Gå til innhold

Min slankedagbok


Gjest femalia

Anbefalte innlegg

Gjest femalia

Da var vi endelig tilbake.

Fikk besøk i går og måtte bare avslutte skrivingen...!

I dag har bebis fått vaksine igjen og hun gråt så sårt, stakkars...! Jeg syns så synd på henne at jeg nesten gråt, jeg også. Og da hun så at hun skulle få ett stikk til, da hylte hun av redsel., Herregud, jeg håper det er lenge til neste gang!

 

Ellers så har vi vært på besøk i dag, og der vanket det nystekte vafler, sjokoladekake og sjokoladekjeks. Hurra. Jeg blir dårlig av alt slik som serveres overalt, hvorfor kan ingen servere grønnsaker med dip??? Det skal jeg jaggu ha med som et alternativ på bursdagen til lille bebis, så skal vi se om det er noen som spiser det når det står kaker og slikt på bordet. Skal se at kakene står igjen og grønnsakene blir borte...!

 

Jeg er også veldig glad for min lille attpåklatt. Herlighet, tenk hvordan livet hadde vært uten henne? Helt pussig å tenke på at vi har noensinne hatt en liv uten vårt lille sjarmstroll. Hun er fortsatt like blid og glad, dagen lang - så hun er en strålende unge. Nå er det bare to og en halv uke igjen, så begynner hun i barnehage. Tror hun kommer til å like seg, men det blir nok en slitsom tilværelse for en liten ettåring.

 

Var på shopping så vidt det var i dag, og jaggu måtte jeg ha str 46, ja. Kjøpte et kjempefint, smalt skjørt og en hvit topp - og det er jo forsåvidt ganske fint, men bilringene mine ødelegger helhetsinntrykket, kan man si!!! *argh*

Jeg må ta meg sammen her, altså. Hvorfor spiser jeg kaker når jeg kan takke nei? Har jeg virkelig så lite viljestyrke? Jeg vil jo gjerne bli kvitt denne magen min, da. Men, neeeeida - ta seg sammen er noe som gjerne skjer på morgenene, deretter er det fritt spillerom for enhver fristelse...! Hallo, liksom!?

Så nå sier jeg det IGJEN; nå er det NOK, for POKKER!

 

Lover herved;

- ikke mere godterier (det er uansett ikke sååå godt!), heretter består kveldskos av grønnsaker med dip!

- Ikke alkohol, jeg blir uansett dritdårlig og kvalm bare av lukta.

- Ikke så mye fett, uansett hva jeg spiser.

- nektarin og moreller er BANNLYST (jeg blir så utrolig uvel av å spise det)

- valnøtter skal jeg IKKE spise (må bare bli ferdig med boksen jeg allerede har begynt på....)

- jeg SKAL gå mer tur med bikkja, og gjerne sykle en tur innimellom

- Cola Zero kan drikkes med goood samvittighet, det er nærmest en delikatesse når mar har oppi et par sitronskiver og noen isbiter! Nam, nam!

- jordbær kan spises, men UTEN fløte og sukker! (Herregud da mann, de er da søte nok som det er!)

- Potetgull og slikt vedgår meg ikke. Andre kan spise det, men jeg LIKER det herved IKKE!

- jeg skal IKKE spise i 23-tiden om kvelden. Seneste tillatte tidspunkt for matinntak er kl. 21. Seinest!!

- Jeg skal bake Ingers rugbrød selv, og jeg skal spise en 3-4 skiver hver dag. Dét og en grei og sunn middag samt litt frukt bør holde.

- Kaloritelling skal jeg unngå inntil videre, jeg er redd jeg holder på å bli litt for fokusert på slanking at jeg fort befinner meg i en setting som ikke er bra, det bør ikke være hovedfokusen i livet mitt, slik som det gjerne har vært i tillegg til bebis siste året...!

- Jeg skal forsøke å akseptere meg selv slik som jeg, for med mine nye regler MÅ kroppen min reagere etterhvert. Så får jeg bare håpe at den reagerer riktig veg, altså NEDOVER....!

- Når sommeren er over og bebis er i barnehage, da starter jeg med trening på studio minst to kvelder i uka. Det er en LOVNAD! (Betaler tross alt 500 kr pr mnd, og det er lite vits om medlemskapet ikke benyttes...!)

 

Slik! Da bør jeg greie å holde fokus en stund, håper jeg. Skulle nesten skrevet ut reglene og hengt på kjøleskapet, slik at jeg ikke "glemmer" dem. For det er nemlig veeeeldig enkelt når søttrangen skriker i kroppen......

 

NÅ må jeg stikke,bebis er litt i ulage i ettermiddag pga vaksinen. Så nå skal vi kose oss med bok og flaske og musikk. Ha en fin kveld, alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 574
  • Created
  • Siste svar
Gjest femalia

En liten tilståelse fra meg med alle mine gode forsetter i går...

Jeg spiste en helt, STOR pose med M i går. Satt og såg på Ringenes Herre og ble litt revet med, kan man si. Og plutselig var skåla med M tom.

"Har dere spist opp alle?", spurte jeg min kjære familie. "HÆÆÆÆ??", svarte de. "Du har jo spist opp ALLE SAMMEN, vi har ikke fått en eneste!!" *sjokk*

 

Jaja, slik kan det gå. Hånda gikk jaggu helt automatisk ned i skåla og inn i munnen. Er det mulig, liksom?!

 

SÅ i dag har er det atter en ny dag (atter en konge, hahaha! - den skal vi se i kveld, juhu! - UTEN godteskål i min nærhet...!) Jeg har spist to havreknekkebrød med jarlsberg og tomat på. En Yoplait-yoghurt og drukket litt melk.

Nå må jeg fikse noe digg til jeg får sjeldent-besøk, tenkte å bake etter eller annet enkelt.. Som jeg IKKE skal spise noe særlig av, bare smake på. av lunch-rasjonen.

 

Nei, må hive meg rundt. De kommer meg ferga om en time, og her er det mye som skal skje innen den tid.

 

Forresten, bebis fikk vaksine i går, ja. Nå har hun feber, sutrer og er lei seg hele tiden. Vil bare sitte på fanget og er så trist, stakkars. Huff, får helt vondt av henne. Håper det går over snart! *krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Da har jeg vært i Molde på jazzfestival, og storkonsert. Var på Elvis Costello og Steely Dan, kjempebra! Riktignok ble det ikke bra før ekstranr til Costello, men deretter var det full pupp hele vegen.

Men, jeg må bare si at jeg stod meg kjeften åpen av sjokk halve konserten! Hvor er ansvaret hos foreldre?? Det var flere unger på konserten, fra ca én mnd og oppover. Flere manglet hørselsbeskyttelse og andre var så tynnkledde at vi bare måpte! Og det var omtrent samtlige foreldre som drakk ØL og VIN mens de stod med ungene på arma. Jeg mener, finn en ALVORLIG feil. Går det virkelig ann? Jeg ble sjokkert langt inn i det innerste og måtte legge bånd på meg selv for ikke å si noe til disse noksaktene! Makan til uansvarlige folk, de burde ikke hatt lov til å være foreldre!

Eks*: ved siden av oss, et stykke fra scena, stod et par med en tvillingsvogn. Oppi der viste det seg at det var to ørsmå bebisgutter, på max 2 mnd. De var iført tynn bomullsbody og sparkebukse, og det eneste de hadde over seg var hver sitt tynne pledd og en tynn - tynn sommerdyne. Foreldrene forsøkte å varme flaskemelken i hendene (!) og tok dem opp mens det blåste som verst. Vinden var iskald og hendene til barna var nesten blå. Da de endelig var ferdig med maten, tok mor og kledde av ungene og skiftet bleie på dem! Selv var foreldrene godt kledt med vindtett bukse og jagge og tykke klær ellers.

Jeg sa til venninnen min, HØYT OG TYDELIG, slik at foreldrene også hørte meg, at maken til egosentriske foreldre har jeg aldri sett før. Og sa til dem da jeg gikk forbi at de burde ta ungene med hjem. Men, fikk ingen reaksjon.

Det er så utrolig, at når enkelte får barn så skal ting på død og liv ikke forandres. neida, alt skal være som før og ungene skal bli med på alt. Men, ærlig talt, ungene har ikke godt av å fryse ihjel eller å se foreldrene bli fullere og fullere. Enkelte tar attpå til med ungene ut om kvelden!

Nei, huff. De skulle ikke hatt barn, slike folk!

 

Puh, det var godt å få det ut!

Når det gjelder maten så har jeg ikke greid å legge bak meg det her med cottage cheese, vaniljeyoghurt, druer og eple. Det er så utrolig godt! Men foreløpig i dag har jeg vært flink, tre knekkebrød, Yoplait-yoghurt og melk.

Så nå gjenstå bare resten av dagen, sukk....

Men, jeg må jo bare stå på. Merker at når jeg ikke gidder å ta meg sammen og bare spiser det jeg har lyst på, så strammer buksene etter et par dager. IKKE BRA!!

 

Nå har venninnen min reist hjem igjen, hun famme fatale. Hun har jo DEN kroppen og selv om jeg aldri kan få en slik kropp, så skal jeg i hvertfall forsøke å komme så nært opptil den som mulig. Men, hun trener masse og har bare seg selv å tenke på, ingen barn eller mann, så det er klart at hun har litt mer overskudd til seg selv enn jeg har...

 

Det er jo egentlig så utrolig enkelt; spise mindre, trimme mer. Men hvorfor i alle dager er det så vanskelig å få det til???

Jeg er så trøtt og nesten utslitt for tiden, så trene er nesten en fjern drøm. Og kroppen skriker etter noe søtt etter kl. 18. Da burde jeg selvsagt dratt bakdelen min på trening, men det frister mer med sofa og noe digg... HUffameg!!

 

Nei, må ut og rugge vogna til lille bebis, hun vil ikke sove selv om hun er stuptrøtt. Skjønner ikke at hun skal ha sååå store problemer med å sove, slik har det vært i flere dager nå og det er innmari slitsomt for begge to! Jeg trenger den tiden hun sover til å sove på nå, men det går ikke akkurat som planlagt, nei....

Okidoki, vi snakkes.... zzzz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

I dag er min bitte-lille-vakre-skjønne-bebis ETT ÅR!!!! Hurra for henne! :-)

Tenk, for ett år siden var vi på sykehuset og trillet plastvogn, og omtrent på dette tidspunktet lå vi i sengen på barsel sammen og koste oss og sov. Jeg var frisk og opplagt raskt etter fødelsen, så vi trillet søsteren hennes i møte sånn i 12-tiden, da hun kom på besøk. Da var bebis knappe 6 timer gammel, og helledussen-så-søøt!

Tulla mi begynte å gå ordentlig i går, nå stabber hun seg forsiktig fram. Men, dersom hun har det travelt går det fortsatt raskere å krabbe, heheh. Inntil videre, vel og merke..

Det vil også si at jeg har vært her inne i ett år minus to uker. Startet dagboken min da hun var to uker, da begynte jeg med Grete Roede og lange turer med vogn og bikkje hver dag. Det har jo hjulpet veldig... not...! ;-)

Men er i det minste 10-12 kilo mindre nå enn dag, så det er da litt...

 

Den siste uka har vi vært travelt opptatt med masse besøk, dessuten har jeg vasket hus, vasket hus og vasket hus...! urck!

Jeg har bakt ørten kaker, bakt 100 kanelsnurrer, laget gelé og is - så her blir det storfeiring i ettermiddag. Vi får hele 20 gjester med stort og smått, og her gjenstår både vask av bad og gulv... (og her sitter jeg...)

 

Jeg har dessuten tatt meg sammen når det gjelder maten. Veide meg her forleden og fikk MEGASJOKK! Har lagt på meg MASSE, enda jeg ikke har spist så mye feil mat, bare vanlig mat liksom.. Jotakk, jeg veide hele 93,4 kilo på mandag, nå er jeg nede i 92,1 takket være litt Noka-bar og sunn kost. Og magerollereren min, som jeg har kjøpt inn! Her skal det ned og ned og ned! Jeg skal være forsiktig i dag, spise litt av et par kaker deretter STOPP. Som en liten gave til meg selv, serverer jeg fruktsalat også - så det er den jeg skal spise av!

Tirsdag skal jeg til legen, da SKAL jeg ha Reductil for å se om det kan hjelpe. Ellers er det faktisk bare opp til meg, så enkelt er det i grunn.. Målet er å komme seg ned 10 kilo i løpet av 8 uker, det bør jo gå med litt innsats. Jeg blir nemlig kvalm av å se meg selv i speilet for tiden, og slik kan man jo ikke ha det...

 

Forøvrig har jeg blitt verdens lykkeligste menneske, jeg skal nemlig ned i redusert stilling når jeg begynner på jobb igjen! Trodde egentlig ikke vi hadde råd til det, men nå blir det fri hver fredag. Gud, som jeg gleder meg!

 

Men, nå er kl 11, jeg har to timer på meg til å få huset strøkent, deretter to timer til fin-fiksing og dusj og stell og slikt, deretter strømmer gjestene på kl 15..!

Må bare hive meg rundt, wish me luck!

 

Ha en flott helg, jeg kommer tilbake med bursdagsrapport ( og vektrapport...!)

 

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Da var festen over, og her gikk det for seg! Vi var 9 voksne og 10 unger, så støynivået var over det anbefalte i noen timer. Men, det var veldig hyggelig og bebis storkoste seg.

Det viser seg forresten at min yngste, søte bebis er en skikkelig egotripper. De andre ungene som ville leke med hennes "gamle" leker, de ble brutalt dyttet vekk av henne mens hun ropte til dem! Snakk om sympatisk unge, not. Men, det er visst slik en periode, sa de - selv kan jeg ikke huske at min eldste noensinne var slik. Hun har alltid delt alt med alle, mens hun her tror jeg blir en skikkelig gribb. Time will show...

 

Jeg spiste selvsagt altfor mye. "litt kake" finnes ikke i mitt hode, tydeligvis. Jeg spiste masse kake, masse kanelsnurrer, masse gele med vaniljesaus og en haug mandler. Vekta i dag viste 93,3 kilo - til pass for meg!

Nå skal jeg fokusere på matinntak og kaloriforbruk, og skal trene på en eller annen måte hver dag. I ettermiddag skal jeg på treningsstudio en liten tur, og denne gangen skal jeg trene rolig og forsiktig, ikke stresse slik som jeg pleide.

 

Men, nå må jeg stikke - jeg har hus å rydde. I morgen kommer svigers på overnattingsbesøk, siden de kunne ikke komme i går. Og etter barneselskapet ser huset verre ut enn noensinne, så jeg må bare brette opp ermene, sukk...!

 

PS. Bebis sovnet kl 1830 i går kveld, og sov - uten en lyd - til kl. 0830 i morges. Da måtte jeg vekke henne for å sjekke at hun virkelig var i live...! Det tar på å feire ettårsdag, skal jeg si dere ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei på deg, jeg måtte bare innom og si at jeg lever. Er i Ørsta nå, vi tok noen dager og overnattet underveis, så veien ikke skulle bli så lang for vesla.

Gratulerer med 1 års dagen til snuppa da! Rart at de allerede er blitt så store! Er jo som du sier snart et år siden vi "begynte" her. Jeg er helt på utur nå, fullstendig!Føler at jeg har gått opp minst 5 kilo, og har ikke syklet på flere uker! Også jeg som skal på sykkelturferie om en uke. Jeg tror det får bli starten på å komme igang igjen. Jeg er så sint på meg selv, jeg som skulle SKINNE i sommer! Nå får det heller bli at jeg skal BLINKE til jul!! Er hjemme igjen litt uti august, og knøttet begynner i barnehage 20. august. DAAA er det ny start og denne gangen skal jeg klare det, være med? Det regner jeg med, du har jo ikke sprekket like fullstendig som meg!

Så da ble det ikke Saudehornet opp på meg i sommer heller, for utrent og uerfaren gitt. Lørdag førstkommende er det løp opp dit, og havnedans på kvelden. Jeg tror jeg heller får yte med mitt bidrag på kvelden! Du får ta deg en tur til Ørsta den kvelden da vet du ;-)

Ha en fortsatt god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Var det noen som sa fest? Jatakk, tror jeg tar meg en tur dit, gitt! Hadde vært veldig skøy, det er sikkert!

 

Jeg har sprukket fullstendig og totalt, hemningsløst og vulgært. Så, jeg er DEFINITIVT med på en ny start. Bebisen min starter i barnehage på fredag, men her er det tilvenning i ukesvis så hun har ikke fulle dager før rundt 15-16 august. Da begynner mitt nye liv, treningsmessig.

Nå starter mitt nye liv matmessig, så snart svigers har reist. I dag har vi kost oss med kanelsnurrer, is, jordbær og frukt hele dagen. Så mye for å ta seg selv i nakken.

Jeg har funnet ut at jeg ikke eier viljestyrke lenger, er helt tom på det området der. Orker ikke holde meg til planen, selv om jeg VET at alt jeg eter legger seg på hat-området, magen...

Så, vi kan trene, trimme og spise fornuftig om et par dager, jeg er med!!!

Hiver meg nok på Noka-dietten på dagtid, så middag og litt frukt innimellom. Det er til å leve med, tror jeg - selv om jeg er riiiimelig lei disse bars'ene nå.,,. urgh.

 

Men, nå er det lalletid. Resten av huset har gått til sengs og her sitter jeg, liksom. Jeg er ikke trøtt, neida. Finnes ikke! Det er sikkert noe mer som burde vært ryddet før jeg la meg, men kan ikke komme på noe dessverre. Så, jeg får vel ta med meg magen og krype til køys...! Natta! zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz....

 

PS. Ha en strålende fest, Solskinnsbolla! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal ha den skikkelige starten 20 august, eller litt før. Vi kommer hjem uka før, men det blir jo liksom den siste uka før snupp begynner i barnehagen den 20. Så jeg tror jeg sier at det blir start da. Og da skal målet være nådd innen 20. desember!!! Da skal jeg komme tilbake hit til Ørsta for å feire jul, i en ny og lekker utgave av meg selv :-)

 

Magen er mitt store problem også, den er omtrent like stor nå som da jeg var høygravid, når jeg puster ut og slapper av. Så jeg må gå og holde inn magen hele dagen føler jeg, fæl følelse! Det var noe av det deilige med å gå gravid, man hadde en grunn til å ha stor mage og kunne puste ut og slippe den fri :-) Det verste er at samboern min har gått ned 20 kilo, og er slankere enn han var som 22 åring - nå er han 36. Jeg føler meg som delfinen han er sammen med :-(

 

Er ikke lett å spise lett og sunt når man har ferie eller besøk! Så ikke ha dårlig samvittighet du, LITT kos må man få ha på sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solskinnsbolla og Femalia... det er da mye bedre at vi hele tiden tar oss selv i nakken og begynner på ny scratch enn at vi bare gir helt opp. Vi kommer til å klare det, selv om sluttresultatet kanskje blir noe annerledes enn det vi så for oss i utgangspunktet.

Jeg vet at jeg aldri kan se ut som jeg gjorde da jeg var 20, selv om det er det bildet jeg ser for meg når jeg drømmer om å gå ned i vekt. Jeg skulle gjerne hatt lange slanke ben også jeg, men jeg er nå engang bare 159 cm høy,og bena mine er ikke lange fra naturens side. Men jeg vil være så flott som jeg kan være og da må det vekk noen kilo og denne gangen skal jeg klare å bli kvitt noen av dem uten å gi opp når vekta blir stående stille.

 

Solskinnsbolla: begynn så snart som mulig. Gjerne i dag. Det kan fort bli en liten sovepute om man skal vente med å begynne og da kan det være om å gjøre å putte mest mulig innabords, fordi det kan man ikke når startdatoen kommer. Jeg vet du skal på tur, så det kan gjøre det litt vanskelig å gjøre det ordentlig, men begynn litt ihvertfall. Skal du starte på kurs eller på egen hånd? Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsinket bursdagshilsen fra meg. Litt av en bursdagsfeiring dere hadde,men det var sikkert kjempehyggelig.

 

Om det er noen trøst, så er min lille også en liten egoist. Min bror har akkurat flyttet tilbake til Norge etter mange år i USA, og hans datter er jevngammel med minsten min. Det er bare to uker mellom dem. Vi hjalp til med å få på plass flyttelasset og da var begge jentene hos moren min. Sofie er jo vant tilå være mye der, så hun gikk rundt som en vakthund hver gang kusinen prøvde å leke med noe av det hun selv pleier å leke med. Det gikk heldigvis over etter et par dager så nå leker de veldig godt sammen. Var nok ikke så lett å plutselig dele mormor med noen på samme alder heller.

 

Hun begynner i barnehagen igjen 13 aug. Jeg begynner å jobbe den 15. så det er greit med et par dager med tilvenning. Hun har jo ikke vært i barnehagen siden 22. juni, så hun har vel glemt hele greia

 

Lykke til med barnehagetilvenning. Og så flott for deg at du har fått redusert stilling, blir nok deilig å ha fredager fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hentet jeg pakken på apoteket, så nå er det ingen veg tilbake. I morgen skal jeg ta første pille og forhåpentligvis vil den gi de resultatene jeg håper på. Litt drahjelp er alt jeg behøver, slik at jeg kommer inn i en god og sunn tralt.

Jeg betale hele 400 kroner for 28 tabletter, så de bør jaggu være så gode som enkelte påstår. Nå setter jeg min lit til Reductil, og håper at jeg blir kvalm bare jeg tenker en ørliten tanke på sjokolade og slikt!

 

Legen min var veldig restriktiv med å ville gi meg Reductil, siden jeg er helt i grenseland for å kunne få det. Grensa går egentlig på BMI på 30 eller på 27 dersom man har diabetes og slikt, så jeg måtte bruke alle mine overtalelseskunnskaper for å få det slik jeg ville. Til slutt gav han seg, jeg har jo mast om det i lange tider. Men, fikk bare for én mnd for å se hvordan det fungerte. Han mente at virkningen kanskje uteble hos meg siden jeg ikke har nok fett å ta av...! (Jeg mener, har ikke jeg nok fett??? I følge min vekt som har slik måling for alt mulig, så består kroppen min av 44 % FETT!!! Det er til å spy av! Så jeg tror jeg har nok å ta av, for å si det forsiktig.)

Jeg har en venninne og hennes søster har gått på Reductil siden jul. Nå er hun 20 kilo lettere og har fått et nytt liv, så jeg er grønn av misunnelse. Hun spiser helt vanlig men blir kvalm dersom hun spiser for mye. Hun spiser derfor lite men ofte, og orker kun veldig sunn og grov mat. Passer meg utmerket, det er slik jeg vil ha det også!

 

Ellers så hadde jeg store planer om å komme igang med treningen min igjen nå. MEN, det ser dårlig ut, gitt. Jeg husker ikke om jeg har skrevet noe om det, men sist jeg var hos legen fortalte jeg ham om at jeg hadde så vondt i hofta - noe han mente måtte være bekkenløsningen min. Dette har bare blitt verre og verre, og nå er det så ille at det verker mens jeg sitter, står eller går. Banker bare verre og ilér ned mot kneet. Det viste seg at jeg har en stor, massiv betennelse i en hofteplate, som går fra hofteleddet og litt nedover låret. Ble henvist til røntgen, og fikk innkallelse allerede mandag. Legen var redd de måtte operere for å få det bra igjen, WÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!! Håper de finner ut at det ikke trengs, slik at jeg får medisin og blir *voila* frisk igjen!

Inntil da spiser jeg Voltaren med glede, det demper smertene litt - takk og lov. Har blitt 50% sykemeldt, til tross for at jeg ikke er tilbake i jobb ennå, og skal være sykemeldt helt til midten av september!

 

Men, nok om det. Ellers så begynner som sagt lille bebis i barnehage i morgen. Har kort-kort dag, bare 1 time og 15 minutter, så det bør gå bra. Jeg skal være tilstede hele tiden. Vi har hatt besøk av svigers her og da vanket det ny barnehagesekk, Reima vinterdress, bukser, gensere, ullundertøy etc, etc. Helt fantastisk! Så nå er hun klar for barnehagen, det er sikkert.

Hun har vært i et strålende humør i dag, bare smiler og smiler og ler. Jeg blir helt matt av å kjenne hvor glad jeg er i denne skapningen, hun er virkelig helt vidunderlig. Tenk, den lille, varme, deilige kroppen er MIN bebis, med viljestyrke av stål, utforskertrang og lærevilje. Helt utrolig å være tilskuer til utviklingen hennes og det beste i verden er når hun vil løftes opp, legger hodet inntil kinnet mitt og klapper meg på ryggen :-) Merkelig hvor grenseløst og nakent glad man blir i slike små (og store). *sukk*

 

Vi går en spennende tid i møte, det er sikkert. Jeg skal tilbake i jobb, bebis skal i barnehage, store-bebis har siste år på ungdomsskolen og i tillegg skal jeg begynne med studiene mine igjen. Har forøvrig bestemt meg for at til våren søker jeg meg inn på master-studium i Spes. Ped. Hopper av hele data-greiene, jeg vil forsøke noe nytt og mer medmennesklig. Lærer tror jeg ikke er helt tingen for meg, så da passer det bra å ta litt mer videreutdannelse. Planen er å ta det deltid over 4 år, det vil si at jeg har hele 5 år før jeg er ferdig utdannet. Jaja, og jeg som bestemte meg for ikke å bli lege siden det tok så lang tid. Nå har jeg studert i 7 år når jeg er ferdig, fulltid. 10 år deltid!

Tenk så kjekt, bli ferdig utdannet og bli slank samtidig? Dette bare MÅ bli bra! ;-)

 

Håper det går bra med turen din, Solskinnsbolla! Krysser fingrene for at du ikke regner vekk mens du sykler langs fjordene, heheh ;-)

 

PS: Tusen takk for bursdagshilsen, EliseV. Det er veldig kjekt å høre at det er flere unger som er litt som min, håper hun lærer seg å dele hun her også etterhvert! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt min første tablett, og enten er det placeboeffekten som har satt inn eller så er dette fine tabletter!

Jeg har mistet lysten på "noe å gnafse på" hele tiden, og apetitten min er betydelig redusert. Imildertid har jeg en følelse av at jeg er litt "utenpå" meg selv i dag, at hodet ikke henger helt med og at jeg er litt ved siden av meg selv, om dere skjønner. Klønete beskrevet, men kommer ikke på noen bedre forklaring..

Det kan godt være tablettene som forårsaker det, siden de har et virkestoff som går direkte på noen greier inne i hodet. Litt sånn svimmelfølelse, men bare i hodet, liksom. Pussige greier, men ikke ubehagelig på noen måte.

 

Inntaket i dag har vært:

Frokost: to rugsprø, fire skiver Jarlsberg og tomatskiver på toppen. 3 dl melk

Lunch: en skje med Go'morgen før jeg oppdaget DYR i kornblandingen. URCK!!!

Mellommåltid: en bit gulrot og en halv skive kålrabi

Middag: halvannen lakseburger, en kokt gulrot og tre halve skiver kokt kålrot. To små poteter og litt tsatziki (ferdiglaget).

Drikke: mye vann og mye Cola Zero med isbiter og sitron, nammenam!

Kvelds: foreløpig ingenting. Er ikke sulten, tvert imot.

 

Jeg har ikke regnet ut kaloriinntaket, men tror ikke det bikker 1500 kcalorier.

Skal skrive inn inntaket etterpå.

 

Ellers så har jeg hatt første dag i barnehagen med bebis i dag. Hun stod som fjertret de første 5 minuttene og bare betraktet de andre to barna som var der, og de voksne. Deretter kastet hun seg inn i leken, og ble mer og mer husvarm etterhvert. Vi var der bare halvannen time i dag, og da var hun helt skutt.

Og jaggu viderefører hun sine grebboline-miner, hun hylte HØYT da andre unger tok det hun hadde tenkt å leke med og krabbet så fort hun kunne etter dem. Tror hun skal greie seg ganske bra der, det er nok verre med de andre ungene som må venne seg til henne.... *flau*

 

Etter barnehagen overlot jeg bebis (som sov) til resten av gjengen og dro for å hjelpe en venninne med å male gangen. Det gikk strålende og jeg fikk maling i hele trynet, som vanlig. Malte taket for henne og såg derfor ut deretter.. Fikk brent av noen ekstra kalorier i forhold til å sitte planta i sofaen hjemme, samt at det er hyggelig å være til hjelp for andre innimellom.

 

Vel, da skal jeg regne ut kaloriinntaket, be right back! :-)

 

Back again: det ble ikke mer enn 850 kalorier i dag, egentlig litt lite! Wow, det hadde jeg ikke trodd, at det var Så lite. Men, kroppen min har bare godt av det, den er tilvendt et inntak på sikkert nærmere 2500 kcal pr dag, og det er LITT for mye av det gode, gitt.

I tillegg har jeg brukt 825 kalorier på maling (kan ikke tro at det er sååå mye, men jeg må jo følge GR-tabellen, heheh!) så da går dagen nesten opp-i-opp.

Krysser fingrene for at det fortsetter slik.

Fikk forresten besøk av en venninne i dag, som hadde kjøpt med seg is og godis. Jeg sa rett ut at nå måtte det være nok, jeg kan ikke spise slik hver dag - for ALLE kommer hit med slik mat, det er helt håpløst. De vil jo bare være hyggelige, men alle mine slankeplaner går i vasken hver dag, så nå sa jeg regelrett STOPP til å ta med mat hit. Jeg ordner mat og drikke heretter, INGEN får lov til å ta med noe som helst, i såfall må de spise det alene. Jeg er ferdig med "bare for én gangs skyld"-utskeielsene mine, en gang for alle. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Da er jeg tilbake igjen med en liten formiddagsrapport.

Følte jeg måtte innrømme min brøde, siden jeg ikke sa noenting om min nåværende vekt i går..

Fikk nemlig helt kvalmende sjokk da jeg gikk på vekta i går morges, jeg har lagt noe enormt på meg siste uka! Helt sykt. Jeg veide hele 95,5 kilo i går, og hadde håpet at det var masse vann og slikt, og at vekta i dag viste mye mindre - men neida. I dag veide jeg riktignok 94,9 kilo, men det er nok det reelle er jeg redd. Herregud, jeg har lagt på meg nesten alt jeg gikk ned på Noka-kuren, og slik som jeg slet for å få i meg disse barene på slutten. At det går ann!

 

Det har blitt for mange "enkelt-tilfeller" og de er det nå helt slutt på. Jeg er på og har mye besøk, og dersom man skal kooose seg ved hver av disse anledningene kommer jeg til å ende opp verre enn jeg var på slutten av svangerskapet. Det nytter ikke slanke seg OG være høflig samtidig.

Heretter skal jeg takket pent nei, la være å juge og bare si sannheten om at jeg forsøker å kvitte meg med overvekten min. De fleste av venninnene mine har ikke problemer med vekta, og de som har vektproblemer selv er nesten de verste når det gjelder slike ting. De "unner" liksom ingen andre å gå ned i vekt når de selv ikke greier å slanke seg, og pøser på med boller, is, kake og kjeks ved enhver anledning. Og de presterer å bli skikkelig fornærmet og nesten sure dersom man er standhaftig og takker nei.

 

Nå har jeg bestemt meg for å ta et oppgjør med disse "ødeleggerne". Neste gang jeg takker nei til usunn mat, for det skal jeg heretter gjøre, så skal jeg si rett ut hva jeg mener om deres reaksjoner på min slanking.

At de gjerne vil at andre skal spise deres mat, er jo så - men det kan vel andre venninner eller mennene deres gjøre?! jeg er vel ikke nødt til det???

De får jaggu tåle at jeg forsøker å slanke meg og jeg SKAL ned i vekt, basta bom! Unner de meg ikke det, kan det være det samme med hele vennskapet! Jeg er drit lei!

 

I går kom det nemlig en venninne på besøk her, som selv har noen kilo ekstra etter sitt svangerskap og som jeg mistenker for å slanke seg "i smug". Hun hadde med BOLLER og IS, og ble nesten sur da jeg sa at jeg var småkvalm og ikke ville ha. Jeg sa ingenting om Reductilen som jeg har begynt på, for da hadde hun klaget og sytt i evigheter om at "man må akseptere seg slik man er" og at det er bedre med for mye enn for lite å ta i.

Hun åt til slutt isen sin selv, men insisterte på å sette den igjen i fryseren min til "neste" gang. Men vi måtte gjeeeerne spise den opp om vi ville...!

 

Andre, tynnere venninner syter og klager over at jeg skal slanke meg, og sier at det "du er da ikke tjukk, du"..! Vel, jeg er 25 kilo overvektig - og det SYNS. Så hvorfor de ikke lar meg få slanke meg og holder kjeft, skjønner ikke jeg. Kanskje det er en misforstått måte å være høflig og hyggelig på?

 

Nå skal jeg selvsagt ikke skylde på venninne mine for at jeg ikke greier å slanke meg, det er jo JEG som putter maten i munnen - det er ingen som direkte tvinger meg. Men, de gjør det myyye vanskeligere og hardere enn det burde vært.

Jeg burde få lov til å si "neitakk" uten at de blir personlig fornærmet, ikke sant?

 

Huff, nå griner bebis noe grenseløst her. Hun nekter å sove formiddagsblunden sin, enda hun er stuptrøtt og super-grinete. Bare hyler uansett hva vi finner på og gnir seg i øyenen, men sove? Nei, det skal hun i hvertfall ikke!

Der! Tror jeg faktisk det ble stille, kanskje hun sover? *håpe, håpe*

 

Tablettene fungerer fabelaktig, i hvertfall innbiller jeg meg det. Jeg har ikke suget etter å ete noe hele tiden og jeg har overhodet ikke lyst på verken sjokolade eller annen godis. Men, nå har jeg heller ikke slikt i hus - for å unngå fristelsen enn så lenge.

Jeg har ikke vært særlig sulten og orker heller ikke spise så mye. Frokost i dag var to tynne skiver Ingers Rugbrød (hjemmebakt) og litt syltetøy, og et glass appelsinjuice. Ble nesten stappa, og det er ikke verst for å være meg.

Får håpe dette fortsetter, jeg blir så uendelig lei at å se meg selv i speilet og være misfornøyd. Nå skal jeg bli slank, på en rolig og korrekt måte. 20 kilo ned på ét par uker er liksom ikke noe som varer, tror jeg. Da er det bedre å ha som mål å gå ned noen kilo til jul, håpet mitt er å nå 80 kilo innen jul. Deretter ta 10 kilo til utover våren. Det burde vel være mulig å få til, dersom tablettene virker og stoffskiftet mitt er på min side.

 

Forbarsket, der begynte hun å grine igjen. Håpløst, altså! Hvorfor kan ikke unger SOVE når de er TRØTTE?? Hvorfor må de på død og liv kjempe mot søvnen i evigheter før de gir tapt? Argh, irriterende greier.

 

Herregud, nok skravling. Skulle jo tro at jeg aldri pratet med andre, så mye som jeg skriver her inne av og til. Lange monologer med babbel og slikt, men det er ingen andre som gidder å høre på meg her, heheh.

 

Ha en fin lørdag, alle sammen. Jeg skal nå avgårde til venninnen min og male taket og dørkarmene igjen, for nå sovnet endelig bebis! :-)

Deretter blir det sunn mat til lørsdagskos, jeg ser for meg en eller annen salat til meg og pizza til de andre. Hadet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu fikk jeg skrevet en del tidligere i dag, helt ekstemt langt innlegg! Jøje meg... Bare å beklage, folkens :-)

 

Ellers har jeg følgende å rapportere etter dag to på Reductil:

er veldig lite sulten, men kjente sult etter en ny malingsøkt i dag da det var lenge siden frokost.

Jeg har ennå ikke spist middag, men inntaket hittil i dag er som følger:

Frokost: 70 gram Ingers Rugbrød med lett jordbærsyltetøy på (ca 20 gram) Ett glass appelsinjuice, 2 dl

Lunch: to brødskiver grovbrød (ikke Ingers) med leverpostei på. 2 dl lettmelk

Mellommåltid: et eple, en skje med is (måtte hjelpe bebis med litt is og da havnet automatisk noe i munnen..).

 

Middag blir "litt av en kylling" med salat. Mest salat til meg, mest kylling til de andre...! Ble ingen pizza på dem i kveld, orker ikke lage, heheh. Dessuten vet jeg at jeg bare blir fristet av nystekt pizza, tralalaaaa..

 

Ha en fin lørdagskveld, nå skal jeg fortsette på "Snømannen" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang med dag nr 3.

Vekt i dag: 94,0 kilo. Det er nok mye vann som forsvinner her, også spiser jeg veldig sunt nå. Ikke rart jeg går ned, men det er takket være tablettene som enten gir meg mindre matlyst eller som gjør at jeg TROR jeg har mindre matlyst, hehe.

 

Jeg er verken svimmel, kvalm, har problemer med å sove eller noe, er i helt fin form, bortsett fra at jeg er litt trøtt. Men, det er ikke så rart siden jeg lå på sofaen og lese Snømannen av Jo Nesbø til k. 0130 i natt. Men da ble jeg endelig ferdig :-)

 

Har lest litt rundt på nettet om erfaringer folk har av Reductil, og det som går igjen er jo at samtlige som går ned legger om matinntak, spiser sunnere og trener mye mer. Da er det jo ikke så rart at man går ned, hehe.

Men, det er gjerne det som skal til da, litt drahjelp i form av mindre appetitt.

Ser at enkelte blir helt kvalme og ugne av å spise godterier og is og slikt, men jeg tror dessverre ikke det skjer med meg... Kan ikke si at jeg ble kvalm av isskjeen jeg hadde i meg i går, tvert imot. Jeg slåss med meg selv hele kvelden for å unngå isboksen i fryseren, hadde utrolig lyst på tressis med stivnet sjokoladesaus, huffameg.

 

Det blir spennende å se om tablettene virker på meg, så langt ser det jo bra ut. Men, det er bare 60% av de som forsøker dette som har effekt av tablettene, og jeg er ikke helt sikker på hvordan de måler det når brukerne spiser sunt og trener, slik at vekten uansett minker.

Kanskje går man raskere ned ved hjelp av Reductil?

 

I går ble matinntaket etter lunch:

Middag: Litt av en kylling, 7 vingeklubber. Glemte hele salaten (eller rettere sagt, jeg var så opptatt av boka at jeg ikke gadd å lage, hehe)

Kveldsmat: fire knekkebrød (frokostWasa med fiber) og geitost (to skiver på hver) Et stort glass appelsinjuice.

Snadder: en stor bit blomkål, rå

Aner ikke kaloriinntaket, skal regne det ut etterpå. (Da er det regnet ut: 1253 kcal - akkurat passe, i grunnen..)

 

I dag:

Frokost: 60 gram Ingers Rugbrød. To skiver Jarlsberg, en tomat, litt Skinkeost. Drikke: et stort glass melk (3 dl)

 

 

Nye mål:

1 september: 90 kilo

1 oktober: 85 kilo

1 november: 80 kilo

1 desember: 75 kilo

 

Det er 5 kilo pr mnd, og det bør jeg jo greie..

Belønning:

1 september: Putte 500 kr på sparebøssen min for øyeoperasjon (drømmer om laseroperasjon neste år, men må ha spart 10 000 kr først..)

1 oktober: ny bukse!

1 november: 1000 kroner på sparebøssen!

1 desember: enda en ny bukse!

Belønning når målet på ca 70 kilo er nådd: 2000 kr på sparebøssen eller en aromaterapi-time

 

 

Kommer tilbake med kveldsrapport..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange og lange innlegg du hadde skrevet. Jeg rekker ikke å lese de nå, men ville bare takke for innlegget i dagboken min. Det er rimelig kjedelig at vi har gått opp i sommer, men vi holde oss sammen og fokusere på GR og trening. Godt at vi er flere enn oss selv.

 

Så deilig at du fortsatt har litt tid hjemme fortsatt. Jeg er litt glad for å være tilbake i jobb, men samtdig litt misunnelig på gubben som skal gå hjemme til midten av september. Da håper jeg at vi har aupairen på plass som vi skal dele med en annen familie. (hun skal bo hos den andre familien). Har dere fått barnehageplass?

 

Nå kommer resten av familien( jeg og minsten har vært hjemme alene noen timer) så jeg får logge meg av og komme igang med matlaging. Ha en flott og fantastisk uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg unektelig vært mer fysen på "noe". Har vært på besøk og der var det selvsagt bare kjeks og nøtter framme, og siden jeg var ganske sulten da endte jeg med å spise halvannen stor kjeks og noen never med nøtter.

Helt typisk meg.

 

Ellers har jeg spist grøt til middag i dag, en svær porsjon. Har ikke spist grøt siden jul og det var kjempegodt - med masse sukker på *host*.

Fikk i det minste brukt opp all melken som holdt på å bli gammel.

 

Jeg har ikke spist noe mer, men skal nå lage meg et par knekkebrød. Er ikke sulten men må liksom spise noe for å holde forbrenningen oppe, føler jeg.

Jo, jeg har spist et eple! Glemte jeg helt. Må jo være litt sunn også, mohahaha!

 

Vel, jeg krysser fingrene for at tablettene virker på meg. Men, som min mor sa ; "det skal vel noe til at du er innenfor de 60% som tablettene fungerer på, det ville vært altfor heldig til å være deg.." I familien min er jeg nemlig kjent som litt av en ulykkesfugl, det er liksom noe hele tiden... Enten ødelegger jeg bilen eller ryggen eller kjøleskapet konker ut, flyet er forsinket, hotellet fullt, bagasjen borte, jeg søler rødvin på finduker, kaffe på nye topper, mister alt mulig som jeg har i hendene, kort sagt så er jeg skikkelig uheldig! Men, krysser fingrene for at denne gangen har også jeg litt FLAKS! Jeg har nemlig egentlig fortjent det.

 

Forresten, i morgen skal jeg på røngten med hoften min. Blir spennende å se om de finner noe eller om det bare er en liten betennelse. Håper de tar bilde av korsryggen med det samme, jeg har nemlig en liten følelse av at det er der elendigheten kommer fra... Men, men - de tar vel bare bilde av akkurat det de skal..

 

Men, nå er det "Aviator" på tv. Ha en fin kveld! :-)

PS. Tigris: nå skal vi i mål, enkelt og greit!!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Femilia:)

Her er det full skjærpings skjønner jeg. ;)

Er du sikker på at du skal sette deg hele -5 kilo som mål på en mnd... Det er jo stort sett ikke noe problem den første og kanskje andre mnd, men så begynner det jo ofte å butte imot...

Jeg har -2 kilo som mål pr mnd. alt over er bonus. For jeg har også tidligere satt meg sånne mål som du har. Men da det begynte å butte imot, mistet jeg også guts til å fortsette. Men dette finner du vel ut av selv. Lykke til ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du føler at tablettene virker, så gjør de jo det. Om det bare er innbildninge som gjør at du har mindre matlyst og sånn,så gjør vel ikke det noe. Du får jo i deg mindre mengder mat uansett.

Det at du følt deg mer sugen på noe godt den tredje dagen, tror jeg er mere med vanen enn reel trang til noe godt. Du er vant til å putte et eller annet som du får dårlig samvittighet for i munnen og når du da klarer å la være i noen dager, så tror jeg at hjernen lurer på hva som skjer. Håper du klarte å overse "suget" ditt, det går veldig fort over når du klarer å finne på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Du har nok rett i det at målene mine kan være litt urealistiske, har faktisk tenkt samme tanken selv. Kanskje det er lurt å sette ned målene til 3 kilo i mnd, selv om jeg gjerne skulle vært kvitt alle kiloene mine til i morgen...!

I såfall må jeg omstrukturere litt:

1 september: 5 kilo ned = 90,5 kilo

1 oktober: 4 kilo ned = 86,5 kilo

1 november: 3 kilo ned = 83,5 kilo

1 desember: 3 kilo ned = 80,5 kilo

1 januar: holde vekta! = 80,5 kilo

1 februar: 3 kilo ned = 77,5 kilo

1 mars: 3 kilo ned = 74,5 kilo

1 april: 2 kilo ned = 72,5 kilo

1 mai: 2 kilo ned = 70,5 kilo = I MÅL!!!

 

Belønning får bli penger på sparebøssa, så får jeg meg en operasjon i løpet av neste sommer:-) Skal bli deilig å bli kvitt linsene..!

 

Ellers så fikk jeg meg en gledelig overraskelse på vekta i morges. Trodde ikke jeg kom til å gå ned mer på en stund nå, men jaggu fortsetter vekta jevnt og trutt nedover.

På dag fire kan jeg notere meg en vekt på 93,3 kilo - altså 2,2 kilo ned siden Reductil-start. Overraskende bra så langt, blir spennende å se hvor lenge det varer...

 

Tok røntgen i dag, men får ikke resultatet før om en ukes tid. Kjapt gjort, var inne 0905 og ute kl 0915. De er effektive når de bare vil..

 

Da er det rydding av hus og formiddagsblund på bebis. Hun var i barnehagen alene i nesten en time i dag, det gikk kjempefint. Hun vinket hade og smilte, og glemte meg helt til jeg var tilbake. Tegner jo veldig bra! :-)

 

PS. Kaloriinnholdet i går har jeg ikke regnet ut, men det ligger nok på ca en 1500-1600, tror jeg. Orker ikke regne ut kjeksen og nøttene, blir for usikkert hva jeg egentlig spiste. Men skal holde regnskap over dagen i dag. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På årets varmeste dag, DA putter jeg bebis på sykkelen og sykler avgårde til en venninne. Smart.

Var så opphetet da jeg kom fram at jeg nesten spydde. Men, forbrant jo noen kalorier, og da var målet oppnådd. Det som er så bra er dessuten at jeg ikke får vondt i hofta av å sykle, det vil si at jeg skal ned på treningsstudio i morgen kveld, på spinning!! :-)

Skal bli deilig å komme igang med trening igjen, blir jo bare daff av å sitte inne og glo på tv hele kvelden.

 

Dagens inntak har vært:

frokost: 2 skiver Ingers rugbrød, tre skiver elgpølse, tynt lag smør på den ene skiva og gaudaost på den andre, med agurk og tomat på. Drikke: vann.

lunch: to skiver brød (sånn halvgrovt) med elgpølse og tynt lag smør på den ene og ribberull med agurk på den andre. Drikke : 1,5 dl lettlett melk.

Middag: salat laget av issalat, agurk, tomat, paprika, rødløk og fetaost. Tsatziki-dressing, ferdigkjøpt. Drikke: vann.

Frukt: hele 5 nektariner (de var så gode!) og et eple.

 

Totalt er jeg oppe i 1050 kalorier i dag, og det får holde. Blir jeg sulten utover kvelden, skal jeg tillate meg noen skiver kålrot og gulrot.

Syns egentlig at jeg har vært flink i dag, har vært på TO besøk og skeiet ikke ut på noen av dem. Drakk bare kaffe og takket nei til alt annet.

Is og godis skal de få spise selv, jeg skal slanke meg, jeg. Så takker jeg heller ja den dagen jeg er nede i matchvekt og bare skal vedlikeholde vekta.

 

Ellers så skal jeg på høstens (?!?) første studiesamling på torsdag og fredag. Skal bo på hotell sammen med to venninner, men de er vanligvis veldig sunne så det blir ikke noen større utskeielser. Blir litt moro å komme igang igjen, også er jeg fryktelig nysgjerrig på hvem det var som STRØK på eksamensoppgaven. Tenk, det er bare jeg og noen få til (som jeg vet har bestått med glans) som ikke allerede jobber som lærere, så det vil si at det er TRE lærere som ikke forstår poenget med det de jobber med. Syns det er litt skummelt å tenke på, at elevene har så elendige lærere!

 

Nei, nå har bebis sovnet og jeg må rydde kjøkkenet. Skulle ønske jeg hadde magiske evner, da vet jeg hva jeg hadde brukt dem på. Rengjøring, rydding og ordning av klær!

 

Ha en fin kveld, jeg kommer med ny dagsrapport i morgen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med trim på sykkelen og ikke noen utskeielser! Kjempebra!

 

Baker du Inger's rugbrød selv eller kjøper du dem ferdig? Har hørt så mye bra om det brødet men har ikke prøvd det selv ennå. Å bake brød er bare en fantasi hos meg, selv om jeg kjøper inn mel og melblandinger ved jevne mellomrom. Jeg har ikke fått der særlig bra til, men jeg er innmari god til å bake boller:-)

 

Tidlig start på studiene dine, synes jeg. Skummelt at det var lærere som strøk til eksamen, men jeg vet av erfaring at det er noen lærere som kanskje skulle gjort noe annet enn å jobbe i skolen. Det er ikke enkelt det der. Men du kommer nå i gang da før høsten kommer for fullt.... Jeg skal ikke studere i år heller jeg og det er jeg glad for. Andre året mitt uten studier, men med full jobb i stedet og det kan jo bli en stor nok utfording.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har faktisk bakt Ingers rugbrød selv denne gangen. Vanligvis baker jeg brød som er helt håpløse, flate, tunge og harde. Men, disse brødene var verdens enkleste!! De skal nemlig ikke eltes for hånd!

Jeg bare blandet sammen alle ingrediensene, hadde det i en bolle og rørte rundt. Helte deretter deigen opp i tre former (to to-liters og én halvannen liters, det gikk akkurat). Lot brødene heve i formen i ca en time, slo dem ned og lot dem heve i en halvtime til. Deretter stekte jeg dem i ca en time. Kjempegode og for første gang SKIKKELIG vellykkede brød!

Jeg har fryst ned halve brød slik at de ikke rekker å bli dårlige før de er spist opp.

Sunt og godt og kjempeenkelt, anbefales!!

 

Rapport for dag 5:

vekt 93,5 altså 200 gram OPP fra i går. Enda så flink jeg var i går...

Men, håper det gir mer utslag i morgen - kan nesten ikke forvente å gå ned en halvkilo om dagen, heller. Håper at jeg går litt ned til i morgen, krysser fingrene men skal ikke bli for lei meg dersom jeg står stille.

 

Tror faktisk Reductilen fungerer på meg, men tør nesten ikke si det høyt. Men, nå spiser jeg jaggu sunt om dagen, da. Det gir vel litt uttelling, det også.

Heheh, skal se at det er hele hemmeligheten bak Reductil, man innbiller seg at man får mindre matlyst og KUN lyst på sunne saker, og *vips* har man gått ned mange kilo bare ved å spise sunnere..

 

I dag leverte jeg bebis i barnehagen og dro. Hjelp, da var jeg ganske nervøs! Den ene ettåringen som går sammen med henne hyler når moren går og er helt fra seg, og jeg var så redd bebisen min skulle gjøre det samme. Men neida, hun vinket farvel og smilte, hun.

Da jeg kom tilbake fikk jeg høre at hun hadde grått littegranne en stund etter jeg gikk, men da i sympati med den ettåringen som hylte bare verre. Ikke fordi at jeg ikke var der.

I morgen skal hun være der fra 0830 til 11, nå har vi vært der tre dager fra 0830 - 0945, så det er godt å få litt lengre dager. Syns nesten det bare blir stress av å ha så korte dager, men det er nå engang slik barnehagen har bestemt at det skal være.

Først torsdag skal de forsøke å sove i barnehagen, da er ikke jeg her så det er min mor (som er pensjonist) som skal følge bebis. Regner med at hun må være der når hun skal sove, men er jaggu ikke sikker. Må jeg huske på å spørre om i morgen!

 

Anyway, i dag er det SÅ utrolig fint og varmt vær her. 24 grader og heldigvis litt disig. Altfor varmt til å gjøre så mye aktivit, men planen min er å dra på treningsstudio i kveld. Om jeg ikke får deltatt på en spinningtime så kan jeg ta en halvtime eller så på ergometersykkelen. Og ta litt vekter, kanskje.

Hofta er litt vond i dag, men det tror jeg kommer av at jeg trillet sykkelen et stykke i går, og det var mye vondere enn å sykle.

 

Jeg kommer tilbake med dagsinntak av mat. Foreløpig har jeg kun spist frokost, og den bestod at to husmann-knekkebrød med lett brunsost og et glass melk.

 

Hadet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens kaloriinntak fløy opp i taket, for å si det forsiktig. Jeg fikk helt nella på ispinnene i kjøleskapet og før jeg rakk å tenke "SLANKING", så hadde jeg spist opp de som var igjen der. Helt utrolig.

Det resulterte i at gårsdagens kaloriinntak ble på over 2200, herregud!

 

Men, utrolig nok hadde jeg gått litt ned igjen i dag og vekta viste 93,3 kilo igjen. Tilbake til dag 4, altså. Men, jeg er fornøyd, jeg.

Jeg får veid meg i morgen, men fredag er jeg på hotell så da må jeg bare greie meg uten.

Egentlig burde jeg vel ikke veie meg mer enn en gang i uka, men pytt sann. Det er jo ganske demotiverende å se vekta gå opp eller stå stille, men jaggu hjelper det på innsatsen når den går riktig veg.

 

Bebis hadde litt lengre dag i barnehagen i dag, fra 0830 til 11. Da jeg kom så hadde hun grått, tårene satt igjen på kinnet, stakkars. Hun var SÅÅÅÅ trøtt, for hun skulle ikke sove i barnehagen i dag, det er ikke før i morgen. Og hun som våknet kl. 07 i dag, hun var jo trøtt allerede på veg til barnehagen, hun. Og etter to og en halv time med mye støy og leking, var hun utslitt.

I bilen kom det ikke et pip, la henne i vogna og sa "sov søtt" og dermed så sov hun! Jaggu tar det på å være barnehagebebis, altså :-)

 

Mens lille bebis var i barnehagen benyttet jeg anledningen til å : TRENE!! Slå den!

Jeg var nede på treningshallen og syklet en halvtime på ergometersykkel, tok i så svetten silte ned i panna på meg. *stolt*

Etterpå trente jeg litt mage, før jeg forsøke et sånt massasjebånd for første gang. Tok det på den vonde hofta og det var pinadø dritvond. Men, med vondt skal vondt fordrives (lurer på hvilken tulling som har sagt det, altså!) så jeg bet tenna sammen og holdt ut. Etter noen minutter kjente jeg at jeg følte meg litt rar i hodet og kortpustet, så jeg skrudde av og sjanglet meg inn i garderoben.

Der måtte jeg først legge meg ned på benken i 5 minutter, jeg var så ufattelig svimmel og kvalm. Da jeg forsøke å reise meg holdt jeg på svime av, så jeg satt med hodet mellom beina i et kvarter før jeg turte å reise meg igjen. Det var såvidt jeg kom meg ut av hallen og ned i bilen, der satt jeg lenge før jeg turte å kjøre. Hjemme måtte jeg bare legge meg rett ned, herregud så utrolig svimmel jeg var. ALDRI MER!!!!

Dessuten er hofta verre enn ever, så massasjebånd er IKKE tingen for betente hofter.

 

Jeg er fortsatt ekkelt svimmel i hodet, så nå skal jeg benytte bebis sovestund til å legge meg på sofaen, hadet bra! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...