Gå til innhold

Veteranene


Gjest Korsa

Anbefalte innlegg

det er litt artig å lese om noen man liksom kjenner . Når man ser på bildene av deg kan man virkelig ikke tro det er den samme damen. Og så mye yngre du ser ut nå.

Det er jo ikke rart at du er en stor inspirasjonkilde her inne ;)

og jeg har nå fått mange gode råd av deg.

 

 

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 360
  • Created
  • Siste svar

Tusen, tusen takk - alle sammen. Det er jo bare SÅ utrolig hyggelig at jeg kan være til inspirasjon for andre. Det tar jeg virkelig som en stort komplement.

hjerteslengkysshw2.gif

 

I går hadde jeg heller en fæl opplevelse. Det var full fart avgårde til vetrenæren. Vov hadde fått en 4 cm stor flæng i øret. Han hadde rett og slett delt øret i to :eek:. Det må ha lagt ganske stor kraft bak. Ørene hans er ikke SÅ tynne. Det ble full dop og sying :eek:. En tapper liten krabat som bare logrer til alt og alle han ser. Det kom ikke et klynk fra ham. Kjente virkelig at omsorgen strømmet på. Lille tass......

 

Er litt spent på veiing i morgen. Føler liksom at det ikke akkurat har gått ned denne uken :confused:. I morgen skal jeg óg på utredning for fjerning av fetforkle, hjeeeeelp (neida).

 

Vær snille med dere selv i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam

Tror du han har klart å ødelegge øret på egenhånd? Håper nesten det, så ikke det er noen som har vært slem med vilje med han.. Håper han kommer seg raskt, og det er jo godt at han fremdeles har humøret i behold!

 

Lykke til med veiing i morgen også! -Du begynner jo å nærme deg målet, så da går vel kiloene litt saktere enn i starten..? Merker du mye til det? Går det tregere nå?

 

Jeg er blitt litt bitt av basillen og vurderer om jeg ikke skal senke kravet (eller høyne det?) slik at målet er å være under 90 når jeg føder i stedenfor under 100.. På kurs veier jeg nå 96,3kg, og på hjemmevekta om morgenen 94,6. Jeg kan fremdeles gå på meny 3 i minst 2 uker til, og vektøkningen pga av magen trenger ikke starte før om ca 12-16 uker. -Det er da ganske lang tid til å komme seg under 90 på? Er det ikke? Selv som gravid? Er veldig usikker på hvor reelt målet er og hvor langt jeg bør pushe uten å ha noen grunn til å bekymre meg for knøttet.. Vil jo ikke skade det, men samtidig vet jeg at jeg spiser mer næringsrik mat enn jeg selv gjorde før, og helt sikkert både mer og riktigere mat enn majoriteten av gravide! Jeg spiser tross alt 5-6 måltider og 1900 kalorier.. Den gamle troen på at at man ikke skal "slanke" seg underveis ligger litt i bakhodet og murrer..

 

Har noen av dere noen tanker i forhold til dette? Tenkte å ta en prat med kursleder om dette neste uke.. Hun er tross alt jordmor også, og har jobbet mye med gravide, så jeg burde føle meg trygg..

 

Er iallefall aldri sulten, spiser, trives og koser meg! :-)

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CamCam,

Jeg synes at det høres ut som du spiser flott mat, mange små måltider og et rimelig antall kalorier. Så lenge babyen vokser som h*n skal etter SF målene og du føler deg vel, så bør jo det være bra. Og du har helt rett i at mange gravide som ikke har et tilsvarende flott kosthold. Det eneste jeg ville vært påpasselig med er å ikke ta av for meget - fettet vårt lagrer miljøgifter og det er best å ta av langsomt/ikke øke når vi er gravide.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen' date=' tusen takk - alle sammen. Det er jo bare SÅ utrolig hyggelig at jeg kan være til inspirasjon for andre. Det tar jeg virkelig som en stort komplement.

[img']http://img296.imageshack.us/img296/3909/hjerteslengkysshw2.gif[/img]

 

I går hadde jeg heller en fæl opplevelse. Det var full fart avgårde til vetrenæren. Vov hadde fått en 4 cm stor flæng i øret. Han hadde rett og slett delt øret i to :eek:. Det må ha lagt ganske stor kraft bak. Ørene hans er ikke SÅ tynne. Det ble full dop og sying :eek:. En tapper liten krabat som bare logrer til alt og alle han ser. Det kom ikke et klynk fra ham. Kjente virkelig at omsorgen strømmet på. Lille tass......

 

Er litt spent på veiing i morgen. Føler liksom at det ikke akkurat har gått ned denne uken :confused:. I morgen skal jeg óg på utredning for fjerning av fetforkle, hjeeeeelp (neida).

 

Vær snille med dere selv i dag!

 

Hei

 

Måtte bare skrive inn en liten hilsen til deg, så flink du har vært og så morro det var å lese artikkelen om deg. Du er jo helt forandra jo, det er jo den forskjellen på før bilde og det jeg ser av deg nå. Litt av en forskjell i alle fall. Kjempe gøy

 

Håper det går bra med vov, hørtes ikke noe godt ut.

 

lykke til med veiing i morgen

 

Ha en fin uke

 

klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er spennende å følge med deg i dine nye livsitiasjon som gravid og samtidig ta vare på din kropp og den lille:)

Tenk om en hadde tenkt slik når en gikk gravid, fristes nesten til å prøve:D, men kaillen sier at no e det nok, vi 6 barn tilsammen med mine, dine og felles så det stemmer vel det.....Like vell jeg kjenner det tikker i eggstokkene når jeg hører om din graviditet.

 

I forhold til kostholdet høres det kjempe fornuftig ut, og jeg sikker på du får i deg de næringstoffene lille knøttet ditt trenger. jeg er en av de som har ekstrem svangerskapskvalme de første mnd og de har klart seg bra de tre jeg båret fram med minimalt kosthold de første mnd.Det høres mye sunnere ut det du er med på nå.

Og heldige deg da med jordmor som kursleder!!

 

Åkke som veldig lykke til og jeg gleder meg til å høre hvordan det går videre både med kosthold og magen som vokser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare forsikre meg om at jeg ikke er egoistisk i forbindelse med svangerskapet og vekta.

 

Tirben; Ja, sammenliknet med de som er ordentlige kvalme, så fråtser jeg jo i mat! Ser flere som går ned i starten pga av kvalme, og det går jo også bra! -Det blir spennende å se hvordan kroppen og magen reagerer på kostholdskontroll når knøttet blir større og vekser raskt! Skjønner godt at det kribler i eggstokkene, men 6 barn tilsammen hadde antakeligvis holdt for meg også ;-) Vi har alltid planlagt at vi vil ha 2, men jeg må innrømme at jeg allerede har nummer 3 til vurdering.. Vi får se hvordan mannen min takler nummer 2's ankomst først. (Han fikk helt hetta da første mann kom, med kollikk og det hele, han ville aldri ha barn igjen.. Heldigvis ble det greiere etterhvert!)

 

Fru Luna; Ja, det med miljøgiftene i fettet har jeg tenkt litt på, men jeg har sett for meg at det har mest effekt under amming, siden mye fett går over i morsmelken. Hvordan er det med knøttet i magen, den får vel næringen fra blodet mitt? Og så lurer jeg på om blodet transporterer noe fett eller stoffer fra fett-oppløsningen? Kanskje dette er noe jeg bør høre med legen min om.. Vil jo ikke ha miljøgifter inn i den bitte lille kroppen..

 

-Ellers er jo ikke planen å ta av mer enn ca 0,5kg i uken, så det er vel innenfor det "anbefalte"..

 

Takk for svar folkens!

 

CamCam :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det freddan,- og vekt-stillstand. Det er greit det, men jeg hadde jo håååpet på å se 75 komma noe, men, men..... Det kommer HELT sikkert.

 

I dag var jeg til utredning for bukplastisk operasjon. HJEEEEELPPPPP - UÆÆÆÆÆÆ ...... Skal inn på nyåret :eek: :eek: :eek:. Har en ufattelig abivalent følelse nå. Er super happy for at jeg fikk gjennomslag for inngrepet, men samtidig helt vettskremt!

uffoguffou3.gif

 

Jeg vet ikke helt hva jeg har trodd om et sånt inngrep, men at det var så omfattende ante jeg ikke. Huff og huff..... Det er jo frivillig, selvfølgelig, men jeg trøster meg med at jeg kommer til å bli SÅ fornøyd etterpå. Så er det noe med å slite litt for å få tilbake min "gamle" kropp. Etter alle disse årene med misbruk, skulle det bare mangle om det ikke smertet litt.

 

Jeg håper óg at det skremmer meg i forhold til å gå opp igjen. Ikke for det,- jeg kan virkelig ikke tenkte meg å gå tilbake til mitt gamle kosthold. Jeg lever fantastisk bra, spiser god og fersk mat som jeg ikke kan huske jeg har spist før - (ihvertfall ikke over lang tid) nyyyyydelig er det!

 

Bra jobbet CamCam. Så FLOTT at du har kursleder som er jordmor. Det kunne jo ikke ha blitt bedre! Jeg er sikker på at du gjør det som til enhver tid er riktig for deg og nurket!

 

PS: Legen sa at jeg ikke hadde noe særlig underhudsfett igjen på magen. Det er vel FLOTT vel, tjohoheioghåpp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER KORSA MED TILSLAGET FOR OPERASJON! a020.gif Tenk deg for en sommer du går i møte:-) Jeg har ei arbeidskollega som tok denne operasjonen og hun er så fornøyd! Du har også en veldig fordel ved at du er i god fysisk form!

 

 

 

 

Ønsker alle sammen en god helg!! h025.gif

 

 

 

 

(og skulle det bli stille fra min kant; så har jeg bare tatt en liten "ferie" fra skrivingen her..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Legen sa at jeg ikke hadde noe særlig underhudsfett igjen på magen. Det er vel FLOTT vel' date=' tjohoheioghåpp![/quote']

 

Gratulerer med gjennomslag på bukplastikk! Denne tyhpen operasjoner har en tendens til å være omfattende. Planlegger bryst reduksjon selv, og det er ett stor inngrep med lang rekovaleringtid der også..

 

-Synes det beste med vurderingen hos lege var at du ikke har noe særlig underhudsfett! -Da er det ikke rart hvis de siste kiloene går sakte, korsa! Sa de noe om hvor mye bukplastikken vil utgjøre i kg? Kasnkje det er bare mage-huden som skiller deg fra ideal-vekten? ;)

 

Det blir spennende å høre mer om dette etter hvert!

 

CamCam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stille det var her! Ingen som har veiedag i dag, eller tørr dere ikke rapportere, hehehe...

 

Jeg har hatt en tålelig bra helg, men litt ekstra på lørdag ble det jo, hm...... Så i går ble det full fart på body step og en tur med Datter og Vov (for å kompansere litt, liksom).

 

Mandag og rett inn i gode rutiner igjen. Det er lettere i ukedagene, ikke sant?

 

Ja, det blir fryktelig spennende. Jeg glemte å spørre om hvor mye kilo som kunne forsvinne, men det er full mageplastikk så her blir det ny navle og hele pakken :eek:, kanskje et par kilo? Resten av vekten min sitter nok over rumpe/lår - helt pære, men det er jo sånn min kropp er, hehehe. Jeg VET at jeg kan gå mer ned, så jeg gir meg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke ferdig og er fornøyd med meg selv både når det gjelder trim, kost og vektnedgang. Gikk ned 0,9 kg og synes det er o.k etter å ha holdt på snart et år.

Har økt trimmen denne uka. Begynnt å gått med staver og det gir effekt kjenner jeg, også ble det enda artigere å gå, raser jo etter veien nå føler jeg

Har igjen et eple på trimpoengtre 4 og har bestemt meg for å fylle opp nytt tre til jul.

Da må jeg bare sette igang intensiv gang og spasering framover!! Men fant ut at det er ekstra motivasjon med noen nye mål nå på slutten av året.

Vurderer å hive meg på fatburners linken men har ikke så mye variert trim å slå i bordet med, det blir stavgåing og vogngåing..., men det utgjør noen poeng i uka det å sjø;)

 

Veldig spennende å følge med deg Korsa i din vei mot mageplastikk. Vurderer veldig om jeg skal eller ikke. Har jo litt jeg også.. En av mine vennider utførte dette i vår og ble meget fornøyd.

 

Vektrapporten denne uka blir

Vekt ved oppstart 123

Vekt uke 46 : 85.3

 

Vektreduksjon på 45 uker : 37.7 kg: D

 

Så jeg selvsagt fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et fantastisk resultat, tirben! Gratulerer!

ape02db0.gif

Jeg skal ikke opereres før i februar. Jeg må ta det i vinterferie uken, sånn at det er folk hjemme. Det var utrolig lang rekovalisens, så jeg trenger litt hjelp.

 

Flott trim, tirben! Du er en EKTE Fatburner! Kjempekos hvis du vil taste med oss på den tråden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korsa - Gratulerer med innvilget mageoperasjon. Jeg har også en venninde som har vært gjennom en slik operasjon og hun har fått et nytt liv etterpå, dvs nå tørr hun å gå i bikini på badestranda og bruke de klærne hun vil.

Så lykke til :-)

 

Kjempefin nedgang Tirben. Det er gøy når det går så bra .

 

Jeg hadde en -for meg- altfortøff treningsøkt som slo meg helt ut. Ble liggende nesten hele lørdagen så der gikk vist vinningen opp i spinningen eller noe slikt :-)

men jeg benyttet helgen til å slappe av og koste meg med et par baillys for første gang på mange uker.

så får vi se om det kan virke positivt inn på denne uken .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vektnedgang til dere som har klart det:-)

 

Er litt treg om dagen, får ikke skrevet så mye her inne,men er nå så vidt innom og leser når jeg har tid:-) for og prøve og holde både meg selv og motivasjonen oppe..

 

Har jo veiiedag torsdag så da får vi se hvordan det går.

 

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned noen hundre gram denne uken, er jo ikke veldig fornøyd, men uansett det er ned..

 

Uansett hvor vanskelig dette har vært for meg og hvor mye motgang jeg har hatt, så gir jeg pokker ikke opp!! Jeg skal ned i vekt! slik er det med den saken:-)

 

Alt som kommer over mine lepper blir ført opp, og jeg har minimum 1 trimpoeng om dagen. I tillegg starter jeg med lymfebehandling hos fysio, siden jeg hadde mye væske i kroppen (dette pga en av sykdommene mine).

 

Bare en liten oppdatering fra meg; tenkte jo på å ikke være aktiv her inne, men jeg trenger dere og ett sted å hente mere motivasjon.. selv om jeg går ned i en snilefart f030.gif

 

Vi må jo alle jobbe ut ifra individuelle forutsetninger:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned noen hundre gram denne uken' date=' er jo ikke veldig fornøyd, men uansett det er ned..

 

Uansett hvor vanskelig dette har vært for meg og hvor mye motgang jeg har hatt, så gir jeg pokker ikke opp!! Jeg skal ned i vekt! slik er det med den saken:-)

 

Alt som kommer over mine lepper blir ført opp, og jeg har minimum 1 trimpoeng om dagen. I tillegg starter jeg med lymfebehandling hos fysio, siden jeg hadde mye væske i kroppen (dette pga en av sykdommene mine).

 

Bare en liten oppdatering fra meg; tenkte jo på å ikke være aktiv her inne, men jeg trenger dere og ett sted å hente mere motivasjon.. selv om jeg går ned i en snilefart [img']http://www.cosgan.de/images/kao/tiere/f030.gif[/img]

 

Vi må jo alle jobbe ut ifra individuelle forutsetninger:-)

 

Hvis det er en aldri så liten trøst så er du ikke alene om å gå ned i snilefart. Vi får holde sammen vi snilene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en -for meg- altfortøff treningsøkt som slo meg helt ut. Ble liggende nesten hele lørdagen så der gikk vist vinningen opp i spinningen eller noe slikt :-)

men jeg benyttet helgen til å slappe av og koste meg med et par baillys for første gang på mange uker.

så får vi se om det kan virke positivt inn på denne uken .

Huffda' date=' Bht. Du må ikke ta deg helt ut! Når det er sagt, høres det ut som du løste det på rette måten. Det er viktig å slappe litt av i ny og ne, syns jeg :).

 

Syns det er bra at du er her inne jeg Trinny. Du gjør jo sikkert det du skal, og selv om det går sakte, så går det ihvertfall ikke opp! I høst har det godt utrolig tregt for meg óg, så du er i godt selskap. Men ikke forsvinn,- vi trenger deg óg :cool:.

 

Vi må ikke trykke oss selv ned, dere! Vi trenger å være positive og gode med oss selv! Vi er jo her, og vi holder på. Bare DET er verd en STOR applaus! Og jeg trenger dere veldig. Hadde ALDRI kommet så langt uten dere! Tusen takk!

 

[img']http://img206.imageshack.us/img206/7751/blomsterbukettrh7.gif[/img]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra av Tirben med 0,9 og trinny med noen hundre gram! Vet at det går tregt for deg trinny, men jeg synes du gjør en kjempe jobb! -Det som er viktig når det går tungt er at hadde du ikke forsøkt, så hadde du mest sannsynelig gått opp i stedenfor. -Og da er det ikke sikkert det hadde vært noen få hundre gram..

 

Synes dere er kjempefilnke!

 

Jeg hadde veiedag i dag, og etter 4 dager uten avføring (super treg gravid mage!), så gikk det som det måtte, opp 0,2. Er nesten glad det ikke var værre, for jeg føler meg som en ballong! Skal på apoteket i morgen og sjekke hva de har av milde lakserende midler som er trygt for gravide. Eller iallefall koke opp noen svisker og ha på havregrøten!

 

-Synes magen min har "poppet" også denne uka, men det kan jo rett og slett være pga den trege magen.. Nåja, vi får se hvordan det går neste uke.

 

Korsa; Skjønner godt at du vil ta hele "pakka" når du først skal ned i ideal-vekt, så det er bare å stå på! Det er vel akkurat der jeg har feilet ett par ganger allerede. Hos meg ligger de mange ekstra kiloene over bryst og rygg, og det er visst ikke spesielt sunt heller. Det blir langsiktig jobbing dette her!

 

CamCam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hopp ( det ble litt trim haha)

Jeg ville bare fortelle at jeg nå har begynt på mitt 6 trimtre så selv om jeg ikke har gått ned i vekt må jeg da ha litt uttelling fordi.

Jeg ser jo det at kroppen er litt mere formet nå en tidligere .

 

Håper alle har en fin dag :)

jeg er iallfall i godt humør i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har tatt meg den frihet i å spre ditt budskap fra tidligere i høst da du la inn et innlegg fra dagbladet under Åpent forum. Innlegget heter: Unngå slankefellene. Ser at det er mange nye som sliter både med motivasjonen og hvordan man skal "gripe fatt i" livsstilsomleggingen. Håper dette er greit?

 

Hilsen Pæra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin nedgang til Tirben og Trinny! Håper det går bedre neste uke for deg CamBamBam.

 

Veiedag for min del i dag, og det gikk som ventet... OPP! Med 500 g... Jeg har slitt med motivasjon de to siste ukene, og har nå kun en uke igjen på internettkurs.

 

Har slanket meg siden sommeren, og har de 2 siste ukene hatt et voldsomt sug etter godis, noe jeg ikke har spist mye av det siste halve året. Ble rett og slett kjempedårlig her om dagen etter å ha spist mengder med smågodt, kvalm når jeg la meg, og dårlig søvn den natta i tillegg til at jeg var kjempekvalm dagen etter. Jeg har riktig nok lært noe av dette, kroppen min trenger ikke sukker i store mengder, og jeg skal gjøre en bra innsats denne siste uka på kurs. I tillegg har jeg tenkt til å fortsette til jeg er under 60 kg før jeg gir meg, veier 61 nå, så jeg håper ikke det blir så lenge til. Trenger etter det en pause fra slankingen, og skal da forsøke å stabilisere vekten. Så er tanken å ta de 2-3 siste kiloene jeg gjerne vil kvitte meg med når jeg føler meg klar til det igjen, føler bare at jeg har fått litt nok, og nå når eksamensperioden kommer trenger jeg mer mat. Så kommer sakte men sikkert til å øke inntaket, slik at jeg kan holde vekten. Har ikke noe mål om å gå tilbake til gamle vaner, for da har jeg kastet bort mye tid og penger!

 

Bare å bite tenna sammen, dette skal jeg klare. Veier forhåpentligvis under 60 kg innen slutten av desember... Og jula, den får bare komme. Det er en uke, og jeg har tenkt til å ha en aktiv jul, og holde utskeielser utenom mat til helgene. Sånn som nå, men blir nok litt kcal-rik dag julaften. Jeg spiser ribbe en gang i året, og gleder meg til det. Begrenser seg selv egentlig hvor mye jeg klarer å spise, så ingen fare for overspising der alikevel. :)

 

Hvis noen har noen tips angående stabilisering tas de imot med takk. Ligger på meny 1 nå, og ser for meg at jeg må opp til meny 2 eller 3. Jeg trener en del,så 1600 blir kanskje for lite når jeg skal stabilisere?

 

Ha en fin kveld da dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fredag igjen (kommer hele tiden den dagen) og veiedag.

 

ENDELIG 75 kg! Totalt ned litt over 25 kg og bort med 91 cm fett :eek:.

 

Puh,- det tok litt for lang tid, dette her, men nå er delmålet nådd. Neste 5 kiloene skal bort :cool:. Tidsaspekt? Selvfølgelig helst så fort som mulig, men innen februar.

 

Ha en flott helg, alle sammen!

 

moonwalkkx7.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...