Gå til innhold

Min slankedagbok


Gjest femalia

Anbefalte innlegg

Gjest EliseV

En liten gratulasjonshilsen til konfirmanten og hennes mor! Håper dere begge får en strålende dag, med fint vær, hyggelig samvær med familien og god mat.

 

I tillegg ønsker jeg resten av familien en hyggelig dag også. Håper ikke minsten tar all oppmerksomheten fra konfirmanten;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 574
  • Created
  • Siste svar
Gjest femalia

Hei alle sammen og takk for hyggelige konfirmasjons-hilsninger!

Dagen i går gikk utrolig bra, og konfirmanten selv var storfornøyd. Hun fikk nesten 25000 kroner, så det er ikke rart hun er happy...!

Vi fikk gaver fra folk vi aldri hadde forventet gaver fra, og fikk ikke gaver fra enkelte som vi kanskje hadde ventet fra, hun fikk flotte smykker, en svær skinnsal (jenta er jo hestegal), som sagt masse penger og bunad med full sølvutstyr.

 

Dagen startet fint i kirka, jeg hadde skaffet oss barnevakt til minstemor, som ellers ville stjålet all oppmerksomhet fra hovedpersonen. Problemet var at min av-og-til-ganske-så-ubetenksomme-svigerinne sørget for at jeg ble sittende med hennes 4-åring på fanget før hun selv forsvant ut av syne, så jeg fikk ikke med meg så mye inne i kirka. Vesla sovnet nemlig på fanget mitt, så jeg ble sittende stuck med henne uten å kunne røre meg en tomme.. Litt ergelig, spesielt siden vi hadde skaffet oss barnevakt nettopp for å unngå det der, men det er jo ikke vesla sin feil, da. Hun er jo bare søt, men NEKTET plent å sitte andre plasser enn hos tante. Så enkelt var det... jaja, litt synd, men slik er det nå bare..

 

Middagen var veldig fin, treretters med dobbel servering av hovedretten (urgh, jeg er fortsatt mett!), og med fine taler og sanger.

Vi fortsatte festen hos min mor, og der var det mer uformelt. Veldig hyggelig og jeg tror alle koste seg. Det var i hvertfall nok kaker, faktisk en halv kake til hver gjest!! Så her skal det være etterpålag i ettermiddag, slik at vi blir kvitt litt kalorier... Jeg skal forsøke å holde meg knallhard slik at jeg ikke spiser noe, jeg er tilbake på NOKA-dietten etter en svært utskeiiende dag i går.. Men, tør ikke love noe, heheh. Er jo ikke SÅ ofte vi har konfirmant, heller!

 

Dagen varte og rakk, og jeg var ikke hjemme før over midnatt. Da hadde resten av familien dratt hjem for lengst, men jeg ble igjen for å rydde og vaske ferdig.

Sov ELENDIG i natt, for jeg fikk selvsagt en forkjølelse natt til i går, så jeg går rundt og er så tett i nesa at jeg ikke kan puste gjennom den... Håper det blir bedre kommende natt, for jeg er stuptrøtt, for å si det forsiktig..

 

Har ikke turt å gå på vekta i dag, men gikk på vekta på lørdag.. Da veide jeg 92.5 kilo, altså OPP 0,8 kilo siden forrige lørdag.. I dag veier jeg nok ganske mye mer, min mor hadde gått opp 1,7 kilo fra fredag til i morges.. Men, mye er jo væske da... Det er trøsten.

Imidlertid syns jeg det var utrolig trist at jeg ikke hadde på meg bunaden i går, for ALLE andre hadde bunad på. Så, nå SKAL jeg inn i den til navnedagen på ST.Hans-aften. Det er ikke rom for annet, ergo er det bare å sette inn hardgiret igjen. Det fungerer jo så utmerket når jeg er standhaftig og så utrolig lite når jeg skeier ut.

Så her er det bare å ta seg selv i nakken, tenke at "slik-mat-angår-meg-ikke-akkurat-nå", også får jeg heller nyte maten den dagen jeg er ferdig-slanket. Nytter ikke med slik "halvveis-tull" mere, det fungerer dårlig.

Så målene mine er nå, dersom jeg antar at jeg har gått opp en del i helgen, følgende:

i dag: 93,5 kilo (antar jeg, håper det ikke er mer...!!)

lørdag: 92,5 kilo

17 mai: 91,5 kilo

så-er-det-Italia-ferie-og-da-skal-jeg-ikke-slanke-meg-så-veldig

26 mai: 91,5 kilo

2 juni: 90,5 kilo

9 juni: 89,5 kilo

16 juni: 88,5 kilo

23 juni (navnedag): 86 kilo (setter inn høygiret siste uka)

 

Da bør bunaden passe, håper jeg. Det er totalt 6,5 kilo fra nå, og det BØR går. Håpet er at jeg kanskje kan greie å komme ned til 85 kilo innen den tid, men det er bonus...! Ned 8 kilo på så få uker er nok en liten utopi, er jeg redd. Men, 86,5 bør jeg greie!

 

Kryss fingrene, alle sammen! Bunaden, here I come!!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere hadde en hyggelig dag igår Femilia:)

Det er klart du kommer til å klare å komme deg i fokus igjen også kommer du til å rase mer ned i vekt, bare å stå på, vet du:)

Lykke til ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Det hørtes ut som en hyggelig dag! Sikkert stas for jenta. Skal i konfirmasjon neste søndag, til ei som også er hestegal. Hun og fetteren feirer sammen, de har vokst opp nærmest som søsken. Gleder meg, den dagen er det slankefri! Jeg får på meg bunaden til den dagen! Men den er rimelig tight, og det er kanskje like greit, så får jeg ikke spist så mye.....

 

Lykke til med målene dine framover, det klarer du hvis du vil! Men når man først er i Italia så må det nesten være lov å smake på noen av landets spesialiteter. Det er bare å ta opp igjen tråden når du er vel hjemme igjen. Ofte det som kan være den største utfordringen - men jeg har da lært deg å kjenne såpass at jeg vet at du tar den utfordringen på strak arm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Guess what?? Jeg gikk på vekta i dag og jeg har gått NED siden lørdag! Hvordan er det mulig, liksom?

Jeg veide 91,7 kilo forrige lørdag, 92,5 nå på lørdag og i dag veide jeg jaggu 92,2 kilo! Trodde nesten ikke mine egne øyne, med tanke på at jeg har spist alt jeg hadde lyst på og enda litt til, på både lørdag, søndag og i går ettermiddag.

 

Pussige greier, men utrolig gledelig! Da er jeg allerde ned 1,3 kilo i forhold til planen min og har litt å gå på i Italia, heheh! Håpet er at jeg nå skal greie å holde meg VELDIG til Noka-dietten til og med neste onsdag, så da blir det veiedag på onsdag. Torsdag er det 17 mai og full fart, da skal vi kun delta på barnetog og litt sånn i etterkant, før vi vender nesa sørover og mot hytta.

Vi deler opp turen til Torp, slik at vi slipper å stresse så veldig på vegen nedover.

 

VI blir en natt på hytta før vi tar en natt i nærheten av Torp, slik at vi suser på flyet om morgenen på lørdag 19. Tenk, da skal vi til PISA. Herregud, som jeg gleder meg. Nesten ikke til å tro at jeg ENDELIG skal til Italia, juhu!!

 

Dersom jeg greier å være veeeeldig standhaftig i uka som kommer, så har jeg et vanvittig håp om at jeg greier 2,3 kilo denne uka. Det hadde vært så ufattelig deilig å reist avgårde med visshet om at 90-tallet var BORTE!

Skal være så deilig å legge det bort for godt og deretter 80-tallet etterhvert...

 

Mitt absolutte mål er å være max 75 kilo når jeg skal tilbake på jobb, i begynnelsen av august. Det er snakk om 17 kilo fra nå, men det BØR gå dersom jeg er flink og begynner med litt trening når vi har kommet hjem igjen fra italia.

 

Nei, dette var jaggu en morsom start på dagen i tillegg til at tulla mi sov fra kl. 20 i går kveld (hadde etterpålag med en haug med venninner, så det ble litt senere enn normalt for henne) også sov hun til kl. 09 i morges!! Flink pike, ja!! :-D

 

Ha en strålende dag, alle sammen. Nå skal jeg fikse meg litt, vente til bebis har sovet formiddagsblunden sin, og deretter ta en tur på jobben med en kake. Og jeg skal IKKE smake ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Hvor kjøper du denne Noka-dietten din? Må du på helsekost, eller er det på vanlige butikker også? Jeg mener jeg har sett reklame for denne dietten et eller annet sted, men finner det ikke igjen.

 

Så deilig at du faktisk hadde gått ned og ikke opp som du fryktet i løpet av helgen. Du har nok hatt det såpass travelt og fått beveget deg mye. Jeg satt ihvertfall ikke mye stille under konfirmasjonen til min sønn i fjor. Det er nok mye trim i en sånn dag.

 

Jeg kan ikke få sagt hvor mye jeg misunner deg den turen til Italia. Skulle virkelig ønske det var jeg som skulle på tur dit. Eller hvor som helst ellers også, egentlig. Reist bort en uke eller to hadde vært kjempedeilig. Men det er jo ikke så lenge til ferien min da, jeg som jobber i skolen. Vi slutter 22.juni og det er ikke veldig lenge til. Vi har ikke noen spesielle reiseplaner, men noen dager avgårde blir det nok. Om ikke annet, så blir det nok en liten Sverigetur. Ikke det samme som Italia, da. Pass på at du ikke spiser alt for mye pasta. Det er det mye kcal i, vet du. Men kos deg med familien, det er det viktigste:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Da har jeg veid meg igjen,men det er i morgen om er den offisielle veiedagen så alt kan ennå skje... I dag veide jeg 91,8 kilo, det vil si ned 700 gram siden lørdag. Håper at jeg går ned 300 gram til i morgen, slik at jeg er under det var var for to uker siden.. Nå skal jeg være FLINK fram til turen, jeg har hamstet inn både bars og nudler, så nå har jeg ingen unnskyldning. I går spiste jeg spaghetti med kjøttsaus til middag, dagen før ble det pølser med brød (kjempesmart, I know..), for jeg har vært å utrolig sulten.

I dag har det gått mye bedre, men i dag har jeg vært opptatt med shopping og da merker jeg ikke sulten, hehhe. Det skal jeg fortsette med, tror jeg!

 

Noka-kuren kjøper jeg på Sunkost, jeg. Tror du får tak i den på Life og noe slik også, men det har jeg ikke sjekket selv. Det koster 19 kroner pr bar, 19 kroner pr pakke med nudler og 189 kroner for en pakke med shake, den varer leeeenge.

 

Lurer på åssen vi skal få plass til alt vi skal ha med til Italia, jeg... Har vært på utkikk etter en diger bag den siste uka, for å få plass til bæremeisen vår, tenkte den kunne være kjekk å ha med siden det er så mye brostein i Italia.. Dén, samt babymiddag, babygrøt, babyklær, babyremedier og vogn skal med, i tillegg til våre saker. Problemet er at vi ikke kan ha tyngre bagasje enn 15 kilo pr person, i tillegg til 10 kilo håndbagasje... Jaja, det ordner seg vel...

 

Har nettopp tatt sol for første gang på ørten år, forresten. Og det var akkurat like kjedelig som jeg husket... Herregud, ligge der i varmen og bli stekt, rent så jeg lurte på om det ikke kom til å komme litt baconlukt etterhvert, siden jeg bøe ganske het etterhvert. Nå skal jeg ta litt sol hver dag fram til vi reiser, slik at jeg ikke er likblek.. Fargen jeg fikk sprayet på forrige uke er sporløst borte, den satt tilslutt igjen kun på enkelte steder på kroppen. IKKE spesielt lekkert, skal jeg si dere..

Er det noen som vet hvor man kan få tak i en badedrakt som dekker det meste og som har heis for puppene inkludert? Prøvde et par i dag, og jeg fikk puppene ned på navlen.. Neitakk, liksom.

 

Nå skal vi slappe av i sofaen resten av dagen, jeg hviler nemlig på mine laubær! I dag har jeg nemlig gjort de siste endringene på den ene oppgaven min og den er herved klar for levering! Hurra!

 

Ha en fin kveld, alle sammen. Kosen i kveld består av Cola Zero med isbiter og sitron, anbefales!! :-)

PS. Kryss fingrene for veiingen min i morgen - rapport kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Jess! Utrolig, men sant - i dag veide jeg 90,4 kilo! Det vil si ned 7,4 kilo siden jeg begynte med Noka og ned 2 cm i livet sist uke! Jippi!!

 

Nå øyner jeg målet om å komme meg under 90 kilo innen vi drar på tur!

Så utrolig deilig det skal bli å legge 90-tallet bak seg for godt, jeg skal ALDRI veie så mye igjen, selv om jeg så skulle bli gravid igjen.

 

Ha en flott lørdag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

Så flott resultat på vekta! Jeg gleder meg med deg, vet jo hvor mye du har slitt siden fødselen i fjor.

 

Jeg skal prøve en uke eller to på Noka dietten jeg også. Men jeg venter til slutten av mai, det vil bli enklere da tror jeg.

 

Jeg krysser fingre for at du kommer deg under 90 kg før Italia-turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjempe bra resultat du får femilia. Gratulere så masse. Sånn ett lite tips bare.. De har babyer i Italia og, å de får både mat og bleier...:) tipper de selger Nestle mat der også.

Ja, du kan tro at jeg gleder meg til operasjonen. Har vært en skikkelig tøff helg, med mye smerter, men er bedre i dag:) Skal på jobb idag, å må sy inn buksa mi, så vi tastes senere. Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Jeg aner ikke om du har stoppet med pulverkur, men denne suppen/kuren kan være grei å gå over til når du er lei av pulver

Den stod i Hjemmet denne uka, og lover visstnok et vekttap på 4 kg på en uke!

Suppa kan man spise så mye man vil av.

 

 

 

7 dagers menyen med suppe

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Grønnsaksuppe:

1-2 bokser herm.tomater

3 purre eller 1 stor løk, jeg brukte kun pure

2 kylling eller buljong terninger

1 pk mr.lee nudler

1 bunt stangselleri

2 bokser med grønne bøner, brekkbønner

2 grønne paprika

0,8 kg gulrøtter

krydre med hvitlk, chili, salt, pepper og persille

 

Kutt alt i biter og fyll på vann slik at det så vidt dekker grønnsakene, kok det mørt.

 

Dag 1:Spis så mye fruk du orker utenom banan, suppen spiser du også så mye du vil av

Dag 2: Bare grønnsaker idag, kokte,rå,herm. + suppe Kan også spise en bakt potet med litt smør til middag eller kvelds.

Dag 3: Så mye frukt og grønnsaker du vil + suppe

Dag 4: Spis minst 3 bananer og drikk 1 liter skummet melk + suppe

Dag 5: Biff 280-560 gram og 4 tomater + suppe

Dag 6: Biff + grønnsaker + suppe men ingen potet

Dag 7: Brun ris kjøpes i helsekostbtk. grønnsaker og juice uten sukker + suppe bland f.eks kokte grønnsaker med ris

 

Biffen kan også byttes ut med fisk eller kylling/kalkun om ønskelig, men proteiner er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Da er vi vel tilbake etter en fantastisk ferie i Italia! Jeg kommer ikke til å feriere noe annet sted på mange, mange år - Italia er virkelig stedet for meg/oss. Alle sammen er helt frelst, og så snart jeg er ferdig med min siste oppgave skal jeg igang med å lære meg italiensk. Nytter ikke uten, det er utrolig få som snakker engelsk der nede.

Men, det var litt av en opplevelse å sitte under olivenlunden med 33 grader i skyggen, og solen som strålte over himmelen. Helt utrolig, fantastisk DEILIG!!

 

Skulle gjerne vært slankere før jeg dro, på stranda var det nemlig bare sylfider - og meg. Men, det gikk forsåvidt greit, selv om det skortet litt på den helt store selvfølelsen. Jeg hadde skaffet meg ny "lift-up" badedrakt, og den er sydd slik at den har en litt slankende effekt, takk og lov.

 

Vi har besøk stranda et par dager, siden det var nærmest en hetebølge der, og vi har kjørt gjennom Toscana og tittet på vinranker og nydelige åser. Vi har tatt turen opp i fjellene og vi har vært rundt omkring i byer og landsbyer for å få med oss litt kultur. Babyen vår har vært helt utrolig, hun har bare smilt og sjarmert alle på sin veg. Sovingen har gått helt flott, hun har vært strålende fornøyd hele tiden, til tross for den intense varmen. I dag er hun 10 mnd, det er nesten ikke til å tro!

 

Så var det vekta, da... Jeg har jo ikke direkte slanket meg på ferie, for å si det forsiktig... Jeg har spist minst en italiensk is hver dag, hvordan kan man unngå en slik nytelse med slik varme som vi hadde? I tillegg falt jeg pladaske for Granita, italiensk limonade med sitronsmak, nærmest som en slush. Helt nyyyyydelig, og stappet med sukker *sukk*.

Vel, jeg greide ikke å gå ned mer før turen, tvert om tror jeg at jeg la på meg noen gram, men jeg veide meg ikke. Uansett, nå er jeg 92,4 kilo, altså to kilo opp siden sist jeg var på vekta.

Er egentlig glad for at det ikke var mer, hadde trodd jeg kom til å legge på meg en tre-fire kilo siden jeg plutselig bare spiste vanlig mat, i tillegg til alt sukkeret som jeg stappet innpå. Men, to kilo er overkommenlig - og i dag er jeg igang med Noka igjen. Nå skal resten av kiloene bort!

 

Om tre-fire uker er det navnedag, og målet mitt da var intet mindre enn 86 kilo? Må nesten sjekke hva jeg skrev lenger opp... Ups, joda - jeg hadde som mål å ikke legge på meg mens jeg var på ferie - det gikk jo IKKE. Egentlig skulle jeg nå veie 91, 5 kilo etter planene, altså ligger jeg 0.9 kilo over. Men, det er bare å sette igang, nytter ikke sutre over spist mat!

KOmmende lørdag er målet 90, 5 kilo, det blir spennende å se hvordan det går... Men, nå er det NOka-bar fram til torsdag, da er det jobbtur med overnatting - og det kommer til å bli vanskelig med bare Noka-bar på en slik tur... Men, jeg skal være flink, promise!!! Skal spise lite og veeeeldig sunt!

 

Vel, målet for navnedagen er 86 kilo, det vil si 7,4 kilo - og det skal vel holde hardt. MEN, jeg setter inn høygiret, folkens! Jeg vil i hvertfall gå på med krum nakke, for denne ferien var den SISTE ferien hvor jeg følte meg overvektig og skammet meg over kroppen min! I morgen skal jeg prøve meg på trening for første gang på mndvis, det skal bli deilig å komme igang igjen. Vekttrening og spinning tror jeg blir min storsatsing i ukene som kommer, så kryss fingrene folkens!

 

Min stesøster har forresten trent på seg så store muskler siden nyttår, at hun har gått opp adskillige kilo og kommer ikke inni buksene sine lenger. Det er IKKE mitt mål, jeg er kraftig nok fra før av...

Neste gang jeg er på stranda skal jeg ikke ha lår som disser mens jeg går og som gnikker sammen øverst. Jeg skal ikke ha en mage som må holdes inn hele tiden, og jeg skal ha overarmer som kan VISES fram uten blygsel.

GUUUUUUD, det skal bli deilig!!!

Jeg skal kunne slenge på meg et skjørt og en singlet uten å måtte tenke på hvor stor magen min er i antrekket, og jeg skal kunne velge bikini ut fra hvilken jeg LIKER, ikke den eneste som passer!

 

Hvordan står det til med resten av dere? Har dere gått ned mye i det siste?

Jeg gleder meg til å lese dagbøkene deres! Ha en flott 2. pinsedag, nå skal jeg avgårde og handle inn MASSE krukker og planter, verandaen skal forvandles til en grønn og koselig oase i dag! Wish me luck! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hakke akkurat tatt ferie, men jentungen får 2 jeksler, så jeg går tur i halvsøvne, trener pilates i halvsøvne og er bare overlykkelig over at jeg ikke jobber, men har perm.... heldigvis er det bare 4 tenner igjen som skal gjennom tannkjøttet, men de siste er de verste...urk... På dagtid skal ho helst sitte på fanget... om natten er vi en del våkne og når ho ikke er våken våkner guttungen for å amme..... Blæ... zzzzzzzzzzzzznork.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

ciao bella! Neiiiida, ikke sovnet helt :-) Bare vært litt mye de siste dagene. Og jeg må erkjenne at jeg har spist en del mer enn planen siden vi var hos svigers. Men har trent en god del, og er klar for ny innsats nå!

 

Hørtes deilig ut med Italia. Har faktisk drømt om å reise til Toscana og se på vinranker selv, håper det blir en sånn tur en gang.

 

Men nå står sommeren her i Norge for tur! Skal kjøre på hardt i juni, sånn at jeg kan finne fram bikinien i juli og august! Dessuten skal jeg på noen dagers sykkelferie med mamma, så jeg prøver å komme i form til det. Kanskje jeg også skal kaste meg på noen spinningtimer!

 

Stå på videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei femilia:)

Takk for koselig meld på trådem min.

Det hørtes helt utrolog deilig ut med Italia du. Å to kilo de forsvinner nok raskt igjen skal du se:)

Du ligger jo sånn sett bare 0,9 kilo over det du hadde satt deg som mål:)

Det gåt kjempe bra med å komme seg påbena igjen, men er sååå sliten når kvelden kommer så nå skal jeg komme meg i seng. God natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Tusen takk for livstegn, jeg begynte å bli alvorlig bekymret her jeg satt! ;-)

 

Og gjett om jeg er glad i dag, for i dag snek jeg meg på vekta. Den viste 90,6 kilo - altså bare 200 gram over før-vekta for ferien min. Og da hadde jeg klissvått hår siden jeg nettopp hadde kommet ut av dusjen, og jeg har laaaangt hår ;-D

 

Det er så UTROLIG, FANTASTISK deilig at kiloene forsvinner. Jeg kan nesten ikke få prist Noka-dietten nok, egentlig. Endelig var det noe som fungerte på meg, etter måneder med frustrasjon.

 

Jeg fant forresten en ny diett på Sunkost her om dagen, den het for "Min kur". Jeg kjøpte en bar med karamellsmak bare for å teste og den smakte helt UTROLIG godt!! Herregud, det var som å spise en nyyyydelig sjokolade.

Nesten for godt til å være sant at man kan slanke seg med slike godsaker, men bar'en inneholdt bare 14 kalorier mer enn en Noka-bar. Ergo er det jo magre saker, sånn i bunn og grunn (231 kalorier i en Min Kur-bar).

Dessverre var de mye dyrere enn Noka-barene. En Noka-bar koster 19 kroner, mens en Min Kur-bar kostet hele 27 kroner. Det utgjør en del hver mnd dersom man nesten utelukket lever på barer....

Men, innimellom kan man jo spise en slik, kanskje særlig i helgene for å kose seg litt ekstra? Kjempedeilig var de, i hvertfall.

De hadde også sjokoladesmak og skogsbærsmak, og jeg gleder meg til å teste dem! :-)

 

Ellers så var jeg flittiglise i hagen i går, her ble gresset klippet, gift ble sprøytet på ugress og slikt, og jeg kjøpte kantklipper slik at jeg fikk tatt mesteparten av de irriterende kantene rundt overALT. *sukk*

Drittjobb, men nå ser det bedre ut - i hvertfall i en ukes tid.

Men, noen ble kjempeglade da de kom seint hjem fra jobb i går, så nå tror jeg nesten det vanker blomster på meg til helgen, hehe!

 

Håper alle har det bra, jeg stikker avgårde til Sognefjorden hotell i dag, på jobbtur. Skal forsøke å være flink med maten, jeg vil under 90 kilo så snart som overhodet mulig. Er jeg flink greier jeg det kanskje til neste helg!!! Juhu!

 

Ut fra målene mine skal jeg veie 90,5 kilo førstkommende lørdag, og det tror jeg jammen skal gå kjempefint!! Krysser fingrene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Tilbake fra jobbtur, hvor jeg var så heldig å få et magevirus fra en av de andre. Det resulterte i mange timer på do og lite kurs, og ganske harde timer i bilen på tur hjem igjen.. Kjøretur på 6 timer er ikke småtterier når magen ulmer og romler og truer med å eksplodere any minute..!

 

Men, og nå kommer det positive, jeg har jo gått ned ekstra i vekt som følge av de greiene her, og her kommer det vidunderlige; jeg er under 90 kilo! Jeg veier nøyaktig 89,2 kilo, HUUUURRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! :-D

 

Det var så utrolig deilig å se 8-tallet, nesten ikke til å tro. Men, er jo klar over at straks jeg begynner å ta til meg mat igjen, altså Noka-bar, vil jeg nok gå litt opp igjen. Håpet er at jeg ikke kommer meg over 89,9 - jeg vil nemlig ikke se 90-tallet igjen noensinne!!!

 

Så, ut fra dagens vekt, har jeg nøyaktig 19,2 kilo igjen til målet.. Tralalalaaa, det er jo faktisk ganske mange kilo, urck. Min BMI er nå på 26,9 det er nøyaktig på grensa mellom overvekt og lett overvekt. Så dette går virkelig riktige vegen!

 

Jeg kjøpte meg forresten en ny dongeribukse før vi dro til Italia, og den var såpass trang i livet at jeg ikke orket å ta den med. I dag prøvde jeg den igjen, og den sitter som et skudd! :-)

Deilig, deilig og enda mer deilig!

 

Nå skal vi til byen og nyte finværet, krysser fingrene for at magen forholder seg rolig...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

I dag har jeg gått opp til 89,5 - altså 300 gram opp fra i går. Ikke så rart, med tanke på at jeg spiste i går for første gang på et par dager.

Er egentlig glad for at det ikke er mer, og i dag forsøker jeg meg med enda litt mer mat.

Føler liksom at jeg må få magen i normal modus igjen før jeg setter i gang med nye Noka-bars. Kanskje bare innbilning, men jeg kjenner kvalmen komme sigende bare jeg tenker på Noka-bars.

Heldigvis er jeg noe bedre i dag, hodet kjennes lettere og magen har stilnet. I går kveld trodde jeg den skulle skremme kavaleren ut av huset, tror han var oppriktig bekymret for hva som kunne skje i løpet av nattens mulm og mørke med en slik mage i sin umiddelbare nærhet...

Men, det gikk jo fint - takk og lov.

 

Ellers så er det siste innspurt med oppgaven min i dag. Den skal leveres i morgen, poststemples senest kl 12, så jeg har litt arbeid foran meg i dag. Og selvsagt er jeg i dag helt alene med bebis, eldstedatteren er på overnatting og kavaleren reiser til Oslo om en time eller to.. Ergo blir det neppe mye gjort før i kveld, selv om jeg krysser fingrene for at bebis sover et par timer sammenhengende nå på formiddagen... Greit å ha litt tid å gå på, syns jeg.

Gleder meg til å være helt ferdig, tenk at da har jeg FERIE! Juhu! :-D

 

Nå er det bare resten av kiloene som står igjen, og de skal bort RASKT. Om magen blir bra innen morgendagen, er det diett igjen da. Og dersom jeg er veldig flink, så kanskje jeg rekker å komme meg ned til 85 kilo før navnedagen? Slik som jeg veier nå ligger jeg 1 kilo foran skjema, og har tre uker på å miste 4,5 kilo på. Skal vel holde hardt, men dersom jeg er standhaftig og flink er det fullt mulig.

Og dersom jeg når 85 kilo innen 23 juni så skal jeg jaggu rekke 80 kilo innen 1 august! Selv om det blir jordbærsesong snart... Hadde vært så deilig å ha kommet såpass langt innen jeg er tilbake på jobb og bebis skal i barnehage. Da har jeg bare 10 kilo igjen før jeg er i mål! Og det har jeg hele høsten på å rekke.

 

Har som primærmål at kiloene skal være fullstendig borte til mars neste år, da skal vi på kjempesamling i Tromsø, i jobbsammenheng. Da skal jeg STRÅLE i en ny, lekker kjole og virkelig vise fram min nye kropp. Siste samling gjemte jeg meg i en sekk av et skjørt og en løs, ugly sort topp med en ultrastygg jakke på toppen. Jeg såg vel omtrent ut som jeg følte meg, tror jeg. Lite attraktiv og totalt usexy.

Så til neste år skal jeg sveve inn i rommet og virkelig sjokkere den lille, kjeeeeempetynne dama som alltid henger etter kollegaen min, og vise henne at høyt faktisk er FLOTT og bitteliten faktisk blir litt blasst ved siden av, hah!!

(Jeg følte meg nemlig som en gigakjempe i hennes nærhet i år, hun er 152 høy og max 8 kilo og er selvsagt megasøt. Og hun er som en klegg på min mannlige kollega, så vi har henne alltid rundt oss. Nesten litt søtt hvor betatt hun er, men det kan bli litt for mye av det gode innimellom. Spesielt når hun tropper opp i en lekker, sort og sexy kjole som får mennene til å formelig sikle når hun går forbi. Neste år skal jeg lage sexy-sikkel jeg også, ikke kvalmebølger slik som i år..!!!)

 

Jaja, det var en liten digresjon. Og for de som lurer, JA - jeg skulle veldig gjerne vært MYE lavere enn 182 cm, men det er dessverre lite å gjøre med saken *sukk*.

 

Nå skal bebis sove formiddagsdubb og jeg skal skrive, ha en flott dag alle sammen!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Da er jeg eeeendelig ferdig med siste eksamensoppgave, den ble sendt rekommandert tidligere i dag. Hurra!!!

Nå skal jeg nyyyyte permisjonen som er igjen og sørge for at fokus ligger på matinntak og kaloriforbrenning.

Jeg har kjøpt inn slike gode bars fra Min Cur, som er kjempegode og rådyre.. Måtte jo feire at jeg var ferdig med oppgaven..!

 

Ellers så er det så nydelig vær her at jeg nesten ikke har tid til å være inne om dagen, utrolig deilig!

 

Håper dere har det fint, alle sammen. Nå skal jeg ut og KOSE meg! :-)

 

PS. snakket med trygdekontoret i dag og jeg har regnet feil i hht permisjonen min, jeg fikk nesten to uker ekstra i dag, jippi!!! Da skal jeg ikke tilbake på jobb før etter sommerferien, juhu! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Det var snedig lite aktivitet på forumet vårt om dagen, for å si det forsiktig... Har dere tatt ferie hele gjengen, kanskje?

 

Her skinner i hvertfall solen, bebis sover på verandaen og jeg slapper av med en kopp kaffe. Er ufattelig trøtt i dag, ligger som et lokk over panna på meg, det er sikkert en reaksjon på alt som har skjedd i det siste og at jeg endelig har fri...!

Kunne sikkert sovet et døgn uten problemer...

Skjønner godt Gryvjoha som var ganske trøtt her forleden, så jeg krysser fingrene for at du har fått sovet litt nå. Er alle tennene ute?

 

Når det gjelder vekta så har jeg ikke turt å veie meg på et par dager, dessuten er det vel lurt å ikke bli avhengig av å veie seg hver dag... host.

Jeg har spist grillmat hver eneste dag, vel - i det minste de siste to dagene... I går gikk det med en liten grillbein-bit samt TRE pølser med brød, sukk. Dagen før fortærte jeg intet mindre enn tre (ganske små) nypoteter med hjemmelaget dilldressing på toppen, og en hel grillet ørret (en sånn liten en, altså) samt et grillbein.. Sånn, da har jeg innrømmet min verste brøde!

I tillegg har jeg spist flere nektariner og en haug moreller, men har tilgjengjeld unnlatt å ta så mange bars. Har spist en hver dag de siste dagene...

 

I dag skal jeg være flink inntil middag igjen, har spist en karamellbar fra Min Cur. Utrolig god, dere! Helt kjempedeilig, smaker helt som karamell og sjokolade. Smakte på den nye karamellbaren fra Noka i går, den var IKKE helt god, urck! Neitakk, da betaler jeg heller to kroner mer og lever med Min Cur, ja.

 

Når gjengen er hjemme igjen fra skole og arbeid, så går turen til stranda og grillings igjen. Tror bebis kommer til å få det morsomt, hun er veldig glad i strand og vann. Nå er nok vannet noe kaldere her enn i Italia under en hetebølge, men håper hun ikke fryser på seg ugler underveis.

 

Nei, da får jeg rydde hus så lenge, håper dere har det bra!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Tja, har ikke tatt helt ferie, men det har nok vært litt slapt i det siste, ja. Blitt litt grilling her og, men utrolig nok har jeg ikke gått opp noe på vekta.

 

Tror sol og varme gjør at mange "glemmer" internett litt, iallefall gjør jeg det. Har nok opplevd å prate med meg selv en del ganger her jeg også ;-)

 

Jeg har kjøpt pulveret til mincur i dag, trengte å prøve en ny smak. Men jeg ble litt overrasket da jeg kom hjem og skjønte at det var meningen å klare seg med bare 3 shaker på en hel dag av denne sorten! Hver pose inneholdt over 150 kalorier. Jeg har vært vant til 5 shaker med litt over 100 kalorier i hver, samt frukt og litt mat innimellom. Når en shake inneholder så mye så er det nesten mer fristende å lage seg et lite brødmåltid. Men, pakka kosta 299 kroner så jeg føler at jeg får bruke den de gangene jeg vil variere smaken litt. Har sjokolade og banan/bringebær i to andre typer. Disse bars'ene har jeg aldri kommet helt overrens med.

 

Håper vi klarer å gå inn i sommeren uten å grille bort all innsatsen vår! Du som har sett 8-tallet og greier, gratulerer så mye :-) Veldig fortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Så mye for å ikke skulle veie over 90 kilo igjen, sukk! Slik går det når jeg kaster innpå en boks med nektariner og en haug med moreller hver dag....

Men, i dag er jeg på nett igjen, jeg skal fortsette med Noka-bar og i dag har jeg stort sett vært flink, med unntak av en haug med moreller *host*...

 

Var på årets siste studiesamling i dag (og i morgen) og der var det en dame som fikk baby i desember, og GJETT hvem som har fått tilbake figuren allerede??? Selvsagt, henne. Jeg blir nesten litt oppgitt for jeg føler jeg står stuck igjen. Orker ikke en ny omgang slik som det var ved 97-98 kilo, der stod jeg i ro i evigheter. Nå står jeg stuck ved 90 kilo, men det skal ikke være mange dager før jeg er nede i 88, promise! I følge planen min skal jeg veie 88,5 førstkommende lørdag, men så langt ser det dårlig ut... Får krysse fingrene for at jeg er veldig flink i morgen og at det gir litt utslag slik at jeg i det minste er under 90-pokkers-kilo!

 

Men, nok skravling, jeg håper alt står bra til med alle! God natt! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...