Gå til innhold

Heng dere på!


Gjest marijenta

Anbefalte innlegg

Jeg har nå satt endelig dato for trivselsvekten min... Den skal nås innen 26. april' date=' for da har jeg og samboeren vært sammen et år :) Det kan bli hardt, men jeg VIL klare det![/quote']

 

Det klarer du vettu! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 861
  • Created
  • Siste svar

Så bra, maya83! Kjempebra jobbet :)

 

Jeg har gått opp... Eller, det er nok ettervirkninger av jula... Så jeg må nok regne med en del mer tid på å nå målet mitt. Men, men, man gir seg ikke for det. Kommer med vektrapportering i morgen :D

 

Her er oversikten for de som har skrevet den hittil:

 

Marijenta:

Høyde: 159

Startvekt: 76' date='6 kg

Nedgang til nå: -2,8 kg

Nedgang siste uke: -

Vekt nå: 73,8kg

Hovedmål: 63 kg

 

Lillevenn:

Startvekt: 77kg

Nedgang: 0kg

mål: 63 kg

 

Ahnimah:

Høyde: 172

Startvekt: 82 kg

Nedgang til nå: -11.2 kg

Nedgang siste uke: -

Vekt nå: 70.8 kg

Hovedmål: 65 kg (17.mai? 1. juni?)

 

Maya83:

Høyde: 165 cm

Startvekt: 78 kg

Mål: 63-65 kg

 

[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp... Eller' date=' det er nok ettervirkninger av jula... Så jeg må nok regne med en del mer tid på å nå målet mitt. Men, men, man gir seg ikke for det. [/quote']

 

Stå på!! Du har nok gått ned neste gang du veier deg skal du se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta i dag viste 71.5, altså 1.5 kg mer enn før jul. Jeg har slått meg til ro med det nå og skal få vekk de kiloene så fort som f! Før man vet ordet av det så er jeg under 70 :)

 

I går la jeg opp en ny sunnhetsplan for meg selv. Siden jeg var så sløv hele forrige uke måtte jeg ta meg selv litt i nakken. Så nå har jeg satt opp en bindende kontrakt med meg selv der jeg har skrevet hvor mange kcal jeg skal ha i meg hver dag, hvilke dager jeg skal spise fisk, hvilke dager jeg skal trene hva osv... Så må jeg holde meg slavisk til den helt til dette går automatisk igjen. Det skal jeg klare! Kroppen min må bare innse at jula er over og at den ikke får mer søtsaker på en stund...

 

Ny slankeuke, nye muligheter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stille folkens... Ingen som har noe på hjertet?

 

Jeg for min del gjør som jeg pleier, spiser sunt og trener, men har et vanvittig søtsug. Tror jeg kunne spist hva som helst bare det er søtt :)

 

I dag tidlig var jeg aktmodell for en av studentene på skolen. Utrolig deilig å være såpass komfortabel med kroppen sin at jeg kan gjøre det nå. Mens jeg var der benyttet jeg muligheten til å titte på meg selv i et helfigurspeil og jeg fant ut at jeg faktisk var ganske fornøyd med meg selv. Har enda litt mage som skal bort, men i forhold til hvordan jeg var så er jeg SUPERfornøyd. Deilig! Det begynner å nærme seg kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra! Ikke noe som er bedre enn å være fornøyd med kroppen sin.

Skulle gjerne likt å ha den følelsen selv. Tror aldri jeg har vært det jeg. I så fall er det så lenge siden at det er glemt..

 

Men satser på at den dagen kommer når vekta er der den skal være. :)

 

I dag har jeg trena en del, så nå har jeg en god følelse. Gikk til butikken istede for å ta bilen. Det blei 6 km, å to trimpoeng. Så tok jeg en halvtime styrketrening etterpå.

 

Så i dag ble det forbrent 660kcal. Jippi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, maya! Alltid deilig å føle at man har trent en skikkelig økt.

 

Jeg driver med Pilates-en min jeg da, men må ta noen pauser innimellom. Tenkte jeg skulle planlegge middag i morra... Hmhm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ja, vært litt stille her.. Blir en del trening.. Deilig!

 

Jeg jobber med å spise litt mindre, men når dagene er så lange som de er er det ikke så lett. Idag hadde jeg nesten 2000kcal, men har 3,6trimpoeng... Noen råder meg til å spise under 1200 kcal, noen sier at det er bedre med mer. Formelen sier 1600.. Er ikke lett og få til 1200kcal når man skal spise hver 3 time. Hva tror dere jenter??

 

Alle kaloriene kommer jo fra sunn mat.. Hmmm

 

Det er utrolig deilig når man kan se seg selv i speilet og være fornøyd. Er ikke så ofte der selv dessverre, men håper jo selvfølgelig jeg kommer dit en dag:) Utrolig bra jobba ahnimah!! :) Du burde være kjempestolt av deg selv, hadde jeg vært;)

 

Den uka her regner jeg med og komme opp i 12,3 trimpoen, det blir ny rekord!

 

Dere, det der med gullepler? Har aldri fått ett eneste gulleple jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillevenn: jeg synes 1200 høres lite ut... Det funket for meg en liten stund. Da telte jeg ikke kalorier, men jeg lå nok på mellom 1200-1400 pr dag. Jeg gikk ned noen kilo, men plutselig stoppet det opp. Etter det har jeg spist mellom 1600 og 1800 kcal pr dag og kiloene detter av sakte men sikkert.

 

Jeg skjønner at du synes det er kjedelig å ikke gå ned mer når du er så flink som du er. Men jeg er helt sikker på at det kommer til å løsne en dag!

 

Jeg har også funnet ut at det hjelper å IKKE stresse. Da jeg tenkte på slanking og at jeg MÅTTE ned i vekt hele tiden ble jeg helt gal... Men nå som jeg slapper mer av, synes jeg det går mye greiere. Jeg fokuserer på trening fordi det er gøy og sunn mat fordi det er godt og da går det ganske automatisk.

 

Ja, kjempedeilig å være litt fornøyd med seg selv, iallfall når jeg føler at jeg har vært misfornøyd hele livet. Tenk at jeg faktisk skal gå i bikini til sommeren! Spennende.

 

Trener du med pulsklokke Lillevenn? Mange har hatt problemer med gulleplene når de legger inn aktivitet med pulsklokke... Kanskje det er problemet. Hm... Kjipt å ikke få gullepler, for det er kjempeinspirerende å se tallene krype oppover på stammen :)

 

Nå skal jeg ned på butikken og kjøpte grovt mel og bake rundstykker. Namnamnam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Nå har jeg fått gullepler!!! :) står 49 på det siste eplet, står det for antall trimpoeng totalt? Artig! Jeg har på en måte bare godtatt det at det ikke kommer til å gå så fort nedover, men julekiloene forsvant jo fort. Var oppe i 77,9, men nå er jeg ihvertfall nede på 76,7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har fått gullepler, Lillevenn! Antallet inni eplet er trimpoeng totalt ja :)

 

Ingen vits i å slanke seg for fort heller. Tenk at jo treigere kiloene går av, jo lettere er det å holde dem borte etterpå!

 

Vi koste oss med nystekte grove rundstykker i går... nam! Det ble nok ett for mye, men det er jo sunt, så tar ikke det så tungt. Ble da noen trimpoeng i går også, så har ikke dårlig samvittighet. Jeg holder meg fint til sunnhetsplanen min, spiser frukt og grønt hver dag, har spist fisk to ganger allerede denne uka og trimmer som en helt. Håper det blir resultater på mandag altså...

 

Her i Trondheim er det kjempekaldt i dag og det har snødd i natt. Bare bittelitt, men det var bra, for nå er det ikke så fryktelig glatt ute som i går.

 

Samboeren min skal ha lang dag på jobb i dag så jeg får god tid til å trene mens han er borte. Skal ta meg en joggetur og litt pilates igjen tenker jeg.

 

God slankedag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marijenta

Hei jenter!

Koslig at flere har blitt med:) Jeg Har vært lat og sløv e periode nå, men var og trena i går, og begynte igjen å slanke meg i går.. Veide meg i ag og hadde gått opp enda 300 gram, veie nå 74,1, og jeg som var nede i 72 før jul, nei nå er det bare å sette igang!! Skal også på kurs i kveld, er veldig spent på hvordan det blir, og hvilke folk som er der...

 

Dere er flinke jenter, bare å stå på vidre...

 

Skal prøve å være her inne litt mer nå.. merker at jeg sniker meg unna når det går dårlig, og det er ikke bra...

 

Kommer innom kveld med rapport fra kurs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Jepp, jeg håper kiloene kommer til å snike seg sakte med sikkert nedover:) Tok på meg en bukse jeg ikke har brukt på et par uker idag, den ver plutselig veldig stor! Har begynt på bio drain kur nå også. Rense opp litt..

 

Idag er den ene fridagen min fra trening den uka her.. Har nesten dårlig samvittighet for at jeg sitter hjemme idag, men med sluttresultat med over 12 trimpoeng skal jeg ikke klage.

 

mmm, rundstykker ja.. Kanskje jeg skulle laget det ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marijenta, har tenkt på deg, lurte på om du hadde begynt på kurs enda. Du må fortelle hvordan det var! Jeg har lyst til å gå et minikurs, for etterhvert har jeg lyst til å bli kursleder. Jeg skal flytte hjem til hjemstedet mitt, der er det ingen kursledere. Så jeg tenkte at JEG skal slanke de som er hjemme :)

 

Lillevenn; ikke ha dårlig samvittighet. 12 trimpoeng denne uka er jo superbra :) Ingen vits i å slite seg ut, heller.

 

Jeg skal ut på joggetur igjen! Gleder meg faktisk litt, blir godt å bevege seg etter nesten en hel dag på sofaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høra om alt dåkke gjør og kor flinke dåkke er!

Eg er fremdeles i samme situasjon som sist, har ikkje vekt og aner rett og slett ikkje om det har blitt noe reduksjon. Men reduksjon i vidden er det, det kjenner eg på buksene!

 

Etter to vekers ferie er eg tilbake i Bergen, og hadde store planar om bånn gass fra og med i dag, gleda meg skikkelig til å komme meg på treningssenteret og fortsetta med styrke heime (har trent styrke nesten kver dag mens eg var vekke, hadde litt dautid!). Men selvfølgelig har eg blitt sjuk!! argh, feber og snørr, tett som bare det. Har gått ganske mye rundt 11000 skritt, så ikkje alt for gale, men er utålmodig etter å komma i gang.

 

Eter fremdeles det eg vil, men sunt. Har funne ut at eg ikkje vil ha prosjonskontroll på frukt og grønnsaker. Eg har desverre og skjønt at eg et alt for mye av verdens beste gotteri, som er dadler. Smaker som karamell og er vel omtrent lika slankande. Så mitt mål for neste handletur er å ikkje kjøpa dadler!!!

 

Korleis teller dåkke andre kalorier? Eg har prøvd å bruke den der greio her inne for å legga inn, men den er veldig tungrodd og ofte funker den ikkje. Eg tenkte eg skulle begynna så smått. Har ikkje rekna det ut, men har sett på menyplanane og trur eg skal ha den på 1600.

Spørsmål: 1600 er utgangspunktet, ikkje sant? Så legg du til kalorier for trening? Eg reknar med å brenne ca. 1200 kalorier på trening i veka, så då kan eg legge det til, slik at det i realiteten blir 17-1800? Håper eg ikkje lurer meg sjøl, men eg er redd for å føle at eg må nekte meg sjølv ting og gå på 'slankern', det fører bare vondt med seg.

 

takknemlig for support jenter!

 

Blir kjekt å høyre koss det gjekk med deg i kveld marijenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kjipt å bli sjuk, galskap, men du har jo vært flink og gått en del skritt da :( Bare å ta det med ro så blir du fortere frisk.

 

Angående kalorimengde pr dag; med formelen regner du ut hvor mye kroppen din forbrenner pr dag uten trening først, ikke sant? Så legger du til trimpoeng pr uke og du får da mengden kalorier du forbrenner hver dag med trim. Så tar du den mengden og trekker fra mellom 500-800 kcal, da får du den mengden kcal du må spise for å gå ned i vekt.

 

Ta meg som et eksempel: uten trim forbrenner jeg ca. 2100 kcal pr dag. Med trim forbrenner jeg 2500 kcal pr dag (2 trimpoeng). Det vil si at jeg skal spise mellom 1700-2000 kcal pr dag for å gå ned i vekt.

 

Jeg slengte meg først på 1800, men synes det gikk litt tregt, så nå prøver jeg på ca 1600-1700. Litt fordi jeg ikke er så flink til å veie maten og litt fordi det alltids blir litt unøyaktig med trimpoeng og sånt.

 

De fleste prøver seg litt fram selv med forskjellige kalorimengder. Forskjellige ting funker for forskjellige folk. Noen må spise mer enn formelen sier, andre mindre. Som regel må man også justere kaloriinntaket etterhvert som man går ned i vekt, for når man veier mindre, forbrenner man mindre.

 

Jeg fant ut etter et par måneder at jeg spiste for lite fordi jeg ikke telte kalorier, og plutselig gikk jeg i sparebluss. Jeg vil anbefale deg å kjøre ditt eget løp så lenge det funker, og heller begynne med kaloritelling hvis du synes det går feil vei :)

 

Hilsen en skravlesjuk Ahnimah! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marijenta

Da er min første kursdag overstått. Det var ganske åleirt, men vi bare gjennomgikk litt boka og litt om rasjonen så jeg viste egentlig det meste ut i fra det jeg har lært her inne... Var også på vekta og den var ikke postiv, så det føler nesten ut som om jeg begynner å slanke meg på nytt... Veide 74,9 kg. Så det blir ny startvekt... ellers så virker kursboka ganske bra, fikk også produktguiden som er litt nyttig tror jeg..

Jeg grua meg litt til kurset og tenkte at der kommer jeg til å sitte med alle gamlingen men det var faktisk ei fra klassa mi der og ei annen jeg kjenner litt som ikke er eldgammel... Trivelig:)

Blir spennende dette her, håper jeg klarer til å gå ned nå, uten å gå opp igjen som sist, hehe:)

 

Kjempe god ide og starte kuirs Ahnimah, høres super smart ut:)

 

God bedring til deg Galskap, håper du blir frisk igjen fort slik at du kan fortsette på trene:)

 

Kjempe bra med trimpoen Lillevenn:) Ikke ha dårlig samvittighet for en dags pause...

 

Må bare legge til at jeg ahr gåtttur en time i dag:) Fornøyd! Så da snakkes vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende :( Det blir artig å se på utviklingen din, marijenta. Sikkert en ekstra stor motivasjon å måtte veie seg foran masse folk! Da føler man kanskje at man MÅ være flink :( Sender du inn dagsrapportene dine til kursleder?

 

I går var jeg kjempeflink og holdt sunnhetsplanen min til punkt og prikke. Men... på natta fikk jeg føling og da måtte jeg opp og spise. Nedtur. Det ble noen glass sjokolademelk og et pizzastykke. Men men, ikke noen krise for det, jeg får bare prøve å gå litt i minus i dag.

 

Det er så utrolig deilig når man trener og så føler man at man kan orke å løpe rundt hele verden... Jeg har sikkert sagt det før, men jeg blir så GLAD av trening :) Iallfall når jeg har masse energi og kan ta skikkelig i. Da føler jeg meg supersprek. Det er jo selvfølgelig desto tyngre de dagene man har null energi, men... Det er heldigvis ikke så ofte.

 

Frem til i går hadde jeg tilsammen 11 trimpoeng denne uka. Men jeg vurderer å prøve å spise mindre og samtidig trene litt mindre. Vet ikke hvor bra det er å trene hver dag... Men Pilates er liksom ikke SÅ anstrengende, heller. Skikkelig behagelig trening. Synes det er vanskelig å spise lite, så da trener jeg mye for å kompensere for at jeg spiser mye. Jeg er også plaget av dårlig samvittighet hvis jeg ikke trener hver dag. Og sånn burde det jo ikke være?

 

Uff, nå skravler jeg mye, er bare så ivrig, hehe :) Får vel jobbe litt også, kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Jepp:) Kjempespennende å se hvordan det går med dere andre! Jeg er også inne i en god periode, har utrolig god samvittighet for at jeg klarer å trene så mye. Merker på kroppen at det er godt for meg. Både det at man blir strammere, men man får en helt annen og bedre energi. Vektnedgang er bonus!

 

Og en annen åpenbaring jeg fikk idag; vaniljekesam!! Utrolig godt, er en del kcal, men inneholder mye mer proteiner ++ som det ikke er i vanlig yoghurt. en åpenbaring for meg som er yoghurt avhengig!

 

Jeg er veldig glad for at jeg er der at jeg akspeterer meg som jeg er, men at noen kg ned er flott:) Jeg har iallefall blitt veldig mye sunnere og snillere mot kroppen min.

 

Applaus for en sunnere og flottere livsstil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sløv siden tirsdag altså! Ikke m spisinga. Holder meg til sunn kost, men er helt utkjørt etter jobben og skolen så jeg har ikke hatt overskudd til å trene siden tirsdag. Da hadde jeg fri, og trena i halvannen time.

 

Men jeg trøster meg med at de tre neste dagene før veiing nå, skal d TRENES!!! Jepp, har mye trimpoeng å ta igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marijenta

Dere er så flinke! Dere kan være super stolte av dere selv... :(

 

Jeg har en bekjennelse og komme med, hadee egentlig bestemt meg for å ike si noe om det men jeg har gått på en super sprekk og det første dag på kurs!!! Er det mulig?!?!?! Er sinna på meg sjølv... Jeg syns så synd på meg sjølv i dag og prestrte og bake skolebolle og i tilegg å putte i meg 6 STYKKER!!!! Jeg er flau, kjempe flau og det er bare så vidt jeg tør og inrømme det for dere og er veldig usikeer på om jeg tør og inrømme det for kursledern... Jeg håper virkelig ikke det skjer igjen og at jeg klarer og være flink resten av uka.... Og resten av månden, året, livet.... jada jada.. Jeg kommer garantert på å gå på mange sprekker til, men forhåpentligvis blir de mindre og sjeldnere.. Er flau og skammer meg. jeft litt på meg nå, og vær så snill og hjelp meg med å ikke gjøre noe sånt mer.. Kan en av dere komme til meg og overvåke alt jeg putter i meg, og banke meg opp om jeg spiser feil?

Heldigvis så hadde jeg vett til å reise og trene etter matorgien min, så fikk 1,7 trimpoeng...

 

Det var mye klaging på meg.. Beklager det...

 

Ahnimah: Jeg leverer ikke rapport hver dag, tur ho bare ser på det på hver kursdag..

 

 

Hilsen fra tjukka som har fått i seg 3900 kalorier i dag! ÆSJ!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, marijenta: sånne sprekker har jeg gått på også... En ting jeg har lært: ikke bak kake/boller/andre godsaker med mindre det er STRENGT nødvendig :( Da ender man opp med å smake litt på deigen, bare ta EN bolle osv... Og da er det i gang. Så her kommer kjefta: fy! Ikke mer skoleboller på deg! Men det du kan gjøre er å gå feks 200 kcal i minus resten av dagene denne uka, så er det ingen stor krise likevel. Og du trimmet jo! Og for all del: frys ned eller gi bort resten av bollene så du ikke blir fristet mer...

 

Jeg synes faktisk det er mye vanskeligere å spise sunt nå etter jul enn da jeg begynte å slanke meg i august. Jeg vet ikke om det er fordi jeg har fråtset noe sinnssykt i jula, eller om jeg bare var mer motivert da jeg begynte, men uansett så har jeg et enormt matbehov. Søtsuget begynner å gi seg takket være noen fine Nutrilettbarer(de er søte og gode, men etter en halv en blir jeg passe mett og småkvalm). Men jeg har fortsatt behov for MYE mat. Jeg føler at jeg er sulten hele tida og har lyst til å stappe innpå med brødskiver for at magen ikke skal romle så fælt. Nå tror jeg det begynner å roe seg også, var litt bedre i går.

 

Ellers fungerer sunnhetsplanen min strålende, det hjelper å ha et fast opplegg å holde seg til. I dag skal jeg spise det og det, og i dag skal jeg trene sånn og sånn. Da har jeg liksom ikke noe valg! :( Egentlig er det ikke "spise-fisk-dag" i dag, men jeg har så utrolig lyst på pai med røkelaks og egg og masse grønt. Så jeg tror det blir det...

 

Har dessuten hamstret kalkunpålegg på Coop Prix. Av en eller annen grunn solgte de fem pakker til femti kroner. Ikke var datoen nære ved å gå ut, heller. Har selv jobbet i matbutikk og vet at det pålegget kommer i sånne poser som de hadde de fem pakkene i, så jeg har en mistanke om at de bare har fått altfor mye av det. Bra for meg, iallfall! Fint å fryse ned og ha til senere.

 

I dag skal jeg ta bilder av en 16 mnd gammel babygutt. Gleder meg, er veldig glad i små unger, men litt skummelt også. Han har cerebral parese, så jeg aner ikke hvordan han er, på en måte. Om han kan sitte, om han må ligge, om han ser annerledes ut enda. Har aldri vært bort så små barn med den sykdommen. Og så er det litt ekstra skummelt, for han pleier å ha en sonde i nesa. Nå har han ikke det, derfor skal foreldrene ta bilde av ham nå. Så hvis ikke dette blir bra, blir det leeenge til de får tatt noe nytt. Dette er helt klart veldig viktig for dem, og jeg vil ikke ødelegge det... Samtidig vet jeg jo at jeg er en dyktig fotograf, så det bør gå bra. Jessda.

 

Nei, får vel jobbe litt, skal printe noen bilder og litt diverse. Ha en fin dag, jenter!

 

-Skravlefrøken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Marijenta: Ikkje bekymre deg for dei bollane! Som du sa, du hadde ein sprekk, og du kjem til å ha fleire. Sånn er det her i livet, og det er ingen som går gjennom livet uten sånne sprekkar. Ein stad las eg at du skal forsøka å ete sunt 80% av tida, og gi blaffen i dei resterande 20%. Det er eit av dei beste råda eg har hørt!

 

Ahnimah: Takk for tips ang. kalorier. Håper det går fint med bildene. Eg kjenner følelsen, du har liksom eit kjempeansvar for at folk skal bli fornøyde. Men det har ofte overraska meg ka folk egentlig vil ha. I mine auger er bildene ofte så som så, men dei som skal kjøpe er overbegeistra. Og vice versa!Forresten, babyer blir jo ofte teke bilete av medan dei ligg og det ser fint ut.

Lykke til.

 

Maya: Så lenge du har spist OK burde du ikkje bekymre deg for trening. Det skal jo vera lystbetont og moro! Eg er fornøyd om eg klarer to gangar i veka...hehe.

 

 

Er fremdeles sjuk, arghhh. Eller, rettare sagt, eg har blitt sjuk igjen. Men eg får skritt på tellaren og i går hadde eg ein halv time styrketrening heima. Tenkte eg skulle ta pilatesvideoen i dag, den er heldigvis ganske kort...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...