Gå til innhold

Ned 10 kg til jul! Hjelp meg!


Gjest Elverumsjente37

Anbefalte innlegg

Hei på dere,

Jeg vil gjerne også være med!

Jeg begynner i morra med første veiing!

Har dere forresten en spesiell veiedag?

 

Jeg er 32 år, har to svangerskap bak meg, gikk ned 10 kg på egenhånd på denne tiden i fjor, men har gått opp igjen en del av dem...

 

Veier litt over 78 kg nå (skal veie meg nøyaktiv i morra tidlig) og skal ned til 70, helst noen kilo under 70!

 

Håper å få tatt av en del av disse kiloene før jul!

Jeg har tenkt på det lenge men har ikke klar å komme igang.

Nå håper jeg at å melde seg inn her hos dere kan hjelpe meg!

 

Fyller dere ut matdagbok hver dag?

 

Jeg har tidligere gått et par Grete Roede kurs og var alltid nøye med mat dagboken og kursene gikk veldig bra!

 

Lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

..til onsdag. Så da har jeg veiedag på onsdag i stedet for mandag. Sist onsdag lå jeg på 90,4, så nå håper jeg at jeg skal ha kommet meg ned på det fine åttitallet til onsdag. Hadde vært en bra start på kurset. jeg gikk bare ned 3,6 kg på forrige kurs pga en ferie og litt sånn. Men har altså som mål å ihvertfall ikke veie over 85 kg til jul. Og klarer jeg å gå ned tilnærmet 10 kg, så hadde det vært topp. jeg skal uansett ned på max 73 kg, til juni. 70 er det ideelle, men kom på at jeg igrunn nesten aldri har veid akkurat det, og at jeg kommer til å være fornøyd nok når vekta viser under 75.

 

Føler meg igrunn ikke så verst nå heller, siden jeg veide over 100 kg i begynnelsen av juni. Hadde aldri trodd jeg skulle være så fornøyd over å komme inn i str.46 på hennes og mauritz, men kjenner at det er en stor lettelse å være nede på 40 tallet, hva str.angår. I vår var nemlig min minste bukse i str.50. Godt den tiden er over ihvertfall. Håper på å komme inn i str.42 buksene til sommeren. Og hvis man går ned tre kg i måneden, så er det jo fullt mulig også.

Dette blir så bra jenter!:)( og gutter da..:()

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missdesember

Klarer vi målene våre frem til jul nå jenter, noe vi må gå ut fra at vi gjør. Vil den tråden her ha gått ned 110 KG!!!!!!!!!! Før julenissen kommer. I morgen er det vekta og min første kursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[highlight]Så det er bare å føre inn! :(

Prøv å skriv inn målene dine slik:

----------------------------------

Nicket ditt

Startvekt: Vektnedgang i alt, på uker/mnd:

Vekt nå:

Vektnedgang siste uke:

---------------------------------

så er det bare for meg å kopiere innlegget å legge det inn her!

 

[highlight]MANDAGSVEKT! 1 uke etter trådstart! (****betyr oppdatert!)

 

****Elverumsjente37

Startvekt: 78,5

Vekt nå: 78,5

Vektnedgang siste uke: 0

 

****Nydelig

Startvekt 68,7kg. Ned 6,7kg på 6 uker!

Vekt nå: 62 kg

Vektnedgang siste uke: 0,5 kg

 

****millemarie

Startvekt: 79,8 kg. Ned 6,4 kg på 7 uker!

Vekt nå: 73,4kg

Vektnedgang siste uke: 0,2 kg

 

****missdesemer

startvekt: 86.5 kg, Ned 3kg!

vekt i dag: 83,5 kg,

Vektnedgang siste uke: 3kg

 

****Siv42

Startvekt: 82,6

Vekt idag: 81,0

Vektnedgang siste uke: 1,6

 

Amathea

Startvekt: 90,4

Vekt nå: 90,4

Vektnedgang siste uke: -

 

****Monica27

Startvekt: 82 kg

Vekt i dag 81,1 kg

Vekt nedgang siste uke 0,9 kg

 

****Kesamine

Startvekt: 92,5 kg Ned 13,7 kg!

Vekt nå: 78,8 kg,

Vektnedgang siste uke: 0,5

 

Hope

Startvekt: 77.5 kg

Vekt nå: 77.5 kg

Vektnedgang siste uke: -

 

****manolowitch

Startvekt: 81.5 kg

Vekt nå: 81.2 kg

Vektnedgang siste uke: - 0,3

 

****Buster

Startvekt: 78,4

Vekt nå: 78,4

Vektnedgang siste uke: start 23/10-06

 

****Grammy

Startvekt:

Vekt nå: 83,6

Vektnedgang siste uke: -

 

****Tvinmama

Startvekt: 93 kg

Vekt nå: 93 kg

Vektnedgang siste uke: - 93 k[/highlight]

[/highlight]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

det høres umulig ut, men det skal akkurat gå....

jeg vil gjerne slenge meg med å prøve å gå ned rundt 10 kg til jul.

 

Har nettopp avsluttet et kurs hvor jeg har gått ned 6,2 kg og en god del cm.

 

Målet er min tidligere trivselsvekt på 72 kg

 

Jeg er 38 år

172 cm høy

veier 83,6 kg

midjemål 94 cm

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

 

Ja da var det veiedag!! Det gikk fint hele uken men i helgen var jeg på fest med alt for mye god mat, vin og kaker. Pilen viser 78,8 kg og det vil si 0,5 kg (fra 79,3)

 

Jeg er egentlig fornøyd med det etter hva jeg puttet i meg. I dag får jeg ta en ekstra runde på sykkelen å se om det hjeper.

 

Lykke til videre alle sammen.

 

Kesamine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missdesember

har nå vært og veid meg på kurs. vekta der veide anderledes enn min hjemme. Jeg vil derfor korigere tallene litt slik at jeg heretter bruker kursvekta. jeg veier faktisk 1 kg mindre der enn hjemme.Det har gått over all forventning 1. uke.

 

 

missdesemer

startvekt: 86.5 kg

vekt i dag 83,5 kg

vekt nedgang 3kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då var det veiedag ja!!

 

Monica27

Startvekt: 82 kg

Vekt i dag 81,1 kg

Vekt nedgang 0,9 kg

 

Er førnøgnd med resultatet. Sliter litt med å ete jamnt utover dagen, eg har ofte veldig mange kalorier igjen på slutten av dagen... Og då blir det av og til fristande å fylle dei med mindre sunne alternativ... Men reknar med at rutinane går seg inn etterkvart!!

 

Stå på folkens!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

Veiinga idag idag var en fin oppmuntring, og spesielt når en tenker på at jeg har vært i 2 bursdager og en fest siste uke:

 

Siv42

Startvekt:82,6

Vekt idag: 81,0

Vektnedgang siste uke: 1,6

 

Ser at mange av dere andre også har gått mye ned - synes vi er kjempeflinke. Stå på alle sammen. Tenk på kor fin vi blir i jul-kjolen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millemarie

millemarie

Startvekt: 79,8 kg. Ned 6,4 kg på 7 uker!

Vekt nå: 73,4kg

Vektnedgang siste uke: 0,2 kg

 

Så var det mandag igjen. Er ikke helt fornøyd med uken, men alle sier at man stopper opp på et tidspunkt - og kanskje jeg er der nå... Kjipt, men det skal ikke ta motivasjonen fra meg...

 

Til alle dere som går nedover : SUPERT, fortsett med det

Og til de som ikke er så fornøyde, litt stillstand kan vi tåle, det er det endelige målet som teller...

 

Ha en god dag

MM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe særlig fornøyd med uka som har vært jeg heller. 0,5kg siden mandag er jo bra, men når jeg bare har gått ned 0,1kg siden tirsdag, er det ikke så veldig moro. Men er litt mer postiv til det nå, når jeg har tenkt litt på det. :) -For nå er det jo ei ny uke, og sammenlagt disse 6 ukene har jo vært kjempebra!

 

Feil fra forrige uke:

-drakk for lite vann

-hadde 3 innedager uten å røre meg

-for mange kalorier for mange dager. (Søndagsmiddag, bursdag, snopkveld osv)

Men jeg kom meg ut på 2 superjoggeturer og det er jeg kjempefornøyd med!

 

Denne uka skal jeg gjøre en mye bedre innsats. For jeg er ikke klar for at vekta skal si stopp enda. :( Så nå er rutinene klare med masse hverdagsaktivitet iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elverumsjente37

----------------------------------

Elverumsjente37

Startvekt: 78,5

Vekt nå: 78,5

Vektnedgang siste uke: 0

---------------------------------

Jeg er FLAU!

 

Det her er helt ille. Må nok begynne å føre dagbok over hva jeg spiser. Og nå skal jeg kaste meg på sykkelen litt! Var så flink i forrige uke, men var på jentehelg i Oslo og "glemte" meg helt bort... Snakk om dårlig karakter. Gi meg inn da jenter! :-)

Men prøver å skjerpe meg nå! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI Elverumsjente37.

Stå på og mist ikke motet. Dere hadde det sikker kjempeartig i helga. Se det positive i det. Du gikk i alle fall ikke opp. Litt ekstra trening og aktivitet denne uka - så kommer nok nedgangen.

 

Siv42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

kan jeg henge meg på, jeg skal totalt ned 30 kg men vil begynne med 10 kg til jul. jeg veier nå 93 kg, begynte å telle kalorier igjen på mandag, og nå er jeg gira. det har gått feil veg alt for lenge. jeg sliter med å få nok trimpoeng, men skal gjøre mitt beste for å få dette til..

 

så please, får jeg være med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er det ikkje lenge til jul folkens og vi er på god veg nedover!! Må bare fortelle om ein opplevelse eg hadde igår kveld. Eg rydda på kjøkkenet mitt og gjett kva eg fann..... Nei, ikkje ei mus (som alle tipper når eg spør) men ein boks med pepperkaker frå ifjor!!! Er det mulig!!?! Det verste var at eg ikkje klarte la vere å smake, og dei smakte godt. So ein ting er iallefall sikkert, dei havner rett i bosset når eg kjem heim frå jobb (til min sønn sin store fortvilelse).

 

Eg har forresten begynt å gå med stegteller, og det er ekstra motiverande merkar eg. Eg vil opp i 10.000 steg kvar dag, og det får eg ikkje ved å sitte forran ei datamaskin kvar dag på jobb.... Derfor kan ein då ikkje tillate seg å synke ned i sofaen etter middag!!! Og bra er det!!!

 

Velkommen til oss twinmama!!!

 

Då er målet vårt 130 kg til jul!! Fortsett å stå på folkens!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jepp, da har jeg vært på kurs og fått veid meg. Så jeg begynner på 90,2 kg.

 

Ber og håper på at det skal stå 85 når jeg er ferdig på kurset. Drømmen var og veie 80 til jul, men får vel gå ut fra fem kg, så jeg heller blir glad, om jeg går ned mer (er jo med her fordi jeg drømmer om 10 kg);)

Og til tvinmama, det er bare å stå på. Det tyngste er å starte. I juni skulle jeg også ned 30 kg, og da veide jeg litt over 100. Så kjenner den fæle følelsen man har, når man føler at man skal ned uendelig mye. (det var ikke i nærheten så ille, som da jeg skulle ned 15 kg, for tre år siden).

 

Men syntes at den følelsen av håpløshet ble borte, bare jeg fikk satt igang. Stå på!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har blitt så forkjøla! det gjør ting vanskelig alt jeg har lyst på er fy fy! ingen ting smaker. har noen et sundt tips som smaker?

 

Supper av forskjellige typer, med mye smak kanskje? Så kan du jo spise pasta med litt sterk tomatsaus? Curry er bra for forkjøelse!

 

Ellers er det vel bare å variere masse med kosten, bruke krydder og urter så smaker det mer og bedre!!!

 

Ikke gi opp, og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missdesember

da er ukas tyngste tid her igjen! men jeg kjenner at kroppen reagerer positivt på endringen på mine matvaner, og det gir meg videre motivasjon. Stå på jenter dette klarer vi! god slankehelg alle sammen. snakkes på mandag!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manolowitch

Sukk. Jeg har da ikke gått ned mer enn 300 gram, men det kan man vel nesten ikke regne. Det vil da si at jeg nå er på 81.2. Hulk.

 

Jeg har ikke hatt muligheten til å trene på snart to måneder, og jeg må si det hjelper ikke akkurat på motivasjonen.

Jeg tror vi har laget vafler allerede to ganger denne uken.

 

Etter å ha regnet ut energiforbruket mitt skal jeg visstnok spise rundt 1600 kcal daglig. Det er riktignok lenge siden jeg gikk på GR kurs, men jeg må ærlig innørmme jeg har problemer med å helt forstå hvordan det nå er det greit å spise opptil 1800 kcal om dagen hvor man før MÅTTE holde seg innenfor 900-1350??!!

Jeg har ført dagbok noen dager og jeg er ikke i nærheten av å spise mer enn maks 900-1100 om dagen, hvis man da ser BORT I FRA all junk som bixit med sjokolade og potetgull osv. Hvordan i alle dager klarer man å spise mer men sunt?

 

Akk ja, jeg lover å prøve mer iherdig fra nå av, jeg ser bare frem til å kunne begynne å trene igjen, det er enorm motivasjon for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manolowitch sier:

"Etter å ha regnet ut energiforbruket mitt skal jeg visstnok spise rundt 1600 kcal daglig. Det er riktignok lenge siden jeg gikk på GR kurs, men jeg må ærlig innørmme jeg har problemer med å helt forstå hvordan det nå er det greit å spise opptil 1800 kcal om dagen hvor man før MÅTTE holde seg innenfor 900-1350??!!"

-

Jeg begynte på GR i aug-04 og da skulle jeg ligge på ca 1300 kcal pr. dag. Etter hvert kom GR med nye anbefalinger. Da jeg begynte på kurs 3 skulle jeg plutselig ligge på 1600 kcal pr. dag. Dette fikk jeg ikke til, ble helt feil. Jeg fortsatte derfor på 1300. Har nå hatt et opphold med kurs på 1,5 år, men får fortsatt ikke til å ligge så høyt som 1600. Jeg ligger derfor på 1300. Jeg fører inn alt jeg spiser her på nettet, også timpoeng. Synes det funker godt. Hadde en liten "sprekk" igår. Spiste både chillinøtter og potetchips. Men men har vært flink resten av uke. Vi får se i morgen hvordan det slår ut.

Siv42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CamBamBam
Manolowitch sier:

"Etter å ha regnet ut energiforbruket mitt skal jeg visstnok spise rundt 1600 kcal daglig. Det er riktignok lenge siden jeg gikk på GR kurs' date=' men jeg må ærlig innørmme jeg har problemer med å helt forstå hvordan det nå er det greit å spise opptil 1800 kcal om dagen hvor man før MÅTTE holde seg innenfor 900-1350??!!"[/quote']

 

Hei Siv42!

 

Det aller beste med GR er at de henger med i utviklingen på forskning på kosthold og ernæring! -Det man før trodde var helt OK, å ligge på rundt 1000-kalorier om dagen, har vist seg å ikke fungere i deg lengre løp, siden kroppen ikke får nok energi til å holde maskineriet i gang. Hvis man fortsetter på 1000kalorier over en lenger periode vil man til slutt stoppe opp i vekt-nedgangen, fordi kroppen tror du dulter, og vil dermed gjøre sitt beste for å besyktte fettet ditt! -En fantastisk mekaniskme hvis man bår i Sudan og faktisk sulter, men kanskje litt overivrig av kroppen her i Norge.. -men slik fungerer vi i allefall. Ved å tilføre kroppen mange mindre måltider om dagen, slik som opplegget i GR-matvanane legger opp til, så opprettholder du blodsukkeret, og kroppen forbrenner fett nesten hele tiden! Jge spiser nå 1900 kalorier for tiden (utifra kalori-beregninger, men siden jeg er gravid, så må jeg øke en meny til i løpet av noen få uker, og da blir det 2200 kalorier! Jeg føler aldri at jeg sulter meg når jeg følger GR-dietten, og jeg har tatt av godt over 20 kilo hittil!

 

-Så mitt råd til alle sammen; Følg menyen dere har regnet dere frem til! -Del dem opp i 5-6 måltider om dagen, så går kiloene av!

 

CamBamBam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig samme medlemskap som deg på sats, passiv. har en mann som reiser mye og trener ellers på kvelden når han er hjemme. Også syntes jeg det tar for lang tid med kjøring til og fra.Har jo 3 barn som jeg helst vil se så mye som mulig.

Derfor har jeg trim sykel i stuen Sykler 40 min hver kveld mens jeg ser på tv.Og ungene fikk play station til bursdagen og mor har invistert i Kinetic. Det er ett trenings programm spill som er å annbefalle , det spiles på PS2 og det er gøy. Og der har jeg min personlige trener, har faktisk ondt i mage musklene etter i går . Så mit råd til deg få ungene i seng, trekk for gardinene i stuen finn fremm en matte og spill Kinetic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...