Gå til innhold

Slankedagbok


Gjest Solskinnsbolla

Anbefalte innlegg

Gjest femalia

Så synd at du og bebis er syke, krysser fingrene for at dere blir friske igjen på null komma svits!

Ellers var det veldig hyggelig å høre fra noen her, jeg har følt meg litt alene de siste ukene...

Også så utrolig deilig at du ikke har lagt på deg! Gratulerer, skal se at kroppen hadde godt av en liten pause, så nå kan du bare nyyyyte sommerferien!

 

Jeg har skeiet ut en god del selv, så i dag forsøker jeg å ta meg helt og holdent sammen. Planen er å bare spise Noka fram til helgen, i tillegg til frukt, men vi får se hvordan det går. I morgen er første utfordring, da er det kafébesøk med en drøss med venninner som har fått bebis siste året. Kjempesamling, men jeg håper det blir såpass hektisk at ingen merker om jeg ikke spiser noe..

 

Det er jo utrolig deilig å kjenne at klærne blir større og kroppen mindre, så den følelsen skal jeg IKKE slippe. Du har jo så kort igjen til ideal-vekten din, og du har vært så utrolig flink. huff, misunner deg litt der!

 

Men, nå må jeg springe, lille bebis har våknet ute i vognen sin og vi skal på tur til mormor :-)

 

Lykke til, hold oss oppdatert!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar
Gjest Solskinnsbolla

stønn.....jeg kommer liksom ikke igang igjen jeg. Det frister mer å gi beng og gjøre koselige ting som å møte venner på kafe og drikke kaffe latte og spise is. Og kose meg med kjeks til kaffen. Nå har det snart gått enda en uke som ikke har gitt resultater, tenk hvor jeg kunne vært nå hvis jeg hadde fortsatt etter 17.mai!! Arrrgh!!!

Tror jeg må hyre inn kari jackeson eller noe sånt jeg...noen som kan fotfølge meg hele dagen og si hva jeg skal gjøre. Blir sprø av den labre viljestyrken min, den går virkelig i bølgedaler, når jeg først er i gang er det ingenting som kan stoppe meg. Men det er den lange dørstokkmila... Nå føler jeg meg bare lat og oppgitt.

 

Hjelper det med nok en pep-talk til meg selv, tro? Med de reglene jeg ga til meg selv så burde det være rom for både kos og god samvittighet. Så det burde egentlig ikke være noen sak......

 

...et øyeblikk bare...

 

sånn! måtte bare ha et raid i kjøleskapet, og kaste all kjeksen som lå der. Kald bixit med sjokoladetrekk er veeeeldig godt, dessverre. Men kaloriinnholdet er til å legge seg ned og sparke i gulvet av.

 

NEI, FEMALIA, MEG SELV, OG ALLE ANDRE!!!!! NÅ ER'E NOK!!! 65 KG FØR FERIEN, BASTA BOM!!!! tror faktisk ikke jeg skal veie meg noe før ferien starter, det vil si fredag 6.juli. Da har jeg 3 uker på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

En passselig bra uke hittil, jeg har nok proppa i meg litt for mye av det gode, men har sykla to kvelder, og føler meg iallefall ganske flink. Skikkelig sjokodilla for tida, det pleier jeg vanligvis ikke å streve med, men nå har jeg fått sånn dilla på nonstop, de lyse med melkesjokolade.

 

Ellers går det unna om dagen. Snuppa er blitt 15 1/2 mnd, og fra å være fornøyd og lett å ha med å gjøre har hun de siste 10 dagene vært både syk og veldig annerledes.....burde kanskje ta en titt på en av disse mamma/babysidene og se om det skjer noe rundt den alderen som gjør at disse søte små plutselig blir rasende og hylgriner for absolutt ingenting. Jeg er heldigvis ikke av typen som blåser meg opp av den grunn, jeg prøver heller å holde meg rolig og prøver å finne ut hva hun vil. Men de siste par dagene har vært ganske slitsomme... Jeg vil være bestemt og konsekvent, men ikke skrike og rope får å desperat bli hørt. Det tror jeg ikke hjelper mot ei på drøyt et år.... Kan nok unnskylde henne med både mmr vaksine og at hun har vært forkjøla med feber ganske lenge nå, spise gjør hun nesten ikke om dagen. Men nå håper jeg snart hun blir seg selv igjen.

 

Midt oppi min lille "krise" med engelen, så har jeg bestemt meg for å male hele kåken, rom for rom. NÅ bestemmer jeg meg liksom for det, når vesla vel kanskje er på det vanskeligste når det gjelder aktivisering. Hun er for lita til å styre seg selv hele tiden, og for stor til å bli plassert på et teppe med leker. Der sitter hun ikke lenge! Men jeg får prøve å gjøre det meste på kveldstid. Det blir mange fine lyse farger, som dun, ida, vanilje og bast, sammen med et par knalle sjokoladefarger og en nydelig blåfarge som jeg tror het hule - ikke alt dette i samme rom, selvfølgelig. Jeg får noe å bryne meg på nå, jeg som har tenkt å gå interiørskolen :-)

 

Slankingen får sånn 75 % plass oppi alt dette, jeg begynner ofte dagen bra med nokashake og lette grete roede lunsjer, så blir det gjerne en is på varme dager, og nå har jeg jo hivd innpå endel sjokolade. På kveldstid er jeg ofte mer sulten, men hvis jeg kommer igang med malinga, så får jeg ikke tid til å spise ;-) Det aller viktigste er selvfølgelig å holde treninga ved like.

 

ok, skal prøve å skjerpe meg med sjokoladen nå, til å bare kose meg litt i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Uuh, det hørtes ikke morsomt ut med en bebis som ikke er som hun pleier, men jeg tror nok du kan tilskrive mesteparten av endringen til MMR-vaksinen. Jeg kjenner flere småbarn som har vært fullstendig i ulage etter vaksinen, i opptil et par uker. Når du i tillegg har feber, sier det seg selv at det ikke skal mye til før man hyler litt. Håper det går over, slik at bebisen din blir seg selv igjen :-)

 

Tror nesten du må ta deg en tur hit, jeg. Kom og bruk litt magi til å trylle fram husets beste sider! Vi har kun lyse farger i hele huset, som ble totalrenovert for ca fire år siden, og jeg begynner å få lyst til å sette litt farge på tilværelsen.

Den blå hørtes veldig fin ut, noe slikt kunne jeg tenkt meg på soverommet som vi skal pusse opp i løpet av sommeren.

Er det Lady-maling du bruker, eller er ikke det så nøye?

 

Sjokolade ja... Skjønner hva du mener. Jeg har takket være en venninne fått dilla på Cottage Cheese, vaniljeyoghurt, eple og druer. Hver kveld, gjerne en SVÆR porsjon...! Det er masse kalorier når man eter så mye som meg, men nå er snart siste begeret tomt, og da er det stopp.

Akkurat som deg er jeg flink hele dagen, men på kvelden er jeg helt håpløs. Spiser og putter innpå både det ene og andre. Men, nå skjerper vi oss, ikke sant?

Du maler og jeg rydder og klargjør oppussingen av soverommet! Da har vi nok å henge fingrene i enn så lenge.

 

Og skulle du bli ferdig tidlig eller lei av eget prosjekt, må du bare si fra! Du er hjertelig velkommen hit! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei og hå! Jeg har faktisk gått ned en halv kilo denne uka! Hadde tenkt å sykle i dag, men ute regner og blåser det, så jeg vet ikke helt hva det blir til. Kjøpte nye sykkelsko i går, som jeg har lyst til å prøve... I kveld har jeg lyst til å kose meg litt, derfor hadde det vært fint å kunne trene litt først.

 

Snuppa blir gradvis bedre, men hun er fortsatt vanskelig å ha med seg i butikken. Har jo vært en del turer innom malebutikken for å se på maling, og dit skal vi etter soveluren i dag også, for å kjøpe de to-tre første fargene. Så da blir det kanskje litt surving igjen, men. Det blir Hule og Bast på trappa opp til 2.etg, og Ida på veggen og døra nede, og Bast på listene. Tror det blir kjempefint.

 

Nå våkna snuppis. Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Solskinnsbolla

Ja ja, kan ikke si jeg er så flink for tida, nå har det gått over en uke siden sist jeg syklet, men jeg har jo malt masse da! Gangen og trappa opp i 2.etg. begynner å ta farge, og det blir skikkelig fint synes jeg. Det er jo LITT trening å gå opp og ned av gardintrappa, og jeg SPISER iallefall ikke mens jeg holder på :-)

 

Begynner ofte dagen bra med små og hyppige måltider, men så går det ofte litt dårligere utover dagen. Samboern har gått ned noe helt vannvittig, han er flink til å sykle masse, og har vel gått ned snart 20 kilo. Vi har dessuten latt være å lage middag hver dag en god stund, men nå har jeg lyst til å innføre middagen igjen. Største grunnen til det er at vesla på 16 mnd trenger det, både den sosiale biten ved å spise sammen, og spise det samme som oss, og det å smake på nye ting. Så i morgen skal vi prøve røkte kjøttpølser med fullkornsmakaroni, og på tirsdag blir det seifilet og potet, med litt forskjellige grønnsaker til hver dag.

 

Nå gråter hun, får gå opp og se hva hun vil.... tastes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Solskinnsbolla

Jeg har gått opp jeg også, femalia... Hodet mitt er fullstendig i feriemodus, og nå er det ferie på samboern snart, det vil si at vi reiser i retning Ørsta om ikke så lenge. Jeg ble litt utafor i går, veide meg og så at jeg hadde gått opp så jeg veide 2 kilo mer enn jeg gjorde rett før 17.mai. Samboern har rett og slett blitt TYNN, og han sykler annenhver dag og er kjempeflink. Mens jeg sitter her og har sklidd ut fullstendig. Veier bare såvidt under 70, jeg lovte meg selv å ikke se 7 tallet før jeg eventuellt gikk gravid igjen.

 

Nå får jeg bare gjøre alt jeg kan for å ikke bikke 70 kilo i løpet av sommerferien. Så får jeg sette alle kluter til ifra sommern er på hell og hele høsten, så får jeg nok en gang justere målet mitt til slik at det nå skal nåes før jul! Jeg er virkelig håpløs!

 

MEN, må begynner gangen å bli ferdig, jeg har malt vegger, lister, trapp, rekkverk, dører og skap, så jobben har tatt 3 uker. Jeg har derfor lyst til å iallefall få meg et par sykkelturer neste uke, siden jeg ikke blir opptatt med maling. Jeg og mamma skal jo på sykkelferie og da er det greit å ha litt træl i baken før vi drar. Hun møter meg i Ørsta, derfra sykler vi til Geiranger med overnatting der. Så tar vi ferja tilbake til Hellesylt og sykler derfra til Stryn, eller rettere sagt Loen, på SPA :-) Så det blir ingen mega lang tur, men jeg regner med at vi skal bruke god tid og kikke mens vi sykler, så det går nok noen timer begge dagene. På vei til Geiranger sykler vi gjennom Norangsdalen, der er det nydelig, særlig hvis vi er så heldige at sola skinner. Det blir faktisk første gangen jeg er "så lenge" borte fra dattera mi, hele 2 eller 3 dager. Nesten så jeg gruer meg litt, men det går helt sikkert bra det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Det hørtes ut som en flott sykkeltur! Jaggu noe å tenke på til neste sommer. Du får fortelle hvordan det gikk, så kan jeg gjenta suksessen sin da! ;-)

 

Ellers høres det jo ut som om du nå har norges flotteste gang! Makan til pågangsmot, da gitt. Kan ikke du komme hit og hjelpe meg med siste rommet som skal pusses opp, da? Heheh! ;-)

Jeg skal fikse det siste soverommet, hvor intet er rørt de siste 80 år...! Bor i et gammelt hus, og i dette rommet har det vært eldhus, hvor det blant annet befinner seg en diger grue. Nå skal den vekk (ja, det er litt trist - men den er bare diger og ubrukbar siden pipa ikke går lenger opp enn til loftet...!) og der den står skal det blir nye skap. Lenger inn er det et stort rom, og det skal bli vårt nye soverom, slik at bebis overtar vårt. Hun ligger i andre etg nå mens vi ligger i første, og det er IKKE spesielt gunstig. Jeg er livredd brann, tenk om noe slikt skjer også kommer vi oss ikke opp til henne?! Herregud, bare såvidt jeg tør skrive ned tanken, engang. *BANK I BORDET*!!!!!

Derfor skal altså rommet pusses opp, og bebis skal få fint barnerom! Nå ligger hun på det som egentlig er gjesterommet i huset og nå som vi har besøk passer det "litt" dårlig, kan man si.

Anyways, her skravler jeg i veg inne hos deg når jeg har min egen dagbok hvor jeg egentlig kunne liret av meg alt dette - men det passet seg jo så godt her, heheh.

 

Forøvrig kan jeg si at når det gjelder vekta så har jeg hørt på fornuften, og skal heretter ta det rolig og spise sunt, i stedet for lavkarbo. Jeg må kunne leve med dietten min, og slippe så innmari mange forsakelser. Jeg er ikke typen til å greie meg uten karbohydrater i mer enn et par dager, har jeg funnet ut...!

 

Håper du får en strålende sykkeltur, misunner deg dén! Når skal du dra??

Lykke til med siste del av gangen, den blir garantert kjempeflott! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Solskinnsbolla

Nå er det over med lang og usunn sommerferie! Jeg har ikke veid meg ennå, har ikke helt turt det, skal gjøre det i morgen. Men på klærne mine er det lett å merke at det sikkert er snakk om minst 5 kilo. Jeg forventer å veie mellom 73 og 74 men håper ikke det! Jeg som aldri mer skulle veie over 70.

 

Sykkelferien gikk fint, men det var tøft! 6 mil begge dagene, og det er jo ikke akkurat slake og rette veier på vestlandet :-) Men når vi endelig kom opp så var det jo en del nedover også. Vi endte tilslutt opp i Loen, like ved Stryn, og overnattet på hotell alexandra. Dit vil jeg anbefale alle å dra!! Kjempeflott spa-hotell med stort og fint badeanlegg. Vi holdt oss til bassenget og solstolene, det var det låra mine trengte mest, så det ble ikke noe spa utover det, men vi skal dit igjen!

 

Det var den eneste fysiske aktiviteten på meg i sommer :-( I morgen er det slutt på matfråtsing og late dager! Nå skal jeg komme meg i mål før jul! Skulle jo egentlig være i mål nå jeg, og sprade rundt i shorts og singlet. Men heldigvis har det ikke vært mye sol, kremt....

Jeg har iallefall god tid på meg til å nå målet til jul, hvis jeg satser på å gå ned ca en kilo i uka. Denne gangen håper jeg at jeg klarer det!

 

Veslesnuppa begynner i barnehage om en uke, og jeg er fortsatt uten jobb. Blir kjemperart å være hjemme uten henne, håper jeg får meg en jobb raskt. Har et par mulige som jeg venter svar på. Jeg får bruke tida på å trene mest mulig!

 

Ja ja, da er det bare å begynne å forberede seg på morgendagen. Gruer meg litt til veiingen, men nå skal jeg iallefall få gjort noe med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake fra ferie, høres ut som dere hadde det knall, spesielt på SPA :). Du er ikke alene om å ha gått opp på vekten, sa det samme til Femalia. Så nå må vi bare være flinke fremover.

 

Lykke til med jobbsøking!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Ikke akkurat overrasket, men litt skuffet - vekten viste 74,1 i dag. Det vil si at jeg har gått opp 7 av kiloene jeg jobbet hardt med å bli kvitt før sommeren. Litt av en nedtur....

 

MEN, nå er jeg i gang igjen, dagen har gått fint, spist lite og ofte og veldig sunt, men nå kommer kvelden og jeg kjenner at jeg fortsatt er sulten etter å ha spist kveldsmat. Litt vondt i hodet, også. Men jeg sa til meg selv i går (da var jeg stappmett og småkvalm av all maten og godteriet) at det er kun en ting som ødelegger for meg og det er min egen viljestyrke. Det er jeg som må bli flinkere til å si NEI TAKK, og jeg må begrense meg de gangene jeg "må" - når vi er invitert i middag e.l. Jeg er altfor fokusert på hva jeg går glipp av, i stedet for å tenke på alt det gode jeg KAN spise. Får prøve å jobbe litt med det denne høsten, for innen jul skal jeg veie MINST 10 kilo mindre og HELST 14 kilo mindre. Med et gjennomsnitt på 1 kilo i uka burde det gå helt fint. Men jeg er jo smertelig klar over at 4 måneder uten diverse bursdager og julebord er umulig. Skal prøve å lære å begrense meg!!

 

BMI i dag: 28,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Dag 2 er snart på vei i senga, og det går etter planen - skulle bare mangle etter bare to dager. Litt vondt i hodet i dag og, tror rett og slett jeg har sukkerabstinens, jeg drikker så mye vann og spiser 4-5 små måltider om dagen at det kan ikke være der årsaken ligger. Har heller ikke kommet igang med trening, men det skal jeg nok gjøre snart. Jeg tror uansett at det viktigste akkurat nå var å slutte å dytte i trynet!

 

Nuppa mi vil ikke sove i kveld - jeg får gå og se hva det er.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du på plass og da er det ingen veg tilbake. Nå er det bare å sette inn alle kluter.

Du er flink som har holdt ut hittil uten noe utskeielser, det er tross alt de første dagene som er verst. I tillegg er du altså ikke alene om å ha lagt på deg ganske mye i løpet av sommeren, men nå skal kiloene vekk en gang for alle.

Er drit lei av å tenke og snakke om hvor mye jeg gjerne vil ned i vekt, men hver gang det kommer en fristelse sier jeg jatakk. Det er det pokker ta meg slutt på, nå skal viljestyrken få hvile og slappe av, nå er det JEG som overtar. Viljestyrken min fungerer nemlig heller ikke, så hva i alle dager skal vi med den? Neitakk, nå tar vi over styringen selv.

 

Jeg skal ta meg KRAFTIG sammen nå som jeg vet du er tilbake på banen, sammen skal vi ta knekken på kiloene! 1 kilo i uka bør jo gå bra, det har jeg tro på.

 

I morgen er jeg med, 100%! God natt :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Ned til 71,2 i dag, det er 2,9 kilo siden mandag! Det er jo bare vann og alt rusket som har ligget i tarmene, men allikevel var det godt å se at det ikke blir så lang vei å ta inn igjen for å komme under 70 - den grensa som jeg hadde bestemt at jeg ALDRI skulle gå over igjen. Kaaaanskje jeg ser 69 tallet i løpet av neste uke eller den neste der igjen. Det gleder jeg meg til!

 

Denne første uka har jeg ikke gjort noe annet enn å spise lite og ofte, og jeg har ikke telt en eneste kalori! Alt jeg har gjort og spist er uansett så mye bedre enn i sommer at det måtte gå nedover. Jeg tar en uke av gangen, og når det ikke fungerer å gjøre som jeg gjør nå, så får jeg begynne å telle kalorier igjen, og kanskje legge inne små perioder med shakes. Har jo 3 fulle kartonger med poseshaker i forkskjellige smaker siden før sommer. De går ut på dato denne måneden, men det må da gå greit å bruke dem litt utover høsten allikevel? Kanskje de mister litt av næringsverdien, men det kan ikke være så stor forskjell fra den ene måneden til den andre.

 

I dag er siste dagen av hjemmetiden med veslemora mi, hun begynner i barnehage på mandag. Det blir kjempefint for henne! Men det er jo litt trist for meg da :-( Jeg var innom et sted i dag som jeg håper å få meg jobb, de trenger en ansatt fra september i en interiørbutikk. Men de måtte diskutere seg i mellom hvilke dager de trengte hjelp. Jeg hadde håpet å kunne jobbe 3 eller 4 dager, helst bare 3 i uka. De virker positive til meg, men jeg tør ikke å håpe for mye!

 

Nå må jeg gjøre litt mens barnehagefrøkna mi sover. Ha det bra så lenge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du har vært!!! Hurra for deg!!! :-D

Du er nede i match-vekt igjen før du aner ordet av det, så dyktig som du er. Gurimalla for et resultat allerede, jeg er imponert!

 

Så morsomt for bebis at hun skal begynne i barnehage, det kommer hun til å digge. Bebisen min stortrives og i dag sprang hun inn i barnehagen i samme øyeblikk som jeg satte henne ned. Ingen tegn til mén etter fallet i trappen, heldigvis. Og alle kuler er borte! Helt utrolig hvordan disse baby-kroppene reparerer seg selv, og så raskt. Og utrolig kjekt, slik at jeg slipper å forklare alle hvor dårlig mor jeg er som ikke greide å passe henne fra trappen....

 

Stå på videre, Solskinnsbolla! Krysser fingrene for at du får den jobben, det måtte jo være midt i blinken! Nå har du sikkert sagt dette ørten ganger før, men jeg har som sagt teflonhukommelse... Hva er bakgrunnen din igjen?

Tre arbeidsdager i uka må jo være en drøm, lucky you!!!! :-)

 

Ha en flott fredagskveld, regner ikke med at det blir noen utskeielser i dag heller..?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Da er helgen snart over, og det begynner å gå opp for meg at dattera mi skal begynne i barnehage i morgen! Snufs.... Jeg vet at det er til hennes beste, hun trenger noen å leke med osv. Men det er så uvirkelig at vi har vært her hjemme i "hele hennes liv", hver dag har vi hatt til vår egen rådighet, nå er det slutt på den friheten. Men, den siste perioden må jeg jo også innrømme at det har vært vanskeligere å finne på noe å fylle dagene hennes med, annet enn å leke med henne på stuegulvet og utenfor husveggen. tidligere var trilleturer og kafebesøk helt toppen, men nå er hun for stor til å ikke bli rastløs av bare det. Så det er nok helt topp for henne å begynne i barnehage. Jeg har jo i tillegg vært hjemme et halvt år ekstra i tillegg til permisjonsåret, så jeg er jo ekstra priviligert. Jeg håper jeg får mulighet til å gjøre det samme neste gang, gleder meg allerede :-)

 

Har ellers vært flink hele helgen, åt ei pølse og litt av ei svele i dag, men regnet det som middag. Nå er jeg veldig sugen på sjokolade, men skal gjøre mitt beste for å stå i mot den siste timen før jeg legger meg! Hvis det blir for ille får jeg heller legge meg tidligere! I morgen står vi opp til vårt nye liv, med ferie og fritid styrt av staten, som femalia så bra beskrev det! I og med at jeg ikke har jobb enda, så er vi nokså frie i starten av barnehagelivet, men jeg har en god følelse ang jobb, så jeg tror ikke det er snakk om mer enn et par uker før livet har fått et helt nytt innhold! Grugleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Litt av en dag! Første dag for snuppa i barnehage i dag, vi var der i 2 1/2 time. Det gikk fint, men det var veldig rart. Helt nye rutiner, og nye ansikter for henne å forholde seg til, både store og små. Ikke rart at hun har vært litt tullerusk resten av dagen i dag. Fra å få spesialbehandling hver dag må hun nå regne med å bli varta opp i tur og orden av de voksne der, og følge deres skjema. De var ganske effektive etter lunsjen, når en og en ble skifta bleie på og putta i vogna ute for å sove, de brukte vel 25 min på å få alle 14 i vognene. Nesten som på rullebånd, hehe. Litt komisk, men på en ubeskrivelig måte også litt fælt å se på for meg. Til slutt var det bare lille tuppa mi igjen, men vi valgte å reise hjem og sove der istedet. I morgen tenker jeg at hun skal prøve å sove der.

 

Stoooor og gledelig nyhet! Jeg ble tilbudt jobb på interiørhuset i dag! Ca 50 % stilling, altså det jeg ønsker, og i utgangspunktet tirsdager, torsdager og hver 2. eller 3. lørdag. Tenk å kunne ha fri mandager og fredager, de helgene jeg da ikke jobber blir det 5 sammenhengede dager, hvor vi får mulighet til å finne på ting. Jeg kommer til å ha henne i barnehage tir, ons, tor og fre, men på fredager kommer jeg til å hente henne rett etter sovinga på dagen. Inntektsmessig så hadde det vært fint å kunne jobbe onsdagen også, men det kan jeg jo prøve å forhandle meg fram til etterhvert. Vi skal ha et møte neste mandag :-))))))

 

Det hele ble feiret med kalkunpølser til middag, og et ørlite glass rødvin, før aerobictimen i kveld.

 

Nå har jeg litt vondt i hodet og lurer litt på hva jeg skal pakke og sende med i morgen, hun skal sove i sin egen vogn. Skal jeg ta med den ene nattabamsen hennes? Da må jeg vel merke den og! Bør ta meg en tur på dinbaby.com tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har fått den jobben du ønsket og arbeidstiden som passet det best! Juhu og hurra!!

Det blir jo helt kjempetopp for deg, gratulerer!!!!

 

 

Kjenner til embivalente følelser i hht til barnehagen, men i bunn og grunn har vi ikke noe valg. Her har vi ikke økonomi god nok til at jeg kan være hjemmeværende og i tillegg ville jeg tilslutt gått på veggen av kjedsomhet. Det er utrolig koselig og kjekt å ta seg av en baby, men en travel 1-2-3-åring uten lekekamerater er mer enn jeg kan takle. Da er det bedre med en barnehage hvor de har bøttevis med venner og vi kommer uthvilt hjem for å ta oss av dem! :-)

 

 

Lykke til videre med tilvenningen, håper bebisen din sover godt i barnehagen i morgen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Fredag, og binders nr. 12 er på plass ( 1 pr dag). 3,1 kg lettere enn for 12 dager siden, og godt er det. I kveld er vi barnløse, mormor er barnevakt fordi vi skal tidlig opp og kjøre til Rena i morgen, min samboer skal sykle birken. Så nå vurderer vi å benytte sjangsen og ta en tur ned i "gata" som vi kaller der, og kanskje ta en liten matbit. Jeg synes kanskje jeg kan unne meg en utepils siden det er så sjelden vi har barnevakt. Samboern holder seg edru siden han skal sykle i morgen.

 

Barnehageuka har gått kjempefint, første hele dagen sov hun ikke, men de siste 3 har hun sovet. Veldig imponerende av de som jobber der :-) Jeg kjenner de fleste fra før, veldig snille og hyggelige jenter som er glade i barn. Jeg ønsket den barnehagen spes pga det gode miljøet blant de ansatte. Glade ansatte gir glade barn, tror jeg :-) Snuppa virker så blid og go'sliten når hun hentes, og siden sommeren omsider er kommet hit til østlandet så er hun full av solkrem og grus men strålende fornøyd.

 

Nå skal vi ut og rusle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Synes det er hyggelig å lese at barnehagestarten har gått bra! Vi har også en super barnehage med helt supre ansatte som er glade i jobben sin og koser seg der. Eldstejenta begynte i barnehagen i fjor da hun var bare 10 mnd, men det har gått så bra:-)

 

Ellers så synes jeg samboeren din er flink som orker å sykle så langt. Og du har jammen hatt bra resultat på 12 dager. For min del er jeg på dag 16, og etter 14 dager hadde jeg gått ned 0,5 kg. Satser på at det blir bedre resultater når onsdagen kommer.

 

Lykke til, både du og samboeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Nå har det vært litt hektisk de siste dagene. Det har blitt litt utskeielser, men nå prøver jeg å ta det inn igjen til veiinga på fredag. Drikker altfor lite vann og da går jeg ikke ned i vekt, så jeg må prøve å få i meg masse i morgen.

 

Vi holder på å male huset utvendig, og holder på hele dagen. Glemmer både å spise og drikke, og er dermed veldig sulten på kvelden. Men jeg prøver å spise fornuftig. Huset blir rødt og fint! Dyp rød farge med hvite lister, blir så fint atte! Har hatt lyst til å male det rødt lenge, men samboeren likte å ha det hvitt med grønne (solblekede, urk) lister. Klarte endelig å overtale ham! Det er egentlig litt sent å male, men vi har oppdaget en genial maling som tørker kjempefort! Gjøko herregårdsmaling maxima eller maxima tror jeg den heter, og hvis jeg ikke tar helt feil så er den ikke 100 % oljebasert. Da ville den aldri ha tørket, så rått som det er om natta nå.

 

Ellers har det blitt en stor forandring i jobbsammenheng. Jeg fikk en telefon en halv time (!) før jeg skulle i møte med interiørbutikken. Så jeg vil nok etter all sannsynlighet bli kontorrotte i stedet! Trengte hjelp til ordrer, bilagsføring, fakturaer, vareutsendelser og diverse - og kunne mer enn gjerne få prøve meg som selger når papirhaugen var under kontroll og jeg fikk bedre tid. Han har holdt på i 12 år og jeg har sjekka resultatregnskapene hans - ikkenoe galt der i gården nei! Så jeg tror jeg takker jaaaaaaaaaa til det, 3 dager i uka - genialt!!!! Da slipper jeg å stå og gå i en butikk, og jobbe til 19 på torsdager.

 

Har litt stiv nakke etter malinga nå, så jeg orker ikke å skrive mer i dag. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei alle vennene mine som har fulgt meg i et år nå! Jeg kommer bestandig til å være en grete roede inspirert slanker, men nå har jeg valgt å melde meg på vektklubb (VG) i 6 mnd for å rett og slett prøve noe nytt og se om det kan hjelpe på motivasjonen. Maten og mosjonen blir nok den samme der som her, trenger bare litt ny "feedback".

Jeg har ikke tenkt å svikte dere! Men jeg kan ikke love at jeg skriver her så ofte lenger, men jeg kommer iallefall til å sjekke hvordan det går med alle her i helgene, og kanskje legge igjen noen ord.

 

Jeg begynner også å jobbe igjen til uka, og dermed så blir det mindre tid foran pc'en på dagtid, og det sier seg selv at kveldene også blir mer fylt av daglige oppgaver som jeg har vært vant til å pusle med på dagtid nå i halvannet år. Snuppa går i barnehagen, og jeg tilhører jo strengt tatt ikke i forumet "gravide og ammende" lenger :-)

 

Tigris, Kris78 og ikke minst Femaliaaaa, jeg kommer til å følge med på dere! Så det er bare å fortsette å jobbe!! Mitt mål er å gå ned 10 kg til jul. Da vil jeg også være normalvektig!

 

Stå på alle sammen! Så snakkes vi snart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til videre Solskinnsbolla! Jeg er selv tilbake på slanker'n etter en heller fet sommer.... :D Ble 3 kilo opp, men tror de er av nå etter 2 uker med slanking.

 

Da jeg var inne her sist var det som kris78, men nå er jeg verken gravid eller ammende, og skriver under ned 10-20 kilo. Har og fått et nytt alterego, krimar:)

 

Lykke til på vg's vektklubb. Har selv en vennine som nettopp har meldt seg inn der :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Gjest Solskinnsbolla

Snufs, blir nesten litt sentimental når jeg ser alle de nye graviddagbøkene og ammende her, jenta mi er blitt nesten 2 år og spedbarnstiden er for lengst over. Trøsten er at jeg kommer tilbake hit om et år eller to!! Jeg vil jo gjerne ha en baby til!

Jeg tror jeg får hoppe over til et annet forum her, var en stund på vektklubb (VG), men synes matdagboken er bedre her.

Kos dere her inne, dere som har eller skal ha småttiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...