Gå til innhold

Veteranene


Gjest Korsa

Anbefalte innlegg

Spisedag var planlagt i dag' date=' men når jeg har gått ned så lite er jeg virkelig usikker på om jeg skal gjøre det. Etter 2 uker med slanking har jeg en tendens til å sprekke til helga igjen... Og derfor tenkte jeg at det kunne være lurt med en dag hvor jeg ikke teller kalorier, og tillater meg litt kos. Tenkte en pose potetskruer eller popcorn og litt smågodt. Er ikke allverden det? Hva synes dere? Er i tvil rett og slett. Samtidig har jeg fortsatt 6 dager å gå ned i vekt på fram til neste onsdag...[/quote']

 

Jeg har "spisedag" hver lørdag. Da teller jeg ikke kalorier men spiser det jeg har lyst på. Men samtidig trener jeg slik at jeg forbrenner minst 1000kcal på en treningsøkt denne dagen slik at nettoen på en spisedag blir helt grei.

Men jeg slanker meg heller ikke, jeg har bare lagt om kostholdet for resten av livet;) Og i mitt nye kosthold så inngår begrensete utskeielser, men til daglig spiser jeg "riktig mat".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 360
  • Created
  • Siste svar

Ja, opp på vekten og ned 1 kg :), puh..... Det er godt at innsats gir resultater, ellers hadde jeg nok gitt opp for leeeenge siden.

 

I uken som har godt har jeg veid og målt og spist hyppig. Jeg har lagt inn igjen kvelds med option og 2 ryvita, så inntaket mitt har lagt på ca 1500 kcal.

 

Jeg har ikke fått trent som planlagt, men det ble forskjellig trening både lørd, sønd, mand og i går. I tillegg har jeg jo gått turer med Vov.

 

0,4 kg virker jo ikke så mye sånn tall messig Pandora, men det er et tegn på at du gjør noe som er riktig i forhold til vekttap og det er NED. Stå på!

 

Håper alle får en fin, fin uke og lever et aktivt og magert liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble en bitteliten nedtur på veiing i dag ..opp 300 gram

MEN jeg har nettopp avsluttet mensen og ble syk i forrige helg så jeg har endel vann i kroppen enda. Jeg skulle vell ha vært flinkere med vanndrivende denne uken men jeg er litt redd for å bruke det for ofte. Hva om det ikke virker når jeg virkelig trenger det og hva om jeg bare lurer meg selv med nedgang.

 

I helga skal vi på hytta uten barn :) og ut i fra blikkene til mannen i går så er det noe å se fram til. Han er flink til å være bare kjæresten min og ikke bare pappa når vi er alene så...

men jeg skal legge inn den obligatoriske gåturtrimmen i tillegg altså

 

Håper alle får en fin helg og de som har mulighet til det må ut å nyte anledningen til en oppfriskende skitur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg - deilig:)

 

Skal nyte freden og roen hele helga - ingen planer om stor festivitas her i gården nei.

Trimme skal jeg selvfølgelig. Litt surt å måtte kutte gåturene - de var min "rekreasjon" etter en lang dag. Utrolig godt å tømme hodet og klargjøre det til neste økt. Blir liksom ikke det samme på trimsykkelen - der blir en så fokusert på hva en gjør.

Har iallefall kommet i gang på treningssenteret - godt egentlig. Har funnet tider der det ikke er så mange andre. I går var jeg faktisk helt alene hele timen;)

 

Maten går helt fint gitt. Ligger stødig rundt 1500 kcal.

Og Positivitas - jeg koser meg også med Options og knekkis på kvelden!

 

Jeg skal stå på til neste veiing - og da håper jeg å se resultater. Satser egentlig ikke på så stor nedgang pr uke jeg da. Men har et lønnlig lite håp om å klare 5 kilo på disse 7 ukene som kurset varer. Og da må jeg nok klare mer enn 4 hekto ja.

 

Takk for koselig oppmuntring eve - det hjelper:p

 

Nyt helga da dere - og dagene er blitt pittelitt lyser altså - så det går mot vår...

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, så var helgen over og starten på ny uke igang. er veldig spent på vekta imorgen, har hatt problemer med og få i meg nok mat. har en far som har vært igjennom en stor operasjon. Og det tar veldig på,så matlysten er ikke akkurat her. men prøver så godt jeg kan og få i meg noe, drikker mye vann ihvertfall.

håper dette snart retter seg..

 

ha en fin dag alle sammen.

 

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Synnøve, håper alt går bedre med faren din nå ;) og at du får tilbake matlysten snart.

 

jeg har hadt en kjempefin helg , ingen store utskeielser .Det var faktisk lettere å ikke overspise når vi var bare to (på kveldens måltid) eller er det noen av tankene fra Paul McKanna som sitter i.

Spiser i allefall saktere og mere bevist på hver munnfull så..

Nå skal jeg ordne meg på en halvannen time med mavedans og det gleder jeg meg masse til.

 

Ha en fin kveld alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Trinny, jeg tror ikke det er så kaldt her i Tr.lag . Det er kaldt å puste ute da ja men så gjør det godt når man kommer inn igjen da og det er det verdt.

 

var på mavedanskurs i går og nå som "teknikken" sitter bedre er det letter å bruke musklene og jeg oppdager til stadighet nye muskler når man løfter og plasserer kroppen rundt omkring. Det er rart at jo lettere og smidigere bevegelsen ser ut ..jo tyngre må du bruke musklene ..virkelig jobbe med kroppen.

Dette er noe av det morsomste trimmingen jeg har vært bort i .

er spent på om jeg vil merke det på veiiengen denne uken ;)

 

 

ha en riktig så fin kveld alle samen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 800 gram denne uka og veier nå 60,1 kg og er ikke så langt unna delmålet mitt med å komme under 60 kg. ;) Er veldig glad i dag, for dette hadde jeg ikke ventet med en spisedag, høyt inntak lørdag, og for lite kcal søndag, samt kun fire dager jeg har følt at jeg har vært "flink".

 

Så flott du har gått ned Synøve, og det samme til deg Stbs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang, Synøve, Jewel og selvfølgelig stbs (selv om du ikke er fornøyd med 0,2 ;) ). Ned er ned!

 

Stå på Bht, ikke fortvil, du skal se resultatene kommer hvis du er standhaftig nok.

 

Flink er du Trinny som trosser kulden og kommer deg ut! Vi er jo ikke Vikinger for ingenting, hehehe :).

 

Jeg sitter nærmest klar til å gå og trene. Prøver å ta godt i denne uken. Neste uke skal jeg leke Fleksnes (les: gi blod) og da går det et par dager uten trim.

 

Ellers holder jeg fokus. Hadde en OK helg uten noen særlige utskeielser. Spiste riktignok en melkesjokolade på lørdag, men holdt meg under 1900 kcal.

 

Håper dere alle har en fin, fin uke i vinterlandet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk positivas for oppmuntring. kan trenge det ja.

 

så fint at det har løsnet for deg nå Synnøve. det blir , det blir.

Stbs og jewel gratulerer med nedgang

Fortsett i det gode sporet dere er i .

 

Denne uken ble det nok en gang opp 300 gram.

Men jeg vet jo av erfaring at jeg(kroppen) trenger en tid til å venne seg til overtid og det stresset alle fristene gir. Så nå er min uke slik

Mandag - mavedans 1.5 time

tirsdag og Torsdag overtid 4-5 timer

Onsdag en gåtur på 1 time

så da kommer helgen som skal inneholde rydding/vasking av hus samt en gåtur på 1-1,5 t

og slik blir ukene noen måneder framover men det blir roligere etter påske.

 

ellers er jeg litt stolt over at jeg på onsdagen fikk til en gåtur på nesten en time selv om det var - 13 grader. Men det var faktisk godt med kniter i snøen og litt lys fra månen.

 

jeg har reflektert over fjorårets ikke fult så store suksess og det som er litt rart med de kg jeg gikk opp i sommer . Når jeg måler cm så er det liten endring på kroppen MED et unntak - over selve maven der er det en økning på 8 cm og det er mye. det er akkurat som om jeg blir pløsete over magen selv om jeg trente både pilates og mavedans i fjor høst.

Jeg har tydelig musklatur når jeg strammer disse men ikke ellers... hmm rare greier :) men så er jeg jo litt rar selv da så haha

 

Jeg synes det er koselig å rapportere her inne selv om jeg nok ikke er den store motivasjonsfaktoren selv. Jeg blir jo motivert til å fortsette med mine faste måltider samt en viss mengde trim hver uke og da er man jo på godt vei da.

Vi får se til høsten om jeg hiver meg på et GR kurs om det ikke har løsnet til da :D

 

Ellers vil jeg ønske alle sammen en riktig så god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så nærmer helgen seg - igjen. Syns dagene går fort jeg, og bra er det, så kommer snart våren og sommeren. Husker godt i fjor vinter, når jeg satt her og tastet og leeeengtet etter sommeren - vips - så var den over.

 

Sitter her og koser meg med Fitness og Cultura naturell. Har fått helt dilla :).

 

Det ble ikke noen veiing på meg i dag. Jeg glemte det helt :eek:. Jeg skulle egentlig måle i dag også, men, men. Tror ikke vekten har beveget noe på seg. Det kjennes ikke sånn ut. Nå kommer jeg vel til å ligge å vippe mellom 74-75, som jeg føler at jeg har gjort gaaaaanske lenge nå. Vektteskel heter det vel. Forslag til å kikke kroppen til å gi slipp på de siste kiloene? Det er det med hente frem den siste innsatsviljen..... :D. Den er der....... et sted......

 

Høres ut som en aktiv uke, Bht. Kjedelig med oppgang! Skal du ned mye?

 

Håper dere alle sammen får en trivelig helg, omgitt av mennesker som er glade i dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sist , har vært tildels fraværende på disse sidene noen uker nå , har hatt det hektisk !

 

Vil fortelle dere at i det siste nummeret av " bedre helse " er det en artikkel med intervju av Korsa ! Kjempemotiverende lesning . Det er forresten et bra blad ! ( ukens reklame ) :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for hilsen positivas

jeg skal pr i dag ned 15 kg. Men det som er så trist er at jeg pga sykdom og medisiner har en tendens til å gjøre slike 5 kg hopp opp.

For et par år siden gikk jeg på GR kurs og gikk ned 17 kg men.. på siste kurset måtte jeg på kortison og ..pang..opp 5 kg og jaggu meg måtte jeg på en nu kur kort tid etter og gjett hva nye 5 kg opp , så på litt over en mnd gikk jeg opp over halve av hva jeg hadde gått ned på 8 mnd.

men da startet vi bare på nytt igjemn og igjen.

 

men jeg må innrømme en sprekk i helga. jeg fikk en oppblomstring av sykdommen og ble helt slått ut og det ble en is/peanøtt skål samt to hjemmelagde skillingsboller utenom planlagt måltid.

det er nok en form for trøst når jeg ligger der og klarer nesten ikke å gå fra stuen til kjøkkenet eller det å skrive disse linjene - det er nok til å slå meg ut. Men nå er det skjerpings her.

 

ha en fin dag alle sammen . :)

BHT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koffør har eg ikkje sett denna tråden før??

Eg e veteran eg og...

eg har 2årsdag i mai, til nå har eg tatt av 40 kg og mener selv eg har ca 30kg igjen...

eg kommer nok til å bruke litt tid tel å sette meg inn i ka dokker har diskutert..

e detta den lengste tråden her tru?

8 sider...he he

Jess...eg hiv meg med...:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok ikke til og være så aktiv på sidene på en stund, har nettopp mistet min far. kan nok hende jeg er inn og leser litt, men har det ikke godt om dagen, så orker nok ikke skrive så mye.

 

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var triste nyheter! Skjønner godt at du ikke orker å skrive så mye!

 

Vil bare ønske deg lykke til i dagene som kommer. Det er tungt å miste sine nærme og kjære. Ta vare på deg selv!

 

Trøste klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist det er å miste en et kjært familiemedlem. Vi vil jo så gjerne ha dem med oss lenge - de har jo vært der for oss i alle år!

 

Tenker masse på deg - og håper du har mange rundt deg som kan tre støttende til.

Ta godt vare på deg selv - og vi er her når du føler for å komme tilbake.

 

Trøsteklem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...