Gå til innhold

Min slankedagbok


Gjest femalia

Anbefalte innlegg

Gjest femalia

Her er det jaggu ikke mye liv for tiden, men jeg får skrable ned her for min egen del, om ikke annet...!

Så, her er dagens rapport - til meg selv:

 

Jeg har ikke veid meg i dag, men i morgen skal jeg på vekta. I dag har jeg vært flink, og egentlig i går også. Spiste tre bar i går, i tillegg til en pølse med brød og noen moreller. I dag har jeg spist to bar og hjemmelaget pizza...! Lagde italiensk pizza, som jeg har fått helt dilla på - sukk, og spiste fire ganske store stykker, omtrent en helt, liten pizza. Aner ikke kaloriinnholdet, men den inneholdt både masse ost, bacon og skinke - så sunn var den neppe. Antar kaloriinntaket i dag ligger på ca 1200-1300, mens i går lå jeg nok rundt 1100-1200.

I dag har jeg i tillegg klippet plen, sprunget etter bebis i flere timer og har vært på skole fra 09-15. Krever sine kalorier det, håper jeg.

 

Anyway, i morgen er det veiing og jeg krysser fingrene...! Dersom energien kommer tilbake etter plenklippingen skal jeg ta meg en sykkeltur, det er så deilig å komme seg ut nå som det er varmt og godt ute.

Men, dersom det blir for behagelig å sitte plantet i sofaen resten av kvelden, så skal jeg i hvertfall ut i morgen!

 

KOmmer tilbake med rapport (til meg selv..) i morgen! Ha det bra så lenge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 574
  • Created
  • Siste svar
Gjest femalia

Vel, veiingen gikk ikke helt som planlagt - jeg veide hele 90,3 kilo i går!

Det er sånn ca to kilo mer enn jeg egentlig skulle veid etter planen min, men til gjengjeld er det kanskje en mer realistisk vekt i forhold til forrige helgs magesjau. Regner med at kroppen går litt opp etter noen slike dager hvor man raser ned i vekt, siden jeg ikke spiste noe som helst da.

Nå er jeg tilbake i gamet, sånn mer eller mindre, slik at det er mer reelt det jeg veier nå enn det jeg veide forrige helg, tror jeg.

Nå er jeg tilbake der jeg var før jeg reiste til Italia, og det er jo egentlig ikke så altfor ille. Men, jeg skal være flink i uka som kommer og se om det gir noe utslag.

Håpet er å gå ned en 3-4 kilo innen den 23 juni, da er det navnedag!

 

Ellers har jeg funnet drømmeboligen i dag! Kikket på nettet, og DER lå den. Vi bor forsåvidt veldig bra i dag, det er ikke det - men jeg er liksom på utkikk etter et hus som gir oss mye mindre lån.

I dag bor vi i et ganske gammelt hus som vi har pusset opp fra topp til tå, selv om noe fortsatt står igjen. Her har vi lagt ny isolasjon, nytt strømanlegg, nye vannrør etc, etc. KJøkkenet vårt er ganske lekkert med kvern og amerikansk kjøleskap, og vi har et stort, deilig og vaniljefarget bad. Mange soverom og to digre verandaer, så vi har ikke mye å klage på! Men, vi har MANGE naboer som til tider kan være ganske irriterende, blant annet har vi mange psykisk utviklinghemmede her som følge av at kommunen har kjøpt noen av nabohusene. De plager bikkja og ungene, og jeg syns til tider de kan være litt skumle selv om de i utgangspunktet er ganske harmløse og snille. De blir så fort sinte og da er det ikke tilregnelige i det hele tatt, virker det som.

Husene rundt oss ble bygd etter vi flyttet hit, som følge av at området rundt ble solgt til en utbygger. Greit nok, men husene kom noe nærmere enn vi var forespeilet. Men, nok om det - naboene er jo greie nok, men det kan bli litt mye av og til. I tillegg har vi en hage som vi ikke har tid til å ta oss av, og som trenger grønne fingre.

Poenget er dessuten at når bebis begynner i barnehage til høsten, så må vi kjøre UT av byen først for så å kjøre gjennom sentrum for å komme på jobben. Ganske tungvindt, men det var den barnehagen vi ville ha.

Dette huset ligger imidlertid litt utenfor bykjernen, slik at vi passerer både barnehage og ungdomsskole på veg til jobben! Kjempegreier!

I tillegg ligger det usjenert til, nesten uten naboer med skog på tre sider og utsikt mot sjøen. Det er perfekt for katter og hunder, og for små barn som gjerne vil leke ute. Det er god plass til trampoline, lekestativ, utehyggeplass og slikt, samt at det er plass til TO biler i garasjen! Glimrende!

Huset tror jeg koster ca en mill mindre enn huset vi har nå, og da er vi nesten gjeldfrie om vi flytter! Tenk så deilig?!?!!! Da kan jeg spare til øyeoperasjon for å bli kvitt briller og linser, kan reise til Italia oftere og kan tillate oss mye annet uten å måtte snu på hver krone!

Tror det kan bli utrolig praktisk?

Familien blir ikke fullt så nær, men herregud - det tar 10 min å kjøre til min mor derfra. Det bør vi overleve, alle parter.

Huset er på 250 kvm, har fire soverom, stort kjøkken med peis og en stor, koselig stue. I tillegg er det to bad, som begge er nyoppussede. Hall og kjeller, vaskerom og mange boder. Tror det kan bli bra! Dessuten er det ene soverommet helt vanvittig digert, passer godt for oss!

 

Min eldste datter har veldig lyst til å flytte, og jeg tror ikke resten av gjengen blir så vanskelig å overtale. Det med barnehagen teller ganske mye, for nå slipper vi en omveg på 20 minutter hver dag. Begge veger.

Eneste ulempen med dette er at jeg må gjøre store forandringer i huset vi nå bor i, for her må det ryddes i hver en krok! Vi har utrolig mye liggende rundt og slenge, og har brukt flere rom i huset til ren oppbevaring. Nå må alt ryddes ut, sorteres og evt kastes, men det skal jaggu bli litt deilig også.

Og så lenge tenåringen er den som er mest ivrig, er det jo egentlig ikke noe problem. Eneste er om budene går mye høyere enn prisantydning, da.. Håper inderlig ikke det!

Vi har nå et lån på 1350000, hva har dere andre? Er det midt på treet eller ligger vi høyt i lån nå? Med nytt hus til prisantydningen regner jeg med at vi får ca 350000-400000 i lån, det er jaggu ikke mye! Et vennepar bygger hus nå og de får et lån på 2,500 000 kr! Herregud, det er myyyye penger. angst!

 

I tillegg sparer vi penger på kjøring, sånn cirka - selv om det blir lengre veg inn til sentrum i helgene og slikt, dersom vi skal på shopping. Men, da har vi jo god råd, så det er ikke noe problem!

Dessuten trenger jeg å begynne sparingen til en ansiktsløfting om noen år, ser at brynene forsvinner mer og mer ned i øynene og kinnene synker sammen, enda jeg er bare 35 år! Gulp, så her må noe gjøres etterhvert, hehe!

 

Nei, nå har jeg jaggu skrevet lenger enn på lenge. Nå er det ut i finværet og nyte dagen, før jeg setter igang med den store "rydde-hele-huset-aksjonen". Da er det ingen veg tilbake, tenk om det skal være visning her om en mnd tid? Herregud, det er ikke mer enn såvidt tid og veg, det! Hjelp!!! Må sette igang, snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Vel, noen drømmebolig var det virkelig ikke.. Huset ligger opp en så bratt bakke at Flåklypa blir bare blåbær i forhold, det er garantert umulig å forsere en slik bakke uten en Hummer!

Nei, så flytteplanene er foreløpig utsatt og jeg kjenner i magen at jeg egentlig er litt glad for det, med tanke på all ryddingen som stod foran oss, urck!

Men, rydding skal det uansett bli - slik at vi er klare i tilfelle en SKIKKELIG drømmebolig kommer for salg!

 

Har forøvrig tømt innpå fire pin-ups i dag, nå er det pinadø nok. Fyttikatta, blir ikke noe vekttap på denne måten, så nå er det NOK!

Nå skal to venninner sette igang med Noka, så her er det bare å stå på. Nå skal jeg inn i klærne mine, juhu!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hørtes ut som en knall bolig, helt til det med bakken dukket opp. Men det kommer nok nye muligheter, skal du se.

Ser at vekta di gikk litt opp, men det tar ikke motet fra deg regner jeg med. Det ser ut som du er mer motivert enn jeg er. Men jeg har tenkt å ta meg sammen igjen nå, takk for hilsenen, det hjelper på innsatsviljen!

 

Jeg skjønner at du føler deg en smule ensom her for tiden, det er veldig stille fra mange kanter. Jeg skal prøve å oppdatere meg selv litt oftere igjen, du skjønner det at de dagene jeg ikke er så flink at jeg fører opp hva jeg spiser, så er jeg heller ikke innom forumet. Med andre ord så har jeg vært dårlig til å føre dagsrapporter i det siste. Vært litt slaraffenliv i det siste. Nå håper jeg bare at vesla blir fort frisk, synes det er så ekkelt når hun er syk. Da klarer jeg ikke å reise fra henne og trene selv om pappaen er hjemme. Sånn er det å være førstegangsmor, vil jeg tro. Hun fikk MMR vaksine på torsdag, så det hjelper jo ikke akkurat på når man blir forkjølet i 29 skyggevarmegrader. Jeg må innrømme at jeg nøler ikke med å gi henne paracet, hun fikk en for en time siden og virker litt kvikkere. Men hun er så rød og våt i øynene og nyser hele tiden (og gnir snørra utover med hånda før jeg rekker å tørke), at jeg er redd for høysnua. Men det skal visst være veldig uvanlig i den alderen. Har ikke sovet mye i natt hverken hun eller jeg, håper veldig på en bedre natt denne natten. Har ikke fått vaska og ordna i huset på lenge, men nå tror jeg det er spådd dårlig vær (som sagt finnes det visst ingen mellomting) uti uka, så da får jeg se på husvask som trening.

 

Vi snakkes, du ække alene skjønner du ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Takk for hyggelig melding, Solskinnsbolla!

Akkurat som deg, merker jeg at de dagene jeg ikke er innom her gjerne er det dagene jeg har skeiet ut litt ekstra. Ved hjelp av rapporteringen her inne, må jeg tilstå mine synder og det får meg om ikke annet til å tenke meg litt om.

 

 

I dag har jeg forøvrig spist én Noka-bar, noen moreller og middag som bestod av 50 gram ris, 100 gram laks og noen grillede grønnsaker. Nå er jeg egentlig dritsulten, men SKAL holde meg resten av kvelden. Jeg skal ha en lav-kaloridag i dag, slik at kroppen skjønner at den skal FORBRENNE ting, siden jeg har spist så utrolig mye siste uka.

 

Håper jeg veier under 90 i morgen, MEN i morges veide jeg hele 91,5 (hvordan i helvete er det mulig, liksom???). Skjønner det ikke helt, men tror nok det er for det meste væske. Håper det, i hvertfall...

 

Ellers så håper jeg bebisen din blir frisk snart, Solskinnsbolla. Det er så ille når barna er syke, jeg skjønner deg godt! Da skal du se at alt ordner seg, både med trening, mat og alt det andre :-)

 

 

Ha en flott kveld, alle sammen!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Heldigvis er hun mye bedre i dag, så nå er jeg litt mer avslappet. Vurderer å få meg en lang og rask gåtur i kveld, på tide å få ræva i gir igjen!

 

Jeg og burde ta en sånn lav kalori-dag. Bare så lett å ta det som er tilgjengelig i skap og skuffer når været er som det er. Eller er det bare nok en dårlig unnskyldning? Faktisk så tror jeg vel det......

 

Nei, på tide å komme seg ut av hengemyra! Jaggu ikke enkelt når det første man ser på tv til frokosten er reklame for en ny is i boks med jordbærsaus i beholder oppi samme boksen! Sikkert ikke noe god i det hele tatt.

 

Hvordan gikk det med veiingen i dag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

For å ta det siste først, jeg har allerede smakt den nye isen med jordbærsaus... Den er god men ikke VELDIG god, heldigvis...!

 

For det andre, veiingen gikk greit men ikke glimrende... Jeg veide 90,3 kilo og nærmer meg under-90-kilo igjen, heldigvis! Imidlertid har jeg en tendens til å spise dersom noen setter mat foran meg, og jeg er i grunnen ganske lei disse bars'ene..

 

MEN, jeg skal selvsagt ikke gi meg, for all del! Jeg skal spise litt middag nå, deretter er det bare ingenting resten av dagen.

 

Må stikke, ha en flott kveld! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo femilia:)

Hvordan går det med noka-dietten nå da?

Er ikke så lett å leve sånn på sommeren, eller forresten uansett årstid har ihvertfall jeg vært ekspsert på å finne unnskyldninger for å spise...

Har sikkert gått litt opp jeg også, men skla ikke veie meg før mandag. Men blåser egentlig i om jeg har gått opp litt, for fokuset mitt har jo vært operasjonen og tiden etterpå.

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

JEg har fått en ny mat-favoritt, hjelp!

Fikk besøk av en venninne som okkuperte kjøkkenet noen minutter og tryllet fram verden enkleste og beste lille rett.

Den består av: et syrlig eple, noen druer (helst røde som er litt søtere nå), eller en liten banan, og evt litt nøtter. Oppå dette tar man ca 100 gram cottage cheese og 100-150 gram vaniljeyoghurt eller vanilje-kesam.

Det smaker utrolig godt!!! huff og huff....

Så de siste dagene har jeg spist slik og bare noen få barer innimellom. I går presterte jeg til og med å stappe innpå TO slike små fyrstekaker på besøk. Erre mulig, liksom??

Nei, nå er det SLUTT!!!!

Greit nok med de cottage cheese-blandingen, den er jo både sunn og god - men jeg tror nok det er en hel del kalorier i en slik skål...

 

Ellers så har jeg hatt STOROPPRYDNING i klesskapene mine, huttemegtu!

Jeg har nå kastet ( hold dere fast!!!) FIRE store søppelsekker og en enorm plastpose med klær som var for store eller beregnet på graviditet. Plutselig er klesskapene mine omtrent tomme, så nå må jeg ut og shoppe, hirr - hirr! ;-)

Men, utrolig deilig å ta en gjennomgang, syns nemlig det var fryktelig fullt der i forhold til antall klær jeg egentlig bruker..

Mangler et par skuffer som skal gjennomgås i helgen, den med sokker og undertøy.. URCK. Har mest lyst til å kaste alt sammen og kjøpe nytt, hihihih. Men, det blir kanskje i dyreste laget, sukk. På den andre siden, hvor mange sokkepar trenger man - egentlig?

 

Det var imidlertid utrolig deilig å prøve en del gamle klær og oppdage at de PASSER!!! ENDELIG, liksom! Jeg har ikke gått ned noe mer i det siste, til det har jeg vært altfor sløv, men disse klærne har jeg ikke prøvd på halvannet år. Utrolig godt at de passer, bare så det er sagt.

 

I dag faller forøvrig sensuren på den første oppgaven min. Den skulle egentlig kommet for snart to uker siden, men sensor var forsinket selvsagt... Typisk. men, krysser fingrene for et greit resultat i dag. Har lite lyst på en D eller E, men overlever så lenge jeg står...

 

Nå skal jeg mate bebis! Ha en flott dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Heihei! Krysser fingrene for at du får A på oppgaven!!!

 

Så gøy at klærne passer igjen!!

Kanskje om en måned eller 2 kan du kaste de klærne du bruker nå:-)

Ut og shop jente!!! Du fortjener nytt tøy!! Finn deg en skikkelig eksklusiv butikk og kjøp en "se så flink jeg har vært" gave til deg selv!!! Det kan skape videre motivasjon!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

I går var jeg på avslutningsfest for en dame på jobben, hun går av med pensjon i disse dager. Der ble det servert grillmat og kake, gjett hvem som spiste og åt til hun nesten ikke kunne røre seg? selvsagt, meg!

Så i dag skal jeg være flink, jeg skal bare spise Noka i dag og i morgen, for i dag skal vi ikke på storbesøk og vi får ikke noe besøk som jeg kjenner til. Da er det myyyye enklere å holde seg til bars'ene..

 

Har ikke turt å gå på vekta igjen på noen dager, tror det har gått feil veg denne uka, dessverre. Jeg har spist en del nektariner og moreller, og jeg må bare innse at magen min ikke tåler røde frukter lenger. Jeg blir oppblåst og uvel, magen rumler og vrir seg, og jeg får nesten magekramper. Må (dessverre) ikke på do, det hadde vært mye bedre, i stedet får jeg bare vondt og blir uvel.

Jeg elsker all frukt, og i sær nektariner og moreller og plommer, så det blir hardt å holde seg unna, men nå bare MÅ jeg. Magen står ut som en høygravid-mage etter noen frukter, og det er forferdelig ubehagelig...

Så herved sier jeg farvel til all slik frukt for en stund. Heldigvis er jordbærsesongen like om hjørnet. Kjøpte første kurven med lokal bær for et par dager siden, til den nette sum av kr. 45.... Men, de var verdt det!

 

Jeg sprang overalt i byen for å finne klær i går, og det merkelige var at jeg egentlig bare hadde lyst på nytt treningstøy. Jeg, som ikke har trent på mndvis?? Hallo, liksom? Så, som et kompromiss til meg selv shoppet jeg en lekker, hvit bag fra Puma - den er bare megaelegant og kjempestilig. Den skal brukes til å frakte treningsutstyret i, nå som jeg skal begynne på igjen. I dag er det nyyydelig vær, men jeg vurderer å ta meg en tur på trening allikevel, siden det sikkert er mye mindre folk der da. Nå er jeg helt ute av trening, så jeg trenger litt opparbeidings-tid...

 

Men, jeg kjøpte to nye bluser i går, i sånn silkelook. Greide ikke velge farge, så jeg tok to, heheh! En nyyydelig grønn farge og en i bruntoner. De er slik med korte, søte ermer med søt knapp på, som stopper over bysten og som faller nedover. Jeg pleier å se gravid ut i slike, men disse gikk greit heldigvis. I str 40, folkens!!!! Men, hallo - det er ikke vanlig at jeg kan bruke slike str, i bukse og ellers er jeg fortsatt 44/46...

 

Anyway, nå skal jeg ta meg av min yngste datter og lage litt frokost til oss alle. Deretter skal jeg se om jeg kan ta meg sammen og få trent litt, det er på tide!!

 

 

Takk for kjempehyggelig hilsen, Gryvjoha! Jeg fikk shoppet litt bra-innsats-så-langt-klær, så nå skal jeg bare stå på her slik at de blir altfor store innen jeg skal tilbake på jobb!! PS. Har du litt mindre stressende dager/netter nå for tiden? Får du hvilt og sovet igjen? Alle tennene er ute?

 

Ha en flott lørdag, alle sammen!

PPS. Sensuren på oppgaven er utsatt i nesten TO uker, forbarsket altså! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for meld på tråden min:)

Så bra at du skeia litt ut med nye innkjøp til deg selv igår. Det gjør noe med humøret det:)

Det er så morsomt når man kan finne ett og annet plagg som er i mindre størrelse enn det man bruker, også passer det. Jippi.

Ha en fin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Så deilig med klærne dine, høres jo egentlig litt feil ut at det er GØY å kaste klær, men i våre tilfeller så er det bare morro!! Jeg synes det er greit å bli kvitt klær, gir som regel til fretex e.l.. så føles det enda bedre :-)

Vet du, det er nesten alltid sånn at når man går på byen for å handle nye klær så finner man ikke alltid så mye, det er når man egentlig ikke skal ha noe, eller ikke har råd, at man ser alle de fine klærne man har lyst på! Men det er deilig å iallefall ha muligheten, du fortjener det virkelig :-)

 

I morgen er det mandag, jeg er klar for en ny sunn uke, på sankthansaften skal jeg kose meg, men før det er jeg innstilt på en pulver uke og trening :-)

 

Synd med sensuren på oppgaven din, da. Men jeg er sikker på at du har gjort det bra! Jeg har lyst til å gå interiørskolen hos NKI fra høsten av, det bor ei lita designerspire i meg tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Vel, da har jeg hatt en dag med kun frukt og bars. Nå er det på tide å stramme inn igjen, og jeg skal være flink helt fram til St.Hans aften. Da er det navnedag og jeg skulle i følge planen veid ca 86 kilo. Det kommer NEPPE til å skje, har ikke turt å veie meg på leeeenge.

Merker det på klærne at buksene er trangere og herregud - jeg kan ikke holde på slik! Her har jeg vært flink også lar jeg det stå til, bare pga MAT?

Neitakk, jeg har såpass viljestyrke at jeg nok skal greie å motstå mat en periode. Skal spise litt men ikke slik som jeg har de siste dagene.

Her på fredag spiste jeg loffskiver med forskjellige oster, brie, blåmugg, ridder osv. Hvordan er det mulig når jeg vet hvor utrolig lite kalorier kroppen min tåler??

Nå skal jeg være flink hele uka, og jeg skal begynne på trening igjen! Håper jeg.

 

Jeg er litt bekymret for magemusklene mine, de spriker midt på magen. Når jeg ligger på ryggen og strammer musklene, kan jeg stikke hånda inn til ryggraden tvers gjennom navlen. (det kjennes i hvertfall slik ut...). Nedover resten av magen er det litt glipe, men det er vanskelig å kjenne skikkelig. Oppover resten av magen er det glipe men den blir mindre desto lenger opp jeg kommer. Pussige greier, kan det være at magemusklene mine er ødelagte etter siste svangerskap? I såfall forklarer det hvordan jeg kan ha tatt tusenvis av sit-ups uten at det har hjulpet det minste..

Er det noen som har peiling på hva jeg må gjøre for å fikse på problemet? Er det eneste alternativet operasjon? Heheh, kanskje jeg kan få meg en bukplastikk??? Det hadde jo vært lidderlig morsomt! Ny, flat mage på statens bekostning, juhu!!! ;-)) Meeeeen, må vel ned noen "få" kilo først... *host*

 

Videreutdannelse er slitsomt men gøy, og det er sikkert veldig morsomt med et spennende studie som interiørdesign! Sett igang og stå på!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart du henter deg inn igjen nå:)

Du er så flink atte.

Mage muskler...Hva er det???:D Er så langt inn til mine så vet sannelig ikke om de spriker hverken hit eller dit...Men under har vi alle en six-pack.

En bukplastikk kan du få dekt, hvis du har mer enn to cm hengemage, så jeg er overkvalifisert. Men må nok enda smøre meg med tålmodighet.

Uansett ha en fin dag. Så tastes vi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Da har ENDELIG sensuren kommet på første oppgaven min, og jeg fikk en B!!!!

Tatt i betraktning at ingen fikk A og snittet var mellom C og D en plass, er jeg strålende fornøyd! Juhu!!!!

 

Så nå har vi feiret med å kjøpe nytt kamera! Har bestilt på Elkjøp, hvor jeg var innom i går. De skulle da ha 6500,- for et Canon 350D, og i dag såg jeg det annonsert på tv for 4495,-!! Hallo, liksom?!

Så jeg ringte kundeservice for å sjekke om det virkelig stemte eller om det var øynene mine som spilte meg et puss, og joda- kameraet var kraftig nedsatt fra i går til i dag. TAKK OG LOV at jeg ikke kjøpte i går, sier jeg bare..!

Men, nå er kamera bestilt (de hadde selvsagt ikke inne i butikken her i byen, som vanlig...) og det kommer like over helgen! *gleder meg*

 

Hadde vært veldig fint å fått det i dag, siden det er navnedag i helga - men det er jo vanlig at slike ting skjærer seg akkurat... Men, depper ikke - jeg fikk jo en B på eksamen!!! hurra!

 

Slankingen går fortsatt til helvete takket være Cottage Cheese og vaniljeyoghurt-blandingen min. Jeg MÅ slutte med de greiene der, det er sikkert 500 kalorier i én av de porsjonene jeg eter flere av om dagen..Skaal vi se: Cottage Cheese, ca 150 gram = 150 kalorier. Yoghurt ca 200 gram= 200 kalorier. Eple = 100 kalorier, Druer = 150 kalorier, Valnøtter, ca 20 gram = 100 kalorier. Totalt= eh...ca. 600 kalorier!! Herregud, nå er det slutt!!! TVERT!!!! *angst*

Ikke rart vekta begever seg oppover når spiser både en og to slike porsjoner om dagen... Hallo, liksom. Hva med å regne ut slike ting på FORHÅND??? *har herved lært!!*

 

Jeg som skulle veie 86 kilo på lørdag?? Og jeg er fortsatt 90,4 kilo! Gud, jeg blir så forbanna på meg selv!

Nei, med alle som vitner sier jeg dere; jeg skal NED i vekt! NÅ!

 

Nå skal jeg gå inn på kjøkkenet, kaste ut vaniljeyoghurten og fjerne valnøttene! :-) Ha en flott dag, alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Jøss, det hørtes jo egentlig så sunt ut, helt til du regna ut kaloriinnholdet!

 

Gratulerer så mye med B'en din!! Det var jammen ikke dårlig! Er det her noe du tar med deg videre i jobben din, eller er det en annen type videreutdanning? Jeg hopper nok på interiørskolen enten i høst eller etter jul. Endelig innsett at det ikke er for sent å utdanne seg!

 

Elkjøp reklamerer med prisgaranti, det innebærer også at hvis du hadde kjøpt kameraet i går hadde du kunnet kreve mellomlegget tilbake! En bekjent opplevde nemlig akkurat det samme for et par uker siden, med en tv på elkjøp :-)

 

Det er ikke bare du som "skulle ha vært"..... Jeg har ikke gått ned et gram siden sist veiing! Men jeg har kommet igang med syklinga igjen, og har bestemt meg for å kose meg litt i helgene uten den evinnelige dårlige samvittigheten. Jeg lurer på hvor stor del av livet mitt jeg skal gå rundt og ha dårlig samvittighet for alt det gode jeg spiser. Burde prøve å slappe av og nyte det bedre, men kanskje prøve å begrense mengdene! Jeg så på "du er hva du spiser" i går, et dansk ungt par. De stekte bacon i smør og creme fraiche, og åt KUN feit mat som hamburgere og pizza - hver eneste dag! Og de åt godteri som tilsvarte over 15 000 kalorier på en uke. Da kan man begynne å snakke om helsefare!

 

Vi er på rett vei, femalia! Jeg tror alfa omega for oss er å få ræva i gir, om det betyr maling av vegger eller rydding av hus eller sykling. Og hvis vi bestemmer oss for å ha en dag i uka som vi spiser noe "ulovlig", eller er invitert bort, så smaker det jo utrolig mye bedre når man ikke har skeia ut hele uka. Jeg orker bare ikke å måtte si nei takk til alt og alle lenger, så lenge det ikke blir for ofte.

 

Så, nå legger vi sjokoladen og vaniljeyoghurten på hylla noen timer til, før vi kan strekke oss etter den i morgen, fredag ;-) Neida, men kanskje litt på lørdag??? Jeg skal uansett ut og sykle meg en goood time i morgen ettermiddag!

 

PS - snuppa er LITT bedre nå, det hjalp å finne ut at det var helt vanlig å bli sånn pga vaksina, sjekka ut dinbaby.com. Mange med forskjellige erfaringer der gitt, fint å lese! Men man blir litt sjokkert og, i dag var det ei som startet innlegget sitt med overskriften "DRITTUNGE!!!"

- Jeg og kjenner meg småfrustert til tider, men kaller ikke snuppa for drittunge fordet, 15 mnd gammel liksom... men men, kan hende bokstavlyden blir litt feil oppfattet på sånne forum.

 

Jeg tror jeg skal våge meg på vekta igjen i morgen, skriver nok en rapport om det....gruer meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Hallo? Kalte hun ungen sin for en drittunge?? Det høres jo helt sprøtt ut! Dersom ungen fortsatt bare var bitte-liten, så blir det fryktelig drøyt å si noe slikt. Snuppa her gjør mye rart, hun også - men aldri i livet om hun skal bli kalt "drittunge" av den grunn..! *lille, vakre bebisen min*

 

Ja, kan vel si det slik at jeg fikk "litt" sjokk da jeg regnet ut kaloriinnholdet på retten min i går. Men, sammenlignet med superparet fra Danmark er det jo ingenting. Allikevel, hvordan kan noen få seg til å spise godterier for 15000 kalorier pr uke? Uten å reagere? At det går ann, uvitenheten lenge leve!

 

Jaggu har vi kommet et stykke lenger enn dem, det er sikkert! Men, jeg skulle veldig gjerne slanket meg ved hjelp av en sunnere kur en den jeg driver med nå. Ønsket mitt er å kunne gå ned ved hjelp av sunn mat og litt trim, men det fungerer jo overhodet ikke! Det er så irriterende, altså.

Alle som ser bars'ene mine hyler og roper om hvor usunne slike kurer er og jeg er møkklei av at folk bryr seg. Til og med venninner av meg har pratet bak ryggen min om at "dersom hun gikk en fjelltur hver dag, så ville hun nok rast ned i vekt uten disse barene..". Takk skal dere ha, liksom. Problemet er at stoffskiftet mitt er helt ute på viddene, jeg går IKKE ned uten en skikkelig hard-core kur. Det har jo vist seg gang på gang. Skulle ønske folk ville holde kjeft og la være å uttale seg om ting de ikke vet noe om, argh!

 

Men, nå skal jeg forsøke å fokusere på mer positive ting! LItt trim, slik som Solkskinnsbolla nevner, det høres bra ut! Også spise mer et par dager i uka, slik at man lurer kroppen. I morgen skal jeg ha en slik dag, da er det navnefest for niesen min og vi skal spise hele dagen..!

 

Nå venter jeg bare på siste karakter fra studiet, så er alle karakterene i boks. Jeg videreutdanner meg for å kunne bli lærer, men kan også bruke det innefor yrket mitt hvor jeg har ansvar for bedriftens lærlinger, blant annet. Faktisk har den ene lærlingen min fagprøve denne uka, med muntlig eksamen i ettermiddag. Krysser fingrene for ham! *krysse, krysse*

Jeg har egentlig ikke så altfor lyst til å bli lærer, men orker ikke tanken på å være der jeg er resten av livet. Jeg har bortimot norges verste sjef, han kan ingenting om faget, er ufattelig urettferdig og kjønnsdiskriminerende og har ikke kontroll på noe som helst. Et eks: alle mannfolk på avdelingen fikk mobil og bærbar pc, vi jentene måtte levere inn skriftlig begrunnelse på hvorfor VI hadde behov for samme utstyr. I tillegg så gav han vekk kontoret mitt til en annen avdeling FØR jeg gikk ut i permisjon, mens jeg fortsatt jobbet 50%. Fikk jo helt sjokk da jeg kom på jobb og en annen satt på MIN maskin på MITT kontor. Hallo, liksom? jeg klage både til sjefen og sjefen hans, og dermed fikk jeg kontoret tilbake inntil jeg gikk ut i permisjon. Nå er jeg kontorløs enn så lenge...

Mannfolkene på avdelingen kan bestille hva de vil av nytt utstyr, vi jenter må sende inn en redegjørelse på hvorfor vi trenger det vi ber om. Slikt ting...! Så som dere skjønner er det ikke et blivende sted, og han er altfor inkompetent til å få seg jobb noe annet sted! Ha! Det er nemlig IKKE jeg ;-)

 

Jaja, nok syting. Nå skal jeg fikse på fasaden (meg) og deretter skal jeg ut og kjøpe bluse til morgendagen. Storebebis (tenåringen) passer lillebebis, så jeg kan ta meg litt fri! juhu!. Hun er nemlig villig til hva som helst, i går fikk hun nemlig ny mobil og nytt kamera!

Jeg stakk nedom Elkjøp for sjekke noen greier med en blender, og sjekket for sikkerhetsskyld at det stemte at de ikke hadde kameraet inne, slik som de mente på kundestøtte. Men, JODA- de hadde da kameraet inne! Så jeg fikk med meg et, betalte og gikk!

Ringte kundeservice fra bilen og da kunne de fortelle at det på toppen av det hele var bestilt feil kamera til meg, så det var bra jeg fikk tak i det i butikken! Nå er allerede 200 bilder tatt, og vi syns det er svinmorsomt med nytt kamera. Tenåringen tar blomsterbilder som er veldig fine, så nå skal hun på fotokurs til høsten!

 

Ha en flott dag, alle sammen! :-)

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Det der ergrer meg også, folk som stadig må kommentere at "pulverkurer er nytteløst" og blablabla. Jeg har holdt på meg grete roede og stort sett alt annet innen slanking, og jeg tror ærlig talt jeg vet mer om kalorier og sunn kost enn maaange andre. Alt funker ikke for alle, og jeg vet hvor mye du har sliti med stoffskiftet og det der, så jeg støtter deg iallefall 100 % på NOKA dietten din, spis bars'ene dine og gjør det som funker for deg!

 

Det er jo litt snodig at folk er så fryktelig opptatt av hvordan andre velger å spise eller trene, det der er en typisk norsk oppførsel tror jeg, snakke lavt om andre bak ryggen.

 

Jeg har glemt hvor høy du er. Jeg vet bare at du er høyere enn meg, og at vi derfor ikke kan sammenligne oss vektmessig. Jeg er 160 og ifølge BMI så er min matchvekt 55 kilo (!!), men jeg har som mål å veie 60, da føler jeg meg helt topp. Altså 7,6 kilo igjen. Høres ikke mye ut, men de siste kiloene sitter godt! Jeg bruker str.42 for det meste i bukser. Lenger ned enn til 40 har jeg ikke som mål å komme, str.38 blir for langt inn i drømmeland. Hvordan ligger du an?

 

Han sjefen din hørtes litt utgått på dato ut!! Hjelpe meg, går det an å oppføre seg sånn?

 

Ha det gøy på navnefest i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Ja, ikke sant! Man må få lov til å bruke den metoden som fungerer for den enkelte, hvem er jeg å fortelle andre hva som passer dem, liksom?

Syns det er ganske frekt egentlig, og mine to venninner (som forøvrig har fortalt meg om samtalen, begge to - håper det er et godt tegn..) er begge to veeeldig slanke og veltrente, og har selvsagt ikke noen problemer med vekta.

 

Jeg er forøvrig hele 182 cm høy, og dersom jeg kommer meg ned til 73 kilo skal jeg være lykkelig. Dit er det altså 17 kilo igjen, urck.. Da har jeg en BMI på 22, akkurat passelig for meg tror jeg.

 

Leste i dag at flere som har hatt problemer med stoffskiftet, og som ikke har hatt effekt av verken Grete Roede, trim eller pulverkurer, de har forsøkt - og lyktes - med Atkins. De holder seg i ketose i lange tider, hvor kroppen forbrenner fett, fett og atter fett. Jeg har selv forsøkt det i små doser, og jeg husker at jeg raste ned 4 kilo på én uke. Men, selv om jeg spiste mer eller mindre det samme påfølgende uke, gikk jeg ikke ned et gram. Sukk, det er ikke enkelt det her. Er så lei av disse bars'ene fra Noka - og alle andre, at jeg nesten brekker meg ved tanken... Men, neste uke skal jeg være flink. Da er bebis og jeg alene hjemme, og jeg kan spise lite og sunt hele uka!

 

Nå skal jeg bake daim-iskake, nammenam! Den er til i morgen, bare så det er sagt - og jeg skal nyyyyte en bit da! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Jaja, da har jeg spist kake nok for resten av året - og kanskje langt uti neste år, også..! Nå frister det ikke med søtsaker på aldri så lenge, så fra og med i morgen er det smalhans her i huset, bebis og jeg er alene hjemme og da skal jeg spise LITE og sunt!!

 

Jeg var på vekta i dag, og da veide jeg 92, 0 kilo. Men, da hadde jeg drukket halvannen liter vann, spist litt og drukket masse kaffe. Minst tre digre krus. Så jeg tror ikke jeg har lagt på meg så veldig, inntil jeg kastet innpå kransekake i dag, vel og merke..

 

Men, fra i morgen av skal jeg ta meg sammen, det er sikkert...! Nå skal de siste kiloene vekk, jeg er lei av å ha dem på kroppen, lei av å snakke om dem, lei av å skjule dem og lei av klær som ikke passer. URGK!

 

Men, over til noe helt annet'; jeg har funnet det perfekte sted å flytte til! De skal føre opp nye boliger der,både eneboliger i rekke og eneboliger. Og best av alt, det ligger like ovenfor barnehagen til bebis, det er snakk om 50 meter! Husene er ikke påbegynt ennå, takk og lov - slik at vi rekker å bli ferdig med dette huset før vi selger det. Jippi! I morgen skal jeg skaffe både prospekt og pris, må jo sjekke om prisen blir helt vill...

Krysser fingrene for at det kan bli en realitet, herregud - tenk et splitter, nytt hus! Og med perfekt beliggenhet, det er nesten for godt til å være sant.

Gleder meg allerede, juhu!!! :-D

 

Ellers så er den store navnefesten (endelig) overstått. Babyen var fin og flott, det lille vi fikk se av henne. Min svigerinnes familie hadde henne hele tiden, det var omtrent som de ikke ville slippe henne av syne. Tror nesten ingen av oss bar henne i det hele tatt...! I tillegg ble jeg satt til å passe min 4-årige niese igjen. I konfirmasjonen til min eldste datter hadde jeg henne i kirka og passet henne opp resten av dagen, og nå fikk jeg henne jaggu ved siden av meg ved bordet. I tillegg hadde jeg MIN bebis der som skulle ha mat, så jeg hadde hendene fulle. Foreldrene satt laaaangt unna og overlot alt arbeid til meg. Nå er jeg ganske så lei av de greiene der, og heretter kommer jeg til å protestere. Jeg her faktisk nok, om jeg ikke må passe deres barn også. (den største, vel og merke, den yngste slipper vi jo ikke borti...)

 

Jaja, nok syting. Må bare få det ut, er liksom ingen jeg kan si slike ting til, for jeg vil jo ikke snakke dårlig om min egen bror og svigerinne, om dere skjønner...

Da er det veldig greit å ha et slankeforum hvor man kan fortelle om alt, i tillegg til vektproblemene, hehe..

 

Nei, nå er det lalletid. Jeg skal tidlig opp og kjøre eldstejenta på rideleir. HUn gleder jeg like mye (nesten) som jeg gruer meg. Bekymrer meg alltid for alt som kan skje, og jeg orker ikke tanken på at det kan skje henne noe.. Krysser fingrene for at alt går bra!

 

Før jeg sovner, skal jeg innrede det nye huset "mitt" (i tankene, selvsagt..)! Wish me luck! :-) Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Femilia

Gratulere så masse med vel overstått navnedag:)

Dette med at folk skal bry seg er forferdelig kjedelig. Det værste er vel alikevel at folk snakker bak ryggen din om hvordan du burde gjøre ditt eller datt. Da må de heller kunne si det til deg. At Noka dietten passer for deg er jo kjempe bra. Så får andre finne ut hva som passer for dem.

Gratulere så masse med B på sensuren din også. Du har all grunn til å være stolt.

Trodde ikke det fantes sånne sjefer lengere jeg...Så dum er jeg. Finn deg en annen jobb da, du kommer til å bli frustrert av å jobbe der ihvertfall. Ser det for meg når frustrasjonen koker over i hode ditt... Antar det ikke nytter å snakke hverken med han eller de som er over han. Helt utrolig i 2007.

Håper husprosjektet deres kan gjennomføres, blir spennende å lese om det her inne. Er jo kjempe artig å "innrede" i hode sitt. Det som er så fordømt dumt er jo at disse mannfolka også tror de har noe de skulle sagt:) ihvertfall min. Skjønner ikke at de kan la være å bry seg om ting de ikke har noe med:)

hvis det er en trøst har dette vært en skikkelig møkkahelg angående kalorier, men nå er det sannelig nok!!!

Skal finne senga jeg også. God natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hørtes spennende ut med nytt hus! Vi bor i et som er bygd på 50-tallet, med påbygg vel og merke, men det er mye kriker og kroker og dumt oppbygd. Badet er knøttlite mens gangen er stor. Men, her blir vi nok boende. Nå gjør jeg jo det jeg kan for å gå det enda triveligere, ved å male. Vi har også ambisjoner om å male det utvendig i løpet av sommeren, har lyst på rødt med hvite karmer.

 

Glem den kaka, nå er helgen over, og hvis du står på denne uka så kanskje du er under 90 til helgen?? Har spist NOK selv i helga, men nå er det hverdag igjen.Burde kanskje ta en sykkeltur i dag, men nå har jeg begynt å male i gangen og trappa opp til2.etg, så jeg har litt lyst til å fortsette der istedet :-)

 

Tror du må begynne å si ifra til folk jeg! Baksnakking, elendig sjef, dessuten er du invitert på navnefest, ikke hyra inn som nanny! Du er gjest, og har dessuten en liten selv å ta deg av. Jeg vet hvor vanskelig det er, er ikke verdens mest høyrøsta person selv, heller tvert imot. Men neste gang 4-åringen blir plassert i dine hender, hadde jeg ikke klart å holde kjeft tror jeg!

 

Ha en fin og mager uke ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det kjempelenge siden jeg har vært inne på forumet. Som tidligere nevnt av andre her inne så er heller ikke jeg inne på vektklubben når jeg ikke er noe flink. Jeg vet jo veldig godt selv at jeg ikke er noe flink så jeg orker liksom ikke å gni det inn....

 

Hos meg har motivasjonen vært langt under null. Jeg har vært dritt lei alt som har med vekt og slanking å gjøre og har vært litt struts i det siste. Bare stukket hodet i sanden og nektet og se realiteten. Men nå er ferien begynt og nesa er såvidt kommet opp til overflaten, så da må jeg bare innse at mine kilo ikke blir borte selv om jeg later som jeg ikke er så veldig tjukk.

Ja, ja veldig tjukk er vel ikke riktig ord uansett, men jeg er langtfra slank det er nå helt sikkert. Jeg gikk på vekta for første gang på lenge og den viste 72,6 kg. For deg hadde det vært et kjempetall, men for meg som er over 20 cm kortere enn deg så er det ikke særlig ålreit. Jeg har fått meg helfigurspeil på soverommet og det er både fint og ikke fint å ha. Det er ikke fint, fordi da ser jeg jo hele meg og jeg ser absolutt slankest ut fra hoftene og opp, men samtidig så er jo det fint for da er det ikke så lett å lure seg selv til å tro at det ikke er så ille allikevel....

Speilet har en god del med at hodet er på vei opp av sanden igjen. her må en bare slutte å lure seg selv.

 

Så derfor er jeg her inne hos deg igjen. Tror jeg skal bare holde meg her en stund, har ikke veldig lyst til å styre min egen tråd akkurat nå. Synes liksom at jeg kjenner deg etterhvert.

 

Du bor i Ålesund traktene, gjør du ikke det? Vi var en tur i Ålesund i fjor vår, og det var første gang jeg var der. Min mann skulle jobbe på en messe som var på friluftsmuseet, så da fikk jeg og mine to yngste jenter mulighet til å gå rundt og kikke. Veldig flott sted, altså. jeg ble spesielt imponert over de utrolig store rhododendriene. Vi har ikke den størrelsen på dem her på Østlandet. Min nest yngste datter har en tidligere klassevenninne som har flyttet tilbake til Ålesund, så vi passet på å besøke dem samtidig. De bor på Moa, så vi var en tur innom senteret der også. Eneste som var litt dumt, var den lange veien vi måtte kjøre. Da var jo lille snuppen min bare et par måneder gammel, så det tok sin tid. Husker ikke eksakt hvor mange timer vi brukte, ble vel 8-10 timer tror jeg. Men det var uansett en veldig flott tur altså. Tar den gjerne igjen jeg.

 

Da er jeg med deg på en uke hvor fokuset er på vektnedgang. Hos meg skal det ikke spises noe godteri eller annet usunt. Bare nok og riktig mat. I tillegg skal jeg prøve å få rørt kroppen litt også. Skal ut en tur nå ganske snart. Må til butikken og har ikke bil i dag og med barnevogn blir det jo litt ekstra trim. Må bare unngå å kjøpe is i det varme, deilige været.

 

Ønsker deg en meget god uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Endelig var du der! Jeg har vært litt bekymret, for å si det forsiktig!

Du trenger ikke slanke deg for å være her inne, men jeg skjønner veeeeldig godt hva du mener. Jeg er heller ikke her så innmari mye dersom slankinga går til dundas, men jeg tvinger meg selv til å ta meg i nakken slik at jeg ikke skeier helt ut.

Merker det at jeg skeier mindre ut når jeg er her inne mye, i forhold til hva jeg gjør de dagene jeg ikke er her inne i det hele tatt..

 

Men, nok om det! Så du var i Ålesund ja? Ja der er det flott og fint, og jeg shopper MYE på Moa-senteret, heheh! Rimelig lang veg å kjøre dit fra deg, da! Det krever litt innsats, for å si det forsiktig...! Og med en liten baby? Angst og beven...!

 

Kan forøvrig berette at jeg nå er inne i en god uke så langt. Jeg gikk på vekta på søndag, da veide jeg 92 kilo, etter frokost og kaffe. Trodde jeg skulle veie MYE mindre i går, men neida. 91,5 og da tok jeg meg sammen! I dag veide jeg 90,3 så her går det riktig veg. Snart er det forhatte 90-tallet historie, skal jeg si dere!

 

Var hos legen i dag og tok nye prøver for stoffskiftet mitt. Føler egentlig at det er under kontroll nå, slik at jeg ikke trenger å justere dosen med tyroxin.

Tok en C-peptin-test (eller hva det nå heter) også, for å sjekke insulinproduksjon. Dersom den er på bærtur blir det lavkarbo her i gården. Fant en lege som har laget ketoluse-kur, se http://www.ketolyse.no, har litt tro på slik, egentlig.

Legen min var villig til å la meg forsøke luren, men noen mageoperasjon ville han ikke anbefale meg, nei. Han bare lo da jeg nevnte det! Jaja, takk for den, liksom.. Men, han kunne bekrefte at jeg hadde sprenge magemuskler, slik diagnose som heter noe som jeg ikke husker. Imidlertid gir ikke det grunnlag for operasjon dersom jeg ikke får tarmen ut gjennom navlen! URCK! Herregud, da er jeg glad for at jeg ikke har det SÅ ille!

Han anbefalte meg å gå ned det jeg skulle i vekt, og deretter se hvordan magen så ut. Trene jevnlig og se om det kan hjelpe, og evt operere dersom magen allikevel ikke blir bra (les: flat!).

 

Da må jeg lage meg litt mat, bebis sover og jeg skal egentlig rydde hus.. hehe, tror jeg drikker en kaffekopp og lesre VG i stedet! Ha en flott dag, alle sammen!

Og det var VELDIG koselig at du gav lyd fra det EliseV! Gleder meg til å ha mer kontakt med deg utover sommeren! For vi har vel ikke tenkt å gi oss...?! ;-)

 

 

 

weight.png

[/url]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...