Gå til innhold

Ned 7 kg før jul


Gjest Kristin31

Anbefalte innlegg

Gjest Kristin31

Hei

 

Jeg skal slanke meg for første gang og er helt ny i vektklubben. Har ikke gått noe kurs, men tror (og håper!) at disse sidene kan være til god hjelp.

Hadde vært veldig motiverende og hatt noen å slanke seg "sammen med".

Jeg veier 67,5 og ønsker å komme meg ned mot 60 kg før jul.

Jer er 31 år og har to barn. Svakheten min er godterier... Har klart å holde meg unna det denne uka, og er fornøyd med det. Men det er alltid mye sosialt som skjer, med vafler, kaker osv. Da er vel kunsten å lære seg å stå over eller å spise lite...

Jeg vil prøve å trene litt i tillegg til å være flink i matveien, og håper det gir gode resultater om noen uker!

Håper det er noen andre som skal slanke seg omtrent det samme og at vi kan følge hverandre her i forumet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 695
  • Created
  • Siste svar

Skal også ned 7 kilo før jul. Er 33 år og mor til 3 gutter. Er 62 kilo, men vil ned til 55. Er bare 158cm høy, så det skader ikke å gå ned litt....

Har jo en masse klær i skapet i str 36 som jeg gjerne skulle hatt på meg igjen.

Sliter veldig med viljestyrken. Spiser alt for mye godteri og usunn mat, pga at jeg har det travelt i hverdagen, med jobb og barn osv....

Men skal greie dette nå, kjenner at jeg er motivert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du vil være med! Jeg har også masse klær i skapet som enten er for trange eller som jeg ser ut som jeg er gravid i... Det er stort sett magen kiloene mine plasserer seg på. Det hadde vært veldig flott og avsluttet året som litt slankere. Skal vi avtale en veiedag og føre opp resultatene her?

Blir jo spennende nå som helgen kommer og man vanligvis spiser masse godterier... Tenkte jeg skulle klare meg uten godterier fredag og søndag og heller kose meg litt lørdag.

Trener du regelmessig? Jeg er litt periodetrener... Tenkte jeg skulle forsøke å gå litt turer og trene litt styrke/kondisjon hjemme.

Lykke til med helgen - vi får forsøke å kose oss uten å bøtte nedpå så mye usunt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her å prøver å motivere meg til å gjøre noe med vekta.

Har store planer , men det blir liksom aldri noe av det. Men denne gangen skal jeg klare det. Håper at å være med her kan hjelpe på motivasjonen når søtsuget melder seg som værst:o)

Jeg er 32 år med 3 barn . Veier 64 kg og vil ned til match vekta mi på 56, (så ambisjonene er store nok)Drømmen er å kunne se meg i speilet uten å se ut som om jeg er gravid. Da skal jeg være mer enn fornøyd.Så da er det bare å ønske oss lykke til alle sammen ! DETTE GREIER VI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga blir nok ei stor utfordring for min del. Skal i 80-årsdag hos min bestemor, med masse kaker osv. Men jeg SKAL greie å moderere meg!

Kjenner at jeg er kjempemotivert nå, fint at vi er flere som har samme mål.

Jeg trener ikke regelmessig, men har pilates-DVD som jeg gjør når jeg har tid. Fitness-ball har jeg også, men har ikke hatt tid til å sette meg inn i det ennå.

Ellers pleier jeg å sykle på ergometersykkel eller ta meg en joggetur ca 3 ganger pr uke. Før var jeg aerobic-instruktør på et treningssenter, men sluttet da jeg ble gravid, og siden den gang har jeg bare "est" utover....

 

Skal vi ha veiedag på torsdager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det fredagskveld, og normalt pleier jeg å deise ned i sofaen med godterier og tv når ungene er i seng. Måtte innom her for å finne litt "styrke"...

80-års dag med masse kaker er nok en stor utfordring ja. Men det må jo være lov å kose seg LITT, bare at man klarer å moderere seg litt mer enn man ellers ville gjort. Jeg kommer til å spise litt sjokolade i helgen, men på lang nær så mye som ellers.

Veiedag på torsdag høres veldig bra ut. Greit å ha det litt ut i uka, slik at det er noe å jobbe i mot.

Fint at vi er flere som kan gjøre det sammen ;)

Veier dere maten og følger GR forresten? Jeg fanger opp en del tips og forsøker så godt jeg kan. Men har ikke veid maten ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier maten litt nå i begynnelsen , bare for å få en feeling på hvor mye jeg kan spise. Prøver å bare bruke sunn fornuft og ikke følge gr opplegget slavisk. Mannen min begynner på GR kurs på mandag, så jeg håper på å få noen impulser derfra også. Er redd at det er på trenings siden jeg kommer til å få mest problemer. Føler at med tre unger så er det ofte at trening er det som blir prioritert bort først. (eller er det muligens bare en av mange unnskyldninger for å ikke å trene) Dere får ha en god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

Er for første gang innom her.... ble veldig inspirert og hiver meg på.

Jeg skal ned 6-7 kg til jul. Kan ikke sette meg større mål,ellers klarer jeg det nok ikke... Har prøvd tidligere å kutte ut søtsaker som er min store last, men det har sklidd inn i samme usunne bane etter bare 1-2 ukers tid. Har virkelig ikke peiling på kaloritabeller og slikt så nå har jeg en stor utfordring fremfor meg. Tilsammen skal jeg ned ca 20 kg. Det blir tøft men nå fikk jeg virkelig blod på tann! Håper vi kan klare det tilsammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Slenger meg på dere jeg. Er nok noe eldre, 49 år i dag , har 6 barn fra 31-13 og 3 barnebarn så jeg har hatt noe å henge fingrene i. Men nå er det meg det gjelder og skal ned til 63. Da passer jeg klær st 38 og det er jeg fornøyd med. Jeg har som mål å komme ned til jeg skal besøke mora mi i desember så her er det bare å stå på. Problemet mitt er å få i meg nok mat..men har tatt tak i det nå ( mat er det eneste som hjelper for å få vekta til å dale,utrolig nok!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI igjen

Tøff helg for min del. Det er tungt å snu på gamle vaner. Må ta meg skikkelig i nakken, og lørdag ble vel ikke helt slik som jeg hadde tenkt..... Men i morgen er en ny dag og nytt pågangsmot. Kan vel ikke gi opp så fort!

Veier dere all mat? Noen forslag til enkel gryterett som kan fryses ned i porsonspakker? Jobber mye og har dårlig tid til å lage middag. Jeg er veldig kjedelig i matveien og det skyldes nok dårlig tid, så om dere har det på samme måte vil jeg gjerne høre hva dere spiser, mat som er enkel å lage til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter! Jeg begynte å bruke denne siden for 2 uker siden, og tenkte jeg skulle "klare meg" uten diskusjonsforum, men det gjør jeg nok ikke. Startet med en veldig bra uke, men så var det kurs med jobb torsdag og fredag, og fest i helga og når jeg først har "sprukket" så hiver jeg innpå. Helt snodige mekanismer, men sånn går det altså. Men nå er jeg klar for ny uke, og kjenner at bare ved å skriver her, forplikter det litt.

 

For min del er det veldig effektivt å veie maten. Har sett ut fra formlene at jeg bør spise ca 14 - 1500 kcal pr dag, og det er veldig motiverende når jeg kommer til slutten av dagen, og har klart meg med det. For min del betyr det egentlig å bare spise det vanlige hverdagskostholdet, men kutte alt ekstra (jeg har hatt en dårlig vane med å spise noe søtt hver dag).

 

Er ikke så stor, så idealvekten min er 54. Nå ligger jeg på ca 58 (ikke turt å veie meg etter siste 5 dager). Skal derfor ned litt mindre enn dere andre, men håper altså jeg kan være med likevel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det ikke bare er meg som har skeiet ut litt i helgen...

Litt godt å se, men jeg tenker at det er flest hverdager og man flink da må man jo kunne kose seg litt i helgen. Men jeg kjenner til det med at når man først har "sprukket" så bare hiver man innpå ja... Hadde en slik dag i går.

MEN nå er det ny uke, så da får vi være flinke. Så kan vi jo satse på å veie oss på torsdag. Har noen dager til å spise riktig osv da ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det en ny uke. Prøver å spise mine 5 brødskiver før middag. Føler egentlig at jeg blir mer sulten jo mer jeg spiser, men det stabliserer seg sikkert etter hvert som ukene går. Veiedag på torsdag høres greit ut. Kan ikke regne med at vekta går ned med en gang så det er nok tida og riktig mat som hjelper. Hadde dag i går så det ble nå et kakestykke som smakte utrolig godt. Hadde hele barneskokken (6 stk ) på besøk pluss to av barnebarna. Koselig! Husk å drikk vann!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI igjen

Tøff helg for min del. Det er tungt å snu på gamle vaner. Må ta meg skikkelig i nakken' date=' og lørdag ble vel ikke helt slik som jeg hadde tenkt..... Men i morgen er en ny dag og nytt pågangsmot. Kan vel ikke gi opp så fort!

Veier dere all mat? Noen forslag til enkel gryterett som kan fryses ned i porsonspakker? Jobber mye og har dårlig tid til å lage middag. Jeg er veldig kjedelig i matveien og det skyldes nok dårlig tid, så om dere har det på samme måte vil jeg gjerne høre hva dere spiser, mat som er enkel å lage til.[/quote']

 

Hei igjen

Nå har jeg vært flink og "kokket" sunn middag, og her kommer middagstips til Kathrin. Krever riktignok litt planlegging da linsene må bløtlegges først, men er ikke vanskelig. Fant denne på nettet en gang, og hvis man er glad i indisk, smaker den veldig godt!

 

Indisk linsegryte

2 ss olje

2 fedd hvitløk

2 løk - finhakket

1 ts gurkemeie

2 ts garam masala

1/2 ts chilipulver

2 ts malt kumin

2 bokser hakkede tomater

8 dl grønnsaks- el hønsebuljong (evt 3 dl med kokosmelk og ca 5 dl buljong)

225 g linser (f.eks. brune)

4 ss sitronsaft

salt

pepper

 

Bløtlegg linsene i noen timer og hell av vannet. Surr hvitløk og løk i oljen til blankt, tilsett krydder og fres i ca 1 minutt. Tilsett tomat, linser og buljong. Kokes til linsene er møre, ca 45 min. Ha i sitronsaft, salt og pepper.

 

Dette kan serveres med ris eller brød, eller spises "bart". Mengdene er ikke så nøye, man kan sjonglere både med krydder og veskemengde etter smak. Jeg tilsatte brokkoli i dag for å få litt grønnsaker også, men vet ikke hvor godt det "passer". Ble i alle fall utrolig mett etter 2 passe porsjoner, og regnet ut at hvis man følger oppskriften over, er det 59 kcal pr 100 gram. Kokte linser er greit å fryse, så her er det bare å lage store kvantum!

 

Og ellers henger jeg meg gjerne på veiedag på torsdagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel torsdag i dag, eller?

Iallfall: Min vekt var i dag 61,3 kilo. 0,4 ned fra forrige uke er vel ikke noe å skryte av, men er tross alt fornøyd, ettersom jeg ikke har vært noe flink med kostholdet.

Har til og med spist gatekjøkkenmat en av dagene (Fy,fy!)

Men jeg har vært flink å trene, da, både ergometersykkel og Pilates-DVD 3 ganger denne uka.

Spent på å høre fra dere andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stago og dere andre.

 

Så bra du er flink med trening, det er jo bra uansett hvor mye eller lite vekten har forandret seg! Anbefaler du den DVD'en? Hvor langt program legger den opp til?

 

Jeg veide 57,3 i dag. Det er opp 300 gram fra forrige tirsdag. Men hadde som jeg skrev 4-5 svært usunne dager. Stoler dessverre ikke helt på vekta når det gjelder én kilo +/-. Synes det lett kan svinge, avhengig av hvor full man er i magen og hva man har spist siste par dager. Men hvis jeg kommer ned på 56 "og noe", da er det kanskje litt mindre fett også :-)

 

Så det får være målet til neste veiing! Får satse på moderat kos denne helga!

 

Hvordan er det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI

Fikk det litt travelt på morgenen så jeg fikk ikke veid meg..... men ska gjøre det imorgen! Kan ikke si at jeg merker noe, men har jo bare holdt på siden sist fredag.

Takk for oppskriften til linsesuppa, den skal jeg prøve i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så gøy å se hvordan det har uka har gått for dere andre.

Jeg har hatt en uke med litt diverse spising. Var veldig flink mandag til onsdag. Så ble det litt godterier i går...

Fikk en opptur forrige helg da jeg hadde gått ned 1,5 kilo fra det jeg veide på det meste, men nå har jeg gått opp litt igjen.. Veide 67,4 i går (mot 67 kilo forrige helg), så det var jo ikke så bra. Men jeg har ikke fått trent noe heller. Er så sliten på kveldene og kommer ikke i gang. VET jo at jeg får energi av treningen, men det er bare det å komme i gang. Er 3 uker siden sist... Jeg SKAL trene en gang i løpet av helgen. (Må bare flette det innimellom overnattingsgjester og middagsbesøk....). 3 ganger med pilates og sykkel er jo kjempebra. Jeg har også en pilates dvd. Kanskje jeg skal finne fram den til uka jeg også.

Er glad vi har satt oss et langsiktig mål, vi har mange uker å være flinke på og vi skal klare det!!!

God helg til alle sammen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hev meg på et annet forum, men fikk ingen respons. Jeg vil være med i et forum hvor vi motiverer og pusher hverandre litt. Derfor vil jeg være med her!:o

Synes opplegget med veiedag på torsdag høres bra ut. Jeg har satt meg et mål på 8-9 kg ned til jul jeg da...

Begynte på mandagen, var flink hele uken, men så kom helgen. Jeg sliter virkelig med søtsuget i helgen! Siden jeg hadde vært så flink hele uken skulle jeg kose meg LITT, men det ble jo ikke bare litt! Når man tar en ting må man gjerne ta mer. Dermed ble det masse søtsaker og itillegg masse mat! Og i tillegg tenker det teite hodet mitt at når jeg først har skjeiet ut hvorfor ikke skjeie ut litt til! ÅH, irriterende!!!! Nå gidder jeg ikke mer! Nå må jeg ha motivasjon!!!

Men nå begynner en ny uke med nye muligheter! Vi får stå på alle sammen også får vi ta helga når den kommer!:D

Sist jeg veide meg sto vekta på 71kg. min trivselsvekt er 62-63kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

Så var helga unnagjort. Er vel ikke helt fornøyd (litt mye sjokolade...)men jeg hadde faktisk gått ned 1/2 kg på 6 dager, og det må jeg jo være happy for!

Hvor finner jeg den tabellen som mange snakker om, hvor mye de ska ligge på i kaloriinntak i forhold til vekt og høyde?

Stå på og lykke til i kommende uke!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei kathrin

 

Er det formelen under du tenker på tro? Så den et annet sted her, og har prøvd å regne ut selv. Antar det er den de bruker på kurs og slikt, for det virker som at de som har vært på kurs har et veldig bestemt forhold til hvor mye de kan spise og hvorfor... :-)

 

Energiforbruk Og Meny

--------------------------------------------------------------------------------

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

 

--------------

 

Og så til Lillin 88. Jeg synes det er bra at det er med flere! Er inne flere ganger om dagen i og med at jeg registrerer alt jeg spiser (oppfordrer til det, det er faktisk veldig virkningsfullt!), så da er det hyggelig om det har vært noe aktivitet i forumet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjempetips på å bli med her og det ser ut til at denne tråden fungerer siden det er så mange med. Da blir det vel noen som følger med hele veien mot slanke kropper;) Veiedag torsdag, var det så?

 

Slik er min start:

 

Vekt:73.5

Høyde:171

Mål: 65

 

Snakkes folkens, Dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg i dag tidlig, og vekten viste 72.8 kg. Herlig, det betyr at jeg har gått ned 600 gr siste uken! Sakte men sikkert nedover, det er vel det som virker:) Måtte bare fortelle dere det, selv om veiedag er på torsdag!

 

Ha en strålende mandag dere, vi snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har fått muskelbetennelse over hele meg (føles iallfall slik) så nå spiser jeg piller som får magen til å se ut som en ballong, Føler meg helt nydelig.. så jeg venter me å måle noe som helt til jeg er ferdig med kuren på fredag..føler meg 100 kg istedet for 69..får håpe dette hjelper meg iallefall. vi snakkes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...