Gå til innhold

Ned 10 kg til jul! Hjelp meg!


Gjest Elverumsjente37

Anbefalte innlegg

Gjest Elverumsjente37

Heisann!

Jeg er ei jente på 37 som sliter med vekta, har gjort det mer eller mindre de siste 20 årene. Jeg gikk ned 8 kg på et Grete Roede-kurs for snart 8 år siden, men deretter har vekta gått opp og ned... Med dårlige unnskyldninger som svangerskap osv...

 

Nå veier jeg 78,5 kg og det er i alle fall 10 kg for mye...

 

Kunne tenke meg å skrive med noen, ha noen som hjelper meg med motivasjon osv. Jeg har ikke mulighet til å komme meg ut på kurs på kveldstid fordi jeg er alene med ungene. Men har investert i trimsykkel og er i tillegg litt for passiv medlem på treningssenter.

 

Er det noen som kan hjelpe meg å pushe på med trening og riktig kost? Så skal jeg forsøke å hjelpe deg!

 

Et rop om hjelp! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Jeg er ei av de få som har det målet.

Har skrevet noen innlegg om det, og responsen har vært litt "alt for drøyt mål å ha".

Men jeg jobber likefullt like hardt for det! :(

 

Målet mitt er 1 kg i uka.

Startvekt for 5 uker siden: 68,6

____________Vekt idag: 62,1 (Ned 6,5kg på 5 uker)

 

Jeg skal ned til 53 kg, så jeg har igjenn 9,1 kg, og det er 9,5 uker til jul!

Utifra slik alle kjenner slanking, så er sjansen størst for at det ikke går, men jeg jobber likefullt like hardt for det!! :)

 

 

 

Kjempemoro at det er iallefall ei til som har det målet! Jeg ammer jeg da.. Så jeg har litt høyere kaloriforbruk enn ellers. Men så lenge jeg ikke går ned mer enn 1 kg i uka er jeg fint innenfor ammehjelpen sin anbefaling for slanking. :)

Slik startet jeg: Sluttet å bruke bil, og tenker positivt på alle kroppsaktiviteter som kaloriforbrenning. Ryvita var min gode venn i begynnelsen, sammen med masse grønnsaker for vomfyll. Ikke fett eller sukker i matlagingen, men yoghurt naturell, salsa, og krydderier. Ordnet full oversikt av matvarene jeg bruker sine kaloriinnhold og jeg valgte kun de magreste. Minst 5 måltider hver dag.

 

Jeg har fortsatt slik, og nå går jeg 1-2 timer eller jogger en tur hver dag. Jeg fører inn all mat og trim i dagsrapporten, slik at jeg har full oversikt over kaloriinntaket. Så veier jeg meg hver morgen og skriver det ned. -Synes det er morro, motiverende og gir meg bedre oversikt og kontroll. Om jeg spiser noe ekstra kaloririkt som sjokolade så spiser jeg mindre kaloririkt til måltidene før eller etter sjokoladen, i tillegg til at sjokoladen erstatter måltidet der og da. Jeg passer på at den daglige kalorigrensen min ikke overskrider på en slik måte at det går utover målet mitt som er 1 kg i uka.

 

Ble litt langt dette svaret, men jeg vil veldig gjerne ha ei slankevenninne som vil gå ned 10 kg til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millemarie

Heisann!

 

Leste innleggene deres, og tenkte at jeg kanskje skulle henge meg på. Jeg har vært inne på noen av trådene en gang i mellom - men ikke riktig funnet noe for meg. Jeg startet mitt første GR-kurs for seks uker siden, over internett. Har hatt god hjelp av kurslederen - og har meldt meg på kurs nummer to i direkte forlengelse av det første kurset. Selv om kurslederen er god å ha, kunne jeg gjerne tenkt meg å skrive med noen som er i samme situasjon...

 

Jeg er 26 år gammel, fremdeles student, og har dermed en travel hverdag. Lange dager på lesesalen, medfører laaaaaaaaaange timer og et enormt godteribehov :( Jeg bestemte meg etter nok en dårlig bikinisesong, for at neste sommer skal jeg føle meg vel i bikini!! ( om det går an da....) Og meldte meg derfor på kurs som startet 1.september. Jeg veide da 79,8 kg. Jeg er 170 cm høy. Etter seks uker er resultatet 6,2 kg ned, og det er jeg veldig fornøyd med. Jeg har som mål å være under 65 kg til jul - og trenger all den motivasjon jeg kan trenge!!!!

 

Jeg vil gjerne være med å dra dere videre, så kan vi sammen hjelpe hverandre. Mitt beste tips er å komme i gang med regelmessig trening, det gir både overskudd og det gjør noe med rastløsheten, som iallfall for meg fører til at jeg putter noe i munnen. Jeg er blitt veldig bevisst om hva jeg spiser og fører alt ned på nettet!

 

Håper vi kan dra hverandre mot en "lettere" hverdag.

 

MM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missdesember

jeg starta mandag, har mål totalt om 17.5 kg. men et del mål om 10 kg til jul. Jeg er snart 37 og veier nå 87,5 kg. er 1.79 og ml rundt livet er104cm. jeg har i tillegg til nettet meldt meg på kurs som jeg skal starte med på mandag. med støtte fra flere skal vi klare dette !!!!

 

Nydelig har jeg jo selv allerede fått god hjelp av! vi kan gi hverandre uke- raporter! det motiverer jo. er vi fire blir det jo 40 kg det er tøft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elverumsjente37

Flott! Da er vi i alle fall 4, og likte det med 40 kg slanking før jul! :-)

Jeg gomler knekkebrød og gulrøtter når trangen blir for stor - og kasta ut ei venninne med potetgullposen under armen :-) Neida, hun fikk komme inn, men beskjeden var at nå er det slutt på trøstespising sammen med meg :-)

 

Forslag: Vi legger inn resultatene våre på mandager? Er det ok?

 

Snart nett og lett, he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to som er 26, og to som er 37. (nesten) :) -Og vi tar selvfølgelig imot flere!! :) Herlig at det er flere som har det høye målet. Jeg tenker at det okei, -sjansen er sikkert stor for at det ikke går, men jeg skal likevel prøve! For da prøver jeg virkelig mitt beste!! Å sjansen er mye større for at jeg kommer nærmere målet enn uten.

 

 

Veiedag på mandager funker helt fint for min del. :( Startet mandag 11 sept!

Jeg veier meg hver morgen, og skriver det ned, så jeg har litt mere kontroll.

=Lett å se at jeg må ut å jogge etterpå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missdesember

gruer meg alerede til første veiing, og gleder meg. blir en form for blandet frykt. Klementiner og mandariner er bare lykken. Var på en rimi butikk og skulle kjøpe meg litt frukt og grønt, der hadde de noen helt utrolige poser til oppkutta frukt og grønt. du putta frukten i en lomme også blåste du opp posen rundt slik at frukten lå i en slags vakum. det var nette poser som er lette og ha med seg. +det beste av alt den holdt seg frisk lenge. barna syntes også det var en fin ting for nå ble ikke frukten klemt i bunn av sekken. vi får stå på!!!!!!! frukt og grønt er bedre enn fett og søtt?

 

SUNDT er TINGEN!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt de posene der jeg også!! :) (Men husk å telle kalorier på frukta og da. :()

Bruker samme prinsipp til oppkuttet salat og grønnsaker for å holde de friske og crispy lengst mulig. Deler opp og skyller det slik at det er bittelitt vann rundt de. Så putter jeg de i en brødpose med masse luft i, og knyter igjenn slik at de er tett, men med masse luft i. -Genialt! Holder jo seg friskt og sprøtt i maaange dager i kjøleskapet. Så da har jeg alle "godisene" tilgjenglig for brødskiva mi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elverumsjente!

 

Jeg vil gjerne henge meg på. Skulle gjerne gått ned 10 kg før jul. Har tidligere gått 3 Grete Roede-kurs og gått ned 23 kg. Dessverre har vel 10 "sneket" seg på igjen. Er altfor glad i snop og god mat. Nå har jeg tatt ibruk nettet og skriver opp alt jeg spiser. Så har altså vært flink siden mandag. Men nå skal jeg i bursdag i kveld, på fest i morgen og bursdag igjen på søndag... Skjønner ikke hvordan dette skal gå.

 

Jeg har ikke hatt tid til å trene noe i det siste, men regner med å begynne å spinne igjen nå. Så da håper jeg det skal begynne å gå nedover igjen.

 

Er 169 cm og veide på mandag 82,6. Målet er 69!

 

Snakkes :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missdesember
Hei Elverumsjente!

 

Jeg vil gjerne henge meg på. Skulle gjerne gått ned 10 kg før jul. Har tidligere gått 3 Grete Roede-kurs og gått ned 23 kg. Dessverre har vel 10 "sneket" seg på igjen. Er altfor glad i snop og god mat. Nå har jeg tatt ibruk nettet og skriver opp alt jeg spiser. Så har altså vært flink siden mandag. Men nå skal jeg i bursdag i kveld' date=' på fest i morgen og bursdag igjen på søndag... Skjønner ikke hvordan dette skal gå.

 

Jeg har ikke hatt tid til å trene noe i det siste, men regner med å begynne å spinne igjen nå. Så da håper jeg det skal begynne å gå nedover igjen.

 

Er 169 cm og veide på mandag 82,6. Målet er 69!

 

Snakkes :([/quote']

 

hallo siv42

velkommen skal du være! 50 kg to go!

jeg starta jo og mandag. Men først i dag fikk jeg ut fingen. tok med meg hunden og gikk i en time. Det var faktisk utrolig deilig! det er deilig og bare gå og la tankene svirre. Jeg er fornøyd med meg selv og hunden er fornøyd med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med alle? Jeg var superfriskus igår!! Utrolig stolt av meg selv!! :)

Tok på joggeskoene og jogget min beste tur hittil. Opp på besøk i 5 min til noen. Bare oppoverbakker i 23 minutter!! Helt utrolig. Å så deilig som det var!! Jogget tilbake også. (Startet for 5 uker siden med ut i 12 minutter. Jogget tilsammen bare 2 min av de, så formen har forandret seg enormt.)

 

Ellers: Flere som har det sånn?: Kiloene går ned 1,5 døgn etter kaloriinntaket? Og kiloene går ned 0,5 døgn etter trening? Det med maten er jeg nermest sikker på at stemmer. Men treninga er jeg så ny på. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen.

Artig å høre at formen har blitt så bra hos "nydelig".

Jeg kom meg jammen på spinning idag. 50 minutter. Gikk kjempebra på tross av at forkjølelsen ennå ikke har sluppet helt. Veide meg dessuten i morges, og da hadde jeg gått ned 1,4 kg siden mandag. Det er jeg veldig fornøyd med. Men ikveld skal jeg på mat-kalas med jobben. Da spørs det... Men lover å prøve å være flink.

 

Ha ei stårlende helg alle sammen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millemarie

Så var det helg igjen - min største utfordring. Synes ukedagene går forholdsvis greit, men når helgen kommer skal jeg virkelig finne frem selvdisiplinen.. Har hatt en tålig bra uke, har vært syk og ikke kommet meg på trening. MEN nå slipper hosten taket, og jeg satser på spinning i morgen...

 

Dere må ha en god helg. Synes det er artig vi er flere som har samme mål..

 

Spent på veiedag mandag.

 

MM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Eg har gjerne lyst å henge meg på det knalltøffe målet på 10 kilo til jul!! Eg veier ca 82 kilo og er 169 cm høg. Målet mitt er å gå ned til 63 kg før sommaren! Har gått kurs tidlegare, men har ikkje vert flink nok... Men no er eg veldig motivert og klar til topp innsats!!!

 

Håper at vi kan hjelpe kvarandre og pushe kvarandre til å nå målet!!! Vi skal klare det!!! Stå på jenter!!! Ha ei fortsatt fin og sunn helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

Håper jeg kan slenge meg med. Er akkurat ferdig med et kurs på nett. Jeg er 44 år og 173 cm høy startet på 92,5 kg og har nå gått ned til 79,3. Har gått litt trått i det siste motivasjonen har ikke vært helt topp. Sammen er vi sterkere og kan støtte hverandre. Jeg fikk sykkel i sommer og det er det som er "hjelpemiddelet" mitt, og så går jeg. 10 kg ned til jul hadde vært fint. Jeg ønsker å ligge mellom 65-68 kg. Så da veier vi oss på mandager da.

Kesamine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager ei oversikt jeg! Begynner jo å bli så mange nå! :)

MANDAGSVEKT! Blir spennende å føre inn på mandag hvordan første uka er gått! :(

 

Elverumsjente37

Startvekt: 78,5 kg

Vekt nå: 78,5 kg

Vektnedgang siste uke: -

 

Nydelig

Startvekt 68,7kg. Ned 6,2kg på 5 uker!

Vekt nå: 62,5 kg

Vektnedgang siste uke:

 

millemarie

Startvekt: 79,8 kg. Ned 6,2 kg på 6 uker!

Vekt nå: 73,6 kg

Vektnedgang siste uke: -

 

missdesember

Startvekt: 87,5 kg

Vekt nå: 87,5 kg

Vektnedgang siste uke: -

 

Siv42

Startvekt: 82,6

Vekt nå: 82,6

Vektnedgang siste uke: -

 

Amathea

Startvekt: 90,4

Vekt nå: 90,4

Vektnedgang siste uke: -

 

Monica27

Startvekt:

Vekt nå: 82 kg

Vektnedgang siste uke: -

 

Kesamine

Startvekt: 92,5 kg

Vekt nå: 79,3 kg, Ned 13,2 kg!

Vektnedgang siste uke: -

 

Hope

Startvekt: 77.5 kg

Vekt nå: 77.5 kg

Vektnedgang siste uke: -

 

manolowitch

Startvekt: 81.5 kg

Vekt nå: 81.5 kg

Vektnedgang siste uke: -

 

VELKOMMEN TIL DERE NYE!! Ingen tvil. Dette skal vi gjøre kjempebra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millemarie

Supert med en oversikt "nydelig" - kjempebra. Gøy å ha noen andre å motivere seg sammen med. Endelig frisk etter influensa, og er på vei til trening. Blir spennende på mandag. Ha en god helg alle sammen.

 

MM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jente på 31 som er litt i samme situasjon som deg. Veier nesten det samme også 77.5 her. Skulle så gjerne ha tatt av 10 kg....å som jeg hadde følt meg bedre da...så¨her er det bare å trå til..

Gikk på et Grete Rode kurs for 3 år siden,,,og gikk ned nesten 10 kg da..har ikke gått opp igjen,,så det er jo bra...men som sagt..jeg følger deg gjerne på veien nedover mot et "lettere" liv.

 

Har forresten 2 unger selv...så det blir lite med tid til seg selv og trening til tider.

 

 

Heisann!

 

Jeg er ei jente på 37 som sliter med vekta' date=' har gjort det mer eller mindre de siste 20 årene. Jeg gikk ned 8 kg på et Grete Roede-kurs for snart 8 år siden, men deretter har vekta gått opp og ned... Med dårlige unnskyldninger som svangerskap osv...

 

Nå veier jeg 78,5 kg og det er i alle fall 10 kg for mye...

 

Kunne tenke meg å skrive med noen, ha noen som hjelper meg med motivasjon osv. Jeg har ikke mulighet til å komme meg ut på kurs på kveldstid fordi jeg er alene med ungene. Men har investert i trimsykkel og er i tillegg litt for passiv medlem på treningssenter.

 

Er det noen som kan hjelpe meg å pushe på med trening og riktig kost? Så skal jeg forsøke å hjelpe deg!

 

Et rop om hjelp! :-)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missdesember

smart med en opp summering. vi får håpe den ser anderledes ut på mandag. Jeg veier meg bare en gang i uken for da er det lettere for meg og holde motivasjonen oppe. Hver sin smak. men jeg er kjempe spent. men jeg har målt meg rundt livet og jeg ser at det allerede er forandringer. DEILIG!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manolowitch

Dette får bli min første post, like greit å hoppe i det :(

Jeg trenger desidert å gå ned mer enn 10, men en ting om gangen gitt :)

Veier 81.5, (gulp!) og er 169 cm, 33 år.

Det er en stund siden jeg har slanket meg, har gått masse på GR før, men tror ikke jeg "trenger" det denne gangen.

 

MEN, en ting jeg lurer fælt på, hva er dagens ideelle kalorinntak for tiden?

Da jeg gikk på kurs var det 1200 kcal om dagen og kun tre måltider, så spørsmålet mitt er jo, nå som det er "påvist" at en heller bør spise oftere, hva slags type måltider er da anbefalt? Noen som har noen råd å egenerfaringer og dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN' date=' en ting jeg lurer fælt på, hva er dagens ideelle kalorinntak for tiden?

Da jeg gikk på kurs var det 1200 kcal om dagen og kun tre måltider, så spørsmålet mitt er jo, nå som det er "påvist" at en heller bør spise oftere, hva slags type måltider er da anbefalt? Noen som har noen råd å egenerfaringer og dele?[/quote']

Regn ut kaloriinntaket etter denne formelen:

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

 

-------------------------------------o0o-------------------------------

 

Eks: Dette tilsvarer meny 2 som er på 1600 kcal:

 

Frokost ca 220 kcal

2 brødrasjoner x 30 gr/ 4 stk ryvita/ 200 gr havregrøt

2 påleggsrasjoner x 20 gr

 

Lunsj ca 220 kcal

2 brødrasjoner x 30 gr/ 4 stk ryvita/ 200 gr havregrøt

2 påleggsrasjoner x 20 gr

 

Mellommåltid ca 110 kcal

1 brødrasjoner x 30 gr / 2 stk ryvita/ 100 gr havregrøt

1 påleggsrasjoner x 20 gr

 

Middag ca 400 kcal

1 middagsrasjon - 150 gr kjøtt/fisk/fugl8n n

1 potetrasjon - 150 gr potet/100 gr pasta/ 150 gr naturris

saus og annet tilbehør - 50 kcal

+ en porsjon med grønnsaker (kaloriene telles ikke med)

 

Kveldsmat ca 110 kcal

1 brødrasjoner x 30 gr / 2 stk ryvita/ 100 gr havregrøt

1 påleggsrasjoner x 20 gr

 

Melk 200 kcal

= 3 melkerasjoner à 1,5 dl melk eller 125 ml yoghurt, spises drikkes når du ønsker, til frokost, kvelds eller som ekstra mellommåltid

 

Frukt 200 kcal

= tre frukter

 

Spis litt grønnt til alle måltider, disse teller vi ikke kalorier på.

 

Kosemerker

2 stk à 25 kcal, spar dem gjerne til helga, 14 stk = 350 kcal, gir deg nesten (5,25dl) ei flaske rødvin feks.

 

Husk å drikke nok vann, du kan også drikke te og kaffe, prøv å styr unna lightbrus og lightsaft.

 

Kos deg med maten og spis NOK!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...