Gå til innhold

Min slankedagbok


Gjest femalia

Anbefalte innlegg

Den var skikkelig fin, den kurven din. At det var en skilpadde på den, var vel også veldig riktig. Fort ned går det vel ikke for verken den ene eller andre av oss.

 

Hodet mitt har vært veldig på plass mht vektnedgang disse siste dagene. Jeg føler at nå vil jeg virkelig gjøre en skikkelig innsats og tror at jeg ikke skal spore av så lett som jeg har gjort enkelte ganger før. En klok kvinne (en lærerkollega) har sagt til meg at når du har gjort noe i tre uker da er det blitt en vane. Så nå skal jeg hvertfall klare å holde fokus i tre uker, så går det kanskje helt av seg selv. Problemet er vel da at jeg synes jeg har vært så flink så lenge så da kan man unne seg litt ekstra... Nei, her skal jeg ikke ta noen problemer på forhånd. Her skal det bare tenkes positivt, og jeg skal komme noen kilo letter tilbake på jobb i august.

Her er fordelen ved å være lærer vet du:-) Jeg startet ferien på fredag og skal fysisk tilbake på jobb 15. august. Mentalt er jeg nok tilbake noe før. Det er mye som skal være klart til elevene kommer 20. august. Neste skoleår skal jeg for første gang på mange år ha 100 % stilling. Det kan bli både spennende og slitsomt. Med studier og jobb, har jeg i arbeidsmengde vært godt over 100 % de siste årene, men nå skal jeg jammen få betalt for å jobbe så mye. DET gleder jeg meg veldig til.

 

Ved siden av meg sitter det nå ei utrolig blid og fornøyd lita jente. Hun har fått litt å spise og skravler fornøyd med meg mens hun spiser. Hun er veldig aktiv og veldig blid. I dag har hun tømt skittentøyskurven tre ganger og ville veldig gjerne ta det ene kjøkkenskapet også. Men det ryddet jeg i går, så det får være grenser. Hadde et lite uhell i forbindelse med ryddingen da. Jeg tok ut hyllene for å legge på nytt hyllepapir og satte hyllene opp mot en stol så lenge. Den stolen klarte Sofie å dytte litt til og dermed ramlet hyllene ned og traff foten min. Det gjorde fryktelig vondt og jeg var redd noe var brukket inni der. Den ble litt blå og hovnet noe opp, men i dag er det heldigvis mulig å tråkke på den igjen. (Gudskjelov at det var foten min og ikke Sofie som ble truffet) Men noe lang tur med bikkja i kveld blir det nok ikke. Heller ikke får jeg ryddet og vasket kjøkkenet ferdig, men det går jo ikke fra meg uansett.

 

Nå skal jeg prøve å få lillesnupp til å sove et par timer, og så skal jeg sette meg med foten litt høyt og planlegge hva vi skal spise til middag.

Ha en god dag!

 

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 574
  • Created
  • Siste svar

Den var skikkelig fin, den kurven din. At det var en skilpadde på den, var vel også veldig riktig. Fort ned går det vel ikke for verken den ene eller andre av oss.

 

Hodet mitt har vært veldig på plass mht vektnedgang disse siste dagene. Jeg føler at nå vil jeg virkelig gjøre en skikkelig innsats og tror at jeg ikke skal spore av så lett som jeg har gjort enkelte ganger før. En klok kvinne (en lærerkollega) har sagt til meg at når du har gjort noe i tre uker da er det blitt en vane. Så nå skal jeg hvertfall klare å holde fokus i tre uker, så går det kanskje helt av seg selv. Problemet er vel da at jeg synes jeg har vært så flink så lenge så da kan man unne seg litt ekstra... Nei, her skal jeg ikke ta noen problemer på forhånd. Her skal det bare tenkes positivt, og jeg skal komme noen kilo letter tilbake på jobb i august.

Her er fordelen ved å være lærer vet du:-) Jeg startet ferien på fredag og skal fysisk tilbake på jobb 15. august. Mentalt er jeg nok tilbake noe før. Det er mye som skal være klart til elevene kommer 20. august. Neste skoleår skal jeg for første gang på mange år ha 100 % stilling. Det kan bli både spennende og slitsomt. Med studier og jobb, har jeg i arbeidsmengde vært godt over 100 % de siste årene, men nå skal jeg jammen få betalt for å jobbe så mye. DET gleder jeg meg veldig til.

 

Ved siden av meg sitter det nå ei utrolig blid og fornøyd lita jente. Hun har fått litt å spise og skravler fornøyd med meg mens hun spiser. Hun er veldig aktiv og veldig blid. I dag har hun tømt skittentøyskurven tre ganger og ville veldig gjerne ta det ene kjøkkenskapet også. Men det ryddet jeg i går, så det får være grenser. Hadde et lite uhell i forbindelse med ryddingen da. Jeg tok ut hyllene for å legge på nytt hyllepapir og satte hyllene opp mot en stol så lenge. Den stolen klarte Sofie å dytte litt til og dermed ramlet hyllene ned og traff foten min. Det gjorde fryktelig vondt og jeg var redd noe var brukket inni der. Den ble litt blå og hovnet noe opp, men i dag er det heldigvis mulig å tråkke på den igjen. (Gudskjelov at det var foten min og ikke Sofie som ble truffet) Men noe lang tur med bikkja i kveld blir det nok ikke. Heller ikke får jeg ryddet og vasket kjøkkenet ferdig, men det går jo ikke fra meg uansett.

 

Nå skal jeg prøve å få lillesnupp til å sove et par timer, og så skal jeg sette meg med foten litt høyt og planlegge hva vi skal spise til middag.

Ha en god dag!

 

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Hvordan går det med foten, EliseV? Er du bedre?

 

Først en gladnyhet; jeg fikk tilbake resultatet på min andre eksamensoppgave og jeg fikk B der også! Hurra for meg!

Da har jeg faktisk gjort det ganske bra så langt, B på begge eksamener til tross for baby og full fart hele dagen :-) *stolt*

 

Når det gjelder slanking, så er jeg mer eller mindre på rett veg. Jeg har fått ny bok, Ketolysekuren, som er stikk i strid med alt som Grete Roede står for. Håper administrasjonen i GR ikke leser disse innleggene mine, i såfall blir vel hele tråden min slettet... Nå fungerer jo det her som en dagbok, mer eller mindre, og hele permisjonsåret mitt er her inne. Så, dersom tråden slettes håper jeg de gir meg et lite hint på forhånd slik at jeg kan ta kopi...!!! *hint, hint*

 

Meeeen, poenget var.... denne boken jeg fikk i dag som er stikk i strid med GR, jah... Vel, her er det altså om å gjøre at man skal komme i ketose. Man spiser lite karbohydrater, for å få kroppen til å forbrenne fra fettlagrene, ikke fra karbohydratene. Dette er vel noe de fleste kan noe om, men det er liksom ikke "tillatt" å slanke seg på en slik måte. Av en eller annen grunn "jukser" man dersom man bruker denne metoden, i motsetning til fettfattige kurer...

 

Jeg vet ikke hva som er mest korrekt, faktisk syns jeg det er umulig å vite hva som er best. MEN, det er jo utvilsomt slik at dersom man spiser lite karbohydrater vil kroppen forbrenne av fettlagrene. I tillegg lønner det seg nok å unngå altfor mange kalorier, slik at kroppen bruker flere kalorier enn den inntar. Så, en kombinasjon tror jeg kan være en god ide. Men, de lærde strides, og jeg har ikke noen fasit, det er i hvertfall en ting som er HELT sikkert!

 

Anyways, nå har jeg forsøkt GR i lange tider uten noe særlig resulatet. Deretter har jeg forsøkt NOKA - dietten, som faktisk fungerte. Nå forsøker jeg litt lavkarbo, rett og slett fordi jeg er møkk lei alt som heter bars, shake og GR...

Jeg har kjøpt ketosestips, for å sjekke om man er i ketose eller ei, og nå er jeg faktisk i ketose! Det vil si at mens jeg sitter her og skriver, så forsvinner fettet i kroppen litt etter litt. For en fantastisk følelse!!!

 

Det gjenstår å se om jeg faktisk går ned i vekt, hittil har jeg gått ned ca 1,5 kilo siden mandag. Ødela noe av ketose-prosjektet mitt i går, siden jeg måtte på fest med jobben. Der serverte de KUN øl og bacalao, og jeg satt nå der og pillet ut fisken og forsøkte å holde meg unna poteten.. Ikke enkelt, skal jeg si dere!

Festen varte og rakk utover kvelden, men jeg var veldig forsiktig med alkoholen. Rørte nesten ingenting, og det er jeg jaggu glad for i dag.

 

Det er forresten litt rart, jeg tåler ikke alkohol lenger! Etter jeg begynte på tyroxin mot mitt lave stoffskifte har jeg nesten ikke rørt alkohol, men det lille jeg har drukket har jeg blitt stupdårlig av! Bare et par glass vin og hele dagen etter har vært ødelagt. Nå tør jeg nesten ikke røre noe som helst, og bare tanken på alkohol gir meg direkte kvalme. Orker ikke tanken på verken smaken eller effekten! Har hørt at flere som angivelig har utviklet direkte allergi mot alkohol som følge av stoffskiftet og binyrene, men om virkelig er sant er jo noe annet...

Uansett, jeg rører omtrent alkohol lenger, i går supte jeg på samme ølboksen i evigheter, inntil boksen var god og varm (og fortsatt nesten full...!).

Heldigvis, for i dag er jeg fortsatt i ketose. Vil jo forbrenne mest mulig nå som jeg først prøver meg på de greiene her.

 

Nå er min lille bebis blitt hele 11 mnd, også. Det er helt utrolig hvor raskt tiden går. Blir nesten litt vedmodig av å tenke på det. Snart er det jobb og barnehage, og hele livet vårt endres drastisk. Slutt på rolige morger og late dager, snart må vi tidlig opp og avgårde... Vel, vel - det er uungåelig, men jeg skulle virkelig gjerne hatt permisjon myyyye lenger! Helst to år totalt, det hadde vært perfekt.

 

Men, nok om det. Nå er det nattinatt og zzzzzzzzzzzzz. Var ikke hjemme før kl 02 i natt og det er seint når man er tidlig opp om morgenen...

 

Ha en super kveld, folkens! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fantastisk resultat på eksamen:-) Alt oppnådd mens du har vært i permisjon med en liten baby. Det står det respekt av altså. Jeg har den største forståelse for hva du har oppnådd, jeg har nesten vært der selv. Jeg tok eksamen da Sofie var ca 3 uker og da hun var 2 mnd, men selve studiet tok jeg jo da jeg var gravid. Du har gjort alt etter at din lille frøken ble født!. Jeg håper du er stolt av deg selv, og at de rundt deg er flinke til å setter pris på innsatsen din.

 

Foten min er heldigvis helt bra igjen. Kun litt blå ennå der hvor hyllene traff, men ellers går det bra. Hvis jeg absolutt må trykke på blåmerket, så gjør jo det litt vondt da, men det er ikke veldig plagsomt å la være å trykke....

 

Være i ketose? Er det noe du måler, omtrent som å måle blodsukkeret? Mm. høres spennende ut. Jeg venter spent på resultatene dine.

 

Denne uka har vært helt grei, for min del. Jeg startet jo på ny frisk for 'nte gang på mandag, og det har gått helt strålende. Men i dag er det jo lørdag da, så det er nå prøvelsene kommer. I går hadde vi taco (stooor fristelse) og i tillegg delte min mann og jeg en flaske rødvin. Så i dag blir det ingen rødvin på meg. Jeg skal kun ha en kosedag i uken, og brukte jo mange kosemerker på rødvinen i går. Jeg la inn vekt på mandag, så jeg får legge inn ny vekt til mandag igjen, men jeg har jo selvfølgelig sjekket utviklingen flere ganger denne uken. Rart det der, at man liksom MÅ å på vekta og sjekke hver dag. Uansett, i går hadde jeg gått ned 1,3 kg siden mandag, og det er jo en ekstra motivator for å ikke skeie helt ut i helga.

Fikk i tillegg enda en motivator i går ved å frivillig gå inn i et prøverom. Det er desidert det verste jeg vet, med det grusomme lyset og speil på alle kanter. Ikke mulig å gjemme en eneste liten valk noe sted, uff! Jeg kom ut derfra enda mer bestemt på at jeg SKAL ned flere kilo. Ikke pokker (unnskyld uttrykket) om jeg skal gi meg denne gangen.

 

Så med den tanken godt innarbeidet, kan lørdagskvelden bare komme. "Kom godtelyst og treng deg på, her skal du motstand finne" (omskrevet sitat fra Flåklypa)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fantastisk resultat på eksamen:-) Alt oppnådd mens du har vært i permisjon med en liten baby. Det står det respekt av altså. Jeg har den største forståelse for hva du har oppnådd, jeg har nesten vært der selv. Jeg tok eksamen da Sofie var ca 3 uker og da hun var 2 mnd, men selve studiet tok jeg jo da jeg var gravid. Du har gjort alt etter at din lille frøken ble født!. Jeg håper du er stolt av deg selv, og at de rundt deg er flinke til å setter pris på innsatsen din.

 

Foten min er heldigvis helt bra igjen. Kun litt blå ennå der hvor hyllene traff, men ellers går det bra. Hvis jeg absolutt må trykke på blåmerket, så gjør jo det litt vondt da, men det er ikke veldig plagsomt å la være å trykke....

 

Være i ketose? Er det noe du måler, omtrent som å måle blodsukkeret? Mm. høres spennende ut. Jeg venter spent på resultatene dine.

 

Denne uka har vært helt grei, for min del. Jeg startet jo på ny frisk for 'nte gang på mandag, og det har gått helt strålende. Men i dag er det jo lørdag da, så det er nå prøvelsene kommer. I går hadde vi taco (stooor fristelse) og i tillegg delte min mann og jeg en flaske rødvin. Så i dag blir det ingen rødvin på meg. Jeg skal kun ha en kosedag i uken, og brukte jo mange kosemerker på rødvinen i går. Jeg la inn vekt på mandag, så jeg får legge inn ny vekt til mandag igjen, men jeg har jo selvfølgelig sjekket utviklingen flere ganger denne uken. Rart det der, at man liksom MÅ å på vekta og sjekke hver dag. Uansett, i går hadde jeg gått ned 1,3 kg siden mandag, og det er jo en ekstra motivator for å ikke skeie helt ut i helga.

Fikk i tillegg enda en motivator i går ved å frivillig gå inn i et prøverom. Det er desidert det verste jeg vet, med det grusomme lyset og speil på alle kanter. Ikke mulig å gjemme en eneste liten valk noe sted, uff! Jeg kom ut derfra enda mer bestemt på at jeg SKAL ned flere kilo. Ikke pokker (unnskyld uttrykket) om jeg skal gi meg denne gangen.

 

Så med den tanken godt innarbeidet, kan lørdagskvelden bare komme. "Kom godtelyst og treng deg på, her skal du motstand finne" (omskrevet sitat fra Flåklypa)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Fliiiink jente, enda en B!! ;-) Du kan dette tydeligvis!

Det blir spennende å høre om denne ketolysekuren, hvis den funker så er det kanskje fler som prøver den. Jeg må innrømme at jeg sikkert KUNNE ha fått det meste til å funke for tiden, men det er mest viljen det står på. Skal ta meg sammen igjen, lover!!

Jeg er så ivrig etter å fortsette med malinga mi, så jeg skriver litt her i stedetfor i dagboka mi, siden jeg "prater" mest med deg allikevel. Måtte bare stikke innom og si hei!

Jeg drakk dessverre altfor mye rødvin og smirnoff ice i går, og i dag er jeg helt enig med deg om at det egentlig ikke frister til gjentagelse. Så ikveld blir det rolig sofakveld med film og bittelitt snop - I know....fy på lanken.....

 

Så nå er bebisen din snart et år, ja. Synes vi akkurat har feiret 1-års dagen til snuppa her, og nå er hun plutselig snart 16 mnd. Har begynt å gå forresten! Vil helst ha sko på, det støtter sikkert opp litt. Mer fornøyd nå, den vaksinen var noe herk, men selvfølgelig bedre med to ukers surving enn å bli skikkelig syk. Begynner i barnehage i august, din også eller? Skulle gjerne vært hjemme lenger, men fra hun fylte omtrent 1 år, og til nå, så har hun blitt enda mer aktiv og sosial, så jeg tror at hun vil storkose seg i barnehagen.

 

Nå skal jeg male en vegg til, det blir så fint atte :-) Ha en fortsatt god helg, og lykke til videre med ketosen! Spent på å høre hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Vel, det kunne vel gått bedre det her, spør du meg.

Men, hvem andre enn meg selv kan jeg skylde på? Hmmm, ingen..! Eller forresten, jo - de leverandørene som kun serverte øl og bacalao! Urck.

Jeg har gått opp 0.3 kilo siden i går, og det kommer vel til å gå feil vel et par dager til... Det er resultatet av deltagelse på tilstelninger der man ikke kan velge mat og drikke selv...

Det heter seg at det tar 2-4 dager å komme inn i systemet igjen, før kroppen har innsett at karbohydratene allikevel ikke fortsetter å komme, og først da fortsetter man nedturen. Så, her er det bare å smøre seg med tålmodighet.

 

Jeg skal dessuten kutte ut lightbrusen min. I går drakk jeg TO LITER helt på egen hånd, det er jo helt sykt! Så fra og med i dag er det stopp, nå blir det vann, vann og atter vann her i gården. Herregud, to LITER liksom, det må jo være over det som er skadelig inntak, det!

Dessuten, på lavkarbo heter det seg at kunstige søtningsmidler KAN medføre vektstopp, så jeg holder meg unna inntil jeg i hvertfall har gått ned litt.

 

I dag har frokosten bestått av Cottage Cheese (100 gram), 50 gram bærblanding og 20 gram valnøtter. Totalt hele 6,7 karbohydrater, så det er MYE for en frokost på kestosekur. Daglig inntak bør ligge på under 20..

Lunchen har derfor vært bacon (har jeg ikke spist på ÅREVIS!!!) og TRE egg. Hallo?! Kan det virkelig være lov, spør jeg meg!? Stekt i ekte meierismør. Nesten så jeg er litt kvalm her jeg sitter, for jeg er definitivt ikke vant til slik mat.

 

Det som er utrolig bra med ketose, og som jeg merket allerede på dag 2, er at jeg ikke kjenner snev av sult. Uansett hvor lenge siden det er siden jeg spiste sist, så blir jeg ikke sulten. Noen vil kanskje påstå at det er en tilstand for kroppen som ikke er bra, men det betyr at kroppen har omstilt seg og forbrenner fett i stedet for karbohydrater. Jeg er altså ikke sulten, så jeg spiser endelig etter når det passer for meg! Det er utrolig deilig.

Men, jeg merker fortsatt at jeg blir sur og sigen dersom det er lenge siden forrige måltid, så kroppen henger da fortsatt litt med. Blodsukkeret skal være ganske stabilt på denne kuren, men det skal uansett ikke store svingningen til før jeg kjenner det.

 

Nå har jeg laget gelé av Fun Light med bringebærsmak. Skal snart avgårde til butikken for å kjøpe Heistad vaniljesaus og litt ekstra fløte (JUHU!!!). Det er lov i begrensede mengder, så lenge man ikke overskrider karbohydratnivået.

I morgen skal jeg lage rømmegrøt, hvor man sper med johannesbrødkjernemel i stedet for mel. Det inneholder ingen karbohydrater, er uten smak og rømmegrøten skal visstnok være like god. Nå kan jeg for én gangs skyld ha på smør i grøten, noe jeg vanligvis holder meg unna...

 

Middagen i dag tror jeg blir en biff eller noe, det pleier å være populært her i gården. De andre får spise ris eller potet, jeg spiser bare grønnsaker ved siden av. Gelé er dessert, for hele gjengen. Nammis!

Tror jeg avslutter kvelden med litt baconcrisp, det er nemlig lov! Halleluja!

 

Det blir spennende å se hvordan dette går. Fornuften min er todelt, den ene delen er overbevist om at fett er usunt og at kroppen min aldri kommer til å gå ned i vekt på denne måten.. Den andre siden er derimot såpass belest at den innser at karbohydrater faktisk BLIR omdannet til fettlagre av insulinen, og det faktisk ER en realitet at lavkarbo-dietter fungerer. Men, hvilken av disse sidene mine som går av med seieren, gjenstår å se...

 

Jeg kan spise bringebær og jordbær (begrenset til omtrent samme mengde som i GR), men kan i tillegg ha på fløte uten noen baktanker. Søtner det hele med Splenda, det er nemlig lov. :-)

 

Ellers så har bebis og jeg vært på en barnehage i dag, like borti nabolaget her. Der lekte hun med guttene til en venninne av meg, og hun storkoste seg! Tror hun kommer til å trives VELDIG godt i barnehage, hun begynner på tilvenning den 6 august. Da har vi to rolige tilvenningsuker foran oss, inntil jeg begynner på jobb.. Skulle ønske jeg kunne jobbet i 80% stilling, men økonomisk sett har vi ikke mulighet til det, sukk. Kanskje vi bør selge huset og flytte i noe mindre og billigere, men det er jo så utrolig kjedelig når dette er slektsgården som vi har pusset opp etter alle kunstens regler.

 

Så snart som bebis våkner, skal vi avgårde til byen! I går var vi også en tur, sammen med min mor, og vi handlet inn MASSEVIS av klær på byens dyreste barnebutikk, for der var det ombyggingssalg. Fikk regntøy, utedress, bukser, gensere og jakke til halv pris. Var storfornøyd, spesielt da min mor sa at hun kunne kjøpe dette som en før-bursdagspresang til bebis. Hurra! :-)

 

Ellers så er været helt fantastisk flott her i dag, så vi må være mye ute! Så nå stikker jeg ut en tur og soler meg mens bebis sover. Må sanke litt D-vitamin! ;-)

 

Ha en flott dag, og takk for hyggelige meldiger! Lykke til med maling og slikt :-)

 

PS. Ketose måler man ved hjelp av ketosesticks. Fåes på apoteket. Måles om kvelden, ut fra urin. Omtrent som en liten graviditetstest, hehe ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Hei Femalia

Må bare få fortelle deg resultatet mitt etter første uke på ny frisk. Jeg klarte -1,3 kg og -4,5 cm i midjen. Det er så deilig, og jeg gleder meg til å ta fatt på en ny uke.

 

Hvordan går det med deg? Går det greit med ketosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Gratulerer, EliseV! Det var jammen ikke dårlig! 4,5 cm i midjen?? Det er jo helt utrolig!!! :-D Kjenner vel det allerede?

 

Jeg har veid meg i dag og har totalt gått ned 1,9 kilo siden mandag. Tatt i betraktning at jeg har spist bare "nei-mat" og har drukket både øl og vin, så er jeg ganske fornøyd. Har ikke målt midjen min, den er uansett så svær at jeg nesten har gitt den opp. Tror mageplastikk er eneste utvei der, gitt...

Må bare spare 46.000 kroner først *host*

 

Ellers kjenner jeg at jeg er i drithumør i dag! Skikkelig lumsk, sur, grinete, oppfarende og bisk. De andre i familien holder seg klokelig unna, for her får de så øra flagrer... Vet ikke hvorfor jeg er slik i dag, forsøker å ta meg sammen, men jeg er egetlig ganske sliten. Kan kanskje være derfor?

Det kan selvsagt være i forhold til maten, da. Jeg spiser jo ikke karbohydrater i særlig stor grad, og kroppen min er jo vant til en ganske stor porsjon med karbohydrater hver dag... Så jeg gleder meg til jeg er avvent, det skal bli godt! Både for meg og for resten av gjengen i huset....

 

Det er så utrolig flott vær her i dag også, men jeg er så giddalaus og sur at ingenting frister. Aller helst ville jeg ha bikket innpå en kilo nektariner og en kilo jordbær akkurat nå, men det er altså IKKE lov... Dét, i tillegg til en iskaffe, og livet hadde kanskje vært mer levelig.. Men, jeg får gå og spise litt kylling i stedet.. Juhu... :-(

 

Anyway, håper alle andre har en bedre dag enn meg! ;-)

 

Hadet-på-badet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Uff da.... Godt jeg bare er på nett sammen med deg da, og ikke i umiddelbar nærhet. Trasig med sånne dager, da alt bare føles helt pyton. Men du har jo en kjempefin vektnedgang da... Begynner å bli endel kilo nå, gjør det ikke? Du har vel stort sett hatt nedgang de siste ukene hvis jeg ikke har gått glipp av noe vesentlig her.

 

Jeg vet ikke helt hvor reelt de 4,5 cm i midjen egentlig er, fordi forrige uke målte jeg midjen etter at jeg hadde spist. I dag målte jeg meg rett etter at jeg sto opp og før frokost. Men at jeg har krympet kjenner jeg godt. Merker det på buksene... de er liksom litt mer behagelige å ha på seg:-)

 

Så heldig dere er som har godt vær. Her på østlandet er det bare grått. Temperaturen er bra, 18,3 grader her hos meg nå, men himmelen henger langt ned og det kommer stadig vekk noe vått ned. Jeg skal uansett ut å gå en tur om ikke altfor lenge. Skal ta lillefrøken i vogna og gå ned til frisøren. Min eldste datter har begynt som frisørlærling og hun skal klippe meg i dag. Hun har klippet meg flere ganger før, og begynner å bli skikkelig flink, synes jeg. I dag skal vi prøve noe helt nytt, så dette blir spennende. Jeg pleier vanligvis å ha ganske kort hår, men nå er det sånn midt i mellom verken det ene eller det andre (håper du skjønner hva jeg mener). Vi får se hva vi ender opp med i dag.

 

Skal i bursdag til min kjære pappa etterpå i dag. Skal spise middag og så er det helt sikkert kake etterpå. Mamma baker gode kaker altså. Jeg skal ta ETT lite stykke kake, og siden jeg har planlagt å gå bort dit (ca 5 km) så regner jeg med at det går helt greit. Er været med meg så kan det jo hende jeg går hjem igjen også....

 

Håper dagen din blir bedre utover ettermiddagen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Ser at jeg har fått innleggene mine dobbelt her noen ganger. Det er virkelig ikke meningen, men noen ganger er ikke PC'en så innmari samarbeidvillig og gjør ting litt på egen hånd.

 

Unnskyld for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Vel, her er det i hvertfall bra vær! 25 grader i skyggen og mye sol! Gurimalla. Å klippe gresset blir en prøvelse i slikt vær... Svettet som en gris etter 45 minutter med gressklipperen..'

Og den mosjonen trengstes! Jeg har vært i selskap i hele dag, spist og spist og spist og såiost, det er helt vanvittig. MASSE kake og jorbæd med fløte, pai og frukt. Så i dag har nok vekta beveget seg oppover noen hakk, jah....!

 

Jeg har hoppet av ketosekuren for noen dager, som om det var lurt, nei. Men, det er så mye besøk og greier her at det nesten ikke er mulig å leve på slik mat. Derfor spiser jeg "vanlig" i noen dager, slik at jeg ikke fornærmer noen. Det er pussig det der, hvor fornærmet folk kan bli dersom man takker nei til mat de tilbyr. Selv en nektarin! En venninne av meg ble ganske pissed off fordi jeg takket nei til en nektarin i helgen, jeg mener - er det mulig??

 

Eller så vil ikke bebis sove i kveld, hun er utslitt og overtrøtt og ligger bare å babler og prater og gråter om hverandre... Noen som har gode sovne-tips??? Jeg trenger dem desperat!!!!

 

Må springe, her grines det bare verre...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Du skal ikke ha dårlig samvittighet, jeg er heelt på bærtur for tida. Jeg klarer bare ikke å komme skikkelig igang igjen, og det irriterer meg! Hva skal til for at vi skal klare å styre 100 % hva vi putter inn i munnene våre??? Jeg lagde meg jo så fine regler og greier, som burde være enkle å gjennomføre. Men neiiida...

 

Så du hoppet av ketosen for en stund, ja, det kan jeg godt skjønne. Prøvde fedon/atkins en stund, men man kan bli en smule gal av å passe på hva man kan og ikke kan spise. Jeg vet at du sliter på grunn av stoffskiftet ditt, men i bunn og grunn er grete roede prinsippet det beste, tror jeg. Men jeg klarte jo faktisk å gå ned 4-5 kilo på pulver her for litt siden, og har ikke gått opp igjen så mye av det, en kilo kanskje. Prøver hver morgen å starte med god frisk, men utover dagen blir det is, mye grilling, og til og med øl midt i uka. GRØSS!

 

Jeg har prøvd å si til meg selv at jeg skal slutte å la denne slankinga ta helt overhånd over meg hver eneste dag, jeg sitter jo og har dårlig samvittighet støtt synes jeg! Hvorfor mååå jeg ned de siste 8 kiloen, liksom? Jeg er ikke feit, men absolutt en god lubben klump, men så lenge jeg er frisk og i stand til å gå i fjellet og svømme i havet, WHO CARES? Dessverre så er det sånn at jeg gjerne vil ned de siste kiloene for å se bra ut, for andre! Idiotisk egentlig, som sagt - hvem bryr seg?

 

Her legger jeg ut min frustrasjon på din dagbok, igjen. Men det ser jo ut som vi er litt i samme leksa for tida. Kanskje vi må begynne å konkurrere mot hverandre, den som går ned mest på en uke får en sjokolade, haha ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommertid er en vanskelig slankeperiode med høy kosefaktor:)

Skal reise neste torsdag til søstra mi og regner med det kommer til å bli litt av hvert som kan bli vanskelig å styre unna.

Dette med dårlig samvittighet er en vanskelig ting. Jo dårligere samvittighet jo mere skeier ihvertfall jeg ut. Det trigger istede for å lindre. En periode klarte jeg å la være å ha dårlig samvittighet og spiste det jeg ville. Har aldri spist så lite snop som da. Det var liksom ikke like godt når jeg tillot meg selv å spise det. Kunne ha liggende snop i ukevis uten å hverken tenke eller røre det... Men det er noen år siden da jeg var singel, å denne følelsen/tankegangen får jeg ikke til å innstille hode mitt på igjen...

Lykke til videre begge to ihvertfall også håper jeg dere finner ut av det.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Jeg synes det er vanskelig hele tiden jeg. I hvertfall synes jeg det er vanskelig å ha flere gode uker etter hverandre. Jeg har nå hatt en kjempefin uke, med -1,3 kg som resultat, og så har jeg hatt en uke som ikke var sp kjempefin og da var alt tilbake igjen:-(

 

Noen har sagt til meg at hvis du klarer å gjennomføre noe i tre uker, så blir det en vane. Så jeg er ikke helt på vanen ennå, skjønner jeg. Det blir jo ikke noen nedgang på dette viset, med en god uke og en uke deretter som ødelegger hele greia. Jeg satser på at denne uken blir en god uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Jeg er SÅ lei av dårlig samvittighet og hele tiden tenke på at maten ikke er "bra for meg"...! Men, på den andre siden blir jeg aldri kvitt bilringene dersom jeg ikke tar meg kraftig sammen.. Et lite dilemma, det der!

 

Men, i dag overrasket jeg meg selv! Her tok fornuften styring, og jeg er i gang med ketosekuren igjen. Kan ikke ha kjøpt inn bakemiks, tabletter og bok for nesten 1000 kroner, for så å gi meg før jeg har forsøkt én ukes tid, engang! Det er for dårlig, altså! Så, jeg ble helt sjokka over meg selv, jeg startet på ny frisk i dag! Og guess what??? Jeg har vært på TRENING!!!!

Jeg brente at halvannen time på treningsstudio i dag, ble dratt med av en god venninne. Hun sprang hele tiden (er i forbarsket og kvalmende god form, den dama der), mens jeg peste meg gjennom 22 minutter på tredemølla før jeg satte igang med vektene. Og HERREGUD, jeg var sliten etterpå! Oh my God, liksom. Musklene mine dirret over hele kroppen, det var så vidt jeg kom med ned trappa for å gå til bilen (host)...

Det som overrasket meg mest, var at jeg fortsatt greide å jogge to min sammenhengende på tredemølla, slik som jeg gjorde rett før jeg gav meg rundt påsketider. Det var litt morsomt. Svettet som en gris, knallrød som en tomat i trynet og helt våt i håret, men sunt var det sikkert....!

 

Nå sitter jeg her nydusjet og sliten, har lagt ut bebis slik at hun skal få sove litt, og jeg nyter et glass iskald Cola Zero med sitron og isbiter. Nammis!

 

Har laget meg gelé av Fun Light-saft som jeg skal jafse i meg til kvelden, det er nemlig uten både kalorier og kabohydrater! Hurra!

Middagen skal bestå av kyllinglår, gratinert med ymse osteslag. Serveres med deilig fløtesaus og en lett salat. Er det rart jeg digger denne kuren...?!

Problemet mitt er frukten som jeg har så INDELIG lyst på hele tiden, men nå skal jeg pokker ta meg holde meg unna både ditt og datt inntil buksene min passer igjen! Jeg SKAL inn i mine gamle klær innen jeg skal tilbake på jobb, og nå er det faktisk knappe 6 uker igjen!! Hallo, jeg har holdt på i ETT år og fortsatt er jeg feit!? Kan ikke komme tilbake på jobb slik som det her, så her er det bare å kjøre på!

 

Jeg kan godt være enig med deg, Solskinnsbolla, om at det beste på lengre sikt er Grete Roede. Problemet er at det ikke fungerer på meg, så hva svarte gjør jeg da? En annen ting som overrasker meg, er at denne NOka-dietten fikk meg ned 8 kilo og de har IKKE kommet på igjen! Selv om jeg har spist vanlig og MYE mat innimellom. Akkurat det blir jeg litt imponert over, faktisk..!

Men, nå i sommer er det ketose og lavkarbo som teller, helt klart. Har forresten fått avdekke at jeg IKKE er insulinresistent, og det er jo bra. Da ligger alt tilrette for at jeg skal gå ned i vekt og holde meg slank uten noooooen som helst problemer! *host-host*

 

Anyways, ha en fin nesten-slanke-seg-uke, alle sammen! Drit i samvittigheten, det er DU som bestemmer! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Jajaja, men...!

Jeg har ÅRHUNDRETS gangsperr!! Etter treningen i går, you know...

Det er bare så vidt jeg greier å gå tilnærmet normalt og brystmuskelene hyyyyler bare jeg leer på armene. Det å skrive her inne er nesten en liten prøvelse, det også - så det blir en kort rapport i dag..!

 

Veide meg i dag og jotakk, jeg har gått OPP alt jeg tidligere hadde gått NED: det vil si at jeg i dag veide hele 91,7 kilo. Altså; lovte ikke jeg meg selv at jeg ALDRI skulle se 90-tallet igjen? Joooo - det varte lenge, NOT..!

Blir så irritert på meg selv, erre mulig, liksom?

 

men, dagens inntak har vært:

frokost: eggerøre av 4 egg og to skiver bacon

lunch; halv, grillet kylling (nesten en halv)

middag; stekt laks (stekt i meierismør), blanda grønnsaker (blomkål, brokkoli, paprika og squash). Rømmekrem laget av ekte fløte og ekte seterrømme.

I tillegg har jeg spist litt jordbær og noen druer.

Totalt 19,1 karbohydrater og 1500 kalorier! Ikke så verst, egentlig. :-)

 

Nå må jeg bare ta kvelden, jeg er sååååååååååååååååå utrolig trøtt. Egentlig skal vi på hyttetur i morgen, bebsi og jeg - men jeg vurderer sterkt å avlyse. jeg er så sliten, nesten sånn utmattet-følelse, og bare tanken på å pakke noe som helst gir meg gåsehud. Så, det er godt mulig vi holder oss hjemme, hytta står jo der i noen år til, sannsynligvis..

 

Zzzzzzzz, da tar jeg kvelden. *snork*

Gleder meg til å sooove, åh - det skal bli zzzzzzzzzåååååå deilig!

 

natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og at gangsperren er blitt borte. Det er vel en smerte som er både god og vond på en gang. God, fordi du vet at du har trimmet godt og vond, fordi det er jo tross alt vondt da.

 

Siden du ikke har vært innom og skrevet noe på noen dager, regner jeg med at det ble hyttetur på deg allikevel. Håper du har kost deg veldig!

 

Lykke til med vekttap kommende uke. Spennende kur du går på nå, synes jeg, men jeg tror ikke jeg skal prøve den. Er altfor glad i brød, ris og poteter til å klare det. Jeg har som prosjekt nå å prøve ut nye oppskrifter, har ikke prøvd veldig mange nye ennå men jeg er hele tiden på utkikk etter nye oppskrifter. Prøvde gryte fra Indonesia på mandag og den var veldig god. Skal garantert ha den igjen.

 

Nå skal jeg ut på tur med vesla mi. Hun må sove litt, ellers blir vi gale alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Endelig har gangsperren gått over og jeg kan bevege meg normalt igjen. Fyttikatta, det var ille greier, men sikkert veeeeltig sunt!

 

Hytteturen gikk naturligvis som den kom til å gjøre, fullstendig sprekk...

Jeg føler det blir så utrolig uhøflig å komme på besøk til noen som har ordnet masse god mat for vår skyld, også skal jeg si neitakk til den..!? Dermed ble det til at jeg spiste med "god" samvittighet, i hvertfall ovenfor vertskapet.

 

Jeg er egentlig utrolig lei slanking, jeg har snart holdt på i ett helt år, med elendig resultat. Så nå tror jeg rett og slett jeg skal ta en liten pause, la kroppen hvile seg litt og så starte på ny frisk når bebis har begynt i barnehage og sommeren er på hell.

Det er spennende og ganske logisk kur, det der med ketose og fettforbrenning, men etter fire-fem dager på dietten var kroppen min fullstendig i ulage. Jeg kan ikek gå rundt slik i flere dager, da ødelegger jeg hele familien, inkludert meg selv. Dessuten, det er som Solskinnsbolla sa, det mest fornuftige er å få vekta til å reduseres ved hjelp av et sunt, normalt kosthold, slik at man kan spise litt av alt. Så får det heller bare ta litt tid!

 

Jeg har jo Noka-barene mine dersom alt stopper opp igjen, også. Ser for meg at det blir enklere å bruke den kuren igjen når jeg er tilbake på jobb, da slipper jeg å ha kjøleskapet foran nesa hele dagen. Jeg blir jo ikke sulten på den kuren, så det kan være en grei erstatning når jeg ønsker meg raskt ned noen kilo.

Jeg må bare innrømme det, jeg er altfor glad i brød, ris, boller og kaker til å unngå karbohydrater totalt. Det er greit å leve på fett og fløte noen dager, men jeg kjenner at jeg blir litt småkvalm av maten ettersom dagen går. Dessuten tror jeg at fettet som kommer på igjen etter en slik kur, legger seg KUN på magen. Syns det nesten allerde, selv om jeg ikke tror at vekta har gått særlig opp de siste dagene.

 

Dermed blir det slik nå, at jeg skal spise det jeg vil men holde meg unna sukkerholdig brus og godterier. Dessuten skal jeg minimere fruktinntaket. Særlig når det gjelder moreller, druer, nektarin og slikt. Kan heller spise et par epler i løpet av dagen!

Jeg skal forsøke å trene litt innimellom, minst et par ganger i uka. Og så skal jeg være flink til å gå turer med bikkja om kvelden, i stedet for å synke utslitt ned i sofaen. Det er jo veldig lett å si, spesielt med tanke på hvor utrolig sliten og trøtt jeg er for tiden. Tror stofskiftet mitt er fullstendig på bærtur igjen, selv om prøvene viste at jeg var overmedisinert sist gang.. Ergo tar jeg en mindre dose nå.

Skal til legen den 31, da skal han få høre hvor trøtt jeg er og hvor gjerne jeg vil at han fikser det! Vil rett og slett ikke være stuptrøtt og gjespende hele tiden, det ser jo helt hjernedødt ut.

 

Ellers så får vi besøk av en av fadderne til bebis kommende uke. Da skal vi blant annet ta turen til Rosenes by og jazze oss litt. Det er ufattlige mye folk på den festivalen, folketallet mer enn dobles den uka, så det må vi få med oss. Hun er tynn som en strek, famme fatal og alt det der, men jeg skal forsøke å la det gå utover selvtilliten min.... Regner med at det blir mindre mat og mere vin de dagene hun blir her, uansett...

 

Er det forresten noen her som kan drømmetydning??

Jeg har en drøm som stadig går igjen, ikke direkte samme drømmen, men jeg er alltid på sjøen eller i nærheten av vann som fosser over og som truer oss på livet. Jeg er såååå lei av den drømmen! I natt drømte jeg at bebis stod i sov i vognen sin ved siden av en butikk, mens jeg og en venninne gikk over en bro ved siden av for å se på ett eller annet. Plutselig ble det fullstendig oversvømmelse og vi kom oss ikke tilbake til ungen. Alle vegen var stengte og dersom vi forsøkte å svømme, kom vi til å drukne. Forferdelig slitsom drøm! Natt til i går var vi på et skip som holdt på å synke, og jeg lette overalt etter bebisen min. Når jeg våkner etter disse drømmene, er jeg helt utslitt!

Noen som vet? Det høres jo ut som om jeg venter at noe forferdelig skal skje, men jeg gjør da ikke det??

 

Nei, nå må jeg støvsuge før besøket kommer! Bebis er livredd støvsugeren så det må skje mens hun sover. Tenk, om to uker er hun ett år...! Hjelp, som tiden flyr!

 

Ha en flott helg, alle sammen!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Heihei! Kan ikke mye om drømmetydning, men for meg høres det ut som om du har en angst for at noe skal skje..... og dette gjenspeiler seg i underbevisstheten. Jeg selv blir påvirket av naturkatastrofer, når noe skjer ute i verden av jordskjelv, flom, flodbølger osv, greier jeg på en eller annen måte å få det inn i drømmene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hmm, kan ikke noe om drømmetydning, men jeg har faktisk vært borti noe av det samme en gang, jeg hadde samme type drøm i lange tider (av en eller annen grunn kan jeg nå ikke komme på hva det handlet om!), men jeg tror at den gikk igjen nettopp av den grunn at jeg hang meg opp i at den repeterte seg så ofte. Men jeg aner ikke, kanskje er det noe underbevisst. man er jo kanskje litt ekstra bekymret når man har småttiser. Men noe sånt tror jeg nok ikke skjer :-)

 

Snart 1 år, så koselig! Synes akkurat vi har feiret 1års dagen til vår snupp, men nå er hun plutselig 16 mnd, løper over gulvet, og babler i vei om boller og kaker og bæææer og møøøer (fatter ikke hvor hun har fått de to førstnevnte fra....)

 

Samboern prøver innbitt å lære henne ordet korebæll (vet ikke hvordan det skrives, men iallefall - SAU på sunnmørsk :-) Litt morsomt om hun lærer seg det da.

 

Ja, jeg tror vi får ta en liten timeout nå i ferietiden, vi har holdt på siden august begge to, og jeg synes da jammen at vi har vært flinke og standhaftige! Alle har ups and downs, men tross alt så har vi jamt over vært flinke ja! Jeg har ikke tenkt å gi helt beng i sommer, da får jeg fort 5 kg ekstra å jobbe med til høsten, men jeg skal iallefall ta det litt mer slækt, og ta opp stridsøksen igjen når sommeren er på hell, som du sier!

 

Nå er det middags, brokkoligrateng. Vi tastes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

...og nevnte jeg venninnen min som skulle komme hit på besøk? Hun som allerede var en femme fatale med dreisen kropp og blondt hår?

Jotakk, hun kommer og hun har tatt av 5 kilo den siste mnd!! Hallo?! Finn en feil! Eller rettere sagt, finn FEM feil!

Det er såååå typisk at her sitter jeg med mine overflødige kilo og en mage som ser ut som Mount Everest og hun kommer ENDA tynnere og flottere enn før. Vel, flottere og flottere - hun er nå så tynn at hoftebeina nesten syns gjennom buksa, så hun er vel i grunnen for tynn nå. Men, det syns hun selvsagt ikke selv, og skal jeg være helt ærlig ville jeg gnagd av meg venstre arm for å få samma kroppen...!

Hvordan er det forresten mulig å ha verdens flateste mage og fortsatt fyldige, ekte pupper?!

 

Hun fortalte at to søstre hun har også har gått drastisk ned i vekt. Hun ene har gått ned 20 kilo siden desember, hun andre (som var slank i utgangspunktet) har tatt av 7 kilo på 7 uker... Hallaluja, sier jeg bare...

Hun som har gått ned 20 kilo har brukt Reductil, og hatt veldig gode erfaringer med det. Hun passer på hva hun spiser, til en viss grad, men følger ikke så streng diett som f.eks på GR... Spørs om jeg skal mase på legen min om Reductil, altså. Har jo forsøkt Xenical, men det duger dårlig for en som omtrent aldri spiser fett...! Dyrt er det, også..

 

Min lille, dyrebare bebis var forøvrig så trøtt i dag at jeg ikke greide å holde henne våken lenger enn til kl. 18... og knapt nok det! Hun har vært dødstrøtt i hele dag, lekt masse og kost seg - men nesten ikke sovet på dagtid. Så nå var hun så trøtt at hun nesten sovnet i badekaret! Dakkar liten, også sååå søt da. Herlighet, så skjønne de er, disse bebisene våre. Fullstendig hjerteknusere!

 

Så nå skal jeg sove ettermiddagsblund, jeg også. Resten av gjengen kommer hjem i kveld, så da gjelder det å være litt opplagt. Natta brukte jeg å ligge og vente på at venninnen min skulle komme hjem fra byen (hvor hun var på konsert sammen med en kar hun har sett seg ut..), men hun dukket aldri opp. Og jeg som ryddet rommet til tenåringen i over en time i går kveld for å lage en grei overnattingsplass til henne... Jaja, takk-skal-du-faen-meg-ha. Hun dukket opp kl. 09, da hadde jeg vurdert å sende ut savnet-melding til onkel politi..! Hun hadde sovet over hos kavaleren, og ikke tenkt på at jeg kom til å bekymre meg... Vel, vel...! Så jeg er ganske trøtt i dag, for å si det slik! zzzzzzzzzz!

 

Snakkes snart, folkens! Ha en fin kveld! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den venninnen din var ganske uhøflig, egentlig. Komme på besøk, og så går hun ut uten deg og attpåtil ikke komme tilbake på natta..... lite hyggelig, spør du meg. Kanskje de kiloene hun hadde mistet forsvant på toppen.... (Nei uff den var ganske stygg)

 

Over til noe hyggeligere: våre skjønne småjenter. Min lille snupp er blitt 15 1/2 mnd nå, og hun løper (går aldri) og skarvla går. Hva hun sier er det ikke godt å si, men mamma og pappa er helt tydelig i tillegg til at hun sier kata (Katarina) og made (Madeleine) til søstrene sine. Ellers så blir det litt hipp som happ hva vi skjønner. Men tonefallet til setningene er der helt tydelig. Kjempemorsomt! Jeg er faktisk mer fasinert av dette nå enn det jeg var med de tre andre. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg har en teori om at det har noe med alder å gjøre (min aldre). Jeg vet ihvertfall at jeg tenker mye mer annerledes nå enn da min eldste datter ble født for snart 18 år siden.

 

Håper du får en veldig deilig og fin dag med lillejenta di. Jeg skal nyte dagen ute i dag, vi ha fint vær! (Kryss i taket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Den var god, EliseV! Mohahahaha! Det er litt morsomt å være litt stygg innimellom! Enkelt og greit.

Jeg er egentlig ganske enig med deg og er litt lei av at hun er såpass ego. Nå kunne ikke jeg være med ut, jeg var jo velkommen men manglet barnevakt... Så det var forsåvidt ok, men hun kunne jaggu ha gitt beskjed om at hun ikke kom hjem da hun bestemte seg for å sove over på båten, det er helt klart!

 

Men over til bebisene våre! Så artig at hun snakker/babler så mye, det gjør Maria også. I går tok hun sine første, sammenhengende skritt på stuegulvet! Og var sååååå stolt! :-D

Tenk, lille jenta mi kan snart å gå! Det er helt utrolig hvor fort tiden har gått...!

 

Må stikke, skriver mer etterpå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det er herlig når de begynner å gå, men samtidig er de da definitivt ferdig med babystadiet.

Å få en attpåklatt er bare det beste jeg noen gang har gjort. Hjelper meg også tilå glemme alderen min, he he....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...