Gå til innhold

Ned 7 kg før jul


Gjest Kristin31

Anbefalte innlegg

Jeg er syk på 3. dagen, meget forkjøla, er bittelitt bedre i dag, men er fortsatt ganske tett og hoster mye. Har ikke feber mer. Men jeg er så frustrert, for jeg har så innmari lyst til å trene! Jeg har jo lyst til å gå ned i vekt og bli sunn og alt det der... Jeg har vært inne stort sett hele tiden i 3 dager...! Trimsykkelen står og håner meg borti hjørnet, hva tror dere, kan jeg ta en tur på den, eller gjør jeg vondt verre? Har ikke lyst til å bli verre igjen, for jeg skal på ferie til Italia fra lørdag til tirsdag! Håper noen med erfaringer/meninger kan gi meg råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 695
  • Created
  • Siste svar

sikkert plass til meg også?

 

 

Skriver litt her og der jeg men finner liksom ikke en tråd som passer for meg derfor leste jeg igjennom alt dere har skrevet og det falt i smak ift hvordan jeg har det... veier 72 og skal ned til 63-65 et sted. Måler 169 over bakken..

 

Går på kurs og har veiedag på tirsdager men i dag skulket jeg rett og slett.. Går det virkelig ann? man bare lurer seg selv.. Jeg sa det som det var til kurslederen som sa at jeg ikke måtte gi opp men stå på videre...

 

Ser ut som det er aktivitet her og det er bra.. Synes dere har vært veldig flinke og kanskje spesieltmen synes også det er positivt at man skriver inn ting som ikke alltid er så motiverende/positivt men det er joslik livet er...

 

Stå på..

 

trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke trent nå når du er så dårlig siden du skal ut og reise.. Tenk hvis du blir værre? Da er det faktisk bedre å gå glipp av de trimpoengene... min mening...

 

Klem fra trine og ha en fortfeffelig tur til lørdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har veiedag eller i alle fall rapportering på torsdag. Men det går jo an å ha veiedag den dagen som passer best for en selv...

 

og velkommen til Trine28!

 

Og så et lite hjelp!!! Jeg har vært trøtt og i litt dårlig humør i dag. Og hva skjer da?? Gidder ikke bry meg om å være fornuftig - har hatt vanvittig søtsug - som selvsagt blir verre hvis jeg først spiser noe.. Så nå er jeg kvalm.

 

Var egentlig veldig motivert etter å ha vært på vekta i morges (bortreist til torsdag igjen, så da tenkte jeg jeg fikk veie meg i dag). Er totalt gått ned 2 kg, og de tror jeg faktisk er borte og ikke bare svingninger med mye/lite mat i magen eller vann. Merker det på buksene.

 

Men da kan jeg jo ikke spise masse slik som i dag!!! Synes egentlig dette har gått ganske greit. Har akseptert at jeg har noen dager der jeg spiser ganske mye (f.eks. i helgene, uten at jeg nødvendigvis tar helt av), så lenge hverdagene er litt sunnere. Og jeg har jo gått ned, selv om det tar litt tid. Så det er greit. Men nå er jeg redd jeg har mistet motivasjonen. Vil ikke det!!!

 

Så gode råd mottas, samtidig som jeg vet jo at det er JEG som må bestemme meg for å være sunn, ingen andre kan det... Jeg MÅ klare å være sunn de tre neste dagene. Ny hyttetur venter i helga, da må jeg ha litt å gå på.. Ellers er det rett opp igjen...

 

ÅH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var ikke noe godt å lese... Vet ikke helt hva jeg skal si... Føler i alle fall at jeg klaget meg litt uten grunn, har egentlig ikke så mye å klage over, bortsett fra at jeg er veldig glad i søtt og av og til har dårlig viljestyrke...

 

Jeg håper de vonde tankene slipper litt taket og håper du finner en annen løsning enn å overspise akkurat i kveld...

 

Varme tanker over nettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Du beskriver godt slik jeg selv kjenner meg igjen i. Og du har jo rett - altfor mange dager hvor man "sprekker" vil dessverre føre til at du ikke når målet du så gjerne vil nå. Men noen få ganger i blant kan man akseptere. Det er et par råd jeg kan gi, men jeg vet jo ikke om det funker for deg...

 

1. Sørge for å ha "sunt" snop i huset, som tørkede aprikoser, svisker, frukt og sånn, og ikke ha de "farlige" typene snop tilgjengelig

2. Sørge for å spise jevnt hele dagen, med jevnt blodsukker, så du ikke plutselig blir kjempesugen på noe søtt, dvs. ikke gå lenger enn 3 timer mellom hver gang du spiser

3. Spørre seg selv hva du egentlig vil? Når du kjenner at du har lyst til å sprekke, lyst på noe godt, så kjenn litt på den dårlige samvittigheten...er det virkelig verdt det? Alt du har slitt, det ville være synd å ødelegge alt sammen nå..?

4. Gå deg en tur eller trene. Ofte har jeg ikke lyst på godteri lenger etter at jeg har trent.

 

Håper noe av dette kan være til hjelp for deg :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

På det du nettopp skrev, syns jeg det høres ut som du kanskje har noen tanker/følelser utenom akkurat det at du vil ned i vekt? Jeg skal ikke legge meg opp i hvorvidt du behøver å slanke deg (ser at andre her har kommentert at vekten allerede er lav), men det var veldig trist å lese det du skrev. Jeg håper at vi andre her på denne tråden kan hjelpe deg til å tenke på annet enn mat. Det er så mye annet verdifullt i livet å fokusere på også, selv om folk som sliter med vekten gjerne blir litt opphengt i akkurat mat.

 

Lykke til! Ønsker deg en god natt, og at de vonde tankene forsvinner.

 

Med hilsen

Anneli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Takk for tipset. Jeg tror du har rett i at jeg ikke skal trene så lenge jeg er syk. Jeg vil jo ikke bli verre. Jeg har holdt meg inne i dag, tatt det med ro, og føler meg for øyeblikket littegrann bedre, tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen. Jeg overspiste og vil kaste opp, men de hører om jeg kaster opp og da blir det oppstyr. Jeg håper medisinene mine virker snart så tankene slutter å mase sånn... Takk for støtte. Ønsker alle en god natt....

-spurven-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på mange tråder og ikke helt funnet en som passer meg, men fikk tips av trine28 om å vere med her :)

Da jeg var gravid for snart 4 år siden gikk jeg opp fra 73- 97(!) Hadde 6-7 kg ekstra før jeg ble gravid.. Har brukt et par år på å komme meg ned igjen, mye pga samlivsproblem at d tok så lang tid. Men endelig kommet meg ned på et noen lunde normalt nivå, men de siste 4-5 kg PLAGER meg!! ER kjempe motivert og blir endra mer motivert når jeg ser at vi er flere om d.

 

Så starten min er:

magen 96 cm(rett under navlen siden dette er d område som plager meg mest)

vekt 70,5 kg mål rundt 66 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vey akkurat hvordan du har det tror jeg.. Veier jo nesten det samme som deg men vi er liksom ikke overvektige ift andre som folk sier.. Ser at jeg ikke er gigantist med de 7 kg som er igjen,men de irriterer meg.. de som går på kurs sammen med meg skjønner jo ikke hva jeg gjør der da det er sånn som meg de vil bli... hyggelig å høre,men kunne ønske de forstår hvordan JEG har det...

Er en del her inne som forstår hva jeg mener.. De plager meg i alle fall men er ikke fanatisk.. Er ikke sånn at folk snur seg etter meg pga størrelsen men det ligger i hodet.. Som nevnt tidligere så har jeg hatt en søster som har veid 250 kg i maaange år så det er jo klart at jeg er litt opptatt av vekta desverre men slanker meg på en sunn måte nå for en gangs skyld.. (3 år siden jeg kunne kalle meg "frisk" igjen og skal ikke tilbake dit)

 

 

Derfor vil jeg ønske deg spurven masse lykke til, vet mye av hva du går igjennom men pass på deg selv.. håper du har godt med nettverk rundt deg...

 

Takker samtidig til dere alle for en koselig tråd.

 

Husk: vær fornøyd med alt vekt tap, noen uker er det en del, andre bare litt og hender ingen ting eller opp.. som dere sier, det er jo faktisk slik livet er og ikke minst, vi skal klare og holde oss der når vi kommer til trivselsvekta vår..

 

Klem trine

 

Har ei datter som bli 4 i 31 okt og er student' date=' har lagt deg til på msn Trine28 :)[/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye oppsiktsvekkende å lese i dag. Utrolig hvordan mat og vekt påvirkes oss alle uansett alder og form.. Jeg kan vel kalle meg et voksent menneske med mange svangerskap og føleser rundt for mye eller for lite kilo osv. men det er hva vi føler oss innvendig som betyr noe og at den personen du ser i speilet er den personen som du føler du er. Nå snakker jeg ikke om tvangstanker, det er et annet problem som må løses uansett form og farge. Jeg håper dere alle får et bedre selvbilde inkludert meg selv. Vi er alle unike og det finnes bare en av oss (hvis vi ikke er tvilling da). Så stå på alle dere som ønsker å være noe annet enn det vi er, det er det indre som teller men speilbildet vårt sier også mye om hvor mye vi egentlig bryr oss om vår egen kropp. Sundt og fornuftig liv er bedre enn et magert slitent et. Kanskje mange tanker dette og jeg håper ingen tar dette ille opp. Stå på for et bedre selvbilde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var mye å tenke på der (akkurat som om jeg ikke vet det fra før *ler*)

 

Er bare det å få gjordt noe med det... mange fine og sanne ord..

 

 

Klem trine

 

Mye oppsiktsvekkende å lese i dag. Utrolig hvordan mat og vekt påvirkes oss alle uansett alder og form.. Jeg kan vel kalle meg et voksent menneske med mange svangerskap og føleser rundt for mye eller for lite kilo osv. men det er hva vi føler oss innvendig som betyr noe og at den personen du ser i speilet er den personen som du føler du er. Nå snakker jeg ikke om tvangstanker' date=' det er et annet problem som må løses uansett form og farge. Jeg håper dere alle får et bedre selvbilde inkludert meg selv. Vi er alle unike og det finnes bare en av oss (hvis vi ikke er tvilling da). Så stå på alle dere som ønsker å være noe annet enn det vi er, det er det indre som teller men speilbildet vårt sier også mye om hvor mye vi egentlig bryr oss om vår egen kropp. Sundt og fornuftig liv er bedre enn et magert slitent et. Kanskje mange tanker dette og jeg håper ingen tar dette ille opp. Stå på for et bedre selvbilde![/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører at mange sier de har størst problem med søtsaker igjennom ulike forum jeg har lest.. Men mitt største problem er saltsuget, kveldene er nesten utholdelige. Mye derfor jeg sitter her nå, må bare få d ut.. Har ingenting i hus bevisst pga d er da ti ganger enklare å sprekke, men d er jo mye mat som kan spises for å dekke dette hungeret,men så va jo d kaloriene som følger med. Noen som har tips??

 

Kjenner meg veldig igjen i d dere skriver, folk forteller meg at jeg ser flott ut og har tatt av meg mye. Men d hjelper jo ikke når jeg ser de små tinga da jeg ser meg i speilet.. Håper at d å komme meg ned de siste kg vil hjelpe på selvfølelsen litt..

Magen som plager meg mest, den ble veldig fluffy etter svangerskapet.. mye strekkmerke hjelper heller ikke. Men er så kjempe motivert nå og har veldig trua på å gjøre dette sammen med dere. En veldig pusher d å vite jeg må fortelle hver uke hva jeg veier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Endelig har jeg gått ned. tror det er mye fordi jeg var oppblåst pga mensen forrigje uke. men nå har jeg iallefall gått ned 1,2kg!:)

 

Startvekt: 73,4kg

nå:72,2kg

trivselsvekt: 63-62kg

 

Håper det har gått bra med dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu! Jeg blir så glad hver gang vekta viser mindre!

 

Startvekt: 72,2

Vekt nå: 70,8.

Vektnedgang siste uke: -0,7

(Vektnedgang totalt: 1,4)

Ønskevekt: 65

 

:) Dette resultatet MÅ skyldes dietten på 1800 kcal om dagen, for jeg har omtrent bare sittet inne pga sykdom hele uka, bortsett fra 2 dager med trim.

 

Skjønner ikke den "min side" her på vektklubben. Nå ser det ut som om jeg startet på 71,5 kg, som var vekta mi forrige uke. Så det ser ut som jeg "bare" har gått ned 0,7 kg totalt. Skal det være sånn?

 

Ønsker alle en fin dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 600gr. :-( Syns det var litt merkelig, at jeg hadde gått ned 1,5 kilo på tre- fire dager.. Så det er vel mer riktig med 900gr. på litt over en uke. Spesielt med det potetgull inntaket i helga ;-) Mål i dag 66,6 kilo og midjemål 75cm. Stå på folkens :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Her er ukas oversikt! (Foreløpig litt mangelfull, regner med det kommer flere rapporter i løpet av kvelden!) Det som står som ned gjelder bare siste uka.

 

Anneli24: Start 72,2. Ned 0,7 til 70,8, mål 65

Eskil: Start 72,4. mål 64

Kikii: Start 65, opp 900g til?? mål 58

Hedvig 74: Start 58,5 ned til 56,5, mål 54

Enne: Start 67,5. Opp 0,6 til 66.6 (men totalt sett ned) mål 60

2mas: Start 66. mål 60

Kristin 31: Start 68,5. mål 60

Lillin 88: Start 73,4, ned 1,2 til 72,2 mål 62, 63

Mathja: Start 70. mål 63

Kathrin: Start 82, ned 0 kg til 81,5, mål 75 til jul

Piste: Start 73,5, ned 800 g til 71,7 mål 65

Kalle: Start 70,4, ned 0,2 til 70,2. Mål 63-65

Ingunn69: Start 65/67. mål 58

Stago: Start 62. mål 55

Stacey: Start 64. ned ? til 60,3 mål 56

Spurven: Start 55, mål 49

Hildepjp: Start 65, mål 59, 60

Ninaen: Start ? Mål ned 5 kg

Trine28: Start 74,2, Mål 63-65

Missml: Start 70,5, mål 66

 

Så langt bare gode rapporter! Jeg hadde ikke veid meg på to uker, så kanskje jeg har gått ned en kg sist uke (frem til tirsdag). Da er vi på en sum på 3,2 kg denne uka! Håper det er mer! Og er det ikke det, så er det ny mulighet neste uke. Jeg skal oppdatere etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å holde kontroll her inne

Skulket rett og slett på tirsdag men kommer sterkere tibake tirsdag som kommer..

Bare en liten rettelse, når du skriver startvekt, er det da jeg begynte på kurs 28/8? for da skal det stå 74,2 og veide for en uke siden 71,8 og mål 63-65 (du skrev ned, da hadde det ikke vært mye igjen av meg...

Så heldig du er som er så nære trivselsvekta di.. gratulere...

 

trine

 

Hei alle sammen!

 

Her er ukas oversikt! (Foreløpig litt mangelfull' date=' regner med det kommer flere rapporter i løpet av kvelden!)

 

Anneli24: Start 72,2. Ned 0,7 til 70,8, mål 65 :-)

Eskil: Start 72,4. mål 64

Kikii: Start 65. mål 58

Hedvig 74: Start 58,5 ned til 56,5, mål 54 :-)

Emne: Start 67,5. Opp 0,6 til 66.6 (men totalt sett ned:-)) mål 60

2mas: Start 66. mål 60

Kristin 31: Start 68,5. mål 60

Lillin 88: Start 73,4, ned 1,2 til 72,2 mål 62, 63 :-)

Mathja: Start 70. mål 63

Kathrin: Start 82 (?), mål 75

Piste: Start 73,5. mål 65

Kalle: Start 70,4. mål 63-65

Ingunn69: Start 65/67. mål 58

Stago: Start 62. mål 55

Stacey: Start 64. mål 56

Spurven: Start 55, mål 49

Hildepjp: Start 65, mål 59, 60

Ninaen: Start ? Mål ned 5 kg

Trine28: Start 72, ned 63-65

Missml: Start 70,5, mål 66

 

Så langt bare gode rapporter! Jeg hadde ikke veid meg på to uker, så kanskje jeg har gått ned en kg sist uke (frem til tirsdag). Da er vi på en sum på 2,3 kg denne uka! Håper det er mer! Og er det ikke det, så er det ny mulighet neste uke. Jeg skal oppdatere etterhvert.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO

Ja her var det fint og stabilt...Har ikke gått ned et gram denne uka. Jeg har holdt meg på ca 1600 kcal, men jeg har ikke fått trent noe så kanskje det er utslagsgivende.... Gratulere til dere som har klart å gå ned denne uka!

Jeg er litt "pisst" og skal ta meg tid til å trene masse (he he) neste uke.

 

Til Hedvig; ser at det ikke er kommet med hvor mye jeg har gått ned i vekt siden jeg startet- det er 0,5 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Da har jeg lagt inn rettinger. Det går litt fort, så bra dere sier fra. Det som står etter "ned" er egnetlig bare siste uka. Tenkte at hvis jeg skrev også hva det var "ned til" så gir det seg hvor mye man har gått ned totalt. Hva er det for din del Kathrin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Min start vekt var 82. Jeg har gått ned 0,5 kg siden start, altså til 81,5. Denne uken har jeg ikke gått ned noe....Målet er ned til 75 kg innen jul, men jeg skal videre ned noen kg etter jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...