Gå til innhold

Heng dere på!


Gjest marijenta

Anbefalte innlegg

Takk for trøst, galskap, bildene gikk ganske bra. Kjempesøt liten gutt som var i godt humør mesteparten av tiden. Han var 16 mnd og klarte å sitte selv og krabbe litt, så det gikk fint. Nå skal jeg ha meg en skikkelig redigeringskveld og få gjort unna masse smart.

 

Har spist masse pai til middag og sovnet på sofaen... jeg er sløv... Må ut og bevege meg en liten tur før jeg sovner igjen tror jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 861
  • Created
  • Siste svar
Gjest marijenta

Hei!

Her kommer jeg igjen uten gode resultater, kan ikke skjønne at jeg skal spise så mye og usunt den første uka... Men har heldigvis trent endel da.. Er nok redd for at når jeg skal veie meg til onsdag så kommer jeg til å veie opp mot 76 eller mer.. Det som jeg startet på i oktober... Håper jeg snart klarer å ta meg inn igjen, det må jeg!!

Har akkuratt sett på supersize me, det var skummelt altså... Trudde ikke at man ble så sinnsykt sjuk av å smise usunn mat i 1 månde.... Skremmende.. Jeg må kutte ned på sukker!!!!

 

Så bra det gikk bra med bilden Ahnimah:) Lurer på om jeg skal lage en sunnhetsplan jeg også, etter inspirasjon fra deg...

 

Hvordan går det med dere alle sammen, går vektnåla nedover?

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, ja si det du Mari, aner ikkje som vanlig...men føler meg i alle fall bedre enn på fleire år, no kidding.

 

Trur du klarer deg fint med å komma i gang, i alle fall etter supersize me. BlÂœrk...har sett den før, men koselig er den ikkje. Eg har ikkje noe forhold til mcDonalds, men det er jo nok av dei som har det!

Bare trapp opp igjen ganske langsomt. Du skal se at det du har lagt på deg igjen i vekt er mest vann og oppblåsthet, skjer ofte med meg etter at eg har spist litt dårlig.

 

Har spist ein del tull i dag, og egentlig litt slapp denne veka, men har jo vert sjuk, hehe. Eg fekk i alle fall trent igjen i dag, endelig litt ordentlig- ein kort joggetur på 15 min og så styrke i halvtime ca. Har ikkje orka det denne veka, så godt å komme i gang igjen. Ellers venter eg på eit studielån ellers kan eg ikkje komme meg på treningssenteret. Skikkelig provoserandes!!!

Skal heim til helga så håper at vekta skal vise noe sånn ca. 75 kg...På den vekta eg veide meg på til å begynne med!

 

Ei ny veka, ny giv! Ser dåkke på NRK Bedre Puls? Eg finn inspirasjon der! Nytt program i måro, ellers ligg alt ute på NettTV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du begynner å bli frisk igjen, galskap, kjipt å være syk når man slanker seg...

 

Har aldri sett supersize me jeg, men har lyst til å se den nå... Elsker sånne skrekkelig dokumentarer!

 

Ellers hadde jeg veiedag i dag, 71 kg. En halv kilo ned fra forrige uke, og bare 1 kg igjen av "julekiloene" som skal bort!Tenk, om bare noen uker får jeg kanskje se 6-tallet. Åh, som jeg gleder meg! Da skal jeg aldri over 70 igjen!

 

På lørdag fikk jeg med samboeren ut på joggetur, og han orket mer enn meg. Dårlig gjort! Jeg har trent HVER DAG siden august og han har nesten ikke lettet på ræva siden snøen kom, og han jogger pent og pyntelig forbi meg. Men det er klart, han tar ikke den turen fire ganger i uka... Og han klagde i hele går over at han var så støl, så jeg tar ikke nederlaget så tungt! I dag blir det bare Pilates på meg, kjenner det tar på å jogge hver dag.

 

Har kjøpt meg yoplait med appelsin og jordbær, men synes ikke den smakte så fortreffelig akkurat... Men duger som mellommåltid!

 

Det er så rart hvor stor betydning det man velger har... Feks så kunne jeg valgt en Tine Mild og Lett Blåbær yoghurt som jeg spiste før (pleier å kjøpe en sånn liten firepakning og ha på jobben). Den har 1.4 % fett. Men om jeg velger Yoplait eller annen lettere yoghurt (0.1 % fett) så sparer jeg 30 kcal på en liten sånn boks. Og om jeg bare bruker to skjeer musli i stedet for tre oppi, så sparer jeg enda flere kalorier. Det vil si at et mellommåltid som i utgangspunktet var nesten 200 kcal er nå nede i 130, bare ved å tenke litt over valgene. Ikke det at jeg er så nøye til vanlig, men da kan jeg unne meg en frukt ekstra eller noe. Morsomt!

 

Marijenta: det går sikkert bra på veiing. Du må bare stå på og ikke gi opp! Og tenk at du vil vel ikke ha kastet bort de 1600 kronene eller hva det nå koster på et GR-kurs som ikke hjelper? :( Når det er sagt, så passe sunnhetsplanen min glimrende for meg, kan godt legge den ut her til deg hvis du vil det. Den hjelper meg å holde fokus nå som det er vanskelig å komme igang igjen. Jeg har egentlig vært fryktelig strukturert i denne slankinga mi, sjeldent noen sprekker, men nå kjenner jeg at det hjelper veldig med en fast plan i hverdagen. Spesielt det derre med fisk er jeg dårlig på. I forrige uke spiste vi fisk fire ganger! Ny rekord for oss tror jeg...

 

Nei, nå kommer snart foreldrene til han lille gutten og skal velge bilder, så jeg får gjøre det klart. Snakkes :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ja.. Helga har ikke vært så veldig positiv for min del når det gjelder mat, men jeg hadde vektnedgang, 76kg nå:D Men lørdag ble det noen øl, og igår spiste vi på mcdonalds. Egentlig litt komisk fordi når jeg kom hjem så jeg på supersize me, blei en smule kvalm kan du si!!!

 

huff, ble litt for mye av det gode i helgen... men samtidig mye mindre enn jeg pleide å spise i helgene før. Har vært hjemme fra jobb idag også, har ikke vært helt i form. Men tenkte meg ned på trening ikvled alikevel. Jaja, ny uke nye muligheter. Satser på min 10 trimpoeng den uka her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vektnedgang, Lillevenn, håper det endelig har løsnet for deg :D

 

Jeg var ute på tokt i går, det var januarsalg, og jeg hadde vann i munnen. Fant meg en kjole og noen andre småtterier... Igjen. Men i dag kom jeg jo på at jeg har et sånt rabattkort på Kappahl... og det må jeg bruke opp før den 20.! Kan til og med bruke det på ting som er på salg, så da må jeg ta meg en tur til i dag... Hvis jeg rekker da, skal ta noen bilder etter jobben, så får se hvor lang tid det tar.

 

Klarte sunnhetsplanen min fint i går, men jeg glemte å spise frukt! Så da får jeg heller ta to i dag. Har fått smoothie-kick igjen, namnamnam...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Lillevenn! Kanskje det endelig løsner? Trur vi veier omtrent det samme no.

Sjekka BMIen min i dag, ligger AKKURAT over normalvekt, dersom eg bare får vekk TO YNKELIGE KILO er eg innanfor normalvekt! Det burde jo gå fint det:D

 

Eg er frisk, eg har fått peng! I måro trur eg det blir bånn gass på helsestudioet!

 

Ahnimah: Håper foreldrene blei fornøyde med bildene? Eg er strålandes glad, blei 'headhunta' til ein jobb hehe...pitteliten men who cares. Høres veldig digg ut å få shoppa skikkelig!

 

Ka slags smoothie er det du lager? Har oppdaga ein blender i skapet så eg er lutter øre om du vil dele din kunnskap. Blei og nysgjerrig på snakket om sunnhetsplanen din- ka er det for noe lurt?

 

Eg har lest gjennom lista over billig og sunn mat på hovedsida, og har bestemt meg for å spare litt som kanskje kan bli til enten eit kurs eller ein mp3spelar. Lurer på ka som er den beste investeringen? (er tilbøyelig til å tru det siste...:D)

 

Stå på damer! I dag hadde eg 40 min styrketrening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene ble kjempefornøyd med bilder, de var helt fra seg og ante ikke hva de skulle velge, så de trengte litt tid.

 

Headhunta, wow, spennende! Hva slags jobb er det? Jeg har tatt bilder av en gjeng på en elektrobutikk i dag, kunne det vært mer kjedelig? Hehe... Men det blir peng i kassa av sånt.

 

Morsomt at folk er interesserte i sunnhetsplanen min! Tihi :D Skal legge den ut i et eget innlegg. Tips til smoothies:

 

Lørdagssmoothie

 

2 bananer

2 dl bjørnebær

kanel

kunstig søtning etter smak

appelsinjuice til det blir en passe konsistens (2-3 dl)

 

Hverdagssmoothie

 

2-3 dl blåbær

2,5 dl yoghurt naturell

1 ts vaniljesukker

strøsøtning etter smak

 

Hvis du ikke vil bruke vaniljesukker kan du bruke vaniljeyoghurt i stedet for naturell yoghurt.

 

Egentlig er det godt å bare slenge oppi de fruktene du liker sammen med juicen eller yoghurten du liker. Kanel, kardemomme, vaniljesukker og kunstig søtning er kjempegodt oppi.

 

ICA Maxi har forresten tilbud på masse frukt og grønt til 9,90 nå, jeg var der i dag og kjøpte MASSE frukt :D Skal prøve grapefrukt, det har jeg aldri smakt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnhetsplan

 

Mandag:

Kaloriinntak: 1600-1700 kcal

Trening: - 40 min jogging

- 25 min pilates

- 10 min vektløfting

Vann: 2-3 liter

Spis fisk!

 

Tirsdag:

Kaloriinntak: 1600-1700 kcal

Trening: - 25 min pilates for dummies

- 20 min pilates for rumpe/lår

- 20 min pilates for mage

Vann: 2-3 liter

 

Onsdag:

Kaloriinntak: 1600-1700 kcal

Trening: - 40 min jogging

- 25 min pilates

- 10 min vektløfting

Vann: 2-3 liter

Spis fisk!

 

Torsdag:

Kaloriinntak: 1600-1700 kcal

Trening: - 25 min pilates for dummies

- 20 min pilates for rumpe/lår

- 20 min pilates for mage

Vann: 2-3 liter

 

Fredag:

Kaloriinntak: 1600-1700 kcal

Trening: - 40 min jogging

- 25 min pilates

- 10 min styrketrening

Vann: 2-3 liter

 

Lørdag:

Kaloriinntak: under 2000 kcal

Trening: Valgfritt' date=' men minst 2 trimpoeng

Vann: Over 2 liter

Flere enn to måltider!

 

Søndag:

Kaloriinntak: 1600-1700 kcal

Trening: - 40 min jogging

Vann: 2-3 liter

Gjerne fisk!

 

 

Andre mål denne uken:

 

- Spis minst en frukt eller noen bær hver dag

- Spis fisk 2-3 ganger i uken

- Spis grønnsaker HVER dag

- Tøy ut etter trening

- Prøv å ikke spise etter klokka åtte-ni på kvelden

- Sett opp handleliste på forhånd

- vektløfting tre ganger i uken

 

RESULTATER

 

UKE 1 (8.-14. januar)

Holdt meg innenfor dagsbehovet: Ja

Trimmet som jeg skal: Ja

Spist frukt hver dag: Ja

Spist grønt hver dag: Ja

Spist fisk hvor mange ganger: 4

Drakk jeg nok vann? Ja

Satte jeg opp handleliste på forhånd? Nei

Vekt på søndag: 71 kg

Nedgang denne uken: 0,5 kg

Belønning: Shopping![/quote']

 

Sunnhetsplanen min er egentlig min hjelp for å komme tilbake i rytmen etter jul. Jeg var så vant til store måltider og søtsaker og synes det var kjempevanskelig å komme seg ut av den rutinen. Så jeg trengte en oppskrift å forholde meg til!

 

Jeg har bare tatt opp det jeg har problemer med: få i meg frukt, grønt og fisk ofte nok, og spise lite nok. Spise flere måltider i helgene. Treningen går greit 90% av tiden. Når jeg skriver det opp på denne måten gir jeg ikke meg selv noe valg, og det er mye lettere å velge fisk en dag når det står "spis fisk"! Hehe. Til nå synes jeg dette har fungert utmerket. Belønning kommer IKKE til å være shopping hver uke... Men det kan være en ekstra god middag, litt ekstra tid til meg selv, ett eller annet... Bare for å føle at det nytter :D

 

I dag har jeg rett og slett ikke hatt tid til å trene, men da spiser jeg litt færre kalorier, bare.

 

Nå tenkte jeg at jeg skulle prøve å sove igjen. Sovnet på sofaen i to timer i dag... Må bli flinkere til å legge meg tidlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for planen! Men dÂœven så mye du trener! Eg har ein mye meir bedagelig kvardag. Pilatesvideoen min er uansett bare 20 minutter lang! Kor lenge har du trent egentlig? Regner med du har trappa litt opp etter kvert, har forstått at du har holdt på ei god stund?

 

Headhunta var et ord eg brukte for å føla meg sjef, det var ikkje verre enn å ta bilde av to sangarar/skodespelarar. Men det var kult at dei ringte, for som regel er det folk eg kjenner personlig som 'ansetter' meg. Er jo ganske i startfasen når det gjelder kommers foto. Ka tar du for fotografering on location? Eg underpriser meg på 1000, men har ikkje skrivar så kunden får bare ein CD.

 

Skal prøve smoothies. ICA maxi har eg aldri sett her, har ikkje bil og må gå på det som er nÂœrmast, som er kiwi, som suger og har eeeekkel frukt. BLURGH!

 

I dag er min første dag på treningssenteret etter jul, tar turen no.

Hepp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja, egentlig trener jeg nok for mye... Har flere ganger tenkt at jeg skal trappe ned og heller spise litt mindre, men er så redd det ikke skal fungere, hehe... Spiser jo masse da, ligger som regel på 1700-1800 egentlig. Pilatesen er ganske grei, for da blir jeg ikke så sliten. Samtidig er det kjempedeilig å jogge seg en tur og få brukt opp masse energi! Men jeg kjenner at det nok er litt for mye nå, jeg trener jo HVER dag og kroppen bør ha noen dagers hvile. Skal se om jeg gjør om på planen når jeg når neste delmål. (Som forresten bare er 1.1 kg unna, jeg veide 69.1 i dag tidlig!!!!) *glad*

 

Jeg tenkte å ta 3000 for denne fotograferingen i går. Da brukte jeg en time på fotografering og halvannen på redigering etterpå (men det var min egen feil, jeg hadde satt et skikkelig dårlig lys :D). Jeg har printer selv, men bare en A4-fotoskriver, så jeg printer ikke så mye hjemme. Har jo SVÆR printer på skolen der jeg jobber, så jeg bruker den hvis folk skal ha print. Som regel vil de helst ha bildene på CD da.

 

Det er så skummelt det der med prising... Jeg har underpriset meg selv før også, men da er det mye vanskeligere å sette opp prisen etterpå. Så nå prøver jeg å holde meg til vanslige frilans-satser, selv om det er vondt å si at man skal 3000 for et oppdrag som tar maks tre timer. Likevel, halve dagen gikk jo med til den photoshooten med kjøring hit og dit, rigging og rydding, redigering og levering.

 

Det er så kjipt å ikke ha bil! Nærmeste butikken her er enten Rema 1000 eller Bunnpris, og de har ikke så fryktelig mye fin frukt å skryte av! Men noen ganger tar jeg bussen til bedre butikker bare for å handlet ting som de ikke har overalt.

 

Tenkte jeg skulle ringe NAF og få bilen min tauet i dag. Det har kommet 15 cm med snø i natt, så jeg må sikkert grave den frem :D

 

Håper du hadde en fin økt på treningssenteret, galskap!

 

Hvordan går det med dere andre tause berter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal gi litt lyd fra meg jeg også.

 

Denne uka blir d spennende å veie seg, for jeg klarte selvsagt å få en skikkelig strekk i ryggen på søndag, og har ikke klart å trene siden da. D er først i dag jeg begynner å få til, å fungere sånn noenlunde, så d blir nok en skuffende veiing på søndag ja. Men, men.

 

Har kjøpt meg et sånt belte med sånne dingster som sender elektriske signaler til musklene (uff, forferdelig forklart..), som jeg har brukt på magen i går og i dag, siden jeg ikke har rygg til å trene noe særlig. Tenkte jeg skulle se om det blir fart på å få vekk dn FÆLE magen ved å kombinere styrketrening med dette beltet.. Tiden vil vise.

 

I går var jeg i bursdag og spiste 1 kanelbolle, og en kule med is, men d ble bare 47kcal mer enn d jeg skulle ha på dagsrapporten i går (puh..!!), så da var d ikke så ille. Var nok fordi middagen hadde så lite kalorier..heldivis! hehe. Må nesten ta litt når man er i bursdag også tenker jeg, føles uhøflig å ikke spise noe liksom.

 

Jepp, d var siste nytt fra denne damen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marijenta

Ja her er jeg med en liten rapport. eg spiser for mye mat og for mye godteri ennå, emn håper jeg snart klarer å ta meg inn igjen.. Men jeg har trena masse denne uka og fåt 14,1 trimpoeng,noe som jeg er super fornøyd med:)

 

Jeg skal på kurs igjenn i kveld og gruer meg veldig til å gå på vektA, ER REDD JEG HAR GÅTT OPP MYE!! Men får ptøve så godt jeg kan og ta meg sammen sånn at jg får nedgang neste uke....

 

Gratuler med nedgang lillevenn! Bra!

 

Du er fantastisk flink med den sunnhetsplanen din Ahnimah:) Jeg likker ikke fisk så det eneste jeg spiser av det er fiskeboller, litt dumt at jeg ikke klarer å lære meg å spise fisk men, er så barnslig på det punktet der..

 

Håper ryggen din blir bra fort igjen Maya83.

 

Dere er flinke alle sammen, og gir inspirasjon:)

 

Kommer med vekta i kveld *gruer meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marijenta

Da var andre kurskveld ferdig og jeg har gått opp 300 gram, kunne vært værre så det fåt være greit.... Håper nå og skal være flink denne uka! Offisiell vekt er nå 75,2...

Jeg syns det er litt vanskelig og spise før jeg skal på kurs og da veier jeg selvfølgelig mindre, så middagen skal jeg sluke nå.. Dumt at jeg ikke barew spiste vanlig den dagen jeg begynte på kurs.... hmmm

 

Vi regna ut energiforbruket og jeg skulle fortsett å ligge på 1600 som jeg har gjort både nå og før jul, eller ialfall skulle gjort...

 

Jaja, det var det... Er lei av slanking nå, men er også lei av å være tjukk...

Ikker super motivert om dagen, men håper det hjelper seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj marijenta, kjipt med oppgang...Sånn sett er det kjedelig å måtte veie seg på kvelden når man er på kurs. Da veier man ofte noen kilo mer enn om morran også! Men kanskje du har fått litt ekstra motivasjon nå. Vi er iallfall her og backer deg opp! Kanskje det kunne hjulpet å lage en sunnhetsplan for deg også? Det gjør iallfall at jeg holder meg i skinnet :D

 

Ligger litt i minus i disse dager, for jeg skal på fest på lørdag og det skal IKKE gå utover den fine nedgangen jeg har for tiden...

 

Maya, du må si åssen det går med det beltet! Ser de har tilbud på sånne ting i forskjellige butikker nå, så jeg er litt spent. Kjenner du det etter at du har brukt det? Blir du støl? Jeg gjør det på den vanskelige måten så lenge, jeg, trening... Slitsomt, hehe. Håper det går bedre med ryggen din, kjipt å ikke få trent når man er skadet!

 

Jeg har litt problemer med et kne og kjenner det godt i dag. Tror jeg skal trappe ned på jogging og finne andre treningsformer. Nu er det Pilates igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ja, jenter, dere er virkelig utrolig flinke!!! Har ikke veid meg på noen dager, men sneik målte cm på jobben idag, 88 cm litt over navelen. Hva er normalmål egentlig??

 

Igår gikk jeg bananas i grønnsaksdisken, kjøpte det meste av grønnsaker egentlig. Kutta opp masse og lagde tre store deilige salater som er lunsj på jobben fram til helgen.. mmmm. :D marijenta; prøvd tunfisk? Jeg er heller ikke glad i fisk, men tunfisk er veldig godt. Prøv feks den med tomat og basilikum, nam nam!!

 

Dro inn litt over 5 trimpoeng igår, må være ny rekord på en dag.. Ser jo at når jeg er på lange turer med ungene på jobben kan jeg jo registrere det her inne, så da jeg ser jeg jo med en gang at jeg beveger meg mer enn jeg tror.

 

Har belønnet meg litt med shopping idag.. Klarer ikke la være jeg.. Kjøpte bla masse søte babyklær til babyen til venninna mi som snart skal komme til verden. Er så utrolig mye søtt!! Tenk at sko kan bli så små. Blir helt tullete jeg:)

 

Jaja, blei litt skravling:) Snakkes babes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjekt å gå bananas i grønnsaksdisken!!! Det skal eg no straks! Seinåpent på butikken vår, heldigvis.

 

Maya: eg vil og høre kossen det gjekk med den magedingsen!

 

Marijenta: Kjempedumt, men som du sier, det er ein åpenbar grunn til at du veier meir (middag), så ikkje tenk meir over det!

 

Ahnimah: Så lenge du ikkje sliter deg ut er det vel OK. men husk at du skal jo finne ein livsstil som du kan opprettholde. Første gangen eg slanka meg ordentlig trente eg veldig mye, gikk ned 12 kilo og var knallfornøyd. Men det viste seg at i 'slankerusen' var det lettare å trena, og når den første jubelen over vekttapet hadde lagt seg datt eg heilt ut av det og...la på meg att. Bare ein erfaring eg har gjort, for deg kan det vere annleis, og i så fall er det bra! Så lenge du trives og liker å trena så mye er ingeting galt med det!!:D

 

Eg og vil ha litt retail therapy...shopping altså...men det får holde med matinnkjøp p[å meg i denne omgangen.

 

Lillevenn: aner ikkje ka som er normalt. Eg er 73cm, men er til gjengjeld veldig brei over rÂœva. Det skal stå et sted om ka som er farlig bredt midjemål for kvinner, har sett det her inne. Skal se ein gang til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' jenter, dere er virkelig utrolig flinke!!! Har ikke veid meg på noen dager, men sneik målte cm på jobben idag, 88 cm litt over navelen. Hva er normalmål egentlig??[/quote']

 

Har hørt noe om 80 cm på kvinner, men jeg tror det må være veldig avhengig av høyde og kroppsfasong.... ellers så jeg på et program på TV2 forrige uke med en kostholdsekspert - Sundt og Godt????? Der fortalte de at livvidde delt på hoftevidde skulle være mindre enn 0,85. Dette gjaldt også kvinner - for menn skulle svaret ikke være større enn 1.

 

Anne71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 73 cm noen cm over navelen. Men når jeg måler akkurat PÅ navelen er jeg 82... Aner ikke hva som er normalt, jeg.

 

Galskap: jeg har også vært redd for at jeg ikke klarer å opprettholde denne livsstilen med så mye trening, og så gå opp i vekt etterpå. Det er også litt derfor jeg vurderer å trappe ned, sånn at jeg venner meg til å ikke få så fryktelig dårlig samvittighet hvis det er en dag jeg ikke trener. Men sånn som ting er nå, har jeg overraskende nok klart å trene omtrent hver dag, og de dagene det har skjedd noe spesielt sånn at jeg ikke har fått trent, så har det gått bra det også. Nå trenger ikke treningen min alltid være jogging eller Pilates. Noen ganger i helgene går jeg rett og slett bare inn til byen og tar det som trimpoeng (avhengig av hvor jeg går fra så tar det 30-60 min). Det viktigste for meg er at jeg har økt hverdagsaktiviteten. Jeg passer på å gå i trapper, tar bare bussen når jeg "må", jeg går alltid på butikken, jeg reiser meg selv i stedet for å be samboeren hente ditt og datt til meg... Sånne småting som jeg tror hjelper :D Men når jeg har nådd delmålet mitt på 68 kg, tror jeg at jeg skal prøve å trene og spise litt mindre for å venne meg til hvordan livet blir etter slankingen...

 

Jeg er fortsatt under 70 i dag og er overlykkelig for det, så da håper jeg bare det holder seg til veiedag :)

 

Jeg har en annen meddelelse å komme med: jeg har slutta å røyke... Nå har vel jeg aldri vært en storrøyker, men jeg røkte 3-4 sigaretter på jobb hver dag (røkte ingenting hjemme). Og på fest. Og i forrige uke synes jeg ikke det smakte noe godt, engang. Jeg bare røkte for å få fem minutters pause på jobben... Men nå har jeg altså vært røykfri en uke, og det har jeg tenkt å fortsette med! Jeg må nok også prøve å holde meg unna festrøykinga, for hvis jeg har igjen røyk dagen etterpå så er det på´n igjen... Har ikke turt å si noe om min beskjedne røykeslutt enda, for jeg var så redd for ikke å klare det... Men nå tror jeg at det går!

 

Jeg har vært veldig på og av med den røyken. Har aldri villet innrømme at jeg røyker, har stoppet opp en uke, så røyket litt igjen. I ferier har jeg ikke røkt i det hele tatt, for da har jeg vært hjemme hos foreldrene mine som ikke vet at jeg røyker... Derfor holdt jeg også opp i tre-fire måneder i sommer, men begynte på igjen utover høsten da jeg kom tilbake til skolen jeg jobber på. Men nå vil jeg ikke mer, det lukter vondt og man blir syk av det. Bestefaren min har KOLS og mamma kommer til å få det, og meg med min diabetes har absolutt ikke godt av nikotin. Dessuten er det like greit å slutte nå, for til sommeren flytter jeg hjem igjen, og da skal jeg uansett ikke røyke! Hehe...

 

Ok, nok babbel om meg :D

 

mmm, jeg vil også gå bananas i grønnsaksdisken... jeg er alene hjemme i dag og kan spise hva jeg vil til middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Hmm, ja. Får sjekke det der med midjemål litt nærmere. Skulle kjøpe meg målebånd igår, men glemte det rett og slett.. Var ikke helt sånn ordentlig jeg fikk målt meg igår heller, så får kjøpe meg ett så jeg ser helt sikkert hva målene er. :) Hvor langt over navlen måler dere?

 

Ja, nå har jeg ikke veid meg på en liten stund. Tenkte jeg skulle vente til lørdag. Blir spennende se om det har skjedd noe.

 

Ahnimah: så utrolig bra at du har sluttet å røyke!! Skulle jeg ønske jeg var der selv, noe jeg dessverre ikke er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Huff, nedtur.. ser jo nå at hvis midjemålene er over 88cm at man er i klassen farlig overvekt.. Imorgen blir det innkjøp av målebånd!! Leste også det at hvis man deler midjemål på hoftemål og man er under 0,8 er det normalt.. Ja, imorgen blir det måling!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh! For eit vrak eg er! Har nettopp kom heim etter ein tur på byen og gjett om eg har skeia ut. 2200 kalorier, og det er utenom all chipsen eg trødde i meg. Blir veldig trist av sånt...ikkje fordi eg har gått over evne, men fordi det viser meg at eg ikkje kan gjøra sånne ting når eg prøver å gå ned i vekt. Har på ingen måte gått på fylla, men tre glas vin og to pils er jo ganske mye kalorimessig, og skal eg opprettholde 'regimet' nytter det jo ikkje å gå ut noe sÂœrlig...

 

Veide meg i dag, 77 kilo. Forstår ingenting. Veide 76 for snart fire veker siden...og har trent og spist sunt dien det. Ikkje slanka meg, sant nok. Merker veldig forskjell på bukser etc, men vekta står i ro. Et utslag av styrketreninga eller er eg faktisk like blubb som eg var? Ingen som har gitt uttrykk for at eg har gått ned heller, så eg regner med eg bare har stramma litt opp. Surt, etter 7 ukers slit å innse at det du driver med ikkje funker heilt. Men et av målene mine er å bli sterkare, ikkje bare tynnare, så styrketrening vil eg ikkje droppa!

 

Kaloritellinga er irriterandes og stresser meg, men det virker jo som det er nødvendig. Trenger litt hjelp no. Ka gjør dåkke andre i forhold til det å gå ut? Andre som trener mye styrke? Får bare litt fnatt!!! Grrr.

 

Men i måro blir det spinning. Yay!

 

Lillevenn: eg måler der eg er smalast, er det juks? Dvs rett over magen, i mellomgangen mellom ryggen og hoftene. Mulig det er feil...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galskap, ikke fortvil: det der gjør jeg nesten hver gang jeg er ute! Da mister jeg alle hemninger og hiver innpå alt som finnes... Men så er det påan igjen neste dag, og da gjør ikke den utskeielsen så mye!

Da jeg begynte å slanke meg, raste jeg ned i vekt. Det var fordi jeg i ukene før bare hadde stappet innpå, så jeg hadde kanskje fetet meg opp litt. Det forsvant MYE vann den første uka, 3.2 kg. Jeg tror jeg gikk på et sinnssykt kaloriunderskudd, for plutselig stoppet vekta helt opp (da jeg hadde gått ned ni kg). Da gikk jeg til og med opp igjen to kilo og ble der leeeenge. Dette var samtidig som jeg begynte med styrketrening. Men da spiste jeg bare litt mer og fortsatte treningen, så gikk det nedover igjen. Men det går saaakte. MAKS en halv kg i uka om jeg er heldig. Så det er klart at styrketreningen kan gjøre deg tyngre. Som du selv sier, klærne har blitt mindre, og det er jo et bra tegn! På meg var det ingen som la merke til vektnedgangen før jeg nærmet meg ti kg... Da jeg var hjemme i jula hadde jeg gått ned tolv, og det var mange som ikke "turte" si noe, så du må IKKE stole på hva andre folk sier og ikke! Bare ta de positive kommentarene som de kommer :)

 

Og så er det den faste regelen om å bare veie seg en gang i uka (vet ikke om du gjør det). Du kan jo ha masse vann i kroppen. Støle muskler gjør at jeg går opp 1-2 kg (jeg er feks halvannen kg tyngre i dag enn i går fordi jeg trente hardt i går. Dette er borte i morgen).

 

Kanskje du kan legge ut kaloriregnskapet ditt så kan vi se om det er det rette for deg?

 

Når jeg skal på byen (som jeg skal i morgen), ligger jeg litt i minus dagene før og etter. Jeg trener også kanskje litt ekstra om jeg har tid. Selve dagen jeg drikker prøver jeg å regne så mye som mulig av alkoholen inn i dagsbehovet. Det er mange som sier at det ikke er smart, men det er gjerne damer som står opp tiiiidlig på en lørdag, uansett. Jeg sover til elleve, tolv og går dermed glipp av opptil flere måltider i helgene. Da sparer jeg heller de kaloriene til alkoholen. Noen ganger spiser jeg bare to måltider den dagen jeg drikker, men ser ikke på det som noe stort problem hvis jeg bare drikker en gang i måneden. Som regel prøver jeg å begrense inntaket av chips og sånn på vorspiel mens jeg ennå er edru, for hvis jeg blir full mister jeg litt hemningene... Det hender seg at jeg går hjem fra byen hvis jeg ikke er altfor sliten (det tar en times tid), eller så danser jeg rompa av meg på fest (det ser ikke bra ut, men det forbrenner kalorier :)). Nå håper jeg bare at jeg klarer å holde mine egne tips i morra! Hehe...

 

Lillevenn: jeg er 83-84 cm på det breieste. Rett over navlen, der jeg er tynnest, er jeg ca 73 (har ikke målt siden leeenge før jul). Jeg lurer på om "midjen" liksom er den tynneste plassen, men er ikke helt sikker. Jeg ville ikke hengt meg for mye opp i hva som er normalt og skadelig. Vi er jo her for å forbedre helsa vår, ikke sant? Det viktigste er å måle på en plass der du ser at du har gått ned hver uke. :)

 

Ok, nok skravvel fra meg IGJEN, ha en fin helg, jenter! (Og ønsk meg lykke til i morgen :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for trøstande ord. Du har selvfølgelig heilt rett. Eg går veldig sjelden ut, så det er ikkje et stort problem.

 

Men eg tenkte litt på det der, av og til blir det faktisk et sosialt problem. Tingen er at eg som regel drikker lite og derfor ikkje blir 'full og gal', og ergo går eg ofte heim forholdsvis tidlig, pga trøtt og lei. Det blir ofte litt dårlig mottatt, på ein måte. Føler meg som den evige festbrems.il jo ha meg med. Men så lenge eg ikkje klarer å kontrollera meg Er jo student og mine vennar går ut ganske ofte, og dei vil jo ha meg med. I dag er eg og invitert ein plass, og har egentlig ikkje lyst, av den grunn at det samme kommer til å skje igjen. Andre som kjenner seg i dette?

 

 

Fant dette skrevet her inne tidlegare:

 

Hvis du veier 77 kg og er 173 høy blir det 1590 kcal.

 

Og eg veier det og er akkurat så høg, så eg slapp å rekna ut!

 

Har ikkje begynt å telle kalorier før denne veka, så eg veit enno ikkje om denne formelen funker.

 

Den formelen, (som er (vekt x 10) + (høyde i cm x6,25) - (alderx5) - 161 (kvinne) eller + 5 (mann) = hvilestoffskiftet i kcal/døgn) tar ikkje hensyn til aktivitetsnivå. Derfor tenkte eg at å ete 1800 om dagen var OK?

Eg går 10.000 skritt eller meir kvar dag, og trener styrke minst tre ganger i veka, i tillegg til kardiotrening,men det har eg nettopp begynt på, så kan ikkje vente at det har massivt utslag allerede no.

 

Vel, vel. Fint vÂœr! Ut og leika!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på ein ting: legger dåkke inn all den daglegdagse gangen på dagsrapporten som trim? Eg gjer det, går ganske mye og vil gjerne se det som trimpoeng, men lurte på om det kanskje var litt juks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...