Gå til innhold

Ned 10 kg til jul! Hjelp meg!


Gjest Elverumsjente37

Anbefalte innlegg

Gjest missdesember

Grattis nydelig!!!!!!!!!!!! 10 kg det er jo kjempe bra!

 

Dere er flinke alle synes jeg. men jeg må jo si det tirben du er jo helt utrolg flink, når du har klart 3,5 kg til har du gått ned 1/3 av opprinnelig vekt! ikke mindre enn helt utrolig. grattis til deg og. Monica27 også et strålende resultat.

 

 

Hadde som nevt en aldrig så liten fest på lørdag...............................

Den ble ikke så liten! For å si det sånn så har ikke jeg flere kosemerker før 2008!!!!!!!!!

 

Men tross alt en helt grei veiedag, ned 0,8 kg. Målet var jo ned 10 kg til jul og det ligger greit innenfor rekkevidde 3,1 kg igjen.Er også veldig fornøyd med målene, gått ned 9 cm rundt livet og 29 cm tilsammen med alle målene. nå blir det ny kjole til jul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

missdesember

startvekt 86,5 kg ned 6,9kg på 4 uker

vekt nå 79,6

vektnedgang 4 uker etter tråstart 0,8 kg

 

 

Stå på videre alle sammen dette går virkeli den rette veien!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Hallo!

 

Kor flinke dere er alle sammen. Gratulere med passert 10 kg!!!!!!!!! Nydelig ;)

Og Tirben, deg bøyer jeg meg virkelig i støvet for. Utrolig bra.

 

Jeg har gått ned 0,8 denne uka. Ikke så værst det heller synes jeg. Var i 40-års dag på fredag, og da ble det jo noen utskeielser med både kaker og god drikke. Men har fått trimmet godt hele uka, så jeg føler at jeg er på rett vei.

 

Siv42

Startvekt: 82,6 Ned 4,2 på 4 uker

Vekt nå:78,4

Vektnedgang 1.uke etter trådstart: 1,6

Vektnedgang 2.uke etter trådstart: 0,6

Vektnedgang 3.uke etter trådstart:1,2

Vektnedgang 4.uke etter trådstart:0,8

 

Klem til alle :)

 

P.S:Hvor er det blitt av Elverumsjente37?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest millemarie

***millemarie

Startvekt: 79,8 Vektnedgang i alt 8 kg på 10 uker !

Vekt nå:71,8

Vektnedgang 1.uke etter trådstart: 0,2 kg

Vektnedgang 2.uke etter trådstart: 0,4 kg

Vektnedgang 3.uke etter trådstart: 1.0 kg

Vektnedgang 4.uke etter trådstart: 1,6 kg

 

Blir kjempeinspirert og motivert av å lese alle innleggene deres.. Dere er SUPERFLINKE... Jeg har hatt enda en uke med litt dårligere resultat enn ventet. Har hatt en god uke, og trent masse, men likevel bare 0,6 kg ned. MEN enda 2 cm mere om midjen og tre rundt rumpa... Det merkes på tøyet, og det er en supermotivasjon...

 

Jeg har satt meg nye mål for neste uke:

-drikke mere vann

-minimumm 2 trimpoeng hver dag, og minimum 16 på hele uken

-stå i mot rødvinspresset ;)

 

ha en god uke alle sammen

 

MM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manolowitch
Gruer meg til i morgen... Har ikkje vert flink nok i veka og helga... trening har gått veldig bra' date=' men ikkje telling av kaloriane... Menmen... det vil vise seg i morra....

 

Hei manolowitch!! Har og hatt ryggproblem i ca 3 mnd... Fekk nettopp beskjed om at eg har ein liten prolaps i ryggen.... So no gjeld det å trene opp ryggen igjen sakte men sikkert.... Sjølv om det eg egentlig vil er å begynne å spele handball igjen og trene aerobic MED EN GANG.... So spørs kor lenge eg klarer å vere tolmodig!!!

 

God natt.... Og lykke til i morgon alle saman!!![/quote']

 

Hei Monica, Så kjipt at du har prolaps! Jeg trodde også jeg hadde det i to mnd, helt siden MRI'en viste at alt var fint, så det var visst bare en kink men problemet mitt var at isjas nerven var i klem. Ikke særlig kult. Prøvde å trene for første gang i går, men stiv som en stokk. Vet ikke helt hva jeg skal kjøre ryggen igjenom for å få den løs og ledig igjen. Noen tips? Hvordan trener du f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missdesember

Det er hvist noe vi sliter med flere her i tillegg til vekta!

 

Jeg har prolaps i to skiver, og er skeiv i ryggen pg av at jeg er lenger i det ene benet men det ble oppdaget litt seint så hofta har satt seg skeift. Når jeg begynte å trene meg opp igjen, fikk jeg først bekjed om å gå turer i ulent terreng IKKE asvalt i tilleg typiske dame øvelser, slike man skal ta etter fødsel. Er du på treningsenter, be dem gi deg øvelser som styrker musklaturen rundt rygg søylen. det er heller ikke usunt for ryggen at man taper vekt. Legen mi er veldig glad for at jeg endelig gjør noe for å gå ned.

 

God bedring!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo kjempeflinke!!!

Råbra jobba av dere alle! :)

Å tusen takk med gratulasjonene av 10-kilos-grensa mi!

 

Jeg selv bestemte meg tirsdag å ta en pause i den beviste slankinga, å sluttet å telle kalorier. Har takket være slankinga heldigvis fått meg en ny livsstil som er veldig mye lettere enn den jeg hadde fra før av. Skal prøve på å beholde vekta, og forhåpentligvis gå sakte men sikkert litt nedover fortsatt. Men akkurat nå (iallefall denne uka;)) så vil jeg ikke prøve på 1 kg ned.

 

Siden jeg ikke registrerer kaloriene mine lengre, så jeg må ikke være innom her så ofte. Kan ei av dere være så super å ta over mandagsrapport-skjemaet vårt?? Det er bare å sitere hele siste mandags-innlegget mitt så er jo hele oversikten der. Kan jo ta en mandag hver f.eks? :)

Jeg har lyst til å fortsette å være med å melde inn vekta, men det er ikke sikkert jeg vil ha lik stor tilgang på internett framover. Dere er jo en super gjeng, så jeg klarer nok ikke å holde meg borte fra dere helt. :)

 

Stor klem fra Nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gått ned 1,3 denne uka.

Flott å se att du nydelig har begynt å nå dine mål.

jeg føler det på buksene att det går rette veien , har tatt av 4,3 kg etter att jeg begynte på kurs for 3 uker siden, målet er jo av 10 til jul....

stå på jenter dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Monica' date=' Så kjipt at du har prolaps! Jeg trodde også jeg hadde det i to mnd, helt siden MRI'en viste at alt var fint, så det var visst bare en kink men problemet mitt var at isjas nerven var i klem. Ikke særlig kult. Prøvde å trene for første gang i går, men stiv som en stokk. Vet ikke helt hva jeg skal kjøre ryggen igjenom for å få den løs og ledig igjen. Noen tips? Hvordan trener du f.eks?[/quote']

 

 

Hei Manolowitch!!

 

Ryggproblemet mitt er for dårlig stabilitet i ryggen. Har derfor fått beskjed om å jobbe med kjernemusklaturen i ryggen, men prøve å unngå statiske øvelsar i begynnelsen. Å gå i variert terreng er veldig bra for ryggen. Eg prøver å komme meg ut og gå 4 dager i veka. Går då ca 5 km i barkeløype...

 

Trening på fitnessball skal vere veldig bra for kjernemusklaturen. Koster kun 249 for ball inkludert dvd/cd-rom med øvelsar!! Trening i slynge (TerapiMaster) skal og vere veldig bra for kjernemusklaturen!!! Alle øvelsar der ein jobbar med balansen skal vere bra for kjernemusklaturen, då jobber desse små musklane med å stabilisere ryggen!!!

 

Generelt i kvardagen trur eg det er veldig viktig å vere bevisst på ryggstilling heile tida, når ein jobber, trener, eller berre sitter i sofaen.

 

Trur det og er veldig viktig å ikkje kjøre seg for hardt i begynnelsen. Eg var på step igår, men tok det veldig rolig... Er lenge siden ryggen har jobba og då er det veldig naturleg at den vil vere stiv i begynnelsen... Men satsar på at det vil bedre seg etterkvart!!

 

Men veit jo ikkje om det er kjernemusklaturen som du må jobbe med...!?! Har ikkje ein lege/kiropraktor gitt deg råd om korleis du skal trene opp igjen ryggen??

 

Klem

Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manolowitch
Hei Manolowitch!!

Men veit jo ikkje om det er kjernemusklaturen som du må jobbe med...!?! Har ikkje ein lege/kiropraktor gitt deg råd om korleis du skal trene opp igjen ryggen??

 

Klem

Monica

 

Jeg tror ryggen min faller litt mellom to stoler virker det som, siden det viste seg ikke å være prolaps, men bare kraftig kink. Derfor har både kiropraktor og fysioterapeut vært veldig generelle i sine forslag. Gå i ulent terreng og tren hva du vil. Som sagt, så er jeg kjempestiv pga innaktivitet. Jeg får ta en time med en personlig trener og se om de har noen gode råd til å styrke muskulaturen. Som også missdesember sier, er det nok kjempeviktig å få bukt med det før det går galt igjen!

Jeg tror jeg kommer til å bruke ellypse (er det det den heter?) en stund fremover til jeg føler jeg kan delta på aerobic timer igjen.

 

Veldig imponert over at du er på steppen allerede, du er tydeligvis tøffere enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst utrolig treg for tiden. I helgen har jeg skeiet ut skikkelig var borte fredag til mandag med masse mat, vin, peanøtter osv. Trimmet litt på en trimsykkel på hotellet (1/2 time og det var alt) selvfølgelig synes det på vekta - pilen stod stille. Har nok tatt av litt i uken nå - så på mandag vil det nok være labert resultat igjen - tror jeg er kommet på en vekt der jeg stod veldig lenge for noen år siden så da er det også vanskeligere å gå ned.

 

***Kesamine

Startvekt: 92,5 kg Ned 16,9 kg !

Vekt nå: 75,6 kg

Vektnedgang 1.uke etter trådstart: 0,5

Vektnedgang 2.uke etter trådstart: 1,8

Vektnedgang 3.uke etter trådstart: 1,1

Vektnedgang 4.uke etter trådstart: 0,3

 

Har da et gjennomsnitt på 0,9 kg i uken siden vi startet denne tråden - tror ikke jeg kan forvente meg noe mer enn dette heller

 

Ja ja alle sammen vi får stå på noen uker er det da til jul

 

Klem til alle fra Kesamine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missdesember

jeg er ikke veldig flik til å redigere sjemaer og slikt jeg heller men jeg håper ikke at dere har gitt opp regestrering pg av at sekretæren vår har klart målet sitt. denne uken har jeg gått ned 1, 2 kg og jeg er kjempe fornøyd.

 

 

Jeg har litt dårlig tid akurat nå, men kan prøve og redigere listen i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. Jeg er også strålende fornøyd. Minus 1,4 denne uka. Har hatt en flott uke og en helg uten de store utskeielser. Nå begynner det å ligne noe. Minus 5,6 på 5 uker

 

Siv42

Startvekt: 82,6 Ned 5,6 på 5 uker

Vekt nå:77,0

Vektnedgang 1.uke etter trådstart: 1,6

Vektnedgang 2.uke etter trådstart: 0,6

Vektnedgang 3.uke etter trådstart:1,2

Vektnedgang 4.uke etter trådstart:0,8

Vektnedgang 5.uke etter trådstart:1,4

 

Hei Missdesember, hvis du tar denne uka, så kan jeg ta neste uke som sekretær. Gratulere med flott resultat du også. Synes vi er kjempeflinke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manolowitch

Manolowitch

Startvekt: 81.6 ned 0

Vekt nå: 81.5

 

 

Dette er jo helt latterlig!!!

Jeg tror egentlig ikke jeg har gjort noe galt, men jeg har ikke ført noe dagbok i det siste. Jeg førte en uke og da lå jeg på rundt 1100-1200 kcal om dagen, jeg har bevisst forsøkt å spise mer så forhåpentligvis ligger jeg nærmere 1600 som er der hvor jeg skal være. Men nå ser det ut som jeg må begynne å føre igjen gitt, for dette er ikke bra. Mon tro om det er dressingen på salaten? ;)

Søren og! Jeg har forsåvidt akkurat begynt å trene igjen, så det har nok ikke hatt noe utslag enda. Hadde ikke tenkt å gå på trening idag, men nå får jeg vel bare pelle meg dit. Dette går ikke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå.

Veldig fornøyd med denne uka, ned 1.5 er nesten som et vektslepp i forhold til hvor lenge jeg har holdt på.

Har nesten litt angst for sånn redigering av skjema, håper nydelig kan ta seg en tur innom tråden vår og føre oss inn...;)

Gratulere til både missdesember og Siv for fine vekttap.

Og ikke ta det så tungt manolowitch, du er jo igang med endring av livstil , noen kropper tar litt tid før de kommer igang, fortsett med menyvalg 2 opp til 1600 og trim er viktig:) jeg prøver å variere min meny mellom 1300 - 1800 i løpet av uka slik at gjennomsnittet er mest opp mot 1600. Har hatt ganske stor effekt på meg ihvertfall:)

 

 

Vektrapporten blir for denne uka

tirben

Startvekt:123, ned 39,2 på 46 uker

Vekt nå:83.8

Vektnedgang 3.uke etter trådstart: 0,5 kg

Vektnedgang 4.uke etter trådstart: 0,9 kg

Vektnedgang 5. uke etter trådstart: 1.5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

Har tatt mot til meg og begynt på oppdateringen av lista. Har ikke tatt med dem som ikke har meldt fra de siste ukene. Men vil dere fortsatt være med så kom igjen. Bare å melde, så skal jeg legge dere inn i lista igjen. Stå på jenter. Jula nærmer seg med raske skritt ;)

 

5.uke etter trådstart! (*****betyr oppdatert uke 5, og de blir satt øverst!)

 

*****missdesember

startvekt 86,5 kg ned 8,1 kg på 5 uker !

vekt nå 78,4 kg

Vektnedgang 1.uke etter trådstart: 3 kg

Vektnedgang 2.uke etter trådstart: 1,6 kg

vekt nedgang 3. uke etter tråstart 1,5 kg

vektnedgang 4 uker etter tråstart 0,8 kg

vektnedgang 5. uke etter trådstart 1,2 kg

 

 

*****tirben

Startvekt:123, ned 39,2 på 46 uker

Vekt nå:83.8

Vektnedgang 3.uke etter trådstart: 0,5 kg

Vektnedgang 4.uke etter trådstart: 0,9 kg

Vektnedgang 5. uke etter trådstart: 1.5 kg

 

 

*****Siv42

Startvekt: 82,6 Ned 5,6 på 5 uker

Vekt nå:77,0

Vektnedgang 1.uke etter trådstart: 1,6

Vektnedgang 2.uke etter trådstart: 0,6

Vektnedgang 3.uke etter trådstart:1,2

Vektnedgang 4.uke etter trådstart:0,8

Vektnedgang 5.uke etter trådstart:1,4

 

 

*****manolowitch

Startvekt: 81.5 kg

Vekt nå: 81.5.

Vektnedgang 1.uke etter trådstart: 0,3 kg

Vektnedgang 2.uke etter trådstart: 0 kg

Vektnedgang 3.uke etter trådstart: 0.7 kg

Vektnedgang 5. uke etter trådstart: 0

 

 

*****Monica27

Startvekt: 82 kg, ned 3,2 kg på 5 veker !

Vekt nå: 78,8 kg

Vektnedgang 1.uke etter trådstart: 0,9 kg

Vektoppgang 2.uke etter trådstart:+0,3 kg

Vektnedgang 3.uke etter trådstart: 1,2 kg

Vektnedgang 4.uke etter trådstart: 1,4 kg

Vektnedgang 5.uke etter trådstart: 0 kg

 

 

*****Kesamine

Startvekt: 92,5 kg Ned 17,2 kg !

Vekt nå: 75,3 kg

Vektnedgang 1.uke etter trådstart: 0,5

Vektnedgang 2.uke etter trådstart: 1,8

Vektnedgang 3.uke etter trådstart: 1,1

Vektnedgang 4.uke etter trådstart: 0,3

Vektnedgang 5.uke etter trådstart: 0,3

 

 

*****moccica

Startvekt: 83.2 kg. Ned 5,4 kg på 4 uker !

Vekt nå: 77,8 kg

Vektnedgang 2.uke etter trådstart: 2,1 kg

Vektnedgang 3.uke etter trådstart: 1 kg

Vektnedgang 4.uke etter trådstart: 1,1 kg

Vektnedgang 5.uke etter trådstart: 1,1 kg

 

 

****millemarie

Startvekt: 79,8 Vektnedgang i alt 8 kg på 10 uker !

Vekt nå:71,8

Vektnedgang 1.uke etter trådstart: 0,2 kg

Vektnedgang 2.uke etter trådstart: 0,4 kg

Vektnedgang 3.uke etter trådstart: 1.0 kg

Vektnedgang 4.uke etter trådstart: 0,6 kg

 

 

***Twinmama

Startvekt: 93kg. Ned 0,4 kg på 2 uker !

vekt nå: 92,6 kg

Vektnedgang 2.uke etter trådstart: -1 kg

vektoppgang 3 uke etter trådstart: +0,6 kg

 

 

**Amathea

Startvekt: 101kg. Gått ned 11,2kg på 17 uker?

Vekt nå: 89,8 kg

Vektnedgang 2.uke etter trådstart: 0,4 kg

 

**tyr74

startvekt 95. Ned 12,3kg siden start!

vekt nå 82,7

Vektoppgang 1.uke etter trådstart: 0,1kg

Vektnedgang 2.uke etter trådstart: 0.9kg

 

*Elverumsjente37

Startvekt: 78,5

Vekt nå: 78,5

Vektnedgang 1.uke etter trådstart: 0

 

 

testisse

Startvekt:

Vekt nå:

Vektnedgang 3.uke etter trådstart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monica27

Startvekt: 82 kg, ned 3,2 kg på 5 veker !

Vekt nå: 78,8 kg

Vektnedgang 1.uke etter trådstart: 0,9 kg

Vektoppgang 2.uke etter trådstart:+0,3 kg

Vektnedgang 3.uke etter trådstart: 1,2 kg

Vektnedgang 4.uke etter trådstart: 1,4 kg

Vektnedgang 5.uke etter trådstart: 0 kg

 

Står på stedet hvil!! Har ikkje vert flink til å ført inn mat og trim.... Dette må eg ta opp igjen no!! Har fått med fitnessball, TerapiMaster slynge, og gåstaver... Kjem eg meg ikkje i form no so veit ikkje eg!!

 

Merker at vekene går ganske greitt, men at det er helgene eg slite med!!! Kanskje det hjelper om vi kanksje er litt meir aktive her inne mot/i helga!?! Sånn at ein har topp motivasjon i helga... (Eller er dette kanskje noke berre eg slite med??)

 

Fortsett å stå på folkens!! Gratulerer so masse alle dokke andre som har gått ned i veka!! Manolowitch - fortsett å stå på. Resultata kjem etterkvart!! Lurt å registrere, både med tanke på å ikkje få i seg for masse men og for lite!! Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært så flink denne uke. Iallefall ikke i helgen - greide liksom ikke stanse på mandag heller da mannen min kom med kaffe og varme winerbrød. Men shit jeg får ta det igjen resten av uken. Helgene er desidert de vanskeligste.

Jeg har ikke vært i trimmehumør heller har egentlig for mye å gjøre både på jobb og fritiden (henting og bringing av barn - fotball & turn + at jeg har begynnt på et kurs selv)

Ja ja litt hadde jeg gått ned da allikevel

 

****Kesamine

Startvekt: 92,5 kg Ned 17,2 kg !

Vekt nå: 75,3 kg

Vektnedgang 1.uke etter trådstart: 0,5

Vektnedgang 2.uke etter trådstart: 1,8

Vektnedgang 3.uke etter trådstart: 1,1

Vektnedgang 4.uke etter trådstart: 0,3

Vektnedgang 5.uke etter trådstart: 0,3

 

Ha en fin uke videre da - da får vi stå på. Holder hardt med de 10 kg'ene men jeg har jo tatt av endel samlet.

Klem Kesamine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

****moccica

Startvekt: 83.2 kg. Ned 4,3 kg på 3 uker !

Vekt nå: 78,9 kg

Vektnedgang 2.uke etter trådstart: 2,1 kg

Vektnedgang 3.uke etter trådstart: 1 kg

Vektnedgang 4.uke etter trådstart: 1,1 kg

 

Denne uke77.8 ned 1.1 kg

(har fått -5 kg merket i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og tenker over helgas utskeielser og frykter vel litt veiiingen i morgen. Men det får nå gå. Har hatt ei koselig helg på hytta. Med både rødvin og god mat - til og med litt chillinøtter på lørdag og noen småsjokolader til kaffen... Snakkes i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned fantastisk 2 kg ned denne uka. Vannvittig opplevelse etter 47uker med livstilendring. Det må være ekstra innsatsen på trimmen de siste ukene. Hadde hele 29 trimpoeng denne uka så det må ha satt fart på noe!!!

 

Det andre store , hærlige er at jeg ¨nå har gått ned OVER 40 kg, nærmere bestemt 41,2 kg.

Traff ei på jobb på formiddagen i dag og hun hadde ikke sett meg på et år, hun hylte formelig i forhold til siste års endring. Det er da jeg begynner å skjønne selv at det nok er store endringer.

Satt i går kveld og sorterte i gamle ukeblad, og hadde mange med artikler, har gått ned 40 kg og 45 kg osv. Det var rart å sitte å lese det og vite at også jeg er en av dem nå

 

Vektrapporten blir for denne uka

tirben

Startvekt:123, ned 41.2 på 47 uker

Vekt nå:81.8

Vektnedgang 3.uke etter trådstart: 0,5 kg

Vektnedgang 4.uke etter trådstart: 0,9 kg

Vektnedgang 5. uke etter trådstart: 1.5 kg

Vektnedgang 6.uke etter trådstart: 2.0 kg

 

 

Jeg er bare HAPPY!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...