Gå til innhold

Heng dere på!


Gjest marijenta

Anbefalte innlegg

Har kjempelyst på pulsklokke! Det står på ønskelista, men jeg har ikke bursdag før i august... Så vi får se om det blir ei råd med det snart. Det er jo fryktelig gøy å følge med på hvor mye man forbrenner når man trimmer flesket... Stoler jo ikke helt på utregningen her inne, jeg mener faktisk at jeg forbrenner mer enn 160 kcal når jeg trener hard aerobic i 20 min. Får se om jeg investerer i en sånn klokke snart!

 

Orbitrek-greia høres kjempebra ut, ja! Ser jo ut som om den trener hele kroppen, det er smart. Kjedelig med sånne maskiner der man bare står rett opp og ned og gjør kjedelige øvelser. Mamma har en sånn maskin der man bare holder seg fast og tråkker opp og ned. Ikke ut til siden, engang, det er akkurat som å gå i trapper. Jeg gledet meg SÅ fælt til å prøve den, men det var KJEDELIG :P

Tror jeg skal prøve å få samboeren til å måle meg, kanskje det blir bedre da!

 

Fyttigrisen, 800 kcal på en økt, du er RÅ altså, galskap. *bøyer meg i støvet* Åsså gi bort godteri, da, hehe. Flink!

 

Mmm, nå har samboeren og jeg vært og tatt sol igjen og spist mango til kveldsmat. Deilig! Føler meg utrolig bra og klar for å legge meg. Skal nok sove godt, ja. Varm og god i hele kroppen.

 

God natt, jenter, jeg kommer innom igjen og skravler i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 861
  • Created
  • Siste svar
Gjest Lillevenn

Stemoren min har kjøpt seg pulsklokke, på en skitur på to timer forbrant hun over 2000kcal!! Men det er vel mulig det, ski er god trening så vidt jeg har skjønt.. Jeg har bursdag i mars, så kanskje pulsklokke hadde vært noe å sette på ønskelista:)

 

Har fremdeles ikke fått feriepengene mine, irriterer meg!!! Må bare si det jeg..

 

Får se om jeg reiser ned og trener idag, samboer er ikke hjemme, så da står det fritt frem når det gjelder middag også. Tenkte jeg kanskje skulle kjøpe meg fiskesuppe, samboer spiser ikke fisk, så da får jeg benytte sjansen når han er borte.

 

Fremdeles viser vekta 76,4.. Går så utrolig tregt nedover.. Fikk samboer til å hjelpe meg og måle igår, så nå kan vel si at det er endelig.

Midje: 79

Over rumpe: 100

Hoftene: 96

 

Ha en flott dag jenter, så skravles vi senere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stellapolaris

Det sies at en får omlag samme treningseffekt av skigåing som jeg gjør på orbitrek - Hvor mye du forbrenner har sammenheng med puls også. Jeg forbrenner mellom 700 og 800 kalorier på 33 minutter. Da skal det og sies at jeg ligger på en snittpuls på 315 i minuttet. Er ikke gla i å trene så da er det greit å ha noe som er effektivt! Skal på svømming i dag og håper jeg får svømt 1500 meter bryst. Gjorde dette sist uke - Gir god uttelling på trimpoengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min er også borte i dag, så det blir masse trening på meg! Gleder meg :P Da kan jeg bruke hele stua og skru opp høy musikk og vrikke på rumpa. Heldigvis er han glad i fisk da, så jeg slipper å spise det "i smug" når han er borte :P Men litt godt å få fri fra mennene innimellom også.

 

Jeg har forresten blitt solbrent på rompa... auau. Men god unnskyldning til ikke å sitte mye stille!

 

Fant en pulsklokke til 600 kroner i går, tenkte kanskje jeg skulle investere i noe sånt. Trenger ikke noe flott og fancy med en gang, hadde bare vært gøy å holde litt øye med kaloriforbenningen.

 

Stellapolaris: jeg liker også å trene fort og effektivt. Sjeldent jeg orker å drive med trening som varer i flere timer... Svømming er genialt, lenge siden jeg har gjort det nå! Får se om jeg tar meg en tur igjen snart.

 

Nå skal jeg slappe av litt på sofaen før jeg spretter opp og trener som en gal, hehehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi wow ski! Eg skal heim i helga, men trur du ikkje all snøen har fordufta? Tufsete!

 

Om den pulsklokka Ahnimah: trur det ikkje bare er fancyheten det går på med pulsklokker, har hørt at dei kan vere ganske upålitelige noken av dei. Men det var eit innlegg på 'Trim og trening' om ei som visstnok var både billig og bra, kanskje verdt å sjekka ut?

 

No sit eg her og tenker 'spinning eller ikkje spinning'. Har egentlig liiiiite lyst å ghå heilt inn i byen igjen, kanskje eg skal testa den nye pilatesDVDen. Saken er at det blir lite ordentlig trim i helgas, skal heim og sjå til opphavet (som har fått seg internett! Det er utrulig!!:P).

 

Mulig det blir kjapp jogg og pilates....laaaangt til gymmen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ja, tenkte bare på prisen på de pulsklokkene jeg, burde vel kanskje ha en jeg kan stole på også? Hehe... Skal sjekke på trim-forumet om jeg finner noen tips. Greit å ha litt oversikten!

 

Marijenta: hvordan gikk kurskvelden? Lenge siden sist nå...

 

Tenkte jeg skulle prøve å legge meg tidlig i kveld. Bare henge opp noen klær.

 

Nå er det snart helg, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fysj meg, bare pilates i dag. Dvs må få klemt inn ein tidlig joggetur i måro tidlig. Wish me luck...

 

gjorde to pilatesvideoar, ein Mari Windsor og ein ny, som heiter Pilates for dummies. Syns den førstnevnte er mye bedre enn den siste, sjøl om Mari Windsor ser litt skummel ut. Mye bedre forklart, og mindre tullball i redigeringa. Men var eit par nye ting i den andre som funka bra og! Trur eg begynner å bli venn med pilatesvideoane! :P

 

god natt, kjem med rapport i måro om eg klarte støntet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ja, så var fredagen og helgen her.. Enda en uke hvor det ikke har blitt så mye trim.. Men 7 trimpoeng er greit nok. Idag finner jeg ikke diamantringen min, er det mulig og bli så surrete! Trodde den kanskje lå her på jobben, men det gjør den altså ikke.. Får ha en større leteaksjon når jeg kommer hjem.

 

Den uka har har ikke vært veldig bra kcal messig heller.. Igår ble det litt dream is, og har spist polarbrød til lunsj noen dager og det er ikke det sunneste. Men noen uker må vel gå litt den veien også. Idag blir det ihvertfall wok til middag, sunt og veldig godt!!

 

Kjempegod helg jenter, vi prates iløpet av helgen tenker jeg!

 

Klemmer fra surra..

 

Ps: var det forresten noe som så den dokumentaren om de veldig overvektige menneskene på tvnorge igår? De spiste rund 15 000 tusen kcal daglig!!!!!! Da snakker man om å overskride det daglige inntaket med en smule. (eller kanskje man skal si et helt brød, hehe) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Windsor ser litt skummel ut.

 

Haha! Det er sant! Hun ser ut som en som kan komme og straffe deg hvis du ikke tar i nok :P

 

Den Pilates for dummies-greia er ikke like effektiv, men den er så deilig å varme opp til. Dessuten tar den for seg en del av ryggmusklene som jeg føler jeg ikke får trent ellers. Det er en fin økt å ta dummies-videoen først, så 20min abs og så 20 min buns and thigs (eller hvordan det nå skrives).

 

I dag burde jeg vel egentlig ha trent resten av dagen, for jeg har gått på en kjempesmell! Fikk føling så det holdt i stad og sjanglet bortover på butikken. Der greide jeg å kjøpe en pizzabolle og TO sjokolader, bare for å være sikker. HERRRLIG og sunn lunsj i dag, ja :P Men var så svimmel og ekkel at jeg bare gaflet innpå. Jaja. Sprekk er sprekk, får bare være flink resten av dagen.

 

Hvordan gikk støntet ditt, galskap? Heier på deg! Jogge om morran, fyttigrisen...

 

Lillevenn: ikke den beste uka for min del, heller. Og nå er det jo helg... Skal vi være flinkere neste uke?

 

Jepp, så den dokumentaren, FY FAEN. Det er helt ufattelig at når de bare ligger der fordi de er så feite, så klarer de ikke gjøre noe med det... Det er jo syke, som de selv sier. Det er et eller annet galt når du lar deg selv bli sånn. Jeg synes forferdelig synd på dem, samtidig som jeg synes at folkene rundt dem burde hjelpe dem mer. Det nytter jo ikke å slanke seg når man har folk som lager mat til deg 24 timer i døgnet... Æsj, og de MENGDENE de fikk i seg, jeg ble helt kvalm av å se på. Prøvde å spise yoghurt mens jeg tittet på, men det var ikke noe særlig. Jeg ble skikkelig kvalm. Og skikkelig glad for at jeg begynte å gjøre noe med livsstilen min før det var altfor sent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Jippi! Vekta viste 75,4kg idag:) Kanskje det endelig har løsnet for meg... Nei skeiet litt ut igår også jeg, film/skravle kveld hos en venninne, så ble en del sjokolade.. Men, men. en uke av gangen.

 

Ja, når jeg så den dokumentarer får man det ihvertfall bekreftet at man kan faktisk bli avhengig av mat. At spiser man for mye sukker etc blir man faktisk avhengig! skummelt..

 

Skal en tur på byn idag, ikke den mest gunstige dagen for meg å drikke alkohol siden jeg har hatt den uka jeg har hatt.. Men jeg har bestemt meg for at jeg skal leve nogenlunde normalt selvom jeg slanker meg, og festing er jo en del av normalen;) (en helg i ny og ne da selvfølgelig..)

 

Fant ut igår at kosemerkene egentlig skal regnes oppå dagsbehovet, det har jeg aldri gjort, har alltid regnet det inn jeg.

 

Fortsatt god helg jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går skikkelig dårlig med meg, er heime og raider sjokoladeskapet.... Trur eg driter i telling og dill denne helga, kommer meg på stell igjen i måro.

 

(klarte ikkje å stå opp i går...klin umulig...flaut!!)

 

 

grattis med vekttap Lillevenn, det har du fortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Lillevenn, tenker det var motivasjonen du trengte jeg! ;) Så bra at vekta rikker seg...

 

Galskap: synd du har skeiet litt ut, men da er det bare å bite tenna sammen i morra og stå på :)

 

Jeg har også gitt opp å telle kalorier denne helga... Jeg har falt fullstendig tilbake til mine gamle vaner, jeg tror ikke jeg har skeiet så ille ut siden i sommer. Bortsett fra i jula, men da var det planlagt. Jeg må rett og slett ta tak i meg selv nå, finne ut hvor mye jeg virkelig VIL gå ned de siste kiloene, og så finne motivasjon et eller annet sted. I morgen blir det full pine igjen, skal finne fram igjen sunnhetsplanen og holde meg til den. Latterlig å gi opp når det er 4 kg igjen...

Har iallfall trent da, men matmessig er jeg helt ute og kjøre... Offoff!

 

Skal på middag i kveld, det blir det både vin og øl, tenker jeg, så det blir ikke ny start før i morgen. Og så veiedag på mandag. Æsj.

 

Jaja, GOD HELG! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stille, gitt...

 

Jeg må bare innse at jeg kom over 70 igjen! Dommen er 70.6 i dag. Fysj. Ikke så veldig stolt over meg selv nå. Jeg kom under 70 og slappet av for mye. Men i går hadde jeg en ny start, jogget og spiste veldig sunt. I dag skal sunnhetsplanen min revurderes, jeg skal nemlig begynne å prøve å trene kun annenhver dag. Det vil si at jeg må spise mindre også! Det kan jo bli spennende... Men nå har jeg et søtsug som overgår alt annet, og da må jeg bare kutte ut sjokolade og snop HELT. Til jeg har kontroll igjen. Jeg har følt meg elendig disse to siste helgene, der jeg bare har stappet innpå uten å tenke på konsekvensene. Nå blir det hardkjør igjen, jeg SKAL være på 6-tallet igjen i neste uke.

 

Hvordan går det med dere andre? Galskap, har du fått veid deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei...

 

Ja, her gikk helga noe så inn i hampen på trynet, spiste som ein gal fra fredag kveld til søndag kveld. Trur det skjedde noe psykologisk der. Det i kombinasjon med mensen gjorde at eg ikkje torte å veia meg, så er fremdeles kanskje 75, kanskje 78...

 

I dag er eg tilbake på rett spor, har spist riktig og vert på trening. Men fikk meg ein ordentlig støkk i helga, lurer på om eg skal slutte med å telle kalorier igjen. Trur det at eg har 'nekta' meg sjøl ting har gjort at dette skjedde. Det var som å gå inn i ein annan tidssone eller noe, plutselig var alt som heiter sunt og trening og motivasjon VEKK, alt eg ville var å ligga på sofaen og gjera ingenting anna enn å ete. Rart...

 

Vil i alle fall fokusere på det kjekke no framover, og trene mye. Var herlig å komme seg ned dit i dag! ;) Motivasjonen er tilbake, alt er som før helga. Kanskje min livsstil er geografisk betinga? heh.

 

Skal prøva å ta målene mine denne veka, får gå etter dei!

 

Kjempedumt at det spratt opp igjen Ahnimah, men det var veldig lite, og bør forsvinne igjen ganske fort. Akkurat det samme skjedde med meg for noen år siden, var ca. 4 kilo unna målet og så slÂœkka eg for mye. Trur det er kjempevanlig. Du klarer det nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stellapolaris

Gikk ned et helt kilo sist uke - til tross for at jeg var på konferranse i helga og drakk både fredag og lørdag. De hadde i tillegg fløtegratinerte poteter på lørdagen! Hadde ikke regna med å få trimma noe, men vi var ute på kveldene og jeg dansa vel sving i noe over en time til sammen på fredag og i TO timer på lørdag. Var skikkelig utslitt etterpå. Riktig så gøy var det da ;). Har ikke fått målt meg, men regner med det ikke har gått så mye der ettersom jeg gikk såpass mue ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Vi er fler som har hatt en kaloririk helg:) Men som sagt, tror det blir sånn en gang innimellom, man må bare skeie ut!

 

Jeg begynte den uka her med ny frisk, salat til lunsj og kylling/kalkun pølser til middag. Litt skuffa over wienerpølsene, syntes de ikke var så gode. Blir grill neste gang tenker jeg, de er ihvertfall kjempegode!

 

Det jeg syntes er merkelig er at jeg hadde såpass vektnedgang, tross mange kcal.. Kan være jeg har spist for lite.. Men snittet forrige uke var 2000kcal, syntes vel egentlig det er litt mye, men jeg prøver å ligge på 1600-1800. Går på en rensekur nå også, så mulig den er med å påvirke vekttapet også. Uansett vektnedgang er artig! Tok i ekstra massa på trening idag!

 

Grattis med vektnedgang stellapolaris, bra jobba!

 

God slankeuke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

galskap: Bio drain heter den rensekurer, urtetabletter som skal tas tre ganger daglig. Fåes på helsekost. Litt dyrt tror jeg, husker ikke helt prisen nå, jeg har fått den billig gjennom søstern min. Jeg tar en kur over 6 uker, får den i mindre pakninger også, men tror det lønner seg meg 6 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må la oss få vite korleis det går med den, Lillevenn! Merka noe forskjell enno?

 

Får seie meg fornøyd med dagen, like under 1500 kalorier(det er det minste eg har hatt på maaaaange mnd trur eg) og 4,3 trimpoeng. Håper å halde 1600 i alle fall i morgon og, så vil kanskje det ekstreme overskotet frå helga ikkje gjere så stor skade (det er nok meir eit overskot på tusenvis, men sånn psykologisk er det ok å ha et par 'kvite' dagar). Ønsk meg lykke til, eg som elsker mat over alt på jord...;)

 

god natt snupper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang, Stellapolaris! Utrolig hvor effektivt det er å danse når man er ute på byen ;) Og gøy også!

 

Lillevenn: spennende å høre om rensekuren din. Har lenge tenkt på det samme, men de er så dyre, så jeg har drøyd det. Da må jeg liksom vite at det er verdt pengene :)

 

Jeg har også prøvd å ligge litt i minus etter helga, 1200 kcal søndag og mandag. Men i går natt fikk jeg føling, så da nærmet jeg meg sikkert 1800 kcal igjen. Får se om jeg tar meg en LITEN ekstra treningsøkt selv om jeg ikke skulle trene i dag. Men ligger nok litt i minus i dag også, siden samboeren skal spise middag på jobb. Da kan jeg bestemme HELT selv!

 

Deilig å være på rett kjøl igjen, kjenner jeg! Var utrolig godt å jogge i går, og så litt Pilates etterpå. Jeg er også så heldig at jeg kan måke snø når den kommer, så det ble jo et halvt trimpoeng der i går. Og jeg som skryter av at jeg alltid tar trapper i stedet for heis måtte ta meg skikkelig sammen da vi var på sykehuset i går (besøkte svigerfar). Han ligger i åttende etasje! Åtte etasjer ned og opp igjen i høye hæler for å kjøpe tannbørste og tannkrem, hehe. Tok heisen da jeg kom og dro da, men var flink ellers...

 

Tidlig oppe i dag, jeg forsov meg til jobb i går og skal IKKE komme for sent i dag. Deilig med litt god tid, ja!

 

Ha en flott slankedag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Jeg syntes rensekurern er effektiv. Men vet ikke helt sikkert om vektnedgangen min kommer av den eller slankingen. Litt vanskelig å vite. Forrige gang jeg tok den samme gikk jeg ned 3 kg, og det er 3 kg dritt man har inne i kroppen! En ekkel tanke..

 

Spiste tunfisksalat til lunsj både idag og igår, bøte på skaden fra helgen:) Havnet alikevel på 1700 kcal igår, men greit når man har 3,1 trimpoeng:)

 

Lørdag er det pilates kl ett på spenst, så tenkte meg ned dit da for og prøve. Jeg er vel den eneste som ikke har prøvd det enda. Er på tide, vanligvis går den timen kl ni, og det blir litt seint for meg.

 

Er fremdeles litt uforstårlig hvorfor jeg ikke har noe særlig vektnedgang, får se hvordan det går fremover nå. Må bli litt strengere når det gjelder veiing, har en tendens til å gå på vekta når det passer seg, uansett tid på døgnet. Veldig dumt. Prøver å teste ut litt forskjellige kcal grenser, setter grensa litt høyere så får jeg se hva som skjer. Sommeren nærmer seg med stormskritt så hadde ihvertfall vært knall og være under 70 kg til den tid.

 

Ha en fin tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, ja, det er fælt mye ekkelt som samler seg opp der inne... Jeg har hatt lyst til å ta en sånn rensekur etter jul, føler det er en del ting inne i kroppen min som ikke trenger å være der. Men kjenner du at det rensker opp, på en måte? Jeg håper på litt bedre fordøyelse og sånne ting når jeg skal ta kuren. Mer energi, mindre oppblåsthet, sånne ting. Virkelig FØLE at jeg er sunn, siden jeg spiser sunt og trener.

 

Synes også det er fryktelig rart at du ikke har gått ned mer enda, Lillevenn. Men det kan jo hende at kroppen synes at vekta di nå er behagelig? Vet at mange strever fælt med å få kroppen til å skjønne at fettet skal vekk. Den har jo mange reserveløsninger for å beholde fettet, og den gir ikke bort noe fett frivillig... Det er dessverre sånn vi er bygd ;) Tror det bare gjelder å være tålmodig, stole på utregningene og se hva som skjer. Og selvfølgelig, ikke veie seg i tide og utide... Nå har jeg lovt meg selv at jeg ikke skal veie meg utenom veiedager. Det blir vanskelig, for det er så spennende å se hva alkohol, trim, mat osv gjør med vekta fra dag til dag. Men det er MYE bedre å vente, tror jeg, så skal skjerpe meg der.

 

Er SKIKKELIG sulten i dag, men pleier ofte å være det på jobb. Blir alltid bedre når jeg kommer hjem til TV-en, mac-en og trening :) Tenkte jeg skulle være flink og gå hjem fra jobb i dag, det får bli treningen min.

 

-12 i bartebyen, og det er NYDELIG hvit snø ute. Koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Bartebyen, syntes det er så utrolig artig!! Hehe, ler hver gang:) Her i sydligere strøk:) er det også kaldt og hvitt, 8.5 og jeg fyrer i peisen. Jeg reiser ikke på trening idag pga kvalme, går en ufattelig smittsom omganssyke på jobben nå, noe jeg IKKE vil ha, så skal ta det helt rolig idag, så mest sansynlig slipper jeg unna.

 

Prøvde mange gamle bukser nå, som jeg sklir rett inn i! Mye deiligere følelse det enn når du ikke har brukt de på en stund og de er faretruende stramme:)

 

Men dere: treningsvideoer? Hvor kan jeg laste det ned? Sånn som idag hadde det vært perfekt med en liten treningsøkt hjemme, men finner ingen videoer noe sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...