Gå til innhold

Slankedagbok


Gjest Solskinnsbolla

Anbefalte innlegg

Godt å høre fra deg igjen. Har nemlig vært å kikket litt etter deg i dagboken din (ammetåke: glemte at du var på reise). Du legger deg også på 1900 kcal skjønte jeg... (ble litt lettere forvirret over at du snakket til Femalia i dagboken din, så jeg er ikke helt sikker ;) )

 

Kjipt at du hadde gått opp, da- Det værste med å gå opp, det er at en må slanke av seg de samme kiloene som man har vært innom før..hvis du skjønner hva jeg mener!?

Hvor mange kiloer er det du har igjen nå..? Og er det 70 som er hovedmålet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar
Gjest Solskinnsbolla

Da har jeg vært på Spenst igjen for første gang på sikkert 2 år.... Faktisk deilig å jogge og svette igjen! Prøvde både tredemølle, sykkel og step, og styrke etterpå. Kjenner allerede at jeg kommer til å være megastøl i morgen. Har tenkt å prøve å gå på formiddagene, da er det barnepass fra 10-12, litt usikker for første gangen, men det er jo bare å prøve og se hvordan det går - planen blir å pakke treningsbag med bleier og brøt, og trille ned så vesla kan sove på vei til spenst, så kan jeg gi henne grøt når jeg er ferdig med å trene, og enten trille hjem eller bli kjørt av samboern som også trener der på den tiden. Det er en kort halvtimes spasertur hver vei så det kan bli litt mye med tur/retur i tillegg til trening. Får bare prøve og se......

 

Vesla har plutselig fått opp farten betraktelig, og er nysgjerrig på alt rundt seg, bortsett fra alle lekene som jeg prøver å friste henne med. Alle kriker og kroker skal utforskes, og jeg må passe på hele tiden, det er ledninger og varme ovner, og ikke minst peis, å passe på. Har heldigvis grind som kan brukes når jeg forlater rommet. Men det er slutt på den tiden hvor jeg plasserer henne på en plass med en haug leker rundt seg. Er jo selvfølgelig gøy å se hvor flink hun er og da! Begynner å bli stor! Ammingen blir det mindre og mindre med, hun vil ha på morgenen, og hvis hun våkner om natta, men ikke mer enn det. Er ikke så veldig glad i vann, så jeg håper hun får i seg nok væske. Prøver å lage grøten med ekstra mye vann innimellom. Hun har også begynt å godta 1 dl fullkornsvelling til frokost. Middag på glass er det ikke snakk om! Heller ei hjemmelaget middag. Brødskive med leverpostei liker hun, men spiser ikke så mye at det blir et helt måltid ut av det.

 

Dette er jo et forum for kosthold og trening, men siden det er gravide og ammende så er det kanskje ok å snakke litt om disse små også. Hører gjerne om hvordan andre gjør det i matveien når det er slutt på ammingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle deg hvor flink du er, sånn på tampen av kvelden!

Utrolig sprekt å gå både til og fra, OG trene i en halv evighet, spør du meg. Du kommer til å bli slank og sprek på no time!

 

Har du kommet inn i ting igjen etter Ørsta-turen? Kjipt med oppgang, men trøst deg med at din var tross alt langt mindre enn min... (1,7 kilo). Skjønner og begriper fortsatt ikke hva som er årsaken (bortsett fra pizza, nøtter, litt godis, mere nøtter, mere pizza (!) og ingen trening..*host*), men det at jeg fikk mensen kan sikkert forklare en hel del.

 

Du virker så innmari målbevisst og motivert at jeg blir helt imponert, blir spennende å se nedgangen din til 1 desember nå som du både trimmer masse og spiser sunt!

 

Når det gjelder min bebis og mat, så har vi jukset litt og gir henne allerede to grøtmåltider hver dag. I dag forsøkte vi grønnsaker på glass og sviskejucie, det var IKKE populært. Makan til grimaser har jeg ikke sett siden første gang hun fikk tran, noe som heller ikke er populært ennå...

Har kun forsøkt havregrøt hittil, i morgen skal vi forsøke maisgrøt. Greit med litt forandring, dessuten er bikkja så gira på havregrøten at hun nesten slikker bebis i ansiktet når hun skal spise.. (sitter i vippestolen sin). Må jage hunden unna, og blir nesten litt nervøs av at hun sikler over bebisen min..! Riktignok en liten hund, men hun har ganske skarpe tenner, hun også.. Her forleden løste jeg problemet med å lage to grøtporsjoner, én til bebis (laget med MME) og én til bikkja (laget med vann). Begge to var strålende fornøyde! :-)

I løpet av helgen skal vi forsøke noe så enkelt som moset banan, prøvde det en gang tidligere men det gikk ikke inn. Tror ikke hun forstod poenget.. Nå er det på tide å prøve igjen, for å se om hun skjønner hva hun skal med den...

 

Kos deg med bebisen din, det må jo være både veldig morsomt og utrolig slitsomt å passe på en aktiv krabat hele dagen. Må innrømme at det er ganske deilig nå som de er for små til å bevege seg i det hele tatt... Men, tenk på alle kaloriene du forbrenner underveis! Kanskje det er dét som skal til for at kiloene skal fordufte,..?

 

Vi snakkes snart! Enjoy! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Solskinnsbolla

dårlig helg. Samboern og jeg delte ikke mindre enn nesten 3 - tre - flasker rødvin lørdagsnatta, og en diger stratosplate. Var så dårlig i dag at hele dagen gikk rett vest, vaffelkalas hos mamma og deretter middag på gatekjøkkenet, kebab! Skal trene i morgen, da skal det trenes hardt hvis jeg skal klare å få likevekt, det kan jeg vel innse at jeg ikke får til uansett. Nå må jeg ta meg sammen i helgene! neste helg feirer samboern og jeg 1 års forlovelsesdag, da skal vi spise god middag, ikke helt sunn. Så er vi invitert bort på lørdag, så da blir det vel ikke grete roede middag da heller. Helgen etter skal vi til Brüssel, på julebord. Belgisk sjokolade, I bet! Så er det faktisk bare en helg til før jul. Dette kan bli en tøff måned.

 

Jeg skal veie meg på torsdag eller fredag, for første gang på 3 uker eller noe sånt. Jeg hååååper jeg veier 69 komma ettellerannet, men frykter sterkt at det ikke ser lyst ut etter denne helgen. Men dersom jeg har klart det, eller uansett da, så skal jeg ha som mål i desember å IKKE GÅ OPP, og være glad hvis jeg går ned. I januar skal jeg melde meg på nytt kurs, sånn at jeg kan kjøre på igjen. Jeg syntes 5.mars (kristine 1 år) så så uendelig lenge ut til i august, og regnet med å nå målet glatt, men nå begynner jeg jammen å lure. La oss si at jeg veier 69 kg rundt nyttår, da må jeg ned 9 kilo på 9-10 uker. Det KAN gå, men så treigt som det har gått hittil så er jeg ikke sikker.

 

Jeg vet at det er JEG som bestemmer hva jeg skal putte inn i det grådige gapet mitt! Kanskje jeg klarer å være middagsgjest, og reise på julebord i Brüssel uten å gå amok, det er jo faktisk opp til meg selv hvordan jeg velger å møte disse utfordringene. Jeg har altfor lett for å "unne meg pauser", og blåse i at jeg egentlig prøver å gå ned i vekt. Når jeg først velger å spise hva jeg vil en dag så går det rett vest gjerne to dager etterpå også. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å klare å ta meg sammen der. Kanskje jeg burde ha meldt meg på kurs med en gang? Litt stusselig å få dårlig samvittighet på julaften og, fordi man slurper i seg fete pølser og riskrem... Får man "fri" denne dagen tro?? Får tenke litt på det der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg har hatt en skikkelig hangover, og mener å huske at det ikke er noe jeg savner....! Stakkars deg, TRE flasker rødvin på to personer er jo en anseelig mengde, hehehe! Tenker du merket det da du måtte opp med tulla i morges?

Min tur kommer på fredag, da er det julebord med jobben. Pleier å være et fuktig eventement (skrives det slik??), og jeg regner med at lørdagen blir veeeldig hard.. Har ikke drukket mer en flaske på deling med en venninne like etter dåpen, og selv da ble jeg rimelig dårlig dagen etter.. *host*

Billig i drift, i følge mine kavalerer opp gjennom tidene.... :-)

 

Anyway, syns du skal se lyst på livet framover. For det første; du har mange hyggelige opplevelser i vente, ikke la disse bli overskygget av slankebehovet ditt. Det ER lov til å kose seg, og du har nok tid etter nyttår til å sette inn ekstra-giret når det gjelder vekta.

Du må jo glede deg masse til du skal til Brüssel?! Herregud, blir kjempemisunnelig her jeg sitter! Og klart du skal spise belgisk sjokolade, du skal bare ikke spise kilovis av den! De dagene du er hjemme og har "hverdag", da kan du heller være litt ekstra flink - slik at du holder vekta i desember. Skulle du komme til å gå ned, får du ta det som en ekstra bonus - en veeeeldig kjekk bonus! :-)

 

Skjønner godt at helgene utgjør hoved-problemet. Det er omtrent samme nøden her i gården. Vi spiser ekstra godt i helgene, gjerne med biff og slikt - og masse nammis tilbehør, og jeg har litt problemer med å holde fingrene unna godteskålen som settes fram på lørdagskvelden. Forsøker å holde meg til kosemerkene mine, men det er hardt arbeid!

Og om du syns 9 kilo på 9-10 uker er mye - trøst deg med at jeg har ca 25 uker på 25 kilo....! *hjeeelp*

 

Er veldig spent på veiingen din til den 1, jeg også! Er overbevist om at det kommer til å gå meget bra, ta det helt med ro! ;-)

 

Håper hangoveren din er på retrett, natti natt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Oppe og går igjen, etter helgas utskeielser. Tok ganske lang tid å bli kvitt den hangoveren, og neste helg som vi skal feire oss selv på fredag og til vennemiddag på lørdag så blir det neppe mer enn et glass rødvin!! Orker ikke en sånn runde til - jeg har blitt for gammel for det styret der, hehe :-)

 

Nå er jeg ganske spent på veiinga mi den 1.desember. Jeg tror jeg må snikveie meg dagen før, for å se om den varierer mye til fredag, i tilfelle fredag er en dårlig dag og jeg "egentlig" veier mindre, kremt, lov å håpe...

 

Jeg har nok ikke vært så flink som jeg burde, men har trent en del kondis i det siste og håper innnnnderlig at jeg ikke ser 70-tallet mer.

 

Samboern er bortreist til fredag så denne uken blir det ferdigmiddager fra fjordland og ingen utskeielser. Har spinningsykkel i kjelleren som jeg tenkte å trå på mens vesla sover.

 

Hun har forresten fått det for seg at hun skal våkne en eller to ganger i løpet av natta igjen, noe hun sluttet med for noen måneder siden. Lurer på om hun er inne i en periode hvor hun er mer kontaktsøkende, hun sovner nemlig ikke igjen hvis jeg ikke sitter og stryker henne på kinnet - prøver nemlig å unngå å begynne å amme om natten igjen. Når hun skal legges på kvelden har hun også begynt å bruke lenger tid på å sovne, og har lært seg gleden ved å bli kost i søvn. Noe jeg IKKE hadde tenkt skulle bli en vane. Det er veldig koselig, men ikke så lurt tror jeg. Har ikke gjort det mye eller mange ganger, men hun lærer tydeligvis fort!

Hun er god da. Nå har hun en blåveis på hver side av panna og en diger kul i bakhodet, det er ingen redd liten snuppe som er på oppdagelsesferd i huset for tida. Nå klarer hun å reise seg opp på beina når hun finner noe å holde i, problemet er bare at hun ikke helt har skjønt at hun må fortsette å holde seg fast....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Ja...hva skal jeg si... Det er jo først i morgen det er den "ordentlige" veiedagen, så det er vel bare å håpe at jeg skal gå ned 200 gram til i morgen.. Med andre ord så veide jeg 70,1 i dag, og jeg hadde vel kanskje trodd at jeg skulle være ferdig med å se 7-tallet for godt! men neida, kroppen tviholder på tallet sikkert bare for å gjøre meg sprø! I dag har jeg ikke mulighet til å trene, og jeg skal på juleshopping med mamma, noe som helt sikkert innebærer kafebesøk. Jeg får være så fornuftig jeg kan, så får vi se hva vekta viser i morgen. Jeg er vel både litt skuffet samtidig som jeg vet at jeg kunne ha skeia ut mye mindre i helgene!

 

Så var det boka jeg har lest da, Du er hva du spiser. Jeg trodde det var en form for diett der karbohydratene helst skulle utelates, men poenget var at det ikke skulle blandes karbohydrater og proteiner i samme måltid. Dessuten var det en del andre alternativer til matvarer sånn at det går an å spise mindre pasta, ris, poteter osv. Det aller viktigste var uansett å velge mest mulig fullkornsprodukter, og minst mulig hvete osv. Det har jeg blitt flink til i det siste - bruker kun fullkornspasta og fullkornsris, og spiser jeg brød så er det grovest mulig og uten hvete, og jeg spiser mye speltknekkebrød og rugsprø. Dessuten legges det stor vekt på å spise masse sunt fett som det finnes i nøtter, frø, avokado osv, i det store og det hele så var det nokså likt Grete Roede når det gjelder matvalg, bortsett fra at her skal man unngå absolutt alt man klarer av ferdigprodusert mat, den skal ha vært behandlet minst mulig. Altså ingen ferdigsauser, supper, middager eller lignende. Minuset med opplegget er at man antageligvis ikke får tak i halvparten av det hun bruker i matlagingen sin, noe får man tak i på helsekosten til en svimlende høy pris, vil jeg tro. Men jeg har tenkt å prøve noen ting som kanskje kan sette litt fart på forbrenninga. Mer frø, spirer, frukt, grønnsaker, bygg, gryn, bønner og den slags. Dessuten skal jeg starte hver dag med et glass varmt vann med sitron i, det var visst fint for tarmsystemet å få en sånn liten rens på morgenen.

 

Ja ja, da får jeg se i morgen da. VÆRSÅSNILL la meg få se 6-tallet!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei solskinnsbolle. Har fulgt mye med på din tråd da vi er omtrent samme høyde tror jeg med omtrent samme start vekt og mål. Jeg er 163 høy hadde en startvekt på 75 da min sønn ble født i juni og har målvekt 60-62 kilo. jeg var 70 kilo da jeg ble gravid og holdt på å slanke meg på GR kurs (start vekt 75 kilo) da jeg oppdaget graviditeten. Holdt på å slanke meg selv de første mnd veldig forsiktig. Begynnte på GR kurs i oktober og har nå kommet ned itil 65 kilo, tror ikke jeg har veid det på ca 10 år. Jeg holdt på lenge med å komme under 70 kilo, kroppen ville liksom ikke slippe..............sliter nå med å komme meg under 65 kilo. Synes at jeg er så nærmt målet at jeg har bestemt meg for å ikke gå på kurs 2 ned i vekt men skal heller på hold vekten. Må da ned 3 kilo til 8 januar. Håper du snart kommer vekk fra 70 tallet......lykke til videre jeg skal følge med å heie på deg.

knk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Sukk...69,4......kan ikke få sagt hvor deilig det var å se det tallet!

Eneste, jeg vet at det er mange utfordrende kvelder framover, så jeg tør nesten ikke å regne med at det var siste gang jeg så 7-tallet. Sikkert pessimistisk å tenke sånn, men. Jeg har jo begynt å trene på spenst, og har spinningsykkel i kjelleren, så planen framover er at hver gang det er noe spesiellt som skal skje, julebord o.l., så tar jeg en treningsøkt samme dag. Kanskje jeg da kan klare å holde vekta stabil. Jeg tror jeg skal ha som mål å ikke veie over 69,9 den 1.januar. Så blir det fullt kjør i januar!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Men jeg er veldig glad i dag altså! Nå har jeg tross alt gått ned 8-9 kilo, og hadde jeg ikke begynt å jobbe med å gå ned når jeg gjorde, så hadde jeg antageligvis lagt på meg mer enn jeg var i utgangspunktet. Dessuten vet jeg at det ikke blir noe problem å fortsette i den gode duren både nå fram mot jul og etter, for jeg føler meg så utrolig mye bedre med å spise sunt og kose meg innimellom enn å bare spise uplanlagt og dårlig mat hele uka, og ha konstant dårlig samvittighet. !!

 

Ikveld skal samboern lage biffmiddag med fløtegratinerte poteter (matfløte) med ost (lettere selvsagt) på potetene og brokkolien, og deilig saus. Det blir nok litt god drikke attåt, men jeg skal holde meg langt unna den samme konsumeringsmengden som forrige helg. Vi feirer 1 år som forlovet i dag.

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink!!!!!!!!! Ikke mer å si om den saken

Godt det er noen av oss som har nedgang her inne på forumet...;)

Men det motiverer faktisk å lese om andre som er så flinke. Da tenker jeg liksom: "det skal da vel jeg også klare!";)

Lykke til videre, dette kommer til å gå kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VISSTE at du kom til å se 6-tallet! Så flott, gratulerer så masse-masse!!

 

Nå er det bare å stå på videre, tenk at du snart er i mål. jeg misunner deg som har gått ned 8-9 kilo allerede, gleder meg til jeg kommer dit (if ever)..!

 

Har hatt problemer med nettsidene helt siden de oppdaterte, blir nektet tilgang og får ikke fram dagsrapporten for å registere maten. Men, det kommer etterhvert - det tar bare laaaang tid.

Kanskje alle har hatt fri denne helgen? Hmm, neppe... Håper det fungerer videre ihvertfall, for jeg har blitt rimelig avhengig av forumet vårt, heheh! :-)

 

Når det gjelder helgens utskeielser, så ser du jo at du går ned til tross for noen kalorier ekstra, så du har lov til å nyte livet innimellom! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Takk for hyggelige ord, femalia. Jeg tror jeg trenger det ekstra mye nå, jeg vet ikke helt hva som skjer men jeg er nesten litt smådeppa for tida. Ingen julebordutredelse dette her altså ;-) men det er ett eller annet med meg for tida. Ikke er jeg i humør til å ta slankingen på alvor, og selv om jeg er veldig glad for å ha gått ned litt igjen så er jeg så dum at jeg bare går og tenker på at jeg aldri i verden vil klare å holde meg under 70 kilo denne måneden. Det eneste jeg tenker på er sjokolade, sjokolade og atter sjokolade. Har planer om å trene ikveld, men går bare og nesten gruer meg fordi jeg er så giddalaus. Har mer lyst til å spise sjokolade og gi beng i treninga. Selv om jeg vet hva jeg innerst inne vil, nemlig gå enda mer ned!!!

 

Lurer ærlig talt på om det er været som gjør noe med meg, det har regna og blåst i flere dager nå, og bekka mørkt er det fra klokka er halv fire. har ikke gått tur på evigheter, og ikke frister det i dette været. Jeg har alltid vært glad i sommer og bar asfalt, men nå må jeg si at jeg gjerne kunne tenke meg et par minusgrader og 5 cm snø, da hadde det blitt så mye koseligere og lysere! Blir irritert på folk som lovpriser denne utviklingen, vil de virkelig heller ha det mørkt og vått og dystert, enn hvitt og koselig???

 

Det kan nok hende jeg er litt urolig også pga helgen som kommer, da vi skal til Brüssel. Jeg gleder meg selvfølgelig til å reise, men for det første er jeg ikke særlig glad i å fly, og for det andre er det jo første gang vi reiser med vesla, og det er mange ting jeg lurer på. Hva gjør vi for eksempel med henne i taxien? Må vi ha med bilstol?? Vi har kjøpt en ny vogn, en som er mindre å transportere, men man kan ikke legge ryggstøtten helt ned, derfor lurer jeg på om hun vil sove i den på dagtid eller ikke osv. Har jo ikke fått testa den i dette møkkaværet!!! Vi skal bare være der fra fredag til søndag, så jeg er ikke redd for at ting ikke ordner seg, men i det humøret jeg er i generelt om dagen så blir jo alt ekstra vanskelig i mine øyne. Jeg får mensen hvilken dag som helst og har begynt med p-piller så det kan jo være årsaken til både dårlig humør og sjokoladetvangstanker.

 

Jeg håper jeg finner motivasjon til å IKKE spise sjokolade i dag, og dra på trening i kveld. Skal prøve å tenke at jeg heller får unne meg sånt når vi er i Brüssel i helgen. Hvis jeg klarer.

Jeg har iallefall tenkt å melde meg på nytt kurs etter nyttår, det tror jeg at jeg skal gjøre med en gang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det omtrent på samme måte for tiden, jeg er så LEI. Lei av å slanke meg, lei av å ikke gå ned i vekt, lei av drittværet som er her også og LEI av at klærne sitter like forbanna godt på kroppen!

Jeg gikk forøvrig OPP 100 gram igjen denne uka, og da har jeg begynt på treningsstudio i tillegg! Det er SÅ tragisk.

Er flink som få, men skeiet ut med øl og et par GT på fredag, og mere skulle ikke til.... Selvsagt, nå er en seks-pakning med øl ganske mye sånn totalt sett, men fordelt utover fra kl. 1800 til kl. 0330, så virker det ikke så mye allikevel....!

 

Etter å ha lest anbefalinger fra Millemia, så sitter jeg nå med nesa godt ned i South-Beatch-dietten. Og den er helt etter mitt hjerte!!

Den er litt anti-karbohyrdater, men ikke alle karbohydrater - man skal spise de sunne i grønnsaker, melk, yoghurt og slikt - men unngå hvitt mel, sukker osv. Selv brød er tillatt, men det skal være bakt med fullkorn og man kan spise frukt eller sjokolade innimellom, bare ikke hver eneste dag (sjokoladen, altså). Den går direkte på magefettet, og det er jo DER mitt hovedproblem sitter.

Så jeg tror jeg kjører igang så snart jeg har lest meg gjennom fra perm til perm. Har mye mer tro på en slik diett for en person med et vektPROBLEM slik som jeg har, enn å følge en sunn diett som GR, for personer med behov for en liten vektendring....

 

Uansett, vil bare si; unn deg for guds skyld en sjokolade. Verden går faktisk ikke under om du spiser en sjokolade -eller 10- i dag og i morgen. Du blir uansett såpass kvalm av så mye sjokolade at du kommer til å stoppe etter et slikt gilde. Er det krise om du bikker over 70 kilo 1 januar, da? Eller er det kanskje verdt det, så melder du deg på nytt kurs over nyttår og går ned desember-kiloen først og forsetter deretter med de resterende....

Vi må ha lov til å leve litt, for vi lever faktisk bare én gang!

 

Jeg skjønner godt at du er veldig spent i forkant av helgens tur, men ta det helt med ro. Alt ordner seg, de aller fleste bekymringer er kun nettopp bekymringer. Bebis kommer til å digge sin nye vogn, helt garantert. Bilene i Brussel har helt garantert bilsete, slik som taxiene her i Norge har (vi snakker jo ikke om et U-land, heller-....!) Hotellet kommer til å være kjempefint, maten god og sjokoladen utmerket. Ta det med ro og KOS deg. Tillat deg å kjenne litt glede over maten igjen, og hygg deg!!!

 

Varm klem fra femalia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg håper jeg finner motivasjon til å IKKE spise sjokolade i dag' date=' og dra på trening i kveld. Skal prøve å tenke at jeg heller får unne meg sånt når vi er i Brüssel i helgen. Hvis jeg klarer.

Jeg har iallefall tenkt å melde meg på nytt kurs etter nyttår, det tror jeg at jeg skal gjøre med en gang.....[/quote']

 

*SJOKOLADE, SJOKOLADE, SJOKOLADE* Hvis du fortsatt tenker på sjokolade så synes jeg faktisk du skal ta deg en porsjon med det. Veldig ofte så hjelper det å bestemme seg for en eller to biter, nyt de, ikke ha dårlig samvittighet for de og dermed klarer du kanskje å tenke på noe annet etterpå.

 

Gratulerer forresten med å ha passert over til 6-tallsklubben. *misunnelig* Skulle ønske at jeg var der også....men akk..desverre mange kiloer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Turen til Brüssel i helgen gikk kjempefint, vesla var nok overtrøtt på fredag og ville ikke sove i vogna, derfor ble det en veldig tidlig kveld på hotellet med roomservice istedetfor ut å spise. Men resten av helgen gikk veldig bra. Vi traska masse på brostein og atter brostein, vesla sov mer enn hun pleier og var blid og fornøyd ellers. Det ble lite shopping for min del, kjøpte et fleece sett til snuppa på Zara, ellers ingenting. Men det var jo heller ikke målet med turen. Lørdag kveld var det julebord sammen med samboers kollega og hans kjæreste. Vi åt på hotellet siden det var enklest sånn, da kunne vi gå opp på rommet med vesla hvis det skulle være noe. Men hun holdt koken til nærmere halv elleve og sovnet umiddelbart når vi la henne. Stakkars liten, hun var så flink, tror det gikk greit å bryte rutinene litt, det var bare for et par dager. På dagtid åt vi lunsj ute på restaurang. Jeg må innrømme at jeg slettes ikke telte kalorier på turen, men matmessig tror jeg ikke det var så ille. Kanskje frokosten var værst, jeg åt bacon, men men... Det ble også inntatt en del belgisk sjokolade, kjøpte en del som vi tok med hjem og åt en del der. Men det synes jeg må være lov når man først er på en sånn plass.

Ifjor var vi også på julebord med samboern og hans kollega, som den gangen var singel. Da var vi i Tallin og jeg var så godt som høygravid. Må innrømme at jeg, og sikkert også kollegaen som nå hadde med seg kjæresten, denne gangen hadde det både hyggeligere og morsommere. Nå kunne også jeg ta meg en øl og ikke bare se på, dessuten var det deilig å slippe å bekymre seg for matforgiftning og dårlig vann osv, sånt som man tenker på når man er gravid. Selvfølgelig ikke noe trivelig nå heller, men tross alt ikke så anstrengende.

 

Når det gjelder vekta så har jeg ikke hatt lyst til å veie meg i det siste. Jeg er redd for at jeg har gått opp igjen og jeg har så lite lyst til å se 7-tallet. Trening har det blitt lite av, kanskje dårlig unnskyldning, men jeg synes det skjer så mye for tida at jeg ikke har ork. Litt umotivert også, kanskje. Jeg har meldt meg på nytt kurs som starter 15.januar, så jeg har jo tenkt å sette alle kluter inn fra 1.januar!! Men nå er jeg liksom inne i en slags julemodus tror jeg.... Jeg har ikke tenkt å gå inn for å legge på meg heller....

 

En ting må jeg jo bare innrømme, det er at når jeg er motivert og "igang" og planlegger middag og trim dag for dag så føler jeg meg jo helt fantastisk samtidig! Nå føler jeg meg nesten mer giddalaus og slapp selv om jeg har gitt meg selv friere tøyler. Det å ikke vite hva man skal ha til middag og ikke ha et kjøleskap som bugner av salat og grønnsaker, er faktisk ikke så digg. Jeg vet bare at om en uke reiser vi til svigers, og innen da skal vi både i middager og bursdager, derfor har jeg ikke fyllt opp kjøleskapet sånn som jeg har pleid. Skikkelig dårlig men det er litt sånn jeg er for tida, litt lat og tiltaksløs, tar dagene som de kommer. GLEDER MEG til å komme inn i de gode vanene igjen etter nyttår. Jeg blir jo bare sååååå imponert over hva andre klarer å få til i disse førjulstider. Jeg skal lese og lære og kanskje jeg klarer å ta meg sammen litt mer nå jeg også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den turen hørtes veldig fin ut, så heldig du er som kan reise på slike ting. Her blir det ikke mange utenlandsturer, det er helt sikkert - men det er mest fordi vi har en hest som krever tilsyn og stell hver eneste dag...

Syns det var veldig fornuftig av deg å ikke tenke kalorier, det hadde bare bidratt til en mindre vellykket tur.

 

Når det gjelder juleforberedelser, så har jeg bakt lussekatter i dag! De ble skikkelig fine, stooore og myke - og jeg har ennå ikke smakt en bit..! Familien ble derimot meget fornøyde når det gjaldt mors innsats, og det smakte jo dét og! :-)

Ellers er julegardinene strøket og hengt opp, kjøkken og stue er noe pyntet allerede. Jeg trener annenhver dag og holder meg fortsatt unna dårlige karbohydrater, men foreløpig har jeg stått bom stille siden mandag *sukk*..

Men, er ned 8,8 kilo totalt nå, så det er ikke såååå ille. Men, gleder meg til å kan skrive at jeg har gått ned 18,8 kilo *sitre* :-)

 

Anyhow, dette er jo ikke min dagbok, så nok om meg! Du har en kjempemotivasjon for å starte for fullt etter nyttår, og det er egentlig mer enn bra nok. Syns du bør la deg selv få slappe av litt, spesielt nå som din nåværende motivasjon er litt fraværende og at du er i "julemodus" (velkommen i klubben!!).

Jeg har tenkt som så, at dersom jeg fortsatt ikke går ned til mandag - så tar jeg meg en slankepause, ergo jeg skal tillate meg litt mer mat (og noen karbohydrater...!). Kanskje en jule-pause er nettopp det du trenger, også?

Du omkommer (høøøøyst sannsynlig, ihvertfall...) ikke av å se 7-tallet igjen, og jeg tror kanskje det koster deg mer enn det smaker å holde deg på 60-tallet til over jul. Om vi legger på oss et par kilo, so what? Innen 1 februar er de, samt flere med dem, borte igjen uansett!

For, vi har vel ikke tenkt å gi oss, har vi vel? NOPE!

 

Tillatt deg å kose deg litt, men vær ikke redd for vekten. Kjenner meg så godt igjen, å være livredd for å innse om man har lagt på seg eller ei.. MEN, det er greit å erkjenne fakta, så slipper du den bekymringen. Kanskje har du ikke gått opp i det hele tatt? :-)

 

Kos deg videre med bebis og co! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Dere har sikkert glemt meg!! Jeg har vært altfor slapp i det siste, og slankingen har ikke fått helt førstepri i det siste. Jeg er altfor glad i julen og dens forberedelser at jeg skled ut her for et par uker siden jeg... Men jeg lover på det aller sterkeste, for meg selv og dere andre, at jeg er på plass igjen 1.januar!

 

Vil få ønske alle en riktig god jul og et godt nyttår, jeg reiser på juleferie og kommer muligens ikke til å skrive mer her før alle julemiddager og all riskrem og sjokolade er fortært. Jeg vet at jeg allerede har gått opp og må igjen belage meg på å jobbe med å se 6-tallet igjen, og deretter de siste 10 kiloene. Men det skal jeg fikse!!!!!

 

Kos dere i jula alle sammen! ALLE fortjener å unne seg litt ekstra da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en riktig god tur til vestlandet, håper dere finner julestemningen til tross for storm og regn!

Vi starter på ny frisk over nyttår, her er det bare å stå på.

 

Ha en strålende jul og et kjempefint nyttår!

 

Juleklem fra femalia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Solskinnsbolla

Jeg visste at jeg hadde gått opp i jula, men over 4 kilo var litt i meste laget. Ble litt deppa da jeg så det, med tanke på hvor mye jeg slet med å gå ned akkurat disse kiloene. Jeg håper de sitter "løsere" nå, jeg er iallefall nå snart på vei i butikken for å hamstre rugsprø og grønnsaker. Skal prøve å få trent 3 ganger i uka i tillegg til trilleturer. Skal også henge opp et bilde av meg sånn jeg så ut jula i fjor, på kjøleskapet.

 

Men jula har absolutt vært veldig koselig, bortsett fra at den store julestemningen uteblir når snøen ikke ligger på julaften, i det minste. 8 plussgrader og regn gir ikke helt den samme følelsen. Men masse god mat og drikke har det blitt, og jeg kjenner at det sitter med litt abstinenser i kroppen nå, de første par dagene nå kan bli litt tøffe tror jeg. Men jeg VET jo hva jeg VIL!! Så det er ingenting å vente med!!!!!!!!!!

 

Ønsker alle et godt nytt år, med nye muligheter og mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg VET det er stygt av meg, men jeg er egentlig kjempeglad for at jeg ikke er alene om å ha lagt på meg gremmelig mye i løpet av jula!

Jeg gikk opp 3 kilo (har riktignok ikke veid meg siden lørdag, så det kan godt være at det er mer... skal veie meg i morgen, i dag turte jeg ikke..) og det har skjedd siden 22 desember! Slå den!

 

Men, her henger vi vel ikke med geipen?! NOPE! Nå er vi jo igang igjen!

Og gurimalla så flotte og slanke og sunne og trente vi skal bli innen sommeren!

Vi reiser til syden i slutten av mai, da er jeg ferdig med konfirmasjon, to svære pedagogikk-oppgaver og bebis er fortsatt så liten at hun ikke kan å gå ennå, heheh. Da passer det bra å ta seg en sydentur med min nye, slanke og FLOTTE kropp! :-)

 

Om det var noen trøst så var været under pari her i byen, også - både julaften og nyttårshelga... Vi har regnet og blåst bort, så tiden har virkelig gått med til spising og atter spising... Som sagt, det er godt å høre at vi ikke er de eneste...

 

Akkurat nå ser jeg på God Morgen Norge, og der er det et brudepar som skal ned i vekt og opp i form til bryllupet midtsommersdagen. Skal bli spennende å følge dem, de skal følge Kari Jackeson og ha henne som personlig trening - og jeg antar de får tilrettelagt kostholdet a la slik som de på "Litt lettere" - eller hva det nå het, det programmet med ungdommene her i høst.

De har imidlertid ingen barn, og har rimelig godt med tid, så det er noe forskjell fra meg, men kanskje det kan være til litt inspirasjon..?

 

Stå på videre, nå skal jeg også jogge *host* ned til butikken og handle inn masse sunne matvarer, i dag blir det middag etter God Morgen Norge - der er Grete Roede selv på besøk, og de skal lage en deilig kyllingfilet! Gleder meg!

 

GODT NYTT ÅR!!!

PS: tenk neste nyttårsfeiring, da er vi sååå slanke at vi nesten ikke er til å kjenne igjen. Tenk så artig det blir å pynte seg til den festen, da!? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

tenk på det ja, neste nyttårsaften! Det er lenge til, men jeg har som mål å være godt på vei til veslas 1-års dag den 5.mars, og deretter klare målet til mai, det vil si at jeg har utsatt målet med 2 måneder, og derfor SKAL jeg klare dette. Skal SKINNE i bunaden på 17.mai. Tenk så deilig det hadde vært. har bestemt meg for å droppe GR kurs nå, og heller ta et kurs når jeg har noen kilo igjen, det er nok de jeg trenger mest hjelp for å bli kvitt.

 

Fikk ikke skrevet så mye nå heller, vesla våkner. Men er er 100 % motivert, deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Nå må jeg skrive litt mens jeg har mulighet, her går det i hundre for tida. Vesla er 10 måneder og krever sitt, kan man si. Dessuten er vi i full vigør i heimen, men ny sofa og nye møbler og ommøblering generelt har vi hatt henda fulle hver kveld i det siste. Vi gikk litt amok sist vi var på ikea, og sofa har vi kjøpt på skeidar. Men jeg svikter ikke hverken trening, sunt kosthold eller vektklubben fordet altså!!

 

Føler at jeg har kommet godt igang igjen etter den laaaaange juleferien, nå er det full skjerpings. Jeg har bestemt meg for at det er lov å unne seg en liten godbit i ny og ne for å ikke sprekke fullstendig, men det er snakk om bare når det er noe spesiellt. Ellers er det kaloritelling og trimpoeng det går i, har fått trent bra denne uka, og det var rett og slett deilig å begynne å spise mer vettu igjen, har følt meg som en daff flodhest i romjula. Energien kommer tilbake nå, godt å kjenne at man gjør noe riktig!

 

Og der våknet hun...... God helg!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...