Gå til innhold

Min slankedagbok


Gjest femalia

Anbefalte innlegg

Da var ungen endelig frisk, takk og lov. Det var på tide, sykdommen varte i over en uke, puh! Hun har fortsatt noen prikker på kroppen, men de er nesten helt bleke nå og hun er i fin form så i morgen blir det barnehage og jobb igjen.

 

Har ikke veid meg på noen dager, men håper at mangelen på snop har gitt litt effekt. Har også forsøkt å holde meg unna brød, men i dag var jeg på besøk og fikk servert nystekte skoleboller.. Hvem i alle dager greier å stå i mot noe slikt?! Ikke jeg, i hvertfall.. Og i går ble det vafler, men utover dét har jeg vært flink. Prøver i hvertfall og har bestemt meg for at jeg får bruke den tiden det tar. Bare jeg greier å motstå søtsuget skal jeg være fornøyd for en stund. Jeg har nemlig så lyst på sjokolade (POPS) at jeg nesten dauer innimellom. Jeg har veldig lyst på sukker i te'en min som en slags erstatning, men har hittil greid å stå imot.. Jeg skeiet ikke ut med søtsaker i helgen engang, har en viss følelse at når det gjelder sukkerbehovet mitt så er jeg nesten som en alkoholiker å regne, én bit og jeg er hekta...! Så, nå står jeg imot så lenge som jeg greier.

 

Men, er det bare meg eller er det liten aktivitet her inne for tiden? Eller har alle av den gamle gjengen sluttet å være her inne?

Jeg skal i hvertfall komme innom dann og vann i håp om at dere stikker snutene innom av og til.

Ha en flott kveld, folkens!! :-) Håper vi "snakkes" snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 574
  • Created
  • Siste svar

Herlig, min hatt! Det er over 14 dager siden sist jeg var her inne, nesten helt utrolig. Har tross alt hatt nærmest abstinens om det har gått mer enn et par dager tidligere, så dette er ny rekord.

 

Her går dagene i full fart. Jeg har ikke hatt tid til å tenke slanking i det siste, og det har egentlig vært utrolig deilig. Ikke har jeg gått noe opp i vekt, heller.

På onsdag var jeg endelig på MR og jeg venter i spenning på resultatet. Hadde legetime i går for å diskutere bildene, men da hadde de selvsagt ikke kommet ennå... Typisk.

Imidlertid sjekket legen ryggen min i går og konkluderte med at jeg kanskje har Becheterews....! Hallo, erre mulig? Jeg har "alltid" hatt vondt i ryggen og har aldri undersøkt den noe mer, men legen mente ryggen var både for flat og for stiv i forhold til normalen. Og siden plagene har vart i mange, mange år er det jo en mulighet for at han har rett. Ikke vet jeg, men nå blir det ny runde med røntgen, CT eller MR og full pakke.. Men, men - tar ingen sorger på forskudd. Det viktigste nå er at hofta blir bra igjen, så tar jeg resten etterhvert.

 

På jobben er fikk jeg i dag målt opp ny pult, slik med elektronisk hev- og senkbart understell. Blir en kjempepult, med plass til mange pc'er. Foreløpig har jeg sånn ca fire maskiner, en server og fem skjermer som jeg jobber på, så jeg trenger en stor arbeidsplass.. Dyrt for sjefen men det blåser jeg i, mohahaha!

Ellers er jeg i gang med å kontakte fagforeningen min i forbindelse med lønnøkning. Jeg blir nemlig gitt minst lønnstillegg på avdelingen, og det er ingen annen grunn enn svangerskapspermisjonen som kan være en årsak, noe sjefen IKKE har lov til. Vikaren min har mer lønn enn meg, og hun har ingen formell utdannelse - jeg har 5 år på høgskole/universitet. I tillegg har jeg arbeidet der i seks år, hun i ett. Litt urettferdig, kan man si. Blir så forbanna at jeg nesten ikke greier å puste mens jeg tenker på det, men håper det ordner seg til MITT beste.

 

Åja, på toppen av det hele har jeg blitt alene med barna. Det viser seg at min bedre (?) halvdel har hatt en affære gående en lang stund og venter barn med sin "kjære". Kan vel si det slik at han flyttet ut rimelig fort da jeg oppdaget det hele. Syns det er utrolig at hun som er gravid faktisk har godtatt at han har fortsatt forholdet her, men det viser vel bare at hun ikke har så mye hun skulle sagt. Vi har ikke hørt en pip fra den blivende far siden bruddet, men det overrasker meg ikke. Nå er jeg bare glad til for at jeg oppdaget tingenes tilstand og at jeg ikke blir lurt lenger. Makan til idiot, en slik mann er ikke noe mann for meg. De får bare ha lykke til videre, det varer vel ikke lenge før han er utro igjen - så flink som han var til å skjule det for meg. (De har hatt det gående siden jul, sånn ca.)

 

Vel, det var en liten oppdatering fra meg. Håper dere andre har det bra og at vekta fyker ned hos dere alle. Jeg skal over på Fedon-mat dersom det viser seg at jeg har Becheterws, det skal visstnok virke positivt på betennelsestilstanden. Slanking har jeg ikke overskudd til nå, ei heller trening, men jeg skal nok bli slank en dag. Bare vent! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
Åja' date=' på toppen av det hele har jeg blitt alene med barna. Det viser seg at min bedre (?) halvdel har hatt en affære gående en lang stund og venter barn med sin "kjære". Kan vel si det slik at han flyttet ut rimelig fort da jeg oppdaget det hele. Syns det er utrolig at hun som er gravid faktisk har godtatt at han har fortsatt forholdet her, men det viser vel bare at hun ikke har så mye hun skulle sagt. Vi har ikke hørt en pip fra den blivende far siden bruddet, men det overrasker meg ikke. Nå er jeg bare glad til for at jeg oppdaget tingenes tilstand og at jeg ikke blir lurt lenger. Makan til idiot, en slik mann er ikke noe mann for meg. De får bare ha lykke til videre, det varer vel ikke lenge før han er utro igjen - så flink som han var til å skjule det for meg. (De har hatt det gående siden jul, sånn ca.)[/quote']

 

Hei! For en dust han er, trodde han virkelig at han kunne få i både pose og sekk??? Ikke bare utro, men han velger å få barn med den nye også... at det går ann.... Nei sånne er ikke noe å samle på!!!!! En tupp i ræva og vekk med han!

Og ja han kommer vel garantert til å være utro mot den nye også! MØKKAMANN!!!

 

Men sånn ellers er det dårlig gjort av han å ikke ta kontakt med ungene!

 

 

STOOOOR STØTTEKLEM FRA MEG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Huff, dette var trist å høre! Går det an?? Blir nesten litt apatisk og tror man drømmer, eller? Du virker som en sterk person som takler det, selv om du sikkert har dine stunder hvor alt må føles fælt. Ikke minst er det trist å høre at han ikke tar kontakt med ungene, de mest verdifulle menneskene i livet ditt! Og det burde det være for han også, selv om han har vært en dust mot deg! Han tør vel ikke, av skam.

 

Ble helt satt ut jeg nå.... Skulle bare innom for å si hei. Ta vare på deg selv og barna, det kommer snart ny kjærlighet inn i livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere og takk for gode tanker.

Det går faktisk overraskende bra med oss, tro det eller ei. Jeg gidder ikke være verken bitter eller lei meg, det er lite vits i å bruke mye krefter på en sånn mann. Tenk å gjøre noe sånt? Også nektet og nektet og nektet han i det lengste før han måtte innrømme hva som foregikk. Patetisk.

 

Men, nå skal jeg fokusere på barna, jobb og utdannelse, hus og hage ( i den rekkefølgen..) og forsøke å holde meg positiv.

 

Var hos fysioterapeut i går, han konstanterte en massiv senebetennelse og slimposebetennelse i låret mitt. Ikke rart jeg har hatt vondt...! Men, nå blir det sving på tingene slik at jeg endelig blir 100% friskmeldt. Fysioterapeuten anbefalte spinning, så jeg får bare krype til korset og prøve meg igjen. Har ikke noe lyst, og nå er kondisen på bunn og kroppen er feit, feit og feit, så det skal bli litt av en utfordring..

Måtte ligge i bare truse/bh på behandlingsbenken i går, og det var direkte pinlig. For det første hadde jeg på meg en hvit truse som har fått litt rosafarge i skrittet pga farging i vask. Regnet ikke med at jeg måtte blotte meg noe særlig og tok på den siden den er pen ellers, men jaggu måtte jeg ut med beina i en treningsøkt. Herregud, så pinlig! I tillegg måtte jeg ligge på siden, i kun bh og truse! Det føltes som om magen VELTET utover benken, og jeg var så skamfull etterpå at jeg bare måtte hjem og spise is. Snakk om ydmykelse.

Herregud, jeg bare MÅ gjøre noe med kroppen min. Den forfaller helt her jeg sitter og jeg er SÅ lei av å tenke slanking, slanking og slanking uten at jeg virkelig går inn for det.

Nå har jeg forsøkt å leve slik at jeg spiser det jeg vil, og i begynnelse la jeg ikke på meg. Nå derimot merker jeg at jeg sakte men sikkert får trangere bukser og det går ikke ann. Ergo må jeg ta meg kraftig sammen.

Kanskje hjelper det å begynne forsiktig med trening igjen? Tror jeg skal forsøke meg på treningsstudio så snart jeg er frisk igjen. Selvsagt har jeg fått en mini-influensa på toppen av alt annet. Så nå syns jeg det nærmer seg nok, gitt..

 

Men, jeg skal gjøre som Gloria og "will survive", ingen fare. Den siste tiden har exen kun irritert meg fordi han har vært fjern, slurvete og uengasjert i det meste, så brikkene falt på plass da dobbeltkjøret hans ble oppdaget. Nå skal jeg glede meg over at jeg kan oppdra ungene som jeg vil, bestemmer all middag selv, slipper å støvsuge og rydde på kommando, slipper skitne boxere strødd overalt, slipper våte håndduker i senga og slipper snorking om natta! Både dekkskift og plenklipp har jeg fikset selv i lang tid, uansett - for han har jo vært "på jobb". Så ny tilværelse, here I come! Livet leves bare en gang, og jeg skal leve mitt til det fulle! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i morges tok jeg meg sammen og trådde opp på vekta for første gang på leeenge. Jeg har veid det samme i lang, lang tid - men de siste par ukene oppdaget jeg plutselig at buksene mine strammet litt i livet og i lårene. Merkelig!

Ergo, i dag tok jeg meg sammen og såg vekten i hvitøyet, etter å ha samlet mot hele helgen..

Og JØJE MEG, det var ikke rart buksene strammet! Herregud, jeg veide 96,2 kilo!!!!!!

 

Trodde jeg skulle kaste opp da jeg oppdaget det, og nå skal jeg faen ta meg slanke meg slank. Nå skal jeg IKKE gi opp underveis eller forvente at jeg skal gå ned 5 kilo hver fuckings uke.

Jeg har trøstespist/kjedet-meg-spist siden bruddet og det her IKKE hjulpet verken på vekta eller selvfølelsen. Så nå er det ingen veg tilbake. Ikke kommer jeg til å finne meg en ny mann dersom jeg ser ut som en falleferdig, utbrent og smellfeit slugge.

 

Jeg har begynt i dag, spiser ofte og lite. Heldigvis skal jeg på foredrag i kveld, slik at jeg ikke blir fristet av å skeie ut om kvelden. På dagtid går det nemlig strålende, det er kvelden som er problemet. Og når jeg handler mat. Da stapper jeg både kokosboller og sjokolade ned i handlekurven uten å mukke... Ikke rart jeg har lagt på meg.

 

Imorgen skal vi ha studiegruppe her hos meg, da serveres det salat med skinke og MAGER dressing. Onsdag skal jeg ingenting, så da har jeg faktisk tenkt meg på PILATES. Fysioterapeuten sa det var noe av den beste treningen jeg kunne drive med, uten step-pulsen i forkant... (Her kjøres steppuls/pilates som ett parti). Tror de kjører kun pilates-parti på onsdag kveld, så da skal jeg jaggu delta.

 

Ellers er jeg faktisk bedre i hofta! Strøm, ultralyd og massasje hjelper overraskende bra. Gleder meg til å bli bra igjen!

 

Men, nå må jeg springe. Skal både dusje, ordne meg og rydde hus innen barnevakten kommer - om 30 minutter...! Hjelp!!! Hadet...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei femilia:)

Så trist å høre at din dårlige halvdel har oppført seg sånn mot deg. Skjønner godt at dette er litt av ett sjokk. Du er sikkert rasende nå ,men det er vel en del av prossessen du må igjennom. Kan hende du også vil oppleve en sorgreaksjon, men kanskje ikke. Håper du/dere klarer å tenke på barnet dere har sammen. Hvis jeg har forstått det rett, så er eldstejenta di, men mulig jeg har missforstått.

Så håper jeg du bruker sinnet ditt på rett måten å viser han og resten av verden at du klarer deg utmerket. Å når ny dama går tung og gravid, så er du lettere i kroppen og enda mere sveisen enn nå. Så kan han se hvor dum han var...He.he.

Dette med å ha betennelse i slimposen i hofta vet jeg det meste om...Var sånn det begynte for meg også. Så hør på fusioterapauten når det gjelder dette med å trene. Vær så snill. Du vil ha det så mye bedre etterhvert. Få han også til å legg opp ett styrketreningsprogram for deg, som går på å trene hofter og ben generelt. Det har så mye å si.

Når jeg fikk diagenosen for 20 år siden, så ble det ikke fokusert på trening i det hele tatt. Heller tvert imot. Fikk bare vite alt jeg ikke skulle gjøre, istede for at noen fortalte meg hva jeg burde gjøre.

Sender deg en stor klem.

Fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen femilia:)

Vil bare ønske deg en god dag. Å takke for innlegget på tråden min.

Du må så klart høre på fysioterapauten. Så får vi håpe at det ikke er Beekterevs du har.

Så må du være flink or trene. Siden vi begge har gått opp litt, så får vi se hvem som er flinkest til å gå ned igjen;)

Klem fra Rina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg kjære Femalia. Nå har jeg endelig kommet meg inn på vektklubben igjen og har nå lest igjennom innleggene siden jeg var innom sist.

 

Det er jammen litt av en måned du har bak deg nå. Så utrolig trist å høre at du er blitt alene og på måten det skjedde. Det er vel den mest j...vligste måten et brudd kan skje på. Du har all min sympati og jeg håper det går greit med deg, tross alt. Ikke brenn deg ut da, vær så snill, det kan jo hende du får en kjempereaksjon på dette litt senere. Du må jo holde deg på bena for jentene dine. Håper eldstejenta di er flink til å hjelpe til, slik at du får litt avlastning.

 

Jeg ser at du har vært inne på tråden min og etterlyst meg. Jeg har ikke vært innom her på en måned og ukene har bare gått så utrolig fort. jeg merker veldig at jeg jobber i full stilling. Dagene er nesten ikke lange nok, og jeg skulle gjerne rukket ennå mer enn det jeg gjør. Men jeg trives veldig godt i jobben, og det går seg vel til etterhvert tenker jeg. Jeg har ikke gått ned noenting den siste måneden, men skal innrømme at innsatsen har vel heller ikke vært helt på topp. Jeg står dønn stille jeg, men må passe på at det ikke sniker på seg noen kilo sånn "plutselig".

 

Jeg sender deg mange varme tanker og håper at hofta snart er helt bra og at diagnosen ikke blir Bechterews.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei, måtte bare se hvordan det stod til med heltinnen min :-)

Synd jeg ikke bor litt nærmere, ellers skulle jeg stilt opp som barnevakt og dekkskifter når det trengtes.

Ikke vær så streng mot deg selv og utseendet ditt. Det er mye du kan gjøre for å føle deg bedre, uten å måtte gi slipp på alt som er godt. I hverdagen kan du jo tenke på at du skal legge det beste grunnlaget som mulig for deg og barna dine ved å lage sunne og gode middager - men selvfølgelig må alle unger få pølser og hamburger innimellom - akkurat som ALLE MØDRE MÅ FÅ YADE SJOKOLADE HVER FREDAG MENS DE SER PÅ IDOL (ikke noe jeg personlig sliter med å oppfylle)!! Trening vil stramme opp løse kropper, hva med en spinningsykkel i julegave til deg selv?

Jeg har sluttet å se så mye på vekta. Har trent mye styrke den siste måneden, og merker det på klærne men ikke vekta. KAST VEKTA DI, eller gjem den bort. Ha som mål å gjøre ditt beste fram til jul, ta den fram og vei deg da. Skriv opp alt du mener du må forsake hvis du skal ned i vekt, og bestem deg for å få lov til å unne deg en av tingene på listen en gang i uken, i passelig mengde. Jeg er helt gal etter lasagne, og lager meg gjerne det iblant med masse salat ved siden av. OG med thousand island dressing - den er faktisk ikke så kaloririk hvis du begrenser deg til et par spiseskjeer.

Kjøp deg ny foundation, øyeskygge og lipgloss, og farg håret, kanskje?

Hvordan går det med eldstedattera di og kulen?

Og hvor "gammel" er bebis nå? Snuppa mi er 19 mnd og er nå inne i sin 3.sykdomsrunde siden barnehagestart for 2 mnd siden. Kjenner igjen beskrivelsen din av utslett. Selv har jeg influensa og har vært syk hele uka, med oppkast i tillegg - veldig behagelig kan du tro. Gått ned i vekt, det er jo flott ;-)

 

Ha en god helg, take care....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei femilia:)

Hvordan går det med deg? Tenker en del på deg, å håper du kommer igjennom denne tiden med rimelig "vett" i behold. Vet det er en tung tid, har vært igjennom det selv for noen år siden...Ett lite ordtak bare: Det man ikke dør av, blir man sterkere av. Har hjulpet meg gange ganger å tenke nettopp gjennom det, når det røyner på som værst.

Ha en god helg.

Stor klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig meldinger, dere er en utrolig flott gjeng!!!! Tusen, tusen takk!:-)

 

Til tross for diverse sjokk i det siste (jeg nevner i fleng; utro samboer og samlivsbrudd, datter med kul i brystet, mulig Bechterews-diagnose, bihulebetennelse og vekta går bare OPPOVER) så går det faktisk utrolig bra med meg. Nesten så jeg lurer på om jeg faktisk har skjønt hvor forholdet lå ann, for jeg har det bedre nå enn for halvannen måned siden.

Kulen i brystet til datteren min er nesten helt borte, etter en 4-ukers pencillinkur. Siste dag med tabletter i dag, så jeg krysser fingrene for at den holder seg borte nå..

 

Selv går jeg på en annen type pencillin pga bihulene mine, fikk influensa her for en uke siden og da fikk jeg selvsagt bihulebetennelse som en liten bonus på toppen av det hele... Heldigvis snart bra av det, også.

 

Og bare for å syte enda litt mer, jeg tror jeg har blitt hypokonder! Det er helt utrolig hvor mye gæli som feiler meg for tiden, og i morgen har jeg ENDA en ny time hos legen. Måtte le da jeg bestilte timen, for nå kan snart legesekretærene både navn og personnummeret mitt utenat.. Helt tragi-komisk.

Denne gangen tror jeg det må være noe feil med underlivet mitt. Faktum er jo at det er omtrent den eneste plassen jeg aldri har feilet noe, så det var jo på tide noe dukket opp der også. Jeg har sånne ufattelige smerter under menstruasjonen min, omtrent nesten like ille som under fødselen. Helt ufattelig, utrolig vondt. Smertene kommer omtrent som rier og varer opptil ett minutt av gangen, noen ganger i timen. Det varer et par dager så gir det seg litt etter litt inntil røddagene er over. Smertene blir verre for hver gang og blir det verre heretter enn nå før helgen, da står jeg over, takk. Jeg vil IKKE ha de smertene mer, no way. Så enten er det noe som ligger igjen i livmoren min etter fødselen eller så er det noe annet, kanskje endometriose. Mamma har dét, så det er ikke helt usannsynlig at jeg har fått det også.... Så i morgen går atter turen til legen, for å få enda en henvisning... Hurra.

Skal se at jeg snart får en egen utmerkelse fra Helse Midt fordi jeg er den største bidragsgiveren de har til sektoren. Jeg bruker jo halve lønna på egenandeler her og der, herregud...! :-( Syns nesten jeg fortjener både blomster og sjampagne dersom dette fortsetter..!

 

Jeg har ennå ikke fått resultatet av MR'en jeg tok for snart tre uker siden. De mangler leger til å diktere, fikk jeg vite, så jeg må bare smøre meg med tålmodighet.. Heldigvis går jeg til en flink fysioterapeut, og blir bedre for hver gang.

Jeg er henvist til røntgen for ryggen, men tror ærlig talt ikke det er annet enn musklene som er på bærtur. Tviler sterkt på at jeg får noen annen diagnose. Det eneste som hjelper er korrekt trening, og nå skal jeg lære dét av fysioterapeuten så snart hofta tåler det. Jippi! Så da er det snart ingenting annet enn overvekt som feiler meg! Tenk det, da! Wow...!

 

Skulle jeg være så "heldig" å ha endometriose, så må jeg legge om kostholdet fullstendig. Da er det ikke lov med sukker og hvetemel, f.eks. Jeg gjør hva som helst for å slippe de smertene flere ganger, så i dag har jeg hatt min foreløpig siste dag med begge deler. I ukene som kommer skal jeg leve uten, for å se om det hjelper på smertene neste gang. Huff, gruer meg allerede til neste mens - og som jeg håper smertene er borte da, urck!

 

Som en liten påskjønnelse til meg selv midt oppi all elendigheten har jeg vært og fikset meg på håret. Jeg har alltid har klassisk langt hår, med en halvlang pannelugg. Nå er det slutt på den tiden. Jeg gav frisøren frie hender og endte opp med masse oppklipt hår, fortsatt lganske langt bakerst, med maaaassse, tykk lugg. Håret er farget mørkt med et par store, lyse felt. Morsomt og sprekt, og HELT forandring fra tidligere! :-) Jaggu er det deilig å være litt ny, gitt!

I tillegg har jeg kjøpt meg kne-bukse, to nye gensere og en deilig strikkejakke for kalde dager. I morgen skal jeg skeie ut med nytt smykke med mange charms på, gleder meg! Fikk skattepengene i går (endelig) og det feires med stor stil. Ungene har fått sekkevis med nye klær og ting, så det er bare fryd og gammen.

 

Da ønsker jeg dere en god natt, folkens. Jeg reiser avgårde til tigerstaden på tirsdag og blir borte en uke, tar med meg ungene på besteforeldrebesøk. Gir lyd fra meg når jeg kommer tilbake, wish me luck vedrørende ikke-mere-sukker-og-hvetemel...!

Håper dere alle har det bra, og igjen takk for gode ord. De varmer!!! :-) Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en haug med roser og champagne, for som du selv sier så fortjener du det nå:)

Det var forferdelig mye du og dine skulle plages med, men får håpe kvota er full for deres del nå.

Du hørtes rå-stilig ut på håret. Det er jo så morsomt å gjøre noe nytt. Her spares det for harde livet, så det er lengst mulig til jeg skal gifte meg. Mulig det blir et sjokk for gubben etter bryllupet. Han blir rett og slett sur bare jeg nevner kort hår...Men jeg får se.

 

Det er jo virkelig verdt forsøket med å la være hvetemel og sukker for å se om det hjelper på mens-smertene. Det hørtes ikke mye deilig ut ihvertfall å ha sånne smerter.

Håper dere får ett trivelig Oslo besøk,jenter.

Klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Her får du en haug til med roser og champagne! Du har fått så det holder du nå, skjønner jeg! Bihulebetennelsen har jeg også blitt belastet med, men ellers skal jeg ikke klage. Håper du snart er på tur igjen, tenker det vil gjøre godt å komme seg vekk en ukes tid, håper du blir tatt godt vare på.

Gratulerer med ny hårsveis, hørtes digg ut.

 

Det høres litt ut som om du faktisk har det bedre uten denne eksen din, nå slipper du å irritere deg over tingene som ikke var som de skulle! Det gikk sikkert mer ut over deg psykisk og fysisk enn man skulle tro.

 

Ønsker deg en strålende og frisk høst! Titter innom i ny og ne for å sjekke ståa.

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig du har nytt turen til Oslo. Du har ihvertfall vært heldig med været, det har jo vært ganske så bra her i området siste uken.

 

Det hørtes ut som om du hadde fått en ordentlig flott sveis av frisøren din. Det hjelper godt på det + nye klær.

 

Håper også dere er friske igjen alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan står det til med dere alle??

Jeg har det veldig bra for tiden, til tross for både sjukdom og stress på jobben. Men, så lenge overvekt er mitt "største" problem skal jeg ikke klage..

 

Turen til Oslo gikk veldig bra, besteforeldre og oldefar satte stor pris på besøket og vi koste oss hver dag. :-)

 

Ellers har jeg store planer om å ommøblere stua i de nærmeste dagene, må benytte anledningen nå som jeg har fått den. Ingen andre enn MEG som bestemmer hvor skapet skal stå, hehe.

Ungene takler samlivsbruddet foreløpig bra, selv om vi fortsatt ikke har hørt et PIP fra ham! Lurer på hvilken planet han befinner seg på, kan han virkelig bare glemme at han har en datter og en ste-datter i dette huset?! Det virker pinadø slik.

 

Forøvrig har jeg endelig tatt skjeen i en annen hånd når det gjelder slankingen. Etter å ha sett vektnåla nærme seg faretruende 97 kilo (96,9 for å være nøyaktig) fant jeg ut at det var ingen veg tilbake. Jeg er nå på Noka-diett igjen, den eneste kuren som foreløpig har fungert etter jeg fikk lavt stoffskifte..

Spiser Noka-bar til frokost og lunch også spiser jeg middag med ungene samt litt frukt og slikt i løpet av dagen. I kveld har jeg spist eple og kiwi med gresk yoghurt, med nøtter og honning. NAMMENAM!!! :-D

Dette skal jeg fortsette med inntil vektnåla viser det laveste jeg har veid siden fødselen, nemlig 89,2 kilo. Etter det skal jeg slappe litt opp og spise litt mer, men ikke før den tid!!! Det vil si at jeg skal "endel" kilo ned, håper jeg rekker det innen jul. Er jeg standhaftig bør det gå greit.

Egentlig burde jeg vel ha gått ned mest mulig innen slutten av november. Har en svigerrinne som skal disputere som Doktor Medicinae (eller noe i den dur) og da er det superfin-fest om kvelden. Har i utgangspunktet ikke barnevakt og minstefrøkenen er ikke invitert, så jeg vet ikke om jeg kommer meg dit - det er tross alt 50 mil unna... Men, får se om det løser seg på noe vis, ellers holder jeg meg hjemme og spiser sunt.

 

Har kanskje en gang for alle innsett at jeg IKKE kan stappe innpå sjokolade og tro at jeg en vakker dag våkner opp som slank...! Tralalaaaa

 

Ha det flott alle sammen, håper det går bra med alle!

Og Solskinnsbolla; hvordan går det med slankekuren??????

 

 

klem fra femalia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se at det var liv i deg da:)

Morsomt å kunne bestemme selv hvordan man vil ha det. Håper Noka- dietten blir å funke da. Alt funker jo hvis man er flink.

Så dumt å ex'n din ikke tar vare på ungen sin da. Han sitt tap. Men kunne vel vært greit å få til en samværs avtale etterhvert, også for din del.

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Kanskje ikke eksen din tør å ta kontakt, han vet jo at han har gjort noe utilgivelig og noen mannfolk er feige.... Har du noe kontakt med familien hans, de burde kunne stille som barnevakt innimellom!! Om du vil ha jentungen der da selvfølgelig... Uansett lykke til med vektreduksjon, og leting etter ny "gubbe":D

 

Forresten har du fått ny hest ennå, eller?

 

Klem:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med Noka-dietten igjen. Du gikk da ned ganske raskt med den forrige gang, gjorde du ikke det da?

 

Synd å høre at eksen ikke tar sitt ansvar, men noen menn er dessverre sånn. Min eks var på samme måte. Han hadde ikke tid til sine barn, som på det tidspunktet var 1 og 3 år, men det har han jo virkelig fått igjen for etterhvert som de ble eldre. Til å begynne med brukte han ikke minstebesøket engang, for han syntes det var så stressende å ha dem en gang i uka. Men, men jeg fikk jo hatt dem mere da, så for meg gjorde det ikke så mye men barna tapte jo på dette da. De har f eks aldri vært med han på ferie. Han fikk ganske raskt to barn til med den nye flammen og da hadde de ikke plass i bilen!

 

Kos deg med å møblere stua akkurat som du føler for. Å flytte rundt på møbler kan jo bli en fin treningsøkt det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg forsøkt varmtvannsbasseng for første gang. Ingen organisert trening, men hadde en liten time selv med øvelser som jeg har blitt anbefalt pga ryggen og hoften.. Tror det gikk greit, uansett var det deilig å bli skikkelig varm i kroppen!

 

Noka-kuren går ut på følgene: bar til frokost og lunch, deretter middag som normalt samt litt frukt utover dagen. Foreløpig ned 1,4 kilo men da er det medregnet en skikkelig alkohol-bløyte i helgen. Der helte jeg innpå flere Mohitos, og det var skikkelig godt! Farlig godt, faktisk. Men, formen forble veldig god - var i seng kl 04 og oppe igjen med bebis kl 0730 uten problemer. Ikke dårlig?

 

Jeg har forøvrig helvetes-uke på jobb med utrolig mye jobbing, i helga ble det 13 timer ekstra i tillegg til full jobb. Har ikke tid til å være sykemeldt nå, så jeg får ta et par uker sammenhengende når stresset er over. Holder på med svær oppgradering av systemet mitt og det er forferdelig krevende. Håper bare det går bra :-)

 

Ellers har jeg vært på røntgen med ryggen i dag. MR-resultatene fra hofta er ennå ikke klar, enda det er over en mnd siden jeg var der... Festlig. Håper det ikke er en kul inni der, da blir jeg pinadø forbanna når resultatet er SÅ forsinket..

Håper de ikke finner noe som helst, for da blir det slyngtrening på meg! Fysioterapeuten er inne på dét, så det gleder jeg meg til å forsøke. Må bare bli litt bedre i hofta først. Er mye bedre allerede, men ennå gjenstår litt.

 

Hest har det ikke blitt på oss ennå og det blir vel enda lenger til nå som jeg er alene med to barn... Men, det hadde vært veldig moro, så vi drømmer fortsatt om en sort fullblods...! :-)

 

 

Nå tar jeg kvelden her, folkens. Håper dere har det bra og tusen takk for alle hyggelige hilsninger! Jeg skriver til dere når jeg får bedre tid, inntil da oppdaterer jeg bare her... Natta!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei femilia:)

For et program du har om dagen. Sender litt ekstra energi til deg.

Så du hadde også ei rotbløyte i helga, vi er flere om det, ja. Så fint at du har gått ned da. Lykke til med helvetes uka di:)

Klem fra Rina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

Her går alt veldig bra, med unntak av slankingen... hehe.

Hvordan står det til med alle gamle slitere?? Er dere der fortsatt?

 

Jeg kutta ut både overtid og Noka-diett, oppgraderingen ble utsatt og jeg ble syk like etter, så da gadd jeg ikke stresse med slanking på toppen av det hele.

 

Nå spiser jeg litt innimellom, og forhåpentligvis greier jeg å samle meg litt etterhvert.

 

Håper alle har det bra, gi lyd fra dere folkens!!! :-)

 

hilsen fra femalia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her går alt veldig bra' date=' med unntak av slankingen... hehe.

Hvordan står det til med alle gamle slitere?? Er dere der fortsatt?

 

Jeg kutta ut både overtid og Noka-diett, oppgraderingen ble utsatt og jeg ble syk like etter, så da gadd jeg ikke stresse med slanking på toppen av det hele.

 

Nå spiser jeg litt innimellom, og forhåpentligvis greier jeg å samle meg litt etterhvert.

 

Håper alle har det bra, gi lyd fra dere folkens!!! :-)

 

hilsen fra femalia[/quote']

 

 

Heihei! Denne sliteren er her ihvertfall, og jeg har slitt meg ned til 69,8 ;) og vil ha vekk 4,8kg til, er da på ønsket vekt!

 

Håper alt går bedre for deg framover! :-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...