Gå til innhold

Heng dere på!


Gjest marijenta

Anbefalte innlegg

Gjest Lillevenn

Godt og ha deg tilbake galskap:) Sommeren nærmer seg med stormskritt, egentlig helt merkelig hvor fort tiden flyr!

 

Oppsumering er fint, jeg veier nå 71,5 kg (veide meg lørdag etter veiedag og da viste vekta det, om det var reelt får jeg bekreftet på fredag) og 70 cm livvidde.. Og "ruver" 163 cm over bakken.. :)

 

Ble ikke trening på meg på spenst igår, men gikk lang tur med ungene på jobb, i plaskende regnvær, så da orket jeg rett og slett ikke noe mer igår. Idag skal jeg trene igjen da, mulig jeg får trent på fredag også, men siden det er 17 mai torsdag blir vel treningsuken noe amputert. Her på østlandet er det spådd sånn nogenlunde vær, ihvertfall foreløpig så blir spennende å se hva det blir til. Spent på hvordan bunaden sitter nå:) Tok på meg en gammel bukse igår, og den kunne jeg dra av meg med knappen igjen.. HJELP! Moro er det da..

 

Jepp, jepp.. Idag skinner ihvertfall solen her, selvom det er kaldt.. Ha en fortsatt flott dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 861
  • Created
  • Siste svar
Gjest jhenny

Hei hei Galskap! og alle dere andre:)

Ukerapport:77 kg, dvs ned 400g denne uka, tilsammen 6.6 kg fra januar, da er jeg omtrent halvveis, går treigt men utrolig bra likavel. Jeg tenker i sånne tilfeller at livet skal da nytes også da så litt kos blir det av og til:) så vi får stå på å kose oss OG slanke oss, hent inspirasjon der du kan finne den;) a065.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

Godt å høre fra deg igjen, galskap! Har du hatt det fint ute på tur?

 

Jeg har startet på nytt for tusende gang, og det er DEILIG :) Trente både i går og i dag, jeg har fri, så det skulle bare mangle. Tenkte jeg skulle ta meg en liten treningsrunde i morgen også siden det sikkert ikke blir noe trening på 17.mai :)

 

Bestekompisen min som er frisør kommer oppover i morgen også, det blir spennende. Han skal klippe lugg på meg. Hjelp! :) Jeg skal også en tur til nabobyen for å møte regionsleder i Grete Roede angående å bli kursleder. Enda mer spennende! Iik!

 

Statusen på meg er ca. 70 kg. Veide meg ikke i går rett og slett fordi jeg ikke turte... (Jeg er forresten fortsatt 172 cm høy). Jeg gikk ned til rundt 67,5 etter jul, men etter en dårlig periode er jeg nå på 70 igjen. Målet er å forhåpentligvis veie 69 på mandag igjen. Orker ikkeno mer over 70!

 

Jeg er nå hjemme på en liten østlandsferie og jommen er det ikke litt sol her innimellom også. Deilig! Jeg blir så glad av sånt :) Tihi.

 

Håper dere andre har det bra, og at dere har en flott 17.mai-feiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Takk for varm velkomst!

 

Høres ut som det går skikkelig bra med gjengen her inne, fint, for eg treng litt støtte no i eksamensinnspurten. Grattis med halvvegs jhenny, skitbra jobba!

 

Hadde det veldig fint ute på tur, og hadde treningskort på ein liten gym, så har holdt megt og vel så det. :)

I morgon skal eg vere med ei venninne på SATS (tenk et ordentlig treningssenter, ikkje den røtne studentidretten), trur det blir langkjøring spinning og styrke. Har vore sjuk siden Serbia vann Grand Prix (sorry til dei som evt likte at det skjedde..:)), men i dag har eg vore skikkelig rastlaus og begynte å ta styrke på rommet i påvente av i morgon. God teikn! Turde ikkje å gå ut, vil IKKJE ha tilbakefall.

 

Skal få veid meg skikkelig på 17.mai, FØR frokosten!

 

Lykke til på møte med regionsleiaren Ahnimah. Spennandes, kan bli ein fin ekstrajobb det. Eller er det fulltid??

 

Tytast nok i måro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

HJELP! Jeg skal virkelig bli kursleder! Hehe :) Regionsleder likte meg, så nå har jeg fått alle papirene, alle kursbøker og håndbok for kursledere. Artig! Gleder meg jo fælt da. Dette blir fryktelig spennende. Tingen er at jeg ikke har gått noe kurs selv enda, så jeg skal slenge meg på et minikurs på nettet og så skal jeg være "gjest" på noen vanlige kursmøter før jeg hopper uti det selv. Så fra og med august skal jeg hjelpe andre å gå ned i vekt. Det blir bra! Det er bare deltid ja, en kveld i uka, så håper jeg kanskje det blir mer etterhvert. De trenger kanskje noen flere i områdene rundt her også, så vi får se!

 

Jeg var innom treningssenteret her på Rena i dag, DET var en skuffende opplevelse. De hadde ingen aerobic- eller spinningtimer, kun spinningsykler som stod der alene og masse styrkeapparater. Hrmpf. Rart at de ikke klarer å få noe til å gå rundt på dette gudsforlatte stedet... Men, men. De begynner kanskje opp med noen greier til høsten, da. Damen som satt i skranken tittet bare rart på meg da jeg spurte om timeplan. Huff... jaja. Så det blir joggetur ute i skauen på meg igjen i dag :)

 

Jeg er i godt humør jeg, det er sol ute, jeg gleder meg til sommeren, og jeg har vært og spist lunsj med en god venninne jeg ikke har sett på lenge. Koselig! Dessuten går både mat og trening så det suser. Jippi! Håper alle har det like fint som meg denne uka her...

 

Klemklemklem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Så spennende ahnimah!! Når man er kursleder er man jo bare nødt til å holde seg i skinnet:)

 

Tjaa, uka har vært grei den.. Har ikke mer enn 4,5 trimpoeng foreløpig, men får se hva jeg får til. Veldig sliten så idag er det virkelig en slapp dag. Litt utskeielse idag, en lollipop og to mårlefser.. Huff, men alt regnet inn i dagsrasjonen overstiger alikevel ikke 1700 kcal, så går vel greit.

 

Får vel kanskje unne meg en is imorg, prøve å finne en som det ikke er så alt for mange kcal i.. Prøve å hive innpå en god frokost så jeg ikke blir for fristet når det nærmer seg istid;)

 

Jaja, får spise middag her jeg da.

 

Gratulerer så mye med dagen til alle sammen imorg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Grattis med jobb ahnimah! Kor er det du skal holde kurs, er det i Trondheim eller har du flytta sørover igjen?

 

Eg skal i alle fall eta is i måro! Og drikka billig russisk sjampis og vodka på lønsjen etter togene. Men forhåpentligvis klarer eg å holde det på eit nokonlunde måteholdent nivå.

 

I dag skeia det skikkelig ut rett etter frokost-fikk eit vannvittig saltsug og dytta innpå ein halv chipspose som eg fant i skapet. Er det mulig?? Men det var ganske godt! :) Trur det er eksamenslesinga som gjør det...

 

I dag var eg med ei venninna på SATS, det var digg å vere ein plass som ikkje er liten og mørk med teppegulv, som studentidretten...fikk gratis prøvetime, det var flott. spinning og styrketrening. Har funne ut at det gjer underverker for håndtakene å løfte seg opp sidelengs når du er på sånn 'ryggløftegreia'...Dei stativa der underkroppen kviler på ein oppadskrånde benk med puter, og du slepp ned overkroppen. Det er nok mange andre som gjer det og, men ville i alle fall si at den er supereffektiv, og eg såg og kjente forskjell etter 2 veker...banna bein! Anbefalast!

 

God 17 mai damer, går du lenge nok i tog og viftar tilstrekkjelig med flagg forbrenner du nok eit par iskremar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Jaja.. Så var 17 mai snart over. En utrolig koselig dag, men huff så mye jeg har dyttet i munnen, 2500kcal!!!! Hjelpes meg.. Men, har vel egentlig ikke spist så masse usunt siden jul nesten.. Får utrolig dårlig samvittighet, men innimellom er det nesten ikke til å unngå egentlig.. 17mai er jo pølsenen og isens dag:)

 

Jaja, overlever vel denne utskeielsen her også, veiedag imorg, men dagens inntak vises ikke på vekta enda uansett..

 

Håper dere alle har hatt en fin nasjonaldag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

Gratulerer med dagen, folkens!

 

Jeg har hatt en rolig dag uten altfor mye utskeielser. Fant en is som heter Creme Delight eller noe sånt, med blåbær og en annen frukt inni. NAM - den anbefales virkelig! Den hadde bare 165 kcal i seg og smakte ikke slankeis i det hele tatt. Mmm!

 

Tror nok jeg har spist litt for mange kalorier i dag jeg også, vi hadde så fryktelig god fruktsalat til dessert. Men det er jo ikke det verste man kan ha i seg! Har akkurat kommet inn igjen etter en times tur med mammas hund, så det hjelper litt.

 

Jeg skal bli kursleder her i Hedmark ja, vi flytter fra Trondheim om en måned. Skummelt! Jeg skal starte opp som fotograf for meg selv, og en del småting utenom. Feks Grete Roede-kursleder, jeg skal jobbe litt på kulturhuset og kanskje noe freelancing i aviser og sånt. Sambo skal gå på skole. Vi gleder oss fælt, iallfall jeg siden jeg har hele familien min her. Det er synd at stedet er så lite, blant annet så er jo treningstilbudet ganske dårlig. Men heldigvis er de tilbudene som finnes, ganske billige. 20-30 kroner for å svømme i skikkelig fin svømmehall og omtrent like mye for å spille en omgang squash.

 

Jeg tenker litt på å ta en treningslederutdanning av en eller annen sort, noe nettkurs kanskje? Hun regionslederen som jeg snakket med hadde gjort det og anbefalte meg det. Det er jo artig å kunne mer om trening samtidig som det høres morsomt ut å drive med Grete Roede-aktiv-kurs. Hmhm. Noen som har noen erfaring der?

 

Jeg har forresten akkurat funnet ut at jeg har en Metallica-billett til salgs, om noen trenger :)

 

Hehe, nå skravler jeg fælt, blir så gira når jeg har vært ute i frisk luft. Håper alle har hatt en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Så morsomt at du blir kursleder.

Jeg skriver jo ikke så mye på tråden her, men jeg leste dette du skriver, og måtte bare få si gratulerer. Med kurslederjobben, og ikke minst avgjørelsen om å etablere deg som fotograf. Du er dyktig. Ikke bare til å ta gode bilder, men til å SE. :-)

 

Lykke til.

 

hilsen anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Gratulerer så mye Ahnimah, dette blir spennende!

 

Deilig med en langhelg hvor jeg virkelig bare har slappet av, trening har ikke vært i tankene mine engang, hehe.. Men full fres fra imorg igjen! Kjenner at jeg gleder meg til sommeren og en laaang ferie, kjenner det vel egentlig mest når man har litt fri hvor sliten man egentlig er..

 

Men må jo si at året som har gått har vært utrolig bra og ikke minst har det skjedd utrolig mye.. Ny leilighet, ny jobb, bil, gått ned 6 kg:) Kan vel egnetlig ikke bli så mye bedre enn dette! Merker det så utrolig godt på kroppen nå, 6 kg er ikke så mye, men treningen har gjort meg fastere, og jeg ser bedre ut! (janteloven hva er vel det?:)) Selvtilliten kommer smygende og bedre selvtillit gjør underverker!

 

Nå er veien til målet plutselig ikke så lang lenger, 8 kg høres utrolig mye mindre ut enn 14kg:) Mulig jeg er fornøyd før, men jeg har ihvertfall ikke tenkt til å gi meg enda!

 

Sommer og sol her kommer jeg! (med bikinitruse i str 38;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Så fint å høyre om framgangen og optimismen din Lillevenn! Du har heilt rett, 8 kg er ikkje så mykje, du er jo så og seie halvvegs.

 

Gartulerer med jobb ahnimah!

 

 

Sjøl har eg hatt et par elendige dager med bare stress og alt for mye mat. Mister litt kontrollen over matinntaket i blant. Er ein slags tilstand eg bare må godta at inntreffer iblant, det er er litt slitsomt men kjem sjeldnare no enn før. Beste middelet er å komme seg ut og trene etc, men har ikkje orka, eksamensnerver...men har fått lest alt for lite. Og så begynte Stolthet og fordom på NRK2...jepp...flink student..usj!

 

Håper det går bedre i morgon, må få komt i gang med treninga no. Motivasjon mottas med takk, om noen har litt til overs!

 

ny frisk på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jhenny

......og alle andre som har hatt nedgang siste uka!!!!!!!Jeg har gått ned 1,6 kg den siste uka, tilsammen fra januar 8,2 dvs kun 5,4 kg igjen til målet, dæsken så stolt jeg er!!!!

Oppskrift: tenk over hva du spiser, drikk mye, ha 5 små måltid hver dag med jevne mellomrom, spis ikke de siste timene før du legger deg, da må det bare gå bra.:-)

Til dere som har stillstand eller har en oppgang akkurat nå, GI IKKE OPP DERE KLARER DET, HELT SIKKERT. Håper optimismen min smitter over på dere:-)

Stå på videre, det er snart sommer jenter!!!!

k005.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Kjempeflott jhenny! Kjekt å komma inn og høyra om framgangen din. Du har rett, det eineste som fungerer er lite og ofte og ikkje minst lenge. Ting tar tid, tenker eg.

Blei ekstra motivert no, takk skal du ha!

 

Har sjølv skjerpa meg litt igjen, vore på trening i dag, endelig. Har ikkje akkurat spist slankemat, men bedre enn på ei stund i alle fall. Føler meg myyyye bedre, og skal prøve å komma meg på spinningtime i morgon.

 

Fint vÂœr er det og- bare synd eg må lese til eksamen. BlÂœ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

Hei alle sammen. Så flinke dere er! Godt å lese om fremgangen din, jhenny, det inspirerer veldig!

 

Jeg har sanket 4 trimpoeng i dag og er fornøyd med det. Maten har ikke gått bra, men jeg har da iallfall trimmet vekk noen kalorier.

 

Jeg skal snart melde meg på internett-minikurs sånn at jeg kan lære litt før jeg blir kursleder. Jeg håper det skal hjelpe meg med å få bukt med de siste kiloene... Litt dårlig motivert nå kjenner jeg, dessuten er jeg fortsatt ganske fornøyd med meg selv slik jeg ser ut nå. Ingen krise om jeg ikke blir mindre!

 

Sitter og følger med på dokumentaren på TVNorge jeg nå, om gutten som har levd før. Blir så fascinert... Tenk om han faktisk har levd før og kan huske det! Hehe... Litt overtroisk jeg...

 

Snakkes, berter, god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Hjelpe meg, no har eg satt klokko på kvart på sju for å gå på spinning på morrakvisten! Veit at eg ikkje gidd om eg drøyer til utpå ettermiddagen.

 

wish me luck...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Jepp, trening på morgenen er imponerende!! Fortell om hvordan det gikk galskap, hadde kanskje vært en ide med morgentrim!

 

De siste kg kommer sikkert ahnimah, men når man har gått ned så mye, og du i tillegg er fornøyd nå, er det jo ingen hast.. Jeg merker det bare nå etter 6 kg jeg, kommer nok til og være fornøyd før jeg når målet, men da er det også lettere å akseptere at det kommer til å ta litt tid:)

 

Så den dokumentaren jeg også, fascinerende men litt skremmende også.. Lurer på hvordan jeg hadde taklet det hvis mitt barn hadde hatt det sånn. Kan ikke være lett å føle seg "dratt" mellom to familier.. Men, men. Mye mellom himmel og jord vi ikke vet, og godt er vel det også:)

 

Lagde grove pannekaker igår, det var kjempegodt! Kcal messig er det ikke så veldig stor forskjell, men det metter bedre. Ikke blir man så fort sulten igjen heller.

 

Sanket inn 6,5 trimpoeng igår og idag, så det er jeg fornøyd med. Skal klare mer enn 7 denne uka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Ingen grunn til begeistring...den treninga er utsatt til kl 4 i ettermiddag. Kvar gong eg veit eg må stå opp tidleg får eg nemlig ikkje sove...la meg 11 og sovna kl 2 ca. fem timers søvn siste lesedagen før eksamen er IKKJE ein god ide. Så eg skrudde av klokko og låg og drog meg til halv ti! Har litt noia for søvnen i natt, så skal ikkje drikke kaffi etter middag, og skikkelig ta av på spinning, pluss kanskje gå ein ekstratur i kveld. Dumt å ligga og venta på søvnen, det er kjedelig altså.

 

Ang dei siste kiloene: då eg slanka meg for noken år tilbake var eg og ganske bra i havn kilomessig, låg bare tre-fire kg over målet, og hadde tatt av nesten 12 kg og var kjempefornøyd. Men det som skjedde var at eg slappa av for mye og begynte å legge på meg igjen. Trur det er ein litt skummel fase, den der siste innspurten. Senker du skuldrane alt for mye, kan det gå gale, det er i alle fall min erfaring, og har hørt om andre som har opplevd det samme. Så det er veldig bra at du begynner på internettkurs no, ahnimah. Ikkje det at eg trur du vil la alt flyte og gi opp det du har oppnådd, men ville bare dele den erfaringa.

Trur det har noe med å gjøra at du 'belønner deg sjølv' før du faktisk har oppnådd det du hadde satt deg for mål. Pluss at det spørst ka målet var. For meg personlig var det å bli tynn eit mål slik at eg kunne begynne å ete masse igjen...veldig smart, hæh? Men det er faktisk et mål for mange, ubevisst for det meste, eller i alle fall uuttalt. No har eg satt meg eit anna mål, nemlig å forstsette å ete sunt og trene, og ikkje gå tilbake til gamle vaner. Har jo lÂœrt the hard way.

 

Jeps, tilbake til eksamenslesing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85
går bare oppover her igjen.. Godtesug delux. Hva skal jeg gjøre?

 

Hei Theresen!

Jeg har hatt det likedan nå en god stund...Det er skikkelig kjipt, men jeg gir ikke opp! Føles som det går bedre denne uken i grunn, men plutselig har jeg vært på butikken uten at jeg nesten vet det...Så nå har jeg tatt noen forholdsregler;

Har fyllt opp skapet med sukkerfrie drops og pastiller (lacryl, dent, läckerol osv), slik at hvis suget skulle komme, KAN jeg ta noen drops. I tillegg har jeg mye "godt" i kjøleskapet, som fx jordbær og moreller og lett yoghurter.

Og for det andre passer jeg på å drikke MYE vann, 3-4 liter om dagen. Det skal visst hjelpe. Og så passer jeg på å spise variert, slik at jeg får i meg de vitaminene som trengs (ofte kan godtesug komme av det, men det er ikke slik i mitt tilefelle i alle fall).

OG så tar jeg krom da...Både til frokost og middag. Så er ikke jeg godt rustet nå -så vet jeg snart ikke hva jeg ska gjøre. Er kjempelei av denne sjokolade-kampen om jeg kan kalle det det. ER jo så godt...Kjempetrist at det skal være sånn...Har gått opp 300 gram denne uka da...Jaja...Det gav meg jo et skikkelig kick til å ta sats mot godtesuget.

Håper du kan bruke noen av tipsene mine, og hvis det skulle bli for ille, kom inn hit! :)

 

Ellers; gratulerer til alle som har hatt nedgang! *misunneli* Jeg kommer sterkere tilbake neste uke...Håper jeg. Føler jeg har sagt (eller tenkt) det hver uke nå....Neste gang DA....M-m...

Ha en flott uke alle sammen! Nå skal jeg sette meg ned og skrive oppgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

Jupp, jeg tror det er de siste kiloene som er skumle... Heldigvis er jeg forberedt på at det er nå det er vanskelig og at mange går rett opp igjen når de har gått ned. Tror det skal bli deilig med litt støtte for å klare disse siste kiloene. En ting er at jeg er fornøyd nå, men TENK om tre-fire kg, når jeg er i mål! Da skal jeg juble, da! :P

 

En ting jeg iallfall er helt sikker på er at jeg ikke vil tilbake til de gamle vanene mine. Folk sier det tar to år før man har etablert nye vaner, så jeg skal stå på helt til dette går som en lek. Følelsen av å spise mye og være overvektig vil jeg absolutt ikke tilbake til...

 

Galskap: ikkeno gøy å ikke få sove... Og det skjer som regel alltid når man har planlagt noe dagen etterpå! Da er det like greit å ta igjen litt søvn. Noe jeg gladelig hadde gjort i dag om jeg hadde kunnet, men jeg måtte på jobb. Usj.

 

I dag har vi spist vårruller. Ikke det mest effektive for slankingen kanskje, men fryktelig godt! :D

 

Tenkte kanskje jeg skulle rusle meg en rolig tur etterpå. Ble litt hard trening i går, gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...