikk i livet), og det sitter ganske tight,men det gikk da på!

Hurra!

Fant en masse annet som var lekkert, også - men jeg shopper ikke mere nå.. Skal vente til jeg er ferdigslanket, da må klesskapet refylles! Men, dette skjørtet har som sagt en ganske stram, bred strikklinning, så det kan passe selv om jeg blir 20 kilo mindre, hehehe

Ser for meg mørkeblått, lekkert skjørt, høye brune støvletter, brun topp - gjerne i grovt stoff (strikket eller noe slikt), samt min akk så fine - men lite brukte - skinnjakke i brunt. Juhu!

Til sommeren ser jeg for meg mørkeblått, lekkert skjørt, en hvit singlet samt hvite sandaler.

Høres ikke så verst ut, eller hur??

 

Ok, nok om skjørtet...! Som dere skjønner syns jeg det var skikkelig fint! :-)

 

Jeg holder på med nest siste dag av lynkuren, takk og lov. Det er uendelig mye enklere å slanke seg når man kan spise det man vil (nesten..), i stedet for å måtte følge boka. Siden resten av familien er bortreist i helga, skal jeg imidlertid jukse med tanke på middag. Her blir det Fjordland og intet annet både i dag og i morgen! Gidder ikke fikse avanserte middager kun til meg selv..

 

Bebis og jeg har forøvrig begynt et nytt liv! Jeg kikket på God Morgen-Norge her forleden, og fikk en åpenbaring da jeg hørte Anna Walhgren snakke. Hun med 9 barn, dere vet, fra Sverige.

Hun hadde sine teorier om søvn, og det var blant annet en historie om en guttebaby på hjemmesiden hennes som gjorde inntrykk. Det var som å lese om min egen bebis som omtrent aldri sover. Guttebebisen var faktisk utbrent i en alder av 8 mnd fordi han aldri hadde lært å sove!

Maria sover svært lite på dagtid, kanskje 5-15 minutter innimellom, og hun er mye våken om natten.

Nå har jeg bestilt boken til Walhgren, for bare etter å ha testet metodene hennes et par dager, sover bebis MYE mer og MYE bedre! Nå ligger hun f.eks i vognen sin og sover, og hun har nå sovet i 1 time og 15 minutter! Ny rekord på dagtid, så fremt vi ikke har trillet tur!

Om natten går det litt tregere med å snu rytmen, men det er mye fordi hun spiser for lite før hun legger seg. Forsøker å stappe innpå så mye som mulig,men hun bare snur seg vekk.. I går tok jeg faktisk oppi to t-skjeer med babygrøt oppi melken hennes - og hun sov 5 timer sammenhengende. Det også ny rekord, men ikke lenge nok egentlig.

Vet at Anna Walhgren er ganske kontroversiell mhp sovestilling, hun anbefaler jo at barna legges på magen. Men, som det også står på hjemmesidene hennes, skal barnet sove på magen MÅ man skaffe en pustealarm! Jeg derimot snur bebis etter 20-30 minutter og inntil da følger jeg godt med. Håper og tror at det skal gå bra...! *bank i bordet*

 

Dette ble jo et laaangt innlegg, tydelig at familien er borte, bebis sover og at det er to dager siden forrige innlegg...!

Håper det går bra med slankingen for alle sammen! Kanskje vi skulle startet en rapporteringstråd for alle gravide og/eller ammende? Eller finnes det allerede og jeg er bare blind?

 

Ha en fin dag, everybody! :-)

 

PS. Tigrid: takk for smileys-forklaringen. Eneste problemet mitt nå er å finne tak i smileys som lar seg kopiere gratis, heheeehe...! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav for en forskjell det er på en baby som ikke sover og en baby som sover!

Må bare skryte litt; hun har sovet halvannen time to ganger i dag, og én gang to timer i tillegg! Nå har hun lagt seg for natten, og sovnet som en stein!

Jeg tror jeg skal sende blomster til Anna Walhgren, jeg...!

 

Trimmen i dag har forøvrig bestått av møkking og bæring av vann for hesten vår. I dét dritværet! Jeg var søkk våt tvers gjennom etter to minutter, for selvsagt måtte himmelens sluser åpne seg akkurat i det jeg satte beina innenfor stalldøra..

 

Vel, nå er det lørdagskveld, ha en fin én alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer som ikke sover er helt forferdelig! Det er nok ikke bare barnet som blir stresset, men også dere som foreldre. Tantebarnet mitt våknet hver annen time døgnet rundt til hun var 1 år gammel. Da fikk hun sovemedisin! De fant ut tidlig at hun hadde problemer med ørene og dette plaget henne så fælt at hun ikke fikk sovet. Hun fikk satt inn dren i øret da hun ble gammel nok til en operasjon. Men jeg husker godt at hvor fælt brodern og kona hans hadde det i den perioden.

 

Håper dere får noen gode tips av Anna Walhgren og at babyen sover bedre om natten etterhvert.

 

 

Hmmmm.... hvis jeg skal ned 17 kilo med 0,6 pr uke....*regner ut* ...28 uker. Oj!? Det blir ca 20 mai, det.... Fryktelig lenge til, men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...