Gå til innhold

Ned 7 kg før jul


Gjest Kristin31

Anbefalte innlegg

Kjempefint med den lista du har laget! :D

 

Hadde det vært en idé å ha med startvekt også? Da kan man lettere se hvor mye man har gått ned helt siden starten.

 

Regner med det er en hel jobb å lage en sånn liste, så du behøver bare gjøre det hvis du syns du har tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 695
  • Created
  • Siste svar

Det er en stund siden jeg rapporterte inn her , men har fulgt med jevnlig. Som jeg fryktet så er det treningen jeg sliter med. Er mer aktiv enn tidligere , men ikke nok . Kalori inntaket går stort sett greit, men helgene er jo en utfordring da.

Har ikke fått meg en digital vekt ennå,så jeg veier meg på en god gammel vekt. Kan godt være at den er litt "snillere" enn deres.Men utifra den så er resultatet mitt foreløpig fra 64 til 62 kg. Er uansett fornøyd , for det er år siden den nåla gikk nedover. Så jeg er på rett vei! Lykke til med neste ukes innsats . Og ha en trivelig helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Og vi andre får bare jobbe oss sakte men sikkert nedover... Jeg hadde akkurat en dugelig sprekk. Hadde kjøpt yoghurtnøtter til hyttetur i helga' date=' og måtte smake på en... Og så var det gjort. Doblet plutselig kaloriinntaket mitt i dag....

 

600 kcal var mye for en time, men du bruker jo de store muskelgruppene, så da forbrenner du vel masse også! Deilig følelse det da! :-)

 

Jeg har oppdatert lista så langt, og tar flere hvis jeg får tid i morgen formiddag. Ellers blir det over helga. Tok ikke med cm - mål, det var ikke så mange som hadde skrevet om det. Men oppfordrer alle til å holde egen statistikk over det![/quote']

 

Åååååååå!! yoghurtnøtter!! Noe av det beste jeg får!:-) Ny dag, nye muligheter i morgen. Lykketil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott du er med videre Stacey og gratulerer med vektnedgang!

 

Og takk for oppmuntring, Emne. Jeg tåler jo noen utskeielser, bare det ikke blir for ofte.. Er motivert for å ha resultater neste uke nå, så da er det bare å være flink!

 

Ja, jeg kan legge inn startvekt også, men det blir sikkert ikke før til uka...

 

Blir bra hvis mange melder inn, så kan vi summere opp hvor mange kilo vi går ned i sum! Da blir det jo litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har ikke vært inne her på et par dager nå, og det var jo bare SÅ mye å lese nå. Veldig gøy! Supert med vektlista Hedvig, det var en veldig god ide.

Jeg startet på 68,5 og er nå på 67 kg. Målet er 60 kg. Har vært syk og sengeliggende et par dager nå, så jeg glemte hele veiingen i går. Skal "rapportere" neste gang jeg er inne her. Jeg har også trøstet meg med litt godterier nå som matlysten ikke har vært på topp. ..Gleder meg imidlertid til at formen blir bedre slik at jeg kan trene igjen. Har fått smaken på det nå :D

Takk for alle gode tips og riktig god helg til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.jeg kjøpte meg ny vekt i går. elektronisk og den viste ca 2 kg mer enn den andre.... Ok, da starter jeg fra den riktige vekta så slipper jeg å lure meg selv.

 

vekt 70.4 kg

midjemål 78

 

Trivselsvekt 63-65

 

Har begynt på salsa. Skal si det ble mye svetting og det var kjempe morsomt. Veldig hoftevrikkende og bestemt dansing..Får både god samvittighet og latter. Gleder meg til neste gang. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Ble litt sen innrapportering på meg pga datatrøbbel i går, men jeg har altså gått ned 1kg, og veier nå 69.0 kg blank. Jeg er kjempefornøyd, etter en dårlig helg. Henta jeg meg bra inn igjen med en sunn uke med mye trim og vann..

 

Lykke til til alle dere andre. Vi klarer -500g til neste uke, gjør vi ikke?

 

Mathja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjøpt meg ny vekt! Og den viste mye mer!!! Har sikkert noe med at jeg ikke har vært så flink i de siste to ukene. har virkelig skjeiet ut. Og når vakta viste: 73,4kg fikk jeg meg en tankevekker. Nå har jeg bestemte meg for å skjerpe meg... Man får tenke sånn at det ikke er så lenge til jul. Og klarer vi dette sammen, så blir det nye fine kjoler til julebordene!:D

Så siden det er ny vekt hjemme hos meg får jeg også begynne på nytt:

Vekt:73,4kg

Trivselsvekt:63-62kg.

 

Det er forresten utrolig motiverende å se dere har gått ned! Dere er så flinke!:D

 

Hedvig! Bra idè med en sånn liste!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også ned i vekt. Jeg skrev akkurat i tråden for å gå ned seks kilo til 1. november, men vil være med her også. Tror kanskje det er større sjanse for å klare å gå ned innen jul. Jeg veier i underkant av 55 kilo nå, er 174 høy. Jente. 22 år. 88 cm. midje - hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, jeg tror du må he skrevet feil vekt eller høyde. Man kan ikke være 88 cm rundt midjen. 55 kg og 174 cm høy,eller???

 

Jeg er 42 år. 173 cm høy, ca 73 kg og ca 82 cm rundt midjen. Jeg har no en god bilring over bukslinningen som jeg ikke er noe glad i, ønsker å gå ned ca 8-10 kg.

 

Alle dere andre også hjelp meg !!!, jeg synes det er så langt i mål, lenge siden jeg har vært så tung og rund. Jeg er flink 3-4 dager, og skeier ut resten, nesten mandagsslanker hver uke. er det noen andre som har hatt det slik, men som har kommet over den kneika??

 

Hilsen en fortvilet 64 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skrevet feil. Jeg veier i underkant av 55 og er 1.73 eller 1.74 høy. Jeg har tydeligvis brede hofter eller noe... :D Jeg ser at nesten alle her har mindre midje enn meg... Men 88 centimeter målte jeg meg til på fredag. Kanskje var jeg litt oppblåst da, men likevel er det det tallet jeg må forholde meg til nå og ta tak i.

 

Jeg ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg skal slanke meg for første gang og er helt ny i vektklubben. Har ikke gått noe kurs' date=' men tror (og håper!) at disse sidene kan være til god hjelp.

Hadde vært veldig motiverende og hatt noen å slanke seg "sammen med".

Jeg veier 67,5 og ønsker å komme meg ned mot 60 kg før jul.

Jer er 31 år og har to barn. Svakheten min er godterier... Har klart å holde meg unna det denne uka, og er fornøyd med det. Men det er alltid mye sosialt som skjer, med vafler, kaker osv. Da er vel kunsten å lære seg å stå over eller å spise lite...

Jeg vil prøve å trene litt i tillegg til å være flink i matveien, og håper det gir gode resultater om noen uker!

Håper det er noen andre som skal slanke seg omtrent det samme og at vi kan følge hverandre her i forumet :D[/quote']

 

Hei, vil gjerne være med på dette.

 

Har tatt et kurs før ferien i år hvor jeg gikk ned 3,5 kilo, men skulle gjerne hatt 5-6 kg til bort før jul.

 

Er 43 år og 65 kg. Min svakhet er også gotterier, men den første uka uten er værst, og deretter blir det enklere og enklere.

 

Vet ikke hvordan dette forumet virker men er sikker på at vi har tips og ideer hvordan vi skal komme oss igjennom dette sammens.

 

Det viktigste er å være besvisst på at en trimtur eller annen aktivitet hver dag er det som får kiloene til å trille av, sammens med nok mat. Opplevde at jeg fikk i meg forlite kalorier i forholde til trimmen så derfor gikk jeg ikke ned.

 

Håper vi sammens får dette til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også ned i vekt. Jeg skrev akkurat i tråden for å gå ned seks kilo til 1. november' date=' men vil være med her også. Tror kanskje det er større sjanse for å klare å gå ned innen jul. Jeg veier i underkant av 55 kilo nå, er 174 høy. Jente. 22 år. 88 cm. midje - hjelp![/quote']

 

Har du sjekket BMI'en din? Sjekket den her nå og den er på 18. Det betyr at du er undervektig. Tror kanskje at du bør være litt forsiktig med slankingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skrevet feil. Jeg veier i underkant av 55 og er 1.73 eller 1.74 høy. Jeg har tydeligvis brede hofter eller noe... :D Jeg ser at nesten alle her har mindre midje enn meg... Men 88 centimeter målte jeg meg til på fredag. Kanskje var jeg litt oppblåst da' date=' men likevel er det det tallet jeg må forholde meg til nå og ta tak i.

 

Jeg ønsker deg lykke til![/quote']

 

 

Ok, Spurven, da var det riktig da, men du må da være tynn nok med den vekta du har ??? Kanskje det bare er magen din som må strammes opp med effektiv trening. Målte du deg litt over navlen, på det smaleste? Ønsker deg lykke til, men pass deg litt, 49 kg og 174 høy høres ikke sunnt ut!!!

 

Hilsen 64 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye! Du eskil, jeg vet akkuratt hvordan du har det. jeg er også n typisk mandagsslanker. men sist jeg gikk på vekta fikk jeg meg en tankevekker. Dermed har jeg og en veninne avtalt å muntre hverandre opp og holde oss unna godteskålen frem til jul. Vi begynte på torsdag, og helga har faktisk gått bra! Har vært i sverge i dag, og kjøpt meg tørket frukt og sukkerfritt godteri sånn at jeg har det på lur om suget blir for stort. så dette ambefaler jeg!:D Når det gjelder mat får du prøve å spise det du liker, men i små mengder og nesten alt er i light produkter nå tildags. det er jo halve kaloriinnholdet.

Men bare det å lese litt her inne på forumet når du er på vei til å gi opp motiverer masse!:)

Lykke til!!

 

Forresten, Spuren! Vær forsiktig, 50kg og så høy, det høres ikke helt bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eskil: Jeg målte omtrent der, litt lengre ned kanskje. Prøver igjen i morgen jeg, ved navelen om det er det som er riktig? Jeg var usikker på det der... Hehe.

 

Det er ikke så lett å være så forsiktig når man har så mange tanker i hodet, men jeg prøver. Jeg prøver hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned ca 5 kg jeg da, men føler at jeg strever veldig med disse "siste fem"..

Har vært gjennom to svangerskap som begge førte til 30kg vektøkning. Nå har jeg gått ned nesten 20 kg og skal ned fem tli, helst før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, og lykke til til alle dere nye :D Vi blir en stor gjeng, men da er vi enda flere som kan motivere hverandre, og vi går samlet ned enda mer hver uke :)

 

Jeg har vært syk i helga, og har dessverre ikke fått trent så mye som jeg hadde tenkt. Nå har jeg tenkt å være hjemme i morgen, slik at jeg kan komme meg igjen fort. For jeg har lyst til å være kjempeflink og gå ned 7 kg til jul!!! (dvs. nå er det bare 6,3 kg igjen til målet! hvis jeg ikke har gått opp, altså, blir spennende på veiedag på torsdag)

 

Håper alle sammen har hatt en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, og uff! Det ble nok en del potetgull i helga.. Ellers har jeg vært flink til å spise sunt og riktig. Men når potetgullskåla kommer på bordet, ligger det ann til en skikkelig sprekk :-( Håper jeg ikke har gått opp så veldig mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også VELDIG svak for potetgull. Man er jo bare et menneske. :D Hvis du har dårlig samvittighet kan du jo prøve å finne ut hvor mange kcal det var i potetgullet du spiste, og trene tilsvarende. I teorien skal du da ikke ta noe skade av det. Hvis du f.eks. spiste 100 g, er det ca. 500 kcal., avhengig av typen potetgull. Å gå en kjapp tur i litt over 1 time skulle gjøre susen, f.eks. Det fins sånne tabeller for hvor mye du forbrenner på en viss aktivitet i en bestemt varighet. For eksempel på http://www.iform.nu. kan hende de har en her på greteroede også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei dere. Her hadde det jammen skjedd mye i helga :-)

 

Håper det har gått bra med alle. Jeg har spist litt "kos", men også beveget meg en del, så jeg er ganske fornøyd :-)

 

Ble litt inspirert av dere som har lagt dere på totalgodteforbud, men samtidig er det veldig godt å ha muligheten, slik at jeg ikke er alt for streng med meg selv... Det kan gi større sprekker tror jeg...

 

Har ikke veid meg på en stund nå, og er spent når jeg kommer til torsdag! Men buksene er slappere! Det betyr nesten mer enn hva vekta viser.

 

Ellers har jeg oppdatert lista. La inn de nye navnene også, og fikk inn startvekt på dem jeg fant det på. Dere får rapportere om noe er feil. Tenkte som så at det som står etter "ned" bare gjelder siste uka. Kopierer og oppdaterer den neste torsdag, så meld fra da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har nettopp sådd en ny plen på forsiden av huset, klipt resten av plenen og gått 30 minutter. Ja det blir litt trim og kaloritap av slikt smått også. Prøver å gjøre noe hver dag , på fredag danset jeg i 3 timer, og på torsdag denne uke er det salsa igjen.. Håper jeg kommer ned under 70 kg nå som nyvekta viste 2 kg mer ...Det er heldigvis ei stund til desember.. Jeg er bare 163, 49 år (født 6 barn) og er fornøyd når vekta viser 63 og str 38 passer! så her er det bare å stå på. sammen med dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også VELDIG svak for potetgull. Man er jo bare et menneske. :D Hvis du har dårlig samvittighet kan du jo prøve å finne ut hvor mange kcal det var i potetgullet du spiste' date=' og trene tilsvarende. I teorien skal du da ikke ta noe skade av det. Hvis du f.eks. spiste 100 g, er det ca. 500 kcal., avhengig av typen potetgull. Å gå en kjapp tur i litt over 1 time skulle gjøre susen, f.eks. Det fins sånne tabeller for hvor mye du forbrenner på en viss aktivitet i en bestemt varighet. For eksempel på [url']www.iform.nu[/url]. kan hende de har en her på greteroede også.

Hei Anneli! Du kan finne tilsvarende, på mat og trim (dagsrapport) her på Grete Roede også. I dag har jeg vært på trening med 25min. løping, pluss vel en time med styrketrening. Det tilsvarte tre trimpoeng, så det er jeg godt fornøyd med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...