Gå til innhold

Slankedagbok


Gjest Solskinnsbolla

Anbefalte innlegg

Gjest Solskinnsbolla

Nå begynner saaaakte men sikkert motivasjonen for morgendagen å komme, snikende. Og godt er det. I morgen skal det veies og måles, og jeg skal sette opp delmål på veien, må bare finne ut hvordan ståa er først, har ikke veid meg på evigheter. Redd jeg kommer til å bli skuffa, og jeg tror kanskje at det er den skuffelsen over meg selv som ligger over meg som et teppe nå, og som gjør at jeg virkelig må grave fram innsatsviljen igjen!

 

Må jo si at jeg får litt blod på tann når jeg leser at gryxxxx som fødte for under en uke siden, i dag veier 4,4 kg mer enn da hun ble gravid. IMPONERENDE, må jeg si!! Her er jeg, snart et ÅR etter fødsel, og har fortsatt 5 kg igjen til der jeg var da jeg ble gravid, og ytterligere 5-7 kg skal bort i tillegg til de. Jeg gikk opp 24 kg under svangerskapet (!) men kan ikke skylde på det heller siden 14 av dem forsvant av seg selv rett etter fødselen. Har kjempet bort ytterligere 5, men fortsatt 10 kilo skal BORT!

 

Jaja, vi får se hvordan det går i morgen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Lykke til på kurs imorgen! Det kommer sikkert til å bli bra og motiverende, tenker jeg. Men sender med noen motivasjonsvibber allikvel...

 

((((((((((MOTIVASJON))))))))))

 

Krysser fingrene for at du ikke blir helt skremt av vekten da skremt.gif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer til å gå strålende, ta det helt med ro!

 

Nå er det tid for å ta tyren ved hornene, se vekten i hvitøye og fokusere på den lekre bikinien som du skal spasere rundt i på stranden til sommeren!

Dette greier du!!!

 

Jeg skal ned ørt-og-fjørti kilo, så jeg henger på som en ekkel, liten (!) klegg helt fram til du er ferdigslanket - og vel så det!

Vi må jo ikke glemme bunadene, nyttårsballet og lignende evenement som skal finne sted i året som kommer, og da skal kroppen være på plass, NEMLIG!

 

Kan forøvrig informere om at jeg gikk OPP 100 gram fra i går til i dag, til tross for masse levaxin OG xenical. Tror jeg spiser for lite fett, har ikke merket noe til den medisinen hittil... Snakk om bortkasta penger om det fortsetter slik *argh*

 

MEN, jeg er ikke her for å snakke om meg! Nå er det deg som gjelder!

Trenger du å minnes om motivasjonslista?

Her er noen punkt:

 

* leve lenger

* kunne leke masse med bebis uten å måtte ta pauser underveis

* shoppe lekre klær hemningsløst

* se lekker ut i tubetopp!

* mannen din blir forelsket i deg på nytt

* få mannfolk til å glo

* få andre kvinner til å bli grønne av misunnelse

* sprade rundt på stranden i HOT bikini

* se lekker ut i selskapskjole, og endelig velge en som du VIL ha!

* bedre helse

* mer energi

* du får tilbringe masse tid her inne med oss andre!

 

Så, da bør motivasjonen være på plass igjen! Så dersom du går på vekten i morgen og ser tall du helst aldri vil se igjen - så drit i det og trøst deg med at det blir siste gang du ser slike tall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Jaaaaaa, jeg vil oppnå alle de tingene på den listen, helt klart! Blir sinna på meg selv over tanken på at jeg kunne være nesten i mål nå. MEN, ingenting å gjøre med det. I dag veide jeg 72,5 kg, det vil si 12,5 kilo unna målet mitt. Burde ikke være så FORBASKA vanskelig! (kanskje det er akkurat det som er problemet...)

 

Idag var jeg hos kiropraktor. En ung og slettes ikke ille å se på i det hele tatt. Jeg følte meg VERRE der i bh og bukse enn jeg gjorde hos den unge mannlige gynekologen i beg. av svangerskapet. Jeg satt på en puff mens han undersøkte ryggen, og alt tøyt ut over buksa, så ut som en muffins som hadde rent over!! Magen er en ting, han ble informert om at jeg hadde ei lita datter (DOG fødte jeg for nesten et år siden!) men det så jo ut som magen fortsatte hele veien rundt!

For all del, jeg var ikke der for å sjarmere karen, men jeg må innrømme at det slettes ikke var noe gøy å føle seg så ulekker.

 

Fikk bekreftet at smertene kom av "smadrede" muskler, ikke noen knuste bein altså. Jeg var stiv flere plasser pga det, så han knakk opp her og der og det føles allerede bedre. Hovenheten gir seg raskere når jeg ikke er så stiv. Skal tilbake allerede på fredag. Da får jeg sørge for å ha på meg en fin bh og ikke så stramme bukser ;-) Yeah right, jeg HAR ingen bukser som ikke strammer når jeg setter meg ned uansett....

 

Delmål! Får prøve på noe sånt som dette;

28.feb. - 71 kg

28.mars. - 68 kg

25.april- 65 kg

30.mai - 62 kg

27.juni - 60 kg

 

Jeg skal forøvrig gjøre mitt YTTERSTE for å nå målet til 17.mai!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da skal du bare vite hvordan det var hos meg når jeg veide 95 kilo og det tøyt ut både her og der..... *flirer* Godt at høre at det hjalp litt med å knekke opp litt.

 

Ser du har satt opp noen delmål...ser veldig greie ut. Lykke til med å nå de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hele 2 dager var fullført med kurs før jeg innledet helgen med vin og sjokoladekake, og fulgte godt opp med mange øl og mere vin på lørdag. Var på hyttetur med onkelen min og samboeren hans med unger, og det ble mye god mat og drikke. Etter en veldig forsiktig runde på slalom og en gåtur på søndag så er heller ikke ryggen min blitt noe bedre, heller tvert om.

 

Jeg må innrømme at jeg er litt deppa for tida. Skal ikke klage all min nød her, jeg skjønner knapt meg selv, men jeg er inne i en litt rar periode. Blir lei av ryggen også. Uansett, jeg er veldig gira på å nå målet mitt til sommeren, og jeg skal fullføre kurset mitt og gå ned i vekt. Men jeg tror jeg skal gire ned et hakk, jeg må tillate meg ost med rødbetsalat på brødskiva hvis jeg føler for det, istedet for å bare spise knekkebrød med mager smøreost. Sukk, jeg tror det viktigste tross alt er å prøve å redusere sjokoladen og potetgullet, og begrense fett og sukker i matveien. Men jeg tror rett og slett ikke at tida er inne for meg til å telle hver eneste bittelitte teenyweenye kalori.

 

jeg tror dette blir taktikken framover;

-Unngå sjokolade o.l. (mer enn et par biter) i ukedagene

-Spise hver 3.-4. time

-spise relativt vettugt til hvert måltid, ikke lesse på med usunt pålegg, men spise DET JEG VIL HA (sånn ca). begrense pasta og ris inntaket

-få i meg frukt og grønnsaker hver dag

 

Jeg får prøve dette i et par uker og se om jeg går ned. Så lenge det går nedover skal jeg være fornøyd. trening må jeg være forsiktig med. var hos kiropraktor igjen i dag, og fikk beskjed om å roe ned aktivitetsnivået. Så jeg tror at det å ta seg av snuppa hele dagen, og gå en rolig tur med henne, i tillegg til husarbeidet, blir nok trening en stund.....

 

Håper dette funker, selv om det ikke blir bare rugsprø på meg, selv om det også er kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde tatt deg en liten pause fra alt slankestyret? Jeg vet ikke jeg....motivasjonen henger iallefall sammen med trening. Får en ikke trene er liksom hele vitsen borte. En trøstespiser og så havner en i en ond sirkel.... Hvor lenge har du holdt på, Solskinnsbolla? Det er naturlig å bli lei! Jeg tror vi er mange i samme båt!

De 10 kg du skal ned til sommeren kommer til å forsvinne! Bare du kommer på rett stim igjen! Men, kan ikke du heller ha en klesstr. som mål? Det kan jo hende du er godt fornøyd etter 7 kg? Who knows!!

 

Lykke til........ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mange fine fjell på Sunnmøre!!! Du får heller ta deg en tur hit snart slik at du kan få nye de!

Jeg mener at en skal unne seg en kaffelatte når en er på kafe - dersom det er det en vil ha! Ofte så kjøper jeg vanlig kaffi fordi det er det beste, men så sikler jeg over mannen min sin deilige latte.... Det er ikke det vi blir tjukke av! (Det er ikke det du spiser mellom jul og nyttår du blir tjukk av, men det du spiser mellom nyttår og jul.....) Jeg har begynt å innvilge meg lørdagssnop! Jeg holder ikke ut dersom jeg ikke gjør det! Snop er og vil nok alltid være en del av mitt liv, og det viktigste blir da å få et normalt forhold til det! Ikke spise som en gal hver gang der er noe fordi du er redd for å ikke få smake... :/

Når det gjelder middager så lager jeg den samme maten som eller: Spaghetti, lasagne, fiskegrateng, taco, wok etc. Jeg bare spiser mindre enn vanlig + at jeg alltid har grønnsaker eller salat til. jeg husker gangene(merk deg gangene)før jeg har slanket meg og bare spist det magreste av det magre, og levd på G.R middager - så har jeg vært helt GAL når jeg har vært ferdig og skal spise normal mat igjen...skal liksom ta igjen det tapte! Derfor er det like greit å spise som vanlig, men bare begrense inntaket!

Nå ble det mye om MEG på din side :) He he!

 

Vi får forsøke å motivere hverandre! Det skal nok gå bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til deg. Jeg føler så veldig med deg når jeg leser at du sliter litt med både rygg, motivasjon og ønske om å gå ned 10 kg. Jeg synes din plan over her høres veldig fornuftig ut og kanskje det å sette seg ned å finne ut hvorfor du ønsker å gå ned og hvordan du kan tilpasse deg dette, kan være med på å motivere deg videre.

 

Jeg selv har funnet ut at jeg aldri mer kan fråtse i godteri, selvom jeg er ferdigslanket. Sukkersuget blir hengende igjen mandag og jeg må kjempe med meg selv for å ikke snope i skapet da. Men når jeg spiser middag og frokost sammen med familien prøver jeg å la være å tenke på GR. Jeg veier ikke maten min, teller ikke kcal. I det hele tatt: jeg legger det litt på avstand. OG det føles veldig avslappende. Men f.eks: Har vi pasta og kjøttsaus, så prøver jeg å ta mer av kjøttsausen enn av pastaen. Lager jeg sauser så kutter jeg ut smøret.... Så langt kan jeg strekke meg for å leve litt GR :) Vi prøver å ha fisk 2-3 ganger i uken, enten som fiskepudding, fiskekarbonader, fiskegrateng m.m. Fredager og lørdager blir det taco og hjemmelaget pizza. Av og til lager vi pannekaker med sammalt hvete osv. Du kan finne på så mye som er vanlig hverdagskost men som bare ved å endre enkelte ting, gjør den litt mer GR.

 

Hvis du har "treningsforbud" så prøv å ta deg en trilletur hver dag. Gå i litt rask tempo slik at du får opp pulsen din ( kanskje ikke så lett i snøværet som er fortiden). Og kos deg med dine egne små godbiter i ny og ne. Dette har vært kaffelatte hos meg (oppvarmet lettmelk og kaffe).

 

Det må være lov til å kose deg med noe hver dag, som er helt innenfor GR.

f.eks: kaffelatte, frukt m/vaniljekesam, bruchetta osv.

 

Og bare får å minne deg på noe annet som hjelper veldig på suget etter noe: VANN, VANN og atter VANN. Jeg drikker stort sett 3 liter vann hver dag, og kjenner at er jeg sulten så drikker jeg ett stort glass vann og venter litt, da er som regel suger vekk. Hvis det ikke hjelper så går jeg og legger meg for natten!

 

Lykke til videre, solskinnet vårt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er oppskriften:

 

ca 3 dl hvetemel

1 dl sammalt hvetemel

50-100gr smør

1 boks kesam til fast deig

litt havsalt

 

Arbeid sammen deigen, ta den rett i paiformen, og sett formen i frysen mens du setter ovnen på 200, og lager fyllet. Etter 10 min i frysen setter du paien i ovnen og blindsteker i 15-20 min. Etter tips fra et hefte om Kesam penslet jeg paiskallet med litt eggehvite (skill ett av eggene, før du mikser alt sammen igjen til eggeblandingen). Da holder bunnen seg sprø.

 

Fyll:

1 pk skogsbacon i biter/evt to kyllingfileter i biter

1 liten rødløk i strimler

1/2 pakke ferske aspargestopper (ikke sesong for det nå, så jeg finner annet, f.eks spinat)

noen små brokkolitopper

Stekes i panne uten fett

 

Hadde dette i paiskallet, i tillegg til en liten pakke apetina fetaost med hvitløk og oliven. litt revet ost, 4 sammenvispede egg, litt matfløte, salt og pepper, en neve halve cherrytomater, 20 min i ovnen.

 

Salat, tomater, agurk i biter og dressing av litt olivenolje, skall av en revet sitron, sitronsaft, salt og pepper.

 

Paien kan lages dagen før og lunes mens du lager salat dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og nei, jeg skjønner så altfor godt hvordan du har det..! Og det er ikke noe kjekt å ha det slik, det er sikkert.

 

Planen din høres veldig lur ut, akkurat som deg har jeg sluttet å være fanatisk på kaloriene. Tror ikke det fører noe godt med seg når det blir over en såpass lang periode. Greit nok å telle kalorier i en begrenset tid, for et kurs eller tre- men når man holder på i måned etter måned, så er jeg overbevist om at kroppen trenger litt fred.

 

Håper inderlig at ryggen din bedrer seg snart. Helt utrolig kjedelig at du skulle ødelegge den så voldsomt etter fallet ditt, snakk om uflaks!! Men, det må nødvendigvis gå over etterhvert, så bare ta tiden med ro. For å se litt galgenhumoristisk på det; kiloene stikker ikke av, så de kan du nok trene bort når ryggen er bra igjen! ;-)

 

Jeg er endelig frisk igjen, stort sett. Så treningen er i full gang her i gården.. Mandag var første trening på ca en ukes tid, og jeg hadde fortsatt feber da jeg satt igang. MEN, jeg orket ikke være syk lenger og tenkte at det fikk briste eller bære.. Heldigvis bar det, så nå er formen MYE bedre. I tillegg har jeg skrevet rapport fra praksisen min den siste uken, som jeg levert inn i går! *yay*

Da er det bare to svære oppgaver igjen før studiene er over for dette semesteret...

Ergo er det ikke tid til å fokusere all energi på slanking, her heller - så vi er i samme båt!

Vi får ta tiden til bruk og forsøke å kose oss litt underveis. Verden går faktisk ikke under selv om vi sitter med 10 (eller 20, som meg) kilo for mye..! Selv om det kan føles slik av og til.

 

Husk, som en klok mann (hvis navn jeg ikke husker) sa engang: de dagene som fløy forbi, ikke visste jeg at det var livet.

Så, lev deretter!! :-)

 

Stor klem til deg, vennen. Vi kommer i mål, det kan du banne på!!! :-D

 

PS. Paien til Tigris skal lages til middag i morgen, den så rågod ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i oliven og olje, så jeg bruker bare den vanlige fetaosten. Men det er nok meningen at du skal helle litt av oljen. Men du får velge selv.... den vanlige er nok mindre kcal i.

 

Det jeg pleier å gjøre i tillegg som ikke står i oppskriften, er å prikke hele paibunnen med en gaffel før jeg fryser den ( for å unngå at det sprekker, men det har jeg lært fra gammelt av og gjelder kanskje i større grad paibunner som er laget på bare smør) og klemmer ett matpapir inntil paibunnen før jeg setter den til blindsteking.

 

50-100gr smør betyr bare at du tar en klatt som du føler for. Jeg veier ikke smøret så derfor skrev jeg bare det. 80gr høres veldig fint ut.

 

Jeg opplever forresten når vi spiser den at det ser ut som om bunnen ikke er stekt ordentlig, at den ser litt rå ut. Jeg vet ikke hvorfor den blir slik, men den er nok stekt og uansett så smaker det veldig godt.

 

Her er et bilde av min første middagspai. Jeg dekorerte den med paprika i tillegg fordi jeg synes den så litt kjedelig ut.

88810_47538_30277053_1170865559mde663ca5fc5315147e7295bc2d11ad23f.jpg

 

Håper den smakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jeg kom frem til. Totalt ble det 2838 kcal og paien ble delt i 6. Hver del blir da 473kcal. + salat ved siden av. Og det går fint an å bruke mindre smør og matfløte( lurer på om jeg ikke brukt lettmelk første gangen fordi jeg ikke hadde matfløte i huset, den ble like bra for det).

 

100 gram fetaost 20% 250

 

80 gram Kvitseidsmør 584

 

1 beger à 3 dl Sans Kesam Original 348

 

1 dl a 55 gram hvetemel sammalt 159

 

3 dl a 60 gram hvetemel siktet 576

 

100 gram spinat fryst 15

 

40 gram brokkoli 12

 

20 gram sopp 4

 

210 gram kylling brystfilet 220

 

4 porsjon a 20 gram egg hele 116

 

150 gram matfløte 22% 337

 

80 gram Synnøve Lett Gulost 217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Paien VAR nydelig også! Den kommer jeg nok til å lage i mange helger framover, og variere litt på fyllet. Jeg prøvde med bacon, men jeg tror faktisk den blir minst like god med kylling, fordi baconsmaken nesten ble "begravet" i all smaken fra resten av fyllet.

 

Tigris, tusen takk for super info om kaloriinnhold! Som du sier, bunnen var litt myk i midten, men det gjorde ingenting, jeg tror den blir sånn med kesam. Den smakte godt, og mettet godt.

 

Nå er det ny uke da, jenter! Jeg er veldig spent på veiinga på onsdag, jeg har jo levet litt fritt nå. Blitt litt ekstra i helgen, men tross alt ikke så ille tror jeg. Jeg tror jeg skeier ut mindre når jeg tillater meg å kose meg litt.

Uken som kommer blir utfordrende! På fredag møtes barselgruppa til felles bursdagsfeiring av våre kjære små som har fylt og fyller 1 år! Da skal jeg bake kake. Hadde tenkt å bake firkløverkake, men når jeg tenker meg om så er det kanskje ikke så lurt å la de små få smake på den, pga nøttene???? Eller hva mener dere? Er de så gamle at de kan smake nå? Kommer ikke til å få et helt stykke alene uansett! Det blir jo å smake, og da kommer jeg jo til å plukke ut nøttene. Grunnen til at jeg ville bake akkurat den er at jeg synes den er så enkel, også er den kjempegod!

Jeg får høre hva dere mener, før jeg kjøper inn.

På lørdag skal vi ha bursdag for vesla med et par venner, og på søndag blir det fullt hus med familiebursdag. På mandag HAR hun burdag, så da blir det sikkert også noe kaker. Og på tirsdag har jeg bursdag selv..... Så det blir med andre ord 5 dager i strekk med bursdag. Minst......antageligvis inviterer vi naboen på restekakelag, på tirsdag eller onsdag :-)

Men dette er jo noen dager til, så jeg får prøve å være litt forsiktig de neste dagene.

 

Ryggen er bedre, men fortsatt sitter det i. Skal til kiropraktor i dag, får se hva han sier. På torsdag skal jeg til tannlegen. Gruer meg, er ikke glad i tannlegen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Ned 400 gram denne uka. Er ikke helt sikker på om jeg tror helt på det, for når jeg snikveide meg i går hadde jeg gått OPP 200 gram. Dermed åt jeg mindre og drakk masse vann i går, og gikk ned til i dag. Om det fungerer å spise det jeg har lyst på er jeg ikke helt sikker på, jeg har spist både lasagne og drukket øl i helgen, og spist litt sjokolade. Jeg må prøve å begrense mengden så det ikke blir altfor mange kalorier. Men jeg føler meg iallefall lettere til sinns. Som samboeren min sa til meg forrige uke; jeg vil heller ha deg blid enn slank. Og det er jo sant at jeg er blidere når jeg får lasagnen min! Men jeg vil ned i vekt også, av helsemessige årsaker, og jeg tror dessuten jeg vil bli enda blidere når jeg når trivselsvekten min! Får bare bruke litt lenger tid tror jeg. Håper at jeg kan være på god vei før sommeren, så jeg kan føle meg vel i shorts og singlet.

 

Denne uken blir jo ikke noe lettere. Barselbursdag på fredag, vennebursdag på lørdag, familiebursdag på søndag, på mandag HAR snuppa bursdag (hun blir 1 år, føler jeg nettopp har kommet hjem fra sykehuset nesten), på tirsdag har undertegnede bursdag, og på onsdag og torsdag kommer antagelig naboer og min pappa til å komme og spise resten av kakene (hvis det er igjen noe!) Det blir en hel uke med bursdag! Hjelp! Hvis jeg klarer å være flink så blir det spinningøkt i kjelleren hver kveld. Det tar jo tid og energi å lage i stand, og rydde etterpå, men hvis jeg tar meg skikkelig i nakkeskinnet så bærer det ned i kjelleren!

 

Kanskje jeg skal begynne allerede i kveld? I morgen kveld blir det vasking av hus, så det får være trim nok den dagen. Ja ja, vi får se hva vekta viser neste onsdag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Det er nok bare å sette igang med noen ekstra trimpoeng denne uken med så mange feiringer fremover! Gratulerer så masse med snuppas 1 års dag!

Vi skal også ha bursdagsfering til helgen, for mellomtassen fyller 2 år på tirsdag. Så dere to har bursdag samme dag.

 

Tenkte jeg skulle ut å kjøpe en kakeform med Lynet McQueen (fra filen Cars -Biler). Han er nemlig helt oppslukt av biler og den filmen.

 

Oj, minner meg på at jeg skal bake banankake til barnehagen. Den er det lite sukker i, og bhg vil ikke ha så mye sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Var hos tannlegen i dag. Jeg har ikke direkte tannlegeskrekk, men tett oppunder noe lignende, synes det er grusomt å bli fikla med inni munnen, det er vondt når de skraper vekk tannstein osv, også får jeg en slags trang til å svelge hele tiden, ekkelt. Men jeg gledet meg til å bli ferdig med det, får så å ta fatt på mange dager med hyggelig burdagsfeiring! Men, så fikk jeg beskjeden om at jeg må tilbake om 3 uker og fjerne en visdomstann nede. Jeg kjenner at hele kroppen gruer seg, og jeg er skikkelig deppa fordi jeg hadde gledet meg til å kose meg disse dagene, og være FERDIG med den forbaska tannlegen.

 

Gjør det vondt?????? Herregud, jeg gruer meg nesten mer til dette enn å føde!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kris78

Jeg kjente ingenting da jeg trekte min visdomstann (bortsett fra bedøvelsen så klart) Eneste var at det var ubehagelig...litt ekkelt på en merkelig måte! Men like greit å bli kvitt dritten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Søndag den 5.mars 2006 kl.11.11 ble verdens (synes jeg) herligste og søteste og goeste lita jente født, og det er om noen få timer et helt år siden! Hjeeelp, så fort tida går! Har vel egentlig ingenting her på forumet å gjøre lenger, siden jeg ikke ammer lenger, men jeg synes jo på en måte at jeg "tilhørere" her da! Så dere må nok leve med innleggene mine en stund til, folkens! Blir nok her til målet er nådd.

 

Rart å tenke på at for akkurat 1 år siden lå jeg på sykehuset med veer og nåler i øret. Hadde en lang fødsel, tok godt over 30 timer fra veene startet, vannet gikk og hodet var ikke skikkelig festa, så det tok lang tid å få hodet ned sånn at åpningen skulle bli større, og det tok lang tid å presse henne ut når jeg først kunne presse. men FERDIG med det, nå er hun her! 1 år gammel! Det er først i morgen hun har bursdag, men vi har allerede feiret med barselgruppa på fredag, venner i går og familie i dag, og hun har storkost seg alle dagene! I dag fikk hun et bløtkakestykke som hun fikk spise alene, det meste havnet utenfor munnen, men noe kom nok ned i magen også, hun momset og smilte fra øre til øre :-)

 

Når det gjelder meg, så tror jeg at jeg har klart meg bra hittil, jeg har faktisk spist det jeg har hatt lyst på, men jeg har ikke orket så mye mer enn et kakestykke, det blir noe annet når man lager istand selskap selv enn når man er bedt bort i et. Man blir mettet av å lage til, på en måte. Prøver å få gått en tur eller syklet en økt hver dag, så får vi se på onsdag, veiedagen. Det blir mer kaker utover uka.

 

Forresten føler jeg meg mye bedre etter at jeg hadde en liten selvransakelse for et par uker siden. Jeg slapper av mye mer nå, og har det veldig bra! Nå spises det pannekaker hver fredag her, uten at jeg får dårlig samvittighet. Bare som et eksempel. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Litt forsinket, men gratulerer så masse med 1-års dagen!!

Tiden går så uendelig raskt, så vi får nyte den mens vi har den.

 

Hvordan gikk det med all feiringen? Ble det masse gaver?

Og hvordan gikk det med GR-kosten midt oppi alle kakene? Håper du unte deg det du hadde lyst på, det er bare 1-års dag én gang!!!

 

Hvordan går kurset? Har du motivasjonen på topp eller er den halvveis?

 

Håper alt står bra til, jeg har det innmari travelt - så er bare kjapt innom før å se hvordan det går, krysser fingrene for at yummy-mummy-kroppen snart er innen rekkevidde! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Forrige uke med bursdager og kakespising gikk over all forventning, gikk faktisk ned en halv kilo! Så med stor optimisme tok jeg imot svigerforeldrene mine som kom på besøk langveisfra, fra fredag til i dag. Hun varter alltid opp så det holder når vi er der, så nå var det min tur til å varte opp henne. Det ble gjort til gagns, og jeg forsynte meg godt selv.

I tillegg ble det lite trim, fordi nuppa ble syk bare 2 dager etter 1 års dagen, målte 39,5 i feber. Feberen gikk over etter en dag men nå har hun blitt ordentlig forkjøla, og i dag kjenner jeg at jeg også er blitt smittet.

Uka gikk rett vest, og opp en halv kilo igjen - utrolig at det ikke ble verre resultat!

 

Nå er svigers vel hjemme igjen, reiste hjem med fly i ettermiddag. Jeg er litt sliten etter besøket og har derfor reist og leid meg et par filmer. Nå er vesla lagt, og jeg har tenkt å stride i mot alle reglene og lage meg lasagne, pluss at jeg har kjøpt smågodt. Jeg er jo tross alt syk!!! Det blir kun i kveld, altså! Jeg føler faktisk at det funker å tillate meg det jeg har lyst på, men jeg er selvfølgelig klar over at jeg ikke kan spise uhemmet hver kveld, det er jo akkurat det som har ført til overvekten min. Fra i morgen er det slutt på småspising og godter og kaker på kveldstid, det er tross alt snart påske, og må gjøre en innsats før det. Da skal nemlig VI til svigers.......say no more......

 

Jeg har vært asosial denne uken, men lover å kikke innom dagbøkene deres og følge med på hvordan det går med dere andre! Nå er det slutt på bursdager og besøk på en stund!

 

Må bare tilslutt si at i dag stod nuppa uten å holde seg til noe, i nesten 8 sekunder :-))) ble skikkelig stolt!! Hun var tydelig fornøyd hun også, hun er så go' for tida :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Da har jeg vært og handla, imot mine egne prinsipper, nå skal kiloene ristes vekk!! Jeg er litt frista til å kjøre på i 2 uker med bare pulver, men jeg vet hvor forferdelig pyton det er å ikke spise vanlig mat, så jeg kommer nok til å erstatte de fleste måltidene med pulver, men spise litt mat også. Med kun 5 pulvershaker så er det tross alt bare 550 kalorier på en dag!! Da tror jeg ikke det skader å spise frukt og mat i tillegg, heller tvert i mot.

Jeg er litt mellom barken og veden nå, på den ene siden har jeg lyst til å gå ned raskt i vekt, men på den andre siden så er jeg så fullstendig klar over at sunt kosthold og trening gir det beste resultatet på sikt. Jeg vil jo gjerne holde meg nede i vekt når jeg først kommer meg dit.

 

Det får bli en kombinasjon av grete roede, som jeg har størst tro på i lengden, og shake, som jeg vet at kun fungerer på kort sikt, men som kan gi meg det kicket jeg trenger. Jeg har alltid klart meg bra når jeg prøver noe nytt, og jeg har faktisk aldri prøvd de to shakene jeg har kjøpt i dag. Jeg skulle egentlig ha nutrilett, men det hadde de ikke verken på helsekosten eller apoteket, så jeg kjøpte naturediet på butikken med sjokoladesmak, og allévo med banan/bringebærsmak på apoteket.

 

Jeg begynner i ettermiddag, tar en shake til middag og den andre til kvelds, for å teste smakene. Har tenkt å variere med å lage meg vanlig smoothie til frokost, så shake til lunsj, så en vanlig middag i moderat mengde, også kanskje et par shaker utover det, og mye frukt, grønnsaker og vann. Dessuten har jeg tenkt å ta i mot absolutt alle middagsinvitasjoner og feiringer med et stooort smil uten å få dårlig samvittighet - jeg tror det er det som er livet, jenter - vi må kose oss de gangene vi er sammen med andre, det nytter ikke å skjemmes hver gang vi får servert dessert eller en god middag. Det kommer til å gjelde allerede til helgen, vi har invitert et vennepar på middag.

 

Jeg tror det får bli malen fram til påsken, og etter påsken får jeg se om jeg har gått ned fint og fortsetter med det, eller om jeg tar en skikkelig økt med bare pulver. Nå er jeg LEI av å bruke så lang tid på dette her, herregud jeg har gått ned bare 5 kg siden august!!!! Idag var jeg opp i 73 kg igjen, det er en halv kilo mer enn når jeg begynte på kurs..... 13 kilo...før sommern? Ja vi får se da....

 

Veiedagen blir fredager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Da har jeg rista løs i noen dager, og jeg må si det går lettere enn jeg hadde trodd. Jeg lager smoothie til frokost, spiser litt polarbrød med pålegg på formiddagen, så en shake til lunsj, så vanlig middag, også en shake til kvelds. Tror jeg havner på ca.1100 kalorier, og det er vel ikke så sultens rand, men derimot en effektiv "kur".

Jeg har tenkt å holde på sånn fram til påsken, da skal vi til svigers. Spørs vel om det blir populært å dra fram shakeren, men jeg skal vurdere det. Det viktigste blir vel å prøve å unngå å proppe i seg sjokolade og kaker hver dag.

Hva som skjer etter påsken vet jeg ikke enda, kanskje jeg prøver noen dager med bare pulver innimellom. Har ikke tenkt å holde på sånn som dette over lang tid, jeg er aaaltfor glad i mat til det, men jeg har lyst til å kjøre på litt nå, for jeg vil velllllldig gjerne bruke bunaden min når vi skal i konfirmasjon i mai, i tillegg til 17.mai såklart.

 

I morgen skal jeg veie meg, selv om det ikke har gått en hel uke. Får nemlig besøk på lørdag, da får shakeren hvile. Men greit å veie seg før den dagen, så får jeg heller rette opp lørdagens gode mat og drikke i løpet av neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...