Gå til innhold

Veteranene


Gjest Korsa

Anbefalte innlegg

  • Svar 360
  • Created
  • Siste svar

Det er jo bare helt naturlig at du taster her, jomjom :)

 

God Fredag, alle sammen! 1. desember og kalenderåpning. Jeg er utrolig barnslig av meg, og gleder meg til julekalenderen på tv i kveld, hehehe!

 

Ned nye 0,5 kg og vekten viste 74 i dag, tjohoi! Dette er jo bare helt utrolig. Tenk det - ned 26,6 kg siden start 10. januar. Et sånn halvkilo i uken utgjør jammen litt på sikt, tjohoi!

 

Håper alle får en hyggelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare helt naturlig at du taster her' date=' jomjom ;)

 

God Fredag, alle sammen! 1. desember og kalenderåpning. Jeg er utrolig barnslig av meg, og gleder meg til julekalenderen på tv i kveld, hehehe!

 

Ned nye 0,5 kg og vekten viste 74 i dag, tjohoi! Dette er jo bare helt utrolig. Tenk det - ned 26,6 kg siden start 10. januar. Et sånn halvkilo i uken utgjør jammen litt på sikt, tjohoi!

 

Håper alle får en hyggelig helg![/quote']

 

 

Hei :)

 

Så flink du har vært, 26,6 kilo siden januar, kjempe flott og gratulerer med det.

 

Jeg har hatt fri dag i dag og bake dag, utrolig hvor godt det er med nystekt anis kringler.......

 

Ha ei flott helg, og uke:)

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal det også bakes i helgen, bergenske kakemenn (vi bruker helst afrikanske dyreformer som dekoreres med stor flid av barna), pepperkaker og krumkaker. Vi får se hvor mye vi rekker - kanskje vi skal spre det utover flere helger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka ned en halv kiloe og er veldig fornøyd med det etter stor vektnedgang de siste ukene og en MEGET stressende førjulsuke.

Når man har 6 barn blir det en del å følge opp før jul...heldigvis ble det meste ferdig i løpet av sist uke så nå er det mer roligere dager. Har litt avspasering fra jobb også som gjør at jeg kan nyte dagene litt mer framover, håper også på få tid til litt gode gåturer utendørs for å få litt frisk luft mellom kakebaking, julbrevskriving, julesynging, julepynting...

 

Ha en trivelig førjulsuke alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter veing i dag så står jeg fremdeles på det samme, varierer med et par hundre gram fra uke til uke. Ble litt mer trening enn planlagt siste uken, og med ekstra vasking hjemme som jeg ikke noterer poeng for så blir det nok litt for lite kalorier inn. Får forsøke å skjerpe meg litt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått ned 2,9 kg denne uken og masse er vann selvfølgelig. Har gått tilbake til starten av vektklubben og det jeg ser er at jeg har gått ned og opp de samme 6 kg hele tiden ( 1 1/2år ). Det er litt surt å se, men slike er det jo bare og får fortsette videre. Kanskje ett kurs på nyåret hvis lommeboken tillater det..

Uansett bare å fortsette her!

 

 

f030.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er litt på samme nivå vi Trinny- jeg har også gått opp og ned de samme kg

Men jeg er 5.5 kg lettere enn samme periode i fjor så :)

 

var på 3 dagers kurs i forige uke og fikk ikke veid meg men i helgen var vekten den samme som ved forigge veieing og det er jo bra. Det er jo litt mere mat og drikke på slike dager. Var så forsiktig jeg kunne med maten og danset veeeeeeeldig mye , slet ut noen kaller ja haha ;) hahah

 

men det som var koselig er at jeg fikk kompliment om at jeg var no slankere enn i fjor - det gjør jo godt.

Det er jo bare 5.5 kg men når mann vipper mellom to størelser 40/42 fra 44 vises det jo bedre

 

Ha en fin uke og jeg er spent på dennes uke veiing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Godt å se at dere holder koken forlkens! Her har det vært julebord, juletrefester, juletretenning og familie-middager flere ganger i uka de siste 2-3 ukene! Snakk om vanskelig årstid for kostholdet! -I går var det gløgg hos naboen, og som gravid sparer jeg noen kalorier på alkoholfritt, og siden middagen allerede var fortært, så slapp jeg unna pepperkakene også! (Dessuten var det butikk-bakte, og de er ikke så gode..;)) Nå til helgen er det pepperkakebaking hos svigers, og det blir hyggelig, og der går nok kosemerkene! Og uken deretter, så er det årets siste julebord, og deretter den tradisjonelle marsipan-lagingen hos mormor! Tror jeg må utvikle akutt allergi mot marsipan også!

 

Sånn vekt-messig, så står jeg ganske stille. Gikk jo ned noen kilo for 4-5 uker siden, og etter det har jeg gått opp og ned 0,2-0,5 kilo hver uke. Sliter litt med motivasjonen, men vet at hvis jeg ikke hadde gått på kurs nå, så hadde jeg antakeligvis sluppet alle (eller mange) hemninger!

 

På tirsdag traff jeg er GR-venninne av meg. Hun trenger også å ta av noen kilo og er utrolig nok også blitt gravid, bare 2 uker etter meg! -Siden hun ikke går på kurs nå, så har vi startet opp ett opplegg hvor vi treffes en gang i uka, veies og lager menyer og planer for uken som kommer! Vi har bare hatt ett treff hittil, men hvis vi får til dette, så kan det være redningen både for meg og henne! En del av avtalen er at vi begge skal skrive inn kaloriene og trim her inne på vektklubb også! -Det er noe av det første som faller ut når jeg begynner å miste motivasjonen!

 

-Så selv om jeg ikke skriver så ofte, så holder er jeg fremdeles i gamet, og har ingen planer om å gi meg! -Skal jo ikke gå for fort ned, men 0,5 i riktig retning er mye bedre enn i feil :)

 

Ha en fin helg (snart!)

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stod stille her i dag, og det var greit det. Har ikke vært flink til å skrive inn dagsrapportene og heller ikke veid så mye. Ja, nå vet jeg jo sånn ca hvor mye det forskjellige veier, og jeg kontrollveier f.eks. ris og pasta.

 

Jeg skulle så GJERNE hatt en skjerpingsuke, men det er kanskje ikke rette tiden å gjøre det på, eller........ kanskje det er nettopp det?

 

Et stort HURRA til deg trinny! Du får ta det som starten på å gå ned de neste kiloene ;).

 

Det er godt å høre at du ikke gir deg CamBamBam. I disse dager, er det jo knapt en dag som er "vanlig", og da er det viktig å prøve å holde en viss kontroll. Jeg har en tendens til å glemme å spise...... også fyller jeg på,- ikke lurt :eek:.

 

Ha en FLOTT uke, alle veteraner. Uansett hva vi gjør disse dagene, blir vi noen erfaringer rikere. Vi kartlegger jo også gamle uvaner. For meg er dette den første julen på leeeeenge hvor jeg prøver å ha en viss kontroll over inntaket.

 

julenisse009mj6.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig er det noe som skjer har gått ned 1 kg denne uken og jeg er kjempeglad. Endelig er jeg tilbake på 7.. tallet (79.8 kg) så nå mangler jeg bare 1.5 kg så er jeg tilbake til der jeg var før sommerferien.

Dette har vært en lang høst- stresset mye med disse kg som kom på i sommer.

Nå har jeg liksom en "slankepause" dvs jeg trener ikke så hart, blir mest gå turer og mavedns så nå er jeg ned på 6-10 trimpoeng i uka. Jeg passer selvfølgelig på hva jeg spiser men tenker ikke for mye på det itillegg har jeg kost med med et glass vin i helgen OG da løsnet alt

 

ellers er dette jo en travel tid for de fleste. I år er ungan mere opptatt over (gleder seg til) julematen iforhold til gavene :) rare unger.

Jeg ser det at de fleste bruker fløte, smør eller gjevning i kålrabbistappe. Jeg bruker aldrie noe annet enn kraft og da sparer man jo noen kallorier.

 

foresten vet du hva kallorier er < jo små væsner som lusker rundt i huset ditt om natten og syr inn klærne dine> hahaha ;)

 

ha en fin helg alle sammen og nyt adventstiden med mulighet for å samle famileien rundt seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da, jeg melder meg ikke på her. Er bare nybegynner, jeg. Synnes bare at en tråd spesielt til veteraner er supert!!!!!!!! Her kan vi nybegynnere lese mye om opp og ned turer og om hva der har gjørt med det. Å lese om hvor mye dere har gått ned er jo en kjeeeeempe motivasjon.

Så uansett om jeg er veteran eller ikke, kommer jeg til å lese denne tråd mye! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mest observante av dere vil se at jeg har skiftet nick' date='- en dyd av nødvendighet ;)[/quote']

 

Tror ikke jeg fulgte begrunnelsen, men jeg synes at ditt nye nick er midt i blinken for den du er her inne. Flott valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta står fortsatt stille, begynner og bli lei.. har nå meldt meg på nytt kurs fra nyttår, må ha hjelp til de siste kiloene,klarer det vist ikke alene..

 

Gratulerer bht med nedgang siste uke, flinke er du:-)

Har endelig fått meg en tur idag, 1 times rask gange..deilig men litt glatt..

 

 

Ha en fin førjuls tid alle sammen.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var jo et positivt nick .. kjempebra. Det sier jo noe om ditt nye jeg ;)

 

Bra du fortsatt henger med Synnøve- Det spørs om det er et kurs som skal til for at de siste kg skal smelte bort. Av og til må man ha den fysiske motivasjonen og ikke bare gjøre alt selv. Selv om det er fin motivasjon fra jentene her også

 

I morgen drar jeg til Tromsø og besøker søstera mi. Traff henne i sommer på sølvbryllupet til foreldrene våre men da er alt så hektisk . Gleder meg virkelig til en koselig helg.

 

Håper alle sammen har en fin adventstid og fortsett med å kose dere .

 

 

Nei livsstilendring er tingen gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så er det snart helg igjen, ukene flyr fort... skal på julebord imorgen, så da blir det nok litt utskeielser..men får ta det igjen på resten av helgen:-)

 

Ha en fortsatt fin kveld.

 

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rene julekvelden, må vite. Her går jeg å planlegger hva jeg skal skrive og hvordan jeg skal formulere tilståelsen om at jeg har gått opp siden sist,- og hva skjer.....??? Jeg har gått NED, tjohoi! Hele 0,5 kg - jippi :eek:!

 

Til tross for ufattelig mange kcal i inntak forrige helg, og dager med bob-bob spising og ingen skriving så er altså kroppen fremdeles på vei nedover. Det kan jo være at vanene er såpasse innarbeidet at det går litt automatikk i det - og hvem klager? Ikke jeg ihvertfall, hehehe ;)

 

Bortsett fra det, så syns jeg det er litt stille her? Har veteranene tatt juleferie? Hmmmm........?????

 

Ha en FLOTT uke - kos dere :)

 

julenissencu9.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vektnedgang Positivitas:-)

Skal som sagt på julebord ikveld, så da blir det nok litt utskeielser, orker ikke tenke på kalorier da:p får ta det igjen på resten av helgen..

 

 

Ha en kjempefin helg alle sammen

 

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg som en veteran etterhvert :) Har vært med siden 07.10.05. Noen av dere "kjenner" jeg jo igjen fra tråden "Ned 8-10 kg utover...." men den har falt helt ut.

 

Trenger litt motivasjon og oppmuntring underveis nå :) Skal forsøke å gå ned noen kg igjen og føler at jeg allerede er godt igang. Starter med veiedag/måledag en dag til uka ;)

 

Ønsker dere alle en fin førjulshelg.

 

JuleHilsen

HEIDI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden sist jeg har lagt inn noe innlegg her, men jeg leser og er litt passiv bruker om dagen. Det er fint å se at det går bra med dere, og at dere fortsatt holder motivasjonen oppe.

 

Jeg er i stabiliseringsfasen nå, og har nok kanskje økt litt for raskt og har i løpet av de 3 siste ukene gått opp 800 gram tilsammen. Men det er igrunnen ikke så verst, det varierer veldig fra dag til dag også, så jeg kommer bare til å fortsette som nå. Det jeg la på meg kom de 2 første ukene i hovedsak, og ser ut til å ha stabilisert seg.

 

Klart å få belastningskade i form av betennelse i begge leggene, så det har blitt lite trening på halvannen uke nå. Men i dag har jeg vært i bassenget og svømt i 50 minutter, og det gjorde underverker for kroppen. Det er ikke så belastende og samtidig ble jeg imponert over utholdenheten min. Kommer vel av at formen er såpass god, så dette er noe jeg kommer til å fortsette med til jeg blir bra i beina og kanskje blir en naturlig del av min mosjon framover. Hadde glemt hvor moro det kan være å svømme.

 

Ellers er alt bare bra, og eksamen på mandag og deretter juleferie. På tirsdag blir det en tur på byen sammen med jentene. Så blir det kakebakst, kjøp av juletre og julevask- og vips så er jula der!

 

Ha en riktig fin førjulshelg!

 

Klem Jewel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg står på stedet hvil. Vekten har variert med 0,5 kg de siste ukene men i dag viste den 68,0. Er fornøyd jeg i denne førjulstiden med litt ekstra godt av både mat og drikke. Blir jo en del ekstra aktivitet hjemme i denne tiden så det er nok derfor vekten ikke går opp, for jeg er ikke spesiellt flink med kostholdet disse ukene. Satser på å holde vekten konstant til over jul og så får jeg ta en innsats for å bli kvitt de siste tre kiloene etter jul.

Men selv om vekten står stille nå så blir buksene mine større;) En deilig følelse, blir masse shopping på salget i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold dere fast !!! Jeg gikk ned 3.4 kg denne uka. IIIIIIIKKKKK, YEAH, HURRA,HYL OG SKRIK !!!!

Det værste er at jeg ikke skjønner helt hvordan det har gått til, men takker og bukker for nå er resultatet følgende:

 

Startvekt 10.01: 123 kg

Vekt i dag : 77.6 kg !!!!!!!!!!!

Vektnedgang: 45.4 kg

 

Det er bare helt et under.

Når jeg var hjemme hos mor på juleferie, kjøpte jeg meg julekjole i M og med bare stropper!!!!Og ikke behov bh under. Jeg føler meg som 20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...