Gå til innhold

Slankedagbok


Gjest Solskinnsbolla

Anbefalte innlegg

Gjest femalia

Syns du er så flink, jeg er imponert over standhaftigheten din!

Blir veldig spennende å se vektreduksjonen din, regner med at den bli fenomenal!

 

Selv har jeg ikke kommet igang med shaking, jeg startet på ny med GR i stedet. Min stefar, som er lege, mente jeg kom til å forstyrre stoffskiftet og forbrenningen min enda mer dersom jeg startet med pulverkur, og det tar jeg rett og slett ikke sjanse på...

 

Men, krysser fingrene for deg! Håper du får et strålende resultat! Nå som sommeren nærmer seg må det jo være deilig å se kiloene forsvinne...!

 

Stå på!

 

helge-klem fra meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar
Gjest femalia

Fortell, fortell!!

Er så spent på resultatet ditt! Kommer til å dø av misunnelse, men vil gjerne stille nysgjerrigheten allikevel..

 

Krysser fingrene for et supert resultet!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Det går fint, jeg har gått ned en kilo siste uka, så det betyr vel at det fungerer. Synes det er greit å fortsette med å spise middag og bittelitt annen mat eller frukt i løpet av dagen, ellers blir det for mye shaking og for lite kaloriinntak.

 

Trakk visdomstann i dag, så nå har jeg det ikke helt godt inni gapet. Måtte trøste meg selv litt med litt dessert rester fra helgen. creme brulee - glir lett ned ;-) Det var ikke så farlig som jeg hadde forventet, men akkurat nå er det vondt, sukk.

 

I helgen hadde vi middagsgjester, så jeg har ikke veid meg siden før helga, og har ikke tenkt å veie meg før fredag igjen. Men jeg har tenkt å fortsette med dette til over påske, så får jeg heller se om det blir en intensivkur da.

 

Jeg har full forståelse for at du la planene på is, det er helt sikkert fornuftig å høre på onkelen din i forbindelse med stoffskiftet ditt osv. I prinsippet er jo jeg også fullstendig motstander av pulverkurer. Men til mitt forsvar så må jeg si at jeg ikke føler at jeg går på noen kur for tiden. Jeg tror vi fikk en påminnelse fra ei på dagboka di om at dette pulvergreiene er noe lureri, men SÅ erfaren er jeg

med alt fra epleeddik kurer og grapefrukt kurer til fedon og GR at jeg vet hva 550 kalorier om dagen over lang tid gjør med forbrenning og stoffskifte. Men jeg holder meg tross alt på nærmere 1200 kalorier om dagen.

 

Men jeg skal innrømme at jeg begynner å bli litt desperat etter å få på meg bunaden til mai. Det er jo første målet. Deretter har jeg lyst til å oppleve en sommer i kort short og bikinioverdel, for en gangs skyld (før jeg sikkert blir gravid igjen). Dessuten har jeg lyst til å se bra ut når jeg skal begynne å jobbe igjen i august/september - forhåpentligvis i ny jobb. Ja ja, skal nok gå bra dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare en kjapp tur innom for å si God Påske! Håper dere får en fin ferie, og at det ikke blir for mye av det gode påskegodteriet som nå ligger i butikkhyllene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Var det i dag du har veiedag, solskinnsbolla?

Krysser fingrene for at det blir et super-dupert resultat!

 

Dersom du ikke rekker å skrive noe før du drar på ferie, ønsker jeg deg en kjempefin påske! kos deg med påskeegget ditt, det har du virkelig fortjent! Skal se at du rekker bunaden allikevel :-)

 

Påskeklem fra femalia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Solskinnsbolla

Nåååååå! Nå er det jaggu meg ingen flere dårlige unnskyldninger! Nå er jeg sint på meg selv. Jeg har hatt 8 måneder på meg til å nå målet mitt, og jeg har ikke engang kommet meg under 70-grensa! Nå er det bare 4,5 uker igjen til konfirmasjonen til to av mine tantebarn, og jeg hadde ikke trodd for 3 måneder siden at jeg IKKE da skulle få på meg bunaden. Men nå ser det jammen dårlig ut. Blir så eitrandes forbanna på meg selv!!!

Nå blir det trening tre kvelder i uka, de dagene skal jeg spise litt mer, men resten av dagene blir det KUN shakes på meg! Jeg MÅ rett og slett gå ned minst 5 kilo hvis det skal være håp om bunad. Skulle helst ha gått ned 10 men det er jeg jo klar over at ikke blir lett. Jeg som hadde tenkt å SKINNE til sommeren, gå turer med kort shorts og trøye uten armer. Det ER fortsatt mulig, hvis jeg virkelig tar meg sammen nå! Nå er det ingen flere unnskyldninger, uansett om det er barseltreff eller middager. INGEN kaker, INGEN alkohol, ikke godterier. Jeg som var så godt igang med å få til å trene og spise ganske masse, jeg gikk jo ned i vekt sakte men sikkert. Hadde jeg vært glup nok til å fortsette med det hadde jeg vært i mål nå. Nå får jeg bare ta straffen og gå imot mine egne forestillinger om mat i flytende form - det er nå den eneste muligheten jeg har! Arrrrrg!!!!

 

Ellers så startet jo påsken faktisk ganske bra, med fjelltur på ski. Vi var de eneste som labba opp med smale langrennsski uten feller, og smørte på masse klister for å komme opp. Verre var det da vi skulle ned igjen, med alt klisteret. Prøvde å skrape det vekk og ha på voks, men det var helt håpløst. Samboeren min som er derfra, hadde nok ikke trodd at jeg skulle orke å bli med til topps. Sta er jeg iallefall! Neste dagen var også fin, vi var på skirenn med alpingruppa. Men så kom jo all denne grusomme snøen dagen etter, og dermed var påskesola og den gode inspirasjonen borte! Tilbake ble kaker, sjokolade, godteri og brus. Jeg har ikke orket å veie meg, men jeg tipper at jeg veier godt over 72, kanskje 73 kilo. Jeg venter med å veie meg til fredag. Jeg NEKTER å oppdatere min egen vekt på siden min før den er UNDER 70. Jeg tror faktisk jeg må komme meg på 65 før jeg får på meg bunaden. Kan bli en hard kamp de neste 4 ukene. Klarer jeg det ikke så må jeg ut og kjøpe meg et antrekk. Da har jeg iallefall tenkt å gå en tur til frisøren og ta et par soltimer, så jeg ser LITT fresh ut når vi reiser tilbake til sunnmøre for å feire konfirmasjon og 17.mai.

 

Jeg slanker meg for min egen del, men jeg må innrømme at akkurat det med å reise til sunnmøre, der samboeren min har sin familie, er litt prestisjefylt. Søstera hans er LITT opptatt av at hennes barn er penest og snillest, og LITT opptatt av at man fort kan bli blank i pelsen av litt is. Jeg føler meg til tider fæl og feit når hun setter i gang, og selv om hun har kommenter at jeg må ha slanket meg litt etter fødselen, så har jeg lyst til å imponere skikkelig! Problemet er bare at vi nå nettopp har vært der, og vi skal dit om 4,5 uker, og så til sommeren igjen. Jeg får liksom ikke tid til å slanke meg skikkelig mellom hver "runde" med potetball m/baconfett, bløtkake og lefse med søst. Det er nærmest umulig å si nei takk til alt uten å virke hysterisk.

 

Ja ja, jeg har tenkt å sette meg ned i kveld og lage en liste over tiltak, og motivere meg litt. Det er JEG som bestemmer hva som skal puttes inn i mathullet mitt!! Nesten så jeg er fristet til å fortelle folk at jeg er i ferd med å utvikle diabetes, kanskje en medisinsk årsak gjør det lettere å få folk til å slutte å mase om at "bare den lille biten ikke kan gjøre noen skade". Så krysser jeg fingrenen for at det ikke blir noen bursdagsfeiringer eller middager de neste 4-5 ukene! LA MEG FÅ SLANKE MEG I FRED :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si meg 100% enig med deg, det er jammen rart at det skal være så vanskelig for folk å akseptere at man er på slankern?!

Pussig nok virker det ikke som om de unner oss å gå ned i vekt, og kommer drassende med sjokolade, potetgull og annet snadder bare for å få gleden av å se oss sprekke.

Jeg syns det er utrooolig dårlig gjort, og jeg har hatt et par venninner som er slik at de ikke unner meg en eneste kilo ned. Tvert imot er de tilsynelatende veldig happy med at vekta står stille. Noe av det er årsaken til at jeg omtrent ikke har kontakt med en av disse venninnene, jeg orker ikke tilbringe tid og energi på en person som ikke vil meg godt

Jeg unner jo de å gå ned i vekt, så hvorfor i alle dager skulle ikke de unne meg det??

 

Også kjenner jeg forferdelig godt følelsen av svigerfamiliens dom, i hvertfall nå som det nærmer seg ett år etter fødelsen. Nå er det ikke sikkert at de er så dømmende som jeg føler, men det er nå engang den følelsen jeg har..

Så det å komme til konfirmasjonen i BUNAD hadde vært topp, men jeg er 20 kilo unna. Blir ingen bunad her i gården før neste 17 mai, dessverre. Tragisk, men sant..

 

Så, jeg er sååååå med deg på opplegget ditt! Trening blir det så-som-så med for min del, jeg er så utrolig sliten og lite opplagt for tiden. Men, planen er å starte forsiktig opp igjen denne uka, så tar jeg det derfra.

Shake er "tingen", gitt... Jeg spiser imidlertid helst bar, selv om de egentlig ikke smaker så ufattelig godt, de heller. Men, alt for å få vekk litt fett på denne elendige kroppen!

 

Vi får motivere hverandre når lysten slår til og det eneste man greier å tenke på er kyllinggryte, pizza, quishe, sjokolade og kokosboller *sukk*

 

5 kilo innen konfirmasjonen, DET greier vi pokker ta meg!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Godt igang med min NFM-hurtigkur, i går tok jeg også årets første sykkeløkt, det var deilig! Forbrant 871 kalorier, og spiste tilsammen 850 kalorier i går, sa da gikk det opp i opp. De dagene jeg går på bare shake blir det ingen treningsrunder, kanskje bare en spasertur. Med det forholdet så skulle det bli en vektnedgang på oppunder 1,5 kilo. Synes nesten det er rart at jeg ikke vil gå ned enda mer når man lett går ned 1 kilo på meny 2 og 7 trimpoeng. Men men, tiden vil vise. Nå er jeg iallefall supergira på å bli ferdig med denne slankedriten, så jeg kan begynne å nyte den sunne livsstilen og samtidig vite at jeg kan unne meg en utskeielse i uka. Jeg drømmer sånn om den dagen! Da jeg veier det jeg skal, som er 60 kilo. Da skal jeg fortsette å spise sunt og riktig hver dag, og trene jevnlig, og vite at en god middag, et glass vin og noen peanøtter ikke knekker hverken motivasjon eller humør, eller ødelegger for noe slanking. Nå vil jeg dit, fortest mulig! Hvis jeg regner med å gå ned 1,5 kilo i uka, men legger inn litt slingringsmonn og sier MINST en kilo i uka, så er jeg ferdig den 6.juli, helst før. Da har jeg forhåpentligvis forstatt den varmeste og fineste sommerdelen i vente. Jeg er på utkikk etter ny jobb og har ønske om å begynne i starten av september, så da ser jeg fresh og opplagt ut til jeg skal i jobb. Snuppa har fått plass i barnehagen jeg ønsket, fra 15.august. Hvis jeg klarer 1,5 kilo i uka er jeg ferdig ca. 1 måned tidligere, 8.juni.

 

Det var dagens motivasjonsord til meg selv, og kanskje andre :-)

 

Det er sol i dag, snuppa sover, men etterpå skal vi rusle ned i gata og kjøpe mer pulver ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Dag D, og det går fortsatt strålende. Skal sykle meg en tur i ettermiddag, men jeg har allerede gått en lang tur og forbrent 500 kalorier på det. Har nettopp vært i barseltreff, der åt jeg en brødskive med magert pålegg og drakk vann, og styrte unna kjeksen. Jeg vet at det er rundt disse dagene mange gir seg på så strenge kurer, men jeg er fortsatt gira på å ta meg skikkelig sammen, for siste gang! Nå står helgen for tur, det er alltid mer fristende med potetgull og øl når beat for beat går på tv, men jeg skal bite tenna sammen, bokstavelig talt!

 

Jeg prøvde nudlene til NOKA i går, smaken var ok men jeg synes konsistensen ble merkelig. Følte at jeg åt gummistrikker. Fikk mageknip etterpå, så jeg tror jeg heller går for vanlige nudler hvis jeg må ha noe varm middag. Kjøpte allevo suppe på apoteket som jeg ikke har prøvd enda, skal prøve den i morgen. I dag er liksom "spise vanlig mat og trene" dagen. Holder meg på max 1000 kalorier de dagene, shakedagene blir på 6-700. Hardt, men effektivt. Ser fram til en "normal" sunn livsstil. For alltid!

 

Vekta viste 72 på torsdag, 71,5 i dag. Vet ikke helt hva jeg har gått ned siden jeg ikke veide meg på mandag. Men neste veiing blir om en uke, da får vi se. Beeeer om å snart få slippe å se det he....tes 7-tallet noe mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Dag G - første uke gjennomført, med stil om jeg må få si det selv :-) Måtte veie meg i dag, har gått ned 2 kilo siden torsdag, men tror jeg har gått ned enda mer siden jeg ikke turte å veie meg rett etter påsken. I dag veide jeg 70 blank! Jeg hadde et inderlig ønske om å se 60-tallet på fredag, og det skulle vel ikke være noe problem da vil jeg tro. Eneste er at jeg venter tante rød inn døra rundt torsdag/fredag, har en tendens til å vise seg på vekta med noen ekstra gram, selv om jeg har tenkt å holde meg unna alt av snop og fristelser!

 

I dag er det fortsatt nydelig vær, litt mer overskyet, men varmt nok til å nyte en trilletur litt senere. I kveld blir det sykkeltur. Nå tror jeg jeg skal spise litt lunsj, vanlig mat i dag, men max 1000 kalorier. Har tenkt å forbrenne minst 1000 på sykkel og gåtur, så det går opp i opp.

 

Det er så deilig med vår! Folk rydder i hagene og fuglene kvitrer. Blir ekstra movivert av det, synes det er vanskeligere å holde motivasjonen opp på vinteren. Har lettere for å krype opp i sofaen under et pledd, og kose seg med noe godt å spise, når det er kaldt og stille ute. Nå er det bare å komme seg ut og nyte det mens det er sol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Hvordan går det? Jeg tror ikke jeg hadde taklet den type kur.... er altfor glad i brødskiver :/

Men si meg, ammer du fortsatt? Jeg tenker litt på det med de giftstoffa som kan komme dersom en ikkje får i seg nok mat....ikke for å skremme altså ... :)

 

Jeg har nå 9 kg igjen til målet mitt, hvordan ligger du an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

69,5 i dag, det vil si FERDIG med 70-tallet, og ned 2,5 siden torsdag forrige uke. Utrolig deilig å se 6-tallet, det har jeg ikke sett siden før jeg ble gravid. Veide litt for mye når jeg ble gravid, holdt på å gå ned i vekt faktisk. På første kontroll etter 8 uker eller noe sånt, veide jeg 70 kilo. Så nå har jeg ikke tenkt å se 70-tallet igjen før jeg går gravid neste gang :-) Neste gang håper jeg å "starte" på 60 kilo sånn at jeg forhåpentligvis ikke ser 80-tallet og 90-tallet, jeg veide 92 kilo ved fødsel denne gangen og det var utrolig mye på min korte kropp!!! Men, først skal jeg ned 9,5 kilo til, og kose meg der en stund, før vi tenker på familieforøkelse igjen.

 

Deilig med et sånt resultat på en fredag, da får jeg en ekstra piff i helgen! Synes fredagene er mest vanskelig, tv-kvelden i sofaen var tidligere preget av mye snop og fali drikke tell ;-) Men skal fikse det i dag! cottage cheese med syltetøy er godt det og, hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Ny uke, nye kiloer som skal bort! Har ikke veiedag på noen dager enda, men jeg "kjenner" at det går rette veien.

 

Har ikke fått skrevet så mye, og blir kanskje litt fraværende denne uka. Moren min er i en vanskelig periode, og bor litt her for tiden. Det er ingen av oss som har den store matlysten, for å si det sånn.

 

Men jeg følger min store plan, og får trent som jeg skal, så på fredag håper jeg å se enda mer av 69-tallet, eller kanskje til og med 68-tallet (drøm drøm)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at dere ikke har det så bra. :klem: til dere begge.

 

Hvordan gikk det med veiedagen din forresten? Hvor mange kilo totalt er det du har gått ned nå? Her er det faktisk blitt over 25 kilo; helt utrolig! Men jeg gleder meg selv til den dagen jeg kan se 6-tallet. Noe som jeg ikke har gjort siden 1993...

 

Nå har jeg også fått kastet/gitt bort/solgt de meste av gravidklærne mine. Og en god del annet. Ser at mange av de buksene som passer meg nå, er enten helt ute av mote, eller så passer de ikke til min "født 3 barn" mage. Mulig at jeg må ut å kjøpe en ny garderobe når slankingen er ferdiggjrort. HURRA!!! :hoppe av glede:

 

Ha en god helg, og lykke til med veiingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

huheeeeeiiiiiii!!!!! Veide 68,6 i dag, det er ned nesten en kilo denne uken også, ned 4-5 kilo siden påsken. Og til min store overraskelse - jeg prøvde nettopp bunaden, og den PASSET!!! Vel og merke var den stram rundt livet, men når jeg prøvde den for 3 uker siden fikk jeg ikke puste i den, bokstavelig talt! Men nå gikk det "greit" og jeg vil derfor tro at med 2 uker til med samme opplegg så kan jeg ha bunad både i konfirmasjon 13.mai og på 17.mai!! Herrrlig!

 

Utrolig deilig å se at jeg forlater 70-tallet for godt her nå! Nå veier jeg omtrent det samme som da jeg ble gravid, men skal ned til 60 kilo. Neste gang jeg blir gravid skal jeg forhåpentligvis veie 60 kilo, og ikke gå opp like mye som sist.

 

Nå er jeg glad altså!!! Godt å se at man får litt igjen for strevet!

 

God helg til dere alle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

67,9 i dag - nesten uvirkelig å skrive så lave tall, er visst inne i en god periode nå! 8 kilo til målet er nådd, og siden jeg har gått ned 5 siden påske så er det lov å håpe at det skal gå bra videre også. Om en drøy uke reiser vi til vestlandet for å feire konfirmasjon og 17.mai....i bunad :-) skal bli godt å føle seg vel for første gang på 2 år!! Har tenkt å gi meg selv lov til å spise det jeg vil de to dagene, det begrenser seg litt selv siden bunaden fortsatt er stram i livet! Jeg har også tenkt å benytte meg av at svigermor holder oppsikt med vesla etter leggetid sånn at jeg kan sykle eller gå hver eneste kveld. Har aldri klart å holde meg i skinnet mens vi har vært der men denne gangen skal jeg virkelig prøve mer enn noen gang! Kan ikke spolere dette nå.

 

Om et par timer kommer barselgruppa hit, har laget fylte horn og salat, og det blir fruktfat til dessert. Ingen sjokoladekake og kjeks i dag, jenter, sorry!!! I ettermiddag skal mamma og jeg ta med gåstavene og rømme til skogs et par timer.

 

Ønsker dere alle en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Gratulerer!!! Dette har du virkelig fortjent!!!

Så utrolig deilig det må være å ha på seg bunad, jeg drømmer om den dagen selv! Prøvde min her forleden, og den gikk såvidt det var igjen, men det var utrolig ubehagelig. Det som irriterer meg innmari, er at dersom jeg hadde begynt med Noka en mnd tidligere, så hadde jeg kunne brukt den nå... Sukk.

Men, har som mål ha den på i navnedag som skal være i slutten av juni, da SKAL den passe!

 

Høres ut som om du er inne i en fantastisk god periode, selv har jeg skeiet litt ut sist uke, så jeg regner med at jeg står stille denne uka. Men, neste uke, etter konfirmasjonen er det full fart igjen, håpet er å ta av et par-tre kilo innen vi reiser på tur 19 mai. Hadde vært utrolig deilig å vært ferdig med 90-tallet innen den tid. Bare 1,7 kilo igjen, så det bør kunne gå bra. *håpe, håpe*

 

Tenk at du har gått ned så masse da!! Og vi som har strevd så lenge på GR? Jaggu skulle det hard lut til for begge to før vi fikk noen effekt, så egentlig har vi fortjent det, heheheh!

 

Kos deg masse i helgen! Jeg skal ha deg i bakhodet når konfirmasjonen er overtstått, slik at jeg greier å ta meg inn igjen. For på søndag har jeg lov til å spis alt, ingenting er forbudt da. Mandag, derimot - da er det etterpå-lag, og da skal jeg spise særdeles lite, skal jeg love deg!!

 

Håper du får en flott helg, og stå på videre!! Tenk, bare usle 8 kilo igjen til målet? Det er jo nesten ingenting!! (her er det 21,7 kilo igjen...)

 

Hadetpåbadet!!! hilsen fra femalia :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Om en times tid er vi på vei til kakelandet (vestlandet, svigers) for å feire konfirmasjon og 17.mai. 8 timer i bil - gleder meg virkelig!! NOT! Alltid like spennende å se hvordan tutta klarer seg, og hver gang har vi vært like imponert over henne! Nå er hun 14 måneder og jeg er like spent som jeg pleier.

 

Veide 66,8 i går, men i dag var jeg noen hundre gram opp igjen. Bryr meg ikke så mye om det, men håper jeg klarer å ta meg sammen der borte, har en tendens til å skeie skikkelig ut! Skal unne meg det jeg vil på søndag og torsdag, ellers er det planer om å styre unna de verste bombene, og prøve å trene hver kveld. Tar med vekta!

 

Det viktigste er at jeg kjenner meg bra for tida! Får jo på meg bunaden til og med!

 

Ha en fin helg og uke, og god 17.mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest femalia

Ser at du ikke har lagt inn melding siden 11 mai? Hva skjer'a????

Du har vel ikke blitt igjen på Sunnmøre uten tilgang til internett? Eller spiste du deg ut av bunaden i konfirmasjonen, og nå tør du ikke innrømme din brøde? ;-)

 

Håper du har det flott, at 17 mai og konfirmasjonen gikk strålende - og at du gir oss en oppdatering snart!

 

Klem fra femalia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Har hatt noen dager med dårlig regnskap nå, men har heldigvis trent en del, så vekta har stått stille, men heller ikke ned. 7,5 kilo igjen til målet, så nå har jeg tenkt å jobbe beinhardt i juni, og gå ned mest mulig da, og ta resten i løpet av sommeren!

 

I morgen shaker jeg løs igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Jeg begynner på trening igjen over helgen, så her får vi oppmuntre hverandre!

Syns du har vært utrolig flink utover våren, så stillstand må du jo bare regne med innimellom, så skal du se at resten av kiloene forsvinner som dugg for sola!

 

Tenk at du bare har 7,5 kilo igjen til målet ditt? Det er jo helt utrolig flott!! Tenk hvor mange du hadde for tre-fire mnd siden? Såååå flink har du vært! :-)

 

Jeg har fortsatt 20 kilo igjen, men så snart jeg kommer meg under 90 kilo er det bare 19 igjen, hehe... Men, det går endelig riktige vegen, om ikke annet.

 

Stå på, ha en strålende dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Er med på å oppmuntre hverandre 100 %, men jeg må bare innrømme at helgen har fått en skjev start, som forøvrig startet i går. Pga dårlig vær og at jeg er alene noen dager med vesla, så har jeg ikke fått trent, og jeg har laget meg litt god mat - av en eller annen tåpelig grunn har jeg gjort det nå mens jeg er alene, skulle kanskje tro at det var hyggeligere når man var sammen. Men, han er på laksefiske hele helgen, og jeg vil jo kose meg litt og?? I morgen kveld har jeg invitert mamman min på hjemmelaget lasagne, og jeg har bestemt meg for at det blir siste utskeielsen, på søndag er det spådd strålende sol og det er på høy tid å få ræva i gir igjen! Kan ikke gi meg nå når jeg har begynt å gå ned såpass mye. Det er bare 7-8 kilo igjen! Hvis jeg gjør en super innsats i hele juni, klarer jeg kanskje å gå ned 5-6 kilo, og da er jeg nesten i mål før ferien. Det er drømmen og målet!

 

Snuppa begynner i en kjempesuperbra barnehage i midten av august, det gleder jeg meg til, for jeg ser at hun også har stor glede av å være sammen med andre småttiser. Jeg synes nesten hun blir litt grinete av å bare være hjemme med meg en hel dag, så det skal nok bli godt for alle parter. Jeg må prøve å få meg en jobb rundt de tider! Ikke lett, jeg bor på en liten plass. Jeg vil uansett være slank og flott og blid til jeg skal i jobbintervju, og det skal jeg nok få til!

 

Ha en god helg, femalia og alle andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Solskinnsbolla

Nå har jeg ikke fått trent på nesten to uker, og er forkjøla i tillegg til varmen. Er vel ikke lov å klage nå, men jeg lurer på hvorfor det alltid skal være enten eller når det gjelder været. I tillegg har vesla blitt helt sausa og forkjøla, så hun ligger nede i kjelleren til avkjøling nå, stakar. Det har blitt altfor mye pølser og is ogannet godt i det siste, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå jeg. Trenger skikkelig motivasjon! Det er bare 3 uker til vi skal ha ferie og jeg vet at da blir det garantert mer mat og is igjen. Så nå kan jeg gjøre en superinnsats disse 3 ukene og kanskje gå ned noen kilo, som sannsynligvis vil komme på igjen i løpet av de 4 ferieukene.....ELLER, jeg kan slappe av og ta dagene som de kommer. Det er jo veldig fristende. MEN, nå begynner jeg endelig å føle meg noenlunde vel, og det er dumt å ødelegge det!!

 

Føler at jeg ikke kommer igang igjen nå. Jeg synes jo det er så deilig når jeg først er i gang! Kanskje det er bedre å lage seg noen strenge regler, om at litt av alt er lov, men mye av det meste absolutt ikke er lov!!!!

 

REGLER!!!!

1 - jeg må definitivt komme igang med trening igjen! Så fort snuppa og jeg er friske!

2- det er lov med 1 is på varme sommerdager, men ikke den største som er å få tak i.

3 - spis masse frukt

4 - ved grilling, velg magre produkter, unngå potetsalat og dressing.

5 - øl/vin i helgen ok, men tell kaloriene og tren tilsvarende

6 - vær impulsiv og kos deg, takk ja til middager osv, men tren samme dag.

7 - drikk masse vann

8 - ikke tenk på slanking hele tiden!

9 - tren selv om det er ferie, gå turer med vesla osv

10 - på stranden; ikke ta med kjeks og annet snop. Ta med frukt og salat.

 

Jeg har ikke veid meg siden forrige uke, da veide jeg i underkant av 68 kilo. Jeg vet ikke om jeg har lyst til å veie meg i morgen, regner med at jeg er oppe i 69. Det hadde vært deilig om jeg veide 65 før ferien. Hmmmm, klarer jeg å ta meg sammen nå tro?? Det viktigste er å komme igang med treningen igjen, da kommer mye annet av seg selv.

 

Nei, nå skal jeg gå og veie meg, selv om jeg har drukket og spist i dag...........

 

68,1. Det er ganske utrolig til å ha skeia ut så mye som jeg har gjort. Det har blitt både reker og hvitvin og utepils midt i uka. Jeg må innrømme at jeg synes øl og vin er godt på sommeren. Men nå skal jeg iallefall holde meg til helgen. Og telle kaloriene så jeg trener litt ekstra, det er dessverre altfor masse kalorier i alkohol. Da er iallefall målet mitt om 65 kilo før ferien ganske realistisk.

 

Det hjelper faktisk med en liten pep-talk til seg selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...