Gå til innhold

Heng dere på!


Gjest marijenta

Anbefalte innlegg

Så flinke dere er:)

Ville bare komme med et lite innspill til vekt-samtalen her.

Jeg har en vekt som lever sitt eget liv, den kan plutselig legge på noen kg, etter noen dager er den normal igjen:) Blir gal av den... Skal kjøpe meg nye vekt i bursdagspressang:)

 

Tenkte å slenge meg på tråden deres, synes det er morro å diskutere her inne. Så håper det er ok:)

 

Klem elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 861
  • Created
  • Siste svar
Velkommen Elin!

 

No drar eg på overnattingsbesøk oppi fjellheimen og skal prøve å holde meg til to glass vin!

 

;)

 

Takk takk:)

Hehe.. er vanskelig å stoppe ved to glass vin...

Alle vennene mine skal på byen i morra, jeg tenkte å kjøre og danse, så får jeg litt trening, slipper unna masse kallorier og junk-lysten dagen derpå....:D

 

Kan jo si litt om meg kanskje:

 

21 år.

Bosatt i Drammen.

Har slanket meg 17 kg tidligere(fra 86 til 69 kg), men gått opp igjen 12-14 kg på 1/2 år(selv om jeg ikke har lyst til å innnrømme det). Ligger på 80 kg nå. Målet er å ta 5 kg til innen 14 august. Trener 3-6 ganger i uka, avhengig av hvor mye jeg jobber.

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85

Hei Elin! Velkommen ;)

Hmm...Klarer du å være edru og bli med vennene ut på byen uten å drikke selv? Det står det respekt av! Det klarer nemlig ikke jeg...Husker jeg gjor det en gang, og det var helt merkelig (og skremmende) og ha full oversikt over alle som var der og hvor fulle de var. Hehehe, kan høres litt rart ut, men det var ikke noe for meg. Selv om jeg absolutt burde begynne å tenke litt i de baner, for dagen-derpå er et mat-orgie-mareritt uten like.

 

Du har jo vært kjempeflink som har klart å gå ned 20 kg tidligere! Hvordan gjorde du det da? Fulgte du Grete Roede da også? Og hva skjedde som gjorde at du gikk opp igjen? Hehe, *nysgjerrig* Trenger ikke svare om du ikke vil.

 

Denne uka har vært like vanskelig som den forrige..Merker jeg også begynner å kutte svingene litt, spiser ikke like mye frukt og grønt som før og middagene er det så som så med + litt mer godteri. Har i grunn fallt litt tilbake til den gamle stien nå når jeg tenker meg om....Hjeeelp...!?

Siden jeg skal jobbe i kveld og i morgen kveld skal jeg klare å styre kaloriene disse to dagene, samt at nå skal jeg ut på en løpe-tur...Får prøve å hente meg inn igjen...Vanskelig med sommer og avslapning altså.

 

Lillevenn: Kjempe-leit med de gram`ene opp :) Men heldigvis var det gram da, og ikke kilo!

 

Galskap: Kjempebra at du er fornøyd, det har du jo all grunn til å være! :) Blir spennende å høre hvordan Fedon-opplegget funker for deg. Jeg er litt skeptisk :D

 

Ha en flott helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Velkommen Elin! Hyggelig at det fremdeles er noen som orker å pløye seg gjennom tråden vår:) Jeg er enig med Starshine, jeg har ikke nok selvdisiplin slik at jeg ikke drikker når de andre gjør det.. Så godt jobba Elin.

 

Vekten min er heller ikke til å bli klok på, idag viste den 69,5.. Tror egentlig jeg bare må slutte og veie meg sånn hele tiden, men det er så vanskelig!!!

 

Det beste med dagen igår var at en kompis av sambo kom på middag, han er hos ganske ofte, men igår sa han, har du gått ned eller? Også sa jeg at jeg hadde gått ned 7 kg.. YES, nå kan man kanskje se det på meg.. Har vel egnetlig kanskje trodd at det bare er meg selv som ser det jeg:)

 

Fortsatt goooood helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Tilbake!

 

Det blei både vin og chips, men under noenlunde kontrollerte former, så ingen sorger fra meg.

 

Elin: Hadde litt dårlig tid då eg skreiv sist, men kjempefint at du vil henga deg på tråden vår. Er og nysgjerrig på ka du gjorde for å gå ned så mye sist gang...

 

Jepp, kunne aldri tenkt meg å vera edru blant folk som er fulle...i alle fall ikkje folk eg er glad i og respekterer...herregud, det er skikkelig tragisk å se på når du er edru. Nei, bedre å delta med liv og lyst!Hehe. Joda, det har vel hendt. Spørst litt på fyllenivået. :D

 

Starshine: det er bra å vera skeptisk! Eg heller trur ikkje på mirakler, eg vil bare prøva...om eg ikkje blir slank av det har eg det i alle fall veldig fint! Ingen kaloritelling og steike god mat.

Lillevenn: selvfølgelig kan det ses når du har mista så mye! Eg har fått ein del kommentarar, og eg har egentlig ikkje gått ned veldig mye...synst det er rart. Og ja, det er umulig å la ver å veia seg. Gleder meg til mandag morning og å sjå ka det blir då.

 

I morgon skal eg gå ein tur, men ellers ta det rolig. Mye dataarbeid som skal gjerast.

 

I kveld har eg fått låna masse DVDar og skal slenga meg i sofaen....deilig! Legally Blonde here I come....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ja, da var juli her da.. Føles ikke sånn ut, men her er ikke været noe bra så kan jo være derfor. Blir det ikke bedre sommer enn det her er jeg ekstra glad for at jeg har bestilt meg tur til Hellas:)

 

Igår og idag har jeg gjort absolutt ingenting! Jeg har lest en utrolig bra bok, det er det eneste.. ;) Men jeg kjenner at jeg trenger et par sånne dager etter en utrolig hektisk innspurt på jobben.. Med tanke på at jeg har en mnd ferie er det helt greit med noen sånne dager..

 

Jaja, tror jeg kanskje skal vaske litt klær og diverse her jeg.. God søndag! (eller hvilken dag var det? hehe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Har sove kjempelenge og føler meg skikkelig deilig slapp.

Stakkars deg Lillevenn, men så er du jo på heilt feil side av landet ;P!!! Sola steiker her, og eg har lyst ut på tur. MEN: Einaste treningsbuksa mi er på vask, og kan vel ikkje godt gå i skjørt heller oppover lia. Shortsen er utelukka. OK, det har bedra seg, men har heilt vanvittige komplekser for knær og lår, så det orker eg bare ikkje ute i all offentlighet. Som eg kanskje har nevnt før er eg ei utprega pære....på den måten at ribbeina stikker ut oppe, mens eg er 112 cm over baken. I tillegg er eg disponert for mye fett rundt knærne og spesielt på innsida, så heile den regionen er mitt absolutte problemområde. Klager egentlig ikkje, bare konstaterer korleis eg føler det mht akkurat det. Og det HAR blitt bedre etter månedsvis med styrketrening, snart skal eg nok sprade rundt i den shortsen. ;) Kommer aldri til å ha veldig slanke lår, men dei kan i det mindte se veltrente ut.

 

Skal egentlig på tur for å ta bilder til et prosjekt, men har liten inspirasjon i dag. Vil heller lesa Cosmo... (er egentlig litt hjernadau eg serru).

 

Blåbær til frokost! Nam nam. Men sjølv om det er 1. juli viste vekta 74,1. Klarte altså akkurat ikkje målet om under 74. Men på torsdag var den jo det, så tar det med ei klype salt.

 

Neste mål er under 73 til 1. august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Sorry det evindelige maset om denne vekta, men må bare si det: gikk på den 'gamle' vekta som eg veide meg på for inntil ca. ei veke siden, og den viste 1 kg ned! Hurra! Så uansett ka som var utg. punktet- 75 el 74- har eg gått ned! Fint å vite. (men skal holde meg til den nye vekta frå no av)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

Hei alle sammen!

 

GOdt å se at det er liv her inne ;)

 

Jeg har akkurat kommet hjem fra Hovefestivalen og fått vasket av meg den verste gjørma. Herlig! Tror jeg bare driter i å veie meg i dag, tar det neste mandag. På festival må man nesten bare spise det man får og øl i tillegg... Men jeg har gått noe så innihampen mye, har egentlig ikke vært rolig annet enn når jeg har sovet. Og det ble det jo ikke så mye av.

 

Men nå gleder jeg meg masse til å trene og komme inn i rutinen igjen. Yess!

 

Gratulerer med nedgang og alt som har gått fint denne uken, jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Hei Ahnimah! Godt å ha deg tilbake. Såg noen bilder frå Hove, det såg direkte lekkert ut. Hehe.

 

Då har eg endelig fått fingern ut og meldt meg på et minikurs på nett. Det startar neste mandag allereie, gler meg! Har betalt, men har ikkje fått noko meir info om kurset eller bekreftelse. Håper det kjem snart. Føler at det er dette eg treng for å sparke av meg dei siste standhaftige kiloene, og skal fortsetja med å følge lav GI-prinsipper også under kurset.

 

Skal vel egentlig på trening i dag men har neimen ikkje lyst. Does that make me a slappfisk? Probably. Må ha kaffi og minst ein episode til av Sex and The City først. ;)

 

iiiih, gler meg til kurs. Så deilig barnslig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Du har helt sikkert hatt det helt knall Ahnimah, og det er jo det viktigste:)

 

Hadde en utrolig rar opplevelse idag, sto og snakket med stemoren min og plutselig kjente jeg at nå begynner jeg å gråte, ingenting som tilsier at jeg skulle det, så jeg tok meg sammen men minuttet etter når jeg satt meg i bilen bare rant det.. Skal ikke ha mensen nå heller, ifølge graviditetstesten er jeg heller ikke gravid.. hmmm

 

Apropo graviditetstest; vet dere hvor lang tid det tar fra man har hatt ubeskyttet sex til man evt kan se om man er gravid på en test? Har vel lest et eller annet sted at befruktningen tar tre uker eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Har og lest det der Lillevenn, men husker faktisk ikkje. Har aldri prøvd å bli gravid sjøl. Men syns å minnast at det er ein to-tre veker. Spennande om dåkke får det til!

 

Puh, hadde skikkelig hard økt på trening, masse styrke. Gjett om eg får vondt i måro. Det er kjekt å trena der eg går no, mange trivelige damer som trener i styrkekroken.

I tillegg tok eg 35 min kondistrening og så måtte eg gå heim etter treninga, som er 20 min oppoverbakke.

 

Kjenner det ganske godt i ryggen, skal bli deilig å slenge seg i køyen...men gjett om eg kjem til å ha litt 'voksesmerter' i måro.

 

natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Prøver egentlig ikke å bli gravid, men bruker man ikke prevansjon blir det jo fort til det.. ;) Får så hvor det ender hen..

 

Jaja, her plasker regnet ned, har vel egentlig mer følelsen av at der er september og ikke juli. Men nå som jeg skal til Hellas gjør det vel egentlig ikke så veldig mye..

 

Så flink du er til å trene Galskap! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Ja, det er nok ein medvirkande faktor det Lillevenn..heheh.

 

Tar det rolig i dag, ein kort tur ellers dataarbeid. Er ganske lei av dataskjermar for tida. Sitter og glor inn i ein store delar av dagen på jobb, og så må eg jobbe videre med bilder etc når eg kjem heim.

 

Og F**N ta Norwegian og den H**VETES ventemusikken deira. Blærk.

 

Men det var verdt det! London here I come! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ja, dagene bare suser av gårde.. På en måte føler jeg at jeg har ferie, på en annen måte ikke.. Spådd regn helt til søndag.. Fy fader så deprimerende!!! Men, jeg skal til Hellas så tviholder på tanken med sommer og sol der:)

 

London ja Galskap, så spennende! Ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Jess...ein lenge etterlengta shoppingtur med mye sosialt på programmet. Pleide å bu i London så har ein del catching up to do.

Bonus med å gå ned er at eg må kjøpe mye nytt i klær, så detta blir konge. Håper å ha komt inn i aller siste vektfase til då, pga at kurset mitt starter mandag. Eg må jo klara å gå ned litt meir effektivt når eg er på kurs...håper eg.

 

Ahnimah-om du er her- gikk du på nettkurs? Kor mye gikk du ned i så fall?

 

Har vore på spinning i dag-herlig å få trim. Har vore slapp dei to siste dagane. Skal prøva å få komt meg innom på laurdag eller noe, men skal jobbe i helga så eg får sjå.

 

stille her inne...har vi tatt ferie heilt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Neida, ferien lar vente på seg til den 12 tror jeg.. :)

 

Veiedag; 69,2:) Deilig og være under 70 altså! Har veldig lyst til å klare å holde meg der.

 

Shoppinggtur til London ja, det hadde vært noe. Idag skal jeg en tur å se om jeg finner meg en sommerkjole. MAsse salg, så da er jeg kanskje heldig.

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Åh, din heldiggris Lillevenn! Under 70 er som musikk i mine øyrer. Eller, du er ikkje heldig, du er flink. Det kom vel ikkje dettande av seg sjøl tenker eg...:)

 

No er eg i gang. Kurset begynner mandag, men har fått alt materialet tilsendt, så eg starter i dag. Har hatt to skikkelige snopedager, skjønner ikkje heilt ka som går av meg for tida. Så no tar eg meg sjøl i nakken, kan ikkje la det skli heilt ut.

Skal ha 1600 kalorier om dagen synst det er fryktelig lite. Med tanke på at eg ikkje kan kontrollere middagane sjøl er det vanskelig å gå på kurs. Foreldrene mine er i mot alt som har med slanking å gjøre, dei meiner det bare er å skjerpe seg og vere i aktivitet. Joda, vel og bra det, men at å telle kalorier, eller å la vere å bruke smør er ein del av å 'skjerpe seg' har dei ikkje nokon forståelse for. Det skal liksom bare skje av seg sjøl. Greit for folk som er naturlig slanke og ikkje har problemer med mat og overspising.

 

Sukk, merker det begynner å bli kjedelig å bu heime ja. Grrr.

 

Men det får heller vere. Skal klare dette opplegget, no har eg betalt i dyre dommar og skal ha noe igjen for det!!!

I kveld skal eg på lang gåtur, og har allereie vore ute og sykla. Wooo! Go me!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Vet akkurat hva du mener Galskap, da jeg bodde hjemme var det ikke mange andre muligheter enn å spise mors mat. Alltid snop tilgjengelig. Huff, ikke rart jeg ikke gikk ned i vekt da jeg bodde hjemme. Men, det skal sies at jeg la på meg enda litt mer da jeg flyttet for meg selv. Men da var det lettere å snu det, når man har ansvaret for innkjøpet selv blir det jo sånn.

 

Ja, kan vel si at jeg hadde mitt livs merkeligste kveld igår..Skal ikke brette ut for dere her, men det var en ny seksuell erfaring. hehe..

 

Idag er jeg egentlig fyllesyk og sliten, blir taco til middag men det er egentlig greit. Tror jeg skal kjøpe meg litt godis ikveld, trenger en momsekveld etter det som skjedde igår.. Huff.. hehe..

 

Jaja, fortsatt god helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Hehehehe, veeeldig lurt å skriva det då Lillevenn, trur du ikkje me blir litt nysgjerrige då???

 

Eg klarte ellers bare å få i meg 1200 kalorier i går. Men det var fordi eg sto så seint opp, og mellom 17:00 og 23:00 var eg på jobb ute i felten og hadde glømt matpakka...

 

Likevel: fornøyd! Gikk i over to timar! I kveld skal eg skrive min fyrste vekesrapport. Føler meg som den lille ungen, kjempespent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Jeg veit.. Dårlig gjort av meg.. Men det var fler enn en person inne bildet da, for å si det på den måten;) Men det var utrolig bra!!

 

Jeg har også en tendens til ikke og få i meg så mange kcal som jeg skal om dagen, men i og med at det blir så lite trening er det kanskje like greit. Lykke til med rapporten Galskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Aha, sånn å forstå. Du har vel ført opp trimpoeng for dette, reknar eg med? :)

 

Jess, i dag har det gått bra. Har spist heimelaga mat og det gikk veldig fint, til sammen har eg no 1350 kalorier, og skal ha 1600. Det er jo flottings så kan eg ta det med ro og ete omtrent det eg vil til kvelds.

 

Ingen trim i dag. Det møkkæret ute. FYSJ! Men heldigvis ferdig med jobbehelg, og skal bruke resten av kvelden på daaaaaafff. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Ser at dere har holdt på lenge her, og fått kjemperesultat.!

 

Greit om jeg slenger meg på her? Hatt en uke som sklei heelt ut på viddene, så nå er det en ny uke, med nye muligheter, og skjerpings til de grader.. Så skal prøve å være aktiv her på vektklubben, slik at jeg får masse motivasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Gjerne det an60, vi treng alltid fleire, noken på tråden har slanka seg ut av den...hehe! Du må gjerne fortelle litt om deg sjøl så vi blir kjent med deg. Trur forresten det var deg eg gav kalkulatortips på ein annan tråd, stemmer det? Velkommen uansett! :)

 

Er på min fyrste offisielle kursdag, vekta viste 73,5, det er 200 gram NED, utrulig etter dei to snopedagane eg hadde før helga.

I dag har mine kjære foreldre bestemt at potetene skal steikast i sånn ein halvkilo smør, så det er visst bare å bite tenna sammen. Blomkål er jo....godt....:)

 

Hehe. Men sjølv med det trur eg eg held meg innanfor grensene, og har plass til et eple i kveld.

 

Føler meg slankare allerede :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...